Alfojen vetosilmukat

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Alfojen vetosilmukat

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

En oikein keksinyt, mihin tän vois laittaa, joten tuuppasin sen tähän.
Eilen taas olin todistamassa, kuinka hinausta varten kierrettävät vetosilmukat ovat paholaisen keksintö. Tai ei itse silmukat, vaan ne kierteet siellä peitelevyjen alla.
Meillä 156seen silmukka meni eteen ihan helposti, mutta takapää olikin ihan toinen juttu. Jouduin liottelemaan ruosteen irrotusaineella 2 päivää kierteitä ja senkin jälkeen obon naulapyssyn pikku teräsharjalla avaamaan ne jengat.
Eilen hinurikuski veivasi melko kauan, ennenkuin sai yhteen 156seen etusilmukan paikalleen. Niihin kierteisiin lentää niin paljon paskaa, ettei oo hyvä tosi. Vaikkei muiden autot hajoiliskaan kuin meidän, niin suosittelen kuiteskin putsaamaan ja tukkimaan vaseliini nöölillä em. paikat.
On perkeleellinen homma pimeässä tien päällä pakkasessa ruveta ähiseen kontillaan. Voi olla että silmukka lentää heikkohermoisemmalla pöpelikön puolelle :lol: .
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo ihan totta :D

Onneksi etukoukku johon olen joutunut turvautumaan muutamaan otteeseen on suojassa.

Tosin hinausmiehet ovat aina isolla ruuvarilla vääntäneet suojamuovin pois tieltä jättäen rumaa jälkeä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Pasi kirjoitti:Joo ihan totta :D


Tosin hinausmiehet ovat aina isolla ruuvarilla vääntäneet suojamuovin pois tieltä jättäen rumaa jälkeä.
Saat kuulostamaan sen niin arkiselta. :lol:

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^ Aikanaan rupes tuntumaan jo liiankin arkiselta.
Ride on!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Samanlaisia ne on nykyään autossa kun autossa, muotoilu tässäkin asiassa määrää, ja ehkä se on kuitenkin ihan positiivinen asia :roll:

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Paras oli kun alettiin vetämään Unolla 156 SW:tä sisälle halliin. No, Alfaan ruuvautu silmukka kierteille ihan mukisematta.
Vetoköytenä käytettiin ihan perus sidontaliinaa mikä ei paljoa jousta. Halliin tultaessa on pieni ylämäki, liina pääsi löysälle ja kaveri keräs Unolla vauhtia, PAM Unosta silmukka irti hitsauksista ja puskuri halki puoleen väliin. Alfalle ei käyny mitään.
Voi sitä naurun remakkaa :D
Lopulta saatiin Alfa sisälle kun sidottiin liina Unon taka-akselin ympärille, vähän jännitti sekin ettei vaan irtoo koko taka-akseli... :D
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Vastaa Viestiin