Oletko Hardcore Alfisti vai vielä nöösipoika/-tyttö :)
Valvoja: Moderators
Pitäisin itseäni entisenä kovan linjan alfistina. Nykyisin tämä on enempi sellaista aatteellista mukana oloa. Eli onhan noita ollut Alfasudista takapotkujen kautta 159:iin ja siltä väliltä. Yksi ostettu uutena, kaksi melkein uutena ja loput melkein vanhoina. Kilomtrejä Alfan ratissa kertynyt noin 600 000 km. Vaimo haluaisi vuorostaan vaihtaa Citikkansa Giuliettaan. Ehkä ensi vuonna.
Ensin tuli 75 2,0tc loppukesästä 2010 ja tammi-helmikuun vaihteessa 2011 tuli 159 2,2 sw.
Jälkimmäisellä on kertynyt ajoa vähän yli 14tkm ja seiskafemmalla ehkä 2tkm.
Saapasmaan tuotoksiksi laskettavia on ollut jokunen näitä ennen.
Fiat Tipo 1.6 DGT -89
Fiat Tempra 2.0 TC -91
Fiat 127 0,9 -74
Fiat 127 0,9 Stella
Fiat 128 1,5 -77
Fiat Punto GT -94
Fiat Uno Fire -88
Lancia Thema 2,0 turbo 8v -89
Fiat Linea 1,3 Multijet -08
Fiat Uno 45ie 1,0 -90
Fiat Uno 45ie 1,0 -90
Fiat 128 2D 1,1 -78
Fiat Tipo 1,6 DGT -89
Fiat Tipo 1,6 DGT -89
Fiat 127 Special -82
Fiat Uno 70ie -90
Fiat Punto 1,2 16V ELX "80" -01
Jälkimmäisellä on kertynyt ajoa vähän yli 14tkm ja seiskafemmalla ehkä 2tkm.
Saapasmaan tuotoksiksi laskettavia on ollut jokunen näitä ennen.
Fiat Tipo 1.6 DGT -89
Fiat Tempra 2.0 TC -91
Fiat 127 0,9 -74
Fiat 127 0,9 Stella
Fiat 128 1,5 -77
Fiat Punto GT -94
Fiat Uno Fire -88
Lancia Thema 2,0 turbo 8v -89
Fiat Linea 1,3 Multijet -08
Fiat Uno 45ie 1,0 -90
Fiat Uno 45ie 1,0 -90
Fiat 128 2D 1,1 -78
Fiat Tipo 1,6 DGT -89
Fiat Tipo 1,6 DGT -89
Fiat 127 Special -82
Fiat Uno 70ie -90
Fiat Punto 1,2 16V ELX "80" -01
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ensimmäinen italialainen mutta ei varmasti viimeinen. Golffissa vaivasi se tekemisen puute.. Ajattelin että Alffa tarjoaisi ajonautinnon lisäksi enemmän huolenpitoa ja ajankulua huoltamisen merkeissä. Mutta on toiminut kuin unelma! Perushuollot tietenkin hoidetaan ja huolta pidetään, mutta ikävät yllätykset on puuttunut. Voin suositella ennakkoluuloisemmillekkin automiehille.
edit: Ja annoinpa vielä väärän äänenkin...
edit: Ja annoinpa vielä väärän äänenkin...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Kolmas Alfa menossa. Ensimmäinen oli 75 TS, toinen oli 75 TS ja nyt on 75 V6.
Jos olisi tilaa ja rahaa niin olisihan noita varmasti muutama enemmänkin
75:n kaveriksi kun piti hankkia joku järkiauto arkiajoon niin oli hankala etsiä mitään järkevää, kun huomasin katsovani nettiautosta jotain 33 Alfoja
No, "järkiautoksi" tuli viime syksynä tuo sorsa. Onneksi sitä järkeä annosteltiin sen verran säästeliäästi että kunto oli luokkaa projekti ja malli sen verran eksoottinen että tekniikkapuolen osien saatavuus on paikoin yhtä hyvä kuin 75:een No, tekniikka on sukua Lotukselle, urheiluauto nääs.
Jos olisi tilaa ja rahaa niin olisihan noita varmasti muutama enemmänkin
75:n kaveriksi kun piti hankkia joku järkiauto arkiajoon niin oli hankala etsiä mitään järkevää, kun huomasin katsovani nettiautosta jotain 33 Alfoja
No, "järkiautoksi" tuli viime syksynä tuo sorsa. Onneksi sitä järkeä annosteltiin sen verran säästeliäästi että kunto oli luokkaa projekti ja malli sen verran eksoottinen että tekniikkapuolen osien saatavuus on paikoin yhtä hyvä kuin 75:een No, tekniikka on sukua Lotukselle, urheiluauto nääs.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Ollie
- Viestit: 176
- Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
- Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
- Paikkakunta: Tampere
Kyllähän tämä aika kroonista alkaa olemaan. Ainakin ilmit ja egr-venttiilit pitäisi saada KELAkorvauksen piiriin
Tästä se alkoi vuonna 82:
Eli kohta 30 vuotta näitä, yhteensä ei ole ollut vielä kymmentäkään Alfaa (9), tällä hetkellä nurkissa viisi, joista kolme ajossa.
Tästä se alkoi vuonna 82:
Eli kohta 30 vuotta näitä, yhteensä ei ole ollut vielä kymmentäkään Alfaa (9), tällä hetkellä nurkissa viisi, joista kolme ajossa.
Viimeksi muokannut Ollie, 18 Touko 2011, 11:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Eka vasta menossa. En ole merkkiuskollinen joten jatkosta en koskaan voi sanoa "en koskaan". Alfan ostoon teki mieli jo aikoja sitten, vuosituhannen alkupuolella 156 oli silloiseen tilanteeseen liian hinnakas kaksilitraisena ja 159 samaten. Jo lapsena Alfa veti puoleensa, Varkauden raitilla niitä näkyi vain harvakseltaan ja aina piti mennä kurkkaamaan sisälle. Ja merkin autourheiluhistoria sekä Sammy Babitzinin alfailu vaan lisäsivät vetovoimaa.
Nyt sitten vaan iski, uuden mallin myötä. Jo muoto vetosi ennakkokuvissa ajatuksella "tuon minä vielä hankin joskus" ja koeajo siloitteli lopun tien. Nyt tuntuisi kovin vaikealta siirtyä tavisautomerkkiin enkä varmaan kansanautoa uutena ostaisikaan, mieluummin sitten bemari. Sekin vaan on jotensakin tylsä ja liian yleinen. Tässä on vielä jotakin persoonaa, ja sitä minä kaipasinkin. Ja toisaalta tätä olen aikonut pitää pitkään, vuosia. ja 3 v takuu on taustalla, ja merkin kiehtovuus antaisi anteeksi joitakin vikojakin, toisin kuin arkinen tavismerkki. Ja vioitta on vielä menty.
Nyt sitten vaan iski, uuden mallin myötä. Jo muoto vetosi ennakkokuvissa ajatuksella "tuon minä vielä hankin joskus" ja koeajo siloitteli lopun tien. Nyt tuntuisi kovin vaikealta siirtyä tavisautomerkkiin enkä varmaan kansanautoa uutena ostaisikaan, mieluummin sitten bemari. Sekin vaan on jotensakin tylsä ja liian yleinen. Tässä on vielä jotakin persoonaa, ja sitä minä kaipasinkin. Ja toisaalta tätä olen aikonut pitää pitkään, vuosia. ja 3 v takuu on taustalla, ja merkin kiehtovuus antaisi anteeksi joitakin vikojakin, toisin kuin arkinen tavismerkki. Ja vioitta on vielä menty.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Nöösi mikä nöösi. Ensimmäinen Alfa talossa (ei tosin mun nimissäni, mutta ei kai se nytn iin pilkuntarkkaa ole ), eli tuo paljon kirottu 156 2.0 tessu vuosimallia '99, ilman huoltohistoriaa...
Auto oli alunalkaenkin kallis (löytynee juttua mm. "nettiautosta bongattua", muistaakseni jostain sivulta 25 tai niillä nurkin... missä ihmeteltiin, että kuka hullu maksaa siitä niin paljon. No me hullut.
Kaiken kukkuraks auto on käynyt kalliiksi jo nyt, eikä yhtään ole halpenemaan päin. Lyhyesti 745e omasta pussista, että sai alunalkaenkin auton kuosiin (tulpat, ilmi, startti joista startti oli oma osa) ja nyt seuraavaks tulossa vähintäänkin lambda + vaihelaatikko + kytkin. Hankalaa, kun itse alottamassa valtion palvelusta ja parempi puolisko ei kuitenkaan mikään pankinjohtaja ole. Kyllä se vaan syö kaiken, mitä on, ja vähän enemmänkin. Onko tuo sitten nöösiä vaiko hardcoretouhua, mene ja tiedä.
Mikäli tämä tahti jatkuu, on meillä pelkästään pakollisiin huoltotoimiin mennyt ensi keväänä arviolta 4000eur, mikä on jo sitten melkein auton hinnan verta. olettaen siis, ettei tuossa hajoa nyt jakopää vielä kaiken kukkuraksi
Jos lompakko sen sallii, niin tämä Alfa jatkaa täällä, mutta tulevaisuudesta ei tietoa. Kyllä tässä on jo kirottu niin paljon, että hommaan sen tylsän harmaan perusauton tänne seuraavaksi, ettei "tule yllätyksiä"...
Auto oli alunalkaenkin kallis (löytynee juttua mm. "nettiautosta bongattua", muistaakseni jostain sivulta 25 tai niillä nurkin... missä ihmeteltiin, että kuka hullu maksaa siitä niin paljon. No me hullut.
Kaiken kukkuraks auto on käynyt kalliiksi jo nyt, eikä yhtään ole halpenemaan päin. Lyhyesti 745e omasta pussista, että sai alunalkaenkin auton kuosiin (tulpat, ilmi, startti joista startti oli oma osa) ja nyt seuraavaks tulossa vähintäänkin lambda + vaihelaatikko + kytkin. Hankalaa, kun itse alottamassa valtion palvelusta ja parempi puolisko ei kuitenkaan mikään pankinjohtaja ole. Kyllä se vaan syö kaiken, mitä on, ja vähän enemmänkin. Onko tuo sitten nöösiä vaiko hardcoretouhua, mene ja tiedä.
Mikäli tämä tahti jatkuu, on meillä pelkästään pakollisiin huoltotoimiin mennyt ensi keväänä arviolta 4000eur, mikä on jo sitten melkein auton hinnan verta. olettaen siis, ettei tuossa hajoa nyt jakopää vielä kaiken kukkuraksi
Jos lompakko sen sallii, niin tämä Alfa jatkaa täällä, mutta tulevaisuudesta ei tietoa. Kyllä tässä on jo kirottu niin paljon, että hommaan sen tylsän harmaan perusauton tänne seuraavaksi, ettei "tule yllätyksiä"...
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Kroonisuuden piirteitä havaittavissa, koska neljäs Alfa menossa. Kaikki ovat olleet hankittaessa kohtuu-uusia, korkeintaan kolme-neljä vuotta vanhoja, joten HC-sarjaan on vielä matkaa. Huolestuttavin piirre on kuitenkin, ettei oikein muita ku italialaisia osaa pitää kiinnostavina autoina. Onhan Bemukin kiva, samoin jotkut Mese-mallit, mutta, mutta... Eihän ne vedä vertoja Alfalle, Lancialle, Maseratille yms... Hitto, ku Lancian maahantuonti alkaa vasta ensi vuonna. Olisin vaihteeksi ottanut Deltan liisariksi. Vaikka onhan tämä 159:kin vetävä ilmestys. Kokoluokkansa paras auto (täysin objektiivisella arviolla)