Rengastopic

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Heh, en ole itsekään pitänyt kiirettä. Toyo Proxes T-1R voisi myös toimia. http://www.camskill.co.uk/products.php? ... b0s16p1697

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5943 Toyon T-1R ja R888

edit: Tuollaiset Eagle F1 oli joskus lähes loppuunajettuina alla. Vetelivät ja olivat äänekkäät.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mikäs se nyt sitten on "se rengas" suomalaisille ruppaisille teille? Mahdollisimman vakaa ja hiljainen saisi olla, ja ohjauksen tarkkuuskaan ei olisi ollenkaan paha juttu. Äärimmäisiä kaarrenopeuksia ei olla hakemassa. Saa maksaa vähän enemmänkin kunhan on hyvä.

Auto siis 156, rengaskoko olisi 215/45-17 tai 225/45-17 joka olisi kehänpituudeltaan lähempänä alkuperäistä 205/55-16:tta. Ilmeisesti toisilla on kuitenkin tuo 225 raapinut kiinni sisälokasuojiin? Vanne on Alfan TI-vanne ja ilmeisesti 7" leveä, offsetista ei ole hajua.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^Keväällä tilasin tuohon penarin bussiin Falkenin FK-452:set ja niistä nyt kesän ajojen jälkeen positiivisesti yllättynyt.
Hintalaatu suhde on ainakin paikallaan varsinkin kun tilasin ne Camskilliltä.
One life, live it!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Punnan kurssi on näyttänyt ikävästi vahvistuneen viime aikoina joten Camskill ei ole enää ihan yhtä halpa paikka kuin vielä keväällä, tosin eihän se vieläkään kallis ole. Nordenrengas näyttää olevan kyllä kilpailukykyinen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei jaksa enää noilla alla olevilla soikeilla Silestoneilla leikkiä joten laitoin Michelin Pilot Sportit tilaukseen. Nyt kaikki kertomaan että ihan paskat pyörät!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Äääsh! hyviä ja huonoja renkaita on tasan yhtämonta kuin kuskejakin :-D
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

Rasvis kirjoitti:joten laitoin Michelin Pilot Sportit tilaukseen. Nyt kaikki kertomaan että ihan paskat pyörät!
No jos parhaista puhutaan niin sitten nuo sportit versiona 3 (ei kakkosetkaan huonot ole) Se 7" tuuman vanne vain on vähän kapia 225/45 kumille eli minimi joten siitä vähän miinusta. Ei-gta 156 on hiukan ahdas rengastiloiltaan ja siksi orggis koko on 215/45R17.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo kolmoset pitäis olla tulossa.

TI-vanteista en itse asiassa ole varma ovatko 7" vai 7,5" mutta ainakin GTV:n seitsentuumaiselle Selespeed-vanteelle 225 asettui mielestäni vielä ihan käypäsesti. 215 jäi shoppaamatta siksi että on harvinaisempana kokona kalliimpi, ja 225:ssä on kehänpituuskin lähempänä orkkis 16-tuumaista. Katsotaan miten mahtuu alle, Eibachin Pro-Kit tuli tilattua eilen joten ei tuon pitäisi kohtuuttomasti niiailla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

no se on vähän makuasia (eikä niistä kiistellä :) ) mutta itse en pidä siitä renkaan kyljen muodosta minkä kapia vanne aiheuttaa. prokitti muuten tiputtaa mukavasti n. 45mm vakiosta

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Rasvis kirjoitti:Joo kolmoset pitäis olla tulossa.
Nämä piti mennä myös GTA:n alle, mutta rengasputkassa olikin sitten vain kaksi kpl varastossa vaihtopäivänä. Alle meni sitten Pilot Exaltot, kun niitä sattui löytymään. Anyway, Nokian umpikovien ja ujeltavien Z:tojen jälkeen mukavat kumit. Menee pehmeästi ja pienemmällä metelillä.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Rasvis kirjoitti:Ei jaksa enää noilla alla olevilla soikeilla Silestoneilla leikkiä joten laitoin Michelin Pilot Sportit tilaukseen. Nyt kaikki kertomaan että ihan paskat pyörät!
Pilot Sportit (PS2) toimi ainakin Civikissä huomattavasti paremmin kuin ensiasennus Pilot Premacyt. Mielestäni todella hyvät renkaat.
Auto kulki jopa hetkittäin suoraan ja melutasokin oli yllätyksekseni matalampi.

Heikkoutena voi mainita renkaiden nopean kulumisen tai ainakin kulumisvauhdin etu ja takarenkaiden välillä. Premacyt menettivät pintaa tasaisemmin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jotakuinkin noin tuon ajattelinkin että varmaan Sportit on hiljaisemmat ja ehkä pitävämmätkin kuin Pilot Pregnancyt mutta kulutuskestävyydessä se sitten kostautuu. Taitaa olla sama juttu kaikkien vähän sportimpien gummien kanssa. Ilmeisesti Pilot Sport ei sentään ihan samalla lailla sula alle kuin esmes Eagle F1?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

Juu ja nuo 3:set ovat ne köykäisemmin pyörivät joten eivät ahista. noin yleisestikin ottaen misukka osaa tehdä sellaisen siron ja keveän renkaan kun taas joidenkin valmistajien gummit ovat niin pirun painavia+ klohmon oloisia tekeleitä.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Mahtuukos 205/55R16 -nastarenkaat pyörimään 156 SW:ssä vai vastaavatko jostain kiinni?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Sautio kirjoitti:Mahtuukos 205/55R16 -nastarenkaat pyörimään 156 SW:ssä vai vastaavatko jostain kiinni?
mulla ainakin mahtuu 16" teledial -aluilla ja orggis alustalla hienosti, on vähän niinku crosswagon -look :-)
Riippuu tietty mikä alusta ja mikä ET sulla on?

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

toolman kirjoitti:
Sautio kirjoitti:Mahtuukos 205/55R16 -nastarenkaat pyörimään 156 SW:ssä vai vastaavatko jostain kiinni?
mulla ainakin mahtuu 16" teledial -aluilla ja orggis alustalla hienosti, on vähän niinku crosswagon -look :-)
Riippuu tietty mikä alusta ja mikä ET sulla on?
Alusta on mallia vakio (vaihdettu joskus Saksassa alkuperäisestä sportpack-alustasta vakioon), ja olisivat tulossa myöskin 16" teledialeille. Eli kiitos tiedosta, just sama setuppi kuin sinulla, passaa siis melko varmasti :)
Toi farkku näyttää vakioalustalla muutenkin melkoiselta off road -kulkuneuvolta niin eipä noin korkeat renkaatkaan haitanne mitään :D
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Kertokaas laadukkaita alumiinivanne merkkejä?
Vois nyt ostaa uusille renkaille vanteet jotka kestää käyttöä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

JackFry kirjoitti:Kertokaas laadukkaita alumiinivanne merkkejä?
Vois nyt ostaa uusille renkaille vanteet jotka kestää käyttöä.
BBS vaikuttaa melko laadukkaalta.
VMP

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Team Dynamicsin vanteita olisi kaupan alfisti.netissä, onko kenelläkään kokemusta? Prorace GT vaikuttaisi olevan jokunlainen kisa käyttöön tehty vanne.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_301.html

Jade GT-vanne rupesi näyttämään omaan silmään hyvältä. Mahtuuko 8,5x18 vanne ET 35:llä 156:sen alle kun sehän tarvii 225 leveän renkaan.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5086.html
Viimeksi muokannut JackFry, 22 Maalis 2011, 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

Bbs on konkurssissa eli ne voi uutena unohtaa

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Manukki kirjoitti:Bbs on konkurssissa eli ne voi uutena unohtaa
Onko tästä lisää tietoa jossain? Sen mukaan mitä omiin silmiini on tarttunut, BBS olisi selvitystilassa ja lopettavat "normivanteiden" valmistuksen ja keskittyvät erikoisempiin kuten kilpa- ja superautojen vanteet.
VMP

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

JackFry kirjoitti:Mahtuuko 8,5x18 vanne ET 35:llä 156:sen alle kun sehän tarvii 225 leveän renkaan.
8,5 voi olla takana vähän paha tuolla ET:llä. Kasi menee vielä muuten hienosti, mutta täys kuorma päällä saa senkin epäsopivassa kohdassa raapimaan jos on sopivasti madaltanut.
Manukki kirjoitti:Bbs on konkurssissa eli ne voi uutena unohtaa
Taitaa olla konkassa jo aika monetta kertaa, saas nähdä kuinka jatkossa käy. Kyllä niiden vanteita vielä ainakin ulkomaisista nettikaupoista löytää. Tilanne tosin heikkenee koko ajan.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mä arvasin, että mun tuurilla noi vanteet ei sinne sitten sovi. Madallusta on Eibachin jousilla -30mm. Eli vanteen etsintä jatkuu... Mutta renkaiksi tulee Pirellit. :-D

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Ei se 8,5 välttämättä ole täysin mahdoton, mutta jos joutuu ostamaan ilman sovitusmahdollisuutta niin sitten jättäisin ostamatta. Jos pääset koittamaan niin koita ihmeessä.
Omassa edeltäjässä ne kasit 225 kumeilla otti kiinni ihan kerran tai kaksi melko ääritilanteissa ja madallustakin mulla oli n 10 mm enemmän. Paha mennä sanomaan varmaksi miten paljon pahemmat noi 8,5:set olis.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

hehe, loistava tuning aviisi petti jälleen :)


Tänään ilmestyneessä GTI-lehdessä uutisoitiin, että BBS olisi ajautunut konkurssiin ja BBS- vanteita ei enää olisi saatavilla.

Kyseessä on ollut velkajärjestely, ei konkurssi, kuten lehdessä virheellisesti uutisoitiin.

Tämä tieto on perätön ja BBS jatkaa toimintaa normaaliin tapaan sekä tuotteita on edelleen saatavilla ja valmistus jatkuu.

Lähde:
Örum Oy Ab – BBS vanteiden maahantuoja.

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

JackFry kirjoitti:Kertokaas laadukkaita alumiinivanne merkkejä?
Vois nyt ostaa uusille renkaille vanteet jotka kestää käyttöä.
Mulla on hyvää kokemusta kolmesta Rial-setistä, joiden lakkaus kesti hyvin talvikäyttöä. Nykyisin alla on Brockin valssit ja ne ovat kokemukseni perusteella ainakin yhtä laatuisat.

Mitä niihin mustiin ja pyöreisiin tulee, niin en ensimmäisenä ainakaan Dunlopin Sport Maxx -kumeja ostaisi. Äänekkäät ja kuluvat kovin helpon oloisesti jopa tuon kevyen öljypolttimen alla.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Tietääkö kukaan missä Hesassa myydään Michelin Pilot Sport 3 PS3 renkaita? Ei jaksaisi soitella joka paikkaan, netissä on huonot tiedot joka liikkellä. Kiitos jo etukäteen?

Toinen kysymys, mikä on 156 SW V6 2.5:n alhaisin sallittu rengasnopeusluokka?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Eikös se H-luokka(210km/h?) pidä vähintään olla, minkä kotomaassa toteavat riittäväksi, mutta V-sarjaa tuo taitaa virallisten pykälien mukaan vaatia. Tämä siis mutua ja luulemista, jonka saa vapaasti korjata.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

blacase
Viestit: 29
Liittynyt: 18 Touko 2007, 11:16

Viesti Kirjoittaja blacase »

(Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta 1.marraskuuta 1998)

Autoon saa vaihtaa sen rakenteelllisesti sallitun suurimman nopeuden edellyttämää nopeusluokkaa alemman nopeusluokan renkaat.Vaihtaminen on sallittu ehdolla, että autoon vaihdettavat renkaat ovat vähintään nopeusluokkaa Q (160km/h) ja että auton suurimman rakenteellisen nopeuden edellyttämää nopeusluokkaa alemman nopeusluokan kesärenkaista on ohjaamossa kuljettajalle helposti näkyvään paikkaan pysyvästi kiinnitetty kilpi tai tarra , josta selvästi ilmenee suurin sallittu renkaiden rajoittama ajonopeus.
Eli mitä vaan saa laittaa mutta jos ei halua laittaa tarroja niin huippunopeuden mukaan mennään?

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

Euromaster myy misukkaa ja suomessa saa autoon laittaa nopeusluokan puolesta ihan niin alhaiset renkaat kuin haluaa ilman mitään lisätarroja.
Korkein sallittu on 120 km/h jonka alle ei yksikään markkinoilla oleva rengasluokitus mene.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Manukki kirjoitti:suomessa saa autoon laittaa nopeusluokan puolesta ihan niin alhaiset renkaat kuin haluaa ilman mitään lisätarroja.
Ei saa, tuo blacasen laittama lainaus on ihan lainvoimaista asetustekstiä. Ei sitä kukaan taida valvoa, mutta kyllä se tarra tms. merkintä tarkkaan ottaen on pakollinen jos nopeusluokka ei riitä.

Kiisseli
Viestit: 247
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Rengas-onlinella ripeä toimitus. Viikossa tuli Pirellit kotiovelle.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Kiisseli kirjoitti:Rengas-onlinella ripeä toimitus. Viikossa tuli Pirellit kotiovelle.
Jeps! Itse olen myös ostanut useamman kerran suoraan Rengas-Onlinesta, ja hyvin pelaa - erityisesti ilahduttaa nopea toimitus suoraan kotiovelle. Eikä hinnoissakaan ole valittamista.

Laitettava Alfaankin kesäksi rengas-satsi tulemaan... :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

"autoon asennettavaksi sen rakenteellisesti sallittua suurinta nopeutta alemman nopeusluokan renkaat. Vaihtaminen on sallittu silloin, kun autoon asennettavat renkaat ovat vähintään Q-nopeusluokkaa ja auton ohjaamoon on kuljettajalle helposti näkyvään paikkaan pysyvästi kiinnitetty kilpi tai tarra, josta käy selvästi ilmi suurin sallittu renkaiden rajoittama nopeus."

Tämän minäkin bongasin. 166:ssa pitäisi olla W tai Y renkaat. Jos laitan H-luokan renkaat niin, ohjaamossa pitää olla kilpi tai tarra esim. "Renkaiden vuoksi max 240 km/h sallittu."? (V=240km/h)

Jos laitan Z-luokan renkaat, niin olisiko sopiva teksti "Renkaiden vuoksi yli 240 km/h sallittu." tai iso keltainen tarra kojelautaan "MAX yli 240 km/h) ? :) Vai olisiko muita hyviä tekstiehdotuksia - nopeusluokka Z on määritelmän mukaan "yli 240 km/h".

Siis oikeasti, jos laitan Z tai ZR -renkaat, niin tuollainen merkintä pitää olla? (Saksassa taitaa kuuleman mukaan olla samat käytännöt ja merkinnänpuuttumisesta voisi ilmeisesti oikeastikin saada varsin tuntuvat sakot?)

Kertokaa nyt muutenkin kokemuksia: 166 pitäisi saada uudet kesärenkaat, vanteet on 7,5" ja R16, tällä hetkellä 205/55 alla, mutta aika kapeat tuolle vanteelle, 225/50 taitaisi olla "oikeampi"?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Itse veikkaan, että asetus on Saksaa varten, Eu ehkä vaatii. Siellä saa sakot (ei omaa kokemusta) jos ei ole tarraa ja liian "hitaat" renkaat alla.
Suomessa aika joutava sääntö, ainoa poikkeus voisi olla suljettu alue/rata.

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Minullakin tuli Pirellit viikossa Rengas-onlinen kautta kotia.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Eikös nuo renkaiden nopeusrajoitusmuistutukset ole ihan arkipäivää Saksassa varsinkin kitkarenkailla ajettaessa.
Ainakin 156:ssa oli juuri tuota varten erillinen muistutusmahdollisuus ajotietokoneessa (oletus 160km/h).
Se kai pitäisi jopa riittää siellä päin ajettaessa. Suomessa varmaan pitää olla kaikki mahdolliset kyltit, vaikkei täällä saa ajaa edes 121 kmh, oli alla mitkä renkaat vaan.

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Kesärenkaat

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Pitäis 156:een uudet kesärenkaat hommata ja suositteluja otetaan vastaan!

Ennen oli noi Michelin premacyt (205,55,16) ja hyviltä tuntui mutta oisko jotain vielä parempaa tarjolla? Hinta-laatu-suhteella vaikka mitattuna?

Hiljaisuus lähinnä pääkriteerinä eikä niistä ajo-ominaisuuksistakaan nyt haittaa olis...
:roll:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

nykyään on saatavilla kokoon 205/55r16 myös misukan pilot sport 3 kumia. vois olla aika päälliköt jos kunnon rengasta hakee.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^Parhaan hinta-laatu suhteen saa nyt ostamalla talvirenkaat. Toissa syksynä hankitut kesärenkaat: Goodyear Excellence 225/40 R18 näytäisi olevan nyt rengasonlinessa 161€/kpl. No ehkä hinnat on noussut muutenkin, mutta itse maksoin samasta sarjasta 400€ asennettuna.

8)

Eli talvirengas ostoksille, mars!

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Intterweb ja oma järki ei osannut sanoa: meneekö 225/45 17" koon rengas 7" leveälle vanteelle? Ja sopiiko se kääntyilemään 156:ssa, jossa on 40mm madallus?
Nopeuslukemaan tuo 225/45 kai vaikuttaa hieman (3%luokkaa?), mutta tuo tila askarruttaa.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Kai se 7" vanteellekin vielä menee mutta 7,5"llä näyttää paremmalta.

Mulla Eibachin puoli metriä pudottavalla "-30 mm" sarjalla ja 225/45-17 7,5" ET35:llä tahtoo vasemmalle käännettäessä raapia johonkin oikean etupyöräkotelon muovisläibäreeseen. Ei mitään vakavaa mutta renkaat tapissa tulee ärsyttävä ääni. Talvikokoonpano on samanlainen mutta vaihteissa on ET25, muuten ihan pyllystä mutta eipähän ainakaan raavi mihinkään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

215/45 rengas toimi roimallakin madalluksella 7" ja ET41 vakiovannekoolla.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Onkos kukaan tämmösistä kuullut mitään kehuja/haukkuja? Maxxsport RB5-F3 semisliksi. Olis vaan niin houkuttelevan hintaisia...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Voe helevattu, euromasterilta kävin kyselemässä 215/45-17 koolla renkaita. Antoi tosi mukavan tarjouksen, viikon toimitusajalla michelinin suht tuore puoliksi ekomalli 780€ ! Toisesta liikkeestä ois saanu continentalin sportcontactit hyllystä hintaan 630..

Avatar
Kirjiz
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesärenkaat

Viesti Kirjoittaja Kirjiz »

Oiva kirjoitti:Pitäis 156:een uudet kesärenkaat hommata ja suositteluja otetaan vastaan!

Ennen oli noi Michelin premacyt (205,55,16) ja hyviltä tuntui mutta oisko jotain vielä parempaa tarjolla? Hinta-laatu-suhteella vaikka mitattuna?

Hiljaisuus lähinnä pääkriteerinä eikä niistä ajo-ominaisuuksistakaan nyt haittaa olis...
:roll:
Mä käyn huomenna hakemassa Continentalin ContiPremiumContact2:t (TM:n testivoittaja 2011) 205/55R16 koossa Erikoisvanne Ky:ltä noin 440 euron hintaan.

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Kokemusperäisesti edullisimmin, luotettavimmin ja kohtuullisella toimitusajalla renkaat saa täältä :wink:

Erityisesti Pirellien kanssa on itsellä ja monilla tutuilla ollut vaikeuksia. Maahantuojalla ei tunnu olevan mitään mielenkiintoa toimittaa sellaisia rengaskokoja, joita ei löydy suoraan varastosta :(

Tietysti alle voi laittaa minkä tahansa sopivan kokoisen rengassarjan, mutta ainakin vanhemmissa Alfoissa mieluummin katselisi alkuperäisiä rengasmerkkejä ja -kokoja, eikä joitakin kiinalaisia halpagummeja :roll:
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kesärenkaat

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kirjiz kirjoitti: Mä käyn huomenna hakemassa Continentalin ContiPremiumContact2:t (TM:n testivoittaja 2011) 205/55R16 koossa Erikoisvanne Ky:ltä noin 440 euron hintaan.
Tästä renkaasta on itsellä pelkästään positiivista sanottavaa. Ei juurikaan vetele urissakaan ja on kohtuuhiljainen. Muutenkin mukava rengas, olematta kuitenkaan vetelä. Ns. "arkikäyttöön" erinomainen rengas. Entisiin Hankook Ventus Prime -renkaisiin verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kesärenkaat

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jakke kirjoitti:
Kirjiz kirjoitti: Mä käyn huomenna hakemassa Continentalin ContiPremiumContact2:t (TM:n testivoittaja 2011) 205/55R16 koossa Erikoisvanne Ky:ltä noin 440 euron hintaan.
Tästä renkaasta on itsellä pelkästään positiivista sanottavaa. Ei juurikaan vetele urissakaan ja on kohtuuhiljainen. Muutenkin mukava rengas, olematta kuitenkaan vetelä. Ns. "arkikäyttöön" erinomainen rengas. Entisiin Hankook Ventus Prime -renkaisiin verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä.
Itselläni taasen tuosta PC2:sta ei ole oikeastaan mitään positiivista sanottavaa (koko 205/50R15, eli ei välttämättä voi verrata). Ei vetele urissa, koska renkaan runko on löysä. 1000kg amisautossa paineet piti nostaa 2.8 bariin, että sai jotain tunnokkuutta ohjaukseen. Aggressiivisemmin ajaessa, kuten amisautolla kuuluu ajaa, rengas tuntuu taittuvan alle, jonka jälkeen auto lähtee kääntymään. Pito loppuu äkillisesti joskin osa tästä menee amisauton takapään tuennan piikkiin, jollain toisella renkaalla tämä ilmiö on tosin lievempi.

Arkikäyttöön tosin toimiva rengas, kyllä niillä ajaa töihin, kauppaan ja kotiin.
VMP

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kesärenkaat

Viesti Kirjoittaja Jakke »

mattijus kirjoitti:
Itselläni taasen tuosta PC2:sta ei ole oikeastaan mitään positiivista sanottavaa (koko 205/50R15, eli ei välttämättä voi verrata). Ei vetele urissa, koska renkaan runko on löysä. 1000kg amisautossa paineet piti nostaa 2.8 bariin, että sai jotain tunnokkuutta ohjaukseen. Aggressiivisemmin ajaessa, kuten amisautolla kuuluu ajaa, rengas tuntuu taittuvan alle, jonka jälkeen auto lähtee kääntymään. Pito loppuu äkillisesti joskin osa tästä menee amisauton takapään tuennan piikkiin, jollain toisella renkaalla tämä ilmiö on tosin lievempi.

Arkikäyttöön tosin toimiva rengas, kyllä niillä ajaa töihin, kauppaan ja kotiin.
Niin voihan se olla, että meikäläinen alkaa tulla vanhaksi, kun joka liikennevaloista ei enää jaksa lähteä renkaat sauhuten tai ajella kaikkia työmatkan mutkia ja kaarteita sata lasissa :roll:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Vastaa Viestiin