Bokseri Alfa kysely
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Bokseri Alfa kysely
Oletko omistanut tai omistatko bokser koneisen alfan?
Alfan bokserissa on mielestäni eniten luonnetta (ja vikoja?) kaikista alfan koneista. V6 tulee kovana kakkosena perässä
Alfan bokserissa on mielestäni eniten luonnetta (ja vikoja?) kaikista alfan koneista. V6 tulee kovana kakkosena perässä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
En ole omistanut, mutta faijalla ollut ainakin 3 kpl.. 75:sta ennen piti ostaa 33, mutta 75:n sai hankittua nopeammin, ei kyllä kaduttanut pätkääkään talvella.
Ehkä seuraavaksi voisi hankkia jostain ykköskopan QV tai sitten neliveto farkun (33 siis). Sprint tosin on kiehtonut aina vielä pikkasen enemmän, sellaisessa kun tuli mukulana istuttua monta tuntia kun lojui varaosa-autona pihalla.
Ehkä seuraavaksi voisi hankkia jostain ykköskopan QV tai sitten neliveto farkun (33 siis). Sprint tosin on kiehtonut aina vielä pikkasen enemmän, sellaisessa kun tuli mukulana istuttua monta tuntia kun lojui varaosa-autona pihalla.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Sprinttiä himoaisin itsekkin, mutta pitäisi ostaa vähän parempikuntoinen = kalliimpi, kun yhden 300eur arvoisen sprintin ostaneena tiedän mitä se voi pahimmillaan ollajeQQ kirjoitti:En ole omistanut, mutta faijalla ollut ainakin 3 kpl.. 75:sta ennen piti ostaa 33, mutta 75:n sai hankittua nopeammin, ei kyllä kaduttanut pätkääkään talvella.
Ehkä seuraavaksi voisi hankkia jostain ykköskopan QV tai sitten neliveto farkun (33 siis). Sprint tosin on kiehtonut aina vielä pikkasen enemmän, sellaisessa kun tuli mukulana istuttua monta tuntia kun lojui varaosa-autona pihalla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Siitähän tämä kaikki alkoi kun kolmoskoppaisen kolmekolmosen menin ostamaan. 6v. ja 110 tkm sillä ajelin. En muista että moottorissa olisi ikinä mitään vikaa ollut, paitsi jäätymisherkkä huohotin, jonka kanssa oppi elämään kun aikansa harjoitteli. Muuta vikaa kyllä jonkin verran, mutta halvimmat kilometrit taisin sillä kuitenkin loppujen lopuksi ajella. Ajamisen hauskuudessa ei ole vielä mikään päässyt samalle tasolle.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Eka alfa oli 92 vuoden 33 1.7 8v koneella. Ostin auton projekti kuntoisena ja kunnostin sitä ammattikoululla pari kuukautta. Kilometrejä kertyi ekana vuonna 35tkm eikä kertaakaan jättäny tien päälle.Bokseri murinaa tuli kuunneltua reilu 60tkm ajan ja täytyy sanoa että kyllähän sitä vieläkin kuuntelisi. Parista pytystä alkoi hiljalleen puristukset katoaan, jolloin 33 siirtyi seisontaan. Luonnetta siinä pelissä oli, enemmän kuin nykyisessä käyttis 155ssa. Talvellakin 33 pelas ihan ok, mitä nyt ovet ei aina halunnu mennä kiinni.Lämpöäkin piisas kun oli ehjä termostatti.Asfaltilla oli parhaimmillaan.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Bokseri Alfa kysely
Ei lisättävää!Pasi kirjoitti:Alfan bokserissa on mielestäni eniten luonnetta (ja vikoja?) kaikista alfan koneista. V6 tulee kovana kakkosena perässä
33 16V oli ensimmäinen Alfa ja 156 V6 edellinen (huom. ei viimeinen )
Re: Bokseri Alfa kysely
Molemmilla moottoreilla varustetut autot löytyy. Vaikka V6:sta ei ole kokemusta kovin pitkältä ajalta niin väittäisin että aika pomminvarma konstruktio tuo on... (pakko kyllä koputtaa puuta). 33:sia löytyy kaks ja yksi 16v moottori on pukilla, jonka kunnostan pikkuhiljaa varalle kun vanha laukeaa.Pasi kirjoitti:Alfan bokserissa on mielestäni eniten luonnetta (ja vikoja?) kaikista alfan koneista. V6 tulee kovana kakkosena perässä
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Sprintti on verrattoman hauska auto, jonka ajamisesta tulee kerta toisensa jälkeen hyvälle mielelle, vielä kuudentoista vuoden jälkeenkin. Auton hauskuus ei piile räjähtävässä suorituskyvyssä vaan loistavassa tuntumassa tiehen ja halukkaasti kierroksia ottavassa moottorissa. Ja se saa päitä kääntymään hyvin eri ikäisiltä katsojilta.
Eka alfa mitä olen ajanut oli 33 1.7 IE ja kyllähän tuo mieleen jäi - pienestä pätkimisestä huolimatta kone tuntui kierrosherkältä, piti innokasta meteliä ja ajotuntuma oli kyllä alfamaiseen tyyliin hyvä ja tietty ennen kaikkea hiton hauska.
Kolmekolmosen ahtaan näköinen moottoritila + 75:n tarjoama takaveto sitten ohjasivat kuitenkin valitsemaan jälkimmäisen. Mutta kyllä bokserikoneinen alfa olisi hauska omistaa vielä.
Kolmekolmosen ahtaan näköinen moottoritila + 75:n tarjoama takaveto sitten ohjasivat kuitenkin valitsemaan jälkimmäisen. Mutta kyllä bokserikoneinen alfa olisi hauska omistaa vielä.
Boxer Alfa
Moikka
Minulla 3kpl 33. Ekana 1s 33 johon vaihdoin ti koneen, madalsin 35mm+ uudet puslat, 2" csc pakoputki. Aivan upea ajettava, auto jota pystyy viemään kaasulla nelipyöräluisussa kuivalla asfaltilla ja tunto säilyy hienosti. Toisena s2 ti jonka sain purettua, tulva upotti ureaveteen jolloin muutoinkin nopea ruostuminen kiihtyi= metrin pätkiksi ja paaliin.
Kolmantena n. 120k ajettu s3 33 16v joka koriltaan kohtuu hyvä, aika pienellä saisi leimalle kun vain ehtisi tehdä. Kaikki aiemmat madallus ym heebelit tallessa tuota varten. Jonain päivänä... nyt lepäilee lämpimässä tallissa. Noiden aiempien purkuosia on aika paljon...
Noitten 33:n jälkeen nykyiset Alfat tuntuu linja-autoilta, korkeita ja kiikkeriä ja painavia. GTV:llä voisi päästä lähelle tuntumaa mutta bokserin lätinää, kaasuttimien imuääntä ja takatulia ei saa mistään.
TimoJ
Minulla 3kpl 33. Ekana 1s 33 johon vaihdoin ti koneen, madalsin 35mm+ uudet puslat, 2" csc pakoputki. Aivan upea ajettava, auto jota pystyy viemään kaasulla nelipyöräluisussa kuivalla asfaltilla ja tunto säilyy hienosti. Toisena s2 ti jonka sain purettua, tulva upotti ureaveteen jolloin muutoinkin nopea ruostuminen kiihtyi= metrin pätkiksi ja paaliin.
Kolmantena n. 120k ajettu s3 33 16v joka koriltaan kohtuu hyvä, aika pienellä saisi leimalle kun vain ehtisi tehdä. Kaikki aiemmat madallus ym heebelit tallessa tuota varten. Jonain päivänä... nyt lepäilee lämpimässä tallissa. Noiden aiempien purkuosia on aika paljon...
Noitten 33:n jälkeen nykyiset Alfat tuntuu linja-autoilta, korkeita ja kiikkeriä ja painavia. GTV:llä voisi päästä lähelle tuntumaa mutta bokserin lätinää, kaasuttimien imuääntä ja takatulia ei saa mistään.
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Re: Boxer Alfa
Totta, 33 kyllä istui tiessä jotenkin erityisen nautinnollisesti ja boxerin äänien saattelemana ainakin tuntui liikkuvan kevyestiTimoJ kirjoitti: Noitten 33:n jälkeen nykyiset Alfat tuntuu linja-autoilta, korkeita ja kiikkeriä ja painavia.
Joona Karimaa
____________
____________
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/33/4016058
On muuten tullut hieman kuolattua tuota. Sinänsä kyllä harmi, että joku sähkörecaro pitänyt tuonne tunkea..
On muuten tullut hieman kuolattua tuota. Sinänsä kyllä harmi, että joku sähkörecaro pitänyt tuonne tunkea..
Ensimmäinen Alfani oli 72-vuosimallinen Alfasud 1,2. Tämä kunniakas sotaratsu oli tullut Suomeen erään rauhanturvaajan mukana Golanin kautta. Kaveri myi sen sittenmmin eräälle Niinisalon kapiaiselle, joka möi menopelin minulle ollessani armeijassa. Tarkoitus oli alunperin viettää monta pitkää onnellista vuotta ensimmäisen Alfani puikoissa, mutta iltalomalta yhtenä talvena palatessani ohjastin Sudin suoraan päin varuskunnan parkkialueen risteyksen vieressä kasvanutt koivua.
Auto jäi korjaamatta, koska se osoittautui todella lahoksi pelleiltään.
Mutta kivaa oli pikkurahalla. Hintaansa ja suorituskykyynsä nähden kirkuvan punainen pikku-Alfa oli yllättävän kova katseenkerääjä.
Auto jäi korjaamatta, koska se osoittautui todella lahoksi pelleiltään.
Mutta kivaa oli pikkurahalla. Hintaansa ja suorituskykyynsä nähden kirkuvan punainen pikku-Alfa oli yllättävän kova katseenkerääjä.
Ensimmäinen auto oli 33 16v QV. Mikään tähän mennessä vastaan tullut ei ole vielä ollut ajolleen yhtä hauska kuin se oli. Onneksi tuo löytyy vieläkin, vaikka ei liikennekäytössä olekaan ollut 1,5 vuoteen kun tuli tuo 156 hankittua. En aio ikinä myydäkään pois. Jollain aikajänteellä herättelen sitten kesä/ratapäiväkäyttöön.. Kivahan tuo 156 on myös, mutta jollain tavalla jäi kaipaamaan äärimmäisen hauskaa ajettavuutta ja loistavaa moottoria. No okei, ihan jees tämäkin on, ei vaan yhtä hauska.
Nyt kun vuotava katto/tuulilasi/joku, useat sähköviat, käteen jäävät sisutan osat yms ovat jokseenkin kadonneet lähimuistista, niin tuntuu entistä siistimmältä tuo 33.
Nyt kun vuotava katto/tuulilasi/joku, useat sähköviat, käteen jäävät sisutan osat yms ovat jokseenkin kadonneet lähimuistista, niin tuntuu entistä siistimmältä tuo 33.
Tein itse - säästin
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Ottimo kirjoitti:2 kpl Alfasudia, ensimmäiset Alfani. Toinen päätyi omenapuuhun, toinen ruostui pois
Kohtalontovereita!Jönsson kirjoitti:Ensimmäinen Alfani oli 72-vuosimallinen Alfasud 1,2...Tarkoitus oli alunperin viettää monta pitkää onnellista vuotta ensimmäisen Alfani puikoissa, mutta iltalomalta yhtenä talvena palatessani ohjastin Sudin suoraan päin varuskunnan parkkialueen risteyksen vieressä kasvanutt koivua.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Aika kultaa muistot.. Ruostettahan ei juurikaan ollut ja sähköt toimi kuin unelma. Ei haitannut, vaikka talvella kierrokset heitti miten sattuu, kesällä lämmöt oli tapissa ja päästöt katsastusaseman katossa. Ajoasentokin suunniteltu kaverille, jolla on metriset kädet, toinen jalka 60cm ja toinen 40cm