Kysynnän voimistuessa joudun siis tilaamaan uuden satsin foorumitarroja. Värivaihtoehtoina tällä kertaa punainen ja valkoinen.
Samalla laukauksella tulee myös Alfa Romeo -tarroja niinikään punaisena ja valkoisena. Ainakin alkuun nämä tarrat tulevat ulkopuolelle liimattaviksi.
Kokovaihtoehdot ovat samat kuin foorumitarroillakin, samoin hinnat.
Perjantaina yrittelin vihdoin liimata tarraa ikkunaan niin kummassakaan reunassa ei ole liimaa yhtään. Ei tartu kiinni. Keskeltä jäi kiinni, mutta reunoilta ei. Pitää tilaa ilmeisesti uusi.
Itse liimasin pari vuotta vanhan tarran jonka löysin muutossa takaikkunaan ongelmitta. Ei ole muissakaan ollut ongelmia, muutamaan autoo niitä (isoja) liimannut
Ärräpää kirjoitti:Perjantaina yrittelin vihdoin liimata tarraa ikkunaan niin kummassakaan reunassa ei ole liimaa yhtään. Ei tartu kiinni. Keskeltä jäi kiinni, mutta reunoilta ei. Pitää tilaa ilmeisesti uusi.
No johan on pannahinen! Korjataanpa tilanne pikimmiten.
PM lähetetty.
Mulla ei suostunu ne kirjaimet irtoomaan siitä asennuspaperista,osittain jäi kirjaimet lasiin mutta suurin osa takertu asennuspaperiin.. Onneks otin pari kipaletta,ei kai se auta kun kokeilla toisella... Niin siis on kai se tarkoitus että ne pelkät kirjaimet jää lasiin,ei taustapaperi? Ainakin kirjaimet irtoaa sormin taustasta..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Tarra kuuluu liimata taustapapereineen lasiin ja sen jälkeen hangata taustapaperin päältä vaikka talouspaperilla. Tämän jälkeen taustapaperi poistetaan hyvin varovasti.
Siirtokalvon tehtävänä on nimensä mukaisesti auttaa siirtämään leikattu tarra lopulliseen asennuspintaan. Siirtokalvon liimapinta on huomattavasti tarran liimapintaa heikompi.
Ennen siirtokalvon ja tarran irrottamista taustasta on hyvä painaa siirtokalvoa tarrapintaan vaikkapa kynnellä, täten varmistetaan tarran irtoaminen taustapaperista. Siirtokalvo vedetään taustasta irti hitaasti ja varovasti samalla tarkkailen tarran irtoamista taustasta. Jos tarra ei irtoa, painetaan siirtokalvo takaisin taustaan kiinni ja jatketaan ongelmakohdan painelua kunnes tarra irtoaa taustasta.
Asennuspintaan liimattua tarraa siirtokalvoineen painetaan joko kynnellä tai muovilastalla, esim. viivoitin (riippuu tarran koosta) jonka jälkeen siirtokalvo irrotetaan varovasti vetämällä.
Asennuspinnan tulee myös olla puhdas ja rasvaton.
Vesi auttaa asennuksessa oikean paikan hakemisessa. Sumutuspulloon vettä ja pari pisaraa astianpesuainetta on toimiva ratkaisu. Pesuaine rikkoo pintajännityksen ja vesi jää hienona sumuna asennuspintaan. Tällöin tarra siirtokalvoineen on vielä liikuteltavissa vesipatjan päällä. Tarraa ja siirtokalvoa painettaessa vesi poistuu tarran alta ja tarran liimapinta tarttuu asennuspintaan.
Vettä kannattaa käyttää jos liimauskohde on vaativa, ts. suoraan liimaaminen on vaikeaa vaikkapa ahtaan tilan vuoksi.
Maalarinteippi on oiva apuväline oikeiden linjojen merkkaamiseen.
Eiköhän noita mahda olla jäljellä. Ei muuta kuin pm:ää 24valvelle. On muuten tätä nykyä aikas kiireinen kaveri, joten ei kannata hermostua jos vastausta ei ihan heti kuulu.
Laitetaan nyt tähän maininta että homma pelaa edelleen hienosti. Pari tarraa tilattu, maksettu ja perille saapunut. Enää tarvitaan lauhaa keliä tai parkkihallia asennukseen.
Päivää vaan kaikille. Noita tarroja tosiaan löytyy niin kauan kun toisin ilmoitetaan. Pienet punaiset foorumitarrat alkavat olla vähissä mutta hankin lisää sitä mukaan kun tarvetta on. Isoja tarroja muuten löytyy sekä myöskin Alfa Romeo-tarroja eri kokoisina.
Kiitokset myös kaikille tilanneille asiallisesta kustannusten jakamisesta. Eipä ole euroja paljon tarvinnut perään huudella.
24valve kirjoitti:Päivää vaan kaikille. Noita tarroja tosiaan löytyy niin kauan kun toisin ilmoitetaan. Pienet punaiset foorumitarrat alkavat olla vähissä mutta hankin lisää sitä mukaan kun tarvetta on. Isoja tarroja muuten löytyy sekä myöskin Alfa Romeo-tarroja eri kokoisina.
Kiitokset myös kaikille tilanneille asiallisesta kustannusten jakamisesta. Eipä ole euroja paljon tarvinnut perään huudella.
Aikoinaan 33:ssa oli takaovissa valkoiset Alfa Romeo-tarrat. Ovatko nämä tätä kautta hankittuja, vai mistä lienevät peräisin? Tuollaiset voisi liimailla nykyiseenkin. Entäs tuo takalasitarra, onko sitä saatavilla valkoisena?
Tässä kuva mallina noista tarroista, jossei sepustuksesta selvinnyt...
JaRoDD kirjoitti:Aikoinaan 33:ssa oli takaovissa valkoiset Alfa Romeo-tarrat. Ovatko nämä tätä kautta hankittuja, vai mistä lienevät peräisin? Tuollaiset voisi liimailla nykyiseenkin. Entäs tuo takalasitarra, onko sitä saatavilla valkoisena?
Tässä kuva mallina noista tarroista, jossei sepustuksesta selvinnyt...
Nuo ovitarrat ovat jonkun verran suuremmat mitä vakiokoko mutta saattavat olla toimittamiani, kokoa kun voidaan halutessa muuttaa. Tuota tarraa lienee ollut myös "vakiovarusteena" joten aivan varma en voi olla.
Isompaa kokoa on kuitenkin siis mahdollista saada kuten myös valkoista takalasitarraa jota löytyy hyllystä kahta kokoa.