Millainen Alfailija olet?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Sporttinen
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Touko 2004, 17:29

Millainen Alfailija olet?

Viesti Kirjoittaja Sporttinen »

Olen tuossa aiemmin häiriköinyt liudalla enemmän tai vähemmän epäselviä kysymyksiä. Nyt ajattelinkin keventää tunnelmaa näin kesän alla ja tiedustella palstalaisilta, millainen Alfahenkilö olet? Vapaamuotoisesti saa kuvailla mutta niille, jotka tuntevat, että sanainen arkku ei aukene, esitän muutaman vaihtoehdon. Samalla tämä avaus voi toimia gallupin muodossa. Näin se lähtee...

1. Kun minä, Alfa ja naiseni lähdetään, tunnen omistavani puolet maailmasta ja sen onnesta. Silmissäni vilisee viinitarhojen vehreä hehku ja vuoristojen houkuttelevat serpentiinitiet.

2. Kun MINÄ ja ALFA lähdetään matkaan, muut väistykööt. Täältä tulee yksi ja vain yksi, eli MINÄ. Alfa on auto ja kaikki muu mikä liikkuu moottorilla tai ilman, ei ole mitään. Itsekeskeisyys on nimeni.

3. Kun minä ja Alfani hissukseen hissutellaan tässä (muiden tukkona), ei ole mihinkään kiire. Kesä ja kärpäset tuovat ajonautintoon lisäsäväyksen kun kuusipyttyinen katuhirviö kiihdyttää huimaan 40kmh vauhtiin... eikä tippaakaan yli.

4. Kun minä ja Alfani kierrellään kesän jokaikinen autotapahtuma, on kesä onnistunut. Jos yksikin tapahtuma jää väliin ei autoilu tunnu enää missään. Elämä ei tunnu enää missään ja Alfakaan ei enää tunnu missään. Kesää ei ole, eikä tule, ellen ole Alfallani kaikissa kissanristiäisissä ja miitingeissä.

5. Kun minä ja Alfa vietetään kesä mökillä kaljaa killittäen, ei tule huolta huomisesta ja ainakaan siitä, että kiesi kuluisi. Rattiinhan ei ole asiaa kun pikku tuhnuissa ollaan kuitenkin. Keskityn puunailemaan autoani jokaisena vähänkin selvänä hetkenä. Tavataan syyskuussa tienpäällä.

6. Joku muu, mikä?


Eli näillä täysin kuvitteellisilla personoinneilla avaan tämän vapaamielisen gallupin. Voittajaa tai häviäjää ei ole mutta toisten juista voivat muut ainakin saada hyvät naurut. Ei muutakuin runosuoni kukkimaan. 8)

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

1. GTA
2. Viri Turbo Takaveto
3. Spider
4. GTj
5. 33 16V
6. SZ/RZ

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Kun minä, hopeinen Alfani ja tumma vaimoni lähdetään liikkeelle, maailmassa ei todellakaan ole mitään muuta. En kaipaa muuta, en huomaa mitään muuta. Paitsi muut Alfa Romeot, niiden leveämmät renkaat, isommat vanteet, tuplapakoputkistot, sivuhelmat...

Katson tarkkaan kaikki kadullakulkijat, vastaantulevat autoilijat, pyöräilijät... huomasivatko he varmasti minut ja Alfani? Odotan liikennevaloissa viereisen kaistan honda-kuskin kutsua pieneen kisailuun ja petyn jos hän ei tee toivottua aloitetta. Silloin muutun herrasmiesalfailijaksi ja kiihdytän maltillisesti, arvokkaasti.

Tälläinen minä olen.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Varmaan tuo nelonen on aika lähellä. Vapaa ajat menevät kesäisin Alfalla ajeluun, kaikenlaisiin ratapäiviin ja sen sellaisiin, sekä sen lisäksi 156:n puunaamiseen.. Sinäänsä tuo nelonen on kohdallani hieman liioiteltu, että kaikkia kissanristiäisiä ei tule käytyä läpi.

Lisäksi tunnistan itseni tuosta ykkösestä. Elämä on aina täyttä hymyä kun istuu Alfan rattiin ja huomaan valitsevani sen pidemmän, mutkittelevamman reitin :mrgreen:

Loput voikin päätellä signaturestani.. :wink:

Tämä juttu varmaan kuuluisi paremmin tuonne yleistä löpinää-puolelle :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

taitaapi olla meikäläisen kohdalla tuo vitonen.... :lol:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

ei suoraan mikää noista vaihtoehdoista, mutta jotain tuttuakin sieltä löytyy. Asetellaan nuo kuvauset nyt uudelleen vaikka näin:

Kun lähdemme Alfan, vaimon ja poikien voimin liikkeelle, tunnen omistavani puolet maailmasta ja sen onnesta. Silmissäni vilisee viinitarhojen vehreä hehku ja vuoristojen houkuttelevat serpentiinitiet. Alfa on auto ja suuri osa muusta mikä liikkuu moottorilla tai ilman, ei ole mitään. Kesään kuuluu oleellisena osana muutamat Alfa Romeo kissanristiäiset tai miitingit. Auto on enemmän kuin kulkuneuvo ja liike on itsetarkoitus.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Entinen alfailija... :wink:

EDIT. 158:sia odotellessa
On kivaa kun on kivaa

Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

Viesti Kirjoittaja PPT »

Ehkä toi ykkönen!
Ja tässä vähän "runosuonta""......
Runo Alfalle.
Haluan avata kaikki viisi oveasi sisimpääni.
Jokaisen oven raosta pilkahtaa onnellisuus.
Olet löytänyt tien sydämeeni,samoin kuin minä sinun.
Maailman pahuudet unohtuvat,vääryydet pyyhkäistään pois,
sillä sisimmässäni olet vain sinä,niin uskomattoman kauniina,
kiiltävänä.
Ja kun avaan silmäni,olen siinä,unelmieni kainalossa,
etupenkillesi nukahtaneena,autotallissa!!
8)
Toiminta on taikasana!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HEEEI KUKA HUUTAA OTSIKOSSA, perkele.

Ja höpöhöpöt tonne yleiselle puolelle.

Huh, kyllä helpotti :P

Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

Viesti Kirjoittaja PPT »

Ja vähän huumoria mukaan!!!
Tapahtui noin vuonna 1990,kylmänä talvi-iltana eräässä Suomen pikkukaupungissa!
Begtssonin Göran peitteli huovalla 164:nsa konepeltiä,kun paikalle osui Mäki-Kukkulan Ossi.
---Onko se pakkasenarka tuo sinun Italialainen ajokkis,kun sitä nokastaan täytyy tolleen peitellä???

----Eeeeeiii,kun se on niin äkänen,että täytyy panna riepu silmille ,ettei ryntää ihmisten päälle......................!

:lol:
Toiminta on taikasana!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

PPT kirjoitti:Ja vähän huumoria mukaan!!!
Tapahtui noin vuonna 1990,kylmänä talvi-iltana eräässä Suomen pikkukaupungissa!
Begtssonin Göran peitteli huovalla 164:nsa konepeltiä,kun paikalle osui Mäki-Kukkulan Ossi.
---Onko se pakkasenarka tuo sinun Italialainen ajokkis,kun sitä nokastaan täytyy tolleen peitellä???

----Eeeeeiii,kun se on niin äkänen,että täytyy panna riepu silmille ,ettei ryntää ihmisten päälle......................!

:lol:
:lol: :lol:

Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

Viesti Kirjoittaja PPT »

[ Niinkuin laulussa.....

Mun pakko matkustaa on jonnekkin,
kauaksi Alfa vie,,,
ei väliä minne matkustan, kun vain,kun vain pitkä on tie.
Matkaan lähden,matkaan lähden on pakko päästä baanalle,,,
Toiminta on taikasana!

Avatar
Bulgarian_Stallion
Viestit: 91
Liittynyt: 30 Maalis 2004, 04:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bulgarian_Stallion »

Hienoimat asiat täs maailmassa eivät pystyy kuvitella sanoilla...siksi en voi sano mitä Alfa Romeosto.........Pelkkä nimi aiheutta *orgazmi*
Alfa Romeo....so smooth so sweet....

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Millanen?

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Millanen? Työssä käyvä tavis.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Kakkonen on ykkönen :wink:
Rolle kirjoitti:HEEEI KUKA HUUTAA OTSIKOSSA, perkele.
:mrgreen:

:drinking:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Heh, musta tulis kyllä hyvä akka, osaan tuon nipottamisen :shock: Ei mitään henk. koht taas kuten aina. Täällä yleisellä puolella voi muuten tehdä noita äänestyksiä, tosin noin pitkät vaihtoehdot ei taida mahtua mutta jos jotain muuta mielii kysellä.

Jaa että millainen Alfailija sitä ollaan.. Riippuu kyllä autosta, nykyisellä mobiililla tullut ajettua rauhallisen arvokkaasti lievä hymy päällä. Välillä menee hermot ja olisi parempi jos olisi vaikka bemari alla ettei häpäise automerkkiä..

Q4:lla oli aina hymy päällä kun oli ahdot kaakossa, kaikenlaista hänksää oli välillä ettei meinannu jaksaa hymyillä kunnes pääsi taas rattiin 8)

33 16V, aivan loistava, hauskin auto mitä olen ajanut, aij aij sitä ajamisen riemua. Kyllä siinä oli nuori poika onnensa kukkuloilla kun sen omisti 8)

Muuten ollaan aika newbie tasolla mutta pikkuhiljaa opitaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Asiaa vähintäänkin sivuten; Avensiksella ajava työkaveri kysäisi pari päivää sitten että mitenkäs olen Alfoihin päätynyt. Aloin sitten selostamaan niitä tavanomaisia ajettavuutta, mielenkiintoisia teknisiä ratkaisuja ja designiä niin kaveri naurahti "tykkäät siis rassaamisesta".

Taisi osua lähemmäs kuin arvasikaan :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Tänään pelkääjän paikalta naisen suusta: "Sä vielä kaadat tän talvella" :wink:

Omasta mielestäni olen kyllä rauhallinen kuski. Liikenteessä pyrin ripeyteen ja johdonmukaiseen, helposti ennakoitavaan ajotapaan. Noh, ehkä sitä ei vaan enää huomaa, että jarrujen sijaan tulee poljettua kaasua kurveissa. Merkillinen auto :)

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

6. kohta . Rauhallisesti ajelen, suurinpiirtein rajoitusten mukaan. Provosoidun kyllä välillä näyttämään kulkua tarvittaessa :lol: . Ikä tosin vähän rauhoittanut. Tunneleissa kuitenkin ikkuna auki, pientä sisään ja kaasu pohjaan :mrgreen:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Varmaankin kohta 6.
Mul ei oikein kyl toi runosuoni kuki, auto kylläkin jonkin verran pihal ei pahasti!
Yleensä ajelen suht iisisti ja välil jostain syystä innostun ajelee vähä reippaammin (mutka tie tjsp.), ehkä sit rauhoittuu ku saa giulian alle?! Kyl välil provosoidun mut semmost se on ei voi mittää!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Rolle kirjoitti:Heh, musta tulis kyllä hyvä akka, osaan tuon nipottamisen :shock: Ei mitään henk. koht taas kuten aina.
Jos koira haukkuu takaovella ja akka etuovella, kumman päästät sisään?

Koiran tietty. Se lopettaa kun pääsee sisälle :lol:

Ajan aika rauhallisesti (omasta mielestä), mutta ripeästi. En provosoidu herkästi, lähinnä hymähdän yrityksille. Tyhjällä, mielellään mutkaisella tiellä mopo välillä keulii :) Kaikkein herkimin hermostun jos joku matelee edessä/ei ymmärrä risteyksessä liikkua omalla vuorollaan tms. Silloin saattaa torvi soida Italialaiseen tyyliin ja Alfa saa kyytiä :oops:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Terveellisesti sekoitettuna hieman noita kaikkia!
Välillä aina innostuu, mutta sitten taas ihan rauhallisesti.
Tottahan tuo on, ettei Alfan kanssa ihan heti pääse tylsä reissu/päivä yllättämään 8) .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin