Enpä ole vuosiin enää jälkikiristänyt pelti- enkä aluvanteiden pultteja. Nuorena ja innokkaana sitä jaksoi vielä kiristellä, mutta kun ei koskaan löystymisiä ilmennyt, niin tapa jäi pois.
Ihan tavallisella ristikkoavaimella oon yleensä pultit kiristellyt, toki "ristiin", kuten isä aikoinaan opetti. Pari viimeistä kertaa oon lainannut duunista akkukäyttöistä pulttipyssyä. Ihan näppärä peli renkaanvaihdossa.
Momenttiavaimen käyttöä renkaanvaihdossa pidän tarpeettomana. Autojen kanssa pelaamaan tottuneella ihmisellä on kyllä riittävän tarkka momenttiavain käsivarressa.
Kerran minulla oli kuitenkin renkaan irtoaminen lähellä, mutta en ollutkaan itse vielä vaihtanut kyseiseen autoon renkaita. Olin juuri ostanut Integralen ja ajelin sillä motarilla noin 120 km/h. Ihmettelin kun alkoi ohjaus yhtäkkiä täristämään ihan hillittömästi. Ajoin varovasti rampille ja huomasin, että yhdestä renkaasta oli kolme pulttia lähtenyt karkuteille, eli rengas roikkui mukana yhden pultin varassa! Pääsin nilkuttamaan parin kilometrin matkan kotiin lainaamalla pultteja muista renkaista. Myöhemmin huomasin, että entinen omistaja oli laittanut renkaat kiinni jostain miljoonalaatikosta löytämillään sekalaisilla pulteilla. Montaa eri mallia ja lähes kaikista kierteet sökönä

Pultit uusimalla ja navassa olevat kierteet korjaamalla selvisi siitäkin operaatiosta.