Euroopan Avengerissa on lähes kaikki ne asiat eri tavalla, joita moitit siinä koeajoraportissasi. Polttoaineen kulutuskin Auto Bild Suomen Lapin reissulla muistaakseni 4,1 litraa satasella (diesel). Täkäläinen automaattihan on Volkkarin suorakytkentä, jossa eii juuri viiveitä ja nykimistä esiinny. Alusta on jämäkkä, jopa lähellä kovaa eikä auto kallistele eikä niiaile mitenkään tavanomaista enempää. Ehkä jopa päinvastoin. Ohjaus on ehkä hiukan tunnoton, mutta niinhän se on monessa nykyautossa. Jarruissa en itse ainakaan huomannut moitittavaa.Matti_S kirjoitti:Hyvin puhuttu, mutta en kyllä ainakaan jenkkiversion avengeria sanos toimivaksi millään tavalla. Surkein uus auto mitä olen eläissäni ajanut. Mutta tämä oli tosiaan jenkkimalli. Eurooppa-editiota en ole testannut. Mutta jos sen sisarmalli Caliber on mittatikkuna, niin ei se häävi voi olla.Jönsson kirjoitti:Eikä tuo mallisto mikään huono ole. Itse olen koeajanut useampiakin kertoja niin 300:aa, Sebringiä kuin Avengeriakin. Persoonallisia ja toimivia autoja, joissa halvoista sisustusmateriaaleista huolimatta on myös glamouria.
Sisusta on toden totta poikkeuksellisen muovinen. Minusta se on kuitenki jollain tapaa silti kivan näköinen. Se, että osien sovitus on vähän sinne päin, antaa toki vaatimattoman vaikutelman. Lukitusmekanismi on Amerikassa toinen eli siellä on tarkoituksenmukaista se, että tarvittaesa aukeaa vain kuskin ovi, niin eivät kaapparit ja käsilaukkuvarkaat syöksy jalkakäytävältä kajuuttaan. Ajovaloautomatiikka oli ainakin minun ajamassani Avengerissa.
Ja onhan se edullinen auto: liki viisimetrinen lotja maksaa 22 000 e. ja varustelu on karvalakkiversiossakin kelpo tasoa. Itse - jos en ajaisi näin paljon - saattaisin kuitenkin harkita kyseistä laitetta (olikohan se) 2,7-litraisella V6:lla ja kalleimmalla varustetasolla, johon sisältyy mm. nahkasisusta. Itseäni puhuttelee jotenkin tuo häpeilemätön olemus.
No, ehkä kuitenkin tosiasiassa päätyisin 159:iin 3,2:lla.