Turku Sprint tiistaina 25.5.2004

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Turku Sprint tiistaina 25.5.2004

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Siis tänään, ajajien esittely n. 17.15 ja ratakapinat alkavat kello 18. Mukana mm. Leif Tuomela ja kiehtovan nopea Alfa Romeo 1750 GTV (katso albumistani kuvia viime vuodelta)! Kaikki paikalle!

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Nastaa oli ja peltikin rytisi monesti, nähtiin yksi katotuskin! Ikävin oli nähdä ensin paremmin kuin uutena kiiltänyt n. 1970 Rallye Kadett kaikilla luokitusvarusteilla ja vartin päästä sama auto hanttarin puolen keula rutussa. Ekan kierroksen jälkeen Leifin 192 hv 2.0TS "1750" oli kahdeksas ja seuraavalla paransi aikaansa sekunnilla, 15 parhaan finaalia ei nähty joten en tiedä miten lopulta kävi. Muista Kallion murtoluku-FIAT, Delta HF Integralet ja tietysti kaikki vanhat takavetoiset lämmittivät sydäntä. Ja nuoret Lions Club tanssitytöt :-D

Turun Sanomista:
"Erkkilä Artukaisten vauhdikkain

PEKKA JÄRVIÖ
AL-Härmää edustava, mutta Pohjois-Satakunnan Siikaisissa asuva sprintin erikoismies Vesa Erkkilä oli nopein Turkuhallin ympäristössä ajetussa perinteisessä Turku Sprintissä. Hänen jälkeensä kakkostilan nappasi samanlaisella Toyota MR2:lla Rauman Urheiluautoilijoiden Janne Välilä. Isäntäseuran Turun UA:n Jouko Kallio näytti jälleen taitonsa nousemalla finaalissa komeasti kolmanneksi.

Kukin kilpailija ajoi ensin kaksi kierrosta, joiden perusteella 15 nopeinta ajajaa pääsi ratkaisevaan finaaliin. Erkkilä oli alusta asti nopein kaikilla ajamillaan kierroksilla tehden loppukilpailussa koko kisan parhaan ajan 2.03,33.

– Kaikki sujui aivan mainiosti. Olen ajanut täällä Turussa yhtä vuotta lukuun ottamatta joka kerta ja tykkään tästä radasta. Tämä on jollain tavalla ovela rata, jossa oikeilla ajolinjoilla on suuri merkitys, myhäili monitoimikoneenkuljettajana leipänsä ansaitseva Erkkilä.

Jokke Kallio naureskeli kisan jälkeen tyytyväisenä, sillä hän oli alkukierrosten jälkeen vasta kuudenneksi vauhdikkain. Pohjolan autovahinkotarkastajan suunnitelmiin kuuluu muutama sprinttikisa, mutta kunnon kesäloman mies aikoo joka tapauksessa pitää.

– Katsotaan, jos vaikka lomamatkan varrelle osuisi joku sopiva kisa, totesi Kallio, mutta mainitsi osallistuvansa varmasti kesällä Raisiossa ajettavaan kilpailuun.

Viime vuoden voittaja Kari Tasanko lähti isolla nelivetoisella Mitsubishi Lancerilla finaaliin kolmannelta sijalta, mutta hänen matkansa tyssäsi käytännössä jo lähtöviivalle.

– Etupäästä katkesi vetoakseli. Renkaat olivat sopivan lämpimät, mutta pitoa oli niin paljon, ettei ”vetari” kestänyt, harmitteli Tasanko.

Yksi kilpailun tyylikkäimmistä autoista oli TUA:n Mikko Vesalan N-ryhmän Honda Civic, josta voisi moni kanssakilpailija ottaa mallia. Valitettavasti Vesalan matka katkesi mystiseen tekniseen vikaan.

Juniorien ykkönen oli Tomi Eränen, nuorten Jukka-Pekka Ollikainen, naisten Jaana Jaakkola ja Historic-luokan Ilkka Lindstedt. Takavuosien mestarien kärkikaksikon muodostivat tasa-ajalla Hannu Mikkola ja Jaakko Markula.

Jälleen tuli myös todistetuksi, että Artukainen on moottoriurheiluväen suosikkipaikka. Turun Urheiluautoilijoiden puuhamiehet arvelivat paikalla olleen runsaat 2 000 katselijaa."

monkeymasa
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 18:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja monkeymasa »

Itseänikin harmitti tuo rallye :( En huomannut että joku katolleen meni.... mut oli siellä joku suzuki aikas romuna.... oliko sama mobiili?? Oli kiva kisa kun italojakin mukana kohtalaisesti :D

Vastaa Viestiin