Italialaiset moottoripyörät
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tuli tänään käytyä ensimmäistä kertaa prätkällä radalla, Alastarolla. Ihan oli yhtä kivaa kuin autollakin. Kokemattomuus, vuosikertarenkaat, luistava kytkin ja pienet tehot vähän rajoittivat nopeuksia, mutta pääsin sentään jonkun ohittamaankin. Eniten jäin hitaissa mutkissa ja suorilla, kun taas nopeissa mutkissa ja jarrutuksissa sain monia kiinni.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Kävin myös ajamassa tuolla Multistradalla. Tuntui heti käteen käyvältä. Ajo-ohjelmien pikavalinta hyvä ominaisuus.Monza kirjoitti:Kävin tyyppään uuden Multistradan. Mielenkiintoinen kyhäelmä aiheesta 4 pyörää yhdellä vakuutuksella. On vain ihan erilainen ajaa kuin bläkkäri, joten en osaa vielä sanoa tykkäsinkö vaiko en. S/Tourinkiversion hinta on kyllä karsea.
Tehoa minun tarpeisiin ihan riitävästi.
Ajoin myös pikkuMonsterin, mutta ajoasento ei satu minulle.
Mutta kolmas ajamani Ducati on se jonka ottaisin mieluiten näistä kolmesta. Hypermotard 796 on hauska pyörä. Oli viittä vaille etten tehnyt kauppoja tuosta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Ollie
- Viestit: 176
- Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
- Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
- Paikkakunta: Tampere
Aihe oli Italialaiset moottoripyörät, Husse oli ruåtsalainen pitkälle 80-luvulle...Gasolina kirjoitti:
Miltä vuodelta Ollien Husqu on? Itselläni oli joskus ajat sitten Monark ISDT Replica, jossa oli ilmeisesti liki sama Sachsin kone.
Tuo on 76 tai 77 Ancillotti 50 CR, noilla 12-16 -vuotiaat kuskit aloittivat crossiuransa 70-luvulla. Minulle oli tuollainen tilattu keväällä -76, mutta silloin en sitä saanut tehtaan toimitusvaikeuksien vuoksi, joten päädyimme modernisoimaan vuoden -74 alunperin Zündapp-moottorista Moto-Aimia (kuvasa vasemmanpuoleinen n:o 4, kuvattu Ellivuoressa -77). Numero 14 on vuoden -76 Moto-Aim.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
http://www.nettimoto.com/ducati/supersport/1076800
Laitoin Ducen myyntiin, tuleva asuinpaikka ei oikein ole omiaan tuommoiselle pyörälle.
Laitoin Ducen myyntiin, tuleva asuinpaikka ei oikein ole omiaan tuommoiselle pyörälle.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Itellä tämmönen italian vehje pihassa. Cagiva Mito siis ja piikkinen. Alffa oottelee jo pihassa kunhan saisi tämän nyt ensin myytyä ja kortin taskuun!
- Liitteet
-
- 1_fhdrpien.jpg
- (146.05 KiB) Tiedosto ladattu 11270 kertaa
Kantapään kautta vuodesta -93..
Nyt on päättynyt maallinen taivallus 1098R:n kanssa ja laite lähti etelä Suomeen.
Yllättävän hyvin toimi laite nämä vuodet mutta ei todellakaan niin "huolto vapaa" kuin japskit. Mutta kyllä se on kilpapyörä noihin muihin verrattuna.
Omat ominaisuutensa ja muutama peri Italialainen ratkaisu, jonka takia vuosi toisensa jälkeen mennään perse edellä puuhun. Miksi?
Mutta kyllä mietteet ovat näiden vuosien jälkeen kumminkin positiivisia.
Haikein mielin, näihin kuviin näihin tunnelmiin...
PS. Verstaalle jäi vielä viime kauden ajettu kone kaupattavaksi. +180hv takapyörältä.
Yllättävän hyvin toimi laite nämä vuodet mutta ei todellakaan niin "huolto vapaa" kuin japskit. Mutta kyllä se on kilpapyörä noihin muihin verrattuna.
Omat ominaisuutensa ja muutama peri Italialainen ratkaisu, jonka takia vuosi toisensa jälkeen mennään perse edellä puuhun. Miksi?
Mutta kyllä mietteet ovat näiden vuosien jälkeen kumminkin positiivisia.
Haikein mielin, näihin kuviin näihin tunnelmiin...
PS. Verstaalle jäi vielä viime kauden ajettu kone kaupattavaksi. +180hv takapyörältä.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
No niin. Vuoden verran se kesti, mutta pitkä harkinta-aika on osoitus hyvästä valinnasta, mitä?AlfaTom kirjoitti:
Kävin myös ajamassa tuolla Multistradalla. Tuntui heti käteen käyvältä. Ajo-ohjelmien pikavalinta hyvä ominaisuus.
Tehoa minun tarpeisiin ihan riitävästi.
Ajoin myös pikkuMonsterin, mutta ajoasento ei satu minulle.
Mutta kolmas ajamani Ducati on se jonka ottaisin mieluiten näistä kolmesta. Hypermotard 796 on hauska pyörä. Oli viittä vaille etten tehnyt kauppoja tuosta.
Nyt on siis alla Ducati Hypermotard 796. Viime syksyn koeajo jätti niin mukavat muistot, että pitihän se hakea pois kun ei ollut mennyt kaupaksi.
Kyseessä on koeajopyörä, jolla on ajettu vain viime kesänä, mittarissa luovutushetkellä 1040km. Sisäänajettu sopivasti, mm. Mika Kallion toimesta Alastarolla viime kesänä
Tänä vuonna pyörä on ollut vain ikkunakoristeena erään kampaamon näyteikkunassa. Ikkunaprinsessa siis.
Mutta hauskuuskerroin on huipussaan mutkateillä, Paippisten moottorikahvilasta eilen palatessa ei mutkateistä saanut tarpeekseen millään. Aivan uskomaton fiilis kun kaasun voi avata ihan eri lailla kun isolla painavalla pyörällä mutkasta ulos tultaessa, Hyperi oikein imee asfalttiin kiinni. Hauskin pyörä millä olen ajanut. Kaupungissakin tuntuu kuin olisi satapiikki tonnisen koneella alla
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Ollie
- Viestit: 176
- Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
- Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
- Paikkakunta: Tampere
Tässä italialaista muotoilua 50 vuoden takaa kuvattuna viime lauantaina Niinisalossa.
Kaikki varmaan tunnistavat laitteen, onhan näitä valmistettu yli 180 kpl.
Aermacchi Chimera, kuten Mouho tuossa alapuolella tiesi.
Kaikki varmaan tunnistavat laitteen, onhan näitä valmistettu yli 180 kpl.
Aermacchi Chimera, kuten Mouho tuossa alapuolella tiesi.
- Liitteet
-
- poritre.JPG
- (86.44 KiB) Tiedosto ladattu 10594 kertaa
Viimeksi muokannut Ollie, 09 Syys 2011, 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tässä on kyllä hyvällä maulla rakennettu Cafe Racer. Katsokaa myös projektiketjun kuvat. Ei voi kuin ihailla tuota käden jälkeä!
Viimeksi muokannut Abarth, 14 Loka 2011, 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Italialaiset moottoripyörät
^ Samaa laitetta taisin ihailla Forssan Picnikissä kesällä. Kelpaisi mullekkin.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Italialaiset moottoripyörät
C10R Cagivalla suoritettujen huimistelujen jälkeen eka motskari customeista mikä himottaisi.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Italialaiset moottoripyörät
^Jahas, täällä olikin jo kuva kun mietin että pitäiskö postata. Ei hullumpi muotoilu.
Viivillä on muuten Ducati itselläänkin, koskahan Alfa.
Viivillä on muuten Ducati itselläänkin, koskahan Alfa.
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
- Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
- Paikkakunta: Hki
Re: Italialaiset moottoripyörät
Ei o Viiviläistä ei....mut jytinää o! Kyl tossa ainakin reiden saa lämpöiseks pelkästään kyydeillä Ja pakko kai se on sanoa ettei toi Diavelli ainakaan mua liikaa sytytä. Kahvasta sillä on varmaan kiva kääntää mut italialaisefekti "taaksekatsomisineen" jää kyllä syntymättä . Se kun ei Viivikään alvariinsa siinä kai roiku....
- Liitteet
-
- 061 (800x600).jpg
- (272.19 KiB) Tiedosto ladattu 10147 kertaa
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Italialaiset moottoripyörät
SF 848 Viivillä on ainakin pressikuvissamichael kirjoitti:^Jahas, täällä olikin jo kuva kun mietin että pitäiskö postata. Ei hullumpi muotoilu.
Viivillä on muuten Ducati itselläänkin, koskahan Alfa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tuli tuollakin (Diavelilla) ajettua...jäi vähän kaksijakoinen fiilis...toisaalta mahtava tehon tunne mutta sitten tuo ajoasento ei ole kovin ducatimainen tai edes italialainen. No pakko se on mennä markkinoilla virran mukana...kait...jknracing kirjoitti:C10R Cagivalla suoritettujen huimistelujen jälkeen eka motskari customeista mikä himottaisi.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Italialaiset moottoripyörät
Omaan Hyperiin tilasin Power Commander V:n jota odotellaan vesi kielellä. Orkkis putki on vielä kiinni mutta SC-projectin 2-2 systeemi kiinnostaisi
http://www.sc-project.com/ducati_hypermotard_796_e.htm
Vaikea vaan arvutella mikä käytännön ero on carbonin, rosterin ja titaanivaimentimen välillä? Painoero tietysti, mutta se ei ole ratkaisevaa. Tuo musta rosteri tai titaani ehkä olis mun valinta...carbonia alkaa olla jo kaikilla ja joka paikassa
Ohjausvaimennin tarvii vielä hommata niin ei tule "tilanteita" nopeassa ajossa
http://www.sc-project.com/ducati_hypermotard_796_e.htm
Vaikea vaan arvutella mikä käytännön ero on carbonin, rosterin ja titaanivaimentimen välillä? Painoero tietysti, mutta se ei ole ratkaisevaa. Tuo musta rosteri tai titaani ehkä olis mun valinta...carbonia alkaa olla jo kaikilla ja joka paikassa
Ohjausvaimennin tarvii vielä hommata niin ei tule "tilanteita" nopeassa ajossa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tälle osastolle kai tämäkin kuuluu. "Työsuhdeajoneuvona" tällainen Italian ihme. Siivoojilta peritty entinen lattianhoitokone, nykyisin palvelee kulkupelinä täällä 22000 neliön hallissa. Huomaa asiaankuuluva himmentynyt logo keulalla
- Liitteet
-
- 32582_404778298375_4704318_n.jpg
- (47 KiB) Tiedosto ladattu 9929 kertaa
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Italialaiset moottoripyörät
Ihan mielenkiinnosta, onkos kellään täällä foorumeilla ollut cagiva river 500? Tai onko muuten vaan tietoa pyörästä? Itse nyt katsellut yhtä ja voipi olla että sellainen ilmestyy pihaan lähiaikoina
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Italialaiset moottoripyörät
Joskus olen tuollaista tyypännyt ja muistini mukaan hyvin samanoloinen verraten kawan erkkiin (er5) ja suitsan gs500:n.alezi kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, onkos kellään täällä foorumeilla ollut cagiva river 500? Tai onko muuten vaan tietoa pyörästä? Itse nyt katsellut yhtä ja voipi olla että sellainen ilmestyy pihaan lähiaikoina
Jarrut yllättivät positiivisesti, tosin eipä tuollaisella kauheasti kaahustetakaan. Mukavia mopomaisia pöristimiähän tuollaiset viissatkut ovat jos haluaisi maitoa hakea lähikaupasta. Ohjattavuus hitaissa nopeuksissa on todella hyvä ja pyörää voi heitellä alta suuntaan toiseen.
Isona miinuksena noista puuttuu "konetta pitää kunnioittaa" -asenne kun tupin voi vääntää nurin sen kummemmin miettimättä
Summasummarum. Hyviä ensipyöriä, kannattanee kuitenkin varautua pikaiseen "tarpeeseen" vaihtaa isompaan.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Re: Italialaiset moottoripyörät
Joo kyllähän siinä varmaan teho äkkiä loppuu kesken, mutta juuri ekaksi "isoksi" pyöräksi tuo on tulossa. Täytyy nyt katsoa millainen on fiilis koeajon jälkeen
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Italialaiset moottoripyörät
Ekaksi pyöräkisi nuo pienemmät moperit on juurikin vaarallisimpia mielestäni. Kuten edellä mainittiin, niitä ei kunnioita samanlailla kuin isompia jotka vähän "pelottaa". Niillä teloo itsensä helpommin kun ei yhtään jänskätä..
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Italialaiset moottoripyörät
Mistäs tuollaiseen 2000-vuoden ST4:seen saisi jykevämpää soundia? Vakioputkilla hieman liian sivistynyt.
Re: Italialaiset moottoripyörät
Mandeprkl kirjoitti:Mistäs tuollaiseen 2000-vuoden ST4:seen saisi jykevämpää soundia? Vakioputkilla hieman liian sivistynyt.
Kaupasta.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Italialaiset moottoripyörät
Ei millään meinaa tuosta lähi-Siwasta löytyä!? Kumma juttu..savijo-r kirjoitti:Mandeprkl kirjoitti:Mistäs tuollaiseen 2000-vuoden ST4:seen saisi jykevämpää soundia? Vakioputkilla hieman liian sivistynyt.
Kaupasta.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Italialaiset moottoripyörät
Omassa 749S oli aikanaan termignonin titaaninen täysputkisto, en tiedä mitenkä äänet olis voinu enään paremmat olla.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Italialaiset moottoripyörät
Termignoni olisi toki aivan ihana, mutta se hintakin taitaa olla aika kovettu. Mutta onko jotain kauppoja intermaailmassa josta pääsisi hintoja vertailemaan? Ebaystä löytyy jotain.Epezi kirjoitti:Omassa 749S oli aikanaan termignonin titaaninen täysputkisto, en tiedä mitenkä äänet olis voinu enään paremmat olla.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tuollainen tuli ensipyöräksi muutama viikko sitten.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Italialaiset moottoripyörät
^ sama täällä, "ensipyörä" haettu, ja tämä onkin 35 vuoteen taas 1. moottorikäyttöinen kaksipyöräinen alla -sain pahan ampiaisenpistoksen niin kuin kesällä voi käydä
Sanotaan nyt, että Vespa on vähän nuorempi kuin minä eli Vespa-69-mallia...
JT
Sanotaan nyt, että Vespa on vähän nuorempi kuin minä eli Vespa-69-mallia...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Italialaiset moottoripyörät
Tämmöisellä RSV Mille R:llä olen päästellyt tämän kesän. Kyllä V2 on vaan hauska kampe.
- Liitteet
-
- DSC_0349-1.jpg
- (29.57 KiB) Tiedosto ladattu 9398 kertaa
Abarth 500 Esseesse
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Italialaiset moottoripyörät
Kyllä V2:sta parhaat soundit lähtee
Japsinelipyttymuoviluotivinorunko-oravasorveilla ei mitään mahkuja oikeitten pyörien kanssa.
Japsinelipyttymuoviluotivinorunko-oravasorveilla ei mitään mahkuja oikeitten pyörien kanssa.
Kantapään kautta vuodesta -93..