Rolle kirjoitti:
Nimenomaan, jos arviontikykyä ei löydy sen vertaa ettei osaa olla osumatta kaiteisiin niin miten sitten uskaltaa ajaa yleisen liikenteen seassa
Mä kokeilen omat ja auton rajat mieluummin radalla, kuin liikenteen seassa. Joskushan ne taidot kuitenkin ylitetään ja sitten mennään...
Muistuu mieleeni eräs 164, joka tuli viime ratapäivillä kylki edellä pääsuoralle Tollasessa tilanteessa ne kaiteet hirvittää. Samalla suoralla lähti eräs Bemarikin heittelehtimään ja kaiteeseenhan se meni -> ripustukset ym. paskaks.
Jokainen ajaa tyylillään. Toiset ottavat enemmän riskejä ja toiset vähemmän. Pääasia, että riskit otetaan radalla ja muita vaarantamatta.
Abarth kirjoitti:Mä kokeilen omat ja auton rajat mieluummin radalla, kuin liikenteen seassa. Joskushan ne taidot kuitenkin ylitetään ja sitten mennään...
No jos vaihtoehtona on kaikki tai ei mitään niin sitten on parempi selitellä varikolla että on huonot renkaat ja ilmi paskana ja pissa hätä.
Rolle kirjoitti:
No jos vaihtoehtona on kaikki tai ei mitään niin sitten on parempi selitellä varikolla että on huonot renkaat ja ilmi paskana ja pissa hätä.
Mun selitys on se, että kuski ei osaa ajaa.
Kerran oon aikasemmin radalla ajanu (autolla), joten oppimista voi vielä vähän olla...
Abarth kirjoitti:Mun selitys on se, että kuski ei osaa ajaa.
Se on ainoa selitys joka ei kelpaa koska olethan sä radallekin päässyt, ellei sitten emäntä aja sua sinne
En ole minäkään monta kertaa ajanut, sitä tässä haenkin takaa että muutkin lähtis kokeilemaan. Sinänsä parempi jos ei muut ajaisi niin voisi siellä yksin kierrellä ja kaarrella. Mutta kyllä sinne sekaan mahtuu kunhan muistaa tarkkailla peilejä.
Mutta onhan se valitettavasti niin että kun vetää kypärän päähän niin aika monelta lähtee järki ja miehisyys nousee esiin, kyllä minä osaan ajaa..
Rolle kirjoitti:
No jos vaihtoehtona on kaikki tai ei mitään niin sitten on parempi selitellä varikolla että on huonot renkaat ja ilmi paskana ja pissa hätä.
Itseäni alkoi viime kesänä pelottamaan radan kiertäminen autolla, jossa on rahoitusta jäljellä. Mahdollisessa kolaritilanteessa vakuutusyhtiön ja rahoitusyhtiön reaktiot olisivat olleet vähemmän innostavia luultavimmin.
Nyt varmaan uskaltaa mennä vähän vapautuneemmin.
Mites 33:n jarrut toimivat tuolla, voiko vetää monta kierrosta ennenkuin alkaa teho hiipumaan?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
tv kirjoitti:Mites 33:n jarrut toimivat tuolla, voiko vetää monta kierrosta ennenkuin alkaa teho hiipumaan?
En ole millään autolla viittinyt yli kahta nopeaa kierrosta ajaa. Toisethan ajaa kymmenenkin mutta mitäs niitä turhia riskejä ottamaan kun käy hetken varikolla tai ajaa jäähdyttelykierroksen ja taas mennään.
Rolle kirjoitti:En ole millään autolla viittinyt yli kahta nopeaa kierrosta ajaa. Toisethan ajaa kymmenenkin mutta mitäs niitä turhia riskejä ottamaan kun käy hetken varikolla tai ajaa jäähdyttelykierroksen ja taas mennään.
Alastarolla toissa kesänä syttyi 5 kierroksen jälkeen ensin palat lopussa -varoitusvalo, jonka jälkeen pääsuoran päässä meni poljin kevyenä pohjaan asti. Se vähän pelästytti.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Taitaa tulla pahempaa jälkeä menomatkalla kuin radalla, ainakin mitä Puuhaa ja Roachia tunnen Ainakin muut tielläliikkujat saa ylimääräisiä sydämentykytyksiä...
Tervetuloa letkaan vaan tie8405! Onpahan ainakin muilla tielläliikkujilla enemmän ihmeteltävää
Vaikka niitä kaiteita ei kaikkialla affenistolla olekaan, niin täytyy ainakin itse myöntää, että kyllä siinä pääsuoralla tulee aina vähän extra-jännitystä niistä kaiteista johtuen.. Varsinkin viime syksynä, kun olin eka kertaa radalla, sen verran jännittävää puuhaa oli, että hyvä kun pystyssä pysyin päästessäni autosta ulos kierroksen jälkeen.
Pikkusiskokin on änkeämässä mukaan, mutta enpä tiedä (liikaa painoa radalla )
Kuis on jos haluaa ajaa vain lämmittelyn kun ei voi ajaa "tosissaan" kun on tukikumit koneesta rikki (ollut tilauksessa kohta 2.5kk a'la muukkonen). Niin tarviiko maksaa koko maksu ja sit ei ole edes jäsen???
Punainen kirjoitti:Kuis on jos haluaa ajaa vain lämmittelyn kun ei voi ajaa "tosissaan" kun on tukikumit koneesta rikki (ollut tilauksessa kohta 2.5kk a'la muukkonen). Niin tarviiko maksaa koko maksu ja sit ei ole edes jäsen???
Tuosta pitää varmaan neuvotella CARFin klubimestareiden kanssa.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Punainen kirjoitti:Kuis on jos haluaa ajaa vain lämmittelyn kun ei voi ajaa "tosissaan" kun on tukikumit koneesta rikki (ollut tilauksessa kohta 2.5kk a'la muukkonen). Niin tarviiko maksaa koko maksu ja sit ei ole edes jäsen???
Mitkä moottorin tukikumit sulla on rikki. Mulla on kaksi oman 155 vanhaa tallella. kuskin paikalta katsottuna vasen etureuna ja keski takakumi, tosin toi takakumi on jo vähän repeillyt huonossa kunnossa.
Savo kirjoitti:Ne kaiteet, ne kaiteet on niiiin lähellä.
Niinhän ne väittää, mutta mitä väliä sillä on onko 20mm vai 20m kaiteisiin jos sinne ei meinaa ajaa? Ja mitkä kaiteet siinä niin pelottaa? Eihän siinä ole kuin pääsuoran päässä jos unohtaa jarruttaa kokonaan tai sitten varikkosuoran jälkeisen nyppylän jälkeen jos unohtaa rattia kääntää.
Legendaa koko homma sanon minä.
Tarkennetaan niin, ettei Ahvenistolla viitsi etsiä rajojaan. Esimerkiksi Motoparkissa voi ajaa rennommin fiiliksin. On Ahvenisto silti hieno paikka ajaa. Täytyy ajaa vain "pientä kovaa" tai ei kai tessulla pientä kovaa lujempaa pääsekkään.
Punainen kirjoitti:Kuis on jos haluaa ajaa vain lämmittelyn kun ei voi ajaa "tosissaan" kun on tukikumit koneesta rikki (ollut tilauksessa kohta 2.5kk a'la muukkonen). Niin tarviiko maksaa koko maksu ja sit ei ole edes jäsen???
Mitkä moottorin tukikumit sulla on rikki. Mulla on kaksi oman 155 vanhaa tallella. kuskin paikalta katsottuna vasen etureuna ja keski takakumi, tosin toi takakumi on jo vähän repeillyt huonossa kunnossa.
Eli just ne samat on rikki se vaihdelaatikon kumi on jo tossa sängyn alla ja se keskimmäinen tulee kun tulee... Muukkonen lähetti alux väärän... . Mut eiköhän toi tarvii vaihdon kun on lonksutellu sillä rikkinäisellä koko kevään...
Ehh, onhan tuolla ajokoulutusta jotain mitäs tässä turhaan sössöttää Eli eiköhän jokainen sitten uskalla mennä jos haluja vain on. En tiedä mikä on tämän hetkinen suunnitelma mutta jossain vaiheessa ymmärsin että lauantaina harjoitellaan ja sunnuntaina ajetaan.
Onko porukoita menossa lauantaina Vanajalinnaan jatkoille?
Tuli vaan mieleen, että pitääkö laittaa Turhapuron sanoin; -jotain tummaa ylle ja ajaa paikalle valkoisella mer..alfalla?
Kattelin vaan CARF:in 20 v. kekkereistä kuvia ja kovin oli edustavan näköistä populaa laseja kohottamassa...
Ikävä kun ei nyt pääse mukaan, mutta yritetään heinäkuussa paremmalla onnella.
Mutta tiedustelimpa tuosta rataajosta vakuutusyhtiöltä ja ilmeisesti lähivakuutuksen kasko olisi ainoita jotka olisi voimassa suljetulla radalla ajaessa. Kyse ei saa olla kilpailuun harjoittelemisesta tai kilpailusta. Virkailija sanoi että muilla yhtiöillä tuo olisi jo otettu pois vakuutuksen piiristä.
itse sain ainakin sieltä asiakaspalvelusta vielä merkinnän että olen tätä kysynyt ja että minulle on luvattu että on voimassa.
Joka tapauksessa kannattaa pahimman varalle tarkistaa omasta vakuutusyhtiöstä miten tilanne on. Vaikka ei sinne kukaan tietty mene autoaan tai itseään romuttamaan
motorhead kirjoitti:
Joka tapauksessa kannattaa pahimman varalle tarkistaa omasta vakuutusyhtiöstä miten tilanne on. Vaikka ei sinne kukaan tietty mene autoaan tai itseään romuttamaan
Omat vakuutukseni ovat Tapiolassa. Kyselin asiasta ja vastasivat, että myös heidän vakuutukset kattavat ajoharjottelun, kunhan kyseessä ei ole kilpa-ajo tai siihen harjoitteleminen.
Abarth kirjoitti:Muistuu mieleeni eräs 164, joka tuli viime ratapäivillä kylki edellä pääsuoralle Tollasessa tilanteessa ne kaiteet hirvittää.
Nii-ih... Ja märkä rata on taas luvassa. Pitää yrittää jättää enemmän mariginaalia, koska auto on
a) velkainen
b) ilman kaskoa
c) hankalasti ja kalliisti korjattava.
Weather.fi:n Hämeenlinnan täsmäsää on muuttunut entistä synkemmäksi, näyttäisi iltapäivällä satavan jo ihan kunnolla. Toisaalta huomenna olisi iltapäivällä jo kuivaa ja aurinkoista. Taitaa tulla toinen keikka sunnuntaina.
Ei kun eväät laukkuun ja menoksi.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Sääennusteet eivät ole viime aikoina pitäneet paikkaansa edes päivän tarkkuudella, joten ei kannata niihin liikaa tuijottaa. Joko sataa tai sitten ei, se lienee kuitenkin selvää että hellettä ei ole luvassa.
Jäi kyllä meikäläiseltä tänään ratasessiot väliin. Ei jaksanut liikkua mihinkään aamulla, kun tulin aamuyöllä vasta neljän maissa kotiin.. Emäntä sitten potki klo. 15.30 sängystä ylös. Rolle ja Roach oli näköjään koittanut soittaa.
Huomenna sitten pitää varmaan mennä, kai siellä joku silloinkin on..
Siellähän oli hauskaa kun satoi Aika kiitettävästi jengiä ja moni vaivautui paikalle kuten radallekin. Challenge Alfa oli kyllä miehekäs.. 43000 euroa verottomana, eikun shoppailee
Kuvia jos on niin saa lähettää mulle, rolle(a)alfabbs.fi, saadaan galleriaan lisää kuvia.
Rolle kirjoitti:Siellähän oli hauskaa kun satoi Aika kiitettävästi jengiä ja moni vaivautui paikalle kuten radallekin. Challenge Alfa oli kyllä miehekäs.. 43000 euroa verottomana, eikun shoppailee
Kuvia jos on niin saa lähettää mulle, rolle(a)alfabbs.fi, saadaan galleriaan lisää kuvia.
jep hyvä keikka oli vaikka satoikin aika rankasti välillä, laitan kuvajaisia tulemaan...
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
TimoJ kirjoitti:Oli siellä yksi todella rohkea BMW kuljettajakin joukossa, tuurilla selvisi ilman ulosajoa.
Se on vähän hullu kaveri Mutta ratti pysyy kännyssä.
No eipä noihin "voimasladeihin" tarvitse mikään rohkea olla. Hyvinhän se demari näytti pysyvän käsissä. Harmitti kun oon niin P.A. ettei itse päässyt luistattelemaan! Siis ei ollut rahaa siihen ratamaksuun.
P.S. Milläköhän maastoautolla sinne ahvenistolle pitäis tulla, oma Miina ei suostunut (taaskaan) ylittämään sitä kahvion nurkalla ollutta alumiinikoroketta...
jknracing kirjoitti:P.S. Milläköhän maastoautolla sinne ahvenistolle pitäis tulla, oma Miina ei suostunut (taaskaan) ylittämään sitä kahvion nurkalla ollutta alumiinikoroketta...
Sinäkö aloit raahaamaan sitä koroketta kun aloit peruuttamaan