Rengastopic
Valvoja: Moderators
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mikäs se nyt sitten on "se rengas" suomalaisille ruppaisille teille? Mahdollisimman vakaa ja hiljainen saisi olla, ja ohjauksen tarkkuuskaan ei olisi ollenkaan paha juttu. Äärimmäisiä kaarrenopeuksia ei olla hakemassa. Saa maksaa vähän enemmänkin kunhan on hyvä.
Auto siis 156, rengaskoko olisi 215/45-17 tai 225/45-17 joka olisi kehänpituudeltaan lähempänä alkuperäistä 205/55-16:tta. Ilmeisesti toisilla on kuitenkin tuo 225 raapinut kiinni sisälokasuojiin? Vanne on Alfan TI-vanne ja ilmeisesti 7" leveä, offsetista ei ole hajua.
Auto siis 156, rengaskoko olisi 215/45-17 tai 225/45-17 joka olisi kehänpituudeltaan lähempänä alkuperäistä 205/55-16:tta. Ilmeisesti toisilla on kuitenkin tuo 225 raapinut kiinni sisälokasuojiin? Vanne on Alfan TI-vanne ja ilmeisesti 7" leveä, offsetista ei ole hajua.
- Epäkelpokeräilijä -
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
No jos parhaista puhutaan niin sitten nuo sportit versiona 3 (ei kakkosetkaan huonot ole) Se 7" tuuman vanne vain on vähän kapia 225/45 kumille eli minimi joten siitä vähän miinusta. Ei-gta 156 on hiukan ahdas rengastiloiltaan ja siksi orggis koko on 215/45R17.Rasvis kirjoitti:joten laitoin Michelin Pilot Sportit tilaukseen. Nyt kaikki kertomaan että ihan paskat pyörät!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo kolmoset pitäis olla tulossa.
TI-vanteista en itse asiassa ole varma ovatko 7" vai 7,5" mutta ainakin GTV:n seitsentuumaiselle Selespeed-vanteelle 225 asettui mielestäni vielä ihan käypäsesti. 215 jäi shoppaamatta siksi että on harvinaisempana kokona kalliimpi, ja 225:ssä on kehänpituuskin lähempänä orkkis 16-tuumaista. Katsotaan miten mahtuu alle, Eibachin Pro-Kit tuli tilattua eilen joten ei tuon pitäisi kohtuuttomasti niiailla.
TI-vanteista en itse asiassa ole varma ovatko 7" vai 7,5" mutta ainakin GTV:n seitsentuumaiselle Selespeed-vanteelle 225 asettui mielestäni vielä ihan käypäsesti. 215 jäi shoppaamatta siksi että on harvinaisempana kokona kalliimpi, ja 225:ssä on kehänpituuskin lähempänä orkkis 16-tuumaista. Katsotaan miten mahtuu alle, Eibachin Pro-Kit tuli tilattua eilen joten ei tuon pitäisi kohtuuttomasti niiailla.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Nämä piti mennä myös GTA:n alle, mutta rengasputkassa olikin sitten vain kaksi kpl varastossa vaihtopäivänä. Alle meni sitten Pilot Exaltot, kun niitä sattui löytymään. Anyway, Nokian umpikovien ja ujeltavien Z:tojen jälkeen mukavat kumit. Menee pehmeästi ja pienemmällä metelillä.Rasvis kirjoitti:Joo kolmoset pitäis olla tulossa.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Pilot Sportit (PS2) toimi ainakin Civikissä huomattavasti paremmin kuin ensiasennus Pilot Premacyt. Mielestäni todella hyvät renkaat.Rasvis kirjoitti:Ei jaksa enää noilla alla olevilla soikeilla Silestoneilla leikkiä joten laitoin Michelin Pilot Sportit tilaukseen. Nyt kaikki kertomaan että ihan paskat pyörät!
Auto kulki jopa hetkittäin suoraan ja melutasokin oli yllätyksekseni matalampi.
Heikkoutena voi mainita renkaiden nopean kulumisen tai ainakin kulumisvauhdin etu ja takarenkaiden välillä. Premacyt menettivät pintaa tasaisemmin.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jotakuinkin noin tuon ajattelinkin että varmaan Sportit on hiljaisemmat ja ehkä pitävämmätkin kuin Pilot Pregnancyt mutta kulutuskestävyydessä se sitten kostautuu. Taitaa olla sama juttu kaikkien vähän sportimpien gummien kanssa. Ilmeisesti Pilot Sport ei sentään ihan samalla lailla sula alle kuin esmes Eagle F1?
- Epäkelpokeräilijä -
Alusta on mallia vakio (vaihdettu joskus Saksassa alkuperäisestä sportpack-alustasta vakioon), ja olisivat tulossa myöskin 16" teledialeille. Eli kiitos tiedosta, just sama setuppi kuin sinulla, passaa siis melko varmastitoolman kirjoitti:mulla ainakin mahtuu 16" teledial -aluilla ja orggis alustalla hienosti, on vähän niinku crosswagon -lookSautio kirjoitti:Mahtuukos 205/55R16 -nastarenkaat pyörimään 156 SW:ssä vai vastaavatko jostain kiinni?
Riippuu tietty mikä alusta ja mikä ET sulla on?
Toi farkku näyttää vakioalustalla muutenkin melkoiselta off road -kulkuneuvolta niin eipä noin korkeat renkaatkaan haitanne mitään
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Team Dynamicsin vanteita olisi kaupan alfisti.netissä, onko kenelläkään kokemusta? Prorace GT vaikuttaisi olevan jokunlainen kisa käyttöön tehty vanne.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_301.html
Jade GT-vanne rupesi näyttämään omaan silmään hyvältä. Mahtuuko 8,5x18 vanne ET 35:llä 156:sen alle kun sehän tarvii 225 leveän renkaan.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5086.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_301.html
Jade GT-vanne rupesi näyttämään omaan silmään hyvältä. Mahtuuko 8,5x18 vanne ET 35:llä 156:sen alle kun sehän tarvii 225 leveän renkaan.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :5086.html
Viimeksi muokannut JackFry, 22 Maalis 2011, 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
8,5 voi olla takana vähän paha tuolla ET:llä. Kasi menee vielä muuten hienosti, mutta täys kuorma päällä saa senkin epäsopivassa kohdassa raapimaan jos on sopivasti madaltanut.JackFry kirjoitti:Mahtuuko 8,5x18 vanne ET 35:llä 156:sen alle kun sehän tarvii 225 leveän renkaan.
Taitaa olla konkassa jo aika monetta kertaa, saas nähdä kuinka jatkossa käy. Kyllä niiden vanteita vielä ainakin ulkomaisista nettikaupoista löytää. Tilanne tosin heikkenee koko ajan.Manukki kirjoitti:Bbs on konkurssissa eli ne voi uutena unohtaa
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Ei se 8,5 välttämättä ole täysin mahdoton, mutta jos joutuu ostamaan ilman sovitusmahdollisuutta niin sitten jättäisin ostamatta. Jos pääset koittamaan niin koita ihmeessä.
Omassa edeltäjässä ne kasit 225 kumeilla otti kiinni ihan kerran tai kaksi melko ääritilanteissa ja madallustakin mulla oli n 10 mm enemmän. Paha mennä sanomaan varmaksi miten paljon pahemmat noi 8,5:set olis.
Omassa edeltäjässä ne kasit 225 kumeilla otti kiinni ihan kerran tai kaksi melko ääritilanteissa ja madallustakin mulla oli n 10 mm enemmän. Paha mennä sanomaan varmaksi miten paljon pahemmat noi 8,5:set olis.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
hehe, loistava tuning aviisi petti jälleen
Tänään ilmestyneessä GTI-lehdessä uutisoitiin, että BBS olisi ajautunut konkurssiin ja BBS- vanteita ei enää olisi saatavilla.
Kyseessä on ollut velkajärjestely, ei konkurssi, kuten lehdessä virheellisesti uutisoitiin.
Tämä tieto on perätön ja BBS jatkaa toimintaa normaaliin tapaan sekä tuotteita on edelleen saatavilla ja valmistus jatkuu.
Lähde:
Örum Oy Ab – BBS vanteiden maahantuoja.
Tänään ilmestyneessä GTI-lehdessä uutisoitiin, että BBS olisi ajautunut konkurssiin ja BBS- vanteita ei enää olisi saatavilla.
Kyseessä on ollut velkajärjestely, ei konkurssi, kuten lehdessä virheellisesti uutisoitiin.
Tämä tieto on perätön ja BBS jatkaa toimintaa normaaliin tapaan sekä tuotteita on edelleen saatavilla ja valmistus jatkuu.
Lähde:
Örum Oy Ab – BBS vanteiden maahantuoja.
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Mulla on hyvää kokemusta kolmesta Rial-setistä, joiden lakkaus kesti hyvin talvikäyttöä. Nykyisin alla on Brockin valssit ja ne ovat kokemukseni perusteella ainakin yhtä laatuisat.JackFry kirjoitti:Kertokaas laadukkaita alumiinivanne merkkejä?
Vois nyt ostaa uusille renkaille vanteet jotka kestää käyttöä.
Mitä niihin mustiin ja pyöreisiin tulee, niin en ensimmäisenä ainakaan Dunlopin Sport Maxx -kumeja ostaisi. Äänekkäät ja kuluvat kovin helpon oloisesti jopa tuon kevyen öljypolttimen alla.
Eli mitä vaan saa laittaa mutta jos ei halua laittaa tarroja niin huippunopeuden mukaan mennään?(Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta 1.marraskuuta 1998)
Autoon saa vaihtaa sen rakenteelllisesti sallitun suurimman nopeuden edellyttämää nopeusluokkaa alemman nopeusluokan renkaat.Vaihtaminen on sallittu ehdolla, että autoon vaihdettavat renkaat ovat vähintään nopeusluokkaa Q (160km/h) ja että auton suurimman rakenteellisen nopeuden edellyttämää nopeusluokkaa alemman nopeusluokan kesärenkaista on ohjaamossa kuljettajalle helposti näkyvään paikkaan pysyvästi kiinnitetty kilpi tai tarra , josta selvästi ilmenee suurin sallittu renkaiden rajoittama ajonopeus.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Ei saa, tuo blacasen laittama lainaus on ihan lainvoimaista asetustekstiä. Ei sitä kukaan taida valvoa, mutta kyllä se tarra tms. merkintä tarkkaan ottaen on pakollinen jos nopeusluokka ei riitä.Manukki kirjoitti:suomessa saa autoon laittaa nopeusluokan puolesta ihan niin alhaiset renkaat kuin haluaa ilman mitään lisätarroja.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Jeps! Itse olen myös ostanut useamman kerran suoraan Rengas-Onlinesta, ja hyvin pelaa - erityisesti ilahduttaa nopea toimitus suoraan kotiovelle. Eikä hinnoissakaan ole valittamista.Kiisseli kirjoitti:Rengas-onlinella ripeä toimitus. Viikossa tuli Pirellit kotiovelle.
Laitettava Alfaankin kesäksi rengas-satsi tulemaan...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
"autoon asennettavaksi sen rakenteellisesti sallittua suurinta nopeutta alemman nopeusluokan renkaat. Vaihtaminen on sallittu silloin, kun autoon asennettavat renkaat ovat vähintään Q-nopeusluokkaa ja auton ohjaamoon on kuljettajalle helposti näkyvään paikkaan pysyvästi kiinnitetty kilpi tai tarra, josta käy selvästi ilmi suurin sallittu renkaiden rajoittama nopeus."
Tämän minäkin bongasin. 166:ssa pitäisi olla W tai Y renkaat. Jos laitan H-luokan renkaat niin, ohjaamossa pitää olla kilpi tai tarra esim. "Renkaiden vuoksi max 240 km/h sallittu."? (V=240km/h)
Jos laitan Z-luokan renkaat, niin olisiko sopiva teksti "Renkaiden vuoksi yli 240 km/h sallittu." tai iso keltainen tarra kojelautaan "MAX yli 240 km/h) ? Vai olisiko muita hyviä tekstiehdotuksia - nopeusluokka Z on määritelmän mukaan "yli 240 km/h".
Siis oikeasti, jos laitan Z tai ZR -renkaat, niin tuollainen merkintä pitää olla? (Saksassa taitaa kuuleman mukaan olla samat käytännöt ja merkinnänpuuttumisesta voisi ilmeisesti oikeastikin saada varsin tuntuvat sakot?)
Kertokaa nyt muutenkin kokemuksia: 166 pitäisi saada uudet kesärenkaat, vanteet on 7,5" ja R16, tällä hetkellä 205/55 alla, mutta aika kapeat tuolle vanteelle, 225/50 taitaisi olla "oikeampi"?
Tämän minäkin bongasin. 166:ssa pitäisi olla W tai Y renkaat. Jos laitan H-luokan renkaat niin, ohjaamossa pitää olla kilpi tai tarra esim. "Renkaiden vuoksi max 240 km/h sallittu."? (V=240km/h)
Jos laitan Z-luokan renkaat, niin olisiko sopiva teksti "Renkaiden vuoksi yli 240 km/h sallittu." tai iso keltainen tarra kojelautaan "MAX yli 240 km/h) ? Vai olisiko muita hyviä tekstiehdotuksia - nopeusluokka Z on määritelmän mukaan "yli 240 km/h".
Siis oikeasti, jos laitan Z tai ZR -renkaat, niin tuollainen merkintä pitää olla? (Saksassa taitaa kuuleman mukaan olla samat käytännöt ja merkinnänpuuttumisesta voisi ilmeisesti oikeastikin saada varsin tuntuvat sakot?)
Kertokaa nyt muutenkin kokemuksia: 166 pitäisi saada uudet kesärenkaat, vanteet on 7,5" ja R16, tällä hetkellä 205/55 alla, mutta aika kapeat tuolle vanteelle, 225/50 taitaisi olla "oikeampi"?
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Eikös nuo renkaiden nopeusrajoitusmuistutukset ole ihan arkipäivää Saksassa varsinkin kitkarenkailla ajettaessa.
Ainakin 156:ssa oli juuri tuota varten erillinen muistutusmahdollisuus ajotietokoneessa (oletus 160km/h).
Se kai pitäisi jopa riittää siellä päin ajettaessa. Suomessa varmaan pitää olla kaikki mahdolliset kyltit, vaikkei täällä saa ajaa edes 121 kmh, oli alla mitkä renkaat vaan.
Ainakin 156:ssa oli juuri tuota varten erillinen muistutusmahdollisuus ajotietokoneessa (oletus 160km/h).
Se kai pitäisi jopa riittää siellä päin ajettaessa. Suomessa varmaan pitää olla kaikki mahdolliset kyltit, vaikkei täällä saa ajaa edes 121 kmh, oli alla mitkä renkaat vaan.
Kesärenkaat
Pitäis 156:een uudet kesärenkaat hommata ja suositteluja otetaan vastaan!
Ennen oli noi Michelin premacyt (205,55,16) ja hyviltä tuntui mutta oisko jotain vielä parempaa tarjolla? Hinta-laatu-suhteella vaikka mitattuna?
Hiljaisuus lähinnä pääkriteerinä eikä niistä ajo-ominaisuuksistakaan nyt haittaa olis...
Ennen oli noi Michelin premacyt (205,55,16) ja hyviltä tuntui mutta oisko jotain vielä parempaa tarjolla? Hinta-laatu-suhteella vaikka mitattuna?
Hiljaisuus lähinnä pääkriteerinä eikä niistä ajo-ominaisuuksistakaan nyt haittaa olis...
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Intterweb ja oma järki ei osannut sanoa: meneekö 225/45 17" koon rengas 7" leveälle vanteelle? Ja sopiiko se kääntyilemään 156:ssa, jossa on 40mm madallus?
Nopeuslukemaan tuo 225/45 kai vaikuttaa hieman (3%luokkaa?), mutta tuo tila askarruttaa.
Nopeuslukemaan tuo 225/45 kai vaikuttaa hieman (3%luokkaa?), mutta tuo tila askarruttaa.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
^ Kai se 7" vanteellekin vielä menee mutta 7,5"llä näyttää paremmalta.
Mulla Eibachin puoli metriä pudottavalla "-30 mm" sarjalla ja 225/45-17 7,5" ET35:llä tahtoo vasemmalle käännettäessä raapia johonkin oikean etupyöräkotelon muovisläibäreeseen. Ei mitään vakavaa mutta renkaat tapissa tulee ärsyttävä ääni. Talvikokoonpano on samanlainen mutta vaihteissa on ET25, muuten ihan pyllystä mutta eipähän ainakaan raavi mihinkään.
Mulla Eibachin puoli metriä pudottavalla "-30 mm" sarjalla ja 225/45-17 7,5" ET35:llä tahtoo vasemmalle käännettäessä raapia johonkin oikean etupyöräkotelon muovisläibäreeseen. Ei mitään vakavaa mutta renkaat tapissa tulee ärsyttävä ääni. Talvikokoonpano on samanlainen mutta vaihteissa on ET25, muuten ihan pyllystä mutta eipähän ainakaan raavi mihinkään.
- Epäkelpokeräilijä -
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Onkos kukaan tämmösistä kuullut mitään kehuja/haukkuja? Maxxsport RB5-F3 semisliksi. Olis vaan niin houkuttelevan hintaisia...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Re: Kesärenkaat
Mä käyn huomenna hakemassa Continentalin ContiPremiumContact2:t (TM:n testivoittaja 2011) 205/55R16 koossa Erikoisvanne Ky:ltä noin 440 euron hintaan.Oiva kirjoitti:Pitäis 156:een uudet kesärenkaat hommata ja suositteluja otetaan vastaan!
Ennen oli noi Michelin premacyt (205,55,16) ja hyviltä tuntui mutta oisko jotain vielä parempaa tarjolla? Hinta-laatu-suhteella vaikka mitattuna?
Hiljaisuus lähinnä pääkriteerinä eikä niistä ajo-ominaisuuksistakaan nyt haittaa olis...
Kokemusperäisesti edullisimmin, luotettavimmin ja kohtuullisella toimitusajalla renkaat saa täältä
Erityisesti Pirellien kanssa on itsellä ja monilla tutuilla ollut vaikeuksia. Maahantuojalla ei tunnu olevan mitään mielenkiintoa toimittaa sellaisia rengaskokoja, joita ei löydy suoraan varastosta
Tietysti alle voi laittaa minkä tahansa sopivan kokoisen rengassarjan, mutta ainakin vanhemmissa Alfoissa mieluummin katselisi alkuperäisiä rengasmerkkejä ja -kokoja, eikä joitakin kiinalaisia halpagummeja
Erityisesti Pirellien kanssa on itsellä ja monilla tutuilla ollut vaikeuksia. Maahantuojalla ei tunnu olevan mitään mielenkiintoa toimittaa sellaisia rengaskokoja, joita ei löydy suoraan varastosta
Tietysti alle voi laittaa minkä tahansa sopivan kokoisen rengassarjan, mutta ainakin vanhemmissa Alfoissa mieluummin katselisi alkuperäisiä rengasmerkkejä ja -kokoja, eikä joitakin kiinalaisia halpagummeja
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kesärenkaat
Tästä renkaasta on itsellä pelkästään positiivista sanottavaa. Ei juurikaan vetele urissakaan ja on kohtuuhiljainen. Muutenkin mukava rengas, olematta kuitenkaan vetelä. Ns. "arkikäyttöön" erinomainen rengas. Entisiin Hankook Ventus Prime -renkaisiin verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä.Kirjiz kirjoitti: Mä käyn huomenna hakemassa Continentalin ContiPremiumContact2:t (TM:n testivoittaja 2011) 205/55R16 koossa Erikoisvanne Ky:ltä noin 440 euron hintaan.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Kesärenkaat
Itselläni taasen tuosta PC2:sta ei ole oikeastaan mitään positiivista sanottavaa (koko 205/50R15, eli ei välttämättä voi verrata). Ei vetele urissa, koska renkaan runko on löysä. 1000kg amisautossa paineet piti nostaa 2.8 bariin, että sai jotain tunnokkuutta ohjaukseen. Aggressiivisemmin ajaessa, kuten amisautolla kuuluu ajaa, rengas tuntuu taittuvan alle, jonka jälkeen auto lähtee kääntymään. Pito loppuu äkillisesti joskin osa tästä menee amisauton takapään tuennan piikkiin, jollain toisella renkaalla tämä ilmiö on tosin lievempi.Jakke kirjoitti:Tästä renkaasta on itsellä pelkästään positiivista sanottavaa. Ei juurikaan vetele urissakaan ja on kohtuuhiljainen. Muutenkin mukava rengas, olematta kuitenkaan vetelä. Ns. "arkikäyttöön" erinomainen rengas. Entisiin Hankook Ventus Prime -renkaisiin verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä.Kirjiz kirjoitti: Mä käyn huomenna hakemassa Continentalin ContiPremiumContact2:t (TM:n testivoittaja 2011) 205/55R16 koossa Erikoisvanne Ky:ltä noin 440 euron hintaan.
Arkikäyttöön tosin toimiva rengas, kyllä niillä ajaa töihin, kauppaan ja kotiin.
VMP
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kesärenkaat
Niin voihan se olla, että meikäläinen alkaa tulla vanhaksi, kun joka liikennevaloista ei enää jaksa lähteä renkaat sauhuten tai ajella kaikkia työmatkan mutkia ja kaarteita sata lasissamattijus kirjoitti:
Itselläni taasen tuosta PC2:sta ei ole oikeastaan mitään positiivista sanottavaa (koko 205/50R15, eli ei välttämättä voi verrata). Ei vetele urissa, koska renkaan runko on löysä. 1000kg amisautossa paineet piti nostaa 2.8 bariin, että sai jotain tunnokkuutta ohjaukseen. Aggressiivisemmin ajaessa, kuten amisautolla kuuluu ajaa, rengas tuntuu taittuvan alle, jonka jälkeen auto lähtee kääntymään. Pito loppuu äkillisesti joskin osa tästä menee amisauton takapään tuennan piikkiin, jollain toisella renkaalla tämä ilmiö on tosin lievempi.
Arkikäyttöön tosin toimiva rengas, kyllä niillä ajaa töihin, kauppaan ja kotiin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO