Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Valvoja: Moderators
Morjenstanpa minäkin tässä välissä, vaikka Alfa onkin ollut jo pari vuotta alla.
Itse ihastuin Alfa 156:een jo ennen korttin saamista kun ensiyksilöt saapuivat suomeen, mutta ensimmäiset kymmenisen vuotta tuli kuitenkin ajettua perintöpösöllä (405 SRI) ja lasikattoisella pesupallolla (206 Roland Garros). Pösöjä tuli välillä pyöritettyä Ahvenistollakin ja ehdinpä toimia pari kautta pösökerho SportPug ry:n puheenjohtajanakin, kunnes muutaman elämänmuutoksen kautta alle asettui Alfa 147 (facelift, vm. 2005).
Alfassa ensimmäinen ihastuminen tapahtui moottorin äänimaailmaa kohtaan. Moottorin sävel 3000-7000 kierroksen välillä on vastaavan tyyppisiin muun merkkisiin autoihin vain hemmetin mukavaa kuunneltavaa. Ulkonäkö sekä sisältä että ulkoa on mukavasti omanlaisensa. Vaikka kyse on kuitenkin periaatteessa hyvin tavallisesta autosta, on Alfassa jotain mystistä, jonka huomaa varsinkin henkilöistä, jotka eivät ole koskaan omistaneet Alfaa. Jokainen alfisti varmaan tuntee tuon "mystisyyden" hyvät ja huonot puolet.
Mikään kulutuspihi talousihmehän tuo ei ole, mutta kukaan ei ole täydellinen. Tuntuupa ainakin ajoneuvo arvokkaalta.
Varsinkin kesäajan vaihtoehtokulkineita ovat Vespa ja pari Jaguaria.
Itse ihastuin Alfa 156:een jo ennen korttin saamista kun ensiyksilöt saapuivat suomeen, mutta ensimmäiset kymmenisen vuotta tuli kuitenkin ajettua perintöpösöllä (405 SRI) ja lasikattoisella pesupallolla (206 Roland Garros). Pösöjä tuli välillä pyöritettyä Ahvenistollakin ja ehdinpä toimia pari kautta pösökerho SportPug ry:n puheenjohtajanakin, kunnes muutaman elämänmuutoksen kautta alle asettui Alfa 147 (facelift, vm. 2005).
Alfassa ensimmäinen ihastuminen tapahtui moottorin äänimaailmaa kohtaan. Moottorin sävel 3000-7000 kierroksen välillä on vastaavan tyyppisiin muun merkkisiin autoihin vain hemmetin mukavaa kuunneltavaa. Ulkonäkö sekä sisältä että ulkoa on mukavasti omanlaisensa. Vaikka kyse on kuitenkin periaatteessa hyvin tavallisesta autosta, on Alfassa jotain mystistä, jonka huomaa varsinkin henkilöistä, jotka eivät ole koskaan omistaneet Alfaa. Jokainen alfisti varmaan tuntee tuon "mystisyyden" hyvät ja huonot puolet.
Mikään kulutuspihi talousihmehän tuo ei ole, mutta kukaan ei ole täydellinen. Tuntuupa ainakin ajoneuvo arvokkaalta.
Varsinkin kesäajan vaihtoehtokulkineita ovat Vespa ja pari Jaguaria.
Alfa-nyybi
Ensimmäinen Alfa alla: tulenpunainen vm 2005 156 Sportwagon - ja ainakin vielä hymyilytää. Paikkakunta stadi.
Aslak
Re: Alfa-nyybi
Terve tuloa Alfistien joukkoon. Esson baarissa saat varautua kehuihin. Lyöt löylyä lisää ja sanot, että 5vaihtomotti jo menossa tai vastaavaa siitä ne riisikaukalokuskit tykkää. Ai mä luulin et sä oot Lapista, kun nimimerkkikin on Kalsa. Värilläkään väliä kunhan se on punainen.Aslak kirjoitti:Ensimmäinen Alfa alla: tulenpunainen vm 2005 156 Sportwagon - ja ainakin vielä hymyilytää. Paikkakunta stadi.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: Alfa-nyybi
Täytyy muistaa kesällä pohjoisen kalareissulla. Lapinmiehet on aika kovia suustaan, täytynee alkaa keräilemään vastauksia varastoon...berliina kirjoitti: Terve tuloa Alfistien joukkoon. Esson baarissa saat varautua kehuihin. Lyöt löylyä lisää ja sanot, että 5vaihtomotti jo menossa tai vastaavaa siitä ne riisikaukalokuskit tykkää. Ai mä luulin et sä oot Lapista, kun nimimerkkikin on Kalsa. Värilläkään väliä kunhan se on punainen.
Aslak
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nyt on sitten ensimmäiset 300 km takana ja toistaiseksi vaikuttaa melko hyvältä ostokselta. Kävin ajelemassa pikkuteillä jotta pääsin antamaan happeakin koneelle, tuntui että rupeaa toimimaan paremmin mitä enemmän sillä ajaa. Tilasin silti jo uuden ILMIn varmuuden vuoksi koska sen vaihdosta ei ole tietoa ja kone tuntuu loivasti nuhaiselta alueella +5.000 rpm.TeroPee kirjoitti:Uusvanha forumilainen minäkin. Kolme vuotta sitten oli kolmen kuukauden ajan 156 SW 1.8 TS (JIH-71 aka Jihti). Tänään tein kaupat GTV:stä (916).
Muutamia huomioita on tullut vastaan:
- Kolmesta lämppärinsäätimestä oikeanpuoleisimman taustavalo ei toimi. Tuskin on paha homma vaihtaa?
Pakoputki tuntuu olevan loppuosasta ylimääräisellä reiällä varustettu. Täytyy nostaa auto ylös ja tutkia asiaa. Kuuntelin sitä jo koeajolla ja sanoin myyjälle että sen pitää olla ehjä. Katsastuksessakin auto oli käynyt ja luulisi että siellä olisi huomattu jos putkessa on reikä. Täytyy seurata miten asia etenee.
Jarrujen merkkivalo vilkuttelee. Jarrunesteen määrä on alarajassa. Täytyy lisätä nestettä ja seurata vuotaako jarru- tai kytkinpuoli jostain. Jos vuotaa niin se pitää fiksata.
Auto tuli alkuperäisten vanteiden sijaan tarvikealuilla ja Kiinankesäkumeilla. YÄK! Ne on ostettavissa hyvin edullisesti heti kun löydän jostain alkuperäiset (tai hyvät replicat) 17" vanteet ja saan ne alle. Jo nyt on ylimääräisenä 16" tarvikealut Nokian Hakkis nelosilla. Tämä auto kun tuskin näkee enää juurikaan lunta, jäätä ja pakkasta. Laitan myynti-ilmoituksen kunhan olen tsekannut vanteet ja renkaat tarkemmin ja ottanut niistä kuvat.
Punainen sisusta ei oikeastaan näy kuljettajan paikalle ollenkaan ajaessa.
Alkuperäinen Clarion-grammari pitäisi saada irti ja siirrettyä tallin hyllylle mp3-usb-Blaukkarin tilalta. Kuinka Clarion lähtee irti?
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Onnittelut loistavasta valinnasta. Olisin kiinnostunut tosta mankasta. Oisin laittanu privaa, mutta koska en tiedä mikä mali sulla on (ph1,2 vai 3) ja onko sillä vaikutusta mankkaan niin laitan tänne, jos vaikka joku viisaampi osais sanoa noista mankkojen yhteensopivuuksista. Itellä on joku paska mankka, jonka ainoa hyväpuoli on usb paikka. Vahvistin ja kaiutinpuoli laitettu kyllä siististi ja hyvin. Mutta orkkismankkaa tekis hyllylle mieli, jos ton vaikka ihan orkkiskuntoon joskus laittasTeroPee kirjoitti:Nyt on sitten ensimmäiset 300 km takana ja toistaiseksi vaikuttaa melko hyvältä ostokselta. Kävin ajelemassa pikkuteillä jotta pääsin antamaan happeakin koneelle, tuntui että rupeaa toimimaan paremmin mitä enemmän sillä ajaa. Tilasin silti jo uuden ILMIn varmuuden vuoksi koska sen vaihdosta ei ole tietoa ja kone tuntuu loivasti nuhaiselta alueella +5.000 rpm.TeroPee kirjoitti:Uusvanha forumilainen minäkin. Kolme vuotta sitten oli kolmen kuukauden ajan 156 SW 1.8 TS (JIH-71 aka Jihti). Tänään tein kaupat GTV:stä (916).
Muutamia huomioita on tullut vastaan:
Tää viesti on ehkä vähän väärässä ketjussa mutta ehkä modet siirtää tämän sopivampaan tai perustaa uuden jos tämä oli liian pahasti väärässä paikassa..
- Kolmesta lämppärinsäätimestä oikeanpuoleisimman taustavalo ei toimi. Tuskin on paha homma vaihtaa?
Pakoputki tuntuu olevan loppuosasta ylimääräisellä reiällä varustettu. Täytyy nostaa auto ylös ja tutkia asiaa. Kuuntelin sitä jo koeajolla ja sanoin myyjälle että sen pitää olla ehjä. Katsastuksessakin auto oli käynyt ja luulisi että siellä olisi huomattu jos putkessa on reikä. Täytyy seurata miten asia etenee.
Jarrujen merkkivalo vilkuttelee. Jarrunesteen määrä on alarajassa. Täytyy lisätä nestettä ja seurata vuotaako jarru- tai kytkinpuoli jostain. Jos vuotaa niin se pitää fiksata.
Auto tuli alkuperäisten vanteiden sijaan tarvikealuilla ja Kiinankesäkumeilla. YÄK! Ne on ostettavissa hyvin edullisesti heti kun löydän jostain alkuperäiset (tai hyvät replicat) 17" vanteet ja saan ne alle. Jo nyt on ylimääräisenä 16" tarvikealut Nokian Hakkis nelosilla. Tämä auto kun tuskin näkee enää juurikaan lunta, jäätä ja pakkasta. Laitan myynti-ilmoituksen kunhan olen tsekannut vanteet ja renkaat tarkemmin ja ottanut niistä kuvat.
Punainen sisusta ei oikeastaan näy kuljettajan paikalle ollenkaan ajaessa.
Alkuperäinen Clarion-grammari pitäisi saada irti ja siirrettyä tallin hyllylle mp3-usb-Blaukkarin tilalta. Kuinka Clarion lähtee irti?
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ph2 tuo mun auto on, valmistettu ilmeisesti 2002 mutta rekattu ekan kerran 2003. On ns. Suomi-auto. Yritin etsiä sille hinnaston mukaista hintaa vuodelle 2003 mutta ainakaan TM:n autotietotaulukoista sitä ei löytynyt. Näitä on tullut keväällä / alkukesästä 2003 yhteensä viisi GTV:tä Suomeen, ne on rekattu peräkkäisillä tunnuksilla XSF-226 - XSF-230. Kaksi näistä on mustia punaisella sisustalla ja kolme sinisiä beigellä sisustalla. Kaikki ovat 2.0 TS-koneella.routasydän kirjoitti:
Onnittelut loistavasta valinnasta. Olisin kiinnostunut tosta mankasta. Oisin laittanu privaa, mutta koska en tiedä mikä mali sulla on (ph1,2 vai 3) ja onko sillä vaikutusta mankkaan niin laitan tänne, jos vaikka joku viisaampi osais sanoa noista mankkojen yhteensopivuuksista. Itellä on joku paska mankka, jonka ainoa hyväpuoli on usb paikka. Vahvistin ja kaiutinpuoli laitettu kyllä siististi ja hyvin. Mutta orkkismankkaa tekis hyllylle mieli, jos ton vaikka ihan orkkiskuntoon joskus laittas
Jos saan Clarionin irti niin se on menossa oman tallin hyllylle eli ei ole tulossa myyntiin. Juurikin sillä ajatuksella että joskus voi tulla tarve palauttaa alkuperäinen paikoilleen.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
No niin hommasin sitten Alfa Rome 156 JTS SW Selespeed vm. 2002.
Piti jo vuonna 2002 hankkia Alfa 156 työsuhde autoksi, mutta ei sitten onnistunutkaan, vaan piti ottaa Volvo:( No nyt sain onneksi tilanteen korjattua.
Heti on päässyt vähän harrastamaankin, kun tilailin uuden takalasin pyyhkimen ja moottorin, sekä Saksasta uudet matot ja moottoritilan pohjalevyn.
Vähän jänskättää kun selespeed valo tulee joskus päälle, kun automaatti heittää viitosvaihteen matalilla kierroksilla päälle. Tuntuu olevan yleinen vika nettikirjoitusten perusteella?
Vaimokin on mököttänyt pari päivää
Piti jo vuonna 2002 hankkia Alfa 156 työsuhde autoksi, mutta ei sitten onnistunutkaan, vaan piti ottaa Volvo:( No nyt sain onneksi tilanteen korjattua.
Heti on päässyt vähän harrastamaankin, kun tilailin uuden takalasin pyyhkimen ja moottorin, sekä Saksasta uudet matot ja moottoritilan pohjalevyn.
Vähän jänskättää kun selespeed valo tulee joskus päälle, kun automaatti heittää viitosvaihteen matalilla kierroksilla päälle. Tuntuu olevan yleinen vika nettikirjoitusten perusteella?
Vaimokin on mököttänyt pari päivää
- Wilier
- Viestit: 41
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:20
- Car(s): Brera 3.2 JTS V6 Q4, ex-159 SW 1.9 JTDm Q-tronic, ex-156 2.5V6, ex-164 3.0V6, ex-90 2.0i/2.5V6
- Paikkakunta: Espoo
Tervehdys alfistit!
Tämä on tällä erää ensimmäinen postaukseni, kun taas siirryin Alfa-kannalle itse asiassa jo noin vuosi sitten. Alfoja on aiemmin ollut kyllä 90i, 164 3,0 V6 ja 156 2,5 V6. Nyt siis 159 SW 1,9 JTDm Q-tronic. Auto on vuosimallia 2007 ja mittariin tuli juuri 13 000 km. Miten tämä on mahdollista? No, auto on seissyt Islannissa autokaupan näyttelyssä kolmisen vuotta. Ja sitten Islanti meni konkkaan ja se myytiin edullisesti Suomeen. Auton käyttöönotto oli marraskuussa 2009 Suomessa ja siitä lähti kulkemaan myös kahden vuoden tehdastakuu. Senkin toimivuus tuli testattua Autokeskuksessa, jossa vaihdettiin takuuseen etuistuimen lämmityselementti. Muuten olen tyytyväinen ja tykkään sompailla automaatilla. Mikään tykki tämä ei tosiaan maantiellä ole eli rekan ohitusta on syytä harkita tarkkaan.
Tämä on oikeastaan toinen postaus, kun laitoin alun yllä olevasta jorinasta jo toiseen säikeeseen.
Tämä on tällä erää ensimmäinen postaukseni, kun taas siirryin Alfa-kannalle itse asiassa jo noin vuosi sitten. Alfoja on aiemmin ollut kyllä 90i, 164 3,0 V6 ja 156 2,5 V6. Nyt siis 159 SW 1,9 JTDm Q-tronic. Auto on vuosimallia 2007 ja mittariin tuli juuri 13 000 km. Miten tämä on mahdollista? No, auto on seissyt Islannissa autokaupan näyttelyssä kolmisen vuotta. Ja sitten Islanti meni konkkaan ja se myytiin edullisesti Suomeen. Auton käyttöönotto oli marraskuussa 2009 Suomessa ja siitä lähti kulkemaan myös kahden vuoden tehdastakuu. Senkin toimivuus tuli testattua Autokeskuksessa, jossa vaihdettiin takuuseen etuistuimen lämmityselementti. Muuten olen tyytyväinen ja tykkään sompailla automaatilla. Mikään tykki tämä ei tosiaan maantiellä ole eli rekan ohitusta on syytä harkita tarkkaan.
Tämä on oikeastaan toinen postaus, kun laitoin alun yllä olevasta jorinasta jo toiseen säikeeseen.
- varttikutonen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 21:56
- Paikkakunta: Petäjävesi - Jyväskylä
Moro kaikki alfan omistajat!
Alfaa olen haaveillut pienen ikäni ja nyt joku aika sitten se tuli hankittua. Alfa intoa leivittämään hankin siis hopean 156 1.8 TS Sportwagonin vuosimallia 2004 joka on vielä vanhalla keulalla.
Porukoilla on melkein joka auto ollut fiat ja melkein kerran oli tulossa alfa kun oli koeajossa tuollainen uusi 156 sw. Siitä se kai lähti että olis joskus kiva omistaa tuollainen auto ja italoja löytyy tälläkin hetkellä useampia veljeni toimesta. On nimittäin pirun nätti ja mukava auto ajaa.
Pieniä käytön jälkiä autosta löytyy ja niitä olisi tarkoitus pikkaisen laittaa. Hankinta listalla on roiskeläpät eteen, tummennukset laseihin, 17" vanteet, mahdollisesti ne ainoat tuohon sopivat helmat sekä jossain vaiheessa uus pohjapanssari kun tuo vakio niin ikävästi repsottaa.
Vilkut olen jo vaihtanut kirkkaisiin ja jarrusatulat maalasin punaisiksi. Paikkakuntana toimii Jyväskylän ympäristö.
Ps. Mukavaa kun tällä autolla ajaessa tuttuja tulee vastaan ympäri suomea käsi pystyssä
Alfaa olen haaveillut pienen ikäni ja nyt joku aika sitten se tuli hankittua. Alfa intoa leivittämään hankin siis hopean 156 1.8 TS Sportwagonin vuosimallia 2004 joka on vielä vanhalla keulalla.
Porukoilla on melkein joka auto ollut fiat ja melkein kerran oli tulossa alfa kun oli koeajossa tuollainen uusi 156 sw. Siitä se kai lähti että olis joskus kiva omistaa tuollainen auto ja italoja löytyy tälläkin hetkellä useampia veljeni toimesta. On nimittäin pirun nätti ja mukava auto ajaa.
Pieniä käytön jälkiä autosta löytyy ja niitä olisi tarkoitus pikkaisen laittaa. Hankinta listalla on roiskeläpät eteen, tummennukset laseihin, 17" vanteet, mahdollisesti ne ainoat tuohon sopivat helmat sekä jossain vaiheessa uus pohjapanssari kun tuo vakio niin ikävästi repsottaa.
Vilkut olen jo vaihtanut kirkkaisiin ja jarrusatulat maalasin punaisiksi. Paikkakuntana toimii Jyväskylän ympäristö.
Ps. Mukavaa kun tällä autolla ajaessa tuttuja tulee vastaan ympäri suomea käsi pystyssä
Tervehdys!
Uutena foorumilaisena lienee kohteliasta aloittaa kirjoittelu tämän topicin alta.
Allekirjoittanut on ikinuori naisihminen joka on viimeisen vuosikymmenen verran täyttänyt 20v aina uudelleen ja uudelleen. Perhettä on siunaantunut miehen (pyörii tällä foorumilla myöskin, ilmiantakoon itsensä jos tahtoo ), parin koiran ja tätä kirjoitellessa pian 4kk täyttävän poikalapsen verran.
Autot on aina kiinnostaneet ja varsinkin sellaiset jotka erottuvat massasta, Alfa-innostus lähti oikeastaan jo juuri kortin saaneena liikkeelle kun liikenteestä ensimmäisen bongasin ja siitä lähtien on pää kääntynyt jokaisen alfan perään. Ikävä kyllä ensimmäiseksi autoksi alfaa en koskaan saanut joten piti autoilu-ura aloittaa aikanaan räikeän helmiäisvihreällä Micralla, mutta kääntyi ne päät senkin kanssa ajellessa.
Yli 10 vuotta ensi-ihastuksen jälkeen perheeseen tuli 159 farkku 2,4 JTDM, mutta ihanasta "Annabellasta" jouduttiin alkuvuonna luopumaan. Ikävä on kova ja pakko tunnustaa että tänään viimeksi kävin rakasta silittelemässä ja kauhistelemassa kiveniskeämiä konepellillä kun miehen työpaikalle tuo ilmestyi myyntiin. Taloudellinen tilanne ei vielä anna mahdollisuutta tuota takaisin ostaa, joten samalla tuli koeistuttua 156:nen, josko vaikka sellainen saataisi väliaikaisesti 159:n kaipuuta paikkaamaan..
Uutena foorumilaisena lienee kohteliasta aloittaa kirjoittelu tämän topicin alta.
Allekirjoittanut on ikinuori naisihminen joka on viimeisen vuosikymmenen verran täyttänyt 20v aina uudelleen ja uudelleen. Perhettä on siunaantunut miehen (pyörii tällä foorumilla myöskin, ilmiantakoon itsensä jos tahtoo ), parin koiran ja tätä kirjoitellessa pian 4kk täyttävän poikalapsen verran.
Autot on aina kiinnostaneet ja varsinkin sellaiset jotka erottuvat massasta, Alfa-innostus lähti oikeastaan jo juuri kortin saaneena liikkeelle kun liikenteestä ensimmäisen bongasin ja siitä lähtien on pää kääntynyt jokaisen alfan perään. Ikävä kyllä ensimmäiseksi autoksi alfaa en koskaan saanut joten piti autoilu-ura aloittaa aikanaan räikeän helmiäisvihreällä Micralla, mutta kääntyi ne päät senkin kanssa ajellessa.
Yli 10 vuotta ensi-ihastuksen jälkeen perheeseen tuli 159 farkku 2,4 JTDM, mutta ihanasta "Annabellasta" jouduttiin alkuvuonna luopumaan. Ikävä on kova ja pakko tunnustaa että tänään viimeksi kävin rakasta silittelemässä ja kauhistelemassa kiveniskeämiä konepellillä kun miehen työpaikalle tuo ilmestyi myyntiin. Taloudellinen tilanne ei vielä anna mahdollisuutta tuota takaisin ostaa, joten samalla tuli koeistuttua 156:nen, josko vaikka sellainen saataisi väliaikaisesti 159:n kaipuuta paikkaamaan..
Pohjalta pääsee vain ylöspäin.
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Morjensta pöytään!
Kävipä niinkin onnellisesti, että meni auton valinta nappiin ja 159 SW q-neloseen päädyin hienoisen sattumuksen kautta. Etsin nelivetofarkkua tai sedania vajaan 35 000 euron luokassa ja vaihtoehtoina oli ne perinteiset mm. A4 3.2, 330xi mutta myös mm subaru legacy 3.0R ja mazda MPS.
Sattuipa hakuun kuitenkin osumaan reilu 10 000 euroa halvempi Alfa ja siinäpä se sitten oli. Mutta sitten itse autosta. Siinä on tiettyä tinkimättömyyttä ja paljon ylpeyttä mm. italian kieli mittareissa tunnelmaa tuomassa. Siinä on historia ja kaunis muotoilu. Upea äänimaailma, hienosti ja tasaisesti voimaa tuottava v6:nen sekä hyvä ajettavuus, jota neliveto mielestäni tukee. Eihän se täydellinen ole, mutta mikään ei tunnu häiritsevän. Riittävä teho ja neliveto kompensoivat painoa. Ehkä kulutuksesta voisi joku pyyhkeitä antaa. Pari ensimmäistä tankillista meni 14.2 satkulle, mutta nyt ajotietokone näyttää enää 13.3. Se tarkkuus riittää minulle. Ajan mieluummin vähemmän.
Muutama kuukausi ajeltu ja muutamia tuhansia kilometrejä taitettu. Auto on vakuuttanut minut siinä määrin, että eiköhän tämä useamman vuoden tallissa pysy. Kesärenkaat paljastivat ohjauksesta pientä pykimistä, joten sitä tutkaillaan kesällä. Alusta voisi olla omaan makuun jämäkämpi, mutta sen korjannee jollain maltillisella alustasarjalla? Märät brembot vetävät jarrutuksen alussa kevyesti oikealle ojan suuntaan.
Yllätyksiltäkään ei ole välttynyt mm. lohkolämmitin oli yllättävän hinnakas (jäi ostamatta) ja vanteetkin jäivät toistaiseksi ostamatta. Täytyy niitä selvitellä ajan kanssa. Iso yllätys oli kuitenkin oston jälkeinen päivä. Asiakkaan pihassa joku oli tempassu ovensa repsikan puolen ovea vasten. Tuloksena n. 30 senttiä pitkä ja sentin syvä vekki. Peilikin oli saanut osansa. Tottakai parin päivän päästä vielä nasta halkaisi tuulilasin. Parissa päivässä neito näytti yhtäkkiä kuluneelta, mutta siloitellaan taas posket kun ehditään. It´s the inside that counts...
Kävipä niinkin onnellisesti, että meni auton valinta nappiin ja 159 SW q-neloseen päädyin hienoisen sattumuksen kautta. Etsin nelivetofarkkua tai sedania vajaan 35 000 euron luokassa ja vaihtoehtoina oli ne perinteiset mm. A4 3.2, 330xi mutta myös mm subaru legacy 3.0R ja mazda MPS.
Sattuipa hakuun kuitenkin osumaan reilu 10 000 euroa halvempi Alfa ja siinäpä se sitten oli. Mutta sitten itse autosta. Siinä on tiettyä tinkimättömyyttä ja paljon ylpeyttä mm. italian kieli mittareissa tunnelmaa tuomassa. Siinä on historia ja kaunis muotoilu. Upea äänimaailma, hienosti ja tasaisesti voimaa tuottava v6:nen sekä hyvä ajettavuus, jota neliveto mielestäni tukee. Eihän se täydellinen ole, mutta mikään ei tunnu häiritsevän. Riittävä teho ja neliveto kompensoivat painoa. Ehkä kulutuksesta voisi joku pyyhkeitä antaa. Pari ensimmäistä tankillista meni 14.2 satkulle, mutta nyt ajotietokone näyttää enää 13.3. Se tarkkuus riittää minulle. Ajan mieluummin vähemmän.
Muutama kuukausi ajeltu ja muutamia tuhansia kilometrejä taitettu. Auto on vakuuttanut minut siinä määrin, että eiköhän tämä useamman vuoden tallissa pysy. Kesärenkaat paljastivat ohjauksesta pientä pykimistä, joten sitä tutkaillaan kesällä. Alusta voisi olla omaan makuun jämäkämpi, mutta sen korjannee jollain maltillisella alustasarjalla? Märät brembot vetävät jarrutuksen alussa kevyesti oikealle ojan suuntaan.
Yllätyksiltäkään ei ole välttynyt mm. lohkolämmitin oli yllättävän hinnakas (jäi ostamatta) ja vanteetkin jäivät toistaiseksi ostamatta. Täytyy niitä selvitellä ajan kanssa. Iso yllätys oli kuitenkin oston jälkeinen päivä. Asiakkaan pihassa joku oli tempassu ovensa repsikan puolen ovea vasten. Tuloksena n. 30 senttiä pitkä ja sentin syvä vekki. Peilikin oli saanut osansa. Tottakai parin päivän päästä vielä nasta halkaisi tuulilasin. Parissa päivässä neito näytti yhtäkkiä kuluneelta, mutta siloitellaan taas posket kun ehditään. It´s the inside that counts...
Tervetuloa Jii ja rausku. Nostalgiset fiilikset heräsivät juttujanne lukiessa. Nyt alla 159, mutta muistan hyvin sen "oudon fiiliksen", kun Alfat alkoivat kummitella mielessä ja ooppeli ei tuntunutkaan enää tavoittelemisen arvoiselta .
Olette mielestäni saaneet tarunnan viruksesta, joka saatta johtaa hyvinkin pitkäaikaisiin seurannaisvaikutuksiin. Tautihan diagnosoidaan lyhyesti Alfa-virukseksi. Parantuminen on monilla pitkäaikainen prosessi eikä suinkaan edes onnistu kaikilta!!
Tautisen mukavaa kesän alkua!
Olette mielestäni saaneet tarunnan viruksesta, joka saatta johtaa hyvinkin pitkäaikaisiin seurannaisvaikutuksiin. Tautihan diagnosoidaan lyhyesti Alfa-virukseksi. Parantuminen on monilla pitkäaikainen prosessi eikä suinkaan edes onnistu kaikilta!!
Tautisen mukavaa kesän alkua!
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Morjes! Alffa 156 2.0 TS tuli sitten hankittua tossa varmaankin reilu kuukausi sitten. Heti lähti laittoon, pientä pikkuhifistelyä tuli juuri postissa, tommoiset gta:ta muistuttavat helmat, cadamuro lipare puskuriin ja cadamuron spoileri. Lisäksi auto maalautetaan Scuderia Rosso väriin ja vanteet valkoisiksi. Lisäksi vielä tummaoptiikka ajovalot ja kirkkaat/tummat takavalot (en ole vielä päättänyt kumpi) ja (ehkä) cadamuro maski. Ikää siis tällähetkellä 17v ja heinäkuun tienoilla sitten kortti taskuun. Kättä pystyyn jos sattuu vastaan tulemaan!
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Terve.
Tuli tuossa pariviikkoa sitte hommattua hetken mielijohteesta 156 Jts sw selespeed -03 tummansinisenä. Nyt on muutama sata takana ja on kyllä hieno auto ajaa. Ainut miinus että lämmöt ei tahdo nousta paljon yli 50 asteen, mutta menossa kuunvaihteessa automilanoo. jakoremmin vaihtoon niin saavat kattoo termarin samalla.
Ja kiitos hienosta foorumista paljon hyviä vinkkejä ja muuta ajankulua.
Tuli tuossa pariviikkoa sitte hommattua hetken mielijohteesta 156 Jts sw selespeed -03 tummansinisenä. Nyt on muutama sata takana ja on kyllä hieno auto ajaa. Ainut miinus että lämmöt ei tahdo nousta paljon yli 50 asteen, mutta menossa kuunvaihteessa automilanoo. jakoremmin vaihtoon niin saavat kattoo termarin samalla.
Ja kiitos hienosta foorumista paljon hyviä vinkkejä ja muuta ajankulua.
Vannoutunut bemaristi ja takavedon ehdoton puolestapuhuja Uotinen ilmoittautuu mukaan. Pienestä asti joku on aina Alfassa kiehtonut ja nyt osittain herätteenä unelma toteutui 156 SW 2.0 JTS:n muodossa. Auto on seinäjokinen 06 eli 20.12.2005 rekisteröity.
Perjantaina tehtiin kaupat, ensikokemukset uskomattomat ajettavuuden osalta. Aivan pakko oli pikkuteitä ajella reippaasti monta sataa kilometriä viikonloppuna. Bemarit tarjoavat ehdottomasti ajamisen iloa, mutta Alfa näköjään nautintoa isolla N:llä! Konekin on upea, olen ylävireisten bensavaparien vankkumaton kannattaja.
Paljon on varmaan tyhmää ja viisasta kysyttävää, joten eiköhän täällä foorumilla tule notkuttua vapaa-ajan puitteissa.
Perjantaina tehtiin kaupat, ensikokemukset uskomattomat ajettavuuden osalta. Aivan pakko oli pikkuteitä ajella reippaasti monta sataa kilometriä viikonloppuna. Bemarit tarjoavat ehdottomasti ajamisen iloa, mutta Alfa näköjään nautintoa isolla N:llä! Konekin on upea, olen ylävireisten bensavaparien vankkumaton kannattaja.
Paljon on varmaan tyhmää ja viisasta kysyttävää, joten eiköhän täällä foorumilla tule notkuttua vapaa-ajan puitteissa.
- Liitteet
-
- alffa1.JPG
- Alfa-Romeo 156 SW 2.0 JTS
- (118.54 KiB) Tiedosto ladattu 5248 kertaa
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Joo tattista vaan.
Vanha sananlasku, siitä, että auto pitää ajamisesta, pitänee paikkansa. Ajelin tuossa yhden tankillisen putkeen eli sen 500 kilsaa mm. motaria ja 100 rajoitusta. Pienet "kolotukset", joista alfa oli kärsinyt mm. ohjaamisen pykiminen ovat nyt poissa. Liekö sitten ollut ilmaa ohjaustehostimen nesteiden joukossa tms. Moottorikin tuntuu todella silkkiseltä.
Vanha sananlasku, siitä, että auto pitää ajamisesta, pitänee paikkansa. Ajelin tuossa yhden tankillisen putkeen eli sen 500 kilsaa mm. motaria ja 100 rajoitusta. Pienet "kolotukset", joista alfa oli kärsinyt mm. ohjaamisen pykiminen ovat nyt poissa. Liekö sitten ollut ilmaa ohjaustehostimen nesteiden joukossa tms. Moottorikin tuntuu todella silkkiseltä.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Terve!
Tuossa ehkäpä kuukausi sitten alettiin katsomaan avopuolison kanssa mielenkiintoisempaa kakkosautoa tylsän japanilaisen tilalle. Vuosikausia on Alfat pyörineet mielessä ja vastaan sattui tulemaan musta '04 156 SW 2.5 V6. Rakkautta ensi silmäyksellä Uskomattoman upea auto ja vastoin kaikkia odotuksia jopa toiminutkin hienosti. Toki pieniä narinoita ja huonoja päiviä on ollut, mutta nehän kuuluvat vain hänen luonteeseensa.
Saatiin uusia riidan aiheitakin, kun Alfan rattiinhan molempien on pakko aina päästä. Asia toivottavasti korjaantuu pian ja löydän myös Skodan tilalle italialaista laatua. 156 GTA kuumottaisi todella pahasti
Tuossa ehkäpä kuukausi sitten alettiin katsomaan avopuolison kanssa mielenkiintoisempaa kakkosautoa tylsän japanilaisen tilalle. Vuosikausia on Alfat pyörineet mielessä ja vastaan sattui tulemaan musta '04 156 SW 2.5 V6. Rakkautta ensi silmäyksellä Uskomattoman upea auto ja vastoin kaikkia odotuksia jopa toiminutkin hienosti. Toki pieniä narinoita ja huonoja päiviä on ollut, mutta nehän kuuluvat vain hänen luonteeseensa.
Saatiin uusia riidan aiheitakin, kun Alfan rattiinhan molempien on pakko aina päästä. Asia toivottavasti korjaantuu pian ja löydän myös Skodan tilalle italialaista laatua. 156 GTA kuumottaisi todella pahasti
- AHaa
- Viestit: 77
- Liittynyt: 04 Kesä 2011, 17:53
- Car(s): 156 2.5 V6 -98, CBR 600 -96
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Terve!
Minä kävin hakemassa viikonloppuna Jyväskylästä tämän: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3981282
Katsotaan kuinka lähtee yhteiselo Alfan kanssa sujumaan Pientä laittoahan tuossa on, lähinnä reikä pohjassa, joka täytyy hitsata.
Eihän kenelläkään ole tietoa auton aiemmista omistajista tai historiasta? Rekisteri JLF-66.
Auto pyörii nykyään siis Joensuun seudulla. Morjestetaan kun tavataan!
Minä kävin hakemassa viikonloppuna Jyväskylästä tämän: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3981282
Katsotaan kuinka lähtee yhteiselo Alfan kanssa sujumaan Pientä laittoahan tuossa on, lähinnä reikä pohjassa, joka täytyy hitsata.
Eihän kenelläkään ole tietoa auton aiemmista omistajista tai historiasta? Rekisteri JLF-66.
Auto pyörii nykyään siis Joensuun seudulla. Morjestetaan kun tavataan!
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Morjesta vaan kaikille! Tuli tossa ostettua elämäni ensimmäinen auto ja olihan se selvää alusta asti että Alfa on pakko saada Eli tollainen punanen 155 tarttui matkaan ja kyllähän se Helsingistä tänne Tampereelle hyvän kyydin antoi ja muutenkin tosi hyvä ajettava ja hyvät soundit eli tästä se alfistin ura lähtee käyntii! Kättä pystyyn vaan jos täältä Tampereelta satutte meikäläisen bongaan.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Onnittelut hankinnasta! Huomasin itsekkin tuon samaisen yksilön myynnissä jokunen aika sitten, hyvä että menee hyvään kotiin Muistaakseni oli vielä ihan kohtuullisilla kilometreillä. Kuinka on muuten tuossa yksilössä remminvaihdon aika käsillä? Tuli heti mieleen kun mittarilukemaa pohdiskelin..AHaa kirjoitti:Terve!
Minä kävin hakemassa viikonloppuna Jyväskylästä tämän: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3981282
Katsotaan kuinka lähtee yhteiselo Alfan kanssa sujumaan Pientä laittoahan tuossa on, lähinnä reikä pohjassa, joka täytyy hitsata.
Eihän kenelläkään ole tietoa auton aiemmista omistajista tai historiasta? Rekisteri JLF-66.
Auto pyörii nykyään siis Joensuun seudulla. Morjestetaan kun tavataan!
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Tämä on tällainen 159 JDTm 2,4 Q-tronic. Musta vaalealla nahalla.
Oikeestaan just sellainen mitä olen etsinytkin.
Hunajata
Toivoisin tietysti että auto kestäisi mahdollisimman pitkään. Itse kun en ihan joka vuosituhannella näitä ole vaihtanut.
Tässä nyt vaan kävi niin etten ole autoa nähnyt pariin päivään kun puoliso lähti sillä ajelemaan. Hän tykästyi autoon kovasti (liian kovaa!)
Oikeestaan just sellainen mitä olen etsinytkin.
Hunajata
Toivoisin tietysti että auto kestäisi mahdollisimman pitkään. Itse kun en ihan joka vuosituhannella näitä ole vaihtanut.
Tässä nyt vaan kävi niin etten ole autoa nähnyt pariin päivään kun puoliso lähti sillä ajelemaan. Hän tykästyi autoon kovasti (liian kovaa!)
- AHaa
- Viestit: 77
- Liittynyt: 04 Kesä 2011, 17:53
- Car(s): 156 2.5 V6 -98, CBR 600 -96
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kilometrejä on tullut vasta 20 tkm vaihdon jälkeen, mutta 3 vuotta tulee täyteen ilmeisesti syksyllä. Pitänee köyhtyä hihnan vaihdon verran, sen verran on tullut lueskeltua näistä hihnaongelmista...Smacket kirjoitti:Kuinka on muuten tuossa yksilössä remminvaihdon aika käsillä? Tuli heti mieleen kun mittarilukemaa pohdiskelin..
- Zimbo
- Viestit: 30
- Liittynyt: 09 Kesä 2011, 19:15
- Car(s): Alfa Romeo 156 Sedan 2.0TS BluCosmoMet 1999
- Paikkakunta: Ruovesi
Tapahtui eräänä Toukokuun päivänä 2010, että hyvin palvelleeseen Escobariin tuli pientä ajomukavuutta haittaavaa. Avulias kaveri totesi vaimonsa -99 156 TS:n olevan viikon joutilaana, joten sen saisin käyttööni korjauksen ajaksi. No, minä pitkin hampain otan tarjouksen vastaan; Italialainen, Alfa Romeo, menkööt nyt sitten. Kaveri opastaa; Anna ensin vähän käydä, voi nykiä kylmänä:" Minä siihen ajatuksissani, että aivan varmasti nykii - ja lämpöisenä vielä enemmän. No, siitä sitten maantielle. Vähän nykii juu kylmänä, mutta eihän täällä tunnu olevan tehojakaan. Päätän antaa kierroksia, koska rouva ajanut vain taajama-ajoa ja rauhallisesti, toimii lääke kaikissa autoissa. Oikeasti, kone piristyy huomattavasti päivän ajon jälkeen, eikä enää nyi kylmänä. Sitten viedään omaa rouvaa työkeikalle etelärannikon maaseudulle, mutkaisia ja mäkisiä pikkuteitä asvaltilla ja soralla... ja herää kysymys, että mikäs tämä tällainen auto on, jolla voi ajaa mutkaisia, kapeita teitä yhtä rennosti ja lujaa kuin suoria ja leveitä? Sitten keskisuomeen kyläilemään jne. Viikon mentyä ei laina-Alfaa haluaisi enää palauttaakaan, tauti on tarttunut. Tautiin oli vain yksi lääke, ja se tuli nyt vuoden sairastamisen jälkeen hankittua.
Taide ei vanhene.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Kaihan se tarssee tänne ilmottautua. Ei ole Alfaa alla eikä pihassa (eikä edes varsinaisesti suunnitelmissa, joskin seuraavan käyttöauton vaihdon aikaan voipi hyvinkin olla vaihtoehto - ainakin tällä hetkellä näyttäisi hinnat olevan kohdallaan[1]). Foorumille eksyin, kun SBC:ssä poikettuani mattijus linkkasi foorumiketjun, jossa kummasteltiin nykyistä kesäleluani (TVR 350i). Pitihän sitä päästä vastaamaan kysymyksiin ja rekisteröidyin, mutta tämän takutessa lähetin vielä seuraavaankin ketjuun kommentin tai pari mattijus:n kautta (kiitokset hälle tästä).
1) http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/3895743 ja http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/3990528 hyvinä esimerkkeinä
1) http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/3895743 ja http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/3990528 hyvinä esimerkkeinä
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 19 Helmi 2010, 15:49
- Car(s): Ex: Jeep Renegade, 500L, 500 Abarth, Jeep Wrangler, MitoQV, GTV, 159SW 2.4jtdm, 159SW 1750Tbi TI, 159TI 1750Tbi, 2xFiat 500 multijet diesel, 500 Abarth esseesse, Fiat Fiorino, 2xPanda, Punto, 128 Zastava, Uno, Aprilia Dorsoduro ja niin monta muuta, etten kehtaa edes kertoa:)
- Paikkakunta: Masku
Meikäläisen vuoro avautua. Kaikenlaista kalustoa ollut tallissa sen verran, ettei tahdo aina itsekään käsittää. Alfat ovat aina kiinnostaneet automiestä. Ensimmäisen Alfani (159SW 2.4JTDm, vm. 2008) hankin kuitenkin vasta 2009 syksyllä ja sitä pidin muutaman kuukauden ja noin 20 000 kilometrin verran. Tykkäsin autosta ja se oli kaikinpuolin harmiton yksilö. Eibachin alustan ja 18" vanteet ehdin laitattaa mutta lopulta auton raskaus alkoi vaivata (sekä kuskia että eturenkaita). Nyt muutaman syrjähypyn jälkeen taas Alfa alla ja nyt uskoakseni sellainen, jota tulee pidettyä pidempään. Autoni on musta 159SW 1750tbi TI-paketilla.
- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
Morjenttes!
Tänne pitää kuulemma rekisteröityä jos alffan omistaa
Käväsin tossa keskiviikkona hakimassa 156:sen ittelleni. Kuvaa löytyy tuosta jos tuo facebook kuva nyt kaikille näkyy, en oo muualle jaksanu vielä kuvaa uppia
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
Tänne pitää kuulemma rekisteröityä jos alffan omistaa
Käväsin tossa keskiviikkona hakimassa 156:sen ittelleni. Kuvaa löytyy tuosta jos tuo facebook kuva nyt kaikille näkyy, en oo muualle jaksanu vielä kuvaa uppia
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
FB:tä ei oo mut Busson kutonen mullakin ja se on sellanen peli et siitä ei sitte kande luopuakkan, muuten alkaa sylettään jälkikäteen pahasti. Ylläpito ei oo kaikista halvinta, mut toi kone on sellanen et sitä kandee hoitaa kuten koko autoa!!!!! Hieno valinta siis!!!!! Itsellä nyt reilu 20000 ajettu 11 vuotiaalla päivittäin vaihtelevissa keleissä ilman ongelmia ja puhdasta nautuntoa joka lenkki
Blackis kirjoitti:Morjenttes!
Tänne pitää kuulemma rekisteröityä jos alffan omistaa
Käväsin tossa keskiviikkona hakimassa 156:sen ittelleni. Kuvaa löytyy tuosta jos tuo facebook kuva nyt kaikille näkyy, en oo muualle jaksanu vielä kuvaa uppia
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Tervetuloa uudet jäsenet.
Itse olen tykännyt tän paikan yhteisöllisyydestä (hyi hitto mikä ilmaus! - minäkö sen kirjoitin.).
Ainoa asia, mikä kaduttaa, on "pihtailu" tuon varttikutosen kanssa. Tänä vuonna jos olisin ostamassa, ostaisin 2,5-litrasen. Toisaalta noita nakuja ei tule joka kesoililla vastaan, se kun ei tainnut olla(?) tuontiohjelmassa.
Itse olen tykännyt tän paikan yhteisöllisyydestä (hyi hitto mikä ilmaus! - minäkö sen kirjoitin.).
Ainoa asia, mikä kaduttaa, on "pihtailu" tuon varttikutosen kanssa. Tänä vuonna jos olisin ostamassa, ostaisin 2,5-litrasen. Toisaalta noita nakuja ei tule joka kesoililla vastaan, se kun ei tainnut olla(?) tuontiohjelmassa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä nakut olivat vuonna -98 hetken aikaa tuontiohjelmassa. Tuohon aikaan Boschilla oli ilmeisesti vaikeuksia toimittaa ruiskupumppuja niin paljon kuin niitä olisi maailmalle uponnut, yhteispaineruiskutushan oli tuolloin uusinta uutta, ja naku-Alfat taisivat mennä niihin maihin joissa niistä saatiin parempi tehdashinta.
Olisikohan 2.4 10v:tä tuotu uutena viitisen kappaletta, 1.9:stä en tiedä.
Olisikohan 2.4 10v:tä tuotu uutena viitisen kappaletta, 1.9:stä en tiedä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kappas, tuntomerkit tuntuisivat täsmäävän erääseen autourheilutapahtumissa usein vastaan tulevaan naamaan T: punaisen 128:n kuski jolla nykyisin kalustossa on myös Alfoja...nurmi kirjoitti:Tervehdys
Tänään tuli ensimmäinen Alfa pihaan "vannoutuneelle bemaristille"
Eli tommosen mustan (nero) 156 2,5 V6 vuodelta 2000 hommasin kakkos(ykkös)autoksi.
Tervetuloa foorumille!
"No smoke => no power => no hope"