Kasari Pioneeristä koodi hukassa!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Kasari Pioneeristä koodi hukassa!

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Pioneer dex-77 soittimesta koodi hukassa.

Tietääkö kukaan osaavaa huoltoliikettä joka osaisi purkaa tuon koodin tai auttaa muuten asian kanssa?

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

En tiedä toimiiko mutta ihan ensimmäinen google-hitti hakusanalle "Pioneer dex-77" paljasti seuraavanlaisen viestiketjun ja neuvon:

Here's how to reprogram the DEX-77 with a new security code.

1) Turn the radio on.
2) Press and hold both volume control buttons at the same time.
3) Within one minute of holding both volume control buttons down you
will see the word "CODE" flash on the radios display. Release the volume
buttons when this happens.
4) Using the oval numbered buttons below the display and enter a four
digit security code.
Numerals 0 to 5 are clearly marked.
Numeral 6 is the "R-Play" button.
Numeral 7 is the "M-Play" button.
Numeral 8 is the "Volume -" button.
Numeral 9 is the "Volume +" button.
5) Once you have entered a four digit number press the "band" button at
the left bottom of the radio.
6) The radios display will go back to normal and you're all set.

Edit: linkki vielä ohessa http://www.turbododge.com/forums/f4/f14 ... radio.html
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuva

Tuollainenko se on? Törkeän hieno, älä vaan hukkaa!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Juurikin tuo.

Lisäksi 164 on aikanaan hifistetty saman valmistajan vahvistimella ja jakosuotimilla.
Ollut varmaan vuonna 1988 melko kallis paketti. Mulla ei ollut silloin edes kotona cd soitinta. :?

Olisi ehdottoman hienoa saada tuo laitteisto pelaamaan.


^^Googlettanut olen minäkin mutta apuja en ole löytänyt.
Tuo kyseinen ohje on koodin vaihtoon jos mankka on siis normaali tilassa.
Mullahan tuo on "lukossa"


APUJA KAIVATAAN EDELLEEN.

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

Oothan kokeillu neljää nollaa (0000) koodiksi? :wink:

Jos ei toimi niin nappaa soitin irti ja laita hyllylle lepäämään vaikka viikoksi. Yleensä tuon ikäiset soittimet "unohtavat" koodin kun eivät ole saaneet muutamaan päivään virtaa, johtuu siitä että soittimissa käytettiin niihin aikoihin pienellä litiumparistolla varmistettua muistia tallentamaan suojakoodi muiden asetusten kanssa. Koska tuo litiumparisto on jo parikymmentä vuotta vanha niin siinä tuskin on henkeä ylläpitämään muistia kovin pitkään.

Sitten on tietysti vielä mahdollisuus kysyä tuon radion korjausopasta jenkkilästä osoitteesta shelbymotorsports@att.net. Ovat ainakin myyneet niitä aiemmin 20 dollarin hintaan.
 

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

osaisko digiservice sarankulmassa auttaa? on ainakin valtuutettu pioneer huolto. oman soittimen siä korjautin aikoinaan.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

80-luvun blaukkarissa sai lukkiutuneen radion auki syöttämällä 12v sijasta 15v jännitettä radiolle. Tämä tosin aukisi vain koodin pyynnin kolmen virheellisen koodisyötön jäljiltä.

Eipä noita vaihtoehtoisia nelinumeroisia koodeja montaa ole, jos numerosarja on hukassa :lol:
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Bioneerin merkkihuollossa takavuosina työskennelleenä pitäis muistaa, vaan ku ei... Joissakin tuon ajan vehkeissä oli paristo/"superkondensaattori", jonka irti käyttämällä sai koodin nollattua. Joissakin taas oli sellainen pieni muutaman markan muistipiiri, jonka tyhjään vaihtamalla sai koodin 0000:ksi. En kyllä millään saa päähäni, että miten se noissa meni. Itse ottaisin yhteyttä maahantuojaan ja kyselisin sieltä vinkkiä.

Joka tapauksessa komea soitin, sopii täydellisesti kasariautoon :)
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Hieman OT
Mailman tyhmin älynväläys koko koodilukittava mankka.
Tuskin yksikään mankkavaras on palauttanut radion,kun on huomannut siinä olevan koodi.Eikä paljoa ole ennaltaehkäisyä myöskään,pimeä auto,varkaalla kiire,ei siinä luulisi paljon katsovan olikos tässä mallissa joku koodi :roll:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Jakke kirjoitti: Joissakin tuon ajan vehkeissä oli paristo/"superkondensaattori", jonka irti käyttämällä sai koodin nollattua. Joissakin taas oli sellainen pieni muutaman markan muistipiiri, jonka tyhjään vaihtamalla sai koodin 0000:ksi. En kyllä millään saa päähäni, että miten se noissa meni. Itse ottaisin yhteyttä maahantuojaan ja kyselisin sieltä vinkkiä.

Joka tapauksessa komea soitin, sopii täydellisesti kasariautoon :)

Maahantuojasta ei ole ollut apuja tämän laitteen kanssa.
Mullakin on sellainen käsitys että koodi olisi tallennettuna eprommille.

Katsotaan nyt miten etenee kun jatkan soittokierrosta.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Meneekö se pahempaan lukkoon jos koodin syöttää väärin?

Tuo se mulle ja 2000eur kouraan niin alan naputtelemaan koodeja yksitellen. Arvioitu bruteforce aika on noin 1 kuukausi :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Lukkoon menee mutta aukeaa taas kun jättää virrat päälle useaksi tunniksi.

Näyttäisi siltä että kapine pitää purkaa ja lukea eeprom tiedosto jonka jälkeen täältä saa apuja lähettämällä tiedoston.

http://forum.gsmhosting.com/vbb/f179/re ... ndex4.html

Löytyykö lukijaa keneltäkään?

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

savijo-r kirjoitti:
Jakke kirjoitti: Joissakin tuon ajan vehkeissä oli paristo/"superkondensaattori", jonka irti käyttämällä sai koodin nollattua. Joissakin taas oli sellainen pieni muutaman markan muistipiiri, jonka tyhjään vaihtamalla sai koodin 0000:ksi. En kyllä millään saa päähäni, että miten se noissa meni. Itse ottaisin yhteyttä maahantuojaan ja kyselisin sieltä vinkkiä.

Joka tapauksessa komea soitin, sopii täydellisesti kasariautoon :)

Maahantuojasta ei ole ollut apuja tämän laitteen kanssa.
Mullakin on sellainen käsitys että koodi olisi tallennettuna eprommille.

Katsotaan nyt miten etenee kun jatkan soittokierrosta.
Netin ihmeellisestä maailmasta löytynee service manuaali tuollekin laitteelle, mutta niissä ei yleensä ole mitään "koodinpurkuohjetta".
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Itsekin huollossa työskennelleenä muistelisin että jos kone on lukossa, pidetään virtoja päällä n. tunti jonka jälkeen saa kerran koittaa koodia.
Sitten tulee taas tunnin paussi jne.
Toivottavasti tämä ei ole se versio jossa aika aina kokeilun jälkeen tuplaantuu.

Blaukkarissa ainakin ei auta vaikka ottaa koko prommin irti ja jättää ilman sähköä (vaikka vuodeksi, on kokeiltu).
Nuo lähetettiin maahantuojalle joka luki tuon koodin.

Paras vaihtoehto on tuo eprommin luku, jos jollain on tuo lukulaite, multa saa lukea myös lancia merkkisen radion koodin :lol:
Tai jos sellaisen saisi lainaan, tuokin riittää.

Pioneerilla oli joskus autostereo, jossa oli tuo naama "puuta", mikähän malli se oli?

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Nettihän on pullollaan ohjelmia joihin sarjanumeron syöttämällä ohjelma laskee koodin. Näin ainakin toimi homma esim FL 156:sen mankan koodin kanssa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Maunu kirjoitti:Nettihän on pullollaan ohjelmia joihin sarjanumeron syöttämällä ohjelma laskee koodin. Näin ainakin toimi homma esim FL 156:sen mankan koodin kanssa.
Niin on!

Kaikkiin muihin merkkeihin paitsi Pioneeriin. :?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Kyllä mä lähtisin siitä, että ottaa yhteyttä johonkin vanhaan pioneerin huoltoliikkeeseen mistä saattaa löytyä tietotaito tuon koodin nollaukseen. Selvittää asian laidan, niin saattavat tehdä sen halvallakin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Onnea tähän pikku-projektiin! Sen verran hieno peli, että kannattaa vaivaakin vähän nähdä.

Itseltänikin löytyy hyllystä oldschool soitin (ei tosin ihan niin tyylikäs kuin tuo sun Pioneer), Alpine 7903. Täytyisi vaan hankkia auto, johon sen laittaa.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Caijo-Romeo kirjoitti:osaisko digiservice sarankulmassa auttaa? on ainakin valtuutettu pioneer huolto. oman soittimen siä korjautin aikoinaan.
Digiservice meni nurin jo aikaa sitten.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Laitoin kyselyä tuttuun huoltoliikkeeseen, joilla yhteyksiä Pioneerille, jos sieltä tulisi jotain apuja.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Tämä pulju näyttää myyvän servicemanuaalia tuohonkin Pioneerin malliin. Olisikohan manuaalissa ohjeet koodilukituksen resetointiin?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Nyt pitää muistaa, että koodin on tarkoitus estää käyttö sen jälkeen kun raadio on anastettu. Jos resetointi olisi kuvattu jossain manuaalissa tai tehty muutenvaan helpoksi, niin mitä järkeä koko koodissa olisi?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

En muista kenen tekemä oli GM:n radio jossain 90-luvun lopulla mutta siitä sai koodin nollattua kun otti kannen auki ja suihkutti jääspreytä tiettyyn "muistipiiriin".
En tiedä miten löysin enkä muista osoitetta mutta kun oma tietokoneeni bios-piiri meni täysin juntturaan löysin yhden pc-firman jolla oli pelkän bios mokkulan luku ja uudelleen kirjoitus mahdollisuus. En tiedä voisiko ko.liike auttaa tässä asiassa. Mutta löysin sen kun HP 240 pöytäkoneeni windows suoritteinen bios päivitys meni jumiin ja bios jäi nalkkiin. En sitten käyttänyt ko.liikettä kun sain koko emolevyn ilmaiseksi
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Pasi kirjoitti:Nyt pitää muistaa, että koodin on tarkoitus estää käyttö sen jälkeen kun raadio on anastettu. Jos resetointi olisi kuvattu jossain manuaalissa tai tehty muutenvaan helpoksi, niin mitä järkeä koko koodissa olisi?
Owner's manuaalissa tuskin tuollaista tietoa olisikaan, mutta jos kyseessä on tosiaan service manuaali, eli huoltokorjaamojen käyttöön tarkoitettu opus, voisi kai siinä olla jonkunlaiset hakkerointiohjeetkin?

...mä mitään näistä asioista tiedä...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuon BIOS hässäkkäni yhteydessä saamani osoite saattoi olla:

Partco.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^^^ -90 luvun puoleenväliin GM:n ameriikan ihmeissä (esim.Chevy) soittimet oli Delcon tekeleitä.
Ride on!

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

TeroV. kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Nyt pitää muistaa, että koodin on tarkoitus estää käyttö sen jälkeen kun raadio on anastettu. Jos resetointi olisi kuvattu jossain manuaalissa tai tehty muutenvaan helpoksi, niin mitä järkeä koko koodissa olisi?
Owner's manuaalissa tuskin tuollaista tietoa olisikaan, mutta jos kyseessä on tosiaan service manuaali, eli huoltokorjaamojen käyttöön tarkoitettu opus, voisi kai siinä olla jonkunlaiset hakkerointiohjeetkin?

...mä mitään näistä asioista tiedä...
Ihan mielenkiinnosta latasin eilen töissä servicemanuaalin tuohon ja katsoin (löytyi jostain ihan ilmainen pdf). Ei ole koodinpurkuohjetta. Enkä muista nähneeni minkään soittimen manuaalissa kyseistä ohjetta, takavuosina noita tuli selailtua aika paljonkin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Täältä löytyy tarvittavat laitteet ja tietotaito EEPROMin lukuun, oli se mikä yleinen piiri tahansa. Sen tarkemmin en noita tiedä, mutta voin tietty yrittää tutustua ja kattoo jos saan suoraan sen koodinkin kaivettua.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Zulak kirjoitti:Täältä löytyy tarvittavat laitteet ja tietotaito EEPROMin lukuun, oli se mikä yleinen piiri tahansa. Sen tarkemmin en noita tiedä, mutta voin tietty yrittää tutustua ja kattoo jos saan suoraan sen koodinkin kaivettua.
Laitatko Zulak yhteystietosi privalla jos olisit halukas auttamaan asian suhteen?

Vastaa Viestiin