Kivaa!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »


Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Tätä päivää on odotettu :-D

Kannatti herätä tänä aamuna.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »


Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

1 vääräleuka vähemmän, viikko on sittenkin elämisen arvoinen. :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olisikohan löytynyt syy Rottelon Motor Control System Failure -marinoihin:

Kuva

Mittaile tuolla nyt sitten imuilman painetta ja lämpötilaa. Pakokaasujen takaisinkierrätys on vänkä keksintö.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Saattaa olla jopa eräitä Ihmiskunnan suurimpia saavutuksia :roll: Kaikki nykydieseleiden kanssa ajavat(tappelevat??) lienevät jossain määrin samaa mieltä......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Aurinko paistaa, tankki täynnä V-Poweria (kun oli niin halpaa, 1,67 :shock: ) ja pitoa renkaiden alla. Aikas mukavaa oli pitkästä aikaa päästellä vähän lujempaa menemään :twisted:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^^ Tämän pannun kanssa nyt ei ole vielä erityisen kovasti tarvinnut painia. EGR oli jumissa kun kärryn hankin eli se putsattiin, lisäksi yksi ruiskusuuttimen liitin alkoi pätkiä ja nyt tuo MAP-anturi. Toisaalta edellisessä JTD:ssä ei ollut oikein mitään vikaa, joten huonompihan tämä on ollut.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Talviloma!

Sunnuntaina nokka kohti Levitunturia...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Autosähköoppi 1:
osa a)
Käynistinakun toiminta pintaa syvemmältä: http://www.youtube.com/watch?v=s_8n2Qgguto

Inspiroitunnut Kipkayn videoista, ihan hauskoja :D http://www.youtube.com/results?search_query=kipkay&aq=f
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Kelkka taas kunnossa,ja halvalla selvittiin.osat 22e,ja korjaajalle 8-pack bavariaa :)
Ei muuta kuin peukulla kaasua 8)

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Se ois kuulkaas sisäisen teinin vapautus tänään. Bodomin lapsia pitäis mennä kattomaan ja tänään on jo muisteltu melkein koko tuotanto läpi. 10v sitten ois ollu vielä kovempi juttu, mutta eiköhän sitä pään saa vielä heilumaan. Ja unohtuupa kaikki työstressi ainakin hetkeksi :-D

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

routasydän kirjoitti:Se ois kuulkaas sisäisen teinin vapautus tänään. Bodomin lapsia pitäis mennä kattomaan ja tänään on jo muisteltu melkein koko tuotanto läpi. 10v sitten ois ollu vielä kovempi juttu, mutta eiköhän sitä pään saa vielä heilumaan. Ja unohtuupa kaikki työstressi ainakin hetkeksi :-D
Uujeah! Something Wild! :twisted:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Smacket kirjoitti:
routasydän kirjoitti:Se ois kuulkaas sisäisen teinin vapautus tänään. Bodomin lapsia pitäis mennä kattomaan ja tänään on jo muisteltu melkein koko tuotanto läpi. 10v sitten ois ollu vielä kovempi juttu, mutta eiköhän sitä pään saa vielä heilumaan. Ja unohtuupa kaikki työstressi ainakin hetkeksi :-D
Uujeah! Something Wild! :twisted:
Loistava keikka, vaikka teiniaikojen suosikki every time i die jäi soittamatta. Mutta hate me toisaalta tuli ja läjä muita klassikoita :-D

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Hurjan tuottoisa sunnuntai ollu, kuskin etuoven lukon palautinjousi laitettu paikoilleen (oli lipsahtanut kielekkeensä takaa joskus muinoin) sekä avaimenreiän peittävä peltiläpyskä tuli taiteiltua vanhasta rautasahanterästä ja uudesta jousesta, pelittää kivasti..tuo kauko-ohjaus keskuslukkoon kun tuli eilen tilattua, niin jää avainreikäkin siistiksi :P

Takaoven rikkinäinen kahva tuli myös parsittua kasaan täältä saatujen ideoiden avulla, nyt jos lähtis sit ajelemaan -> 8)

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Mokomakin kirjoitti:Hurjan tuottoisa sunnuntai ollu, kuskin etuoven lukon palautinjousi laitettu paikoilleen (oli lipsahtanut kielekkeensä takaa joskus muinoin) sekä avaimenreiän peittävä peltiläpyskä tuli taiteiltua vanhasta rautasahanterästä ja uudesta jousesta, pelittää kivasti..tuo kauko-ohjaus keskuslukkoon kun tuli eilen tilattua, niin jää avainreikäkin siistiksi :P

Takaoven rikkinäinen kahva tuli myös parsittua kasaan täältä saatujen ideoiden avulla, nyt jos lähtis sit ajelemaan -> 8)
Hienoa,
himskatti kuin ei oikein itse osaa, eikä ole työkalujakaan :(
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Upee keli päivällä, mäen laskua ja kivaa seuraa :-D

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Jts:ään vaihdettu jakopää ja termari.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Mittariston valot toimii kaikki taas! Ja oli yllättävän helppo homma vaihtaa. Golffissa sai purkaa suuren osan koelautaa ennenkuin pääsi mittariston taakse. Ja nyt on ehjä tankinluukku. Jej!

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Keväinen keli. Ihan panee miettimään kesärenkaita ja paljaita teitä, ehkä terassejakin.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Se on sitten kevät. Punaisissa odottaessani valon vaihtumista ajoi risteävällä kadulla Derbi.

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Kesälomasta tulossa ilmeisesti 2kk:n mittainen :-D :crazyeyes: 8)

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Niin ja Pirellit tuli, viikko tilauksesta.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Kiitokset Karkka työkalujen lainasta!!
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi syyskuussa avautumis-ketjussa kirjoitti:1. Tytär sai ensimmäiset hampaat

2. Vaimo lopetti imettämisen

3. (.)(.) ---> (.)(.)

4. Perkeleen hampaat! :silly:
Päivitystä
5. (.)(.) ---> (.)(.)

:mrgreen:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^ Onnittelut. Joko vaimon uudesta raskaudesta tai silareista.

:mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^kiitos, kyllä tää oli ihan luomu rintojen kohotus.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Parin kivenheiton päähän ilmestyi tänään pihalle trailerin päällä oleva musta 348. Varmaan kevättä ilmassa?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Autonostopäätöksestä viikko ja 22 minuuttia kulunut. Vieläkin on suu messingillä! :-D

Se mua kyllä vähän huolestuttaa, että miksi katselen alfisti.netin pakoputkia sun muita "turhakkeita".

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

h_lauri kirjoitti:Autonostopäätöksestä viikko ja 22 minuuttia kulunut. Vieläkin on suu messingillä! :-D

Se mua kyllä vähän huolestuttaa, että miksi katselen alfisti.netin pakoputkia sun muita "turhakkeita".
Itsekkin niitä käyn välillä lisäämässä ostoskoriin, mutta järki puuttuu peliin viimehetkellä.. :lol:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Se on 2 vuotta pyörinny tuo 156 alla, ja vieläkin on hymy naamassa kun aamulla aurinko paisto ja 'vahingossa' kierrokset karkas sinne 4 tonttuun :lol:

Ja aivan sama juttu mitä tulee Alfistin tuotteisiin, mutta lähinnä helmaa eteen ja sivuun, pientä lippaa kontin päälle, mutta aina se vain on jätetty tekemättä - onneksi. 159 novitecin hiplakkeilla on kyllä ihan komea
Eedit, linkki: http://shop.alfisti.net/popup_image.php ... 59&imgID=2
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

DaViega kirjoitti:Se on 2 vuotta pyörinny tuo 156 alla, ja vieläkin on hymy naamassa kun aamulla aurinko paisto ja 'vahingossa' kierrokset karkas sinne 4 tonttuun :lol:
Kyllä se vaan niin on että vaikka kuinka ottaa päähän joku asia esimerkiksi töissä ollut aika kauhia viikko NIIN Alffalla kun lähtee liikenteeseen niin kaikki murheet unohtuu tai oikeastaan kutistuu todelliseen kokoonsa. Ja aina pitää heittää pitempi lenkki vaikka kyse olisi vain työpaikka-koti välistä. :roll: Nyt pitää saada Ducati. :shock:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mäkin ajan aina työpaikalta kaupungin rajalta leipomoon toiselle puolelle kaupunkia ja melkein uudelleeen kaupungin toiselle puolelle himaan, Kun faija kysy, miksi näin, onhan lähempänäkin leipomoita, niin vastasin "Sitten kun sulla on Alfa, niin ymmärrät" vastaus oli jopa ymmärtäväinen :-D
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

155 sai uudet alatukivarsien puslat.aika työmaa niinku yleensä, mut eipä kolise ja vetele ja menee jopa suoraan.kestihän noi vanhat n.75tkm jopa. pitänee alkaa suunnitteleen jotain järeämpää kumin tilalle niin vois kestääkin pidempään.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Mua taas ottaa päähän se että mun 27v vanhassa ja ties mitä ajetussa Bemarissa jossa on viime kesänä ollut n.300 heppaa ja kemppilukkoperä, vaikuttaisi olevan alkuperäiset takatukivarsien puslat, ja pitkälti uudenveroisessa kunnossa.. (halkeamia on paljon mutta väljää ei ja puslien kovuus kompensoi halkeamat) Olisi saanut olla huonommassa kunnossa kun tarkoitus on vaihtaa powerflexeihin mutta työ menee noilta osin aika hukkaan. Mutta sanotaan nyt ettei ihan pölinäksi mene että kivaa on yleisesti ottaen Bemarin laatu verrattuna veli 75:n :silent:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Toinen etuvalo paloi.
Uudet Night Breakerit paikoilleen ja tuntuu, että valoilla jopa näkee.
Muistelin, että oli jotenkin hankala vaihtaa, mutta taisi 5 min mennä.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Finest kirjoitti:Toinen etuvalo paloi.
Uudet Night Breakerit paikoilleen ja tuntuu, että valoilla jopa näkee.
Muistelin, että oli jotenkin hankala vaihtaa, mutta taisi 5 min mennä.
Oliko edellisetkin Night Breakerit? Kauan kestivät? Laitoin edelliseen 159:iin NB:t syksyn pimeille ja keväällä olivat jo molemmat pimeinä. Ero valotehossa oli kyllä silmin havaittava, mutta kestävyys heikohko. No, turvallisuuteen voi aina satsata.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Tuleepa vähästä hyvälle tuulelle, vaikka rouva repi sängystä kesken unien hikoilemalla "lähekkö heittää mua duuniin ku nukuin liikaa".

Bredantiellä perään iskeytyi hopeainen 159 2.4 JTDm. Se vain harmitti, kun ei oikein ollut katselijoita "alfakäärmeelle" (vrt. 100-vuotisbileet) , joka luikerteli Granin läpi Viherlaaksoon. Siellä tiemme erkanivat.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Farina kirjoitti:
Finest kirjoitti:Toinen etuvalo paloi.
Uudet Night Breakerit paikoilleen ja tuntuu, että valoilla jopa näkee.
Muistelin, että oli jotenkin hankala vaihtaa, mutta taisi 5 min mennä.
Oliko edellisetkin Night Breakerit? Kauan kestivät? Laitoin edelliseen 159:iin NB:t syksyn pimeille ja keväällä olivat jo molemmat pimeinä. Ero valotehossa oli kyllä silmin havaittava, mutta kestävyys heikohko. No, turvallisuuteen voi aina satsata.
Auton hommasin kesällä ja tätä ennen en noita ole vaihtanut.
Mallia niissä ei lukenut, mutta tismalleen samalta näyttivät.
Eli ainakin kesäkuu -> maaliskuu kestivät.
Myyjän puheiden perusteella jo leimalla oli nuo NB:t eli n. puolitoista vuotta kestivät.

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

varsi

Viesti Kirjoittaja SP »

Caijo-Romeo kirjoitti:155 sai uudet alatukivarsien puslat.aika työmaa niinku yleensä, mut eipä kolise ja vetele ja menee jopa suoraan.kestihän noi vanhat n.75tkm jopa. pitänee alkaa suunnitteleen jotain järeämpää kumin tilalle niin vois kestääkin pidempään.
Hyvä että joku viittii niitä vaihdella, omaan ostan aina uudentukivarren puslineen koska se on niin sopivan hintainen :wink:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Farina kirjoitti:
Finest kirjoitti:Toinen etuvalo paloi.
Uudet Night Breakerit paikoilleen ja tuntuu, että valoilla jopa näkee.
Muistelin, että oli jotenkin hankala vaihtaa, mutta taisi 5 min mennä.
Oliko edellisetkin Night Breakerit? Kauan kestivät? Laitoin edelliseen 159:iin NB:t syksyn pimeille ja keväällä olivat jo molemmat pimeinä. Ero valotehossa oli kyllä silmin havaittava, mutta kestävyys heikohko. No, turvallisuuteen voi aina satsata.
Ite käytellyt noita Night Breakkereita (joku 4 sarjaa) ja tuntuvat kestävän 6-7kk ja palavat molemmat aina saman viikon sisällä. Tasaista laatua.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

ei kestä linssiumpiossa tuollaiset night braker tai vastaavat +80% valotehoa polttimot. kuumenevat niin paljon että palavat ennenaikaisesti.
pistää ne tavalliset sinne niin kestää taas normaaliajan.

oikea vaihtoehto on tyrkätä sinne umpioihin jälkiasennus xenonit niin näkeekin jotain.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Inverno!
Ride on!

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Manukki kirjoitti:oikea vaihtoehto on tyrkätä sinne umpioihin jälkiasennus xenonit niin näkeekin jotain.
Ja vastaantulijat kiittää kun eivät näe sokaistumiselta yhtään mitään kun valokuvio muistuttaa lähinnä sitä legendaarista Esterin persettä.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

AutoBild:ssä oli joskus syksyllä testissä noita "tehopolttimoita".
GE:n mallia suosittelivat hintalaatu -suhteen takia.
Motonetissä olivat reilun 20€ pari.

Edit: Samassa oli valonvahvistintesti, kukaan asentanut?
Viimeksi muokannut Finest, 26 Maalis 2011, 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

mml kirjoitti:
Manukki kirjoitti:oikea vaihtoehto on tyrkätä sinne umpioihin jälkiasennus xenonit niin näkeekin jotain.
Ja vastaantulijat kiittää kun eivät näe sokaistumiselta yhtään mitään kun valokuvio muistuttaa lähinnä sitä legendaarista Esterin persettä.
Jos tykkää siitä, että vastaantulijat pitää idioottina ja haluaa aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä, niin jälkiasennusxenoneiden asennus on varsin oiva keino saavuttaa nämä tavoitteet.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Manukki kirjoitti:ei kestä linssiumpiossa tuollaiset night braker tai vastaavat +80% valotehoa polttimot. kuumenevat niin paljon että palavat ennenaikaisesti.
pistää ne tavalliset sinne niin kestää taas normaaliajan.

oikea vaihtoehto on tyrkätä sinne umpioihin jälkiasennus xenonit niin näkeekin jotain.
Eipä ole 75:ssä linssiumpioista tietoa. Releytetyt valot kunnon piuhoilla ja talveksi Night Breakkerit niin näkee häikäisemättä muita.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Ensmäinen vkl vapaa sitten Tammikuun. Mitäs nyt kuuluu tehdä?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Korjata autoa ahtaassa tallissa selkävääränä aamusta iltaan :silly:

Tankki piripintaan täyteen, 1,5-2kk päästä nähdään ihan tarkka kulutus JTS:lle.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin