Kasari Pioneeristä koodi hukassa!
Valvoja: Moderators
Kasari Pioneeristä koodi hukassa!
Pioneer dex-77 soittimesta koodi hukassa.
Tietääkö kukaan osaavaa huoltoliikettä joka osaisi purkaa tuon koodin tai auttaa muuten asian kanssa?
Tietääkö kukaan osaavaa huoltoliikettä joka osaisi purkaa tuon koodin tai auttaa muuten asian kanssa?
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
En tiedä toimiiko mutta ihan ensimmäinen google-hitti hakusanalle "Pioneer dex-77" paljasti seuraavanlaisen viestiketjun ja neuvon:
Here's how to reprogram the DEX-77 with a new security code.
1) Turn the radio on.
2) Press and hold both volume control buttons at the same time.
3) Within one minute of holding both volume control buttons down you
will see the word "CODE" flash on the radios display. Release the volume
buttons when this happens.
4) Using the oval numbered buttons below the display and enter a four
digit security code.
Numerals 0 to 5 are clearly marked.
Numeral 6 is the "R-Play" button.
Numeral 7 is the "M-Play" button.
Numeral 8 is the "Volume -" button.
Numeral 9 is the "Volume +" button.
5) Once you have entered a four digit number press the "band" button at
the left bottom of the radio.
6) The radios display will go back to normal and you're all set.
Edit: linkki vielä ohessa http://www.turbododge.com/forums/f4/f14 ... radio.html
Here's how to reprogram the DEX-77 with a new security code.
1) Turn the radio on.
2) Press and hold both volume control buttons at the same time.
3) Within one minute of holding both volume control buttons down you
will see the word "CODE" flash on the radios display. Release the volume
buttons when this happens.
4) Using the oval numbered buttons below the display and enter a four
digit security code.
Numerals 0 to 5 are clearly marked.
Numeral 6 is the "R-Play" button.
Numeral 7 is the "M-Play" button.
Numeral 8 is the "Volume -" button.
Numeral 9 is the "Volume +" button.
5) Once you have entered a four digit number press the "band" button at
the left bottom of the radio.
6) The radios display will go back to normal and you're all set.
Edit: linkki vielä ohessa http://www.turbododge.com/forums/f4/f14 ... radio.html
Alfa Romeo - immagine di bellezza
^Juurikin tuo.
Lisäksi 164 on aikanaan hifistetty saman valmistajan vahvistimella ja jakosuotimilla.
Ollut varmaan vuonna 1988 melko kallis paketti. Mulla ei ollut silloin edes kotona cd soitinta.
Olisi ehdottoman hienoa saada tuo laitteisto pelaamaan.
^^Googlettanut olen minäkin mutta apuja en ole löytänyt.
Tuo kyseinen ohje on koodin vaihtoon jos mankka on siis normaali tilassa.
Mullahan tuo on "lukossa"
APUJA KAIVATAAN EDELLEEN.
Lisäksi 164 on aikanaan hifistetty saman valmistajan vahvistimella ja jakosuotimilla.
Ollut varmaan vuonna 1988 melko kallis paketti. Mulla ei ollut silloin edes kotona cd soitinta.

Olisi ehdottoman hienoa saada tuo laitteisto pelaamaan.
^^Googlettanut olen minäkin mutta apuja en ole löytänyt.
Tuo kyseinen ohje on koodin vaihtoon jos mankka on siis normaali tilassa.
Mullahan tuo on "lukossa"
APUJA KAIVATAAN EDELLEEN.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Oothan kokeillu neljää nollaa (0000) koodiksi?
Jos ei toimi niin nappaa soitin irti ja laita hyllylle lepäämään vaikka viikoksi. Yleensä tuon ikäiset soittimet "unohtavat" koodin kun eivät ole saaneet muutamaan päivään virtaa, johtuu siitä että soittimissa käytettiin niihin aikoihin pienellä litiumparistolla varmistettua muistia tallentamaan suojakoodi muiden asetusten kanssa. Koska tuo litiumparisto on jo parikymmentä vuotta vanha niin siinä tuskin on henkeä ylläpitämään muistia kovin pitkään.
Sitten on tietysti vielä mahdollisuus kysyä tuon radion korjausopasta jenkkilästä osoitteesta shelbymotorsports@att.net. Ovat ainakin myyneet niitä aiemmin 20 dollarin hintaan.

Jos ei toimi niin nappaa soitin irti ja laita hyllylle lepäämään vaikka viikoksi. Yleensä tuon ikäiset soittimet "unohtavat" koodin kun eivät ole saaneet muutamaan päivään virtaa, johtuu siitä että soittimissa käytettiin niihin aikoihin pienellä litiumparistolla varmistettua muistia tallentamaan suojakoodi muiden asetusten kanssa. Koska tuo litiumparisto on jo parikymmentä vuotta vanha niin siinä tuskin on henkeä ylläpitämään muistia kovin pitkään.
Sitten on tietysti vielä mahdollisuus kysyä tuon radion korjausopasta jenkkilästä osoitteesta shelbymotorsports@att.net. Ovat ainakin myyneet niitä aiemmin 20 dollarin hintaan.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
80-luvun blaukkarissa sai lukkiutuneen radion auki syöttämällä 12v sijasta 15v jännitettä radiolle. Tämä tosin aukisi vain koodin pyynnin kolmen virheellisen koodisyötön jäljiltä.
Eipä noita vaihtoehtoisia nelinumeroisia koodeja montaa ole, jos numerosarja on hukassa
Eipä noita vaihtoehtoisia nelinumeroisia koodeja montaa ole, jos numerosarja on hukassa

Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Bioneerin merkkihuollossa takavuosina työskennelleenä pitäis muistaa, vaan ku ei... Joissakin tuon ajan vehkeissä oli paristo/"superkondensaattori", jonka irti käyttämällä sai koodin nollattua. Joissakin taas oli sellainen pieni muutaman markan muistipiiri, jonka tyhjään vaihtamalla sai koodin 0000:ksi. En kyllä millään saa päähäni, että miten se noissa meni. Itse ottaisin yhteyttä maahantuojaan ja kyselisin sieltä vinkkiä.
Joka tapauksessa komea soitin, sopii täydellisesti kasariautoon
Joka tapauksessa komea soitin, sopii täydellisesti kasariautoon

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Jakke kirjoitti: Joissakin tuon ajan vehkeissä oli paristo/"superkondensaattori", jonka irti käyttämällä sai koodin nollattua. Joissakin taas oli sellainen pieni muutaman markan muistipiiri, jonka tyhjään vaihtamalla sai koodin 0000:ksi. En kyllä millään saa päähäni, että miten se noissa meni. Itse ottaisin yhteyttä maahantuojaan ja kyselisin sieltä vinkkiä.
Joka tapauksessa komea soitin, sopii täydellisesti kasariautoon
Maahantuojasta ei ole ollut apuja tämän laitteen kanssa.
Mullakin on sellainen käsitys että koodi olisi tallennettuna eprommille.
Katsotaan nyt miten etenee kun jatkan soittokierrosta.
Lukkoon menee mutta aukeaa taas kun jättää virrat päälle useaksi tunniksi.
Näyttäisi siltä että kapine pitää purkaa ja lukea eeprom tiedosto jonka jälkeen täältä saa apuja lähettämällä tiedoston.
http://forum.gsmhosting.com/vbb/f179/re ... ndex4.html
Löytyykö lukijaa keneltäkään?
Näyttäisi siltä että kapine pitää purkaa ja lukea eeprom tiedosto jonka jälkeen täältä saa apuja lähettämällä tiedoston.
http://forum.gsmhosting.com/vbb/f179/re ... ndex4.html
Löytyykö lukijaa keneltäkään?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Netin ihmeellisestä maailmasta löytynee service manuaali tuollekin laitteelle, mutta niissä ei yleensä ole mitään "koodinpurkuohjetta".savijo-r kirjoitti:Jakke kirjoitti: Joissakin tuon ajan vehkeissä oli paristo/"superkondensaattori", jonka irti käyttämällä sai koodin nollattua. Joissakin taas oli sellainen pieni muutaman markan muistipiiri, jonka tyhjään vaihtamalla sai koodin 0000:ksi. En kyllä millään saa päähäni, että miten se noissa meni. Itse ottaisin yhteyttä maahantuojaan ja kyselisin sieltä vinkkiä.
Joka tapauksessa komea soitin, sopii täydellisesti kasariautoon
Maahantuojasta ei ole ollut apuja tämän laitteen kanssa.
Mullakin on sellainen käsitys että koodi olisi tallennettuna eprommille.
Katsotaan nyt miten etenee kun jatkan soittokierrosta.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Itsekin huollossa työskennelleenä muistelisin että jos kone on lukossa, pidetään virtoja päällä n. tunti jonka jälkeen saa kerran koittaa koodia.
Sitten tulee taas tunnin paussi jne.
Toivottavasti tämä ei ole se versio jossa aika aina kokeilun jälkeen tuplaantuu.
Blaukkarissa ainakin ei auta vaikka ottaa koko prommin irti ja jättää ilman sähköä (vaikka vuodeksi, on kokeiltu).
Nuo lähetettiin maahantuojalle joka luki tuon koodin.
Paras vaihtoehto on tuo eprommin luku, jos jollain on tuo lukulaite, multa saa lukea myös lancia merkkisen radion koodin
Tai jos sellaisen saisi lainaan, tuokin riittää.
Pioneerilla oli joskus autostereo, jossa oli tuo naama "puuta", mikähän malli se oli?
Sitten tulee taas tunnin paussi jne.
Toivottavasti tämä ei ole se versio jossa aika aina kokeilun jälkeen tuplaantuu.
Blaukkarissa ainakin ei auta vaikka ottaa koko prommin irti ja jättää ilman sähköä (vaikka vuodeksi, on kokeiltu).
Nuo lähetettiin maahantuojalle joka luki tuon koodin.
Paras vaihtoehto on tuo eprommin luku, jos jollain on tuo lukulaite, multa saa lukea myös lancia merkkisen radion koodin

Tai jos sellaisen saisi lainaan, tuokin riittää.
Pioneerilla oli joskus autostereo, jossa oli tuo naama "puuta", mikähän malli se oli?
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tämä pulju näyttää myyvän servicemanuaalia tuohonkin Pioneerin malliin. Olisikohan manuaalissa ohjeet koodilukituksen resetointiin?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Nyt pitää muistaa, että koodin on tarkoitus estää käyttö sen jälkeen kun raadio on anastettu. Jos resetointi olisi kuvattu jossain manuaalissa tai tehty muutenvaan helpoksi, niin mitä järkeä koko koodissa olisi?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
En muista kenen tekemä oli GM:n radio jossain 90-luvun lopulla mutta siitä sai koodin nollattua kun otti kannen auki ja suihkutti jääspreytä tiettyyn "muistipiiriin".
En tiedä miten löysin enkä muista osoitetta mutta kun oma tietokoneeni bios-piiri meni täysin juntturaan löysin yhden pc-firman jolla oli pelkän bios mokkulan luku ja uudelleen kirjoitus mahdollisuus. En tiedä voisiko ko.liike auttaa tässä asiassa. Mutta löysin sen kun HP 240 pöytäkoneeni windows suoritteinen bios päivitys meni jumiin ja bios jäi nalkkiin. En sitten käyttänyt ko.liikettä kun sain koko emolevyn ilmaiseksi
En tiedä miten löysin enkä muista osoitetta mutta kun oma tietokoneeni bios-piiri meni täysin juntturaan löysin yhden pc-firman jolla oli pelkän bios mokkulan luku ja uudelleen kirjoitus mahdollisuus. En tiedä voisiko ko.liike auttaa tässä asiassa. Mutta löysin sen kun HP 240 pöytäkoneeni windows suoritteinen bios päivitys meni jumiin ja bios jäi nalkkiin. En sitten käyttänyt ko.liikettä kun sain koko emolevyn ilmaiseksi
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Owner's manuaalissa tuskin tuollaista tietoa olisikaan, mutta jos kyseessä on tosiaan service manuaali, eli huoltokorjaamojen käyttöön tarkoitettu opus, voisi kai siinä olla jonkunlaiset hakkerointiohjeetkin?Pasi kirjoitti:Nyt pitää muistaa, että koodin on tarkoitus estää käyttö sen jälkeen kun raadio on anastettu. Jos resetointi olisi kuvattu jossain manuaalissa tai tehty muutenvaan helpoksi, niin mitä järkeä koko koodissa olisi?
...mä mitään näistä asioista tiedä...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Ihan mielenkiinnosta latasin eilen töissä servicemanuaalin tuohon ja katsoin (löytyi jostain ihan ilmainen pdf). Ei ole koodinpurkuohjetta. Enkä muista nähneeni minkään soittimen manuaalissa kyseistä ohjetta, takavuosina noita tuli selailtua aika paljonkin.TeroV. kirjoitti:Owner's manuaalissa tuskin tuollaista tietoa olisikaan, mutta jos kyseessä on tosiaan service manuaali, eli huoltokorjaamojen käyttöön tarkoitettu opus, voisi kai siinä olla jonkunlaiset hakkerointiohjeetkin?Pasi kirjoitti:Nyt pitää muistaa, että koodin on tarkoitus estää käyttö sen jälkeen kun raadio on anastettu. Jos resetointi olisi kuvattu jossain manuaalissa tai tehty muutenvaan helpoksi, niin mitä järkeä koko koodissa olisi?
...mä mitään näistä asioista tiedä...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Laitatko Zulak yhteystietosi privalla jos olisit halukas auttamaan asian suhteen?Zulak kirjoitti:Täältä löytyy tarvittavat laitteet ja tietotaito EEPROMin lukuun, oli se mikä yleinen piiri tahansa. Sen tarkemmin en noita tiedä, mutta voin tietty yrittää tutustua ja kattoo jos saan suoraan sen koodinkin kaivettua.