
Alfa Klubit?
Valvoja: Moderators
Alfa Klubit?
Suomessa näyttää olevan kaksi aktiivista Alfa-klubia. Mikäs ero noissa on, eli kumpaan kannattaa liittyä? 

-Kristian - 156 2.5 V6
Re: Afla Klubit?
Katoppa klubien sivuilta tarjonta mitä järjestävät ja voihan noihin moleempiinkin liittyästeelduck kirjoitti:Suomessa näyttää olevan kaksi aktiivista Alfa-klubia. Mikäs ero noissa on, eli kumpaan kannattaa liittyä?

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Noinhan se meni. Minulta löytyy vanhoja Il Biscione-lehtiä ajalta, jolloin CARF hajosi ja AREF syntyi. "Erimielisyydet klubin toiminnan kehittämisestä" olivat kai syynä. Se kai tarkoittaa suunnilleen samaa kuin "musiikilliset erimielisyydet" popmaailmassa eli toisin sanoen henkilöristiriidoista oli kyse (?).Rolle kirjoitti:En tiedä sen tarkemmin, mutta CARF on alkuperäinen josta sitten yksi perustajista perusti toisen kerhon (AREF) 90-luvun taitteessa kun jotain erimielisyyksiä tuli. Vaikea mennä sanoo kun ei ole varma, joku muu ehkä tietää paremmin.
Se että Suomessa toimii 2 klubia on mielestäni täysin naurettavaa. Kysehän on kuitenkin vain mukavasta harrastuksesta ja luulisi aikuisten ihmisten mahtuvan saman katon alle. Ei noita Alfojakaan nyt niin kauhean paljon maassa ole että kaksi kerhoa tarvittaisiin.
Itse kuulun AREFiin. Toimintamuodoiltaan klubit eroavat toisistaan aika vähän, CARF tosin panostaa enemmän ratapäiviin. Varsin monet alfistit ovatkin jäseninä molemmissa. Itse näkisin mielelläni päivän, jolloin vanhat erimielisyydet voitaisiin unohtaa ja Suomeen saataisiin yksi toimiva ja aktiivinen kerho.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vittorio vei jalat suustani. Suomen pienellä harrastaja- ja kalustomäärällä luulisi yhdenkin kerhon piisaavan. Piirithän ovat kuitenkin sen verran pienet, että pidemmän linjan harrastajista puhuttaessa "kaikki tuntevat kaikki". Lapsellinen kyräilykin taitaa olla lähinnä muutaman vanhan jäärän touhuja.
Nykyinen kahden kerhon järjestys tuntuu hassulta, mutta eipä siitä taida mitään isompaa harmiakaan koitua. Jäsenmaksut ovat sen verran pieniä, että jokainen voi halutessaan liittyä molempiin ja kiertää sitten niissä mielenkiintoisimmiksi katsomissaan tapahtumissa. Niin minä ainakin ajattelin tehdä, vaikka toistaiseksi olenkin vain CARFin jäsen.
Nykyinen kahden kerhon järjestys tuntuu hassulta, mutta eipä siitä taida mitään isompaa harmiakaan koitua. Jäsenmaksut ovat sen verran pieniä, että jokainen voi halutessaan liittyä molempiin ja kiertää sitten niissä mielenkiintoisimmiksi katsomissaan tapahtumissa. Niin minä ainakin ajattelin tehdä, vaikka toistaiseksi olenkin vain CARFin jäsen.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no.. itse olen liittynyt kumpaankin,..ihan kannatuksen vuoksi... 
tutstu kerhojen ohjelmaan...sitten on helppo päätää kumpaan liittyy...ja miksei kumpaankin...

tutstu kerhojen ohjelmaan...sitten on helppo päätää kumpaan liittyy...ja miksei kumpaankin...

Viimeksi muokannut 90, 19 Touko 2003, 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla on kokemus eräästä yhdistyksestä joka repesi.
Kahden uuden ydistyksen puheenjohtajat - kaksi vanhaa jäärää - ei mahtuneeet samaan pöytään henkilökohtaisten syiden takia - olivat kai liittojen eriytymisvaiheessa ja sen jälkeen nimitelleet toisiaan sen verran railakkaasti, ettei sopua enää syntynyt.. nooooooooo..
ukoista tehtiin kunniapuheenjohtajia, valittiin uudet tilalle ja se siitä, yhdistyminen onnistui sen jälkeen...
Vaikka ei sen puoleen, mahtuuhan maailmaan noita yhdistyksiä.
Kahden uuden ydistyksen puheenjohtajat - kaksi vanhaa jäärää - ei mahtuneeet samaan pöytään henkilökohtaisten syiden takia - olivat kai liittojen eriytymisvaiheessa ja sen jälkeen nimitelleet toisiaan sen verran railakkaasti, ettei sopua enää syntynyt.. nooooooooo..
ukoista tehtiin kunniapuheenjohtajia, valittiin uudet tilalle ja se siitä, yhdistyminen onnistui sen jälkeen...
Vaikka ei sen puoleen, mahtuuhan maailmaan noita yhdistyksiä.
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...
La mia cara Alfa...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
niin..entusiastit satsaavat enemmissä määrin myös italialaiseen kulttuuriin kun taas carf keskittyy enemmän autoihin...GTA kirjoitti:Jos en ihan väärässä ole, niin tuo "jakaantuminen" johtui aikanaan nimenomaan ratapäivien suuresta osuudesta kerhon toiminnassa.
Mutta voin olla väärässäkin, ainakin kerran näin on päässyt käymään ennenkin.

Taitaa sitten CARF sopia minulle...90 kirjoitti:niin..entusiastit satsaavat enemmissä määrin myös italialaiseen kulttuuriin kun taas carf keskittyy enemmän autoihin...GTA kirjoitti:Jos en ihan väärässä ole, niin tuo "jakaantuminen" johtui aikanaan nimenomaan ratapäivien suuresta osuudesta kerhon toiminnassa.
Mutta voin olla väärässäkin, ainakin kerran näin on päässyt käymään ennenkin.

-Kristian - 156 2.5 V6
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no minä liityin molempiin ihan kannatuksen vuoksi...Toronado kirjoitti:Minä liityin molempiin koska pidän sekä italialaisesta kulttuurista että ratapäivistä.

kuttuuri ei niinkään kiinnosta mutta tuo italialainen ruoka se on vasta poikaa...

no onhan se ruoka kyllä oleellinen osa italialaista kuttuuriakin...

Viimeksi muokannut 90, 20 Touko 2003, 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Täytyy vielä laittaa pari riviä noista klubeista. Joistakin viime vastauksista voisi päätellä, että CARFissa kierretään rataa ja AREFissa museoita. Väärin! Ohjelmat löytyvät molempien kotisivuilta ja sieltä voitte havaita, että aika monipuolisia tapahtumia molemmat ovat kasaan vääntäneet.
Se on kyllä totta, että AREFin ydinjoukolla on hieman laajempi näkemys Alfa Romeo-harrastuksesta ja siksi klubi pyrkii edistämään esim. Italian tuntemusta vähän laajemminkin. Se mielestäni vain ja ainoastaan hyvä asia, voihan tosia alfisteja tavata muuallakin kuin Ahvenistolla (ja onhan Alfa Romeo tärkeä osa italialaista kulttuuria). Kuitenkin kannattaa pitää mielessä, että kyseessä todellakin on Alfa Romeo kerho ja autot ovat se pääasia. Lisäplussana mainittakoon 4 kertaa vuodessa ilmestyvä Entusiasti-lehti, joka ainakin viime vuosina on ollut selvästi CARFin Il Biscionea laadukkaampi ja sisällökkäämpi.
Yhtä lailla väärin on nimetä CARF vain radankiertoklubiksi. Kerho on järjestänyt ja tulee jatkossakin järjestämään myös muuta ohjelmaa, mutta pääpaino taitaa toki olla kesän ratapäivillä. Jäseniähän CARFissa on paljon AREFia enemmän, mutta tosiaktiivien määrä lienee vain hieman suurempi.
Kuten jo ekassa postauksessani totesin, Suomi tulisi toimeen yhdelläkin klubilla. Itse (kuten moni muukin) käyn tsekkailemassa molempien kerhojen tapahtumia. Hauskaa on ollut aina, niin Alastaron ratakierroksella, pizzeriassa kuin taidenäyttelyssäkin.
Se on kyllä totta, että AREFin ydinjoukolla on hieman laajempi näkemys Alfa Romeo-harrastuksesta ja siksi klubi pyrkii edistämään esim. Italian tuntemusta vähän laajemminkin. Se mielestäni vain ja ainoastaan hyvä asia, voihan tosia alfisteja tavata muuallakin kuin Ahvenistolla (ja onhan Alfa Romeo tärkeä osa italialaista kulttuuria). Kuitenkin kannattaa pitää mielessä, että kyseessä todellakin on Alfa Romeo kerho ja autot ovat se pääasia. Lisäplussana mainittakoon 4 kertaa vuodessa ilmestyvä Entusiasti-lehti, joka ainakin viime vuosina on ollut selvästi CARFin Il Biscionea laadukkaampi ja sisällökkäämpi.
Yhtä lailla väärin on nimetä CARF vain radankiertoklubiksi. Kerho on järjestänyt ja tulee jatkossakin järjestämään myös muuta ohjelmaa, mutta pääpaino taitaa toki olla kesän ratapäivillä. Jäseniähän CARFissa on paljon AREFia enemmän, mutta tosiaktiivien määrä lienee vain hieman suurempi.
Kuten jo ekassa postauksessani totesin, Suomi tulisi toimeen yhdelläkin klubilla. Itse (kuten moni muukin) käyn tsekkailemassa molempien kerhojen tapahtumia. Hauskaa on ollut aina, niin Alastaron ratakierroksella, pizzeriassa kuin taidenäyttelyssäkin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no ei pidä päätellä liikoja..ainakaan vastauksien perusteella...Vittorio Jano kirjoitti:Täytyy vielä laittaa pari riviä noista klubeista. Joistakin viime vastauksista voisi päätellä, että CARFissa kierretään rataa ja AREFissa museoita. Väärin! Ohjelmat löytyvät molempien kotisivuilta ja sieltä voitte havaita, että aika monipuolisia tapahtumia molemmat ovat kasaan vääntäneet.
Se on kyllä totta, että AREFin ydinjoukolla on hieman laajempi näkemys Alfa Romeo-harrastuksesta ja siksi klubi pyrkii edistämään esim. Italian tuntemusta vähän laajemminkin. Se mielestäni vain ja ainoastaan hyvä asia, voihan tosia alfisteja tavata muuallakin kuin Ahvenistolla (ja onhan Alfa Romeo tärkeä osa italialaista kulttuuria). Kuitenkin kannattaa pitää mielessä, että kyseessä todellakin on Alfa Romeo kerho ja autot ovat se pääasia. Lisäplussana mainittakoon 4 kertaa vuodessa ilmestyvä Entusiasti-lehti, joka ainakin viime vuosina on ollut selvästi CARFin Il Biscionea laadukkaampi ja sisällökkäämpi.
Yhtä lailla väärin on nimetä CARF vain radankiertoklubiksi. Kerho on järjestänyt ja tulee jatkossakin järjestämään myös muuta ohjelmaa, mutta pääpaino taitaa toki olla kesän ratapäivillä. Jäseniähän CARFissa on paljon AREFia enemmän, mutta tosiaktiivien määrä lienee vain hieman suurempi.
Kuten jo ekassa postauksessani totesin, Suomi tulisi toimeen yhdelläkin klubilla. Itse (kuten moni muukin) käyn tsekkailemassa molempien kerhojen tapahtumia. Hauskaa on ollut aina, niin Alastaron ratakierroksella, pizzeriassa kuin taidenäyttelyssäkin.
kummallakin kerholla on pää painonsa ja siinä olet oikeassa että arefin julkaisu on sisällöltään mielenkiintoisempi kuin carf:n vastaava...
myös arefin toiminta on viriilimpää täällä pohjois-suomessa mikä on plussaa koska oulun korkeudelta ei pysty lähtemään etelään kokoontumisiin aivan tuosta noin vain...no eipä ole toisaalta tuolla kokoontumisissa tullut käytyä...

varsinkin kun alfoja harrastava kaveriporukka lähikunnissa on kasvanut merkittävästi...
ja aivan hyvin kerhoja voi olla myös kaksi yhden sijasta..aivan sama ainakin minulle...

onhan noita kerhoja useampia muissakin euroopan maissa...
kummankin kerhon toimintaan liittyy oleellisena tekijänä Alfa Romeo mikä on pääasia..
senhän voi jo päätellä kerhojen nimistä...