DIY oma nettisivu?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

DIY oma nettisivu?

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Onko kukaan alan rautainen ammattilainen jotta osaisi vihjasta, kuinka saisi tehtyä ihan perus nettisivun? Eli siitä tulis toiminimen nettisivu, jossa olis pienenmuotoinen galleria, yhteystiedot tms.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

en ole ammattilainen, saatika rautaa mutta:

http://www.webs.com/

Ennen kulki nimellä freewebs, oli aiankin yksinkertainen ja sivut sai tehtyä helpsoti, antoi myös tilaa muokata pidemälle. en tosin tiedä. Varmana löytyy parempiakin kunhan vaan viitsii etsiä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Paras etenemistapa on tehdä kokonaisuuden sisältö ensin vaikka wordilla niin, että jokaisen sivun perusteksti ja kuvat ovat valmiita: Etusivun teksti, yhteystietosivun teksti, tarjoussivut, kaikki. Silloin kaikki on puoliksi tehty ja joku joka tekee sivuja voi tehdä homman valmiiksi yhdellä istumalla.

Viimeinen silaus omaan perustyöhön on määritellä firman profiili, olemus ja erottuvat tekijä yhdellä virkkeellä. Silloin se ammattilainen tai harrastelija saa hieman syöttöä siihen, että miltä sivusto pitää näyttää. Helpoin on tietysti jos löytää itse netistä sivun, ja sanoo, että tuollainen, mutta ei tuo.

Ai niin, ajattelit tehdä itse. En ole kokeillut tätä, mutta täällä voi ilmeisesti harjoitella: http://www.kotisivukone.fi/aloita Minulla on sivut Neobitti-nimisellä palveluntarjoajalla. Heidän - ja monen muun - pakettiin kuuluu kevyt editori, joka toimii hallintapaneelista.

Perushomma nettisivujen teossa on, että kaikki tehdään ruutukaavalla. Tavara voi olla tilassa joko vasemmalla, oikealla tai keskellä. Samoin joko ylhäällä, alhaalla tai keskellä. Lisää Wordiin ruudukko ja siihen tekstiä ja kuva, niin ymmärrät. Mutta älä tee sivuja wordilla, vain tekstit. Suunnittele rakenne paperille. Isomman gallerian voi varmaan tehdä helpoiten jollain Picasalla tai kuvaohjelmalla erikseen (erilliseksi, johon linkki). Ennen Photoshop teki folderin sisällöstä näppärästi web-gallerian, mutta uudessa CS4-versiossa tuo toiminto häivisi tai siirtyi johonkin.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Nettisivuja ja verkkokauppoja tullut väännettyä noin 10 vuotta. Pistä mailia pasi piste rajala at jnt-finland.fi ja pyydä tarjous ;)

Ja tuolla kotisivukoneella ei saa aikaan kuin paskaa, jos ei sivujen tekemisestä tiedä mitään (vaikka väittävät sitä helpoksi).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ei kun minä pyydän tarjouksen, kunhan ehdin. Pitäisi pystyttää verkkokauppa jollain softalla, mutta olen liian vanha aloittamaan nollasta.

Vastaa Viestiin