Tila-autoa?
Valvoja: Moderators
Mitsu Grandis
Jos itse olisin tila-autoa ostamassa niin ostaisin Mitsubishi Grandiksen. Tila-autoksi hyvän näköinen, helppokäyttöiset ja toimivat istuinratkaisut ja tuttavapiirin kokomusten mukaan luotettava. Ei tule jokapäivä vastaan.
Mukava sekä Mitsun bensakoneella että Volkkarin dieselillä.
http://www.tuningnews.net/wallpaper/102 ... her-01.jpg
http://www.usedcarexpert.co.uk/kb_image ... %20int.jpg
Mukava sekä Mitsun bensakoneella että Volkkarin dieselillä.
http://www.tuningnews.net/wallpaper/102 ... her-01.jpg
http://www.usedcarexpert.co.uk/kb_image ... %20int.jpg
TPP
Tän videon jälkeen se Avantime on lähes pakollinen hankinta!
http://www.youtube.com/watch?v=KUKQqFZvjk8
Senhän voi ottaa sit ratapäiville mukaan
http://www.youtube.com/watch?v=KUKQqFZvjk8
Senhän voi ottaa sit ratapäiville mukaan
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jep!
Avantime on hyvä esimerkki siitä, että tila-autokin voi olla persoonallinen ja erikoinen. Ei varmasti hukkuisi massaan, kuten kaikki muut threadissa esitetyt kulkineet. No, Multipla on toki myös persoonallinen, mutta en tiedä, onko se sitä positiivisessa mielessä. Ominaisuuksissa ja varustelussa se ei ainakaan pääse lähellekään Avantimea.
Avantime on hyvä esimerkki siitä, että tila-autokin voi olla persoonallinen ja erikoinen. Ei varmasti hukkuisi massaan, kuten kaikki muut threadissa esitetyt kulkineet. No, Multipla on toki myös persoonallinen, mutta en tiedä, onko se sitä positiivisessa mielessä. Ominaisuuksissa ja varustelussa se ei ainakaan pääse lähellekään Avantimea.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Jos hinta tai saatavuus ei olisi ongelma, niin sitten Maserati Buran tai Bertone Genesis
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
- Paikkakunta: Iittala
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tämä voisi sopia paremmin avautumisketjuun, mutta...
Ajelin tänään pitkästä aikaa rouvan Rönööllä ja tekisi mieli myöntää että sehän on aika monessa asiassa parempi auto kuin Varttikuutonen Vielä kun olisi paremmin pattia pellin alla ja sisustassa käytetty siistimpiä materiaaleja niin sehän olis siinä.
Avantimessa olisi nuokin asiat korjattu...
Ajelin tänään pitkästä aikaa rouvan Rönööllä ja tekisi mieli myöntää että sehän on aika monessa asiassa parempi auto kuin Varttikuutonen Vielä kun olisi paremmin pattia pellin alla ja sisustassa käytetty siistimpiä materiaaleja niin sehän olis siinä.
Avantimessa olisi nuokin asiat korjattu...
- Epäkelpokeräilijä -
Hmm....miksei kukaan ole ehdottanut vielä Opel Zafira OPC:ta?
Tosin edelleen vetoan samaan kuin muutama jo edellä; tuollaisen konkkaronkan kuljettaa ihan 159 sedanilla ilman minkäänlaista tuskaa.
ei pysty käsittämään miksi ihmiset sen ensimmäisen mukulan tullessa hankkivat heti jonkun noista arkkupakastimista kun ei muka tavarat mahdu??
Mulla on IV koppaisessa Golfissa kulkenut Turusta Vuokattiin ja takaisin viikon reissulle kesällä kaksi aikuista,vuoden vanha tyttö istuimessa, hartanin kolmipyöräiset isot lastenvaunut, 3 putkikassia, pari reppua ja golf bägi + pikkuhilut ilman mitään ongelmia ja takaluukussa oli vielä hattuhyllykin paikalllaan eikä sen päällä ollut mitään. takapenkillä yks kassi ja lattialla tuo bägi.
Niin ja kaikki siis ihan turvallisesti vieläpä, kassi kiinni vöissä ja bägi vetoremmeillä kiinni etupenkkien rungoissa etteivät lähde kolarissa pyörimään.
Eli mihin tuota arkkupakastinta siis tarvitaan?? Opetelkaa ihmiset pakkaamaan se auto, edes välttävästi, niin on sitten se loppu 98% ajoista kun ajelette yksin huomattavasti siedettävämpiä.
Tosin edelleen vetoan samaan kuin muutama jo edellä; tuollaisen konkkaronkan kuljettaa ihan 159 sedanilla ilman minkäänlaista tuskaa.
ei pysty käsittämään miksi ihmiset sen ensimmäisen mukulan tullessa hankkivat heti jonkun noista arkkupakastimista kun ei muka tavarat mahdu??
Mulla on IV koppaisessa Golfissa kulkenut Turusta Vuokattiin ja takaisin viikon reissulle kesällä kaksi aikuista,vuoden vanha tyttö istuimessa, hartanin kolmipyöräiset isot lastenvaunut, 3 putkikassia, pari reppua ja golf bägi + pikkuhilut ilman mitään ongelmia ja takaluukussa oli vielä hattuhyllykin paikalllaan eikä sen päällä ollut mitään. takapenkillä yks kassi ja lattialla tuo bägi.
Niin ja kaikki siis ihan turvallisesti vieläpä, kassi kiinni vöissä ja bägi vetoremmeillä kiinni etupenkkien rungoissa etteivät lähde kolarissa pyörimään.
Eli mihin tuota arkkupakastinta siis tarvitaan?? Opetelkaa ihmiset pakkaamaan se auto, edes välttävästi, niin on sitten se loppu 98% ajoista kun ajelette yksin huomattavasti siedettävämpiä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos yhteen sanaan kiteyttäisin niin se olisi "helppo". Nätisti menee sinne minne on tarkoitus, niin suoralla kuin mutkassakin. Toisaalta ei sitten myöskään tarjoa mitään isompia säväreitä. Kyllähän Alfa tietty siltä osin on parempi.
Kumma juttu, muistelen ajaneeni suunnilleen samanikäistä Mégane Kakkosta joskus viisi vuotta sitten ja minusta se oli nimenomaan ohjauksen osalta kamala esitys. Ihan kuin olisi ABC:llä pelannut Colin McRae Rallya. Ja Kenikissä pitäisi kai periaatteessa olla vieteristössä samat pulikat, mutta jostain syystä ei tuo pahalta tunnu.
Kumma juttu, muistelen ajaneeni suunnilleen samanikäistä Mégane Kakkosta joskus viisi vuotta sitten ja minusta se oli nimenomaan ohjauksen osalta kamala esitys. Ihan kuin olisi ABC:llä pelannut Colin McRae Rallya. Ja Kenikissä pitäisi kai periaatteessa olla vieteristössä samat pulikat, mutta jostain syystä ei tuo pahalta tunnu.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Lähipiiri veikkaili meikäläisen selviävän sen kaksi viikkoa 156:lla kun esikoien syntyi. Hyvin on tässä toista vuotta pärjätty. Toisen lapsen kanssa tekeekin sitten tiukkaa, kun ei istuimet mahdu niin, että itse mahtuisi samaan aikaan ajamaanManukki kirjoitti:ei pysty käsittämään miksi ihmiset sen ensimmäisen mukulan tullessa hankkivat heti jonkun noista arkkupakastimista kun ei muka tavarat mahdu??
Arkkupakastinta en silti suostu ostamaan, vaikka muutkin vaihtoehdot tuntuvat huonoilta nekin..
Ohjauksen(kin) kannalta tosiaan järkyttävä esitys. Mitähän ihmettä ovat tehneet sille korotetulle versiolle, jos Alfamies yltää kehumaan?!Rasvis kirjoitti:Kumma juttu, muistelen ajaneeni suunnilleen samanikäistä Mégane Kakkosta joskus viisi vuotta sitten ja minusta se oli nimenomaan ohjauksen osalta kamala esitys.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Kolmenkin kakaran kanssa menisi isompi farkku kunhan ei tarvitsisi kiinnitellä ketään takapenkin keskipaikalle kaukaloon tai turvaistuimeen. Siinä hommassa menee selkä.
Meidän tapauksessa kun ollaan rakennettu, muutettu ja muutenkin kuljetettu paljon isoa tavaraa, on tämä Grand Voyager ollut aivan ehdoton. Mitä useammin ollaan käyty rautakaupoissa, huonekalukaupoissa, kaatopaikalla ym., sitä enemmän sitä autoa osaa arvostaa.
Autossa on tuotu parisänkyä, 240cm. korkeita vaatekaappeja, kirjahyllyjä, ruokailuryhmää kuusine tuoleineen, 320cm. pitkää listaa, kattopaneelia ja vaikka mitä. Siis auton sisällä.
Edellisellä lyhyellä Vojalla kulki rakentamisen alkuaikoina kaikki työkalut ja värkit mukana kun ei ollut vielä mitään lukittavaa säilytyspaikkaa. Myös betonimylly ja styroxpaalit kulkivat kivasti. Muutama 270x120 kipsilevykin tuli vietyä.
Vojassa arvostaa tilojen lisäksi sitä vaivattomuutta ja mukavuutta.
Vastapariksi sopii hyvin juuri vaikka tuo oma 75. Sillä ajetaan kun taas Vojalla matkustetaan ja kuljetetaan.
Meidän tapauksessa kun ollaan rakennettu, muutettu ja muutenkin kuljetettu paljon isoa tavaraa, on tämä Grand Voyager ollut aivan ehdoton. Mitä useammin ollaan käyty rautakaupoissa, huonekalukaupoissa, kaatopaikalla ym., sitä enemmän sitä autoa osaa arvostaa.
Autossa on tuotu parisänkyä, 240cm. korkeita vaatekaappeja, kirjahyllyjä, ruokailuryhmää kuusine tuoleineen, 320cm. pitkää listaa, kattopaneelia ja vaikka mitä. Siis auton sisällä.
Edellisellä lyhyellä Vojalla kulki rakentamisen alkuaikoina kaikki työkalut ja värkit mukana kun ei ollut vielä mitään lukittavaa säilytyspaikkaa. Myös betonimylly ja styroxpaalit kulkivat kivasti. Muutama 270x120 kipsilevykin tuli vietyä.
Vojassa arvostaa tilojen lisäksi sitä vaivattomuutta ja mukavuutta.
Vastapariksi sopii hyvin juuri vaikka tuo oma 75. Sillä ajetaan kun taas Vojalla matkustetaan ja kuljetetaan.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
VEL SATIS rasvis alle vaan On hieno laite,jos renoosta puhutaanRasvis kirjoitti:Tämä voisi sopia paremmin avautumisketjuun, mutta...
Ajelin tänään pitkästä aikaa rouvan Rönööllä ja tekisi mieli myöntää että sehän on aika monessa asiassa parempi auto kuin Varttikuutonen Vielä kun olisi paremmin pattia pellin alla ja sisustassa käytetty siistimpiä materiaaleja niin sehän olis siinä.
Avantimessa olisi nuokin asiat korjattu...
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Pitkän linjan Renault -harrastajana voin kyllä sanoa, että jos tila-autoa kaipaa niin Espace tai Avantime olisi kyllä sieltä parhaimmasta päästä monessakin suhteessa Tosin Avantimeja on melkoisen vaikea metsästää mistään, sen verran harvinaisia ovat jo myyntimäärienkin perusteella. RTF ry:n foorumilta löytyy hyvinkin tietoa jopa hieman laitetuista tila-autoista, mm. Espacesta.alfa164 kirjoitti:VEL SATIS rasvis alle vaan On hieno laite,jos renoosta puhutaanRasvis kirjoitti:Tämä voisi sopia paremmin avautumisketjuun, mutta...
Ajelin tänään pitkästä aikaa rouvan Rönööllä ja tekisi mieli myöntää että sehän on aika monessa asiassa parempi auto kuin Varttikuutonen Vielä kun olisi paremmin pattia pellin alla ja sisustassa käytetty siistimpiä materiaaleja niin sehän olis siinä.
Avantimessa olisi nuokin asiat korjattu...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Eikö kukaan ole vielä ajatellut jotain full-size vania tyyliin:
http://www.thesupercars.org/wp-content/ ... xpress.jpg
Saksasta saisi parillakympillä vuoden 2004 mallisia. Sisältä löytyy sitten puuta, nahkaa ja taulutelkkaria. Kun vielä kokonaispaino on yli 3500 kg, ei mene autoveroa kun rekisteröi kuorma-autoksi.
http://www.thesupercars.org/wp-content/ ... xpress.jpg
Saksasta saisi parillakympillä vuoden 2004 mallisia. Sisältä löytyy sitten puuta, nahkaa ja taulutelkkaria. Kun vielä kokonaispaino on yli 3500 kg, ei mene autoveroa kun rekisteröi kuorma-autoksi.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
^
Tuli katseltua vanejakin, mutta omassa Vojassa mielestäni parempaa:
-Liukuovet molemmin puolin. Ainakaan vm. 2000 ja sitä vanhemmissa vaneissa vain yksi sivuovi.
-Neliveto. Joitakin Astroja on nelikkona, mutta valikoima on pieni ja hinta iso.
-Sisustus. Vaikkei tuon oman ikäisen vojan sisustus kovin aistikas ole, (vaikka on nahkaa ja "puuta") niin on se useimpien vanien sisustuskseen nähden paljon siistimpi. Ainakin näin eurooppalaisen silmin.
-Mitat. Voja mahtuu normi tallin ovesta sisään ja kääntyy melko hyvin. Väliseinällisessä vanissa huonommin hyödynnettävät sisätilat.
-Vojan ajo-ominaisuudet henkilöautomaisemmat.
-Vojan hinta n. 1/2 tai 1/3 siedettävän Vanin hinnasta ja silti Vojassa on 4x nahkaiset erillisistuimet käsinojin (+takapenkki), cruise, 2-alueilmastointi omalla takatilan lämmittimellä, jäähdyttimellä ja puhaltimella, neliveto plus paljon muuta.
Oikeastaan ainoa asia, jota vanista kaipaisin on se V8:n soundi
Tuli katseltua vanejakin, mutta omassa Vojassa mielestäni parempaa:
-Liukuovet molemmin puolin. Ainakaan vm. 2000 ja sitä vanhemmissa vaneissa vain yksi sivuovi.
-Neliveto. Joitakin Astroja on nelikkona, mutta valikoima on pieni ja hinta iso.
-Sisustus. Vaikkei tuon oman ikäisen vojan sisustus kovin aistikas ole, (vaikka on nahkaa ja "puuta") niin on se useimpien vanien sisustuskseen nähden paljon siistimpi. Ainakin näin eurooppalaisen silmin.
-Mitat. Voja mahtuu normi tallin ovesta sisään ja kääntyy melko hyvin. Väliseinällisessä vanissa huonommin hyödynnettävät sisätilat.
-Vojan ajo-ominaisuudet henkilöautomaisemmat.
-Vojan hinta n. 1/2 tai 1/3 siedettävän Vanin hinnasta ja silti Vojassa on 4x nahkaiset erillisistuimet käsinojin (+takapenkki), cruise, 2-alueilmastointi omalla takatilan lämmittimellä, jäähdyttimellä ja puhaltimella, neliveto plus paljon muuta.
Oikeastaan ainoa asia, jota vanista kaipaisin on se V8:n soundi
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
- Paikkakunta: Iittala
Vastakysymyksiä: Miksi ylipäätänsä pitää olla auto tai Alfa tai Bemu tai mikään? Miksi pitäisi pakata tavarat tiukkaan kuin intin sipulisäkkiin aikoinaan jos vaihtoehtojakin on olemassa?Manukki kirjoitti:Hmm....miksei kukaan ole ehdottanut vielä Opel Zafira OPC:ta?
Tosin edelleen vetoan samaan kuin muutama jo edellä; tuollaisen konkkaronkan kuljettaa ihan 159 sedanilla ilman minkäänlaista tuskaa.
ei pysty käsittämään miksi ihmiset sen ensimmäisen mukulan tullessa hankkivat heti jonkun noista arkkupakastimista kun ei muka tavarat mahdu??
Mulla on IV koppaisessa Golfissa kulkenut Turusta Vuokattiin ja takaisin viikon reissulle kesällä kaksi aikuista,vuoden vanha tyttö istuimessa, hartanin kolmipyöräiset isot lastenvaunut, 3 putkikassia, pari reppua ja golf bägi + pikkuhilut ilman mitään ongelmia ja takaluukussa oli vielä hattuhyllykin paikalllaan eikä sen päällä ollut mitään. takapenkillä yks kassi ja lattialla tuo bägi.
Niin ja kaikki siis ihan turvallisesti vieläpä, kassi kiinni vöissä ja bägi vetoremmeillä kiinni etupenkkien rungoissa etteivät lähde kolarissa pyörimään.
Eli mihin tuota arkkupakastinta siis tarvitaan?? Opetelkaa ihmiset pakkaamaan se auto, edes välttävästi, niin on sitten se loppu 98% ajoista kun ajelette yksin huomattavasti siedettävämpiä.
Alkuperäinen kysymys on esitetty minun lähtökohtien ja mieltymysten pohjalta ei sinun.
Jos sinulla ei ole itse kysymykseen mitään annettavaa, voit olla kaikinmokomin hiljaa
Viimeksi muokannut pastorisilli, 25 Loka 2010, 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Selittäiskikö Scenicin Meganea pidempi akseliväli jotain?Rasvis kirjoitti:Kumma juttu, muistelen ajaneeni suunnilleen samanikäistä Mégane Kakkosta joskus viisi vuotta sitten ja minusta se oli nimenomaan ohjauksen osalta kamala esitys. Ihan kuin olisi ABC:llä pelannut Colin McRae Rallya. Ja Kenikissä pitäisi kai periaatteessa olla vieteristössä samat pulikat, mutta jostain syystä ei tuo pahalta tunnu.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Ei-ääni Renoolle. Kokemusta Scenic II 1.9 dCi:stä 60tkm verran. Auto on kylmä kuin se arkkupakastin, josta aiemmin puhetta. Miinus viidestä alkaen lämmöt huoletta täysillä, eikä hiki kuin vasta seuraavilla kesähelteillä. Webasto pakko olla, muuten jäädyt. Tosi kätevä ostaa pihi auto ja polttaa eri vehkeellä öljyä, että tarkenee ajaa.
Ja kyllä hajoo, sitä ei usko autoa omistava ihminen voi uskoa mistä kaikesta 6-vuotias auto voi kerralla alkaa hajota. Ok, Twingossa "autoselfdestruct" alkoi 100tkm kohdalla, tässä vasta 200tkm kohdalla, mutta lista loputon n. 10 tkm haitarilla: Mittaristo, 2xrikki a´1300 euroa, takaluukun kannatinjouset 250 euroa, ilmastointi rikki 250-> taivas euroa, tuulettimen moottori rikki 400 -> taivas euroa. Akun tyhjeneminen tappoi alkuperäisen soittimen, pin-koodia ei saatu koskaan asetettua -> alkuperäinen roskiin, 110 euroa kiitos. Mittaristo pimeni 1. kerran, stereon kauko-ohjaus pimeni... Pikkupakkasella tuikki mittaristossa vaikka mitä herjaa, eikä löytynyt mitään vikaa. Sadetunnistimella ei kaikki muumit laaksossa, hullu vekotin. Ja sähköinen käsijarru jumittaa talvella, et pääse ajamaan vaikka haluaisit - ja ei ollut liasta kiinni, 2x talvessa sai putsauttaa jarrut ja sama tulos. Ja se Rellun päivityssofta ei asentunut käsijarruun kun mittaristossa oli jotain vikaa...
Vaihdoin Toyotaan - nöyränä ja kaikkeni antaneena. Näyttää hyvältä - tuntuu pahalta, Ä-LÄ OS-TA REL-LUA!
Ja kyllä hajoo, sitä ei usko autoa omistava ihminen voi uskoa mistä kaikesta 6-vuotias auto voi kerralla alkaa hajota. Ok, Twingossa "autoselfdestruct" alkoi 100tkm kohdalla, tässä vasta 200tkm kohdalla, mutta lista loputon n. 10 tkm haitarilla: Mittaristo, 2xrikki a´1300 euroa, takaluukun kannatinjouset 250 euroa, ilmastointi rikki 250-> taivas euroa, tuulettimen moottori rikki 400 -> taivas euroa. Akun tyhjeneminen tappoi alkuperäisen soittimen, pin-koodia ei saatu koskaan asetettua -> alkuperäinen roskiin, 110 euroa kiitos. Mittaristo pimeni 1. kerran, stereon kauko-ohjaus pimeni... Pikkupakkasella tuikki mittaristossa vaikka mitä herjaa, eikä löytynyt mitään vikaa. Sadetunnistimella ei kaikki muumit laaksossa, hullu vekotin. Ja sähköinen käsijarru jumittaa talvella, et pääse ajamaan vaikka haluaisit - ja ei ollut liasta kiinni, 2x talvessa sai putsauttaa jarrut ja sama tulos. Ja se Rellun päivityssofta ei asentunut käsijarruun kun mittaristossa oli jotain vikaa...
Vaihdoin Toyotaan - nöyränä ja kaikkeni antaneena. Näyttää hyvältä - tuntuu pahalta, Ä-LÄ OS-TA REL-LUA!
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
Heepastorisilli kirjoitti:Alkuperäinen kysymys on esitetty minun lähtökohtien ja mieltymysten pohjalta ei sinun.
Jos sinulla ei ole itse kysymykseen mitään annettavaa, voit olla kaikinmokomin hiljaa
Alkuperäiset autonhakukriteerisi:
Nykyisellä sw:llä ei tuota orkesteria viedä sukuloimaan/lomailemaan, ellei sitten laittaisi suksiboksia katolle.
Edelleen väitän ettei tee edes tiukkaa, eli koko auton vaihto on turhaa. Ja mitä sinne suksiboksiin ajattelit tunkea, kissanko?
Olisiko ehdotuksia kivasti muotoillusta ja sporttisesta Confused tila-autosta? Hintaakaan ei saisi mahdottomasti olla.
Voi nyt helv... ei tuollaista olekkaan, eikä ainakaan hintaluokassa "halpis"
"Antini" tähän threadiin oli tarkoitus kertoa ihmiselle jolla ei (ilmeisesti) ole vielä lapsia että tila-auto on täysin turha ostos jos lapsia on yksi. Kun niitä alkaa olla kolme tai enemmän on kyseisen rakkineen hankinta järkevää kun istuimet eivät sovi vierekkäin mihinkään muuhun.
Ne kun ovat yksinkertaisesti kamalia sekä ajaa että katsella.
Käsittääkseni keskustelufoorumin tarkoitus on keskustella, esittää mielipiteitä ja kommentoida? Jopa eriävän mielipiteen esittäminen saattaa olla sallittua...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eikäkö mammalla on tavallinen Scénic jossa on sama akseliväli kuin Méganessa. Grand Scénicissä olisi pidempi, mutta tuntuu tuossa pätkämallissakin olevan meidän käyttöön vähintään riittävästi Lebensraumia.Hepa kirjoitti:Selittäiskikö Scenicin Meganea pidempi akseliväli jotain?
Kyllä minä alan jo uskoa, tosin ei tuolla Varttikuutosella ole ikää vielä kuutta vuottakaanKivijärvi kirjoitti:Ja kyllä hajoo, sitä ei usko autoa omistava ihminen voi uskoa mistä kaikesta 6-vuotias auto voi kerralla alkaa hajota.
Pönttö-Rellun vikahistoriaan on tähän asti kertynyt mittariston pimentyminen, tapahtui näppärästi tuntia kaupanteon jälkeen. Autoliike kyllä maksoi remontin ilman mutinoita. Homman teki eräs jannu firispohjalta ja taisi laskuttaa liikkeeltä kakssataa. Noista hajoaa aina joku tietty satiainen ja korjaaminen on "markan juttu".
Siinä ne viat sitten olikin. Tai... Menihän lämppärin paneelin taustavalaistuksesta kyllä yksi polttimo pimeäksi.
Eikös tälläistä Yhtä Ainoaa Totuutta yleensä julisteta ABC:n kulmapöydässä, siellä missä Toyota-lippalakkien esiintymistiheys on tavallista suurempi?Manukki kirjoitti:"Antini" tähän threadiin oli tarkoitus kertoa ihmiselle jolla ei (ilmeisesti) ole vielä lapsia että tila-auto on täysin turha ostos jos lapsia on yksi.
- Epäkelpokeräilijä -
Subaru Legacy tai Outback? 2,5- tai 3-litraisella (Lega 3.0 Spec B) mosalla pitäisi liikahtaa jotenkuten ja ajettavuus on vähintään OK (joskin tuntuma on aivan erilainen kuin Alfassa).
Tilaakin on varsin mojovasti, sijoittelun lopullinen layout riippuu sitten hurttien koosta. Jos koirat ovat suuria, ei tämäkään mahtune spekseihin, vaan jos takapenkille mahtuvat, pitäisi olla ihan bueno. Ruumassa on nimittäin kokoa.
Takapenkille mahtuu joka tapauksessa Gracon lavetillinen turvakaukaloviritys ilman, että etupenkillä joutuu istumaan polvet suussa.
-Topi Kuusinen
Tilaakin on varsin mojovasti, sijoittelun lopullinen layout riippuu sitten hurttien koosta. Jos koirat ovat suuria, ei tämäkään mahtune spekseihin, vaan jos takapenkille mahtuvat, pitäisi olla ihan bueno. Ruumassa on nimittäin kokoa.
Takapenkille mahtuu joka tapauksessa Gracon lavetillinen turvakaukaloviritys ilman, että etupenkillä joutuu istumaan polvet suussa.
-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Itse tuli hankittua taloudellisessa ahdingossa ja tilantarpeessa Citroen Xsara Picasso. Eihän kananmuna kauneimmasta päästä ole, mutta riisselinä erittäin pieniruokainen (matkakulutus makeimmillaan alle 5 litraa ja keskikulutus 6-8 litraa sataselle), riittävän ripeä, melko tilava (takarontti 550 litraa) ja tolkuttoman halpa. Olen vuoteen vetäissyt lähes 40 tkm. ja ylläpitoremontteihin on mennyt alle 200€, plus öljyt ja suodattimet. Xsara Picasso on pärjännyt tosi hyvin ADAC:in yms. tahojen vikatilastoissa ja paikkansa tuntuu nuo väitteet pitävän. Ei tällä pelillä rinta rottingilla ajella, mutta perheen kuletustarpeet täyttyvät mukavasti ja edullisesti. Lapset jostain syystä tykkäävät Sitikasta tosi paljon. Keskimmäisen takaistuimen selkänojan ja etuistuinten selkänojissa olevien lentokonepöytien alaslaskeminen starttaa leikin välittömästi.
C4 Picasso on myös pudottanut melko hyvin hintaansa, eikä senkään pitäisi olla laadultaan paskempi. Lisäksi C4 Picasso on mielestäni melko asiallisen näköinen, siis tila-autoksi.
Useammalla tuttavalla on/on ollut Voyager. Käytettynä hinta on kohdallaan, ajettavuus on ihan jees, tehoa on mukavasti ja tilaa todella runsaasti. Vaikka italialaiset kulkineet ovatkin kuuluneet arkeeni yli 20 vuotta, en itse uskaltaisi alkaa mihinkään "jenkkisavottaan". Mitä eriskummallisemmat ja hintavat ongelmat ovat riivanneet ihan jokaista Voyageriin uskaltautunutta. Lisäksi polttoainetalous on riisselinäkin melko rapakunnossa.
159 SW saattaisi silti olla kaikkein makein vaihtoehto, jos talous antaa myöten.
Toinen halpisvaihtoehto olisi Fiat Stilo Multiwagon. Riisselinä taloudellinen ja riittävän suorituskyvyn omaava ja melkein kaikissa on Webasto vakiona, plus tilaa on tuolle köörille varmasti riittävästi.
C4 Picasso on myös pudottanut melko hyvin hintaansa, eikä senkään pitäisi olla laadultaan paskempi. Lisäksi C4 Picasso on mielestäni melko asiallisen näköinen, siis tila-autoksi.
Useammalla tuttavalla on/on ollut Voyager. Käytettynä hinta on kohdallaan, ajettavuus on ihan jees, tehoa on mukavasti ja tilaa todella runsaasti. Vaikka italialaiset kulkineet ovatkin kuuluneet arkeeni yli 20 vuotta, en itse uskaltaisi alkaa mihinkään "jenkkisavottaan". Mitä eriskummallisemmat ja hintavat ongelmat ovat riivanneet ihan jokaista Voyageriin uskaltautunutta. Lisäksi polttoainetalous on riisselinäkin melko rapakunnossa.
159 SW saattaisi silti olla kaikkein makein vaihtoehto, jos talous antaa myöten.
Toinen halpisvaihtoehto olisi Fiat Stilo Multiwagon. Riisselinä taloudellinen ja riittävän suorituskyvyn omaava ja melkein kaikissa on Webasto vakiona, plus tilaa on tuolle köörille varmasti riittävästi.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Jokerivaihtoehdot suoraan Jenkeistä (ja Saksasta ostettuina):
1) Honda Odyssey (tilaa vaikka jalkapallojoukkueelle, laatua ja tyyliä, vaan en tiedä onko sporttisuutta)
2) Toyota Sienna (kuten Honda, muuta Toyota...)
Ei tosin joku tilavampi farkkukaan olisi pöllömpi ostos, Audi A6-farkku ja BMW:n 5-sarjan farkku tarjoavat tilaa ja sporttia, M-B E-sarjassa samaa, vaikka vähempi sporttia. Tai VW Passat / Ford Mondeo?
1) Honda Odyssey (tilaa vaikka jalkapallojoukkueelle, laatua ja tyyliä, vaan en tiedä onko sporttisuutta)
2) Toyota Sienna (kuten Honda, muuta Toyota...)
Ei tosin joku tilavampi farkkukaan olisi pöllömpi ostos, Audi A6-farkku ja BMW:n 5-sarjan farkku tarjoavat tilaa ja sporttia, M-B E-sarjassa samaa, vaikka vähempi sporttia. Tai VW Passat / Ford Mondeo?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
^^ Picassoa itsekin harkitsin kun kuljetuskananmunan tarve oli ajankohtainen. Rellu oli kakkosvaihtoehto johon sitten päädyin. Peugeot 307 SW oli myös harkinnassa mutta jäi harkinta-asteelle. Mitään kokemusta ei ko. autosta kyllä ole. Nämä ranskikset lähinnä siksi listalla, koska hinta ja varustetaso ovat mielestäni kohdillaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Tuohon voyageriin vielä;
Niitähän tosiaan saa halvalla ja ovat jopa ihan suht ok ajaakkin jos jenkistä tykkää muuten mutta tosiaan vikatilastot aika rumia sekä se tärkein perhettä kuljetettaessa eli kolariturvallisuus...mahtokohan saada euro ncap testissä joku ihan suht tuore voyager pohjasijan yhdellä tähdellä
Bensan/löpön kulutuskin on varmaan kohtuu suurta
Niitähän tosiaan saa halvalla ja ovat jopa ihan suht ok ajaakkin jos jenkistä tykkää muuten mutta tosiaan vikatilastot aika rumia sekä se tärkein perhettä kuljetettaessa eli kolariturvallisuus...mahtokohan saada euro ncap testissä joku ihan suht tuore voyager pohjasijan yhdellä tähdellä
Bensan/löpön kulutuskin on varmaan kohtuu suurta
Törmäyksistä:
Euro NCAP testasi alun perin Chrysler Voyagerin vasemmalta ohjattavan mallin. Myöhemmin selvisi, että oikealta ohjattavassa mallissa ei ole kuljettajan polviturvatyynyä vakiovarusteena kuten vasemmalta ohjattavassa mallissa. Kyseistä tyynyä ei saa oikealta ohjattavaan versioon edes lisävarusteena.
Tämän auton epäsymmetrisyyden vuoksi vasemmalta ohjattava Voyager ei täyttänytkään Euro NCAP:n valintakriteereitä, ja uusi etutörmäystesti jouduttiin suorittamaan oikealta ohjattavalle versiolle. Euro NCAP:n luokituksessa on käytetty oikealta ohjattavalle mallille suoritetun testin tuloksia, jotka ovat vasemmalta ohjattavaa mallia huonommat.
Chrysler vastasi huonoon testimenestykseen tiedotteella, jossa todetaan:
”Chrysler Grand Voyager saavutti täydet viisi tähteä NHTSA:n (National Highway Traffic Safety Administration) suorittamassa törmäystestissä. Euro NCAP:n suorittamassa törmäystestissä vasemmanpuoleisella ohjauksella varustettu Chrysler Grand Voyager saavutti neljän tähden tuloksen.”
”Noin 80 prosenttia Euroopassa myydyistä, ja kaikki Suomessa myytävät Chrysler Voyager -autot on varustettu vasemmanpuoleisella ohjauksella. Auton rakenne on suunniteltu nimenomaan vasemmanpuoleista ohjausta ajatellen. Oikeanpuoleisella ohjauksella olevaan autoon tehtyjen ratkaisujen johdosta se saavutti ainoastaan kaksi tähteä Euro NCAP:n suorittamassa törmäystestissä.”
Lähde: Tuulilasi
Euro NCAP testasi alun perin Chrysler Voyagerin vasemmalta ohjattavan mallin. Myöhemmin selvisi, että oikealta ohjattavassa mallissa ei ole kuljettajan polviturvatyynyä vakiovarusteena kuten vasemmalta ohjattavassa mallissa. Kyseistä tyynyä ei saa oikealta ohjattavaan versioon edes lisävarusteena.
Tämän auton epäsymmetrisyyden vuoksi vasemmalta ohjattava Voyager ei täyttänytkään Euro NCAP:n valintakriteereitä, ja uusi etutörmäystesti jouduttiin suorittamaan oikealta ohjattavalle versiolle. Euro NCAP:n luokituksessa on käytetty oikealta ohjattavalle mallille suoritetun testin tuloksia, jotka ovat vasemmalta ohjattavaa mallia huonommat.
Chrysler vastasi huonoon testimenestykseen tiedotteella, jossa todetaan:
”Chrysler Grand Voyager saavutti täydet viisi tähteä NHTSA:n (National Highway Traffic Safety Administration) suorittamassa törmäystestissä. Euro NCAP:n suorittamassa törmäystestissä vasemmanpuoleisella ohjauksella varustettu Chrysler Grand Voyager saavutti neljän tähden tuloksen.”
”Noin 80 prosenttia Euroopassa myydyistä, ja kaikki Suomessa myytävät Chrysler Voyager -autot on varustettu vasemmanpuoleisella ohjauksella. Auton rakenne on suunniteltu nimenomaan vasemmanpuoleista ohjausta ajatellen. Oikeanpuoleisella ohjauksella olevaan autoon tehtyjen ratkaisujen johdosta se saavutti ainoastaan kaksi tähteä Euro NCAP:n suorittamassa törmäystestissä.”
Lähde: Tuulilasi
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Minä hankin huhtikuussa 2009 ennakkoluulottomasti Chrysler Voyagerin -97 perheen kuljetustarpeisiin (2 aikuista + 4 lasta). Eipä ole ennen ollutkaan ameriikan automaattia...Keulalla lukee Plymouth ja on tuontiauto Kanadasta.
Mittarilukema oli ostohetkellä hieman alle 130000. Sen jälkeen ajettu n. 43000 km. Hinta oli 6500 Eur.
Tässä sekavassa järjestyksessä 1,5 vuoden jälkeisiä kokemuksia:
+ 3.3l bensakone mukavan tehokas ohituksissa
+ ensimmäinen mittaus antoi kulutukseksi 10.75 l/100km (maantietä+kaupunkia). Vaihdossa antamani Ford Mondeo V6 kulutti myös yli 10.
+ molemmilla puolilla liukuovet
+ menee ruotsin yms. lautoilla henkilöauton paikalla (ei ole grand voyager)
+ lämpenee tosi, tosi nopeasti vaikka minulla ei olekaan mitään moottorin lämmitintä
+ pitää tuulilasin auki todella hyvin
+ istuu ylhäällä, näkee hyvin
+ varsin ketterä (foorumilaisen kommetti: pienempi kääntösädehän tässä on kuin 156:ssa)
+ ylitehostettu, tunnoton ohjaus. Tämmöisessä vehkeessä plussan puolella
+ kuskilla kyynärtuet. Tämä on todella hyvä asia!
+ oikein hyvät penkit kaikilla
+ pullotelineitä auto täynnä
+ kun lapset istuu kaukana toisistaan ja heillä on omaa tilaa-> rajoittaa nahistelua.
+ varsin ruosteeton
+ sukset yms. pitkät esineet voi sijoittaa penkkien alle
+ keskikäytävällä tilaa pitkillekin esineille.
+ kaikki variaatiot 2,3,4,5,6,7 paikkaisena löytyy ja helposti
+ kun jättää vain etupenkit niin on varsin hyvä muuttoauto
+ ilmastointi, manual
+ vakionopeussäädin
+ erilliset valot takapenkkiläisille, kuskin hallittavissa.
+ 9 vuotiaat tytöt seisoo suorassa
+ mitään ei ole tarvinnut korjata. Liike vaihtoi ennen luovutusta moottori- ja vaihteistoöljyt. Kuskin puolen pyyhkijän sulkaa piti tiukata pari kertaa.
+ kauko-ohjattu keskuslukitus aika hyvin ohjelmoitavissa. Ohjeita löytyy netistä. Minä poistin torven törähdyksen kun ovet avataan/suljetaan
+ helppo ajettava, menee suoraan ja on suht hiljainen sisältä.
+ hyvät peilit
+ tankki vetää noin 82 litraa (95 okt) . Tuli testattua kun kerran tankki tyhjeni kokonaan mittareiden ollessa pimeinä.
- valot (minulla jo uudet umpiot, silti aika pimeessä mennään)
- ei penkin lämmittimiä, ei lohko-, letku- eikä säteilylämmitintä
- mittaristo pimenee ajoittain. Ratkaisuna tähän on 10Eurolla ostettu navigaattori. Talvella tätä ominaisuutta ei juuri esiinny. Korjautuu joskus paukauttamalla oikeaa kohtaa mittaristossa.
-minulla ei ole kolmannen penkkirivin keskellä niskatukea
- vain yhdet vanteet (kahdet renkaat kuitenkin)
- ei vetokoukkua
- ei ulkolämpötilan mittaria
- kuskin ikkunan automatiikka vain avauksessa.
Tosta näkee, että plussia on minun käytössä enemmän kuin miinuksia.
Ai juu niin: mittarit on maili-mittareita, mutta nopeusmittarissa on myös km/h asteikko. Trippi onkin vain maileissa digitaalisena.
Mittarilukema oli ostohetkellä hieman alle 130000. Sen jälkeen ajettu n. 43000 km. Hinta oli 6500 Eur.
Tässä sekavassa järjestyksessä 1,5 vuoden jälkeisiä kokemuksia:
+ 3.3l bensakone mukavan tehokas ohituksissa
+ ensimmäinen mittaus antoi kulutukseksi 10.75 l/100km (maantietä+kaupunkia). Vaihdossa antamani Ford Mondeo V6 kulutti myös yli 10.
+ molemmilla puolilla liukuovet
+ menee ruotsin yms. lautoilla henkilöauton paikalla (ei ole grand voyager)
+ lämpenee tosi, tosi nopeasti vaikka minulla ei olekaan mitään moottorin lämmitintä
+ pitää tuulilasin auki todella hyvin
+ istuu ylhäällä, näkee hyvin
+ varsin ketterä (foorumilaisen kommetti: pienempi kääntösädehän tässä on kuin 156:ssa)
+ ylitehostettu, tunnoton ohjaus. Tämmöisessä vehkeessä plussan puolella
+ kuskilla kyynärtuet. Tämä on todella hyvä asia!
+ oikein hyvät penkit kaikilla
+ pullotelineitä auto täynnä
+ kun lapset istuu kaukana toisistaan ja heillä on omaa tilaa-> rajoittaa nahistelua.
+ varsin ruosteeton
+ sukset yms. pitkät esineet voi sijoittaa penkkien alle
+ keskikäytävällä tilaa pitkillekin esineille.
+ kaikki variaatiot 2,3,4,5,6,7 paikkaisena löytyy ja helposti
+ kun jättää vain etupenkit niin on varsin hyvä muuttoauto
+ ilmastointi, manual
+ vakionopeussäädin
+ erilliset valot takapenkkiläisille, kuskin hallittavissa.
+ 9 vuotiaat tytöt seisoo suorassa
+ mitään ei ole tarvinnut korjata. Liike vaihtoi ennen luovutusta moottori- ja vaihteistoöljyt. Kuskin puolen pyyhkijän sulkaa piti tiukata pari kertaa.
+ kauko-ohjattu keskuslukitus aika hyvin ohjelmoitavissa. Ohjeita löytyy netistä. Minä poistin torven törähdyksen kun ovet avataan/suljetaan
+ helppo ajettava, menee suoraan ja on suht hiljainen sisältä.
+ hyvät peilit
+ tankki vetää noin 82 litraa (95 okt) . Tuli testattua kun kerran tankki tyhjeni kokonaan mittareiden ollessa pimeinä.
- valot (minulla jo uudet umpiot, silti aika pimeessä mennään)
- ei penkin lämmittimiä, ei lohko-, letku- eikä säteilylämmitintä
- mittaristo pimenee ajoittain. Ratkaisuna tähän on 10Eurolla ostettu navigaattori. Talvella tätä ominaisuutta ei juuri esiinny. Korjautuu joskus paukauttamalla oikeaa kohtaa mittaristossa.
-minulla ei ole kolmannen penkkirivin keskellä niskatukea
- vain yhdet vanteet (kahdet renkaat kuitenkin)
- ei vetokoukkua
- ei ulkolämpötilan mittaria
- kuskin ikkunan automatiikka vain avauksessa.
Tosta näkee, että plussia on minun käytössä enemmän kuin miinuksia.
Ai juu niin: mittarit on maili-mittareita, mutta nopeusmittarissa on myös km/h asteikko. Trippi onkin vain maileissa digitaalisena.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Harvoin tarjolla, ja sillonkin hyvissä hinnoissa, mutta ihan oikeutetusti:Topi kirjoitti:Subaru Legacy tai Outback? 2,5- tai 3-litraisella (Lega 3.0 Spec B) mosalla pitäisi liikahtaa jotenkuten ja ajettavuus on vähintään OK (joskin tuntuma on aivan erilainen kuin Alfassa).
Meidän työpaikalla varaosa miehet huutelee aina "Hei! tuli kirjekuori, täällä on varmaan subarun osat seuraavalle viikolle"
Kunhan ottaa automaatin, jotenkin Subarun kytkin/kaasu yhdistelmä on tunnoton ja liian herkkä. Tai sitten Foresteri, vielä vähän isompi eikä älyttömästi kalliimpi kuin Outback. Turhaan pappa-auton maineessa. Silti oma valintani olisi Honda Stream... Katsellaan mihin menee ja onko tällä keskustelulla loppujen lopuksi painoarvoa auton valintaan, tai antaako edes suuntaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Jos autosi on muuttoautona tuotu Suomeen, saa siinä olla DOT-hyväksytyt valot. Näitä löytyy linssiversioina jenkeistä, jolloin myös näkyvyys alkaa olla kunnossa. Esim:alamajy kirjoitti: - valot (minulla jo uudet umpiot, silti aika pimeessä mennään)
http://www.racer-union.com/Projector-He ... 20237.html
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Tämä pitääkin tutkia. Kiitti vinkistä.heme kirjoitti:Jos autosi on muuttoautona tuotu Suomeen, saa siinä olla DOT-hyväksytyt valot. Näitä löytyy linssiversioina jenkeistä, jolloin myös näkyvyys alkaa olla kunnossa. Esim:alamajy kirjoitti: - valot (minulla jo uudet umpiot, silti aika pimeessä mennään)
http://www.racer-union.com/Projector-He ... 20237.html