Alfa / Pendolino
Valvoja: Moderators
Alfa / Pendolino
Olen lukenut Alfa Romeo forumin Alfasta sekä Pendolino junista telkkarissa ja lehdissä kerrotuista ongelmista.
Negatiivista palautetta tulee joka tuutista.
Jos näihin juttuihin on uskominen, niin ei kai kukaan järkevä
ihminen osta Alfaa, tai lippua Pendolinoon.
Junista en mitään ymmärrä, mutta ajallaan ja kunnolla huolletut
koneet toimivat elinkaarensa loppuun.
Mitä Fiat on suunnitellut Alfan iäksi, onko se kymmenen
vuotta, jolloin ruoste vie voiton, tai ECU, mitä ei enään valmisteta?
Jos jollain on viaton Alfa, niin antakaa palautetta.
Minulla on autossani 2.0 JTS moottori, joka kuluttaa ällistyttävän vähän
öljyä, onkohan siinä jotain vikaa?
Negatiivista palautetta tulee joka tuutista.
Jos näihin juttuihin on uskominen, niin ei kai kukaan järkevä
ihminen osta Alfaa, tai lippua Pendolinoon.
Junista en mitään ymmärrä, mutta ajallaan ja kunnolla huolletut
koneet toimivat elinkaarensa loppuun.
Mitä Fiat on suunnitellut Alfan iäksi, onko se kymmenen
vuotta, jolloin ruoste vie voiton, tai ECU, mitä ei enään valmisteta?
Jos jollain on viaton Alfa, niin antakaa palautetta.
Minulla on autossani 2.0 JTS moottori, joka kuluttaa ällistyttävän vähän
öljyä, onkohan siinä jotain vikaa?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Juu ainakin Italialainen ruoka on ihan kamalaa. Kuka sitä kuraa pystyy edes syömään. Meillä on sentään Suomessa kaikki hyvää ja terveellistä. Mitähän bakteereja niissä ulkomaan ruuissa oikein on kun edes Ruotsissa ei uskalla enää ostaa muuta kuin hernekeittoa ja lihapullia.
Niin ja sitten kun menee hotelliin ulkomailla, tässä tapauksessa vaikkapa Italiaan niin tarvii ottaa mukaan kaiken maailman desinfiointi aineet ja siltikään ei voi istua hotellihuoneen pytyllä.
Ferrarikaan ei taida kelvata kenellekkään kun se voi hyytyä pakkasella.
Niin ja sitten kun menee hotelliin ulkomailla, tässä tapauksessa vaikkapa Italiaan niin tarvii ottaa mukaan kaiken maailman desinfiointi aineet ja siltikään ei voi istua hotellihuoneen pytyllä.
Ferrarikaan ei taida kelvata kenellekkään kun se voi hyytyä pakkasella.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kuka viihtyy niissä ÄRSYTTÄVÄN KAUNIISSA italialaisissa maisemissa? En ikinään muuttaisi täältä suomesta italiaan, siellähän joutuu ajamaan jotain vuoristoteitä joilla vaan aurinko paistaa silmiin niin että ei näe. Mutkatkin on sellasia pitkiä mitkä kysyy autolta hyvää aluistaa ja ohjausta, kyllä mä paljon mielummin näitä suomen suoria teitä jotka on ympäröity pakkasen raiskaamilla pelloilla ajelen, tai sitten mielummin kaupunkia jossa on vaan säänöllisiä 90 asteen kurvejä... jos tiessä on mutka, siitä varoitetaan!
Muutenkaan en tajua italialaista elämäntapaa, kun kaikesta pitää nauttia täysin rinnoin - eihän ne ikinään siellä kuole sydänkohtaukseen!
Mullakin on jotain vikaa kun ei ole mitään vikaa ollut sitten katsastuksen tammikuun alusta... voin vaihtaa päikseni johonkin kallimpaan; Kait kalliimmassa autossa on yhtä vähän vikoja, mutta varmasti kalliimpia kun sellanen tulee päälle!
Muutenkaan en tajua italialaista elämäntapaa, kun kaikesta pitää nauttia täysin rinnoin - eihän ne ikinään siellä kuole sydänkohtaukseen!
Mullakin on jotain vikaa kun ei ole mitään vikaa ollut sitten katsastuksen tammikuun alusta... voin vaihtaa päikseni johonkin kallimpaan; Kait kalliimmassa autossa on yhtä vähän vikoja, mutta varmasti kalliimpia kun sellanen tulee päälle!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Ja viinit on myös siellä ihan perseestä. Jotain maanantaikappaleita kai ollu nuo omatkin alfat ku eivät ikinä välille oo jättäny ja normihuolloilla melkolailla selvittyMaunu kirjoitti:Juu ainakin Italialainen ruoka on ihan kamalaa. Kuka sitä kuraa pystyy edes syömään. Meillä on sentään Suomessa kaikki hyvää ja terveellistä. Mitähän bakteereja niissä ulkomaan ruuissa oikein on kun edes Ruotsissa ei uskalla enää ostaa muuta kuin hernekeittoa ja lihapullia.
Niin ja sitten kun menee hotelliin ulkomailla, tässä tapauksessa vaikkapa Italiaan niin tarvii ottaa mukaan kaiken maailman desinfiointi aineet ja siltikään ei voi istua hotellihuoneen pytyllä.
Ferrarikaan ei taida kelvata kenellekkään kun se voi hyytyä pakkasella.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Siinä se raja alkaa olla alfan kanssa. Moottori ei tahdo lämmitä sitten millään, tänään juuri kokeilin -18 pakkasessa. Reilut 20 km ja vasta sitten alkoivat lämmöt lähetä normaalia. Tyhjäkäynnillä taitaa ennen tankki tyhjetä kuin lämmöt olisivat normaalit.jukka22 kirjoitti:Alfalla en uskalla ajaa pakkasessa niin ja 17 näytti pakkasta olevan.
Joo, on se italialainen tekele kummaa laatua
Otetaan nyt esimerkiksi tämä AR 159, just kun porsivista nokkahihnoista päästiin eroon niin mitä saatiin tilalle - joka 30000km välein vaihdettava hammastanko ja kaikenkarvaisia sähkövikoja vielä kaupanpäälle. Pitäis varmaan vaatia 75:set takaisin liukuhihnalle.einari kirjoitti:Siinä se raja alkaa olla alfan kanssa. Moottori ei tahdo lämmitä sitten millään, tänään juuri kokeilin -18 pakkasessa. Reilut 20 km ja vasta sitten alkoivat lämmöt lähetä normaalia. Tyhjäkäynnillä taitaa ennen tankki tyhjetä kuin lämmöt olisivat normaalit.jukka22 kirjoitti:Alfalla en uskalla ajaa pakkasessa niin ja 17 näytti pakkasta olevan.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
21 oli pakkasta kaksi päivää seissyt - käynnistyi kuin palmun alta! paitsi leikki tavanomaisesti sitten traktoria
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Kyllä se käynnistyy kylmästäkin pienen traktorikäynnin kera, mutta se kabiini ei tahdo lämmetä. Puhallin alkaa hönkiä vasta parin minuutin ajon jälkeen ja lopettaa vasta, kun lämpömittari on hieman hievahtanut irti siitä ala-asennosta. Kuten totesin, normaalin lämpötilan saavuttaminen kestää sellaiset parikymmentä kilometriä. Huomenna taitaa mennä enemmänkin.Backstroker kirjoitti:21 oli pakkasta kaksi päivää seissyt - käynnistyi kuin palmun alta! paitsi leikki tavanomaisesti sitten traktoria
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Parin minuutin päästä käynnistyksestä sisäilman puhallin alkaa pyörimään ja suuttimista tulee silloin mukavan lämmintä ilmaa. Moottori lämpiää hitaasti, mutta kabiini lämpenee aikas nopeasti.einari kirjoitti:Kyllä se käynnistyy kylmästäkin pienen traktorikäynnin kera, mutta se kabiini ei tahdo lämmetä. Puhallin alkaa hönkiä vasta parin minuutin ajon jälkeen ja lopettaa vasta, kun lämpömittari on hieman hievahtanut irti siitä ala-asennosta. Kuten totesin, normaalin lämpötilan saavuttaminen kestää sellaiset parikymmentä kilometriä. Huomenna taitaa mennä enemmänkin.
Näillä pakkasilla juuri vaihdetulla termostaatilla tuo oma 2.4 jtdm kestää jopa 3 km moottoritieajoa ennen kuin lämmöt on yhdeksässä kympissä.einari kirjoitti:Kyllä se käynnistyy kylmästäkin pienen traktorikäynnin kera, mutta se kabiini ei tahdo lämmetä. Puhallin alkaa hönkiä vasta parin minuutin ajon jälkeen ja lopettaa vasta, kun lämpömittari on hieman hievahtanut irti siitä ala-asennosta. Kuten totesin, normaalin lämpötilan saavuttaminen kestää sellaiset parikymmentä kilometriä. Huomenna taitaa mennä enemmänkin.Backstroker kirjoitti:21 oli pakkasta kaksi päivää seissyt - käynnistyi kuin palmun alta! paitsi leikki tavanomaisesti sitten traktoria
10 km päästä kabiinissa on jo kuuma ja saa laittaa ilmastoinnin 18 asteeseen ettei jalat paistu.
Ennen termarin vaihtoa tuo kesti kyllä lämmetä kauan ja lämmötkään ei noussut kuin 74 asteeseen testerin mukaan, olisko sullakin termarivikaa?
Mulla ei ole edes mitään peitteitä keulalla, auto on kylläkin säteilylämmittimessä kiinni reilun tunnin aamulla mikä ei vaikuta kyllä yhtään mitään muuta kuin sähkönkulutukseen.
Kyllähän tuo Grande Punton sisarpuoli on tarjoillut mojovia t-paitakelejä sisätiloissaan vain hetken ajon jälkeen eikä muutenkaan ole ollut pahemmin valittamista.
Toki paras talviauto, jota olen rullaillut, on edelleen vm. 89 Renault 19 TR 1.2-litran koneella, jonka käsikäyttöinen ryyppy aiheutti usein jännitystä siitä, kastuvatko tulpat vaiko eivät, mutta auton tehdasasenteinen lohkolämmitin toimi kuin muinoin junan vessa.
Toki paras talviauto, jota olen rullaillut, on edelleen vm. 89 Renault 19 TR 1.2-litran koneella, jonka käsikäyttöinen ryyppy aiheutti usein jännitystä siitä, kastuvatko tulpat vaiko eivät, mutta auton tehdasasenteinen lohkolämmitin toimi kuin muinoin junan vessa.
Viimeksi muokannut sanctus, 14 Helmi 2011, 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Rautatieasioiden kanssa ihan työn puolesta kun tulee oltua tekemisissä niin pakko tunnustaa ettei viime aikoina ole ollut töissä kovin hauskaa. Jos ei kalusto oikuttele niin sitten ratalaitteet jäässä tai puutavaraa on radalla ja ajojohtimilla...ei ole helppoa elämä ratavaltiolla talvioloissa.
Vai olisiko niin että talvi on talvi ja sillä sipuli, se pitää vain hyväksyä ettei homma silloin pelitä. Henkilökunnan YT-neuvotteleminen ulos talosta ei auta asiaa yhtään.
Jos jotakin hyvää pitää tässä mainita niin se on tuo turvallisuus.
Se nimittäin on aivan eri tasolla kuin vaikkapa maantieliikenteessä.
Autoilijoilla kun ei ole vastaavia turvalaitteita ja lopputuloksista saamme lukea päivittäin.
Muuten, kuinka moni voi kehua menevänsä töihin päivittäin autolla yli 200Km/h talvikelilläkin?
Mitä Pendoihin tulee, ei niillä ole mennyt niin hyvin kuin olisi voinut olettaa. Sen sijaan Allegrot tuntuu kulkevan lähes poikkeuksetta ilman häiriöitä. Naapuri osti päivitetyn version
Alfa ei ole oikutellut yhtään viime aikoina
Vai olisiko niin että talvi on talvi ja sillä sipuli, se pitää vain hyväksyä ettei homma silloin pelitä. Henkilökunnan YT-neuvotteleminen ulos talosta ei auta asiaa yhtään.
Jos jotakin hyvää pitää tässä mainita niin se on tuo turvallisuus.
Se nimittäin on aivan eri tasolla kuin vaikkapa maantieliikenteessä.
Autoilijoilla kun ei ole vastaavia turvalaitteita ja lopputuloksista saamme lukea päivittäin.
Muuten, kuinka moni voi kehua menevänsä töihin päivittäin autolla yli 200Km/h talvikelilläkin?
Mitä Pendoihin tulee, ei niillä ole mennyt niin hyvin kuin olisi voinut olettaa. Sen sijaan Allegrot tuntuu kulkevan lähes poikkeuksetta ilman häiriöitä. Naapuri osti päivitetyn version
Alfa ei ole oikutellut yhtään viime aikoina
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Oikaise, jos olen väärässä, mutta eikös osa Pendolinojen piikkiin laitetuista ongelmista kuitenkin ole johtunut siitä, että meidän rataverkostomme on tehty höyryvetureille? Eikös sillä Allegrollakin päästellä 200 km/h Venään puolella, kun täällä sillä pitää tyytyä moottoritienopeuksiin.AlfaTom kirjoitti: Mitä Pendoihin tulee, ei niillä ole mennyt niin hyvin kuin olisi voinut olettaa. Sen sijaan Allegrot tuntuu kulkevan lähes poikkeuksetta ilman häiriöitä. Naapuri osti päivitetyn version
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Suurnopeusradat Suomessa on 220km/h nopeudelle tehtyjä, koeajoissa on ajettu kovempaakin. Allegrot minun tietääkseni ajavat kyllä suurinta sallittua nopeutta Suomessa. Naapurin puolella liikenne on luultavasti järjestetty niin että hitaammat ei ole jaloissa vaan väistävät riittävän ajoissa. Meillä ratakapasiteetti on paikoitellen se pullonkaula.
IC-junatkin saa ajaa 160km/h ja kalustosta riippuen kovempaakin.
Modet:tämä topikki kannattaisi kai siirtää yleiselle?
IC-junatkin saa ajaa 160km/h ja kalustosta riippuen kovempaakin.
Modet:tämä topikki kannattaisi kai siirtää yleiselle?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Alfa, Pendolino Italia
Olkiluoto, Areva Ranska. Myöhässä neljä vuotta. Toimiiko vielä sittenkään.
NH-90, puolustusvoimat Saksa. Toimitukset myöhässä seitsämän vuotta, ei pörrää vieläkään kaikki. Vikoja vaikka muille jakaa.
Helsingin matalalattia ratikat Saksa. Lähetetään korjattavaksi valmistajalle.
JNE.
Haukutaan vaan porukalla Italiaanoo ei ne mitään osaa tehdä.
Olkiluoto, Areva Ranska. Myöhässä neljä vuotta. Toimiiko vielä sittenkään.
NH-90, puolustusvoimat Saksa. Toimitukset myöhässä seitsämän vuotta, ei pörrää vieläkään kaikki. Vikoja vaikka muille jakaa.
Helsingin matalalattia ratikat Saksa. Lähetetään korjattavaksi valmistajalle.
JNE.
Haukutaan vaan porukalla Italiaanoo ei ne mitään osaa tehdä.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Joo, italialaiset kopterit olisi pitänyt saada, vai olikos Agusta jotenkin mukana tässä NH:ssa?kurppa kirjoitti: NH-90, puolustusvoimat Saksa. Toimitukset myöhässä seitsämän vuotta, ei pörrää vieläkään kaikki. Vikoja vaikka muille jakaa.
Haukutaan vaan porukalla Italiaanoo ei ne mitään osaa tehdä.
Onhan nuo ilmassa pysyneet toistaiseksi...onneksi. Kun pörräävät täällä meidän kylälläkin aika usein.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Alstom, joka on toimittanut Pendot ja Allegrot on muuten ranskalainen firma, junatehdas on kyllä Italiassa.V6 kirjoitti:ihan suhteeton kohu että oikein Italiasta, Spårien ongelmat ei niinkään kiinnosta kun nehän tulevat Saksasta.... vähän sama homma kuin autoissa
Hauska yhteensattuma; Alstom on saanut Olkiluodosta kunnossapitosopimuksen
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
ainakin Alfa oli/on...AlfaTom kirjoitti:
Joo, italialaiset kopterit olisi pitänyt saada, vai olikos Agusta jotenkin mukana tässä NH:ssa?
http://www.janes.com/articles/Janes-Aer ... Italy.html
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Viimeksi olen lohkolämppäriä käyttänyt 156 2.5:ssa, siitäkin alkaa olemaan 8-vuotta aikaa. Yleinsä on Alfat käyntiin saatu, talvella ja kesällä.
159(kin) on loistava talviauto. Näillä keleillä jos menee höräyttämään kymmenen minuuttia ennen liikkeelle lähtöä käymään, niin saa istahtaa lämpimään kabiiniin. Lisäksi sen voi talvipakkasilla pestä, ja käydä seuraavana päivänä tankkaamassa.
159(kin) on loistava talviauto. Näillä keleillä jos menee höräyttämään kymmenen minuuttia ennen liikkeelle lähtöä käymään, niin saa istahtaa lämpimään kabiiniin. Lisäksi sen voi talvipakkasilla pestä, ja käydä seuraavana päivänä tankkaamassa.
pendoliino/alfa
Olin eilen Hausjärven sprintissä hommissa. Tuomela oli näköjään saanu siinä pakkasessa Alfan romunsa käymään.Perkeleesti lunta pöllytti vai mitä lie, onhan sillä jo yli 500 kisaa ajettu. Kiire oli Lefalla ei vissiin kehdannut kauaa radalla viipyä. Voitti seniorien 2-vetoluokan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Aloitin Alfa/Pendolino ketjun hieman "kieli poskessa", mikä oli mielestäni
sen tarkoitus.
Hyvä ystäväni ja naapurini Alfa Tom, joka tietää hyvin, minne
pendoliino on matkalla ja koska tulee takaisin, veti mukaan Olkiluodon voimalan.
Olen siellä ja muutamassa muussakin laitoksessa ollut aikoinaan "haalari hommissa" mukana.
Niissä laitteissa, joiden huollossa olin, vaihdettiin kaikki
liikkuvat osat uusiin kymmenen vuoden välein, tai uusi laite vanhan
tilalle.
Näin Alfakin toimii, vai mitä?
sen tarkoitus.
Hyvä ystäväni ja naapurini Alfa Tom, joka tietää hyvin, minne
pendoliino on matkalla ja koska tulee takaisin, veti mukaan Olkiluodon voimalan.
Olen siellä ja muutamassa muussakin laitoksessa ollut aikoinaan "haalari hommissa" mukana.
Niissä laitteissa, joiden huollossa olin, vaihdettiin kaikki
liikkuvat osat uusiin kymmenen vuoden välein, tai uusi laite vanhan
tilalle.
Näin Alfakin toimii, vai mitä?
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
- Car(s): 155,156, Maserati V6
- Paikkakunta: Nokia
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Ei nyt voi sanoa että naapuri osti, kun ovat puoliksi suomalaisessa omistuksessaAlfaTom kirjoitti:Rautatieasioiden kanssa ihan työn puolesta kun tulee oltua tekemisissä niin pakko tunnustaa ettei viime aikoina ole ollut töissä kovin hauskaa. Jos ei kalusto oikuttele niin sitten ratalaitteet jäässä tai puutavaraa on radalla ja ajojohtimilla...ei ole helppoa elämä ratavaltiolla talvioloissa.
Vai olisiko niin että talvi on talvi ja sillä sipuli, se pitää vain hyväksyä ettei homma silloin pelitä. Henkilökunnan YT-neuvotteleminen ulos talosta ei auta asiaa yhtään.
Jos jotakin hyvää pitää tässä mainita niin se on tuo turvallisuus.
Se nimittäin on aivan eri tasolla kuin vaikkapa maantieliikenteessä.
Autoilijoilla kun ei ole vastaavia turvalaitteita ja lopputuloksista saamme lukea päivittäin.
Muuten, kuinka moni voi kehua menevänsä töihin päivittäin autolla yli 200Km/h talvikelilläkin?
Mitä Pendoihin tulee, ei niillä ole mennyt niin hyvin kuin olisi voinut olettaa. Sen sijaan Allegrot tuntuu kulkevan lähes poikkeuksetta ilman häiriöitä. Naapuri osti päivitetyn version
Alfa ei ole oikutellut yhtään viime aikoina
Mitä muuten teet työksesi?
Allegrot saa ainakin tällä hetkellä erityiskohtelua jolla pyritään varmistamaan täsmällisyyttä, joten keskivertoluotettavuudella päästäisi jo selvästi yli keskivertotäsmällisyyteen.
Vanhasta pendostahan on parinkymmenen vuoden ajalta kokemusta, joten olisi se aika noloa jos ei mitään kehitystä olisi tapahtunut...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Italialaiset on sellasia rasvalettimakarooneja. Sieltä ei ole mitään merkittävää koskaan tullu!
Niillä on niitä raunioitakin joka puolella. Ja kaiken maailman vanhoja maalauksia! Ja vanhoja rakennuksia. Kyllä tehokas suomalainen olis jo siivonnut sotkut, hommannu modernia taidetta (kissan tappoa tmv) ja rakentanut hienoja teräs/betoni/lasi-mausoleumeja tilalle!
Ja pukeutuminenkin niillä on ihan omituista! Kaikenlaisia armaanin pukuja pitäävät päällä. Kyllä se luhtaa olla pitää jos tyylikäs haluaa olla. Mielellään samanlainen tuulipuku vaimon kanssa ja sandaalit, sukat ja lippis vielä siihen. Avot!
Puhumattakaan tekniikasta. Italialainen insinöörihän on ihan termien ristiriita. Ai ovat muka keksineet mm puhelimen, auton, laskuvarjon, helikopterin, tankin, sukellusveneen, hydraulipumpun ja pariston. Ei voi pitää paikkaansa. Me suomalaiset olemme sentään keksineet häkäpöntön ja AIV-rehun. Kyllä me tiedetään mistä puhutaan!
Eikä edes aloiteteta puhumaan ruoasta, säveltäjistä, soittimientekijöistä, urheilusta tai niistä hirveän näköisistä naisista mitä siellä kaduilla kulkee!
Ei se ihme ole että ne Alfatkin on ihan paskoja
Niillä on niitä raunioitakin joka puolella. Ja kaiken maailman vanhoja maalauksia! Ja vanhoja rakennuksia. Kyllä tehokas suomalainen olis jo siivonnut sotkut, hommannu modernia taidetta (kissan tappoa tmv) ja rakentanut hienoja teräs/betoni/lasi-mausoleumeja tilalle!
Ja pukeutuminenkin niillä on ihan omituista! Kaikenlaisia armaanin pukuja pitäävät päällä. Kyllä se luhtaa olla pitää jos tyylikäs haluaa olla. Mielellään samanlainen tuulipuku vaimon kanssa ja sandaalit, sukat ja lippis vielä siihen. Avot!
Puhumattakaan tekniikasta. Italialainen insinöörihän on ihan termien ristiriita. Ai ovat muka keksineet mm puhelimen, auton, laskuvarjon, helikopterin, tankin, sukellusveneen, hydraulipumpun ja pariston. Ei voi pitää paikkaansa. Me suomalaiset olemme sentään keksineet häkäpöntön ja AIV-rehun. Kyllä me tiedetään mistä puhutaan!
Eikä edes aloiteteta puhumaan ruoasta, säveltäjistä, soittimientekijöistä, urheilusta tai niistä hirveän näköisistä naisista mitä siellä kaduilla kulkee!
Ei se ihme ole että ne Alfatkin on ihan paskoja
Ayrton Senna da Silva forever
Ei kai suomalaiset ole häkäpönttöä keksineet?Wile E. Coyote kirjoitti:Me suomalaiset olemme sentään keksineet häkäpöntön
Joku on mersusta sanonut, että sen laadun ymmärtää parhaiten koneinsinööri, joka purkaa ja kokoaa auton. En ole vielä tuota omaa Spideriä ihmetellessä ylivertaista laatua päässyt havaitsemaan, joskaan ei minulla ole koneinsinöörin tutkintoakaan. Silti se toimi jollain tavalla 800km, kuten varmaan ne pendoliinotkin.
VMP
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Miksi hyvää vaihtamaan?maybetomorrow kirjoitti:Täällä kyllä tää juttu polveilee ja rönsyilee.
Joten lisää OT: vieläkö Leifillä se keltainen 1750?
Muistaakseni hänellä oli ainakin joskus samanlainen 1750 siviiliauto veturina, josta lainasi vetaria kilpuriin siinä olleen antauduttua.
Lefasta ja Alfasta oli muuten juttua Vauhdin maailmassa viime syksynä, oliskos ollut lokakuussa?
alfa/pendoliino
Sininen 1750 GTV oli joo jolla ajoi muutaman kiihdytys kisan. En tiedä oliko veturina tuskin. 2litran koneella oleva Giulia oli pitkään veturina, nykyään diesel Mersu tai ainakin vielä Syyskuussa.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Taisi Italian pojat keksiä myös oikosulkumoottorin.Wile E. Coyote kirjoitti: Puhumattakaan tekniikasta. Italialainen insinöörihän on ihan termien ristiriita. Ai ovat muka keksineet mm puhelimen, auton, laskuvarjon, helikopterin, tankin, sukellusveneen, hydraulipumpun ja pariston.
ja ydinvoimalan (osittain), moottoritiet ja muuta pientä siinä sivussa.
Mutta me on keksitty astioiden kuivauskaappi, joka kyllä hakkaa tuollaiset turhat pikkukeksinnöt mennen tullen.