Liikenteestä
Valvoja: Moderators
Tasanopeus: talla pohjassa.routasydän kirjoitti:Tällaset kaverit, jotka ajelevat 100 alueella alinopeutta, ja varmaan kiroavat ohittavia, ja sitten 80 ja 60 alueelle ei hidasteta ollenkaan, kyrpii kyllä todella paljon. Ymmärrän logiikan, jos ajat kaikilla nopeuksilla lievää ylinopeutta tai alinopeutta, mutta miksi satasen alueella pitää ajaa selvästi alle rajoituksen ja muualla törkeästi yli
routasydän kirjoitti:Prkl:een tojota kuskit. Ajelin työputken perään kotiin vakkari päällä kasitietä hieman reilua satasta. No perä edellä vastaan tulee uuden mallinen lantikka ja about 90-95 nopeus. Odottelen sopivan suoran ja ohitan. Hieman tämän jälkeen tullaan pyhäjoelle, jossa noin pari kilsaa 60kmh rajoitus. Tiputan nopeuden noin 65 niin lantikka liimautuu perseeseen ja vähän ennen 60 rajoituksen loppumista päästelee ohi. Ja kun satkun rajoitus tulee vastaan niin taas mennään 90-95kmh. Ja minä ohitan kiroillen
Tällaset kaverit, jotka ajelevat 100 alueella alinopeutta, ja varmaan kiroavat ohittavia, ja sitten 80 ja 60 alueelle ei hidasteta ollenkaan, kyrpii kyllä todella paljon. Ymmärrän logiikan, jos ajat kaikilla nopeuksilla lievää ylinopeutta tai alinopeutta, mutta miksi satasen alueella pitää ajaa selvästi alle rajoituksen ja muualla törkeästi yli
Tilannehan on tämä myös moottoritiellä, vaikka tultaessa Tampesterin suunnasta Helsinkiin. Jos ajat 120:n alueella tasan 120 (tai 130 tai), niin ohitat tietyn osan autoista ja tulet tietysti myös ohitetuksi. Sitten, kun Nurmijärven kohdalla pudotat vauhtia sen 20 km/h, mitä rajoitus alenee, niin juuri näin käy, että ne äsken ohittamasi autot ohittavat sinut. Ja, kun rajoitus jossain vaiheessa sitten putoaa 80:een ja lasket nopeutesi siihen, myös se äsken ohittamasi rekka menee sinusta ohi. Kieltämättä tylsää.
Toisaalta, jos nopeusrajoitus sahaa kokoajan 80-100-80-100-80-100..., niin, ei siinä järin suurta vahinkoa tapahdu kenellekään, vaikka ajaisi koko ajan 90:ä.
Joo se on kyllä ihan uskomatonta tuo homma toisinaan.
Kun saa ajaa kovaa 80kmh, ajetaan alinopeutta.
Kun rajotustippuu 50, esim tuola Hämeenlinnantiellä tai Kehä 3:sella, jatketaan 80 nopeuden pitämistä.
Todella usein tulee todettua, että sillon kun ei ole mitään riskiä, suora tie, ei suojateitä, ei risteyksiä, ei kouluja, ei päiväkoteja; ajetaan 50 alueella 40.
Kun päiväkoti, koulu, risteykset sun muut tuleva, rajotuksen tippuessa kenties 40 tai 30 lukemaan; alinopeutta äsken ajavat eivät hiljennä tippakaan. Todella yleistä.
Pistää vaa miettimään, että mitä nuo ihmiset tuola näkee oikeesti loppuenlopuksi? 2m auton eteenkö ne katsovat, joskus siltä tuntuu.
Mutta toisaalta; eihän tollasesta voi muuta päätellä kuin sen, että jos on varaa Hämeenlinnantien/Kehä 3:sen tietyökohdilla ajaa 80kmh+, niin sillä on enemmän rahaa kun sulla. Eikä tasan aja työkseen, kun on varaa kortti menettää. Tästäkin voi taas sitten päätellä monta eri asiaa, jotka nyt jätän kyllä sanomatta......
Tuli mieleen, että olihan tässä kerran valituksia eräältä tienpätkältä Espoossa; kun "linja-autot kaahaa meidän kylätiellä", jossa oli useampi hidastetöyssykin. Valitukset sitten meni ihan poliisille asti, joka sitten ryhtyi toimintaan.
Pistivät eräs päivä tälle valituksen kohteena olleelle tienpätkälle tutkan.
Arvatakaa oliko siinä pysäytettynä yhtäkään linja-autoa?
EI.
Paikallisia asukkaita oli kyllä ihan riittämiin, ne jotka sielä asuvat. Jotka joka päivä ajavat sitä samaa tietä useita kertoja päivässä, 30 rajotusalueella. Joiden muksut leikkivät sielä, naapureiden ja hyvän päivän tuttujen.
Ne saivat lapun. Ei yksikään linja-autonkuljettaja.......
Että sellasta........
Kun saa ajaa kovaa 80kmh, ajetaan alinopeutta.
Kun rajotustippuu 50, esim tuola Hämeenlinnantiellä tai Kehä 3:sella, jatketaan 80 nopeuden pitämistä.
Todella usein tulee todettua, että sillon kun ei ole mitään riskiä, suora tie, ei suojateitä, ei risteyksiä, ei kouluja, ei päiväkoteja; ajetaan 50 alueella 40.
Kun päiväkoti, koulu, risteykset sun muut tuleva, rajotuksen tippuessa kenties 40 tai 30 lukemaan; alinopeutta äsken ajavat eivät hiljennä tippakaan. Todella yleistä.
Pistää vaa miettimään, että mitä nuo ihmiset tuola näkee oikeesti loppuenlopuksi? 2m auton eteenkö ne katsovat, joskus siltä tuntuu.
Mutta toisaalta; eihän tollasesta voi muuta päätellä kuin sen, että jos on varaa Hämeenlinnantien/Kehä 3:sen tietyökohdilla ajaa 80kmh+, niin sillä on enemmän rahaa kun sulla. Eikä tasan aja työkseen, kun on varaa kortti menettää. Tästäkin voi taas sitten päätellä monta eri asiaa, jotka nyt jätän kyllä sanomatta......
Tuli mieleen, että olihan tässä kerran valituksia eräältä tienpätkältä Espoossa; kun "linja-autot kaahaa meidän kylätiellä", jossa oli useampi hidastetöyssykin. Valitukset sitten meni ihan poliisille asti, joka sitten ryhtyi toimintaan.
Pistivät eräs päivä tälle valituksen kohteena olleelle tienpätkälle tutkan.
Arvatakaa oliko siinä pysäytettynä yhtäkään linja-autoa?
EI.
Paikallisia asukkaita oli kyllä ihan riittämiin, ne jotka sielä asuvat. Jotka joka päivä ajavat sitä samaa tietä useita kertoja päivässä, 30 rajotusalueella. Joiden muksut leikkivät sielä, naapureiden ja hyvän päivän tuttujen.
Ne saivat lapun. Ei yksikään linja-autonkuljettaja.......
Että sellasta........
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Tukholmassa kun viimeeksi kävi, niin oli sama juttu. Itse omalta osalta yrittää ainakin laskea kävelijät ja pyöräilijät 2 ehdollaJan Erik kirjoitti:Norjassa jalankulkija on kuningas.Kun kävellessä vähääkään vilkaisee suojatietä niin autot pysähtyvät kuin seinään,sitä ei usko kokematta.
Saavat kuulemma kauheat sakot jos ovat huolimattomia.
Asuin siellä 1,5 vuotta 90 luvulla.
1) Tien ylittäjän huomio on tulevassa liiketeessä, ei maisemissa jossain muualla tai suojatien ylittäneiden autojen perässä
2) Tien reunassa ollaan valmiina, jos seisotaan kadun toisessa laidassa, turha odottaa että minä rupean odottamaan.
Silloin on homma mennyt hyvin jos ei tarvitse autolla pysähtyä, itsekkin ylitän tien vikkelästi.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Taitaa tuhannen kruunua napsahtaa sakkoa heti, ja siihen poliisit jaksaa jopa puuttua. Huomaa kyllä että siellä jalankulkijat ja autoilijat kulkee sulavammin kuin suomessa. Ei tarvitse autoilijan muutakun hidastaa vauhtia ja jalankulkija uskaltaa lähteä tietä ylittämään, ei tarvitse kummankaan osapuolen välttämättä täysin pysähtyä missään vaiheessa.Jan Erik kirjoitti:Norjassa jalankulkija on kuningas.Kun kävellessä vähääkään vilkaisee suojatietä niin autot pysähtyvät kuin seinään,sitä ei usko kokematta.
Saavat kuulemma kauheat sakot jos ovat huolimattomia.
Asuin siellä 1,5 vuotta 90 luvulla.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Eilinen aamu alkoi jostain syystä ky*** otsassa, eikä se juuri parantunut työmatkalla. Rajoitus 60km/h ja ihmettelen, miksi hinataan neljääkymppiä. Edessäni on letkassa noin seitsemän autoa ja sitä vetää - mikäs muukaan kuin - mopo!? Etummainen auto ei uskalla sitä ohittaa, tai vinkata missä sen kuuluisi ajaa. Itse olen alkanut opastaa mopoilijoita äänimerkillä ottamaan sen oikean ajolinjan ja mentyäni ohi saatan vielä näyttää kattoluukusta, missä sillä mopolla pitäisi ajaa. Kyllä silloin kun minä ajoin mopolla, ei olisi tullut mieleenkään ajaa keskellä kaistaa. Ihan kiltisti siellä missä pitääkin, eli reunaviivan tuntumassa, eikä tientukkeena.
Silloin kun minä ajelin mopolla niin ei niillä tientukkona oltu edes 80km/h rajoituksilla. Mutta juu, piennarviivaa nuollen tuli ajettua itsekin, mutta nykyään, kun seuraa liikennekäyttäytymistä niin miettisin kaksi kertaa ajaisinko laidassa. Autot ei tunnu välittävän enää pas***kaan reunan tuntumassa ajavasta moposta, vaan suhahdetaan hiljentämättä ohi joka tilanteessa tuli vastaan autoa tai rekkaa. Näin ainakin täällä syrjäisemmässä. Alkaa olla hengelle hubaa touhua liikkua autoa pienemmällä kulkineella.-Tomi- kirjoitti:Kyllä silloin kun minä ajoin mopolla, ei olisi tullut mieleenkään ajaa keskellä kaistaa. Ihan kiltisti siellä missä pitääkin, eli reunaviivan tuntumassa, eikä tientukkeena.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
En tarkkaa lakipykälää tiedä, mutta valtatielle, jossa kaksi kaistaa samaan suuntaan 70:n alueella, ei mielestäni mopo kuulu enää ollenkaan saati sitten teinityttölauma kolmella mopolla ajamassa sitä vasenta kaistaa. Hengestä pääsee helpommallakin, mutta tapa se on tuokin yrittää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kyllä se vaan on toisille yksinkertaisten perusliikennesääntöjen noudattaminen vaikeaa. Tässä Hollolan kuntakeskuksessa on selkeä, joskin melko vilkas, tasa-arvoinen risteys. Toisille vaan on hyvin vaikea sisäistää, että suoraan kulkevalla tiellä pitäisi väistää toista, vaikka liikennemerkki niin sanoo ja risteys ollut tuolla järjestelyllä yli 10 vuotta.
Äsken meinasi neito keltaisella Seatilla tulla etuloksuun. Olin itse tulossa sivulta oikealta ja kääntymässä vasemmalle, joten jouduin itse odottamaan yhden oikealta tulevan. Huomasin kyllä, että se Seatti vasemmalla tulee, eikä rajoituksen mukainen 40 tainnut riittää vauhdiksi, työnsin keulaa ristykseen hyvissä ajoin, ettei varmasti ole epäselvää, kumman vuoro. Neitopas ei luonnollisesti ollut ko. tilanteeseen varautunut vaan liinat kiinni, ettei osu. Tämän huomatessani "pysäytin", ettei olisi oveen tullut, vaan etuakseliin. Annoin ääninäytteen torvelle, ja näytin etusormella "soosoo".
Ei olisi osuma edes harmittanut, kun melko varmuudella olisi ollut Pösö lunardissa ja sitten olisikin saanut vak.yhtiön kanssa kinata auton arvosta.
Tämäkin tyttönen varmaan koko pienen ajouransa laskenut tuosta suoraan, ketään väistämättä. Ei ole ennenkään osunut ja tuurilla ne isotkin laivat seilaa.
Edit: kuva risteyksestä.
Menihän se url kolmannella kerralla oikein .
Äsken meinasi neito keltaisella Seatilla tulla etuloksuun. Olin itse tulossa sivulta oikealta ja kääntymässä vasemmalle, joten jouduin itse odottamaan yhden oikealta tulevan. Huomasin kyllä, että se Seatti vasemmalla tulee, eikä rajoituksen mukainen 40 tainnut riittää vauhdiksi, työnsin keulaa ristykseen hyvissä ajoin, ettei varmasti ole epäselvää, kumman vuoro. Neitopas ei luonnollisesti ollut ko. tilanteeseen varautunut vaan liinat kiinni, ettei osu. Tämän huomatessani "pysäytin", ettei olisi oveen tullut, vaan etuakseliin. Annoin ääninäytteen torvelle, ja näytin etusormella "soosoo".
Ei olisi osuma edes harmittanut, kun melko varmuudella olisi ollut Pösö lunardissa ja sitten olisikin saanut vak.yhtiön kanssa kinata auton arvosta.
Tämäkin tyttönen varmaan koko pienen ajouransa laskenut tuosta suoraan, ketään väistämättä. Ei ole ennenkään osunut ja tuurilla ne isotkin laivat seilaa.
Edit: kuva risteyksestä.
Menihän se url kolmannella kerralla oikein .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Pitkästä aikaa todellinen läheltäpiti -tilanne ainakin näin suomalaisen liikenteen mittakaavalla. Mopopojat yrittivät päästä hengestään. Kuva] risteyksestä .
Ajoin suoraan kuvan suunnasta ja oikealta kolmion (oikein kaksi kappaletta) takaa hanat auki joku kaksipyöräinen hirvitys. Etäisyys tässä vaiheessa noin 5-10 m - varoitin äänimerkillä ja ryhmittyivät samalla vasemmalle kääntyvien kaistalle josta yrittivät sulkuviivan yli kylkeen hanat edelleen auki. Ei vissi ollutkaan tarkoitettu ryhmittyminen oli vaan pakko lainata vauhdissa väärää kaistaa. Harmi kun ehdin koukata bussipysäkin kautta ohi muuten olisi tullut rumaa jälkeä ja aika maalaamoon. Vasta tässä vaiheessa kierrokset laski pojilla - toivottavasti pää kääntyy ensi kerralla. Perässä tulleet 3 muuta mopoa stoppasivat kyllä kiltisti.
EDIT: Saattoi ne kyllä tyttöjäkin olla.
Ajoin suoraan kuvan suunnasta ja oikealta kolmion (oikein kaksi kappaletta) takaa hanat auki joku kaksipyöräinen hirvitys. Etäisyys tässä vaiheessa noin 5-10 m - varoitin äänimerkillä ja ryhmittyivät samalla vasemmalle kääntyvien kaistalle josta yrittivät sulkuviivan yli kylkeen hanat edelleen auki. Ei vissi ollutkaan tarkoitettu ryhmittyminen oli vaan pakko lainata vauhdissa väärää kaistaa. Harmi kun ehdin koukata bussipysäkin kautta ohi muuten olisi tullut rumaa jälkeä ja aika maalaamoon. Vasta tässä vaiheessa kierrokset laski pojilla - toivottavasti pää kääntyy ensi kerralla. Perässä tulleet 3 muuta mopoa stoppasivat kyllä kiltisti.
EDIT: Saattoi ne kyllä tyttöjäkin olla.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Näin tossa muutama päivä sitten oranssin vanhan Caravellen josta rupua tietysti löytyi ja apparin ovikaan ei tainnut pysyä kunnolla kiinni, tarran takalasissa: NÄKEE KETKÄ PÄRJÄÄ. : )
Muutama vikko sitten mutkatiellä olin ohittamassa asunto-autoa kun se rupesi leikkaamaan mutkaa eli litistämään kaidetta päin. Äänimerkin avulla tilaa taisi muutama sentti jäädä kyljestä. Kaiteeseen olisi vielä vähän ollut matkaa.
Muutama vikko sitten mutkatiellä olin ohittamassa asunto-autoa kun se rupesi leikkaamaan mutkaa eli litistämään kaidetta päin. Äänimerkin avulla tilaa taisi muutama sentti jäädä kyljestä. Kaiteeseen olisi vielä vähän ollut matkaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
routasydän kirjoitti:Prkl:een tojota kuskit. Ajelin työputken perään kotiin vakkari päällä kasitietä hieman reilua satasta. No perä edellä vastaan tulee uuden mallinen lantikka ja about 90-95 nopeus. Odottelen sopivan suoran ja ohitan. Hieman tämän jälkeen tullaan pyhäjoelle, jossa noin pari kilsaa 60kmh rajoitus. Tiputan nopeuden noin 65 niin lantikka liimautuu perseeseen ja vähän ennen 60 rajoituksen loppumista päästelee ohi. Ja kun satkun rajoitus tulee vastaan niin taas mennään 90-95kmh. Ja minä ohitan kiroillen
Tätä tuntuu olevan jatkuvasti... Ikään kuin tiealueen suurimman nopeusrajoituksen mukaan ei saisi ajaa, mutta risteyksissä ja muilla pienemmillä rajoituksilla saa ajaa lähes sitä aiempaa suurinta sallittua nopeutta. Kuudenkympin alueellakin painavat lähes satasta. Logiikkaa en ymmärrä.
Samat hemmot eivät sitten osaa käyttää vilkkuakaan tai se ei toimi tai kuluttaako se kansansuosikissa niin paljon sähköä, että käräyttäisi koko systeemin...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tässä mökin nurkalla on tasa-arvoinen risteys jossa näkyvyyden oikealle peittää tehokkaasti korkea pensasaita. Paikallisilla on kuitenkin ilmeisesti joku näkemisen lahja kun normaali käytäntö on posottaa sokeaan risteykseen öpaut viittäkymppiä murehtimatta sen kummemmin josko sieltä oikealta olisi joku tulossa.
Tänään harmaan (yllätys) Corollan (yllätys) kuski veti pohjat ja puikkasi ohi sillä aikaa kun itse hidastin kävelyvauhtiin kurkatakseni sinne oikealle
Jos jollakulla on autossa joku isompi piilevä vika niin tervetuloa tänne ajamaan rinkiä. Eipä aikaakaan niin auto on lunarissa jonkun toisen piikkiin, ja mahdollisesti joku oppiikin samalla jotain
Tänään harmaan (yllätys) Corollan (yllätys) kuski veti pohjat ja puikkasi ohi sillä aikaa kun itse hidastin kävelyvauhtiin kurkatakseni sinne oikealle
Jos jollakulla on autossa joku isompi piilevä vika niin tervetuloa tänne ajamaan rinkiä. Eipä aikaakaan niin auto on lunarissa jonkun toisen piikkiin, ja mahdollisesti joku oppiikin samalla jotain
- Epäkelpokeräilijä -
Hitto sentään näitä motoristeja.
Tänään Vihdintiellä aamuruuhkassa näitä kamikatseita riitti, kuten myös viime viikolla useampi kappale.
Pitää kyllä olla aivan uskomattoman kiire ja uskomattoman tyhjä pää, että uskaltaa auto jonon välissä keskiviivalla ajaa, vaikka jono liikkuu sen 20kmh eteenpäin. Herra ohitteli siinä niin linja-autoja kuin rekkojakin. Aika huima kantti pitää olla kyllä. Täydellistä kuoleman kanssa leikkimistä.
Siinä ei meinaa tartte sitten selitellä, jos siinä joku ei huomaakaan kaistaa vaihtaessa keskiviivaa ajavaa motoristia. Tien pintakin oli märkä sillon aamusta, joka ei ainakaan rajussa jarrutuksessa väistöä edistä.
Aikuisesta motoristista kun on näissä tapauksissa ollut kyse, ei mistään teineistä; luulisi 30-40 vuotiaan aikuisen miehen ymmärtävän riskit, kun aivan takuu varmasti itse omistaa B-kortin A-kortin ohella. Moottoripyörällä liikuttaessa AINA pitää muistaa se, ettei sinua ole nähty.
Kovin monelta tämä tuppaa unohtumaan, tehdään mitä lystätään ja ollaan kuolemattomia kunnes joku päivä joku kiireinen kuljettaja tai vanhempi kuljettaja ei huomaakaan; ja sillon kolahtaa ja sitten onkin mukava jatkaa matkaa sielä auton pyörien välissä.
Kuulin pari kesää sitten selityksen tohon jonon välissä ajamiseen; kuulemma kun pysähtyy kesällä prätkällä niissä varusteissa; tulee niin kuuma, että on pakko ajaa jonon välissä ettei ala hiki valumaan.
Ehkä tämä on sitten riittävä syy leikkiä silmästä silmään viikatemiehen kanssa.
Mulla ei ois pokkaa ajaa linja-auton tai rekan vieressä keskiviivalla henkilöauton ollessa toisella puolella... Olen nähnyt niin paljon pskaa tien päällä, että ei yhtään yllätä ihmisten tahallinen vtuilu sun muu itsekäs yhteistyökyvytön käytös tienpäällä. Mutta joillain on kanttia leikkiä näitten tavallista paljon parempien autoilijoitten kanssa, jotka ovat yleensä aina oikeassa ja syyttömiä.
Kylmäähän se on näin sanoa, mutta sitten ei pidä itkeä jos siinä sattuu pahasti.
Tänään Vihdintiellä aamuruuhkassa näitä kamikatseita riitti, kuten myös viime viikolla useampi kappale.
Pitää kyllä olla aivan uskomattoman kiire ja uskomattoman tyhjä pää, että uskaltaa auto jonon välissä keskiviivalla ajaa, vaikka jono liikkuu sen 20kmh eteenpäin. Herra ohitteli siinä niin linja-autoja kuin rekkojakin. Aika huima kantti pitää olla kyllä. Täydellistä kuoleman kanssa leikkimistä.
Siinä ei meinaa tartte sitten selitellä, jos siinä joku ei huomaakaan kaistaa vaihtaessa keskiviivaa ajavaa motoristia. Tien pintakin oli märkä sillon aamusta, joka ei ainakaan rajussa jarrutuksessa väistöä edistä.
Aikuisesta motoristista kun on näissä tapauksissa ollut kyse, ei mistään teineistä; luulisi 30-40 vuotiaan aikuisen miehen ymmärtävän riskit, kun aivan takuu varmasti itse omistaa B-kortin A-kortin ohella. Moottoripyörällä liikuttaessa AINA pitää muistaa se, ettei sinua ole nähty.
Kovin monelta tämä tuppaa unohtumaan, tehdään mitä lystätään ja ollaan kuolemattomia kunnes joku päivä joku kiireinen kuljettaja tai vanhempi kuljettaja ei huomaakaan; ja sillon kolahtaa ja sitten onkin mukava jatkaa matkaa sielä auton pyörien välissä.
Kuulin pari kesää sitten selityksen tohon jonon välissä ajamiseen; kuulemma kun pysähtyy kesällä prätkällä niissä varusteissa; tulee niin kuuma, että on pakko ajaa jonon välissä ettei ala hiki valumaan.
Ehkä tämä on sitten riittävä syy leikkiä silmästä silmään viikatemiehen kanssa.
Mulla ei ois pokkaa ajaa linja-auton tai rekan vieressä keskiviivalla henkilöauton ollessa toisella puolella... Olen nähnyt niin paljon pskaa tien päällä, että ei yhtään yllätä ihmisten tahallinen vtuilu sun muu itsekäs yhteistyökyvytön käytös tienpäällä. Mutta joillain on kanttia leikkiä näitten tavallista paljon parempien autoilijoitten kanssa, jotka ovat yleensä aina oikeassa ja syyttömiä.
Kylmäähän se on näin sanoa, mutta sitten ei pidä itkeä jos siinä sattuu pahasti.
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mikä mahtaa olla nopeusrajoitus tässä risteyksessä? Tieliikennelaissa muistaakseni mainitaan että vähintään 50km/h alueella tasa-arvoiset risteykset täytyy olla merkitty erillisellä liikennemerkillä (kolmio jossa on musta rasti keskellä). Mikäli nopeusrajoitus on vähintään 50kmh ja tämä liikennemerkki puuttuu, autoilijat tietysti voi olettaa että oikealla puskan takana olevilla autoilla on kolmio ja niiden pitää väistää. Olettamus ei tietenkään ole tässä tapauksessa oikea...Rasvis kirjoitti:Tässä mökin nurkalla on tasa-arvoinen risteys jossa näkyvyyden oikealle peittää tehokkaasti korkea pensasaita. Paikallisilla on kuitenkin ilmeisesti joku näkemisen lahja kun normaali käytäntö on posottaa sokeaan risteykseen öpaut viittäkymppiä murehtimatta sen kummemmin josko sieltä oikealta olisi joku tulossa.
Suosittelisin ilmoittamaan asiasta kadunpitäjälle, että laittavat liikennemerkit kuntoon ennenkuin isompaa vahinkoa ehtii tapahtumaan.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Rajoitus on neljäkynppiä niin kuin tänne asutuksen keskelle sopiikin.
Sen jotenkin voisi käsittää että kahdeksantoistakesäisillä kuskeilla olisi syy-seuraussuhteet vielä vähän hakusessa mutta ihmeellisesti näyttävät perheenisät ja -äidit ajavan farmarivolvoillaan ja mondeoillaan ihan samalla tavalla. Mikä on kun ei tule mieleen että lähettyvillä on myös niitä esikouluikäisiä janipettereitä ja liisamaarioita? Kai nyt omienkin lasten turvallisuuden vuoksi toivoisi että kotikulmilla ajettaisiin vähän fiksummin.
Sen jotenkin voisi käsittää että kahdeksantoistakesäisillä kuskeilla olisi syy-seuraussuhteet vielä vähän hakusessa mutta ihmeellisesti näyttävät perheenisät ja -äidit ajavan farmarivolvoillaan ja mondeoillaan ihan samalla tavalla. Mikä on kun ei tule mieleen että lähettyvillä on myös niitä esikouluikäisiä janipettereitä ja liisamaarioita? Kai nyt omienkin lasten turvallisuuden vuoksi toivoisi että kotikulmilla ajettaisiin vähän fiksummin.
- Epäkelpokeräilijä -
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Joo. Meillä ne tunkee kolmionkin takaa eteen. Yleensä tosin tankin kokoisella ja -näköisellä möhkäleellä eikä millään mondeolla.Rasvis kirjoitti:Rajoitus on neljäkynppiä niin kuin tänne asutuksen keskelle sopiikin.
Sen jotenkin voisi käsittää että kahdeksantoistakesäisillä kuskeilla olisi syy-seuraussuhteet vielä vähän hakusessa mutta ihmeellisesti näyttävät perheenisät ja -äidit ajavan farmarivolvoillaan ja mondeoillaan ihan samalla tavalla. Mikä on kun ei tule mieleen että lähettyvillä on myös niitä esikouluikäisiä janipettereitä ja liisamaarioita? Kai nyt omienkin lasten turvallisuuden vuoksi toivoisi että kotikulmilla ajettaisiin vähän fiksummin.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Meidän nurkillamme on kolmenkympin rajoitukset eikä missään risteyksessä ole kolmiota. Rajoitus on varsin perusteltu tällaisella pientaloalueella. Pitää mennä kerrostaloasutuksen puolelle, jotta rajoitus muuttuu tai olisi kolmioita. Töyssyt ovat pääosin senkokoisia, että luulisi olevan kiihdyttelemättä. Silti jotkut sankarit pääsevät niiden välissä mielenkiintoisiin nopeuksiin eivätkä kaikki osaa katsoa risteyksissä oikealle. Välillä pääsee oikein italialaiseen tyyliin elehtimään tai torvea soittamaan.
Itse on pakko ajella iisisti, kun asuu nurkilla, mutta myös turvallisuuden ja varsin matalalla olevan panssarin vuoksi. Kyllä se on sellainen kolahdus, että kuuluu. Toisella autolla voisi vaikka liitää töyssyjen yli, mutta ei tietenkään kehtaa eikä se olisi kovin turvallistakaan.
Itse on pakko ajella iisisti, kun asuu nurkilla, mutta myös turvallisuuden ja varsin matalalla olevan panssarin vuoksi. Kyllä se on sellainen kolahdus, että kuuluu. Toisella autolla voisi vaikka liitää töyssyjen yli, mutta ei tietenkään kehtaa eikä se olisi kovin turvallistakaan.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Tapahtuipa harvinainen kohteliaisuus Tre-Hki motarilla. Pudottelin siis kohti Helsinkiä reipasta vauhtia ohituskaistalla, edelläni ohituskaistalla meni myös auto ja takanani tuli iso AMG mese. No ajattelin että mesemiehellä voi olla enempi kiirus kuin minulla ja heitin oikealle kaistalle, vaikka siellä oli joku tulossa perä edellä vastaan kohtapuoliin. No, näin kun alkaa kohteliaaksi niin usein pussittaa itsensä sinne oikealle kaistalle. Mesemiehellä ei kuitenkaan ollut kova kiirus ja kun saavutin oikeaa kaistaa ajavan, niin AMG hidasti ja päästi minut ohituskaistalle takaisin eteensä ennenkuin edes vilkkua vasemmalle räppäsin.
Olin tästä kovasti äimistynyt, kaikki miljoona-autolla ajavat eivät siis olekaan öykkäreitä Tämä AMG mies oli ehkä se poikkeus.
Olin tästä kovasti äimistynyt, kaikki miljoona-autolla ajavat eivät siis olekaan öykkäreitä Tämä AMG mies oli ehkä se poikkeus.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Toinen kohtelias tapa olisi kiihdyttää reippaasti ohi. Harvinaista sekin. Pussittaminen on yleisin kiitos tien antamisesta.
Onko kukaan muuten koskaan miettinyt samaa kuin minä, että mitä liikkuu niiden paketti- ja henkilöautoilijoiden päässä, jotka ajavat kilometrikaupalla jonkun max. 90 km/h ajavan rekan perässä, siis aivan perässä, moottoritiellä. Esim. 5 metrin päässä. Tai neljän. En oikein jaksa uskoa siihenkään, että yrittäisivät imussa päästä edullisemmin.
Onko kukaan muuten koskaan miettinyt samaa kuin minä, että mitä liikkuu niiden paketti- ja henkilöautoilijoiden päässä, jotka ajavat kilometrikaupalla jonkun max. 90 km/h ajavan rekan perässä, siis aivan perässä, moottoritiellä. Esim. 5 metrin päässä. Tai neljän. En oikein jaksa uskoa siihenkään, että yrittäisivät imussa päästä edullisemmin.
Viimeksi muokannut Jönsson, 24 Touko 2011, 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Jep. Yleensä 40-50v miehiä. Säästää bensaa ajaa imussa. Isukki teki tota paljon aikoinaa matkailuautolla kun yksin ajoi muutto yms kuormia. Kun äippä kyydissä niin ei uskaltanutJönsson kirjoitti:Toinen kohtelias tapa olisi kiihdyttää reippaasti ohi. Harvinaista sekin. Pussittaminen on yleisin kiitos tien antamisesta.
Onko kukaan muuten koskaan miettinyt samaa kuin minä, että mitä liikkuu niiden paketti- ja henkilöautoilijoiden päässä, jotka ajavat kilometrikaupalla jonkun max. 90 km/h ajavan rekan perässä, siis aivan perässä, moottoritiellä. Esim. 5 metrin päässä. Tai neljän. En oikein jaksa uskoa siihenkään, että yrittäisivät imussa päästä kovempaa.
Korjaan... en usko tuohon, että yrittävät imussa päästä edullisemmin. No, jos kerran isäsi... pakko kai se on uskoa, että osa toimii tälläkin vaikuttimella.
Jotenkin olen vain taipuvainen uskomaan, että suurin osa on vain ajautunut siihen. Aivot ovat jääneet lähteissä kotiportaille ja siinä sitä mennä körötellään puolihorroksessa. Muuta ei nähdä kuin edessä olevan rekan perä tai osa siitä.
Mutta sitten on tämä seuraava tapaus. Näen jo kilometrin päästä, että edessä menee rekka ja sen imussa ha. tai pa. Ennen pitkää 30 km/h:n erolla saavutan tämän kaksikon, joka edelleen ajaa 5 - 10 metrin etäisyydellä toisistaan. Laitan vilkkua vasempaan siirryn sinne ohittaakseni parivaljakon, mutta kas... ties kuinka kauan imussa körötellyt saa juuri silloin ahaa-elämyksen: peesailu on tylsää. Se siirtyy vasemmalle - ja tietysti eteesi - ja tietysti 90 km/h:n nopeudella.
- Jos siellä rekan imussa on voinut ajaa tähänkin asti, niin miksi juuri silloin, pitää tunkea sen rinnalle, kun sinne on jo tulossa joku toinen? Onko tämä jotain läheisriippuvuutta? Niin kauan, kun tiellä olemme vain minä ja rekka, peesailen sitä, mutta kun kentälle tulee muitakin pelaajia, uskallan irroittautua ja etsiä uuden kumppanin.
Onko edellä mainittu sukua sille ilmiölle, että kun ajan parkkipaikalle, jolla ensin on vieri viereen täysiä parkkiruutuja ja sitten toinen puolisko kentästä tyhjillään ja valitsen parkkipaikalta ruudun sieltä tyhjältä puolelta, niin palatessani autolle on heti viereiseen ruutuun parkkeerannut joku, vaikka vieressä on 4-5 tyhjää ruutua. Ei se minua haittaa, jos vain mahdun ovesta sisään eikä kukaan kolhi autoani tai minä muiden autoja, mutta eikä olisi helpompaa jättää vaikka yksi ruutu väliin, jos tilaa on.
Kolmanneksi tämä klassinen kiihdytyskaistadilemma: ajan moottori- tai muuta tietä vakionopeudella. Tielle on liittymässä auto. Se tulee kiihdytyskaistaa, kolmion takaa. Takanani on tyhjää, kiihdytyskaista jatkuu vielä 150 metriä eteenpäin siitä, missä minä olen. Autoni on neljä ja puoli metriä pitkä, mutta kaikkien satojen metrien joukosta liittyjä haluaa väkisinkin tunkea juuri niille metreille, missä minä jo autoineni ole. Ei eteen, ei taakse, vaan kohdalle?
Varmasti tämänkin palstan keskustelijoiden joukossa täytyy olla ainakin yksi, joka järkeilee edellä kuvatuilla tavoilla tai edes yhdellä niistä. Jään kiinnostuneena kuulemaan, miksi.
Jotenkin olen vain taipuvainen uskomaan, että suurin osa on vain ajautunut siihen. Aivot ovat jääneet lähteissä kotiportaille ja siinä sitä mennä körötellään puolihorroksessa. Muuta ei nähdä kuin edessä olevan rekan perä tai osa siitä.
Mutta sitten on tämä seuraava tapaus. Näen jo kilometrin päästä, että edessä menee rekka ja sen imussa ha. tai pa. Ennen pitkää 30 km/h:n erolla saavutan tämän kaksikon, joka edelleen ajaa 5 - 10 metrin etäisyydellä toisistaan. Laitan vilkkua vasempaan siirryn sinne ohittaakseni parivaljakon, mutta kas... ties kuinka kauan imussa körötellyt saa juuri silloin ahaa-elämyksen: peesailu on tylsää. Se siirtyy vasemmalle - ja tietysti eteesi - ja tietysti 90 km/h:n nopeudella.
- Jos siellä rekan imussa on voinut ajaa tähänkin asti, niin miksi juuri silloin, pitää tunkea sen rinnalle, kun sinne on jo tulossa joku toinen? Onko tämä jotain läheisriippuvuutta? Niin kauan, kun tiellä olemme vain minä ja rekka, peesailen sitä, mutta kun kentälle tulee muitakin pelaajia, uskallan irroittautua ja etsiä uuden kumppanin.
Onko edellä mainittu sukua sille ilmiölle, että kun ajan parkkipaikalle, jolla ensin on vieri viereen täysiä parkkiruutuja ja sitten toinen puolisko kentästä tyhjillään ja valitsen parkkipaikalta ruudun sieltä tyhjältä puolelta, niin palatessani autolle on heti viereiseen ruutuun parkkeerannut joku, vaikka vieressä on 4-5 tyhjää ruutua. Ei se minua haittaa, jos vain mahdun ovesta sisään eikä kukaan kolhi autoani tai minä muiden autoja, mutta eikä olisi helpompaa jättää vaikka yksi ruutu väliin, jos tilaa on.
Kolmanneksi tämä klassinen kiihdytyskaistadilemma: ajan moottori- tai muuta tietä vakionopeudella. Tielle on liittymässä auto. Se tulee kiihdytyskaistaa, kolmion takaa. Takanani on tyhjää, kiihdytyskaista jatkuu vielä 150 metriä eteenpäin siitä, missä minä olen. Autoni on neljä ja puoli metriä pitkä, mutta kaikkien satojen metrien joukosta liittyjä haluaa väkisinkin tunkea juuri niille metreille, missä minä jo autoineni ole. Ei eteen, ei taakse, vaan kohdalle?
Varmasti tämänkin palstan keskustelijoiden joukossa täytyy olla ainakin yksi, joka järkeilee edellä kuvatuilla tavoilla tai edes yhdellä niistä. Jään kiinnostuneena kuulemaan, miksi.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Juu, jarrupaloja ja -levyjä kuluu, kun rekan perässä roikkujat päättävätkin lähteä ohittamaan itsen osuessa nopeampien kaistalle turhan lähelle.
Perässäroikkumista harrastamattomana pitää tyytyä veikkailemaan. Yksi vahva veikkaus on siinä olemisen näennäinen helppous, sillä nopeus pysyy sakkorajan alla ja väsynyt kykenee sentään takavaloja tuijottamaan. Näistä syistä lienevät ainakin itänaapurin rekkakuskit noin tehneet ja tahvot ottavat mallia. Sori vaan jo ennalta, jos joku tunnustautuu moiseksi, mutta tahvona pidän. Toki jollain tajunnanräjäyttävällä perustelulla voi saada kantani muuttumaan.
Kiihdytyskaistoilta tulen aina perään, jos liikennetilanne sen vaan sallii. Sen verran monta kiveä on tuulilasiin napsahtanut keskipakoisvoiman irrottamina, kun erinäisiä autoja ja kotteroita on tullut siihen muutaman metrin päähän eteeni. Joskus on joku yrittänyt tulla kylkeenkin, mutta niistä olen selvinnyt väistöllä, jarrutuksella tai hirvittävästi kiihdyttäen - tilanne ja ohjastettava peli ovat vaikuttaneet noihin ratkaisuihini.
Perässäroikkumista harrastamattomana pitää tyytyä veikkailemaan. Yksi vahva veikkaus on siinä olemisen näennäinen helppous, sillä nopeus pysyy sakkorajan alla ja väsynyt kykenee sentään takavaloja tuijottamaan. Näistä syistä lienevät ainakin itänaapurin rekkakuskit noin tehneet ja tahvot ottavat mallia. Sori vaan jo ennalta, jos joku tunnustautuu moiseksi, mutta tahvona pidän. Toki jollain tajunnanräjäyttävällä perustelulla voi saada kantani muuttumaan.
Kiihdytyskaistoilta tulen aina perään, jos liikennetilanne sen vaan sallii. Sen verran monta kiveä on tuulilasiin napsahtanut keskipakoisvoiman irrottamina, kun erinäisiä autoja ja kotteroita on tullut siihen muutaman metrin päähän eteeni. Joskus on joku yrittänyt tulla kylkeenkin, mutta niistä olen selvinnyt väistöllä, jarrutuksella tai hirvittävästi kiihdyttäen - tilanne ja ohjastettava peli ovat vaikuttaneet noihin ratkaisuihini.
Johtuisiko tämä siitä, että on vaikea seurata liikkuvaa, mutta silti täysin tyhjää tilaa tiellä, mihin tulisi ennakoiden tähdätä? Kaistalla ajavaa autoa on helppo seurata ja sen mukaan säätää nopeutensa ja tämä nopeudensäätö toista vastaavaksi on luonnollisestikin helpoin tehdä, kun autot ovat rinnakkain. Joillekin voi olla vaikeaa arvioida kohti tulevan tai pois menevän ajoneuvon nopeutta vaikka olisi itse paikallaan risteyksessä niin miten sitten, kun ajetaan 120km/h moottoritietä.Jönsson kirjoitti:Kolmanneksi tämä klassinen kiihdytyskaistadilemma: ajan moottori- tai muuta tietä vakionopeudella. Tielle on liittymässä auto. Se tulee kiihdytyskaistaa, kolmion takaa. Takanani on tyhjää, kiihdytyskaista jatkuu vielä 150 metriä eteenpäin siitä, missä minä olen. Autoni on neljä ja puoli metriä pitkä, mutta kaikkien satojen metrien joukosta liittyjä haluaa väkisinkin tunkea juuri niille metreille, missä minä jo autoineni ole. Ei eteen, ei taakse, vaan kohdalle?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Nuo rekkojen perässä peesailevat... Sehän on laitontakin peräti, lähteä ohittamaan edessäajavaa jos takana oleva on lähtenyt ohitukseen. Niin sanoo tieliikennelaki. Tuommosessa tilanteessa melkein pitää toivoa, että napsahtaa joku kivi tuulilasiin niin ei muuta kuin rekkari ylös ja itkemään. Olen kuullut moisista tilanteista ihmisten saaneen jopa sakkoja, sen lisäksi että ovat joutuneet maksamaan tuulilasin korjauksen/vaihdon.
Tietenkin jos ei halua ottaa sitä riskiä, ettei mitään tulekaan niin jarrupoljinta polkemalla siitä ehkä säästynee. :p
Tietenkin jos ei halua ottaa sitä riskiä, ettei mitään tulekaan niin jarrupoljinta polkemalla siitä ehkä säästynee. :p
Piti tuosta perässä ajamisesta ensin sanoa, että esim. mulla ohituskynnys on aika korkea. Pelkään sitä vähän liikaa
Mutta sitten tajusin, että puhuttiinkin moottoritiestä, jossa siis on ohituskaistaa. Ja se taas mun kohdalla on eri asia eikä ongelmia. Maantieohitukset (ilman ohituskaistaa) ovat niitä pelottavia paikkoja.
Kesää kohti mennään ja on taas tullut ajeltua enemmän
Mutta sitten tajusin, että puhuttiinkin moottoritiestä, jossa siis on ohituskaistaa. Ja se taas mun kohdalla on eri asia eikä ongelmia. Maantieohitukset (ilman ohituskaistaa) ovat niitä pelottavia paikkoja.
Kesää kohti mennään ja on taas tullut ajeltua enemmän
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Isompi ongelma on kyllä vielä se vilkun käyttämättömyys. Ei tarvis ihan niin pitkään odottaa sitä ympyrään pääsyä, jos valopäät osais laittaa sen vilkun että käännyn tästä liittymästä. Ollaan vaimon kans mietitty, että pitäis autoon hommata semmonen iso kyltti, joss lukis VILKKU! ja mielellään vilkkuvilla valoilla kirjoitettuna, niin vois sitä aina sitten heilutella sen sata kertaa päivässä...-Tomi- kirjoitti:Vilkunkäyttö liikenneympyrässä!? Jumalaare, ei sitä vasenta vilkkua käytetä kuin kaksikaistaisessa ympyrässä ja silloinkin vain sisemmälle kaistalle vaihdettessa.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Niinpä kyllä. Toisaalta monessa maassa niin opetetaan, esim. vaikkapa Hollannissa ja ainakin aikaisemmin myös Saksassa.
Meikäläisellekin isompi vitutuksen aihe on kyllä se vilkun käyttämättömyys.
Meikäläisellekin isompi vitutuksen aihe on kyllä se vilkun käyttämättömyys.
-Tomi- kirjoitti:Vilkunkäyttö liikenneympyrässä!? Jumalaare, ei sitä vasenta vilkkua käytetä kuin kaksikaistaisessa ympyrässä ja silloinkin vain sisemmälle kaistalle vaihdettessa.
Törmäsin juuri eilen tähän samaan ilmiöön. Ei voi käsittää-Tomi- kirjoitti:Vilkunkäyttö liikenneympyrässä!? Jumalaare, ei sitä vasenta vilkkua käytetä kuin kaksikaistaisessa ympyrässä ja silloinkin vain sisemmälle kaistalle vaihdettessa.
Sydämentykyksiä aiheutti myös audimies, joka oli ajaa kylkeeni, kun halusi tunkea eteeni kaistaa vaihtaessa. Hän oli tulossa parkkihallista, joten mikään äkillisiä ratkaisuja vaativa tilanne se ei ollut. Takanani olisi ollut pelkkää tyhjää, mutta ei... Huitoi vielä mulle kiukkuisena ja näytti keskisormea.
Teki mieli näyttää takaisin, mutta ajattelin, että Alfa-kuskit ovat herrasmiehiä ja -naisia, eivätkä alennu samalle tasolle...
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Huomiota on kiinnittänyt jo pitkän aikaa pakujen agressiivinen ajotyyli pks:lla. Olipa firman tarrakyltti maalipinnassa tai ei, ajotyyli on monella pakukuskilla kuin oltaisiin ratakisan lähtöruudussa. Eräs firman logoillla oleva Haisuli (lue: Hiace) suivaantui tänä aamuna kun valoista polkaisin liikkeelle sitä rivakammin, omaa tahtiani. Lasissa oli 50.n alueella jo reilut 60 mutta Haisuli painalsi varmaan yli satasta ohi.
Viikonloppuna motarilla 120:n alueella lasissa vakkarilla 140 mutta VW Transporter tdi 180 hv malli painalsi reilua nopeuseroa ohi. Siinä sitä kortti lähtisi, kun se ajoneuvokohtainen rajoitus lienee edelleen se satanen.
Eipähän se meno minua haittaa tippaakaan, eivätpähän köröttele jaloissa, mutta mietityttää vaan kuskin kannalta. Luulisi, että jos työssään tarvitsee pakulla ajaa niin ajolisenssin säilytttämisen luulisi kiinnostavan...
Viikonloppuna motarilla 120:n alueella lasissa vakkarilla 140 mutta VW Transporter tdi 180 hv malli painalsi reilua nopeuseroa ohi. Siinä sitä kortti lähtisi, kun se ajoneuvokohtainen rajoitus lienee edelleen se satanen.
Eipähän se meno minua haittaa tippaakaan, eivätpähän köröttele jaloissa, mutta mietityttää vaan kuskin kannalta. Luulisi, että jos työssään tarvitsee pakulla ajaa niin ajolisenssin säilytttämisen luulisi kiinnostavan...
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Käsitykseni mukaan, jos korttia tarvitsee työssään, ei viranomainen sitä voi viedä pois. Tai ainakin näin totesi eräs poliisi veljelle, kun 80:n alueella paukautti tutkaan vähän yli sataa. Pakulla. Velipoika taisi toimia automyyjänä tuolloin, jos muistan oikein. Toki jos vedetään 80:n alueella 120:iä, niin tuokaan kortti ei välttämättä pelasta...Peeveli kirjoitti:Luulisi, että jos työssään tarvitsee pakulla ajaa niin ajolisenssin säilytttämisen luulisi kiinnostavan...
Riippuu toki poliisista, selityksen laadusta ja loppupeleissä nimismiehestä, että mitä tapahtuu. Voi olla että joutuu hakemaan kortin seuraavana päivänä nimismieheltä ja kuuntelemaan "ethän enää koskaan" saarnan.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
Höpö-höpö! Joskus 80/90-luvulla saattoi vielä auttaa että ajoi ammatikseen, tänä päivänä lähtee jopa hanakammin hyllylle jos ammatikseen autoileva ei osaa liikennesääntöjä!ssulti kirjoitti:Käsitykseni mukaan, jos korttia tarvitsee työssään, ei viranomainen sitä voi viedä pois. Tai ainakin näin totesi eräs poliisi veljelle, kun 80:n alueella paukautti tutkaan vähän yli sataa. Pakulla. Velipoika taisi toimia automyyjänä tuolloin, jos muistan oikein. Toki jos vedetään 80:n alueella 120:iä, niin tuokaan kortti ei välttämättä pelasta...Peeveli kirjoitti:Luulisi, että jos työssään tarvitsee pakulla ajaa niin ajolisenssin säilytttämisen luulisi kiinnostavan...
Riippuu toki poliisista, selityksen laadusta ja loppupeleissä nimismiehestä, että mitä tapahtuu. Voi olla että joutuu hakemaan kortin seuraavana päivänä nimismieheltä ja kuuntelemaan "ethän enää koskaan" saarnan.
Vai onko jollain faktaa?
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Komppaan ylläolevaa. Muutaman taksimiehen ja bussikuskin kanssa oon asiasta keskustellu ja kortti lähtee siinä missä muillakin, ottaa vaan hieman lompakon päälle. Samoin yks kollega jolla oli vaihtelevat työmatkat 30-100km suuntaansa mutta erikseen sovittavissa, menetti kortin surutta. Poliisin kommentti oli, että kulje julkisilla, ja jos et pääse niin kyllähän se taksi kuljettaa...
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Pakko myöntää. Kerran olen N-järvi-Hki välin kokeillut ihan testimielessä. Oli vielä kunnon vastatuuli, niin kokeilu oli varsin antoisa.noose kirjoitti:Kuinkakohan paljon rekan imussa ajamisesta tulee säästöä polttoainekuluihin? Montakohan kymmentä tuhatta kilometriä saa ajaa, että säästää rikkinäisen tuulilasin hinnan?
90 km/h Ducatolla kovaan vastatuuleen kulutti n. 10-11 l/sadalla. Tuossa rekan perässä ajellessa 90km/h pidemmän ajan kulutus noin 6. Karkeasti siis puolet.
Säästö olisi melkoinen, jos hermo kestäisi tuota perässäajoa, mutta kun tuo vaati minulta koko ajan ihan täyden keskittymisen ettei käsi mennyt vilkulle ja oikea jalka pohjaan. Siitä oli rento ajaminen kaukana.
Ja vielä nooselle, ei ne kivet siihen 5 metrin päähän nouse, ne kopsahtaa kaaressa sinne 50 metrin päähän.
Todettakoon vielä lopuksi, että itse en siis tuota harrasta, enkä sitä voi suositella, koska laitonta ja vaarallistahan se on.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Jeps. Tuo tapaus sattui 90-luvun puolella. Todennäköisesti ovat sen jälkeen kiristäneet tyyliä - hyvä niin, turhan monet ammatikseen ajavat kuskit toilailevat tuolla liikenteessä sen verran raskaasti - ja raskaalla jalalla.toolman kirjoitti:Joskus 80/90-luvulla saattoi vielä auttaa että ajoi ammatikseen, tänä päivänä lähtee jopa hanakammin hyllylle jos ammatikseen autoileva ei osaa liikennesääntöjä!
Vai onko jollain faktaa?
Faktaa sen verran mitä tuosta broidin tapauksesta tiedän... Se taisi sattua 97-98 tietämissä. Tuolloin oli kommentit olleet "muuten lähtisi kortti heti, mutta kun työssäsi tarvitset..."
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ajoin kortin USA:ssa. Ihmettelin, miksi motoristit odottavat kiltisti nelikaistaisella tiellä täysin seisovassa jonossa, jota jatkui seuraavat 20 mailia. Kukaan ei lähtenyt keskikaistaa kokeilemaan. Perheen isäntä tokaisi vänkärin paikalta lyhyesti: Koska silloin joku aukaisee oven.S_A kirjoitti:Hitto sentään näitä motoristeja.
Tänään Vihdintiellä aamuruuhkassa näitä kamikatseita riitti, kuten myös viime viikolla useampi kappale.
Pitää kyllä olla aivan uskomattoman kiire ja uskomattoman tyhjä pää, että uskaltaa auto jonon välissä keskiviivalla ajaa, vaikka jono liikkuu sen 20kmh eteenpäin.
Toinen tokaisu kahden tokaisun ajokoulutuksessa tuli sen jälkeen kun olin saanut jyrkän käskyn pitää pitempää väliä edessä olevaan autoon, joka oli aivan samanlainen kuin kaikki muutkin. Kun kysyin että miksi, oli selitys: "Näethän, että se on täynnä neekereitä. Jos menet lähelle, tekee auto äkkijarrutuksen. Jos ajat perään, syyttävät kaikki sinua Whiplash-vammasta niskassa. Sitä ei voi kiistää tutkimuksin. Joudut maksamaan."