Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
Helsingin Sanomien autoliitteessä oli lauantaina 4.6. laaja juttu Saab-kerhosta. HS:lle autoharrastus on aina ollut joko Saab- (Sämst Av Alla Bilarna) tai sitten Lada-harrastusta. Myönteistä oli kuitenkin se, että artikkelin yhteydessä mainittiin eräitä muitakin merkkikerhoja, myös molemmat Alfa-kerhot. Club Alfa Romeo Finlandin puffissa ollut tieto, että Enzo Ferrarin lisäksi myös kaikki Maseratin veljekset ovat työskennelleet Alfalla, oli ainakin minulle uutta.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Teknarin testistä:
Taas näitä "ammattitestaajia"...
Laatuvaikutelma: kovaa muovia kojetaulussa. Verrataan sitä vaikka saksalaisen C-Mersun vastaavaan; siinä se myös näyttää (ja on) kovamuovilta toisin kuin Alfassa. Eikä minulla ainakaan rämise nupulakivikaduilla ajaessa mikään paikka.
Lisävarusteinen ristiseläntuen säätö: kyllä se nyt vain tulee ihan vakiovarusteena mukaan.
Pisteet: nekin on sitten lopuksi väärin laskettu. Pitäisi olla 48!
Muuten aika asiallinen testi. Konepeltiä eivät kuitenkaan saaneet auki kuvauksissa
Taas näitä "ammattitestaajia"...
Laatuvaikutelma: kovaa muovia kojetaulussa. Verrataan sitä vaikka saksalaisen C-Mersun vastaavaan; siinä se myös näyttää (ja on) kovamuovilta toisin kuin Alfassa. Eikä minulla ainakaan rämise nupulakivikaduilla ajaessa mikään paikka.
Lisävarusteinen ristiseläntuen säätö: kyllä se nyt vain tulee ihan vakiovarusteena mukaan.
Pisteet: nekin on sitten lopuksi väärin laskettu. Pitäisi olla 48!
Muuten aika asiallinen testi. Konepeltiä eivät kuitenkaan saaneet auki kuvauksissa
Veljeksistä ainakin Carlo toimi testi- ja kilpa-ajajana Fiatilla, Isottalla ja Bianchilla. Bindo ja Ettore Isottalla ja myöhemmin Alfieri ja Ettore suunnittelijoina Diattolla. En ole nähnyt mainintaa Alfasta, mutta voihan olla, että jostain arkistojen kätköistä löytyy tieto, että ovat olleet vaikka harjoittelijoina tai kesätyöntekijöinä Alfallakin.Tazio kirjoitti:Ihmettelin tuota samaa, uutta tietoa myös minulle.Satta kirjoitti:. Club Alfa Romeo Finlandin puffissa ollut tieto, että Enzo Ferrarin lisäksi myös kaikki Maseratin veljekset ovat työskennelleet Alfalla, oli ainakin minulle uutta.
-Tazio
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Luulin, että Alfieri ja Ettore olivat alkuaikoina Diattolla kuljelttajina? Taisi tosin olla piloti/ing. veteen pirretty viiva noihin aikoihin. Kyllähän tuolta voi hyvin joku Alfa Romeo kytköskin löytyä.Satta kirjoitti:Bindo ja Ettore Isottalla ja myöhemmin Alfieri ja Ettore suunnittelijoina Diattolla. En ole nähnyt mainintaa Alfasta, mutta voihan olla, että jostain arkistojen kätköistä löytyy tieto, että ovat olleet vaikka harjoittelijoina tai kesätyöntekijöinä Alfallakin.Tazio kirjoitti:Ihmettelin tuota samaa, uutta tietoa myös minulle.Satta kirjoitti:. Club Alfa Romeo Finlandin puffissa ollut tieto, että Enzo Ferrarin lisäksi myös kaikki Maseratin veljekset ovat työskennelleet Alfalla, oli ainakin minulle uutta.
-Tazio
EDIT: Jaahas, ei tarvitse mennä wikipediaa kauemmas kalaan tuon Diaton työsuhteiden osalta:
' In 1922, DIATTO engages the driver and designer Alfieri Maserati, with his brother Ernesto, entrusting him the position of Racing Team Manager. Alfieri Maserati, at the head of the DIATTO Racing Team until 1926, wins numerous victories'
-Tazio
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Maseratin veljesten ja Diatton tarinaa löytyy myös Diatton omilta sivuilta
http://www.diatto.com/EN/pagine/maserati.html
Veljeksistä Alfieri I kuoli alle vuoden ikäisenä ja Carlo 1910 joten ainakaan nämä veljekset eivät Alfa Romeolla olisi edes periaatteessa ehtineet työskennellä. Muidenkin veljesten osalta aika vaikea löytää aikaväliä jolloin olisivat voineen Alfa Romeolla olla. Orsille myynnin 1937 jälkeen olivat 10 vuotta vielä yhtiön palveluksessa ja sen jälkeen OSCA kuviot. Olisko veljekset toimittaneet esim. valmistamiansa Maserati sytytystulppia Alfa Romeolle ja juontuisi tästä yhteydestä tuo väitetty kytkös?
http://www.diatto.com/EN/pagine/maserati.html
Veljeksistä Alfieri I kuoli alle vuoden ikäisenä ja Carlo 1910 joten ainakaan nämä veljekset eivät Alfa Romeolla olisi edes periaatteessa ehtineet työskennellä. Muidenkin veljesten osalta aika vaikea löytää aikaväliä jolloin olisivat voineen Alfa Romeolla olla. Orsille myynnin 1937 jälkeen olivat 10 vuotta vielä yhtiön palveluksessa ja sen jälkeen OSCA kuviot. Olisko veljekset toimittaneet esim. valmistamiansa Maserati sytytystulppia Alfa Romeolle ja juontuisi tästä yhteydestä tuo väitetty kytkös?
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Uudessa TM:ssä Giulietta ottaa mittaa muista "perhesporteista" pärjäten ihan mainiosti.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Mikäs tuossa teknarin testissä oli lopputulos/järjestys?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
VW, Ford, Alfa Romeo, Citroen, Mazda. Loppukaneetissa sanottiin, että oli poikkeuksellisen kovatasoinen porukka. Jossain toisissa testeissä alimmillakin pisteillä olisi ollut kärjessä.Portti kirjoitti:Mikäs tuossa teknarin testissä oli lopputulos/järjestys?
Alfan parasta antia valot ja moottori, huonointa tilat, jarrut ja mukavuus. Ajettavuus porukan keskitasoa.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Kiitos tiedosta. Täytyy vissiin jossain vaiheessa käydä kirjaston lukusalissa ihmettelemässä mm. sitä että millä ihmeellä tuo volkkari on taas saatu voittajaksi.
Jönsson kirjoitti:VW, Ford, Alfa Romeo, Citroen, Mazda. Loppukaneetissa sanottiin, että oli poikkeuksellisen kovatasoinen porukka. Jossain toisissa testeissä alimmillakin pisteillä olisi ollut kärjessä.
Alfan parasta antia valot ja moottori, huonointa tilat, jarrut ja mukavuus. Ajettavuus porukan keskitasoa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Lukaisin kirjastossa ohimennen tuon vertailutestin pikaisesti. Tiesin jo mielessäni etukäteen, että Golf on ykkönen ja Focus kakkonen. Sen sijaan muut veikkaukset meni pieleen, luulin että Giulietta olisi jumbo. TM:n kommenteista yhdyn tila-asiaan ja hivenen hankalahkoon kaupunkiajoon (d-moodilla nimen omaan kaasu liian yliherkkä ja tunnoton) sekä mukavuuteen vs. Golf (kovahko sporttialusta ja leveiden 45-srj renkaiden kumina karkealla asfalttilaadulla). Sen sijaan en yhdy ajettavuusosioon; on nimittäin aika tuoreessa muistissa (alle 2 kk) ex-VI-Golfin ajettavuus ja kyllä Alfa vie voiton. Alfa on vakaampi suoralla tiellä ja sivutuulella ja maukkaampi mutkateillä. Suorituskyvyssä nuo olivat tasatahtia ja sen uskon, VW kun on aina virallista teholukemaa tehokkaampi ja suorituskykyisempi. Toisaalta en kaipaa enää kaksi kaksoisahdettua 1,4 tsi:tä omistaneena sen ongelmia (ontuva magneettikytkimen toiminta eli välistä kompressoriahdin ei kytkeydy päälle tai on viivettä nykimistä jne). Istuimissa Alfa vie voiton, vaimokin tunnisti heti eron pidemmällä reissulla. Ja se, mikä Golfissa tökki, on sen muodottomuus ja innottomuus, sekä täysin epäonnistunut uusiutuminen mallisarjasta V mallisarjaan VI.Jönsson kirjoitti:VW, Ford, Alfa Romeo, Citroen, Mazda. Loppukaneetissa sanottiin, että oli poikkeuksellisen kovatasoinen porukka. Jossain toisissa testeissä alimmillakin pisteillä olisi ollut kärjessä.Portti kirjoitti:Mikäs tuossa teknarin testissä oli lopputulos/järjestys?
Alfan parasta antia valot ja moottori, huonointa tilat, jarrut ja mukavuus. Ajettavuus porukan keskitasoa.
Mikään auto ei ole täydellinen, mutta kyllä tämä Alfa on arvoasteikossani erittäin korkealla ja mikä tärkeintä: hyvien yleisominaisuuksien lisäksi tässä on sydän täysillä mukana.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Tuli nuo tiedot katsottua englantilaisesta Maserati-kirjasta ja kirjoitettua ne ikään kuin tosiasioina.Tazio kirjoitti: Luulin, että Alfieri ja Ettore olivat alkuaikoina Diattolla kuljelttajina? Taisi tosin olla piloti/ing. veteen pirretty viiva noihin aikoihin.
-Tazio
Ehkä tuohon Diatto-lähteeseen voisi luottaa enemmän. Olet oikeassa, tuota voisi kai vielä vähän laventaa pilota/ collaudatore/ ing/ capo di scuderia (?). Eri paikoissa esiintyy hyvinkin erilaisia versioita, missä tehtävissä jotkut henkilöt ovat jossakin autotehtaassa työskennelleet. Esimerkiksi jossakin amerikkalaisissa teksteissä on joskus Enzo Ferrari esitelty Alfan insinöörinä ja Janon veroisena suunnittelijana ja Nuvolarin veroisena ajajana tallipäällikkönä toimimisen lisäksi. Amerikkalaiset haluavat erityisen mielellään kytkeä Enzon Alfaan, kun keskiverto amerikkalainen ei taida tietää Italiasta muuta kuin pizzan ja Ferrarin.
Itse en oikein usko tuohon Maserati-veljesten Alfa-kytkökseen. En koe myöskään merkittävänä tai olennaisena Alfan omistamisen tai Alfa-harrastuksen kannalta sitä, onko Enzo F. tai joku muu julkkis työskennellyt Alfalla. Jos Emil Skoda tai Vjatseslav Moskvitsh olisivat aikanaan olleet Alfalla töissä, siitä tuskin haluttaisiin tehdä isompaa numeroa.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Kyllä käy kiistäminen. Minusta tuo Golf on epäpätevä pakkaus enkä katso tätä asiaa mitenkään erityisen ruusunpunaisten Alfa-lasien läpi. Ymmärrän hyvin sen, että Alfat eivät ole aina menestyneet kovin hyvin näissä esim. TM:n ja Tuulilasin pääasiassa ”objektiivisiin” mittauksiin perustuvissa vertailuissa (tosin Giulietta on objektiivisestikin arvioiden hyvä paketti minun kokemusteni perusteella). Sen sijaan itse en ole onnistunut näkemään Golfin erinomaisuutta esim. Focukseen verrattuna.Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo Golf varsin pätevä paketti on, ei kai sitä käy kiistäminen....
Tämä Focus vs. Golf –asetelma on ollut itselle relevantti lähiaikoina kun vaimolle ollaan oltu ostamassa tuon kokoluokan farmariautoa. Ostoprosessin aikana en keksinyt yhtään hyvää syytä, miksi olisi pitänyt ostaa Golf Focuksen sijaan. Focus on parempi ajettava, Ecoboost-koneiden myötä myös Focuksen moottoripuoli on erittäin kilpailukykyinen ja moni muukin asia on Focuksessa kohdallaan. Näin siis kun arvioidaan asioita tyypillisen autonostajan näkökulmasta, jolle auto on pääasiassa liikkumaväline paikasta toiseen ilman merkittäviä tunnelatauksia, jotka taas korostuvat esim. Alfa Romeo-ostajan autovalinnoissa.
Kun en keksinyt asioita, joissa Golf olisi parempi kuin Focus ja kun vastaavilla haluamillamme varusteilla Golf-farkku oli lähes neljä tonnia Focusta kalliimpi niin ei tarvinnut kauaa miettiä kumpi pistetään tilaukseen. Octavian ostoon olisi voinut jotain järkiperusteluita kyllä löytääkin.
No sitten kun joku volkkarimies tulee selittämään, että kun niissä Focuksissa on kaikenlaista vikaa ja kun ne ruostuukin plää plää plää niin tähän voi todeta, että eiköhän Golfissakin (ja kaikissa muissakin autoissa) ole yhtä lailla tyyppivikoja ja jos haetaan muuta kuin hevosmiesten tietotoimiston tietoa esim. erilaisten luotettavuustilastojen kautta niin eipä löydy Golfin ja Focuksen välillä merkittäviä eroja luotettavuudessa/laadussa.
Näistä näkökulmista on mielenkiintoista lukea tuo vertailu jotta näkee, että millä mittareilla ja kriteereillä TM on päätynyt siihen, että volkkari on tuon ryhmän paras auto. Itse olen sitä mieltä, että suurimmat volkkarin onnistumiset ovat markkinointipuolella, joka ilmeisesti toimii hyvin kun noita härveleitä ostetaan noinkin paljon. Itse VAG-konsernin tuotteista en pääsääntöisesti paljoa perusta.
Ai niin, pitäisiköhän tämä avautuminen käydä heittämässä jonnekin kansanvaunu-keskustelupalstalle – olisi mielenkiintoista nähdä mitä keskustelua siellä heräisi.
PS: Myönnettäköön, että en ole kutos-Golfia ajanut kun aiempien kokemusten perusteella ei ole jaksanut kiinnostaa rattiin lähteä. Em. mielipiteet perustuvat kokemuksiin viitos-Golfista ja sitä aiemmista versioista, joita on tullut ajettua ja eikös tuo Golf VI ole lähinnä viitosmallin facelift, joten en usko että mitään olennaista muutosta olisi tapahtunut. Focuksista on taas paljon (hyviä) kokemuksia kun vaimon kaksi edellistäkin autoa ovat olleet Focuksia.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Kävi myös kirjastossa lukemassa yleisaikakauslehden nimeltä Tekniikan Maailma ja olihan siinä jutussa ainakin yksi selkeä virhekin. Väittivät Alfan koritakuuta vain 6 vuoden pituiseksi, mutta tarkistin asian kotona takuuvihkosta ja kyllä se nyt sentään 8 vuotta on...
Nuo TM:n kustannuslaskelmat ovat myös ainakin osittain harhaanjohtavia. Rengaspaketeille saavat aina ihan hirveän hinnan; itse maksoin omista talvirenkaistani (Continentalin uusimmat kitkat ja aluvanteet) 850 euroa. Onhan koko tietysti tuuman pienempi ( 16"), joka vaikuttaa aika paljonkin hintaan. Vakuutushinnat ovat vaikeasti vertailtavia, koska niihin vaikuttaa niin moni asia. Saman auton vakuutushinnoissa voi olla ihan järjettömät hintaerot eri yhtiöiden välillä. Varaosien hinnoittelu oli kyllä mielestäni Alfan kohdalla yllättävän maltillista testikumppaneihin verrattaessa. Tämän tiedon voisi laittaa myös niille vakuutusyhtiöille, jotka jutun mukaan ovat arvioineet Alfan korjaamisen kalleimmaksi ja siksi kalliimmat vakuutukset.
Olisi myös hauska tietää miten Alfa olisi pärjännyt normaalialustaisella autolla kuten omani on. En nimittäin ole samaa mieltä testaajien kanssa mukavuuden puutteesta ainakaan jousituksen suhteen. Myös kustannuspuoli olisi ollut huomattavasti halvempi juuri tuon pienemmän rengaskoon vuoksi.
Koska muuten viimeksi VW ei ole voittanut TM:n testiä ?
Nuo TM:n kustannuslaskelmat ovat myös ainakin osittain harhaanjohtavia. Rengaspaketeille saavat aina ihan hirveän hinnan; itse maksoin omista talvirenkaistani (Continentalin uusimmat kitkat ja aluvanteet) 850 euroa. Onhan koko tietysti tuuman pienempi ( 16"), joka vaikuttaa aika paljonkin hintaan. Vakuutushinnat ovat vaikeasti vertailtavia, koska niihin vaikuttaa niin moni asia. Saman auton vakuutushinnoissa voi olla ihan järjettömät hintaerot eri yhtiöiden välillä. Varaosien hinnoittelu oli kyllä mielestäni Alfan kohdalla yllättävän maltillista testikumppaneihin verrattaessa. Tämän tiedon voisi laittaa myös niille vakuutusyhtiöille, jotka jutun mukaan ovat arvioineet Alfan korjaamisen kalleimmaksi ja siksi kalliimmat vakuutukset.
Olisi myös hauska tietää miten Alfa olisi pärjännyt normaalialustaisella autolla kuten omani on. En nimittäin ole samaa mieltä testaajien kanssa mukavuuden puutteesta ainakaan jousituksen suhteen. Myös kustannuspuoli olisi ollut huomattavasti halvempi juuri tuon pienemmän rengaskoon vuoksi.
Koska muuten viimeksi VW ei ole voittanut TM:n testiä ?
Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta, mutta Golfista olen samaa mieltä: se on erittäin hyvä auto, mutta ei minua varten.Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo Golf varsin pätevä paketti on, ei kai sitä käy kiistäminen. Ihan toinen juttu onkin sitten, tekeekö minun sellaista mieli.
Ja lehtihän ei ole mikään Teknari, vaan Teeämmä.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Eipä ole enää. http://www.teknari.fiJönsson kirjoitti:Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta, mutta Golfista olen samaa mieltä: se on erittäin hyvä auto, mutta ei minua varten.Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo Golf varsin pätevä paketti on, ei kai sitä käy kiistäminen. Ihan toinen juttu onkin sitten, tekeekö minun sellaista mieli.
Ja lehtihän ei ole mikään Teknari, vaan Teeämmä.
Ihme kyllä tuo Golffin pärjääminen vuodesta toiseen, vaikka perusperheelle ihan ok auto onkin. En käsitä, mitä niin erinomaista siinä on Focukseen verrattuna hinta huomioon ottaen. Giulietta oli odotetusti kolmannella sijalla.
Kaikissa yhtiöissä ei ole mitään merkitystä auton malliversiolla hinnoitteluun. Merkki, ikä, vakuutuksenottajan ikä, tehot ja paino on postinumeron lisäksi ne kriteerit, jolla hinta muodostuu suhteessa kulusuhteeseen kyseisen merkin kohdalla. Varmaan maksut viiveellä myös laskevat, mikäli vahinkojen korvausmenot todellisuudessa pienenevät.peksu kirjoitti:Tämän tiedon voisi laittaa myös niille vakuutusyhtiöille, jotka jutun mukaan ovat arvioineet Alfan korjaamisen kalleimmaksi ja siksi kalliimmat vakuutukset.
Ammattina autokauppa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itse kuulin Teknari-sanan ensimmäistä kertaa, kun tuo samaisella nimellä varustettu sähköinen julkaisu alkoi ilmestyä...Jönsson kirjoitti:Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta...
Eli Teeämmä.
Ihan pätevää argumentointia. Mutta toisaalta kirjoitinkin, että Golf on varsin pätevä paketti. Ja kyllähän siinä on paljon ominaisuuksia, jotka vetoavat autonostajien suureen enemmistöön.Portti kirjoitti:Kyllä käy kiistäminen...
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 13 Kesä 2011, 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Ei kannata, vag-foorumilla sinut lytättäisiin heti alkuunsa. Kun olin jo alfisti, kävin kommentoimassa erääseen topicciin dsg-ongelmista. Eräs fanaattinen Golfisti töksäytti todeta että hänen mielestään kaikki italialaiset tuotteet ovat paskaa ja että hän ei ole dsg-vioista kuullutkaan. Kyllähän sillä foorumilla jotkut sitkeät leiriä vaihtaneet jaksavat roikkua, mutta itse en enää jaksanut. Mitä siellä tekisin enää, kun vag-tuote ei maita enää ja sellaista en enää hanki. Jos kansankärry pitäisi ostaa, mieluummin ottaisin myös Focuksen.Näistä näkökulmista on mielenkiintoista lukea tuo vertailu jotta näkee, että millä mittareilla ja kriteereillä TM on päätynyt siihen, että volkkari on tuon ryhmän paras auto. Itse olen sitä mieltä, että suurimmat volkkarin onnistumiset ovat markkinointipuolella, joka ilmeisesti toimii hyvin kun noita härveleitä ostetaan noinkin paljon. Itse VAG-konsernin tuotteista en pääsääntöisesti paljoa perusta.
Ai niin, pitäisiköhän tämä avautuminen käydä heittämässä jonnekin kansanvaunu-keskustelupalstalle – olisi mielenkiintoista nähdä mitä keskustelua siellä heräisi.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Varmaan murrekysymys, mutta kyllä minua ainakin hämmästytti, kun selvisi, että Teknari.fi ei olekaan TM:n verkkojulkaisu, vaan ihan kilpaileva tuotos. Lapsesta asti sanottu Teknariksi...Vittorio Jano kirjoitti:Itse kuulin Teknari-sanan ensimmäistä kertaa, kun tuo samaisella nimellä varustettu sähköinen julkaisu alkoi ilmestyä...Jönsson kirjoitti:Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta...
Eli Teeämmä.
Ihan pätevää argumentointia. Mutta toisaalta kirjoitinkin, että Golf on varsin pätevä paketti. Ja kyllähän siinä on paljon ominaisuuksia, jotka vetoavat autonostajien suureen enemmistöön.Portti kirjoitti:Kyllä käy kiistäminen...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itse veikkailen enemmän tuota alueellista vaikutusta. Esimerkiksi vuosimallia 1945 oleva isäni ei koskaan ole puhunut Teknarista.doublesix kirjoitti:Murre eroista tiedä, mutta itselle ja kaveripiirille on Teknari aina tarkoittanut Tekniikan Maailmaa. Voipi olla enempi ikä kysymys, kuka puhuu teknarista tai teeämmästä.
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
Poliisiopisto 2:sta osu silmään....
- Liitteet
-
- poliisiopisto.jpg
- Poliisiopisto 2
- (110.21 KiB) Tiedosto ladattu 2985 kertaa
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Siinähän se hauskuus olisikin - fanaatikkojen kiehuntaa olisi lystikästä seurata kun olisi käynyt ensin vähän sohaisemassa muurahaispesää.Peeveli kirjoitti:...Ei kannata, vag-foorumilla sinut lytättäisiin heti alkuunsa. ...
Teknari-sanaan liittyen en ole varma onko kyseessä murrejuttu. Itse asun kyllä Päijät-Hämeessä kuten Jönssönkin, mutta kotoisin olen ihan muualta päin Suomea. Teknari on kuitenkin minunkin mielestäni yksi TM:n lempinimistä.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Enpä ole synnynnäinen hämäläinen minäkään. Sovitaan, että se on ikä- ja aluekysymys ja että Teknari-nimen ottaminen tähän sähköiseen julkaisuun oli mautonta ja lähes moraalitontakin.Portti kirjoitti:Siinähän se hauskuus olisikin - fanaatikkojen kiehuntaa olisi lystikästä seurata kun olisi käynyt ensin vähän sohaisemassa muurahaispesää.Peeveli kirjoitti:...Ei kannata, vag-foorumilla sinut lytättäisiin heti alkuunsa. ...
Teknari-sanaan liittyen en ole varma onko kyseessä murrejuttu. Itse asun kyllä Päijät-Hämeessä kuten Jönssönkin, mutta kotoisin olen ihan muualta päin Suomea. Teknari on kuitenkin minunkin mielestäni yksi TM:n lempinimistä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Samaa mieltä, ensimmäisenä tuli tunne, että ratsastetaan muiden maineella.Jönsson kirjoitti:Sovitaan, että se on ikä- ja aluekysymys ja että Teknari-nimen ottaminen tähän sähköiseen julkaisuun oli mautonta ja lähes moraalitontakin.
Aamulla 10 aikoihin hiilasin ruhoani kahvitauolle, kun myyntihallissa ollut televisio näytti Alfa GTV:tä, (oli muuten komea kuva, maalaistie,nyppylän päällä, näky vaan tie, Alfa ja alfan takana taiva) oli ylen kanava, mutta niin kaukaa en erottannut oliko 1 vai 2, todennäköisesti 1 ja ohjelma "Opettaja ohjaimissa"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
http://www.youtube.com/watch?v=wJnpCp84 ... r_embedded
No mikäs se siellä, 156 saa huomiota uudella Top Gearin kaudella.
No mikäs se siellä, 156 saa huomiota uudella Top Gearin kaudella.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Aika musertavalla tavalla tosinmichael kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=wJnpCp84 ... r_embedded
No mikäs se siellä, 156 saa huomiota uudella Top Gearin kaudella.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 13:51
- Car(s): Giulia ja GTJ1600
- Paikkakunta: keski-suomi
Oli pakko laittaa, analyytikko vertaa Nokiaa..
Pyrkimys tulla Alfa Romeoksi
Milanesi vertaa Nokian viime aikojen menoa automerkkeihin.
- Nokia oli ennen markkinoiden Mercedes, mutta nyt siitä on tullut Ford. Nyt Nokiasta pitäisi tulla taas Mercedes. Tai ei Mercedes, koska se ei ole enää niin muodikas, vaan ehkä Alfa Romeo tai Audi olisi parempi.
Pyrkimys tulla Alfa Romeoksi
Milanesi vertaa Nokian viime aikojen menoa automerkkeihin.
- Nokia oli ennen markkinoiden Mercedes, mutta nyt siitä on tullut Ford. Nyt Nokiasta pitäisi tulla taas Mercedes. Tai ei Mercedes, koska se ei ole enää niin muodikas, vaan ehkä Alfa Romeo tai Audi olisi parempi.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Maxilla oli Grip-ohjelmassa testissä Mito qv varsinkin laadun kannalta. Moitittiin esimerkiksi takaluukun kiinnitystä, väli valojen kohdalla heitti 2 mm. Autobild tyyppinen kommentti oli ettei menisi läpi saksalaisilla, esim Audill toleranssi on millin kymmenesosia, tiedä sitten. Lisäksi nahkojen asennukset etupenkin selkänojan takana ei ollut oikein siisti, kysymys oli miksi pilata hyvät nahat huonolla asennuksella.
Ajo-ominaisuuksista ihan positiiviset kommentit.
Ajo-ominaisuuksista ihan positiiviset kommentit.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ei mene uusissa diudeissa ovet kiinni jos seisoo yön nosturilla ovet auki, tuo ei mene läpi edes suomalaisillerim kirjoitti:Maxilla oli Grip-ohjelmassa testissä Mito qv varsinkin laadun kannalta. Moitittiin esimerkiksi takaluukun kiinnitystä, väli valojen kohdalla heitti 2 mm. Autobild tyyppinen kommentti oli ettei menisi läpi saksalaisilla, esim Audill toleranssi on millin kymmenesosia, tiedä sitten. Lisäksi nahkojen asennukset etupenkin selkänojan takana ei ollut oikein siisti, kysymys oli miksi pilata hyvät nahat huonolla asennuksella.
Ajo-ominaisuuksista ihan positiiviset kommentit.
Joo, ja oli se saksalainen ohjelma, kuka muu mittaa tönärillä luukun saumoja?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean