Kadonneet käyttöautot...
Valvoja: Moderators
Opel Manta B GT/E tai GSi, siistikuntoisena. Ei näe enää missään, joskus muutama vuosi sitten vielä saattoi muutaman kerran kesässä morjestella iloisesti kun omalla ajeli, ei tartte enää.
Ruoste, teiniviritykset ja rallihistoria tainut karsia jo pois enimmät.
Nooh, löytääpähän omansa paremmin parkkipaikalta kun sillä liikkuu
Ruoste, teiniviritykset ja rallihistoria tainut karsia jo pois enimmät.
Nooh, löytääpähän omansa paremmin parkkipaikalta kun sillä liikkuu
- WWWVespa
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Yksi noita hävittävä on vandaalit tai miksi niitä kutsuisi. Naapurikadulle ilmestyi päällisin puolin ok-kunnossa ollut Sierra jokunen aika sitten. Näytti tänään melkoisen surkealta kaikki ikkunat rikki ja pellit lommoilla. Ehkä joku känniporukka purkanut yöllistä turhautumistaan? Tuskin sitä kukaan enää käyttöpeliksi ahertaa.
Miten ois ensimmäisen sukupolven Saab 900i. Kaverin isältä löytyy sellainen käytännöllisen valkoisena (kuinkas muutenkaan) ja sinisellä sisustuksellä (tietenkin). Yksilössä on myös vakionopeuden säädin ja Finlandia2000-kattoluukku. Myös täysin kaatuvat takapenkit löytyvät lisätavaratilan tarpeeseen.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.
- mutt
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Horizon tuli joku aika sitten vastaan, samoin aika ajoin näkee ihan käyttökuntoista B-Asconaa. Työpaikan parkkihallissa on ajoittain Regata 100S.i.e, ja viime talven kovimmilla pakkasilla (-35°C) tuli vastaan Regata (en tiedä, oliko sama), varmaan oli kaivettu esiin kun volkkarista oli ovet tai välijäähdytin jäässä. 127:nkaan näkemisestä ei pitkään ole, sen sijaan Ritmoa ei vähään aikaan ole näkynyt. Muutama vuosi sitten sellainenkin näkyi liikenteessä tämän tästä. 1-koppaiset Unot on käyneet vähiin, mutta yhtä yksilöä näkee aina joskus.
- Giallo Pozzuoli
-
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Farina
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Aavistuksen OT:na kadonneista käyttöpeleistä. Eilen Muotialassa pari mopopoikaa veti hanat kaakossa skoottereilla tms. Perässä sinnitteli kundi Pappa-Tunturilla. Ilmeisen entisöity, kiiltävänpunainen, aikansa klassikko herätti melkoisen nostalgisia fiiliksiä. Harmi, kun tuli oma aikoinaan myytyä. Näitä pelejä ei enää kaupugissa näe, vaikka ennen jokaisen kaupan oven pielessä oli pari näitä. Lieneekö maaseudulla näitä vielä jemmassa tahi käytössä?
Heh, mulla on perintönä saatu -65 mallinen pappa tallissa. Ei todellakaan mikään entisöity, vaan ajan patinoima ja alkuperäisessä maalissa. Taidan pitää sellaisenaan enkä lähde räpeltämään.Farina kirjoitti:Aavistuksen OT:na kadonneista käyttöpeleistä. Eilen Muotialassa pari mopopoikaa veti hanat kaakossa skoottereilla tms. Perässä sinnitteli kundi Pappa-Tunturilla. Ilmeisen entisöity, kiiltävänpunainen, aikansa klassikko herätti melkoisen nostalgisia fiiliksiä. Harmi, kun tuli oma aikoinaan myytyä. Näitä pelejä ei enää kaupugissa näe, vaikka ennen jokaisen kaupan oven pielessä oli pari näitä. Lieneekö maaseudulla näitä vielä jemmassa tahi käytössä?
- Aquatica
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Tänään tuossa Keravan keskustassa heti aamusta bongasin: Oranssi Wartburgi, Citroen BX (joku vanha, ihan siistissä kunnossa - vähän ruostetta siellä täällä. Väri punertavanharmaa) ja... 304 pösö! Pösö oli kyllä hirveässä kunnossa ja laikukas paikkauksista, mutta ihan omin voimin tuntui kulkevan Väriä ei oikein osannut sanoa, on vissiin joskus ollut joku punaisen tai keltasen sävy.
Työpaikan parkkiksella on kaksi BX:ää ja yksi rättäri. Rättäri ilmeisesti ainoastaan kesäkäytössä, BX:ät olen nähnyt talvellakin liikkeellä.
Vanha musta mini kulkee läpi vuoden. Klaukkalassa on monesti tullut bongattua siistikuntoinen Manta (se kulmikkaampi, ilmeisesti B).
C ja D kadetit ovat muuten kadonneet katukuvasta melko tehokkaasti.
Vanha musta mini kulkee läpi vuoden. Klaukkalassa on monesti tullut bongattua siistikuntoinen Manta (se kulmikkaampi, ilmeisesti B).
C ja D kadetit ovat muuten kadonneet katukuvasta melko tehokkaasti.
- EBITDA
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Vanhoja isoja kissoja (sekä muuta vanhaa kalustoa, esim Volvoja) näkee muuten vielä varsin runsaasti arkiajossa Hollannissa. Yli 25-vuotiailta autoilta ei siellä peritä käyttömaksuja ja vakuutuksetkin on edukkaampia.
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Viikko sitten tankatessani oli samaan aikaan tankilla todella siisti alkuperäiskuntoinen iso kissa eli DS19. Vanhempi pariskunta oli sillä liikkeellä, epäilemättä autoa oli pidetty vuosikymmeniä huolellisesti. Edellinen bongaukseni saattaa hyvinkin olla viime vuosituhannelta
Niin vaikka mitä - kaikenmaailman jenkkejä, Fefejä yms. Mutta aika vähän kuitenkin niitä vanhoja pertti-perusmalleja joita ennenvanhaan oli todellisina käyttiksinä. Ne Lumppariinkin saapuneet Ritmomiehet oli sellaisia surkimuksia joiden piti olematonta egoaan kohottaa jollaan ihmeen aparaattimalleilla... Tosimiehän ajaisi vaan 60L-mallillamutt kirjoitti: Laskeskelin mukaan siis sellaiset selkeästi käyttöautoina olevat tapaukset, kesä-autoinahan liikenteessä näkee vaikka mitä.
Harvoin näkee enää vanhoja Fordeja; Taunusta, Cortinaa, Angliaa tai Capria. Samoin Opel Recordia. Tippa-Relluakaan en ole nähnyt aikoihin.RIPA kirjoitti:Ja vielä vähemmän näkyy niitä,joissa oli takaikkunalla se valkoinen 80-lätkäDaViega kirjoitti:Hyvin on kadonneet muuten ne kaikki 80-lätkällä varustetut valtamerilaivat mitkä oli vielä 90-luvun puolenvälin jälkeen jokseenkin pop.
Varsinaisesti ei ole kylläkään ikävä noita, ei sitten yhtään
Vaalea oli ja ajoi Keravalla moottoritietä pitkin kohti Lahtea.ilu kirjoitti:Heh, pakko kysyä kun näköjään Päijät-Hämeessä pyörit, että oliko sattumalta ruskean värinen? Itse bongasin sellaisen tuossa viime syksynä. En muista milloin olisin viimeksi Talbottia liikenteessä nähnyt.Jönsson kirjoitti:Itse näin torstaina Talbot 1510:n.
- Mandeprkl
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Täällä kotokunnassa viimevuonna työasioissa tuli käytyä yhdessä hallissa, jossa hallin omistaja säilytti autojansa. Ollut joskus osallisena jossain Peugeot autoliikkeessä.
Hallista löytyi mm. muistaakseni n.40tkm ajettu 309 GTi16 ja 205 GTi 1.9 jotka oli kuin uusia. Lisäksi kaikenmaailman jenkkilaivoja hienossa kunnossa, Porsche 944 ja 911 vähän projektikuntoisempana. JA Lancia Beta jonka tarkempia tuntomerkkejä en muista.
Hallista löytyi mm. muistaakseni n.40tkm ajettu 309 GTi16 ja 205 GTi 1.9 jotka oli kuin uusia. Lisäksi kaikenmaailman jenkkilaivoja hienossa kunnossa, Porsche 944 ja 911 vähän projektikuntoisempana. JA Lancia Beta jonka tarkempia tuntomerkkejä en muista.
- Toner
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Kuulostaa meikäläisen paratiisilta. Pari 405:sta ollut joskus kulkineena ja jonkinmoinen rakkaus Pösöä kohtaan on yhä olemassa.Mandeprkl kirjoitti:Täällä kotokunnassa viimevuonna työasioissa tuli käytyä yhdessä hallissa, jossa hallin omistaja säilytti autojansa. Ollut joskus osallisena jossain Peugeot autoliikkeessä.
Aamulla tuli vastaan muuten 616 Capella alkuperäisessä(?) ruskeanoranssissa värissään. Pisti silmään jo kaukaa...
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
Pakko kait tästäkin on kirjoittaa, mutta tulipahan mieleen, että vielä kymmenen vuotta sitten kotikylällä kesällä kulki kymmeniä kupla-volkkareita, ja mokomia näki monta päiväsä. Tänä kesänä en oo nähnyt ku yhen.
Ja tuli isännänki kanssa aiheesta puhuttua, niin hoksasi ettei ole nähnyt kaarevatuulilasista möhkökuplaa sen jälkeen ku omansa paloi pihaan vuonna -90 ennen kuin raahasin tuon oman projektini pihaan kolme vuotta sitten...
Topiccia lueskellessa tuli hyvä mieli että tuli tuokin maanvaiva ostettua, joskohan tästä saisi taas inspiraatiota kuplan laittoon
Ja tuli isännänki kanssa aiheesta puhuttua, niin hoksasi ettei ole nähnyt kaarevatuulilasista möhkökuplaa sen jälkeen ku omansa paloi pihaan vuonna -90 ennen kuin raahasin tuon oman projektini pihaan kolme vuotta sitten...
Topiccia lueskellessa tuli hyvä mieli että tuli tuokin maanvaiva ostettua, joskohan tästä saisi taas inspiraatiota kuplan laittoon
-
- Car(s): EX Spider QV -89
- Viesti:
Valitettavasti harvoin näkee citikan CX mallia, tai sitten onneksi, ne on säilötty hyvin, läyhä peli, mulla oli sellainen musta, niitä viimeisiä, gti sisusta, kaikki herkut, mallia Tampere (TRE), voi juma mut olin mä äijää kun sillä ajeli . No lipsahti vähän Ihan oon äijää kun Spiderilla ajelen,,,,,,,,,,
- Farina
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Nettiautossa on tällä hetkellä yksi ainoa CX myynnissä, joten ei se ihme ole, ettei niitä katukuvassa näy. Se on kyllä todella harmi, koska CX on todella upea ja uniikki auto, joita ei valitettavasti juuri enää valmisteta. Nettiauton CX on muuten juuri GTI malli..apalfa kirjoitti:Valitettavasti harvoin näkee citikan CX mallia, tai sitten onneksi, ne on säilötty hyvin, läyhä peli, mulla oli sellainen musta, niitä viimeisiä, gti sisusta, kaikki herkut, mallia Tampere (TRE), voi juma mut olin mä äijää kun sillä ajeli . No lipsahti vähän Ihan oon äijää kun Spiderilla ajelen,,,,,,,,,,
- Casa di Matti
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Samaa mieltä: CX oli/on erinomaisen upea auto!Farina kirjoitti:Nettiautossa on tällä hetkellä yksi ainoa CX myynnissä, joten ei se ihme ole, ettei niitä katukuvassa näy. Se on kyllä todella harmi, koska CX on todella upea ja uniikki auto, joita ei valitettavasti juuri enää valmisteta. Nettiauton CX on muuten juuri GTI malli..apalfa kirjoitti:Valitettavasti harvoin näkee citikan CX mallia, tai sitten onneksi, ne on säilötty hyvin, läyhä peli, mulla oli sellainen musta, niitä viimeisiä, gti sisusta, kaikki herkut, mallia Tampere (TRE), voi juma mut olin mä äijää kun sillä ajeli . No lipsahti vähän Ihan oon äijää kun Spiderilla ajelen,,,,,,,,,,
-
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Lapsuun syövereistä jäänyt mieleen erikoiset mittarit sekä uskomattoman pehmeä kyyti, Jotenkin uudenmista ei samaa taikamatto fiilistä ole löytynyt.Casa di Matti kirjoitti:Samaa mieltä: CX oli/on erinomaisen upea auto!Farina kirjoitti:Nettiautossa on tällä hetkellä yksi ainoa CX myynnissä, joten ei se ihme ole, ettei niitä katukuvassa näy. Se on kyllä todella harmi, koska CX on todella upea ja uniikki auto, joita ei valitettavasti juuri enää valmisteta. Nettiauton CX on muuten juuri GTI malli..apalfa kirjoitti:Valitettavasti harvoin näkee citikan CX mallia, tai sitten onneksi, ne on säilötty hyvin, läyhä peli, mulla oli sellainen musta, niitä viimeisiä, gti sisusta, kaikki herkut, mallia Tampere (TRE), voi juma mut olin mä äijää kun sillä ajeli . No lipsahti vähän Ihan oon äijää kun Spiderilla ajelen,,,,,,,,,,
Oli pakko nettiautosta katsoa cx ja vain 1kpl löyty sekin pieni rojekti http://www.nettiauto.com/citroen/cx/3935268
-
- Car(s): EX Spider QV -89
- Viesti:
Onx tää alfa foorumi? No oli mulla joskus kans sitikan Dspecial ja voi juma sitä fiilistä, loput varmaan arvaatte,,,,,,,,, No kyllä se CX tosiaan on Peli autoilumaailman historiassa, veikkaan että nykyinen C6 on myös tuleva sellainen, lakki päästä kun sen näkee, olispa rahamiehet sellaisia että ostaisi niitä, eikä niitä mitä ne nyt olikaan audbmez tosi boring model jälleen kerran. Onneksi on olemassa alfoja, joissa syke on kohdallaan! Autoja pitää ostaa tunteella!
- maybetomorrow
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Ainakin omilta kulmilta Uuraisilta löytyy yhä liikenteessä
Mazda-farmari (joku 70-lukuinen ollut samalla miehellä uudesta)
Fiat Uno mk1
Fiat 127
Nissan Bluebird
Opel Corsa Sedan
+liuta muitakin 70-80-lukuisia esim. japseista Datsun 120 ja lava-Datsun, Toyota Corona yms tulivat vielä pari vuotta sitten päivittäin vastaan, samoin Kuplaa ja Kleinbussia. Nykytilanteesta en oikein tiedä kun asun enimmän osan vuotta Turussa.
Tänä keväänä kuitenkin paristi bongannut Fiat 600 joka kai vieläkin ympärivuotisessa ajossa. On sieltäkin hävinnyt mm. Asconaa ei enää näe.
Mazda-farmari (joku 70-lukuinen ollut samalla miehellä uudesta)
Fiat Uno mk1
Fiat 127
Nissan Bluebird
Opel Corsa Sedan
+liuta muitakin 70-80-lukuisia esim. japseista Datsun 120 ja lava-Datsun, Toyota Corona yms tulivat vielä pari vuotta sitten päivittäin vastaan, samoin Kuplaa ja Kleinbussia. Nykytilanteesta en oikein tiedä kun asun enimmän osan vuotta Turussa.
Tänä keväänä kuitenkin paristi bongannut Fiat 600 joka kai vieläkin ympärivuotisessa ajossa. On sieltäkin hävinnyt mm. Asconaa ei enää näe.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
-
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Juu C6 on tosiaan sitä samaa ison kissan taikaaapalfa kirjoitti:Onx tää alfa foorumi? No oli mulla joskus kans sitikan Dspecial ja voi juma sitä fiilistä, loput varmaan arvaatte,,,,,,,,, No kyllä se CX tosiaan on Peli autoilumaailman historiassa, veikkaan että nykyinen C6 on myös tuleva sellainen, lakki päästä kun sen näkee, olispa rahamiehet sellaisia että ostaisi niitä, eikä niitä mitä ne nyt olikaan audbmez tosi boring model jälleen kerran. Onneksi on olemassa alfoja, joissa syke on kohdallaan! Autoja pitää ostaa tunteella!
- tsav
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Oisko ollut sama Kupla eilen toukotaipaleen maalissa, Tornion ABC:n pihassa. Harmaa Kupla trailerilla. Samaisessa tapahtumassa oli n30 kpl yli 25 vuotiaita autoja kisaamassa. Itse olin Porschella, mutta kisamenestys jäi tällä kertaa vaisuksi.WWWVespa kirjoitti: ja trailerilla oleva upea Kupla. Kupla oli tummanharmaa ja nuo kaksi aiempaa punaisia.
- Raimo Miettinen
- Viesti:
Nappisilmä Ladaa ei ole tullut nähtyä pitkiin aikoihin tien päällä. Jokin kymmenkunta vuotta sitten oli vielä aivan normaalia nähdä näitä. Outoa on taas se, että alla olevan kaltaisia pystylamppuisia Mersuja näen vielä liikenteessä. Yhden valkoisen näen usein ja se näyttää siltä kuin olisi otettu suoraan ajoon vuosikausien ulkoseisonnan jälkeen.
Taitaa olla S-sarjan coupé. Noita jos näet kovinkin usein liikenteessä...Raimo Miettinen kirjoitti:Outoa on taas se, että alla olevan kaltaisia pystylamppuisia Mersuja näen vielä liikenteessä. Yhden valkoisen näen usein ja se näyttää siltä kuin olisi otettu suoraan ajoon vuosikausien ulkoseisonnan jälkeen.
- Raimo Miettinen
- Viesti: