Heips!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Fiiu
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:27
Paikkakunta: Pilkanmaa, Kouvola

Heips!

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Moi!
Olen uusi täälä, ja enempi noiden Fiatien puoleen, mutta pidän kuitenkin kaikista Italiaanoista ja toivottavasti huolitte myös Fiatistit joukkoon :-D
Onkos täälä muuten muita Fiatteihin erehtyneitä? :lol:

P.S: Kaikille erittäin hyväää ja mukavaa kesää! 8)
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

No moikka vaan ja tervetuloa! On täällä ainakin mirafiori, tempra ja stilomies.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Saattapi täällä olla joku muukin "väärään" karsinaan eksyny :roll:

Fiiu
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:27
Paikkakunta: Pilkanmaa, Kouvola

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Hahaa, karkin ja vielä samalla possukuvalla :lol:
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

No moi vaan!
GAMMA500 kirjoitti:On täällä ainakin mirafiori, tempra ja stilomies.
Paitsi että mun Fiat "köyhän AR 155" Tempra on pelkkä väliaikaisratkaisu kunnes löytyy lähialueelta hyvä ja sopivan hintainen 75, oikea 155 tai 164.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tervetuloa vaan joukkoon... :)
on täällä muitakin fiat faneja mm allekirjoittanut, 130 TC abarth Ritmo on ollut hakusessa jo jonkin aikaa, jos siis hyväkuntoinen löytyy mutta toistaiseksi ei ole löytynyt...

Avatar
Niksu
Viestit: 55
Liittynyt: 03 Helmi 2004, 18:21
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Kyllähän meitä täällä näyttäisi olevan..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

karkin kirjoitti:Saattapi täällä olla joku muukin "väärään" karsinaan eksyny :roll:
heh heh..hel**tin hyvä avatar... :lol:

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Suoraan passista kopioitu :wink:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Tervetuloa vaan! Mulla ei fiatia ole, mutta riittääkö se, että pienestä on tullut haaveiltua Unosta ja myöhemmin Tiposta. Ennen kuin ostin Alfan, tuli koeajettua mm. Fiat Marea.. Heitämpä villin veikkauksen, että suurin osa Alfa Romeo kuljettajista pitää myös Fiateista, samassa veneessä kun ollaan.. :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Tervetuloa vaan =)

Itseainakin tunnustaudun siirtyneeni Alfaan pehmeästi Fiat Bravan kautta ;)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Tervetuloa vaan!

Minäkin siirryin Alfaan Fiiatin kautta. Tempra taisi olla peräti 7v/130000km. Siitä vaihdoin sitten jouhevasti 155:een.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niki kirjoitti:Tervetuloa vaan! Mulla ei fiatia ole, mutta riittääkö se, että pienestä on tullut haaveiltua Unosta ja myöhemmin Tiposta. Ennen kuin ostin Alfan, tuli koeajettua mm. Fiat Marea.. Heitämpä villin veikkauksen, että suurin osa Alfa Romeo kuljettajista pitää myös Fiateista, samassa veneessä kun ollaan.. :wink:
no joo.. Fiat Ritmolla tuli aloiteltua "laillinen"- autoilu toistakymmentä vuotta sitten..sen jälkeen onkin ollut lähinnä alfoja yhtä toyotaa ja Citroenia ja nyt löytyy yksi Lanciakin eli suht uskollisena on pysytty... :)

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Ikinä en ole fiat siviiliautoa omistanut, mutta rata-alfaan siirryin rata-turbounosta... ja sitten vasta siviili alfaan.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

niki kirjoitti:Heitämpä villin veikkauksen, että suurin osa Alfa Romeo kuljettajista pitää myös Fiateista, samassa veneessä kun ollaan..
Ehkä, mutta ei ainakaan kaikki :wink: Itse en ole ikinä pitänyt asiaa niin että Fiat ja Alfa Romeo olisi jotenkin edes lähellä toisiaan, olkootkin niin että suhteita on vaikka muille jakaa.. Ehkä pitäisi tutustua ennenkuin sanoo mutta tuollaisia ovat meikäläisen mielikuvat.

Mutta sehän ei tarkoita sitä etteikö Alfoista kiinnostunut viiiattimies/nainen olisi yhtä tervetullut kuin kukaan muu "Alfahenkinen". 8)

Fiiu
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:27
Paikkakunta: Pilkanmaa, Kouvola

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Juu, vaikka olenkin Fiat-henkinen, niin silti haaveena on myös Alfa 156 GTA tai vielä mieluummin Alfa GTV6...
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

No eihän Fiatissa ole sitä samaa "tunnetta", tuntuu paljon perinteisemmältä autolta, mutta kyllä silti kun istahtaa esim. Sedan-mareaan, niin jokin tunnelma siellä muistuttaa Alfa 156:sta. Ehkä se, että auton peruslinja on aika "viisto" ja tuulilasi tuntuu kaartuvan voimakkaasti alaspäin.. Koneetkin ovat toisilleen sukua :roll:

Itse olin varmaan useamman kerran Fiatia ostamassa. Kaikki lähti jo siitä, kun papalla oli hieno 127, "maailman hienoin auto" silloin :mrgreen:

Aikoinaan Opelin aikana oli hyvin lähellä, etten tehnyt kauppoja Bravasta ja myöhemmin vaihtaessani Fabiaan, oli Marea hyvin lähellä. Fabia ei luonnollisestikaan miellyttänyt joten aloin taas kattelemaan Fiatia, mutta nälkä kasvaa syödessä ja alfa tuli tilalle.

Siinä sitten pysytään, vaikka mikä tulisi. Jos on pakko vaihtaa halvempaan, se on Alfa ja seuraavakin auto on ehdottomasti Alfa.. :wink: vaikka kyllä kaveri kovasti yrittää Bemari-propagandaa levittääkin (no ei se mitään, minäpä lähetän sen postiin kuvia GT:stä :lol: )

Jos ihan totta puhutaan, eihän Fiatilla ja Alfalla ole muuta yhteistä kuin omistuspohja. Alfahan ajautui Fiatin syliin talousvaikeuksiensa myötä, tätä ennen ei historiassa taida olla mitään yhteistä toisin kuin Ferrarilla?
Ammattina autokauppa

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

niki kirjoitti:No eihän Fiatissa ole sitä samaa "tunnetta", tuntuu paljon perinteisemmältä autolta, mutta kyllä silti kun istahtaa esim. Sedan-mareaan, niin jokin tunnelma siellä muistuttaa Alfa 156:sta. Ehkä se, että auton peruslinja on aika "viisto" ja tuulilasi tuntuu kaartuvan voimakkaasti alaspäin.. Koneetkin ovat toisilleen sukua :roll:

Itse olin varmaan useamman kerran Fiatia ostamassa. Kaikki lähti jo siitä, kun papalla oli hieno 127, "maailman hienoin auto" silloin :mrgreen:

Aikoinaan Opelin aikana oli hyvin lähellä, etten tehnyt kauppoja Bravasta ja myöhemmin vaihtaessani Fabiaan, oli Marea hyvin lähellä. Fabia ei luonnollisestikaan miellyttänyt joten aloin taas kattelemaan Fiatia, mutta nälkä kasvaa syödessä ja alfa tuli tilalle.

Siinä sitten pysytään, vaikka mikä tulisi. Jos on pakko vaihtaa halvempaan, se on Alfa ja seuraavakin auto on ehdottomasti Alfa.. :wink: vaikka kyllä kaveri kovasti yrittää Bemari-propagandaa levittääkin (no ei se mitään, minäpä lähetän sen postiin kuvia GT:stä :lol: )

Jos ihan totta puhutaan, eihän Fiatilla ja Alfalla ole muuta yhteistä kuin omistuspohja. Alfahan ajautui Fiatin syliin talousvaikeuksiensa myötä, tätä ennen ei historiassa taida olla mitään yhteistä toisin kuin Ferrarilla?
Alfa oli valtion omistuksessa vuoteen 1987, jonka jälkeen se pistettiin myyntiin.. pisimmälle tarjouskilpailussa pääsi fiatin lisäksi Ford....(myyntiin liittyi politikointia runsaasti)
Alfa ja Fiat aloittivat yhteistyön Tipo4 projektissa jo ennen alfan siirtymistä Fiatille (164 ja croma) Nykyisistä moottoreista vain 1,8 on yhteisessä käytössä (eri kannet) lukuunottamatta dieseleitä...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

niki kirjoitti:Jos ihan totta puhutaan, eihän Fiatilla ja Alfalla ole muuta yhteistä kuin omistuspohja.
No jaa... Itse asiassa mulla on GTV:ssä mm. Tipon pohjalevy :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
niki kirjoitti:Jos ihan totta puhutaan, eihän Fiatilla ja Alfalla ole muuta yhteistä kuin omistuspohja.
No jaa... Itse asiassa mulla on GTV:ssä mm. Tipon pohjalevy :roll:
niin, kuten 156:ssa... mutta ei enää 158:ssa!

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kai se on tunnustettava..
131 racing ja uno turbo on ollut tallissa 8)
- Alfaholic -

Avatar
lanciay10
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 07:06
Paikkakunta: Marling, Italia / Isokyrö Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Täytyi sitä itsekin tänne forumiin rekisteröityä, vaikka Lancia-miäs oonkin. Lancioille kun ei omaa forumia löydy, vaikka aika vahvasti Fiat-pohjaa taitaa ainakin 80-luvulta eteenpäin Lancioissa olla.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Hee ! Eka auto oli 127 Fiude vm-72. Sen jälkeen noita on ollut useampikin talossa. Eukko ajelee nykyään 1.8 Marealla ja mulla tuossa muutama harraste Fiatti odottelee pihassa inspiraatiota :-D

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Kortti on ajettu Fiatin limusiinilla 126 -74 (23 hp), Lancia Dedrassa on yritetty pidätellä tyytyväisenä pokkaa ja näillä Alfoilla ei ole ollut riemulla rajaa! Hyvä mallisarja: 126, 156, 166!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Aikanaan Tipoa koeajoin, ostin Lancia Prisma 1.6 I.E:n, sillä hetkellä rakastuin Italialaisiin autoihin ja nyt ajelen toisella Alfallani.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
niki kirjoitti:Jos ihan totta puhutaan, eihän Fiatilla ja Alfalla ole muuta yhteistä kuin omistuspohja.
No jaa... Itse asiassa mulla on GTV:ssä mm. Tipon pohjalevy :roll:
tai oikeastaan sen johdannainen. Eikös 156:n pohjalevy alunperin kehitetty juuri Tipon pohjalevystä? Tämän asian olin muuten unohtanut :oops:
Ammattina autokauppa

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Re: Heips!

Viesti Kirjoittaja jarski »

Fiiu kirjoitti:Moi!
Olen uusi täälä, ja enempi noiden Fiatien puoleen, mutta pidän kuitenkin kaikista Italiaanoista ja toivottavasti huolitte myös Fiatistit joukkoon :-D
Onkos täälä muuten muita Fiatteihin erehtyneitä? :lol:

P.S: Kaikille erittäin hyväää ja mukavaa kesää! 8)
on mulla ferrarin punanen 850 odottaen semmosta kunnon konetta tuola tallissa :shock: :mrgreen:

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

ps.... niin lämpimät tervetuloot joukkoon kummaan :drinking: :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

niki kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Itse asiassa mulla on GTV:ssä mm. Tipon pohjalevy :roll:
tai oikeastaan sen johdannainen. Eikös 156:n pohjalevy alunperin kehitetty juuri Tipon pohjalevystä?
Tietääkseni etuveto-GTV:n pohjalevy on yhteinen 155:n kanssa, joka taas on samaa maata Tempran ja Tipon kanssa. 156 on sitten asia erikseen.

Eivätkä ne Alfojen ja Fiatien yhtäläisyydet tuohon lopu, kaikissa etuvetoisissa Alfoissa on yhtäläisyyksiä samanikäisiin Fiateihin (mm. alustan komponenteissa ja 16v-koneen lohkossa). Vaan pahakos tuo on, siitä vaan seuraa se että edes joitakin osia saa tarvikkeena kohtuuhintaan. Alfa = Fiat olisi kyllä aika paljon (liikaa) sanottu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

lanciay10 kirjoitti:Lancioille kun ei omaa forumia löydy
Joskus mietinkin että äkkiäkös tekisi oman osaston Lancioille jos olisi isompaakin tarvetta..

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
niki kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Itse asiassa mulla on GTV:ssä mm. Tipon pohjalevy :roll:
tai oikeastaan sen johdannainen. Eikös 156:n pohjalevy alunperin kehitetty juuri Tipon pohjalevystä?
Tietääkseni etuveto-GTV:n pohjalevy on yhteinen 155:n kanssa, joka taas on samaa maata Tempran ja Tipon kanssa. 156 on sitten asia erikseen.

Eivätkä ne Alfojen ja Fiatien yhtäläisyydet tuohon lopu, kaikissa etuvetoisissa Alfoissa on yhtäläisyyksiä samanikäisiin Fiateihin (mm. alustan komponenteissa ja 16v-koneen lohkossa). Vaan pahakos tuo on, siitä vaan seuraa se että edes joitakin osia saa tarvikkeena kohtuuhintaan. Alfa = Fiat olisi kyllä aika paljon (liikaa) sanottu.
Myös 156:ssa ja 147:ssa on tipo2 pohjalevy.... raskaasti muokattuna kuitenkin :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:
lanciay10 kirjoitti:Lancioille kun ei omaa forumia löydy
Joskus mietinkin että äkkiäkös tekisi oman osaston Lancioille jos olisi isompaakin tarvetta..
voisi olla ajattelemisen arvoinen idea..
varmaankin Lancia harrastajia sen verran löytyy että lancia osasto saattaisi olisi paikallaankin, vaikka suomessa harvinaisin näistä fiatin valtamerkeistä onkin.. :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oma "foorumi" samalle sivulle, piece of cake, toki vois sitten väkertää ihan oman johonkin lancia.alfabbs.fi tai vastaava..

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Oon sitä mieltä että yksinkertainen on kaunista. Oma osasto vain tänne alfajuttujen sekaan ja asia tiedoksi Lancia kerholle ja se on sillä selvä. Kyllä ne Lanciatkin tänne mahtuu.

Ja asiasta toiseen. 155 omistajana sai joskus aina kuulla muistutuksia siitä että se on Tempra Alfan lätkillä. No eipä tuo sinänsä haitannut kun oli Temprakin ollut ja tiesi eron, mutta kuitenkin, pitäisikö tässä vetää johtopäätös että :twisted: 155, GTV, Spider, ja 156'kin on itseasiassa Fiiat Tempran eri versioita.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:Oma "foorumi" samalle sivulle, piece of cake, toki vois sitten väkertää ihan oman johonkin lancia.alfabbs.fi tai vastaava..
niinpä...ei muuta kuin idea hautumaan.... :)

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

HR kirjoitti:Oon sitä mieltä että yksinkertainen on kaunista. Oma osasto vain tänne alfajuttujen sekaan ja asia tiedoksi Lancia kerholle ja se on sillä selvä. Kyllä ne Lanciatkin tänne mahtuu.

Ja asiasta toiseen. 155 omistajana sai joskus aina kuulla muistutuksia siitä että se on Tempra Alfan lätkillä. No eipä tuo sinänsä haitannut kun oli Temprakin ollut ja tiesi eron, mutta kuitenkin, pitäisikö tässä vetää johtopäätös että :twisted: 155, GTV, Spider, ja 156'kin on itseasiassa Fiiat Tempran eri versioita.
vaikka 156:lla on sama pohjalevy, sillä on aivan omat hienommat alustaratkaisunsa...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Mirafiori kirjoitti:vaikka 156:lla on sama pohjalevy, sillä on aivan omat hienommat alustaratkaisunsa...
Niin on ja itseasiassa näin on myös noiden muidenkin suhteen.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tervetuloa porukkaan.
Ehdotuksena likäksi että tulis noihin linkkeihin päiväys milloin lisätty niin olisi helpompi löytää "uusille" sivuille.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Tervetuloa joukkoon!

Itsellä eka auto oli 130TC, tai on vieläkin. Ritmo on tallella ja teen sen kuntoon kun vaan ehdin. Siitä kajahti motti vuonna -92 ja purin sen sitten pikku remonttia varten... No, onneksi kaikki osat on tallessa ja kori on suhteellisen hyvä.

Se Lancia foorumi ei oo mikään huono idea. Harrastajia on suomessa kuitenkin jokunen. Itselläkin on haaveissa Integrale. Isällä on pari projektia meneillään ja serkkupojalla on "pikkuintegrale" (Y10 4X4) & thema.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Fiiu
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:27
Paikkakunta: Pilkanmaa, Kouvola

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Lancia Forum olisi loistava idea :-D
Onhan meilläkin pari 16-tappista Themaa.
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92

Avatar
lanciay10
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 07:06
Paikkakunta: Marling, Italia / Isokyrö Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Lancia harrastelijat ovat vissiin enemmän kyllä pesiytyneet tuonne Fiat Forumille, mutta ei sielläkään omaa osastoa ole. Siellä uskaltaa kysellä Lancioista muuallakin kuin Off Topic:ssa, mitenkähän täällä? Noo, puolileikilläänhän kyselin, mutta jos täällä muitakin Lancia-harrastajia on, voisi omassa "karsinassa" olla ideaa.

Tuollainen jknracing:in hehkuttama pikkuintegrale, eli neliveto Y10 puuttuukin vielä kokoelmista, olis semmonenkin kiva :-D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jknracing kirjoitti:Tervetuloa joukkoon!

Itsellä eka auto oli 130TC, tai on vieläkin. Ritmo on tallella ja teen sen kuntoon kun vaan ehdin. Siitä kajahti motti vuonna -92 ja purin sen sitten pikku remonttia varten... No, onneksi kaikki osat on tallessa ja kori on suhteellisen hyvä.

Se Lancia foorumi ei oo mikään huono idea. Harrastajia on suomessa kuitenkin jokunen. Itselläkin on haaveissa Integrale. Isällä on pari projektia meneillään ja serkkupojalla on "pikkuintegrale" (Y10 4X4) & thema.
vai löytyy teikältä Apartti...oonpas hieman kade....
no siitä ei kannata luopua ainakaan ihan pikkurahalla, varsinkin jos koppa kuosissa...oletkos ajatellut jos heittäisi sinne 130 TC:n keulille tuon lancia theman 16V moottorin..meikällä on tuommoinen visio pyörinyt päässä jo jonkin aikaa vaan pitäisi se 130 TC löytää ensin jostain... :?

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Tervetuloa vaan munkin puolesta meillä on ollut Stilo perheessä nyt 8kk ja kivastihan toi on toiminut. Pitäis varmaan toi nimimerkki vaihtaa kun en Alfaa toistaiseksi omista, mutta parin vuoden sisään toivottavasti rahat riittäis Bertone coupeen tai Spiderin hankintaan.

Lancioista puheen ollen Deltalla olis Kappa myynnissä.

http://www.delta-auto.fi/vinfo.asp?vid=UGS562

Jos olis rahaa niin vois hakea pois.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

lanciay10 kirjoitti:Lancia harrastelijat ovat vissiin enemmän kyllä pesiytyneet tuonne Fiat Forumille, mutta ei sielläkään omaa osastoa ole. Siellä uskaltaa kysellä Lancioista muuallakin kuin Off Topic:ssa, mitenkähän täällä?
No jos lanciamiehet jo viiattipalstalla hengailee niin turhaan tässä alkaa toista väkertää kun siitä ei ole kuin haittaa. Kaikki yhdessä paikkaa on paljon tehokkaampi. Täytyy vähän demoilla ja fiilistellä. Lancia juttuja ei ehkä kannata tyrkyttää tuonne "Kaikkea Alfasta", kyllä siellä riittää tarpeeksi juttua Alfoista.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HR ehdotti että heitettäisiin vain oma osio muiden sekaan, sinänsä hyvä idea niin voisi molemmat hyödyntää samoja osioita. Kuitenkin Alfa on Alfa eikä puoliakaan ehkä kiinnosta selailla myynti/ostoilmoja lanciosta, noin karrikoiden.

Nyt olisi tuolla oma osasto jota voi sitten muutella ja säätää. Lanciamiehet voisi ilmoitella itsestään ja haluistaan niin säädetään tai dumpataan koko homma. Kaksi osiota riittänee, yleinen ja myynti/osto. Yleinen löpinä hoitunee samassa osiossa kuin alfistienkin, ei luulisi eroavan hirveästi :wink: Näyttää alfistien seassa olevan useampikin Lanican omistaja/omistanut, ja ehkä toisinkinpäin.

Kokeillaan ja sitten niitä kommentteja.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:HR ehdotti että heitettäisiin vain oma osio muiden sekaan, sinänsä hyvä idea niin voisi molemmat hyödyntää samoja osioita. Kuitenkin Alfa on Alfa eikä puoliakaan ehkä kiinnosta selailla myynti/ostoilmoja lanciosta, noin karrikoiden.

Nyt olisi tuolla oma osasto jota voi sitten muutella ja säätää. Lanciamiehet voisi ilmoitella itsestään ja haluistaan niin säädetään tai dumpataan koko homma. Kaksi osiota riittänee, yleinen ja myynti/osto. Yleinen löpinä hoitunee samassa osiossa kuin alfistienkin, ei luulisi eroavan hirveästi :wink: Näyttää alfistien seassa olevan useampikin Lanican omistaja/omistanut, ja ehkä toisinkinpäin.

Kokeillaan ja sitten niitä kommentteja.
no niin katsotaanpas rupeaako homma toimimaan...ja jos ei niin hylkyyn sitten vain...

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

vai löytyy teikältä Apartti...oonpas hieman kade....
no siitä ei kannata luopua ainakaan ihan pikkurahalla, varsinkin jos koppa kuosissa...oletkos ajatellut jos heittäisi sinne 130 TC:n keulille tuon lancia theman 16V moottorin..meikällä on tuommoinen visio pyörinyt päässä jo jonkin aikaa vaan pitäisi se 130 TC löytää ensin jostain... :?
Pari vuotta sitten visioin siihen Croma Turbo i.e:n mottia, mut kaitpa oon tulossa vanhaksi, kun nykysuunnitelma on sen laittaminen ihan alkuperäiseen kuosiin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jknracing kirjoitti:
vai löytyy teikältä Apartti...oonpas hieman kade....
no siitä ei kannata luopua ainakaan ihan pikkurahalla, varsinkin jos koppa kuosissa...oletkos ajatellut jos heittäisi sinne 130 TC:n keulille tuon lancia theman 16V moottorin..meikällä on tuommoinen visio pyörinyt päässä jo jonkin aikaa vaan pitäisi se 130 TC löytää ensin jostain... :?
Pari vuotta sitten visioin siihen Croma Turbo i.e:n mottia, mut kaitpa oon tulossa vanhaksi, kun nykysuunnitelma on sen laittaminen ihan alkuperäiseen kuosiin.
on kyllä jo sellainen harvinaisuus periaatteessa että ehkäpä tuo orkkisasu on paikallaan... :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

90 kirjoitti:no niin katsotaanpas rupeaako homma toimimaan...ja jos ei niin hylkyyn sitten vain...
Juuei, viiattiosastonjengi oli niin ahdasmielistä että eiköhän tää ole nähty. Ne vaivaiset lancistit jotka täälläkin on ei siellä vaikuttanu kovin innokkailta joten kiitti hei.

Ehdotuksia tuli että tehtäis volvo-osio ennemmin jos olis reilumpaa jengiä, kannatusta? :mrgreen:

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Hmmm.... mulla on ollut 3-Volvoa. Vois muistella menneitä :twisted:

Vastaa Viestiin