http://suomenkuvalehti.fi/blogit/kuvien ... kuvauksiin
Että Alfailijoita on julkkiksissakin, toki tiesin aiemmin jo että Törhösellä
o l i joskus Alfa mutta että vieläkin! Hienoa!

Valvoja: Moderators
Veljeksistä ainakin Carlo toimi testi- ja kilpa-ajajana Fiatilla, Isottalla ja Bianchilla. Bindo ja Ettore Isottalla ja myöhemmin Alfieri ja Ettore suunnittelijoina Diattolla. En ole nähnyt mainintaa Alfasta, mutta voihan olla, että jostain arkistojen kätköistä löytyy tieto, että ovat olleet vaikka harjoittelijoina tai kesätyöntekijöinä Alfallakin.Tazio kirjoitti:Ihmettelin tuota samaa, uutta tietoa myös minulle.Satta kirjoitti:. Club Alfa Romeo Finlandin puffissa ollut tieto, että Enzo Ferrarin lisäksi myös kaikki Maseratin veljekset ovat työskennelleet Alfalla, oli ainakin minulle uutta.
-Tazio
Luulin, että Alfieri ja Ettore olivat alkuaikoina Diattolla kuljelttajina? Taisi tosin olla piloti/ing. veteen pirretty viiva noihin aikoihin. Kyllähän tuolta voi hyvin joku Alfa Romeo kytköskin löytyä.Satta kirjoitti:Bindo ja Ettore Isottalla ja myöhemmin Alfieri ja Ettore suunnittelijoina Diattolla. En ole nähnyt mainintaa Alfasta, mutta voihan olla, että jostain arkistojen kätköistä löytyy tieto, että ovat olleet vaikka harjoittelijoina tai kesätyöntekijöinä Alfallakin.Tazio kirjoitti:Ihmettelin tuota samaa, uutta tietoa myös minulle.Satta kirjoitti:. Club Alfa Romeo Finlandin puffissa ollut tieto, että Enzo Ferrarin lisäksi myös kaikki Maseratin veljekset ovat työskennelleet Alfalla, oli ainakin minulle uutta.
-Tazio
VW, Ford, Alfa Romeo, Citroen, Mazda. Loppukaneetissa sanottiin, että oli poikkeuksellisen kovatasoinen porukka. Jossain toisissa testeissä alimmillakin pisteillä olisi ollut kärjessä.Portti kirjoitti:Mikäs tuossa teknarin testissä oli lopputulos/järjestys?
Jönsson kirjoitti:VW, Ford, Alfa Romeo, Citroen, Mazda. Loppukaneetissa sanottiin, että oli poikkeuksellisen kovatasoinen porukka. Jossain toisissa testeissä alimmillakin pisteillä olisi ollut kärjessä.
Alfan parasta antia valot ja moottori, huonointa tilat, jarrut ja mukavuus. Ajettavuus porukan keskitasoa.
Lukaisin kirjastossa ohimennen tuon vertailutestin pikaisesti. Tiesin jo mielessäni etukäteen, että Golf on ykkönen ja Focus kakkonen. Sen sijaan muut veikkaukset meni pieleen, luulin että Giulietta olisi jumbo. TM:n kommenteista yhdyn tila-asiaan ja hivenen hankalahkoon kaupunkiajoon (d-moodilla nimen omaan kaasu liian yliherkkä ja tunnoton) sekä mukavuuteen vs. Golf (kovahko sporttialusta ja leveiden 45-srj renkaiden kumina karkealla asfalttilaadulla). Sen sijaan en yhdy ajettavuusosioon; on nimittäin aika tuoreessa muistissa (alle 2 kk) ex-VI-Golfin ajettavuus ja kyllä Alfa vie voiton. Alfa on vakaampi suoralla tiellä ja sivutuulella ja maukkaampi mutkateillä. Suorituskyvyssä nuo olivat tasatahtia ja sen uskon, VW kun on aina virallista teholukemaa tehokkaampi ja suorituskykyisempi. Toisaalta en kaipaa enää kaksi kaksoisahdettua 1,4 tsi:tä omistaneena sen ongelmia (ontuva magneettikytkimen toiminta eli välistä kompressoriahdin ei kytkeydy päälle tai on viivettä nykimistä jne). Istuimissa Alfa vie voiton, vaimokin tunnisti heti eron pidemmällä reissulla. Ja se, mikä Golfissa tökki, on sen muodottomuus ja innottomuus, sekä täysin epäonnistunut uusiutuminen mallisarjasta V mallisarjaan VI.Jönsson kirjoitti:VW, Ford, Alfa Romeo, Citroen, Mazda. Loppukaneetissa sanottiin, että oli poikkeuksellisen kovatasoinen porukka. Jossain toisissa testeissä alimmillakin pisteillä olisi ollut kärjessä.Portti kirjoitti:Mikäs tuossa teknarin testissä oli lopputulos/järjestys?
Alfan parasta antia valot ja moottori, huonointa tilat, jarrut ja mukavuus. Ajettavuus porukan keskitasoa.
Tuli nuo tiedot katsottua englantilaisesta Maserati-kirjasta ja kirjoitettua ne ikään kuin tosiasioina.Tazio kirjoitti: Luulin, että Alfieri ja Ettore olivat alkuaikoina Diattolla kuljelttajina? Taisi tosin olla piloti/ing. veteen pirretty viiva noihin aikoihin.
-Tazio
Kyllä käy kiistäminen. Minusta tuo Golf on epäpätevä pakkaus enkä katso tätä asiaa mitenkään erityisen ruusunpunaisten Alfa-lasien läpi. Ymmärrän hyvin sen, että Alfat eivät ole aina menestyneet kovin hyvin näissä esim. TM:n ja Tuulilasin pääasiassa ”objektiivisiin” mittauksiin perustuvissa vertailuissa (tosin Giulietta on objektiivisestikin arvioiden hyvä paketti minun kokemusteni perusteella). Sen sijaan itse en ole onnistunut näkemään Golfin erinomaisuutta esim. Focukseen verrattuna.Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo Golf varsin pätevä paketti on, ei kai sitä käy kiistäminen....
Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta, mutta Golfista olen samaa mieltä: se on erittäin hyvä auto, mutta ei minua varten.Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo Golf varsin pätevä paketti on, ei kai sitä käy kiistäminen. Ihan toinen juttu onkin sitten, tekeekö minun sellaista mieli.
Ja lehtihän ei ole mikään Teknari, vaan Teeämmä.
Eipä ole enää. http://www.teknari.fiJönsson kirjoitti:Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta, mutta Golfista olen samaa mieltä: se on erittäin hyvä auto, mutta ei minua varten.Vittorio Jano kirjoitti:Kyllähän tuo Golf varsin pätevä paketti on, ei kai sitä käy kiistäminen. Ihan toinen juttu onkin sitten, tekeekö minun sellaista mieli.
Ja lehtihän ei ole mikään Teknari, vaan Teeämmä.
Kaikissa yhtiöissä ei ole mitään merkitystä auton malliversiolla hinnoitteluun. Merkki, ikä, vakuutuksenottajan ikä, tehot ja paino on postinumeron lisäksi ne kriteerit, jolla hinta muodostuu suhteessa kulusuhteeseen kyseisen merkin kohdalla. Varmaan maksut viiveellä myös laskevat, mikäli vahinkojen korvausmenot todellisuudessa pienenevät.peksu kirjoitti:Tämän tiedon voisi laittaa myös niille vakuutusyhtiöille, jotka jutun mukaan ovat arvioineet Alfan korjaamisen kalleimmaksi ja siksi kalliimmat vakuutukset.
Itse kuulin Teknari-sanan ensimmäistä kertaa, kun tuo samaisella nimellä varustettu sähköinen julkaisu alkoi ilmestyä...Jönsson kirjoitti:Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta...
Ihan pätevää argumentointia. Mutta toisaalta kirjoitinkin, että Golf on varsin pätevä paketti. Ja kyllähän siinä on paljon ominaisuuksia, jotka vetoavat autonostajien suureen enemmistöön.Portti kirjoitti:Kyllä käy kiistäminen...
Ei kannata, vag-foorumilla sinut lytättäisiin heti alkuunsa. Kun olin jo alfisti, kävin kommentoimassa erääseen topicciin dsg-ongelmista. Eräs fanaattinen Golfisti töksäytti todeta että hänen mielestään kaikki italialaiset tuotteet ovat paskaa ja että hän ei ole dsg-vioista kuullutkaan.Näistä näkökulmista on mielenkiintoista lukea tuo vertailu jotta näkee, että millä mittareilla ja kriteereillä TM on päätynyt siihen, että volkkari on tuon ryhmän paras auto. Itse olen sitä mieltä, että suurimmat volkkarin onnistumiset ovat markkinointipuolella, joka ilmeisesti toimii hyvin kun noita härveleitä ostetaan noinkin paljon. Itse VAG-konsernin tuotteista en pääsääntöisesti paljoa perusta.
Ai niin, pitäisiköhän tämä avautuminen käydä heittämässä jonnekin kansanvaunu-keskustelupalstalle – olisi mielenkiintoista nähdä mitä keskustelua siellä heräisi.
Varmaan murrekysymys, mutta kyllä minua ainakin hämmästytti, kun selvisi, että Teknari.fi ei olekaan TM:n verkkojulkaisu, vaan ihan kilpaileva tuotos. Lapsesta asti sanottu Teknariksi...Vittorio Jano kirjoitti:Itse kuulin Teknari-sanan ensimmäistä kertaa, kun tuo samaisella nimellä varustettu sähköinen julkaisu alkoi ilmestyä...Jönsson kirjoitti:Teknari se on ollut ainakin viimeiset 40 vuotta...
Eli Teeämmä.
Ihan pätevää argumentointia. Mutta toisaalta kirjoitinkin, että Golf on varsin pätevä paketti. Ja kyllähän siinä on paljon ominaisuuksia, jotka vetoavat autonostajien suureen enemmistöön.Portti kirjoitti:Kyllä käy kiistäminen...
Itse veikkailen enemmän tuota alueellista vaikutusta. Esimerkiksi vuosimallia 1945 oleva isäni ei koskaan ole puhunut Teknarista.doublesix kirjoitti:Murre eroista tiedä, mutta itselle ja kaveripiirille on Teknari aina tarkoittanut Tekniikan Maailmaa. Voipi olla enempi ikä kysymys, kuka puhuu teknarista tai teeämmästä.
Siinähän se hauskuus olisikin - fanaatikkojen kiehuntaa olisi lystikästä seurata kun olisi käynyt ensin vähän sohaisemassa muurahaispesää.Peeveli kirjoitti:...Ei kannata, vag-foorumilla sinut lytättäisiin heti alkuunsa. ...
Enpä ole synnynnäinen hämäläinen minäkään. Sovitaan, että se on ikä- ja aluekysymys ja että Teknari-nimen ottaminen tähän sähköiseen julkaisuun oli mautonta ja lähes moraalitontakin.Portti kirjoitti:Siinähän se hauskuus olisikin - fanaatikkojen kiehuntaa olisi lystikästä seurata kun olisi käynyt ensin vähän sohaisemassa muurahaispesää.Peeveli kirjoitti:...Ei kannata, vag-foorumilla sinut lytättäisiin heti alkuunsa. ...
Teknari-sanaan liittyen en ole varma onko kyseessä murrejuttu. Itse asun kyllä Päijät-Hämeessä kuten Jönssönkin, mutta kotoisin olen ihan muualta päin Suomea. Teknari on kuitenkin minunkin mielestäni yksi TM:n lempinimistä.
Samaa mieltä, ensimmäisenä tuli tunne, että ratsastetaan muiden maineella.Jönsson kirjoitti:Sovitaan, että se on ikä- ja aluekysymys ja että Teknari-nimen ottaminen tähän sähköiseen julkaisuun oli mautonta ja lähes moraalitontakin.
Aika musertavalla tavalla tosinmichael kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=wJnpCp84 ... r_embedded
No mikäs se siellä, 156 saa huomiota uudella Top Gearin kaudella.
Ei mene uusissa diudeissa ovet kiinni jos seisoo yön nosturilla ovet auki, tuo ei mene läpi edes suomalaisillerim kirjoitti:Maxilla oli Grip-ohjelmassa testissä Mito qv varsinkin laadun kannalta. Moitittiin esimerkiksi takaluukun kiinnitystä, väli valojen kohdalla heitti 2 mm. Autobild tyyppinen kommentti oli ettei menisi läpi saksalaisilla, esim Audill toleranssi on millin kymmenesosia, tiedä sitten. Lisäksi nahkojen asennukset etupenkin selkänojan takana ei ollut oikein siisti, kysymys oli miksi pilata hyvät nahat huonolla asennuksella.
Ajo-ominaisuuksista ihan positiiviset kommentit.