Alfa / Pendolino

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Alfa / Pendolino

Viesti Kirjoittaja lato »

Olen lukenut Alfa Romeo forumin Alfasta sekä Pendolino junista telkkarissa ja lehdissä kerrotuista ongelmista.
Negatiivista palautetta tulee joka tuutista.
Jos näihin juttuihin on uskominen, niin ei kai kukaan järkevä
ihminen osta Alfaa, tai lippua Pendolinoon.
Junista en mitään ymmärrä, mutta ajallaan ja kunnolla huolletut
koneet toimivat elinkaarensa loppuun.
Mitä Fiat on suunnitellut Alfan iäksi, onko se kymmenen
vuotta, jolloin ruoste vie voiton, tai ECU, mitä ei enään valmisteta?
Jos jollain on viaton Alfa, niin antakaa palautetta.
Minulla on autossani 2.0 JTS moottori, joka kuluttaa ällistyttävän vähän
öljyä, onkohan siinä jotain vikaa?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ihan paskoja kaikki mikä tulee Italiasta.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Juu ainakin Italialainen ruoka on ihan kamalaa. Kuka sitä kuraa pystyy edes syömään. Meillä on sentään Suomessa kaikki hyvää ja terveellistä. Mitähän bakteereja niissä ulkomaan ruuissa oikein on kun edes Ruotsissa ei uskalla enää ostaa muuta kuin hernekeittoa ja lihapullia.

Niin ja sitten kun menee hotelliin ulkomailla, tässä tapauksessa vaikkapa Italiaan niin tarvii ottaa mukaan kaiken maailman desinfiointi aineet ja siltikään ei voi istua hotellihuoneen pytyllä.

Ferrarikaan ei taida kelvata kenellekkään kun se voi hyytyä pakkasella.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^

Ferrarista vielä, että on kyllä kummallisia autoja kun ei kunnollista peräkonttiakaan löydy tai peräkoukkua. Ei pysty edes asuntovaunua vetämään tai ottamaan huutavaa kersalaumaa takapenkille.

Kuka tälläisiä autoja haluaa ostaa tai niillä ajaa?


:mrgreen:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Vaikea sanoa mitään, kun yhtään Alfaa tai Fiattia en ole ehjänä ostanut - Ja niitä on kuitenkin jo jokunen kappale :silly:

Ei vaan, korjauksen jälkeen ovat kaikki tarjonneet ongelmattomia kilometrejä. Sähköliittimiä joutuu tosin välillä puhdistelemaan.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kuka viihtyy niissä ÄRSYTTÄVÄN KAUNIISSA italialaisissa maisemissa? En ikinään muuttaisi täältä suomesta italiaan, siellähän joutuu ajamaan jotain vuoristoteitä joilla vaan aurinko paistaa silmiin niin että ei näe. Mutkatkin on sellasia pitkiä mitkä kysyy autolta hyvää aluistaa ja ohjausta, kyllä mä paljon mielummin näitä suomen suoria teitä jotka on ympäröity pakkasen raiskaamilla pelloilla ajelen, tai sitten mielummin kaupunkia jossa on vaan säänöllisiä 90 asteen kurvejä... jos tiessä on mutka, siitä varoitetaan!

Muutenkaan en tajua italialaista elämäntapaa, kun kaikesta pitää nauttia täysin rinnoin - eihän ne ikinään siellä kuole sydänkohtaukseen!

Mullakin on jotain vikaa kun ei ole mitään vikaa ollut sitten katsastuksen tammikuun alusta... voin vaihtaa päikseni johonkin kallimpaan; Kait kalliimmassa autossa on yhtä vähän vikoja, mutta varmasti kalliimpia kun sellanen tulee päälle!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Maunu kirjoitti:Juu ainakin Italialainen ruoka on ihan kamalaa. Kuka sitä kuraa pystyy edes syömään. Meillä on sentään Suomessa kaikki hyvää ja terveellistä. Mitähän bakteereja niissä ulkomaan ruuissa oikein on kun edes Ruotsissa ei uskalla enää ostaa muuta kuin hernekeittoa ja lihapullia.

Niin ja sitten kun menee hotelliin ulkomailla, tässä tapauksessa vaikkapa Italiaan niin tarvii ottaa mukaan kaiken maailman desinfiointi aineet ja siltikään ei voi istua hotellihuoneen pytyllä.

Ferrarikaan ei taida kelvata kenellekkään kun se voi hyytyä pakkasella.
Ja viinit on myös siellä ihan perseestä. Jotain maanantaikappaleita kai ollu nuo omatkin alfat ku eivät ikinä välille oo jättäny ja normihuolloilla melkolailla selvitty

Avatar
kamale
Viestit: 134
Liittynyt: 07 Elo 2010, 11:03
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kamale »

Minunkin Alfa täyttää kohta 21v. ja vielä vaan kukkuu ja kulkee, on se vaan ihmeellistä!
:? :silent: :wink: :roll: :oops: :o: :shock: :silly: :| :infinity: :sleeping: :multi: :black: :x-mas: :idea: :happy:
Aakkoset...
A niin kuin Alfa, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL ja Canon...

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

tänään pyrähdin rengaskaupoille Mäntsälään. Kaksi autoa näin laitettavan hinaukseen, uudenkarhea Audi TT ja pari vuotta vanha Mazda 3. Itse olin liikkeellä Corollalla, Alfalla en uskalla ajaa pakkasessa :) niin ja 17 näytti pakkasta olevan.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

jukka22 kirjoitti:Alfalla en uskalla ajaa pakkasessa :) niin ja 17 näytti pakkasta olevan.
Siinä se raja alkaa olla alfan kanssa. Moottori ei tahdo lämmitä sitten millään, tänään juuri kokeilin -18 pakkasessa. Reilut 20 km ja vasta sitten alkoivat lämmöt lähetä normaalia. Tyhjäkäynnillä taitaa ennen tankki tyhjetä kuin lämmöt olisivat normaalit.

Avatar
kamale
Viestit: 134
Liittynyt: 07 Elo 2010, 11:03
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kamale »

Pitää peittää keula hyvin, että lämpiää!
Muutenhan "kulta" palelee! :wink:
Aakkoset...
A niin kuin Alfa, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL ja Canon...

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Mikäs nykyajan diiseli on lämmin Suomenolosuhteissa?
Eipä meidän entinen 1,9 tdi folkkari mikään sauna ollut.
Kuulemani mukaan uudemmissa transiitti Foorteissa saa vebasto paahtaa koko ajan, ajoi tai ei.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Joo, on se italialainen tekele kummaa laatua

Viesti Kirjoittaja Coupe »

einari kirjoitti:
jukka22 kirjoitti:Alfalla en uskalla ajaa pakkasessa :) niin ja 17 näytti pakkasta olevan.
Siinä se raja alkaa olla alfan kanssa. Moottori ei tahdo lämmitä sitten millään, tänään juuri kokeilin -18 pakkasessa. Reilut 20 km ja vasta sitten alkoivat lämmöt lähetä normaalia. Tyhjäkäynnillä taitaa ennen tankki tyhjetä kuin lämmöt olisivat normaalit.
Otetaan nyt esimerkiksi tämä AR 159, just kun porsivista nokkahihnoista päästiin eroon niin mitä saatiin tilalle - joka 30000km välein vaihdettava hammastanko ja kaikenkarvaisia sähkövikoja vielä kaupanpäälle. Pitäis varmaan vaatia 75:set takaisin liukuhihnalle. :P

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

21 oli pakkasta kaksi päivää seissyt - käynnistyi kuin palmun alta! paitsi leikki tavanomaisesti sitten traktoria :D
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Pakkasta myös 21 ja seisoi viikon ja käynnistyi kuin kuusen alta. Leikki traktoria.

Avatar
kamale
Viestit: 134
Liittynyt: 07 Elo 2010, 11:03
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kamale »

Ensiviikolle lupailivat jopa -40 pakkasia ja silloin ei varmaan leiki, kuin nukkumattia! :silent:
Aakkoset...
A niin kuin Alfa, B niin kuin BMW ja C niin kuin CL ja Canon...

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Backstroker kirjoitti:21 oli pakkasta kaksi päivää seissyt - käynnistyi kuin palmun alta! paitsi leikki tavanomaisesti sitten traktoria :D
Kyllä se käynnistyy kylmästäkin pienen traktorikäynnin kera, mutta se kabiini ei tahdo lämmetä. Puhallin alkaa hönkiä vasta parin minuutin ajon jälkeen ja lopettaa vasta, kun lämpömittari on hieman hievahtanut irti siitä ala-asennosta. Kuten totesin, normaalin lämpötilan saavuttaminen kestää sellaiset parikymmentä kilometriä. Huomenna taitaa mennä enemmänkin.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

einari kirjoitti:Kyllä se käynnistyy kylmästäkin pienen traktorikäynnin kera, mutta se kabiini ei tahdo lämmetä. Puhallin alkaa hönkiä vasta parin minuutin ajon jälkeen ja lopettaa vasta, kun lämpömittari on hieman hievahtanut irti siitä ala-asennosta. Kuten totesin, normaalin lämpötilan saavuttaminen kestää sellaiset parikymmentä kilometriä. Huomenna taitaa mennä enemmänkin.
Parin minuutin päästä käynnistyksestä sisäilman puhallin alkaa pyörimään ja suuttimista tulee silloin mukavan lämmintä ilmaa. Moottori lämpiää hitaasti, mutta kabiini lämpenee aikas nopeasti.

pireman
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 13:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pireman »

Ja talvella kun painaa kaasua niin alkaa alffa sutimaan. Kuka sellasesta pitää? Vaihtaako joku corollaan? Siihen alle sataheppaseen diisseliin? Esson baarissa vanhat autogurut suositteli kovasti.

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

einari kirjoitti:
Backstroker kirjoitti:21 oli pakkasta kaksi päivää seissyt - käynnistyi kuin palmun alta! paitsi leikki tavanomaisesti sitten traktoria :D
Kyllä se käynnistyy kylmästäkin pienen traktorikäynnin kera, mutta se kabiini ei tahdo lämmetä. Puhallin alkaa hönkiä vasta parin minuutin ajon jälkeen ja lopettaa vasta, kun lämpömittari on hieman hievahtanut irti siitä ala-asennosta. Kuten totesin, normaalin lämpötilan saavuttaminen kestää sellaiset parikymmentä kilometriä. Huomenna taitaa mennä enemmänkin.
Näillä pakkasilla juuri vaihdetulla termostaatilla tuo oma 2.4 jtdm kestää jopa 3 km moottoritieajoa ennen kuin lämmöt on yhdeksässä kympissä.
10 km päästä kabiinissa on jo kuuma ja saa laittaa ilmastoinnin 18 asteeseen ettei jalat paistu.
Ennen termarin vaihtoa tuo kesti kyllä lämmetä kauan ja lämmötkään ei noussut kuin 74 asteeseen testerin mukaan, olisko sullakin termarivikaa?
Mulla ei ole edes mitään peitteitä keulalla, auto on kylläkin säteilylämmittimessä kiinni reilun tunnin aamulla mikä ei vaikuta kyllä yhtään mitään muuta kuin sähkönkulutukseen.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Lämpiää kyllä sinne 90 saakka, mutta melkoisen hitaasti. Jossain 70-80 paikkeilla tulee kabiiniin sellainen 1-2 minuutin kuuma puuskahdus ja sitten alkaa toimimaan kuten oletuksena onkin.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Ihan ihme maa - futiksen maailmanmestaruuksiakin vain neljä ja ensimmäisinä F1-kausina ei juuri muunmaalaisilla merkeillä voitettu kuin Indyssä.

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

-27 astetta, normilämmöt ja ihan ilman pipoa ja hanskoja tarkeni. Kaikki ikkunat sulat ja kirkkaat. Tosi paska talviauto?

Yllättävän lämmin nykydieseliksi, mutta eihän tuo koneen ruokahalu pienimmästä päästä ole.

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kyllähän tuo Grande Punton sisarpuoli on tarjoillut mojovia t-paitakelejä sisätiloissaan vain hetken ajon jälkeen eikä muutenkaan ole ollut pahemmin valittamista.

Toki paras talviauto, jota olen rullaillut, on edelleen vm. 89 Renault 19 TR 1.2-litran koneella, jonka käsikäyttöinen ryyppy aiheutti usein jännitystä siitä, kastuvatko tulpat vaiko eivät, mutta auton tehdasasenteinen lohkolämmitin toimi kuin muinoin junan vessa.
Viimeksi muokannut sanctus, 14 Helmi 2011, 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Kanssakulijoiden viesteistä rohkaistuneena lähdin Alfalla tänään Tampereelle, -25 näytti mittari. Lämpimästä tallista noin 15 km ajon jälkeen normaalit lämmöt ja lämpöä piisaa. Hinurin kyytiin pääsi yksi mersu tällä kertaa :shock:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Rautatieasioiden kanssa ihan työn puolesta kun tulee oltua tekemisissä niin pakko tunnustaa ettei viime aikoina ole ollut töissä kovin hauskaa. Jos ei kalusto oikuttele niin sitten ratalaitteet jäässä tai puutavaraa on radalla ja ajojohtimilla...ei ole helppoa elämä ratavaltiolla talvioloissa.

Vai olisiko niin että talvi on talvi ja sillä sipuli, se pitää vain hyväksyä ettei homma silloin pelitä. Henkilökunnan YT-neuvotteleminen ulos talosta ei auta asiaa yhtään.

Jos jotakin hyvää pitää tässä mainita niin se on tuo turvallisuus.
Se nimittäin on aivan eri tasolla kuin vaikkapa maantieliikenteessä.
Autoilijoilla kun ei ole vastaavia turvalaitteita ja lopputuloksista saamme lukea päivittäin.

Muuten, kuinka moni voi kehua menevänsä töihin päivittäin autolla yli 200Km/h talvikelilläkin?

Mitä Pendoihin tulee, ei niillä ole mennyt niin hyvin kuin olisi voinut olettaa. Sen sijaan Allegrot tuntuu kulkevan lähes poikkeuksetta ilman häiriöitä. Naapuri osti päivitetyn version :mrgreen:

Alfa ei ole oikutellut yhtään viime aikoina :mrgreen:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

AlfaTom kirjoitti: Mitä Pendoihin tulee, ei niillä ole mennyt niin hyvin kuin olisi voinut olettaa. Sen sijaan Allegrot tuntuu kulkevan lähes poikkeuksetta ilman häiriöitä. Naapuri osti päivitetyn version :mrgreen:
Oikaise, jos olen väärässä, mutta eikös osa Pendolinojen piikkiin laitetuista ongelmista kuitenkin ole johtunut siitä, että meidän rataverkostomme on tehty höyryvetureille? Eikös sillä Allegrollakin päästellä 200 km/h Venään puolella, kun täällä sillä pitää tyytyä moottoritienopeuksiin.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Suurnopeusradat Suomessa on 220km/h nopeudelle tehtyjä, koeajoissa on ajettu kovempaakin. Allegrot minun tietääkseni ajavat kyllä suurinta sallittua nopeutta Suomessa. Naapurin puolella liikenne on luultavasti järjestetty niin että hitaammat ei ole jaloissa vaan väistävät riittävän ajoissa. Meillä ratakapasiteetti on paikoitellen se pullonkaula.
IC-junatkin saa ajaa 160km/h ja kalustosta riippuen kovempaakin.

Modet:tämä topikki kannattaisi kai siirtää yleiselle?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Alfa, Pendolino Italia
Olkiluoto, Areva Ranska. Myöhässä neljä vuotta. Toimiiko vielä sittenkään.
NH-90, puolustusvoimat Saksa. Toimitukset myöhässä seitsämän vuotta, ei pörrää vieläkään kaikki. Vikoja vaikka muille jakaa.
Helsingin matalalattia ratikat Saksa. Lähetetään korjattavaksi valmistajalle.
JNE.

Haukutaan vaan porukalla Italiaanoo ei ne mitään osaa tehdä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ihan suhteeton kohu että oikein Italiasta, Spårien ongelmat ei niinkään kiinnosta kun nehän tulevat Saksasta.... vähän sama homma kuin autoissa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

kurppa kirjoitti: NH-90, puolustusvoimat Saksa. Toimitukset myöhässä seitsämän vuotta, ei pörrää vieläkään kaikki. Vikoja vaikka muille jakaa.

Haukutaan vaan porukalla Italiaanoo ei ne mitään osaa tehdä.
Joo, italialaiset kopterit olisi pitänyt saada, vai olikos Agusta jotenkin mukana tässä NH:ssa?

Onhan nuo ilmassa pysyneet toistaiseksi...onneksi. Kun pörräävät täällä meidän kylälläkin aika usein.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

V6 kirjoitti:ihan suhteeton kohu että oikein Italiasta, Spårien ongelmat ei niinkään kiinnosta kun nehän tulevat Saksasta.... vähän sama homma kuin autoissa
Alstom, joka on toimittanut Pendot ja Allegrot on muuten ranskalainen firma, junatehdas on kyllä Italiassa.

Hauska yhteensattuma; Alstom on saanut Olkiluodosta kunnossapitosopimuksen :wink:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

AlfaTom kirjoitti:
Joo, italialaiset kopterit olisi pitänyt saada, vai olikos Agusta jotenkin mukana tässä NH:ssa?
ainakin Alfa oli/on...

http://www.janes.com/articles/Janes-Aer ... Italy.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Viimeksi olen lohkolämppäriä käyttänyt 156 2.5:ssa, siitäkin alkaa olemaan 8-vuotta aikaa. Yleinsä on Alfat käyntiin saatu, talvella ja kesällä.

159(kin) on loistava talviauto. Näillä keleillä jos menee höräyttämään kymmenen minuuttia ennen liikkeelle lähtöä käymään, niin saa istahtaa lämpimään kabiiniin. Lisäksi sen voi talvipakkasilla pestä, ja käydä seuraavana päivänä tankkaamassa.

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

pendoliino/alfa

Viesti Kirjoittaja berliina »

Olin eilen Hausjärven sprintissä hommissa. Tuomela oli näköjään saanu siinä pakkasessa Alfan romunsa käymään.Perkeleesti lunta pöllytti vai mitä lie, onhan sillä jo yli 500 kisaa ajettu. Kiire oli Lefalla ei vissiin kehdannut kauaa radalla viipyä. Voitti seniorien 2-vetoluokan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Täällä kyllä tää juttu polveilee ja rönsyilee.

Joten lisää OT: vieläkö Leifillä se keltainen 1750?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

AlfaTom kirjoitti:
Modet:tämä topikki kannattaisi kai siirtää yleiselle?
Kannatti.

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Viesti Kirjoittaja lato »

Aloitin Alfa/Pendolino ketjun hieman "kieli poskessa", mikä oli mielestäni
sen tarkoitus.
Hyvä ystäväni ja naapurini Alfa Tom, joka tietää hyvin, minne
pendoliino on matkalla ja koska tulee takaisin, veti mukaan Olkiluodon voimalan.
Olen siellä ja muutamassa muussakin laitoksessa ollut aikoinaan "haalari hommissa" mukana.

Niissä laitteissa, joiden huollossa olin, vaihdettiin kaikki
liikkuvat osat uusiin kymmenen vuoden välein, tai uusi laite vanhan
tilalle.
Näin Alfakin toimii, vai mitä?

KimmoKo
Viestit: 185
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Alffa on ollut mitä mainioin talviauto, -33c pakkasta ja eikun hörähti tulille! Ja lämmintä piisaa.

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Viesti Kirjoittaja berliina »

Joten lisää OT: vieläkö Leifillä se keltainen 1750?[/quote]
Joo on tessun koneella kaasareilla ja hammastanko simpukan tilalla.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Rolfa Ameo
Viestit: 120
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
Car(s): 155,156, Maserati V6
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Rolfa Ameo »

WWWVespa kirjoitti:Ihan ihme maa - futiksen maailmanmestaruuksiakin vain neljä ja ensimmäisinä F1-kausina ei juuri muunmaalaisilla merkeillä voitettu kuin Indyssä.
Juu ei ne kuratukat pelata osaa, ihme kaatuilijoita...tai miten sää pärjäät tolla autolla näillä pakkasilla... :mrgreen:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

AlfaTom kirjoitti:Rautatieasioiden kanssa ihan työn puolesta kun tulee oltua tekemisissä niin pakko tunnustaa ettei viime aikoina ole ollut töissä kovin hauskaa. Jos ei kalusto oikuttele niin sitten ratalaitteet jäässä tai puutavaraa on radalla ja ajojohtimilla...ei ole helppoa elämä ratavaltiolla talvioloissa.

Vai olisiko niin että talvi on talvi ja sillä sipuli, se pitää vain hyväksyä ettei homma silloin pelitä. Henkilökunnan YT-neuvotteleminen ulos talosta ei auta asiaa yhtään.

Jos jotakin hyvää pitää tässä mainita niin se on tuo turvallisuus.
Se nimittäin on aivan eri tasolla kuin vaikkapa maantieliikenteessä.
Autoilijoilla kun ei ole vastaavia turvalaitteita ja lopputuloksista saamme lukea päivittäin.

Muuten, kuinka moni voi kehua menevänsä töihin päivittäin autolla yli 200Km/h talvikelilläkin?

Mitä Pendoihin tulee, ei niillä ole mennyt niin hyvin kuin olisi voinut olettaa. Sen sijaan Allegrot tuntuu kulkevan lähes poikkeuksetta ilman häiriöitä. Naapuri osti päivitetyn version :mrgreen:

Alfa ei ole oikutellut yhtään viime aikoina :mrgreen:
Ei nyt voi sanoa että naapuri osti, kun ovat puoliksi suomalaisessa omistuksessa :)

Mitä muuten teet työksesi?

Allegrot saa ainakin tällä hetkellä erityiskohtelua jolla pyritään varmistamaan täsmällisyyttä, joten keskivertoluotettavuudella päästäisi jo selvästi yli keskivertotäsmällisyyteen.

Vanhasta pendostahan on parinkymmenen vuoden ajalta kokemusta, joten olisi se aika noloa jos ei mitään kehitystä olisi tapahtunut...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Italialaiset on sellasia rasvalettimakarooneja. Sieltä ei ole mitään merkittävää koskaan tullu!

Niillä on niitä raunioitakin joka puolella. Ja kaiken maailman vanhoja maalauksia! Ja vanhoja rakennuksia. Kyllä tehokas suomalainen olis jo siivonnut sotkut, hommannu modernia taidetta (kissan tappoa tmv) ja rakentanut hienoja teräs/betoni/lasi-mausoleumeja tilalle!

Ja pukeutuminenkin niillä on ihan omituista! Kaikenlaisia armaanin pukuja pitäävät päällä. Kyllä se luhtaa olla pitää jos tyylikäs haluaa olla. Mielellään samanlainen tuulipuku vaimon kanssa ja sandaalit, sukat ja lippis vielä siihen. Avot!

Puhumattakaan tekniikasta. Italialainen insinöörihän on ihan termien ristiriita. Ai ovat muka keksineet mm puhelimen, auton, laskuvarjon, helikopterin, tankin, sukellusveneen, hydraulipumpun ja pariston. Ei voi pitää paikkaansa. Me suomalaiset olemme sentään keksineet häkäpöntön ja AIV-rehun. Kyllä me tiedetään mistä puhutaan!

Eikä edes aloiteteta puhumaan ruoasta, säveltäjistä, soittimientekijöistä, urheilusta tai niistä hirveän näköisistä naisista mitä siellä kaduilla kulkee!


Ei se ihme ole että ne Alfatkin on ihan paskoja :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Pesukoneita ainoastaan makaroonit osaa valmistaa,muu onkin täyttä sekundaa

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Wile E. Coyote kirjoitti:Me suomalaiset olemme sentään keksineet häkäpöntön
Ei kai suomalaiset ole häkäpönttöä keksineet?

Joku on mersusta sanonut, että sen laadun ymmärtää parhaiten koneinsinööri, joka purkaa ja kokoaa auton. En ole vielä tuota omaa Spideriä ihmetellessä ylivertaista laatua päässyt havaitsemaan, joskaan ei minulla ole koneinsinöörin tutkintoakaan. Silti se toimi jollain tavalla 800km, kuten varmaan ne pendoliinotkin.
VMP

Avatar
Wildf
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Wildf »

Ei keksiny Suomipoika häkäpönttöä ei. Vasta 1926 ruvettii Suomessa kehittelee, ku Enklantilaiset jo 1905.

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

maybetomorrow kirjoitti:Täällä kyllä tää juttu polveilee ja rönsyilee.

Joten lisää OT: vieläkö Leifillä se keltainen 1750?
Miksi hyvää vaihtamaan? :-D

Muistaakseni hänellä oli ainakin joskus samanlainen 1750 siviiliauto veturina, josta lainasi vetaria kilpuriin siinä olleen antauduttua.

Lefasta ja Alfasta oli muuten juttua Vauhdin maailmassa viime syksynä, oliskos ollut lokakuussa?

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

alfa/pendoliino

Viesti Kirjoittaja berliina »

Sininen 1750 GTV oli joo jolla ajoi muutaman kiihdytys kisan. En tiedä oliko veturina tuskin. 2litran koneella oleva Giulia oli pitkään veturina, nykyään diesel Mersu tai ainakin vielä Syyskuussa.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Wile E. Coyote kirjoitti: Puhumattakaan tekniikasta. Italialainen insinöörihän on ihan termien ristiriita. Ai ovat muka keksineet mm puhelimen, auton, laskuvarjon, helikopterin, tankin, sukellusveneen, hydraulipumpun ja pariston.
Taisi Italian pojat keksiä myös oikosulkumoottorin. :wink:

ja ydinvoimalan (osittain), moottoritiet ja muuta pientä siinä sivussa.

Mutta me on keksitty astioiden kuivauskaappi, joka kyllä hakkaa tuollaiset turhat pikkukeksinnöt mennen tullen.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Wildf kirjoitti:Ei keksiny Suomipoika häkäpönttöä ei. Vasta 1926 ruvettii Suomessa kehittelee, ku Enklantilaiset jo 1905.
Siihen taisikin saarimaan kehitys loppua :)

Vastaa Viestiin