Odottelen tällä pikku-Bussolla sitä sopivaa. Enkä arvosta auton ylimaalausta. Varsinkaan värinvaihto mielessä. Ja tykkään kytkimestä... Mahottoman vaikia ihminen..
Metsäkuormaimen sylinteriä on irroiteltu parisen viikkoa. Tuntuu olevan 40 millinen tappi hieman tiukassa: aluksi lekalla päähän, siis sen tapin > Ei vaikutusta. Sitten U-palkista viritys ja 10 tn tunkki kiinni > Ei vaikutusta. Naapurin lainaama 20 tn Enerpac > tappi liikahti n. 2 mm. Lämpöä ja uusi tunkkaus > Ei vaikutusta. Tänään Moponetistä 30 tn ihan aito kiinalainen tunkki (ei mikään vietnamilainen lisenssivalmiste) kiinni > 160 U taipuu. Tappi se vaan jököttää tyynesti reiässään.
Alkoi illalla liipasta melko liki, ettei ruvennut harmittamaan, mutta ...
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
Muutto paljastaa taas mitä kaikkee älytöntä tullu nurkkiin keräiltyä. Mihin ihminen tarvii esim. Philips kelanauhuria vm-63? Tai Amiga 500 ja Commodore 64 tietokoneita? Ei vaan raaski luopua
Sitäpaitsi: Kuukausi ollut aikaa tehdä muuttoa ja silti tulee kiirus!
Jakke kirjoitti:Muutto paljastaa taas mitä kaikkee älytöntä tullu nurkkiin keräiltyä. Mihin ihminen tarvii esim. Philips kelanauhuria vm-63? Tai Amiga 500 ja Commodore 64 tietokoneita? Ei vaan raaski luopua
Sitäpaitsi: Kuukausi ollut aikaa tehdä muuttoa ja silti tulee kiirus!
Oi Amigaa Meillä oli tommonen aikanaa ja sitä tuli lapsuudessa paljon hakattua. Tätä nykyä kone on veljellä helsingissä. Vuosi pari sitten siellä vierailun aikana kaivettiin kone esiin ja omistettiin yks ilta (ja yö) sillä pelaamiseen ja olihan se melko hienoa
routasydän kirjoitti:
Oi Amigaa Meillä oli tommonen aikanaa ja sitä tuli lapsuudessa paljon hakattua. Tätä nykyä kone on veljellä helsingissä. Vuosi pari sitten siellä vierailun aikana kaivettiin kone esiin ja omistettiin yks ilta (ja yö) sillä pelaamiseen ja olihan se melko hienoa
Jep! Joskus tullut itsekin vietettyä kaljanhuuruisia peli-iltoja lapsuuden kavereiden kanssa sekä kuusnepan, että Amigan kimpussa
Eipä oltu Autokeskuksella tilailtu osia (takavilkkua, vetaria) Lanciaan sen jälkeen, kun pari viikkoa sitten siellä poikkesin. Eivätkä kiireissään olleet soittaneet, vastanneet puhelimeen/sähköposteihin. 3.6. on nyt sitten kuitenkin aika takuuhuoltoon varattuna. Laina-autoa ei korjausten ajaksi liikene.
Kävipähän vähän jännät tuossa liikenteessä. Edessä olevan auton pöläri lähti irti ja alkoi rullaamaan vastaantulevien kaistalle. Vulva koitti väistää, mutta aika kovaa napahti volvon puskuriin ja siitä tietenkin perkele mun puskuriin. Noh, enhän mä sitten edes enään kotipihassa muistanut katsoa, tuliko siitä jotain.
E: No, olihan siihen puskurin mustaan listaan tullut sitten naarmu, jipii!
Viimeksi muokannut jeQQ, 29 Huhti 2011, 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Traktoria uhkaa katkaisu, kytkimen käpälien pultit pettäneet ja käpälistä kiertéet sököt..
Eihän viime kerrasta saman syyn vuoksi ole kuin n 400-500 tuntia ja 11 vuotta, edellinen tekijä eläkkeellä, ei voi edes mennä valittaan, taisi sillon vähän oikasta hommassa.
Joku ajelee lappeenrannassa kaksivärisellä 156sella... Hartialinjaan asti musta tai sininen ja loppu hopeaa.. Ainiin kokonaisuuden viimeistelee evo-tyylinen jättilintulauta ja 15 tuuman kesäpyörät...
Näin tänään samanlaisen tojo aristo:n, sillä erolla, etä oli 1-värinen, mutta kori raiskattu näyttämään funny-carilta, takapyörät oli jossain siellä pakkelin alla kymmenen sentin syvyydessä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
jiiässä kirjoitti:Traktoria uhkaa katkaisu, kytkimen käpälien pultit pettäneet ja käpälistä kiertéet sököt..
Eihän viime kerrasta saman syyn vuoksi ole kuin n 400-500 tuntia ja 11 vuotta, edellinen tekijä eläkkeellä, ei voi edes mennä valittaan, taisi sillon vähän oikasta hommassa.
Onkos mahdollista, että olisi jäänyt kantamaan? Katkaisuhoito on kuitenkin viikonlopun jobi, jos on rata, palikat valmiina ja nokka sopii uudelleen perään. Boorit kohdallaan jne.
Itsellä parempi mieli: kuormaimen tapit antautuivat kun naapuri kävi kertomassa niille pari valikoitua totuutta. Toisaalta: sylinteri lommolla ja varsi kuopilla, eli uutta tilalle. No, rahallahan siitä...
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
Onkos mahdollista, että olisi jäänyt kantamaan? Katkaisuhoito on kuitenkin viikonlopun jobi, jos on rata, palikat valmiina ja nokka sopii uudelleen perään. Boorit kohdallaan jne.
Yksi pulteista hieman kantaa mutta juuri siitä on kierteet hävinneet, Massikassa onnettomassa on tarkistusluukku niin perhanan pieni että käpälän paikallaan vaihto on lähes mahdotonta...Esim Belarukseen käy helpommin.
Mutta yksi heppu kehuu senkin tehneensä, MF 3305:een jossa samanlainen rakenne..
Kokenut huoltomies jolta homma käy vaikka silmät kiinni lupaili katkasuhoidon hinnaksi n 400-500 euroo työltä ja uusi koko kytkinpaketti on noin 500+ euroo. Taidetaan pistää kaikki uusiksi kerralla.
jiiässä kirjoitti: Massikassa onnettomassa on tarkistusluukku niin perhanan pieni että käpälän paikallaan vaihto on lähes mahdotonta...Esim Belarukseen käy helpommin.
Mutta yksi heppu kehuu senkin tehneensä, MF 3305:een jossa samanlainen rakenne..
Kokenut huoltomies jolta homma käy vaikka silmät kiinni lupaili katkasuhoidon hinnaksi n 400-500 euroo työltä ja uusi koko kytkinpaketti on noin 500+ euroo. Taidetaan pistää kaikki uusiksi kerralla.
Joo, yleensä on järkevää tehdä koko paketti kuntoon, jos kerran katkaisee. Massikassa se luukku lienee tarkoitettu vain kaksoiskytkimen säätöön. Gynekologilta saattaa tietty onnistua kytkin-sektio sen kautta.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
Tallihomma oli suvittuna toukokuun alusta ja ekan vuokrankin maksoin. Ei sitten ollutkaan niin selvä ja vuokra pompsahti yhtäkkiä 36:lla prosentilla ylöspäin. Pitäköön tunkkinsa.
Täytyy sitten rimpuilla anopin tallissa noita Giulian projektihommia.
Auton myllytys ei vieläkään ole ihan mieluisinta hommaa.... Alffa seissyt pian jo viikon hallilla hitsattavana, helmoitettavana ja fiksattavana.. Jos huomenna saisi jo ajoon..
Paskalla mäihällä pääsee kannenirroitustalkoisiin viikonloppuna. Veti vissiin laihalle ja silleesti. Joku siellä nyt sitten ei ole ihan kunnossa. No kunhan tuon pösön taka-akselin vaihtais ensiksi. Jesh!
Mun tekee aika harvoin huonoa kolaripaikalla, mutta viime yönä lempäälässä katsellessa farmari mondeota... Hyi *aatana. UU:na puun ympärillä, koivu kuskin ovesta sisällä - lähes kiinni apparin ovessa.
Alfasta päätti laueta etulaakeri toissapäivänä. Jäi sitten menemättä motorshowhun. Hirveä metsästys muutenkin sen laakerin kanssa. Lopulta löytyi "oikeat". Ainoa vaan että isomman laakerin ulkokooli pikkaisen liian pieni. Nyt on laakerilukitteet välissä. Katsotaan huomenna onko tarttunut kiinni.
DaViega kirjoitti:Kyllä nyt on pohjapanssari antannut periksi
Monta päivää meni, että Alfistilta tulee? jos ajoittaisi tilauksen niin että seuraavana päivänä saa alle...
Merrasjärven kohdalla tuli eilen vastaan punainen 156, jonka kuljettajalle olisin suositellut auton alle vilkaisua. Ja suosittelen vieläkin, jos auto ei ole sinun. Itse olin liikkeelle huomiota herättämättömällä menopelillämme ja silti lähes moikkasin.
Kilometrin päässä on majaillut pitkään hyvä Sprint-projekti, mutta nyt joku sen korjasi talteen. Oishan tuon omaankin talliin huolinut. Toivottavasti sai hyvän kodin.
DaViega kirjoitti:Kyllä nyt on pohjapanssari antannut periksi
Monta päivää meni, että Alfistilta tulee? jos ajoittaisi tilauksen niin että seuraavana päivänä saa alle...
Merrasjärven kohdalla tuli eilen vastaan punainen 156, jonka kuljettajalle olisin suositellut auton alle vilkaisua. Ja suosittelen vieläkin, jos auto ei ole sinun. Itse olin liikkeelle huomiota herättämättömällä menopelillämme ja silti lähes moikkasin.
Omalla kohdalla on tilanne vielä sen verran hallussa, että on kosmeettinen vaiva ja en vielä saannut ottamaan kiinni, mutta onpahan hyvä teko syy ruveta tuotakin laittamaan uusiksi.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Prkl, jossei jetlagi herätä kolmelta aamulla, niin sitten 5.3 magnitude aftershock ravistaa punkkaa edestakaisin ja koko motelli helisee, Christchurch, NZ.