No hyvä, hyvä.. Eihän sinne mennyt, kuin joku 50000 credittiä...routasydän kirjoitti:Ei tod näk missään, hukkaan heitetyt creditit
Gran Turismo 5 ps3
Valvoja: Moderators
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
routasydän kirjoitti:Mietinki voisko tolla pärjätä, jos sen laittais kuntoon. Mutta edelleen ongelmana myös sew expert sarjan toiseksi viimenen skaba. Zr1 viritetty ja ratavermeet laitettu, mutta siitä huolimatta ei toivoakaan. Tai aluksi kyllä voi ehtiä kärkeen, mutta sitten yksikin vierhe ja kone pääsee ohi niin sen jälkeen ei enää tsänssejä. Onko vinkkejä vai pitääkö vaan ajaa tarpeeksi monta kertaa. Jännä kun nuo muut on ollu ihan kohtuu helppoja voittaa, kunhan auton on laittanu kuntoon...
Muistaakseni jostain B-specin amatöörisarjan kisasta sai Mazda Furai 08 konseptiauton. Saattoi olla se MX-5 skaba. Ensin pidin autoa aika lussuna kun tehoja oli "vaan" jotain alle 500hv. Sitten tajusin katsoa paljon se painaa. ~650 kg alkoikin jo tuntumaan hätäiseltä. Tossa on melkein kaikki kilkkareet valmiina, laittaa jotain 130 000 loppuihin virityksiin mukaanlukien pehmeät ratasliksit niin jo kerkeää. Tolla tuli voitto jopa Indianapoliksen superspeedwaylla extreme tason like the windissä 1000 hevosvoimaisia vastaan vaikka kaikkine virityksineen siitä saa vaan 549hv irti. Silti kilotehopainosuhde 1.21 kg/BHP Indianapoliksen ovaalikisaan pitää vaihteiston välityksiä säätää vaan niin että huiput on yli 400 km/h. Ylivoimaisesti hätäisin auto mitä tallista tällä hetkellä löytyy. Lyhyet jarrutusmatkat kevyenä autona ja yllättävän helposti hallittavissa kaiken lisäksi.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Otin ton käyttöön, tosin en hokannu noita pehmeitä renkaita laittaa. Kokeilen niillä. Tolla jo alko pysymään perässä, mutta ainakin tossa ekassa kisassa pitää tarkasti ajaa, meinaa keveyttään heti pyörähtää ku joku ajaa peräänGiallo Pozzuoli kirjoitti:routasydän kirjoitti:Mietinki voisko tolla pärjätä, jos sen laittais kuntoon. Mutta edelleen ongelmana myös sew expert sarjan toiseksi viimenen skaba. Zr1 viritetty ja ratavermeet laitettu, mutta siitä huolimatta ei toivoakaan. Tai aluksi kyllä voi ehtiä kärkeen, mutta sitten yksikin vierhe ja kone pääsee ohi niin sen jälkeen ei enää tsänssejä. Onko vinkkejä vai pitääkö vaan ajaa tarpeeksi monta kertaa. Jännä kun nuo muut on ollu ihan kohtuu helppoja voittaa, kunhan auton on laittanu kuntoon...
Muistaakseni jostain B-specin amatöörisarjan kisasta sai Mazda Furai 08 konseptiauton. Saattoi olla se MX-5 skaba. Ensin pidin autoa aika lussuna kun tehoja oli "vaan" jotain alle 500hv. Sitten tajusin katsoa paljon se painaa. ~650 kg alkoikin jo tuntumaan hätäiseltä. Tossa on melkein kaikki kilkkareet valmiina, laittaa jotain 130 000 loppuihin virityksiin mukaanlukien pehmeät ratasliksit niin jo kerkeää. Tolla tuli voitto jopa Indianapoliksen superspeedwaylla extreme tason like the windissä 1000 hevosvoimaisia vastaan vaikka kaikkine virityksineen siitä saa vaan 549hv irti. Silti kilotehopainosuhde 1.21 kg/BHP Indianapoliksen ovaalikisaan pitää vaihteiston välityksiä säätää vaan niin että huiput on yli 400 km/h. Ylivoimaisesti hätäisin auto mitä tallista tällä hetkellä löytyy. Lyhyet jarrutusmatkat kevyenä autona ja yllättävän helposti hallittavissa kaiken lisäksi.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Tänään tuli GT5:seen joku 600Mb:n päivitys jonka jälkeen pelin käynnistyttyä tuli ilmoitus että jotain 4 tunnin endurance kisoja on tullut käyttöön sekä gt-moodiin etä arcadeen kun olen saavuttanut levelin 15 A-specissa on nyt level 22 ja B-specissä 12. Onkohan peliin jäänyt joku bugi jonka noi päivitykset korjasi? Olin kattovinani että GT-moodin pääruutuun olisi tullut myös "nettiautokauppa" - Online collector's dealership sekä Seasonal events. Tai sitten en vaan aiemmin ollut noita huomannut.
On noi b-specin kuskit kyllä hitaita. Virittelin Ford GT 40:n muskeliautoskabaan ja kokeilin muutaman kierroksenhätäisesti aika huonoilla kierrosajoilla. Silti datapää sai sillä parhaimmillaankin kertaalleen 5 sekuntia hitaamman kierrosajan aikaiseksi. Jos unohtuu hetkeksikään piiskaamatta käskyjä luureihin niin kierrosajat tippuu jo 10 sekuntia hitaammiksi.
On noi b-specin kuskit kyllä hitaita. Virittelin Ford GT 40:n muskeliautoskabaan ja kokeilin muutaman kierroksenhätäisesti aika huonoilla kierrosajoilla. Silti datapää sai sillä parhaimmillaankin kertaalleen 5 sekuntia hitaamman kierrosajan aikaiseksi. Jos unohtuu hetkeksikään piiskaamatta käskyjä luureihin niin kierrosajat tippuu jo 10 sekuntia hitaammiksi.
Joo toi B-spec on täysin naurettava moodi. Tekoäly todellakin näyttää kauniit kasvonsa.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Tänään tuli GT5:seen joku 600Mb:n päivitys jonka jälkeen pelin käynnistyttyä tuli ilmoitus että jotain 4 tunnin endurance kisoja on tullut käyttöön sekä gt-moodiin etä arcadeen kun olen saavuttanut levelin 15 A-specissa on nyt level 22 ja B-specissä 12. Onkohan peliin jäänyt joku bugi jonka noi päivitykset korjasi? Olin kattovinani että GT-moodin pääruutuun olisi tullut myös "nettiautokauppa" - Online collector's dealership sekä Seasonal events. Tai sitten en vaan aiemmin ollut noita huomannut.
On noi b-specin kuskit kyllä hitaita. Virittelin Ford GT 40:n muskeliautoskabaan ja kokeilin muutaman kierroksenhätäisesti aika huonoilla kierrosajoilla. Silti datapää sai sillä parhaimmillaankin kertaalleen 5 sekuntia hitaamman kierrosajan aikaiseksi. Jos unohtuu hetkeksikään piiskaamatta käskyjä luureihin niin kierrosajat tippuu jo 10 sekuntia hitaammiksi.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Jep ton b-specsin ainoa ilo on nuo autot ja creditit mitä sielät tulee. Laitan kuskin yleensä aina liikenteeseen niin ylivoimasella autolla, että voin ite tehä muita hommia. Ei sitä ajoa kauaa jaksa katellaKapirex kirjoitti:Joo toi B-spec on täysin naurettava moodi. Tekoäly todellakin näyttää kauniit kasvonsa.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Tänään tuli GT5:seen joku 600Mb:n päivitys jonka jälkeen pelin käynnistyttyä tuli ilmoitus että jotain 4 tunnin endurance kisoja on tullut käyttöön sekä gt-moodiin etä arcadeen kun olen saavuttanut levelin 15 A-specissa on nyt level 22 ja B-specissä 12. Onkohan peliin jäänyt joku bugi jonka noi päivitykset korjasi? Olin kattovinani että GT-moodin pääruutuun olisi tullut myös "nettiautokauppa" - Online collector's dealership sekä Seasonal events. Tai sitten en vaan aiemmin ollut noita huomannut.
On noi b-specin kuskit kyllä hitaita. Virittelin Ford GT 40:n muskeliautoskabaan ja kokeilin muutaman kierroksenhätäisesti aika huonoilla kierrosajoilla. Silti datapää sai sillä parhaimmillaankin kertaalleen 5 sekuntia hitaamman kierrosajan aikaiseksi. Jos unohtuu hetkeksikään piiskaamatta käskyjä luureihin niin kierrosajat tippuu jo 10 sekuntia hitaammiksi.
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Jep, meikäläinenkin on tehnyt muita hommia-> hyvin kerkee kaksion imuroimaan, kun on vielä niin hidas kuskikin Onkos kellään käytössä DFGT-rattia? Kaipaisin lähinnä mielipiteitä siitä miltä ajo maistuu ilman kytkintä...routasydän kirjoitti:Jep ton b-specsin ainoa ilo on nuo autot ja creditit mitä sielät tulee. Laitan kuskin yleensä aina liikenteeseen niin ylivoimasella autolla, että voin ite tehä muita hommia. Ei sitä ajoa kauaa jaksa katella
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Ja toinen hidastava tekijä on se, että niissä b-spec kisoissa on tuplasti kierroksia.Aquatica kirjoitti:Se kuskihan tarkoituksella hidastelee, ettei sitä käytettäisi rahan farmaamiseen, mun mielestä ihan hyvä. Tuohonhan on jo melkein luvattu päivitellä standardeja autoja premiumeiksi, muun muassa.
No samapa tuo, ku ne pelit ajetaan tosiaan silloin, ku itellä on muuta puuhasteltavaa. Kummasti se on bugatilla ja zondalla ilman valvontaa pärjänny
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Taitaa olal sitten tänään kaikki muut ihmiset paitsi sinä lataamassa tätä päivitystä Aivan helevetin hiasta puuhaa tuntuu olevan!routasydän kirjoitti:Vajaa puol tuntia meni eilenKauGoH kirjoitti:Aloin latailee tota päivitystä ni täällä on vissii joku muukii tajunnu tekevänsä samoin! Lataus aika tällä hetkellä on 635 minuuttia
No laitailkoo vaik koko yön jos ei tosta nopeudu yhtään.
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
^ Ainakin helpoiten onnistuu niin, kun kaikki päivitykset tulee automaattisesti. Olen niin tuore PS3 käyttäjä etten tiedä varmaksi onnistuuko päivitykset jos ne lataa ensin vaikka usb-muistitikulle ja tökkää sen sitten kiinni koneeseen. Kaikki päivitykset on yleensä alle 10 minuutissa onnistuneet netttiyhteyden kautta.
Vielä pari tuntia takaperin luotto oli kova saksan Beckenbaueriin ja hispanjol Mendeziin. Suurta luottamusta osoittaen päätin pistää pojat Minoltan kyytiin ja lähdin käymään verkkokaupassa. Palattuani olivat vissiin hiukan himmailleet ja päästäneet ystävällisesti kansakilpailijoitaan ohitse..
ja eikun uusiks.
ja eikun uusiks.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kas kummaa... Olen itsekin huomannut jo alku vaiheessa B-specissä että jos kuskille ei anna mitään käskyjä alkaa meno hyytyä ja kierrosajat tippuvat jotakuinkin 2 sekuntia per kierroshamppi kirjoitti:Vielä pari tuntia takaperin luotto oli kova saksan Beckenbaueriin ja hispanjol Mendeziin. Suurta luottamusta osoittaen päätin pistää pojat Minoltan kyytiin ja lähdin käymään verkkokaupassa. Palattuani olivat vissiin hiukan himmailleet ja päästäneet ystävällisesti kansakilpailijoitaan ohitse..
ja eikun uusiks.
Pakko piiskata kuskia koko ajan.
Tänään jos ottaisi pikkuisen Turismoa... Joku 8 tuntia kuulostaa hyvältä. Pääsee testaamaan päivityksessä tulleita hienouksia. Onkos kukaan kokeillut jo seasonal eventsejä?
Life is too short to drive boring cars.
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Onko joku selvittäny Sebastien Loeb Challenge - Eiger Norwand K pätkän? Jotenki tuskaa pädillä tuo rallin ajaminen. Toi taitaa olla mulle se pahin kaikista.
Lisenssit ajettu kultaisella kaikki. Spesiaaleistakin kaikki muut paitsi se elise top gear ja sit mersun koko nurburgi. B specciin en ku yhen kisan verran koskenu. Ei innosta. A specistä ajelin sen helpoimman kaikki kisat kullalle. Nyt joulunu seuraava taso sit.
Lisenssit ajettu kultaisella kaikki. Spesiaaleistakin kaikki muut paitsi se elise top gear ja sit mersun koko nurburgi. B specciin en ku yhen kisan verran koskenu. Ei innosta. A specistä ajelin sen helpoimman kaikki kisat kullalle. Nyt joulunu seuraava taso sit.
Kylla se padilla onnistuu, itse ku taistelin kyseisen patkan kanssa niin yleisin mokauspaikka oli se mutkitteleva alamaki. Ylikovaa ajaminen kostautui aina siina ja aikaa tuhrautui jarkyttavasti.hattoori kirjoitti:Onko joku selvittäny Sebastien Loeb Challenge - Eiger Norwand K pätkän? Jotenki tuskaa pädillä tuo rallin ajaminen. Toi taitaa olla mulle se pahin kaikista.
Itellani ahistaa tuo Top Gearin paku-challenge, ei onnistu niin millaan saamaan sita Goldiksi.
Jos joku miettii, etta mita autoja saa mistakin kisasta niin alla linkki (alkaen ketjun tokasta viestista)
http://boards.ign.com/gran_turismo/b520 ... 245/p1/?62
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Niihin kahteen viimeiseen kurviin ei oikeastaan tarvitse jarruttaa ollenkaan, niissä saa sitten noukittua ne viimeiset vastustajat. Niin mä sen muistaakseni hoidin.Kimble kirjoitti:Itellani ahistaa tuo Top Gearin paku-challenge, ei onnistu niin millaan saamaan sita Goldiksi.
Edit. Minkälaisia aikoja olette ajaneet 8C Compezionella nordschleiffella? Mulla on tän hetken enkka 6.52. Spinnasin kyllä kerran ja kerran kävin nurmikolla. Mulla on tossa 8C:ssä alustan säädöt vielä ihan hakusessa. Kurveissa meinaa puskea ja jarrutuksissa lähtee lepattamaan.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Miten ihmeessä sait sen etuvetosella pujottelun? mulla on kultaan vielä viikkohattoori kirjoitti:Onko joku selvittäny Sebastien Loeb Challenge - Eiger Norwand K pätkän? Jotenki tuskaa pädillä tuo rallin ajaminen. Toi taitaa olla mulle se pahin kaikista.
Lisenssit ajettu kultaisella kaikki. Spesiaaleistakin kaikki muut paitsi se elise top gear ja sit mersun koko nurburgi. B specciin en ku yhen kisan verran koskenu. Ei innosta. A specistä ajelin sen helpoimman kaikki kisat kullalle. Nyt joulunu seuraava taso sit.
Veli ajo Loebin rallit OHJAIMELLA, ensimmäisellä yrityksellä kylmiltään ja tokaisi vielä päälle, että näin helppo se on
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tarkotatko sitä jotain alkupään lisenssipätkää? Ei noi pujottelut tuottanu kauheita ongelmia. Enemmänkin ne jarruttelupätkät.. Pah, jarrut..DaViega kirjoitti:Miten ihmeessä sait sen etuvetosella pujottelun? mulla on kultaan vielä viikkohattoori kirjoitti:Onko joku selvittäny Sebastien Loeb Challenge - Eiger Norwand K pätkän? Jotenki tuskaa pädillä tuo rallin ajaminen. Toi taitaa olla mulle se pahin kaikista.
Lisenssit ajettu kultaisella kaikki. Spesiaaleistakin kaikki muut paitsi se elise top gear ja sit mersun koko nurburgi. B specciin en ku yhen kisan verran koskenu. Ei innosta. A specistä ajelin sen helpoimman kaikki kisat kullalle. Nyt joulunu seuraava taso sit.
Veli ajo Loebin rallit OHJAIMELLA, ensimmäisellä yrityksellä kylmiltään ja tokaisi vielä päälle, että näin helppo se on
Täytyy illalla koittaa uudestaan sitä lööbbii. Ajoin pari kertaa ja jäin niin pirusti, vaikka omasta mielestä meni hyvin, että oli pakko lopettaa vittuuntuneena. Pädillä täälläkin vedellään, kunnes saan tehtyä ratille semmosen kokoontaittuvan telineen.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
No nyt mä keksin missä teikeläisellä menee pieleen välillä sellanen "yltiöpäinen jarrutus" vie rallissa voittoon, samalla kaasun kanssa pitäisi olla hellä etenkin kun alkaa suora auetahattoori kirjoitti: Ei noi pujottelut tuottanu kauheita ongelmia. Enemmänkin ne jarruttelupätkät.. Pah, jarrut..
Joo, se testi tais olla vielä minillä...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
No niin, nyt on viimein TZ2 tallissa. Joutuhan ton eteen vaivaa näkemään, mutta oli se kaiken vaivan väärti. Fiilikset on huipussa kun tolla vetää vanhaa Nürburgringiä kabiinimallinnustilassa. Äänetkin oli tossa jo kohdillaaan. Testasin TZ2:lla jopa melkein samoja kierrosaikoja Laguna Secassa kuin C8:lla ! Alle sekunti jäi eroa. Tosin kumpikin testattu vain ns. pikatestinä. Enää puuttuu tallista P330 ja 155 DTM Alfa. Kaikki muut alkaakin jo olla ja älyttömästi turhia nipponeita.Ei kukaan tartteis skylineja , noita on jo 5 vaikka yhtään en ole ostanut
A-specissä on nyt taso 24 ja b-specissä 22. Mulle toi Top Gearin Elise-testi on ollut ylivoimaisesti vaikein. Ei se ole ongelma että auto on aika levoton jarrutuksissa ja kiihdytyksissä, mitä noi Eliset ei muualla pelissä niinkään ole, mutta tossa testissä pätee aivan irrationaaliset hylkäyssäännöt. Jos joku toinen kolhaisee mutkassa kylkeen niin se oli siinä. Ja silläkin on näköjään väliä missä kohdassa mutkaa tälli tulee. Itse voi myös kolhaista toista kilpailijaa mutta ei ole selvinnyt se logiikka millä ei tule hylkäystä. Yleensä hylkäys tulee hipaisustakin. Pahin frustraatio tuli tilanteessa jolla vikakierroksen pääsuoralle tullessa olin toisena ja takaa tuleva kilkkasi kylkeen ja tuli hylkäys. Sen jälkeen päätin jättää ton hamaan tulevaisuuteen.
Kleinbus ja ambiwagen skabat oli vielä suht iisejä, kun niissä oli aikaa miettiä jokainen liike tarkkaan niiden hitauden vuoksi. Noi oli ikäänkuin kisataktiikan hiomisen oppitunteja. Niissä ei tainnut joutua vaihtamaan alaspäin kuin ihan pari kertaa ja jarrujakaan ei paljoa tarvinnut. Jokainen liike vaan piti etukäteen miettiä eikä päästää autoa "sakkaamaan".
Hankala oli myös se historic-skaba ennenkuin sain palkinnoksi Toyota 7:n. Toyota 7 on nyt paino/tehosuhteeltaan ylivoimaisin auto , olikohan jotain 0.64 kg/BHP. '66 Cobraa en saanut säädettyä sopivaksi vaikka tehoiltaan se olisi jo ollut riittävä. Sen sijaan viritin '74 Countach LP 400:n jolla olikin tulossa voitto Monacosta, kunnes vika kierroksella aloin liikaa varmistelemaan ja GT40 tuikkasi vika mutkassa ohi ja jäin toiseksi. Se söi. Kokeilin myös viritetyllä BB512:lla, jolla tuli myös toka sijat molemmista skaboista. Eka skabassa sai mennä mutkissa melkoisessa nelipyöräsladissa että sai pääsuoralle tarpeeksi vauhtia.
Juha Kankkunen oli muuten kritisoinut Iltalehdessä GT5:ta siitä ettei mutkamallinnus sladien puolesta olisi pelissä mahdollista, mutta kyllä ainakin tolla BB512:lla rataslikseilläkin mentiin melkoista kylkimyyryä nopeissa mutkissa. Tehoeroista noilla LP400:lla ja BB512:lla kilpakumppaneihin verrattuna kertoo se, että jos Monacon tunnelin suulla oli aivan kiinni Chaparrallissa, niin tunnelin jälkeen pölynimuriin oli eroa jo viisi sekuntia Taktiikka oli pakon sanelemana se että ennen tunnelia pitää olla ykkösenä muuten peli on menetetty. Kankkunen muuten kiitteli pelin jarrutusmallinnusta.
Nyt on ainoa murheenkryyni toi Nascar-skabojen Daytona superspeedway. Kaikista muista Nascar-skaboista heltisi voitto eka yrityksellä, mutta daytonaan en saa autoa säädettyä iskuun. Parvessa ajaminen syö hermot ja on muutenkin lottopeliä kuka parvesta saa vika kierroksen vikasta mutkasta parhaat imut. Pitäiskö tossa säätää rengaskulmia jotenkin toispuoleiseksi vai mikä kikka tohon voisi auttaa?
edit. Ehkä suurin pettymys ostoautoissa on ollut McLaren F1. Yllättävän huonot jarrut noinkin "uudessa" autossa. Olisi voinut säästää miljoonan ja ostaa pelkästään sen uudemman ja halvemman McLarenin joka ainakin mulla kulkee paljon rivakammin radalla.
A-specissä on nyt taso 24 ja b-specissä 22. Mulle toi Top Gearin Elise-testi on ollut ylivoimaisesti vaikein. Ei se ole ongelma että auto on aika levoton jarrutuksissa ja kiihdytyksissä, mitä noi Eliset ei muualla pelissä niinkään ole, mutta tossa testissä pätee aivan irrationaaliset hylkäyssäännöt. Jos joku toinen kolhaisee mutkassa kylkeen niin se oli siinä. Ja silläkin on näköjään väliä missä kohdassa mutkaa tälli tulee. Itse voi myös kolhaista toista kilpailijaa mutta ei ole selvinnyt se logiikka millä ei tule hylkäystä. Yleensä hylkäys tulee hipaisustakin. Pahin frustraatio tuli tilanteessa jolla vikakierroksen pääsuoralle tullessa olin toisena ja takaa tuleva kilkkasi kylkeen ja tuli hylkäys. Sen jälkeen päätin jättää ton hamaan tulevaisuuteen.
Kleinbus ja ambiwagen skabat oli vielä suht iisejä, kun niissä oli aikaa miettiä jokainen liike tarkkaan niiden hitauden vuoksi. Noi oli ikäänkuin kisataktiikan hiomisen oppitunteja. Niissä ei tainnut joutua vaihtamaan alaspäin kuin ihan pari kertaa ja jarrujakaan ei paljoa tarvinnut. Jokainen liike vaan piti etukäteen miettiä eikä päästää autoa "sakkaamaan".
Hankala oli myös se historic-skaba ennenkuin sain palkinnoksi Toyota 7:n. Toyota 7 on nyt paino/tehosuhteeltaan ylivoimaisin auto , olikohan jotain 0.64 kg/BHP. '66 Cobraa en saanut säädettyä sopivaksi vaikka tehoiltaan se olisi jo ollut riittävä. Sen sijaan viritin '74 Countach LP 400:n jolla olikin tulossa voitto Monacosta, kunnes vika kierroksella aloin liikaa varmistelemaan ja GT40 tuikkasi vika mutkassa ohi ja jäin toiseksi. Se söi. Kokeilin myös viritetyllä BB512:lla, jolla tuli myös toka sijat molemmista skaboista. Eka skabassa sai mennä mutkissa melkoisessa nelipyöräsladissa että sai pääsuoralle tarpeeksi vauhtia.
Juha Kankkunen oli muuten kritisoinut Iltalehdessä GT5:ta siitä ettei mutkamallinnus sladien puolesta olisi pelissä mahdollista, mutta kyllä ainakin tolla BB512:lla rataslikseilläkin mentiin melkoista kylkimyyryä nopeissa mutkissa. Tehoeroista noilla LP400:lla ja BB512:lla kilpakumppaneihin verrattuna kertoo se, että jos Monacon tunnelin suulla oli aivan kiinni Chaparrallissa, niin tunnelin jälkeen pölynimuriin oli eroa jo viisi sekuntia Taktiikka oli pakon sanelemana se että ennen tunnelia pitää olla ykkösenä muuten peli on menetetty. Kankkunen muuten kiitteli pelin jarrutusmallinnusta.
Nyt on ainoa murheenkryyni toi Nascar-skabojen Daytona superspeedway. Kaikista muista Nascar-skaboista heltisi voitto eka yrityksellä, mutta daytonaan en saa autoa säädettyä iskuun. Parvessa ajaminen syö hermot ja on muutenkin lottopeliä kuka parvesta saa vika kierroksen vikasta mutkasta parhaat imut. Pitäiskö tossa säätää rengaskulmia jotenkin toispuoleiseksi vai mikä kikka tohon voisi auttaa?
edit. Ehkä suurin pettymys ostoautoissa on ollut McLaren F1. Yllättävän huonot jarrut noinkin "uudessa" autossa. Olisi voinut säästää miljoonan ja ostaa pelkästään sen uudemman ja halvemman McLarenin joka ainakin mulla kulkee paljon rivakammin radalla.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Helpottaa omaa ahdistusta että joku muukin on tapellut ton kanssa. Eliseä on kehuttu ajajan autoksi mut top gear radalla se menee kuin märkä saippua Ja se hylkäys logiikka on ihan hanurista!Giallo Pozzuoli kirjoitti:Mulle toi Top Gearin Elise-testi on ollut ylivoimaisesti vaikein. Ei se ole ongelma että auto on aika levoton jarrutuksissa ja kiihdytyksissä, mitä noi Eliset ei muualla pelissä niinkään ole, mutta tossa testissä pätee aivan irrationaaliset hylkäyssäännöt. Jos joku toinen kolhaisee mutkassa kylkeen niin se oli siinä. Ja silläkin on näköjään väliä missä kohdassa mutkaa tälli tulee. Itse voi myös kolhaista toista kilpailijaa mutta ei ole selvinnyt se logiikka millä ei tule hylkäystä. Yleensä hylkäys tulee hipaisustakin. Pahin frustraatio tuli tilanteessa jolla vikakierroksen pääsuoralle tullessa olin toisena ja takaa tuleva kilkkasi kylkeen ja tuli hylkäys. Sen jälkeen päätin jättää ton hamaan tulevaisuuteen.
Nimimerkillä vieläkin hopealla
Ayrton Senna da Silva forever
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Tosi herkkä kun lähtee mutkasta, kaasua saa painaa varpailla, jarrutukset vain suoralla. Hammerheadin jälkeen kannataa vasta alkaa tosisaan ajamaan, sitä enne ihan vaan "varmistellen" ottaa varmat ohituspaikat ja käyttää rataa sieltä mistä vastustajat ei.
Mäkin kirosin kun jarruttelevat viikko ennen mutkaa
Mäkin kirosin kun jarruttelevat viikko ennen mutkaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Tännekkin GT5 tipahti jouluna, intissä kun on niin ei kerkee paljoa pelailla. Ensi-autoksi tuli Suzuki Cappuchino mutta sittemmin talliin on tullut mm. Delta Grale ja Fiat 500. Hyvältä vaikuttaa kun on lukkojarrutuksetkin vihdoin mukana, aiheuttaa välillä hieman harmaita hiuksia kun joutuu pädillä veivaamaan.
Joona Karimaa
____________
____________
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Asiasta kukka ruukuun, millä autolla alottlitte pelejä?
Mazda MX-5, sitä ekaa sukupolvea
En tosin ajannut sillä yhtäkään kisaa, ennen kuin eilen B-specillä menin sen NR-a kisan... viri viri söi 50 tuhatta + auton hinta, kun ei tekoäly kuski oikein osannut...
Mazda MX-5, sitä ekaa sukupolvea
En tosin ajannut sillä yhtäkään kisaa, ennen kuin eilen B-specillä menin sen NR-a kisan... viri viri söi 50 tuhatta + auton hinta, kun ei tekoäly kuski oikein osannut...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Eka auto taisi olla joku kasari civic kun ei alkupääoma riittänyt mihinkään muuhun mitä kaupassa oli tarjolla ja millä olisi jotain toivoa eka kisassa ollut. Möin sen jo pois kun miltei samanlainen mutta tehokkaampi tuli jostain palkinnoksi. En mä silläkään kyllä mitään tee.
Onko kellään hajua mistä voisi saada sen Miura P400:n? Kaikissa historic-skaboissa toi on aina keulilla. Ei ole kaupassa kertaakaan vilahtanut eikä palkinnoksikaan ole mistään vielä tullut. Toi pitäis vielä saada sen 155 Ti Alfan lisäksi. Ti Alfa on vain kerran vilahtanut kaupassa ja hintaa oli 2.5 miljoonaa, palkinnoksi tota ei kai saa mistään? CLK GTR mersu pitäis myös hommata. Oli vaan jotain 3.5 miljoonaa hintalappu silläkin kun kaupassa vilahti.
Tasolla 25 tuli noi endurance kisat näkyviin. Kestääkö ne tosiaan 4 - 24 tuntia kisata läpi? Alkaa vähän innostus hiipumaan kun ei jaksais niin pitkään yhtä rataa tahkota
edit. Jaa se Miura olikin premiumliikkeessä ja hintaa olikin vaan 15 miljoonaa. Onpahan taas tavoitetta
Onko kellään hajua mistä voisi saada sen Miura P400:n? Kaikissa historic-skaboissa toi on aina keulilla. Ei ole kaupassa kertaakaan vilahtanut eikä palkinnoksikaan ole mistään vielä tullut. Toi pitäis vielä saada sen 155 Ti Alfan lisäksi. Ti Alfa on vain kerran vilahtanut kaupassa ja hintaa oli 2.5 miljoonaa, palkinnoksi tota ei kai saa mistään? CLK GTR mersu pitäis myös hommata. Oli vaan jotain 3.5 miljoonaa hintalappu silläkin kun kaupassa vilahti.
Tasolla 25 tuli noi endurance kisat näkyviin. Kestääkö ne tosiaan 4 - 24 tuntia kisata läpi? Alkaa vähän innostus hiipumaan kun ei jaksais niin pitkään yhtä rataa tahkota
edit. Jaa se Miura olikin premiumliikkeessä ja hintaa olikin vaan 15 miljoonaa. Onpahan taas tavoitetta
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
^Ferrari kisassa pärjää ihan hyvin ilman enzoakin. Mulla taisi olla siinä joku 800hv viritetty 599 - olisko toi nyt se GTO malli.
No nyt on eka endurance, Grand Valley 300 ajettu. Jotain vajaa 2,5 tuntia tohon höyläämiseen meni parilla tauolla. Aavistuksen viritetty TZ2 (240hv - kerettiläisesti laitoin turbon kun muuten ei pahemmin voinut enää virittää) oli aika hyvä valinta +340hv tuningjapseja vastaan vaikka annoinkin 30 sekuntia tasoitusta eka kierroksen liian myöhäisestä jarrutuksesta johtaneella ulosajolla. (Giulia GTA olis voinut olla myös ihan riittävä tohon kisaan 214hv virityksellä.) Sitkeästi noin sekunti per kierros sain kärkiautoa kiinni kunnes jollain 19. kierroksella sitkeys palkittiin ja huomasin että johtavan Honda NSX:n renkaat oli sulaneet kun se luisteli aika levottomasti. Saman tien kun ohitin niin se menikin varikolle ja keulaa olikin äkkiä mun eduksi päälle 30 sekuntia. Puolessa välissä menin itse varikolle ja jouduin taas takaa-ajajaksi mutta nyt oli helppo ottaa kärki kiinni kun kaulaa oli vain 8 sekuntia.
Kun kisaa oli jäljellä 10 kierrosta ja keulaa oli jo ~ 1.13s ajattelin vaihtaa vielä pehmeet ratagummit alle ja kokeilla nopeaa kierrosaikaa tyhjähköllä tankilla. Yllättäen kierrosaika paranikin 11 sekuntia kun auton luonne muuttui täysin! Pykälää suuremmalla vaihteella pystyi ajamaan mutkaan kuin mutkaan. Lopuilla 10 kierroksella 39 sekunnin etumatka kasvoi niin että maalissa olin kierroksella varvannut kaikki muut. Paras pito häipyi kyllä jo viiden kierroksen jälkeen. Ihan hyvä että bensamäärien ja renkaiden pidon vaikutus on peliin mallinnettu, mutta epäilen ettei ihan 11 sekuntia parempi pito voi olla kisan alussa kuin lopussa. Kisan alussa oli nääs myös pehmeät renkaat alla.
Mutta ei hemmetti miten noita pidempiä kisoja oikein jaksaa vääntää? Kai noissa nyt jotain välitallennuksia pystyy tekemään..Le mansin ja Nürburgringin 24h kisoissa menee varmaan kuukausi per kisa välitallennuksien kanssakin
Formula kisa on vielä ajamatta kun ei ole sopivaa autoa ja puuttuu 10 miljoonaa kassasta. Jostain endurance kisasta saisi 2010 ferrarin F1 auton, mutta tuntuu vielä aika kaukaiselta.
No nyt on eka endurance, Grand Valley 300 ajettu. Jotain vajaa 2,5 tuntia tohon höyläämiseen meni parilla tauolla. Aavistuksen viritetty TZ2 (240hv - kerettiläisesti laitoin turbon kun muuten ei pahemmin voinut enää virittää) oli aika hyvä valinta +340hv tuningjapseja vastaan vaikka annoinkin 30 sekuntia tasoitusta eka kierroksen liian myöhäisestä jarrutuksesta johtaneella ulosajolla. (Giulia GTA olis voinut olla myös ihan riittävä tohon kisaan 214hv virityksellä.) Sitkeästi noin sekunti per kierros sain kärkiautoa kiinni kunnes jollain 19. kierroksella sitkeys palkittiin ja huomasin että johtavan Honda NSX:n renkaat oli sulaneet kun se luisteli aika levottomasti. Saman tien kun ohitin niin se menikin varikolle ja keulaa olikin äkkiä mun eduksi päälle 30 sekuntia. Puolessa välissä menin itse varikolle ja jouduin taas takaa-ajajaksi mutta nyt oli helppo ottaa kärki kiinni kun kaulaa oli vain 8 sekuntia.
Kun kisaa oli jäljellä 10 kierrosta ja keulaa oli jo ~ 1.13s ajattelin vaihtaa vielä pehmeet ratagummit alle ja kokeilla nopeaa kierrosaikaa tyhjähköllä tankilla. Yllättäen kierrosaika paranikin 11 sekuntia kun auton luonne muuttui täysin! Pykälää suuremmalla vaihteella pystyi ajamaan mutkaan kuin mutkaan. Lopuilla 10 kierroksella 39 sekunnin etumatka kasvoi niin että maalissa olin kierroksella varvannut kaikki muut. Paras pito häipyi kyllä jo viiden kierroksen jälkeen. Ihan hyvä että bensamäärien ja renkaiden pidon vaikutus on peliin mallinnettu, mutta epäilen ettei ihan 11 sekuntia parempi pito voi olla kisan alussa kuin lopussa. Kisan alussa oli nääs myös pehmeät renkaat alla.
Mutta ei hemmetti miten noita pidempiä kisoja oikein jaksaa vääntää? Kai noissa nyt jotain välitallennuksia pystyy tekemään..Le mansin ja Nürburgringin 24h kisoissa menee varmaan kuukausi per kisa välitallennuksien kanssakin
Formula kisa on vielä ajamatta kun ei ole sopivaa autoa ja puuttuu 10 miljoonaa kassasta. Jostain endurance kisasta saisi 2010 ferrarin F1 auton, mutta tuntuu vielä aika kaukaiselta.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Taso 24 menossa, enduranceja odotellessaGiallo Pozzuoli kirjoitti:Eka auto taisi olla joku kasari civic kun ei alkupääoma riittänyt mihinkään muuhun mitä kaupassa oli tarjolla ja millä olisi jotain toivoa eka kisassa ollut. Möin sen jo pois kun miltei samanlainen mutta tehokkaampi tuli jostain palkinnoksi. En mä silläkään kyllä mitään tee.
Onko kellään hajua mistä voisi saada sen Miura P400:n? Kaikissa historic-skaboissa toi on aina keulilla. Ei ole kaupassa kertaakaan vilahtanut eikä palkinnoksikaan ole mistään vielä tullut. Toi pitäis vielä saada sen 155 Ti Alfan lisäksi. Ti Alfa on vain kerran vilahtanut kaupassa ja hintaa oli 2.5 miljoonaa, palkinnoksi tota ei kai saa mistään? CLK GTR mersu pitäis myös hommata. Oli vaan jotain 3.5 miljoonaa hintalappu silläkin kun kaupassa vilahti.
Tasolla 25 tuli noi endurance kisat näkyviin. Kestääkö ne tosiaan 4 - 24 tuntia kisata läpi? Alkaa vähän innostus hiipumaan kun ei jaksais niin pitkään yhtä rataa tahkota
edit. Jaa se Miura olikin premiumliikkeessä ja hintaa olikin vaan 15 miljoonaa. Onpahan taas tavoitetta
Life is too short to drive boring cars.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
599 kaikilla viripalikoilla mulla on ja kyllähän sillä ite kevyesti voitti, mutta tuo tietokoneen tekoälynero ei pärjänny. No täytyy antaa sen ilmeisesti vaan jankata sitä ja olla ite ruoskimassa koko ajan...Giallo Pozzuoli kirjoitti:^Ferrari kisassa pärjää ihan hyvin ilman enzoakin. Mulla taisi olla siinä joku 800hv viritetty 599 - olisko toi nyt se GTO malli.
No nyt on eka endurance, Grand Valley 300 ajettu. Jotain vajaa 2,5 tuntia tohon höyläämiseen meni parilla tauolla. Aavistuksen viritetty TZ2 (240hv - kerettiläisesti laitoin turbon kun muuten ei pahemmin voinut enää virittää) oli aika hyvä valinta +340hv tuningjapseja vastaan vaikka annoinkin 30 sekuntia tasoitusta eka kierroksen liian myöhäisestä jarrutuksesta johtaneella ulosajolla. (Giulia GTA olis voinut olla myös ihan riittävä tohon kisaan 214hv virityksellä.) Sitkeästi noin sekunti per kierros sain kärkiautoa kiinni kunnes jollain 19. kierroksella sitkeys palkittiin ja huomasin että johtavan Honda NSX:n renkaat oli sulaneet kun se luisteli aika levottomasti. Saman tien kun ohitin niin se menikin varikolle ja keulaa olikin äkkiä mun eduksi päälle 30 sekuntia. Puolessa välissä menin itse varikolle ja jouduin taas takaa-ajajaksi mutta nyt oli helppo ottaa kärki kiinni kun kaulaa oli vain 8 sekuntia.
Kun kisaa oli jäljellä 10 kierrosta ja keulaa oli jo ~ 1.13s ajattelin vaihtaa vielä pehmeet ratagummit alle ja kokeilla nopeaa kierrosaikaa tyhjähköllä tankilla. Yllättäen kierrosaika paranikin 11 sekuntia kun auton luonne muuttui täysin! Pykälää suuremmalla vaihteella pystyi ajamaan mutkaan kuin mutkaan. Lopuilla 10 kierroksella 39 sekunnin etumatka kasvoi niin että maalissa olin kierroksella varvannut kaikki muut. Paras pito häipyi kyllä jo viiden kierroksen jälkeen. Ihan hyvä että bensamäärien ja renkaiden pidon vaikutus on peliin mallinnettu, mutta epäilen ettei ihan 11 sekuntia parempi pito voi olla kisan alussa kuin lopussa. Kisan alussa oli nääs myös pehmeät renkaat alla.
Mutta ei hemmetti miten noita pidempiä kisoja oikein jaksaa vääntää? Kai noissa nyt jotain välitallennuksia pystyy tekemään..Le mansin ja Nürburgringin 24h kisoissa menee varmaan kuukausi per kisa välitallennuksien kanssakin
Formula kisa on vielä ajamatta kun ei ole sopivaa autoa ja puuttuu 10 miljoonaa kassasta. Jostain endurance kisasta saisi 2010 ferrarin F1 auton, mutta tuntuu vielä aika kaukaiselta.
JaksaaGiallo Pozzuoli kirjoitti:Mutta ei hemmetti miten noita pidempiä kisoja oikein jaksaa vääntää? Kai noissa nyt jotain välitallennuksia pystyy tekemään..Le mansin ja Nürburgringin 24h kisoissa menee varmaan kuukausi per kisa välitallennuksien kanssakin
Endurancethan on juuri pelin suola!
Veikkailen ettei GT -konsepti tunne mitään välitallennuksia kisojen välillä. A-specin puolella pystyy sentään hengähtää hetkeksi, mutta B-specin puolella et edes pysty paussaamaan ajoa.
Thrustmasterin ratista pari videota
http://www.youtube.com/watch?v=5wThR7Ye85o&
http://www.youtube.com/watch?v=07e0Xk-cYVw&f
Julkaisu tammikuun 5.
Innokkaimmat voi jo tilailla Amazonin kautta
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Aika alkutaipaleella vielä ollaan. Olikohan taso 15. Licence hommat suurimmaksi osaksi ärsyttäviä hinkkauksia. Pronssia tuntuu saavan vaikka silmät kiinni, yleensä hopeakin suht helppo. Aina välillä ajaa "vahingossa" ekalla yrityksellä kultaa ja välillä ero kultaan tuntuu niin suurelta ettei jaksa jäädä junnaamaan. Kovasti tuntuu vaihtelevan. Nascar ja topgear toistaiseksi ärsyttävimmät.
Rattia joutunu jo vähän katselemaan mutta tällä hetkellä kaikkialta lopussa suuren kysynnän takia. Yhdessä paikassa kehuttiin että logitecin joku 99€ setti on oikeinkin hyvä? Nimeä en muista. Onkohan näin? En viitsisi omaisuutta rattiin ja polkimiin upottaa kun elämässä on muitakin menoja.
Eli kertokaapas hyviä ja huonoja puolia omistamistanne/kokeilemistanne seteistä niin saa kerralla ok tuotteen eikä käy niin kuin pcn kanssa aikanaan että lensi "hyvän hinta/laatusuhteen tuote" hyvin nopeasti varaston nurkkaan
Rattia joutunu jo vähän katselemaan mutta tällä hetkellä kaikkialta lopussa suuren kysynnän takia. Yhdessä paikassa kehuttiin että logitecin joku 99€ setti on oikeinkin hyvä? Nimeä en muista. Onkohan näin? En viitsisi omaisuutta rattiin ja polkimiin upottaa kun elämässä on muitakin menoja.
Eli kertokaapas hyviä ja huonoja puolia omistamistanne/kokeilemistanne seteistä niin saa kerralla ok tuotteen eikä käy niin kuin pcn kanssa aikanaan että lensi "hyvän hinta/laatusuhteen tuote" hyvin nopeasti varaston nurkkaan
Ayrton Senna da Silva forever
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=259927#259927
Tuohon pitää lisätä, että varmaan 5tkm on tullut lisää ajeltua ja shifter meni särki. Kolvasin johdot suoraan kiinni potentiometreihin ja "vain pakki puuttuu". Radalla ei onneksi tarvitse peruuttaa ellei kisa ole jo siinä vaiheessa pilalla.
Joku Logitech Driving Force Pro tms 900 asteen ratti oli muistaakseni alle satasen ja hintaansa nähden OK(polkimet on huonot ja näitä on ollut myynnissä halvimmillaan 69eur). Itse olen nyt pyhästi päättänyt (kunhan tuo G25 hajoaa ensin) että Fanatec Porsche GT3 rattisetin vaihdekeppisarjalla tilaan seuraavaksi. Tai sitten jotain muuta...
Edelleen siis tuo G25 on ylittänyt odotukset kestävyydestä joten sen johdannaisia uskallan suositella vaikken itse moista meinaa seuraavaksi hankkiakaan.
Tuohon pitää lisätä, että varmaan 5tkm on tullut lisää ajeltua ja shifter meni särki. Kolvasin johdot suoraan kiinni potentiometreihin ja "vain pakki puuttuu". Radalla ei onneksi tarvitse peruuttaa ellei kisa ole jo siinä vaiheessa pilalla.
Joku Logitech Driving Force Pro tms 900 asteen ratti oli muistaakseni alle satasen ja hintaansa nähden OK(polkimet on huonot ja näitä on ollut myynnissä halvimmillaan 69eur). Itse olen nyt pyhästi päättänyt (kunhan tuo G25 hajoaa ensin) että Fanatec Porsche GT3 rattisetin vaihdekeppisarjalla tilaan seuraavaksi. Tai sitten jotain muuta...
Edelleen siis tuo G25 on ylittänyt odotukset kestävyydestä joten sen johdannaisia uskallan suositella vaikken itse moista meinaa seuraavaksi hankkiakaan.
VMP
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
No kaikkihan aina sanoo, että investoi suoraan siihen G25/27, mutta varmasti tuolla huntin logitechin ratilla(oliko se nyt driveforce pro vai mikä olikaan) pärjäilee ihan mukavasti, jos ei kytkintä tarvitse. 900 asteen kääntymiskulma on ihan hyvä. Kaveri osti tuossa yhden halpisratin, sekin oli yllätti jo positiivisesti, ainut huono on onneton pyörimisaste, noin 270..
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Ajatin kakkoskuskilla V.Milanilla juuri "tasoja" cavallino kisassa 599:llä ja ihan hyvin melkein ilman käskyjä hoiti homman. Eka kierroksella variante ascarissa otti kärkisijan Enzolta. Neljännellä kierroksella alkoi sitten laiskistumaan ja piti alkaa piiskaamaan 5:llä kierroksella. Muutama käsky nostaa vauhtia niin että mielialapakin sininen muuttui punaiseksi hoiti homman ja voitto Enzosta tuli aivan ylivoimaisesti. Oleellista noissa b-spec kisoissa on se että kuskilla on aina autossa parhaat sallitut renkaat alla. Niillä on suuri merkitys kierrosaikoihin, luultavasti suurempi kuin hevosvoimilla ja auton keveydellä.routasydän kirjoitti:599 kaikilla viripalikoilla mulla on ja kyllähän sillä ite kevyesti voitti, mutta tuo tietokoneen tekoälynero ei pärjänny. No täytyy antaa sen ilmeisesti vaan jankata sitä ja olla ite ruoskimassa koko ajan...
Toisaalta British lightweight kisaan laitoin Milanille Lontoon katuratakisaan >800hv/1080kg perussäädöissä olevan TVR Cerberan jolla ilman ohjeita tuli sallituilla pehmeillä comfort renkailla vain 8. sija. Vaihdoin autoksi 286hv Elisen samoilla renkailla ja voitto ilman ainoatakaan käskyä tuli leikitellen. Ilmeisesti peli jotenkin huomio auton käsiteltävyydenkin kun toi Cerbera suht kevyenä autona vaikuttaa vähän kömpelöltä.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Ai niin, siihen Formula GT kisaan pitää varata 4 miljoonaa rahaa. Käytetty gran turismo formula auto, joka kisaan on vaatimuksena maksaa 3.5 miljoonaa ja puoli miljoonaa pitää varata koneremonttiin, että sen saa iskuun. Sen lisäksi sitä saa ahkeraan kaupasta kytätä, kerran se on mulla vilahtanut. Toivottavasti tosta kisasta saa edes kunnon palkintorahat.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Olethan päivitännyt GT:n ja pitännyt sen nettikaapelissa kiinni? sillon tulee uusi "vaihtoautohalli" harvinaisimmille autoille, siellä on aika usein juuri tuo Gran turismon formula...
En edes lähe yrittämään niitä 24h enduranceja ennen kuin on valitallennus mahdollisuus
En edes lähe yrittämään niitä 24h enduranceja ennen kuin on valitallennus mahdollisuus
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean