Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Valvoja: Moderators
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tervetuloa! Vanteet ainakin toimii ehdottoman hyvinnicke kirjoitti:Ruotsista tulee ensiviikolla alle ´04 JTS 156.
Ja tänne tervetuloa ja onnea oikeasta moottoristaGio kirjoitti:Tulipa hankittua 166 3.2 V6 käyttöautoksi
Viimeksi muokannut Rolle, 26 Marras 2010, 08:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Son moro!
Alfa tuli tähän kotiin n. 1kk sitten. Aiemmin autona on ollut vain ja ainoastaan opiskeluaikoina ostettu klonkswagen. Nyt sitten autontarpeessa tänä syksynä käytiin vaimon kanssa henkinen työ siitä mikä (oikea) auto tuohon pihaan tulee. Oma "salainen" haaveeni on aina ollut italialainen kurvikas kaunotar (siis AUTO!) ja monia monia autoja koeajettiin.
Maaliviivalla oli sitten Volvo (mihin vaimoni ihastui) ja vielä koeajamaton 159 SW. Itselleni ei autonvalinnassa ollut mitään epäselvyyttä, mutta hieno hetki koettiin kun vaimo istahti 159 urheilulliseen penkkiin, sai säädettyä penkin JUURI hänelle sopivaksi, hyräytti auton käyntiin ja pyöräytti auton lopulta valtatielle. Kaasu pohjaan, vaihteet vaihtuu, ajettavuus säilyy aivan huikeana ja vääntö ei lopu todellakaan kesken. Vaimo ohjaa auton rampilta takaisin kaupunkialueelle, huomaan että suunpielet osoittavat jännän virneen merkiksi ylöspäin. Kaarramme vaimon työpaikan pihaan ja auton meille tuonut herrasmies kävelee autoa kohti. Vaimo astuu ulos autosta, nauraa viehättävän holtittomasti ja tokaisee: "Joo, tämä jää nyt sitten meille!"
Siitä lähtien autolla ajaminen onkin ollut hiljaisia henkisiä tuuletuksia!
Selväksi on käynyt, että italiasta ollaan kolmessa asiassa maailman parhaita: Tyyli, Autot ja Jalkapallo!
Alfa tuli tähän kotiin n. 1kk sitten. Aiemmin autona on ollut vain ja ainoastaan opiskeluaikoina ostettu klonkswagen. Nyt sitten autontarpeessa tänä syksynä käytiin vaimon kanssa henkinen työ siitä mikä (oikea) auto tuohon pihaan tulee. Oma "salainen" haaveeni on aina ollut italialainen kurvikas kaunotar (siis AUTO!) ja monia monia autoja koeajettiin.
Maaliviivalla oli sitten Volvo (mihin vaimoni ihastui) ja vielä koeajamaton 159 SW. Itselleni ei autonvalinnassa ollut mitään epäselvyyttä, mutta hieno hetki koettiin kun vaimo istahti 159 urheilulliseen penkkiin, sai säädettyä penkin JUURI hänelle sopivaksi, hyräytti auton käyntiin ja pyöräytti auton lopulta valtatielle. Kaasu pohjaan, vaihteet vaihtuu, ajettavuus säilyy aivan huikeana ja vääntö ei lopu todellakaan kesken. Vaimo ohjaa auton rampilta takaisin kaupunkialueelle, huomaan että suunpielet osoittavat jännän virneen merkiksi ylöspäin. Kaarramme vaimon työpaikan pihaan ja auton meille tuonut herrasmies kävelee autoa kohti. Vaimo astuu ulos autosta, nauraa viehättävän holtittomasti ja tokaisee: "Joo, tämä jää nyt sitten meille!"
Siitä lähtien autolla ajaminen onkin ollut hiljaisia henkisiä tuuletuksia!
Selväksi on käynyt, että italiasta ollaan kolmessa asiassa maailman parhaita: Tyyli, Autot ja Jalkapallo!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
.
Kouvolan suunnalta yksi uusi alfisti ilmoittautuu. Viikon verran on ollut 156 2.5 v6 -98 ajossa. Aiemminkin on tullut alfoja ihailtua, mutta ei ole tullut sopivaa saumaa moisen hankkimiseen. Nyt sattui natsaamaan sopivasti ja hymy on ollut herkässä kun on työmatkoja ajellut. Vaimolle jouduin tosin ostamaan mersun että sain itselleni alfan hankittua=). Entisen Elimäen seudulla vaikutetaan ja elimäki/inkeroinen akselilla voi varmimmin törmätä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: .
Tervetuloa joukkoon! ja onnittelut auto (ja moottori) valinnasta.tela kirjoitti:Kouvolan suunnalta yksi uusi alfisti ilmoittautuu. Viikon verran on ollut 156 2.5 v6 -98 ajossa.
Ps. tervetuloa myös "vanhaan" Kouvolaan Kymenlaaksolaisten miittiin 15pv Pizza Bravoon Kouvolankadulle klo 18:00
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Vähän tuli tänään lunta tupaan kun ei Alfa käynnistynyt ja joutui Volvolla ajaa kylille. Toisaalta Alfalla on niiiiiin paljon mukavampi ajaa ettei tuo edes haitannut, otan huomenna lisävirtaa Volvosta ja menen taas AlfallaAniara kirjoitti:Tervetuloa! T. entinen GolfkuskiJeba kirjoitti: Ensivaikutelma entisenä Volvokuskina on erittäin myönteinen.
Morjens Kaikille !
Ex Alfisti ilmoittautuu Alfabbs´iin ! Nykyään kurvailen modifioidulla
Bravo T-Jetillä, mutta Alfa ja kaikki siihen liittyvä on edelleenkin
lähellä sydäntä
Eihän tässä koskaan tiedä vaikka auto päivityy taas Alfaan ! Tulikin
edellis viikolla testattua Giulietta QV- mallia ja täytyy todeta että oli
kyllä mahtava paketti
Ex Alfisti ilmoittautuu Alfabbs´iin ! Nykyään kurvailen modifioidulla
Bravo T-Jetillä, mutta Alfa ja kaikki siihen liittyvä on edelleenkin
lähellä sydäntä
Eihän tässä koskaan tiedä vaikka auto päivityy taas Alfaan ! Tulikin
edellis viikolla testattua Giulietta QV- mallia ja täytyy todeta että oli
kyllä mahtava paketti
- Alfa Romeo 147 120 02´ Alfa Rosso & Vespa Sprint 67´ Piaggio Rosso -
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Maalis 2010, 19:20
- Car(s): MiTo T-Jet, ex 156 JTS sele
- Paikkakunta: Kouvola
Kiitos mielenkiintoisesta palstasta, ja tervehdys kaikille! Olen alfaillut Kymenlaakson suunnalla liki vuoden verran, takana on reilu 25 tkm hymyileväisiä kilometrejä.
Olen löytänyt täältä hyviä neuvoja niinä harvoina kertoina, kun ajokki ei ole ollut yhteistyöhaluinen. Toivottavasti jatkossakin!
Tervehtimisiin !
Olen löytänyt täältä hyviä neuvoja niinä harvoina kertoina, kun ajokki ei ole ollut yhteistyöhaluinen. Toivottavasti jatkossakin!
Tervehtimisiin !
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 09 Tammi 2011, 19:29
- Car(s): Giulietta MultiAir 2011
- Paikkakunta: Helsinki
Tervehdys kaikille!
Viisivuotiaana lapsukaisena, joskus kauan sitten 70-luvulla, olin vanhempieni mukaan kuolannut naapurin punaisen Alfa Romeon perään ja sitä oli usein pitänyt mennä kadulle katsomaan. Nyt useamman vuosikymmenen jälkeen olen toteuttamassa tuon lapsuudenaikaisen unelmani. Marraskuussa on tilattu uusi Giulietta jonka pitäisi saapua maaliskuussa.
Tätä palstaa olen lukenut kohta parisen vuotta, oikeastaan siitä lähtien kun MiTo tuli markkinoille. Olin MiTon jo koeajanut ja sellaisen hankkimassa mutta sitten maahantuonti- ja jälleenmyyntimuutokset saivat minut siirtämään hankintaa ja sitten jo tulikin tietoa uudesta Giuliettasta ja päätinkin jäädä odottamaan sen julkaisua Suomessa.
Odottavan aika oli todellakin pitkä, mutta nyt tuntuu että ollaan jo voiton puolella.
-G
Viisivuotiaana lapsukaisena, joskus kauan sitten 70-luvulla, olin vanhempieni mukaan kuolannut naapurin punaisen Alfa Romeon perään ja sitä oli usein pitänyt mennä kadulle katsomaan. Nyt useamman vuosikymmenen jälkeen olen toteuttamassa tuon lapsuudenaikaisen unelmani. Marraskuussa on tilattu uusi Giulietta jonka pitäisi saapua maaliskuussa.
Tätä palstaa olen lukenut kohta parisen vuotta, oikeastaan siitä lähtien kun MiTo tuli markkinoille. Olin MiTon jo koeajanut ja sellaisen hankkimassa mutta sitten maahantuonti- ja jälleenmyyntimuutokset saivat minut siirtämään hankintaa ja sitten jo tulikin tietoa uudesta Giuliettasta ja päätinkin jäädä odottamaan sen julkaisua Suomessa.
Odottavan aika oli todellakin pitkä, mutta nyt tuntuu että ollaan jo voiton puolella.
-G
Onneksi olkoon!Giacomo kirjoitti:Tervehdys kaikille!
Viisivuotiaana lapsukaisena, joskus kauan sitten 70-luvulla, olin vanhempieni mukaan kuolannut naapurin punaisen Alfa Romeon perään ja sitä oli usein pitänyt mennä kadulle katsomaan. Nyt useamman vuosikymmenen jälkeen olen toteuttamassa tuon lapsuudenaikaisen unelmani. Marraskuussa on tilattu uusi Giulietta jonka pitäisi saapua maaliskuussa.
Tätä palstaa olen lukenut kohta parisen vuotta, oikeastaan siitä lähtien kun MiTo tuli markkinoille. Olin MiTon jo koeajanut ja sellaisen hankkimassa mutta sitten maahantuonti- ja jälleenmyyntimuutokset saivat minut siirtämään hankintaa ja sitten jo tulikin tietoa uudesta Giuliettasta ja päätinkin jäädä odottamaan sen julkaisua Suomessa.
Odottavan aika oli todellakin pitkä, mutta nyt tuntuu että ollaan jo voiton puolella.
-G
Itsekin vähän haaveillut tuosta Giuliettasta... Ehkä myyt sen minulle käytettynä ja hyvin pidettynä muutaman vuoden päästä?
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Millä koneella tulossa?Giacomo kirjoitti:Tervehdys kaikille!
Viisivuotiaana lapsukaisena, joskus kauan sitten 70-luvulla, olin vanhempieni mukaan kuolannut naapurin punaisen Alfa Romeon perään ja sitä oli usein pitänyt mennä kadulle katsomaan. Nyt useamman vuosikymmenen jälkeen olen toteuttamassa tuon lapsuudenaikaisen unelmani. Marraskuussa on tilattu uusi Giulietta jonka pitäisi saapua maaliskuussa.
Tätä palstaa olen lukenut kohta parisen vuotta, oikeastaan siitä lähtien kun MiTo tuli markkinoille. Olin MiTon jo koeajanut ja sellaisen hankkimassa mutta sitten maahantuonti- ja jälleenmyyntimuutokset saivat minut siirtämään hankintaa ja sitten jo tulikin tietoa uudesta Giuliettasta ja päätinkin jäädä odottamaan sen julkaisua Suomessa.
Odottavan aika oli todellakin pitkä, mutta nyt tuntuu että ollaan jo voiton puolella.
-G
Tervehdys,
Ajattelin myös ilmoittautua tänne 156 JTS -05 91tkm omistajana. Itse asiassa tuo on ollut alla kyllä jo reilun vuoden, mutta enpä vain ole saanut aikaiseksi luoda tunnuksia tänne... Nyt onkin tullut luettua keskusteluja taas enemmän kuin olisi kauhea tarve päivittää Alfa 159 156:n tilalle. Onpahan vain 156 palvellut täysin moitteettomasti (ja on ollut ainoa asia mikä saa maanantaiaamuna edes peinen hymynkareen aikaiseksi), joten mitenköhän siitä pystyy luopumaan...
Ajattelin myös ilmoittautua tänne 156 JTS -05 91tkm omistajana. Itse asiassa tuo on ollut alla kyllä jo reilun vuoden, mutta enpä vain ole saanut aikaiseksi luoda tunnuksia tänne... Nyt onkin tullut luettua keskusteluja taas enemmän kuin olisi kauhea tarve päivittää Alfa 159 156:n tilalle. Onpahan vain 156 palvellut täysin moitteettomasti (ja on ollut ainoa asia mikä saa maanantaiaamuna edes peinen hymynkareen aikaiseksi), joten mitenköhän siitä pystyy luopumaan...
pireman kirjoitti:Tervehdys,
Ajattelin myös ilmoittautua tänne 156 JTS -05 91tkm omistajana. Itse asiassa tuo on ollut alla kyllä jo reilun vuoden, mutta enpä vain ole saanut aikaiseksi luoda tunnuksia tänne... Nyt onkin tullut luettua keskusteluja taas enemmän kuin olisi kauhea tarve päivittää Alfa 159 156:n tilalle. Onpahan vain 156 palvellut täysin moitteettomasti (ja on ollut ainoa asia mikä saa maanantaiaamuna edes peinen hymynkareen aikaiseksi), joten mitenköhän siitä pystyy luopumaan...
Äläpäs luovukkaan,vaan pidä 156 tiptop nautiskellen ja päivtä sitten joskus Giuliettaan
Se on vaan tuo 159 olemus ja ulkonäkö sellainen että tekisi mieli testata. Toki tällä budejetilla ei puhuta 1750 koneisista... Eiköhän sitä väijytä 2.2 JTS tai tietty 3.2 olisi paras, mutta niitä on melko vähän kierrossa.Jan Erik kirjoitti:
Äläpäs luovukkaan,vaan pidä 156 tiptop nautiskellen ja päivtä sitten joskus Giuliettaan
pireman kirjoitti:Se on vaan tuo 159 olemus ja ulkonäkö sellainen että tekisi mieli testata. Toki tällä budejetilla ei puhuta 1750 koneisista... Eiköhän sitä väijytä 2.2 JTS t i tietty 3.2 olisi paras, mutta niitä on melko vähän kierrossa.Jan Erik kirjoitti:
Äläpäs luovukkaan,vaan pidä 156 tiptop nautiskellen ja päivtä sitten joskus Giuliettaan
Niin sydäntään pitää jossain asioissa kuunnella,itse aion vaihtaa iskarit joka nurkkan lauantaina toivoen että ei koiraluu tai muuta tarvi vaihtaa,ja taas hymysuin ajellaan töihin!
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Täällä on yksi kappaletta uusivanha foorumisti. Välissä meni vuosia diesel-pösöillessä, kunnes sitten vahingossa (?) koeajoin 156 GTA:n, itseasiassa toisenkin ja tuplavahinkona menin tätä ensimmäistä tinkimään... Eihän se myyjä siitä sitten enää pakoon päästänyt ilman käsialanäytettä.
Yleensäkin Alfailu alkoi toisen anonyymiksi jääneen henkilön murheesta. AVK:lta pisti silmään puoli-ilmainen varkaiden jäljiltä jäänyt 33 1.7 16v.-versio ilman kilpiä. Auto oli niin komeassa pinnassa ja nesteitä eivät tuoreeltaan olleet ehtineet laskea pihalle. 10 sek. koekäyttöä, nimet paperiin, auto häkistä poies ja parkkiksella tarkastelemaan vahinkoja tarkemmin. No olihan sieltä sitten vaihteensiirtäjä saatu laukeamaan, minkä sain hoikkana poikana korjattua mukana olleilla tarvikkeilla - oliko nyt sitten muistaakseni apuna polkupyörän sisärengasta ja teräslankaa
Auto tuli siirrettyä tarrakilpien kanssa samontein ajamalla Espoon varikolta Suomen Turenkiin
Ja tuosta onnettomasta sattumuksien summasta johtuen, on nyt sitten yhden 155-twinsparkin kautta päädytty GTA:han.
Näillä kuviin, näihin tunnelmiin
Nimimerkki varmasti tulee aktiiveille tutuksi, kysyttävää & lisättävää varmasti on tulevaisuudessa yllinkyllin...
Yleensäkin Alfailu alkoi toisen anonyymiksi jääneen henkilön murheesta. AVK:lta pisti silmään puoli-ilmainen varkaiden jäljiltä jäänyt 33 1.7 16v.-versio ilman kilpiä. Auto oli niin komeassa pinnassa ja nesteitä eivät tuoreeltaan olleet ehtineet laskea pihalle. 10 sek. koekäyttöä, nimet paperiin, auto häkistä poies ja parkkiksella tarkastelemaan vahinkoja tarkemmin. No olihan sieltä sitten vaihteensiirtäjä saatu laukeamaan, minkä sain hoikkana poikana korjattua mukana olleilla tarvikkeilla - oliko nyt sitten muistaakseni apuna polkupyörän sisärengasta ja teräslankaa
Auto tuli siirrettyä tarrakilpien kanssa samontein ajamalla Espoon varikolta Suomen Turenkiin
Ja tuosta onnettomasta sattumuksien summasta johtuen, on nyt sitten yhden 155-twinsparkin kautta päädytty GTA:han.
Näillä kuviin, näihin tunnelmiin
Nimimerkki varmasti tulee aktiiveille tutuksi, kysyttävää & lisättävää varmasti on tulevaisuudessa yllinkyllin...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
No niin, ei muuta ku kuvia kehiin, albumiin tai foorumilleJaRoDD kirjoitti:Täällä on yksi kappaletta uusivanha foorumisti. Välissä meni vuosia diesel-pösöillessä, kunnes sitten vahingossa (?) koeajoin 156 GTA:n, itseasiassa toisenkin ja tuplavahinkona menin tätä ensimmäistä tinkimään... Eihän se myyjä siitä sitten enää pakoon päästänyt ilman käsialanäytettä.
Yleensäkin Alfailu alkoi toisen anonyymiksi jääneen henkilön murheesta. AVK:lta pisti silmään puoli-ilmainen varkaiden jäljiltä jäänyt 33 1.7 16v.-versio ilman kilpiä. Auto oli niin komeassa pinnassa ja nesteitä eivät tuoreeltaan olleet ehtineet laskea pihalle. 10 sek. koekäyttöä, nimet paperiin, auto häkistä poies ja parkkiksella tarkastelemaan vahinkoja tarkemmin. No olihan sieltä sitten vaihteensiirtäjä saatu laukeamaan, minkä sain hoikkana poikana korjattua mukana olleilla tarvikkeilla - oliko nyt sitten muistaakseni apuna polkupyörän sisärengasta ja teräslankaa
Auto tuli siirrettyä tarrakilpien kanssa samontein ajamalla Espoon varikolta Suomen Turenkiin
Ja tuosta onnettomasta sattumuksien summasta johtuen, on nyt sitten yhden 155-twinsparkin kautta päädytty GTA:han.
Näillä kuviin, näihin tunnelmiin
Nimimerkki varmasti tulee aktiiveille tutuksi, kysyttävää & lisättävää varmasti on tulevaisuudessa yllinkyllin...
Ostitko sen punasen 70-80tkm ajetun, joka nettiautosta on nyt kadonnut?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Paikkakunnasta, autosta ja tarratopicissa olleesta kuvasta tuli mieleen, että olen tuon joskus vuosia sitten nähnyt (kun asuin itsekkin Turengissa). Pienen haeskelun jälkeen löysin tämän. Myönnätkös olleesi asialla vajaa 6 vuotta sitte?JaRoDD kirjoitti:Yleensäkin Alfailu alkoi toisen anonyymiksi jääneen henkilön murheesta. AVK:lta pisti silmään puoli-ilmainen varkaiden jäljiltä jäänyt 33 1.7 16v.-versio ilman kilpiä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
15jotain tkm ajettu. Mutta punainen kuitenkin (koska pohjamaalin värisiä autoja ei tueta). Oli tupsahtanut Hämeenlinnan Kamuxille myyntiin. Saman iltapäivän aikaan pölläytin tuon nakuttimeni kanssa Tampereelle tyypittämään Autocenterillä seisoskelevaa GTA:ta. Sitä en ihan heti kenellekään suosittelisi...routasydän kirjoitti:No niin, ei muuta ku kuvia kehiin, albumiin tai foorumille
Ostitko sen punasen 70-80tkm ajetun, joka nettiautosta on nyt kadonnut?
Nii, ja yksilöstä ulkoapäin ainoa kuva tulee perään. Nyt siitä ei lisää kuvia tulekaan, ennenkuin tuo valoproggis saadaan päätökseen.
Tiige kirjoitti:Paikkakunnasta, autosta ja tarratopicissa olleesta kuvasta tuli mieleen, että olen tuon joskus vuosia sitten nähnyt (kun asuin itsekkin Turengissa). Pienen haeskelun jälkeen löysin tämän. Myönnätkös olleesi asialla vajaa 6 vuotta sitte?
Olenhan se saattanu minä olla...
Uusi forumisti ilmoittautuu nyt. Aiempi kulkuneuvo oli VAG-tuote, mutta taustaa italiaanoille löytyy lapsuudesta. Mm. Mirafiori, Uno ja Prisma löytyi perheestä aikanaan.
Giulietta 2.0 JTDm 170 ollut ajossa nyt vajaan kuukauden ja mittarissa kohta 4000km. Tätä odoteltiin siitä asti, kun ensimmäiset kuvat mallista ilmestyivät. Ajatus oli hakea auto Saksasta jo syksyllä, mutta odoteltiin kuitenkin julkaisua Suomessa. Auto on maahan saapunutta kalustoa, eli valittiin vain varusteiltaan sopiva ns. vapaista autoista. Lisävarusteina xenonit keulalla ja parkkitutka takana. 17" kiekot talvivanteena ja 18" speciaalit kesäpyörät odottelee varastossa. Varustelu autossa täysin riittävä omaan käyttöön, joten varsinaista tehdastilausta ei tarvinnut edes harkita. Ei sporttipackeja tässä versiossa.
Brittifoorumia seurattu mielenkiinnolla ja lueskeltu Giuliettan käyttökokemuksia sieltä suunnalta tietysti sopivasti brittiläistä mielenlaatua suodattaen.
4000km kokemukset autosta erittäin positiiviset. Alusta on autossa lähes loistava. Matalahkot Nokian nastattomat alla ja pienet (ja isommatkin) töyssyt alusta kerää oikein hienosti ollen pinnasta pehmeä, mutta kuitenkin riittävän täsmällinen ja jämäkkä.
Albumissa muutama kuva sopivassa -17C pakkasessa. Italiatar karaistiin pohjoisen oloihin asianmukaisesti autoa ajamalla.
Giulietta 2.0 JTDm 170 ollut ajossa nyt vajaan kuukauden ja mittarissa kohta 4000km. Tätä odoteltiin siitä asti, kun ensimmäiset kuvat mallista ilmestyivät. Ajatus oli hakea auto Saksasta jo syksyllä, mutta odoteltiin kuitenkin julkaisua Suomessa. Auto on maahan saapunutta kalustoa, eli valittiin vain varusteiltaan sopiva ns. vapaista autoista. Lisävarusteina xenonit keulalla ja parkkitutka takana. 17" kiekot talvivanteena ja 18" speciaalit kesäpyörät odottelee varastossa. Varustelu autossa täysin riittävä omaan käyttöön, joten varsinaista tehdastilausta ei tarvinnut edes harkita. Ei sporttipackeja tässä versiossa.
Brittifoorumia seurattu mielenkiinnolla ja lueskeltu Giuliettan käyttökokemuksia sieltä suunnalta tietysti sopivasti brittiläistä mielenlaatua suodattaen.
4000km kokemukset autosta erittäin positiiviset. Alusta on autossa lähes loistava. Matalahkot Nokian nastattomat alla ja pienet (ja isommatkin) töyssyt alusta kerää oikein hienosti ollen pinnasta pehmeä, mutta kuitenkin riittävän täsmällinen ja jämäkkä.
Albumissa muutama kuva sopivassa -17C pakkasessa. Italiatar karaistiin pohjoisen oloihin asianmukaisesti autoa ajamalla.
Moi!
Minä jo elokuussa 2010 liityin sivuille, eli vähän myöhässä tämä esittely tulee, mutta "so what"!
Ensikokemukseni Alfoihin sain jo pikkupoikana, kun kaverini vanhemmilla oli Alfat ja tietysti kaverini on ajanut aina Alfalla.
Ensimmäinen oma Alfani oli -70 luvulla, Alfa Romeo Alfetta 1.8 -73, auto oli hyvä ajaa, paljon parempi, kuin muut ja tehoakin tuohon aikaan mahtavasti, 122 hv.
Sitten kului vuosikymmeniä ja Alfat olivat vain ajatuksissa, mutta 2010 keväällä ostin Alfa Romeo 155 2.0 TS:n -94 ja kun se minulta haluttiin vuoden viimeisenä päivänä ostaa pois, niin uusi vuosihan piti aloittaa hankkimalla tilalle taas Alfa Romeo ja se on mallia 164 2.0 TS -90!
Alfoista puhutaan kaikenlaista, syystä ja syyttä, mutta onhan niissä sitä jotain, mitä muissa ei ole. Monet muut ovat, kuin vetäisi rukkasen käteen ja taas Alfa Romeo, kuin laittaisi käteen silkkihansikkaat, siinä on siis vissi ero!
Tällaisin ajatuksin kuljetaan Alfan kanssa kohti tulevaisuutta!
T. Kari
Minä jo elokuussa 2010 liityin sivuille, eli vähän myöhässä tämä esittely tulee, mutta "so what"!
Ensikokemukseni Alfoihin sain jo pikkupoikana, kun kaverini vanhemmilla oli Alfat ja tietysti kaverini on ajanut aina Alfalla.
Ensimmäinen oma Alfani oli -70 luvulla, Alfa Romeo Alfetta 1.8 -73, auto oli hyvä ajaa, paljon parempi, kuin muut ja tehoakin tuohon aikaan mahtavasti, 122 hv.
Sitten kului vuosikymmeniä ja Alfat olivat vain ajatuksissa, mutta 2010 keväällä ostin Alfa Romeo 155 2.0 TS:n -94 ja kun se minulta haluttiin vuoden viimeisenä päivänä ostaa pois, niin uusi vuosihan piti aloittaa hankkimalla tilalle taas Alfa Romeo ja se on mallia 164 2.0 TS -90!
Alfoista puhutaan kaikenlaista, syystä ja syyttä, mutta onhan niissä sitä jotain, mitä muissa ei ole. Monet muut ovat, kuin vetäisi rukkasen käteen ja taas Alfa Romeo, kuin laittaisi käteen silkkihansikkaat, siinä on siis vissi ero!
Tällaisin ajatuksin kuljetaan Alfan kanssa kohti tulevaisuutta!
T. Kari
Aakkoset...
A niin kuin Alfa, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL ja Canon...
A niin kuin Alfa, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL ja Canon...
Tervehdys kaikille.
Reilun kuukauden olen nyt ajellut Mito 135 multiairilla. Vajaat 5000 huoletonta ja mukavaa kilometriä takana. Edellinen auto oli Fiat Bravo 2009 joten Alfa ei ole ensimmäinen Italialainen
Kesäisin kulkupelinä on kaksipyöräinen Italialainen eli Ducati Monster 696.
Leveä virne naamalla kummallakin ajaessa. Tulis jo kesä.
Reilun kuukauden olen nyt ajellut Mito 135 multiairilla. Vajaat 5000 huoletonta ja mukavaa kilometriä takana. Edellinen auto oli Fiat Bravo 2009 joten Alfa ei ole ensimmäinen Italialainen
Kesäisin kulkupelinä on kaksipyöräinen Italialainen eli Ducati Monster 696.
Leveä virne naamalla kummallakin ajaessa. Tulis jo kesä.
Minäkin olen liittynyt onnellisten joukkoon!
Ihastukseni kohteen tapasin ensi kerran ed. autoni takapuskurissani kiinni vuonna 2006. Huono-onninen 159 omistaja himmaili valoihin vähän liian ronskisti ja murjoi 89-vuoden Nissan Sunnyni lunastukseen. Kuitenkin välähdys taustapeilissäni tuosta kauniista ajoneuvosta jäi pinttymänä mieleeni, joten sydämmeni oli vallattu toisen kerran elämässäni.
Tähän asti olen ehtinyt rullailemaan ilman "ominaisuuksia" noin 13 000 tkm. Ajatuksissa oli hommata 2,4 jtdm, mutta ajot vähenivät sen verran, että päädyin bensamalliin.
Ennen auto oli minulle vain kulkuneuvo, mutta pureman saatuani ajatukseni ovat muuttuneet täysin. Olen aina ymmärtänyt, että Alfa on huolettoman kuskin auto; jos ominaisuuksia on, antaa olla, kaikki on korjattavissa.
Kunhan kesä koittaisi ja saisi kesänakit takaisin alle ja rullat rullaamaan kuivalla tiellä.
Ihastukseni kohteen tapasin ensi kerran ed. autoni takapuskurissani kiinni vuonna 2006. Huono-onninen 159 omistaja himmaili valoihin vähän liian ronskisti ja murjoi 89-vuoden Nissan Sunnyni lunastukseen. Kuitenkin välähdys taustapeilissäni tuosta kauniista ajoneuvosta jäi pinttymänä mieleeni, joten sydämmeni oli vallattu toisen kerran elämässäni.
Tähän asti olen ehtinyt rullailemaan ilman "ominaisuuksia" noin 13 000 tkm. Ajatuksissa oli hommata 2,4 jtdm, mutta ajot vähenivät sen verran, että päädyin bensamalliin.
Ennen auto oli minulle vain kulkuneuvo, mutta pureman saatuani ajatukseni ovat muuttuneet täysin. Olen aina ymmärtänyt, että Alfa on huolettoman kuskin auto; jos ominaisuuksia on, antaa olla, kaikki on korjattavissa.
Kunhan kesä koittaisi ja saisi kesänakit takaisin alle ja rullat rullaamaan kuivalla tiellä.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kuten appiukko sanoi autostani katsellessaan sitä keittiön ikkunasta "mikäs paholainen tuo on? taitaa olla sellainen muitten kiusaaja."Rasvis kirjoitti:^ Mielenkiintoinen nimimerkki. Saatana saapuu Moskovaan Sataviisysillä?
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.
- Hillhouse
- Viestit: 367
- Liittynyt: 23 Maalis 2011, 18:43
- Car(s): 147 GTA Q2, -03
Fiat 128 3P tbo, -78
MB ML300 (W164), -11 - Paikkakunta: Riihimäki
Tervehdys,
Postataas tännekin sama minkä jo tein tuonne Yleistä löpinää -> Viimeisin hankinta-topikkiin...
Liekö tämä oikea topikki ilmoittautua uudeksi foorumilaiseksi, mutta tuli hommattua ensimmäinen Alfa eikä sen enempää tai vähempää kuin 147 GTA Saman tien tuli liityttyä myös CARF:n jäseneksi.
Kyseessä on ensimmäinen Alfani, mutta italialaiset (lähinnä Fiatit) ovat tuttuja. Keltsin mukana on tullut tutustuttua erilaisiin italialaisiin autoihin ja yhdessä (tai siis enemmän Keltsin panoksella) on tullut rakennettua harrastekuljettimeksi ahdettu Fiat 128 3P. Lisää kyseisestä autosta ja lähes 6v projektista Fiatforumin puolella (http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=15020).
Kyseisen 147 GTA:n hankinta tuli enemmän kuin puskista. Alfat ovat aina kiinnostaneet Fiatien ja muiden italialaisten automerkkien ohella. Kiinnostava yksilö tuli eteen juurikin ”oikeaan aikaan” ja melko sopivaan hintaan, joten oli pakko tarttua syöttiin. Katsotaan miten äijän käy…
Tarkoituksena on osallistua autolla CARF:n ja GFF:n tapahtumiin ratapäivistä syöminkeihin, yms. mahdollisuuksien mukaan. Duuni ja perhe-elämä haittaavat välillä harrastuksia… Jos/kun en pääse paikalle läheskään aina niin Keltsi kuljettakoon joko GTA:ta tai 3P:ta minun puolestani tai sitten tullee paikalle omilla italialaisilla.
Odotan innolla päästä tutustumaan teihin, Alfa-harrastajat! Pari kertaa olen ollut Keltsin kanssa Ahvenistolla tutustumassa toimintaanne ja kalustoonne. Mukavaa porukkaa kaiken kaikkiaan eikä kalustossakaan ole valittamista!
Postataas tännekin sama minkä jo tein tuonne Yleistä löpinää -> Viimeisin hankinta-topikkiin...
Liekö tämä oikea topikki ilmoittautua uudeksi foorumilaiseksi, mutta tuli hommattua ensimmäinen Alfa eikä sen enempää tai vähempää kuin 147 GTA Saman tien tuli liityttyä myös CARF:n jäseneksi.
Kyseessä on ensimmäinen Alfani, mutta italialaiset (lähinnä Fiatit) ovat tuttuja. Keltsin mukana on tullut tutustuttua erilaisiin italialaisiin autoihin ja yhdessä (tai siis enemmän Keltsin panoksella) on tullut rakennettua harrastekuljettimeksi ahdettu Fiat 128 3P. Lisää kyseisestä autosta ja lähes 6v projektista Fiatforumin puolella (http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=15020).
Kyseisen 147 GTA:n hankinta tuli enemmän kuin puskista. Alfat ovat aina kiinnostaneet Fiatien ja muiden italialaisten automerkkien ohella. Kiinnostava yksilö tuli eteen juurikin ”oikeaan aikaan” ja melko sopivaan hintaan, joten oli pakko tarttua syöttiin. Katsotaan miten äijän käy…
Tarkoituksena on osallistua autolla CARF:n ja GFF:n tapahtumiin ratapäivistä syöminkeihin, yms. mahdollisuuksien mukaan. Duuni ja perhe-elämä haittaavat välillä harrastuksia… Jos/kun en pääse paikalle läheskään aina niin Keltsi kuljettakoon joko GTA:ta tai 3P:ta minun puolestani tai sitten tullee paikalle omilla italialaisilla.
Odotan innolla päästä tutustumaan teihin, Alfa-harrastajat! Pari kertaa olen ollut Keltsin kanssa Ahvenistolla tutustumassa toimintaanne ja kalustoonne. Mukavaa porukkaa kaiken kaikkiaan eikä kalustossakaan ole valittamista!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori