Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

No, nyt on jokunen lenkki takana. Ja tosi hauskaltahan tuo on pitkästä aikaa tuntunut :-D :-D :-D . Polvikaan ei ole protestoinut kun vain kaikkein jyrkimmissä nousuissa.

Jäykkis on tuntunut ihan hyvältä tässä lähimaastoissa, pari kertaa ekoilla lenkeillä tuli kyllä "niitti nivusiin" kun ei tarpeeksi älynnyt keventää juurakoiden ylityksissä. Kertaalleen lensin tangon yli, hissitolppa olis voinut jyrkässä laskussa auttaa. Nimittäin jyrkän laskun jälkeinen kuiva oja hieman yllätti, kun en siinä takarenkaan päällä roikotellessa ollenkaan älynnyt kuinka syvä se olikaan kun oli kasvanut se heinä aika pitkäksi :lol: . Siperia kouluttaa... Tuossa itse polkine.


http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=12354

Ihan ok, keveä ainakin. Pikku osa päivittelyllä varmaan tosi mieluinen. Aika nopeita polkuja mäkisessä kangasmaastossa tulee ajeltua, ei mitään tosi rytyytystä. Eniten häiritsee nämä...

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=12355

Jos en niistä "opi" tykkäämään sen enempää kuin nyt, niin vaihtoon menee. Ekan lenkin jälkeen kyllä inhosin niitä paljon enemmän, katsotaan vielä, ainakin toiminta on pikkuhiljaa ruvennut automatisoitumaan. Vaihdot ainakin menee jo vähän useemmin kuin joka toinen kerta oikeeseen suuntaan :silent: .
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Siistin näköinen paketti :) Noita XTR:n combo kahvoja joskus itsekin epäilin, mutta lyhyen kokeilun perusteella muistelen, että kahvojen "heiluttelun" omaksui kuitenkin suht helposti, eikä se nyt ihan huono keksintö ollut vaikkakaan en moisia omaan pyörääni koskaan hankkinut.
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Mulla on sekä asfaltti- että maastofillarissa noi dualcontrolkahvat (LX & XT) enkä vaihtaisi niitä pois. Miks pitäisi olla 6 eri vipua vaihteille ja jarruille kun kahdellakin kahvalla selviää ja koko ajan pysyy ote hyvin tangossa? Etenkin kun vaihtamislogiikka on selkeä eli kahva alas -> isompi välitys päälle, kahvaa ylos pienempi välitys ja sama molemmilla puolilla tankoa. Normimaastofillarivaihteiden etusormen ja peukalon sormijumppa on hanurista, etenkin kun toisella puolella tankoa logiikka menee yleensä päinvastoin kuin toisella puolella. Tosin mulla taitaa olla takavaihtajat käänteistä mallia.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Jep, tekniseltä toimivuudeltaanhan noi on vaihtamisen osalta ihan OK. Vaatii tietty pikku opettelun... Mulla siis vaihtaminen tapahtuu eri suuntiin, siksi tuntui hetken aikaa siltä ettei niissä ollut mitään logiikkaa. Sitten tajusin että "kellon suuntaan kevenee". Sitä ei vain ihan aluksi tiukassa paikassa meinannut muistaa.

Jarrukahvana se on jotenkin sellainen pikkuisen väljä/epätarkka. Tiedä sitten johtuuko tunne siitä, että jarruttelen enimmäkseen yhdellä sormella :roll: .
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Ahaa, sulla on erilainen häkki siinä. Auttaisko toisenlainen takavaihtaja omaksumista? En nyt muista oikeata termiä tolle päinvastoin toimivalle takavaihtajalle, olikohan se shimanolla rapid-rise? Mulla on kahden eri sukupolven xtr-vaihtajat noissa pyörissä jotka molemmat toimii "väärinpäin". Noiden toimintaa ei tartte miettiä yhtään, kumpaan suuntaan vaihtaisi.

Mulla on kokoajan etu- ja keskisormet kahvoilla ja sekä jarrutan että vaihdan niillä alaspäin (isompaa pykälää), joskin välillä nimetön jeesaa. Ylöspäin (pienemmälle pykälälle)vaihdan samoilla sormilla. Pikkusormet ja nimettämät pysyy yleensä koko ajan kahvoissa kiinni. Varmaan omaksumiseen vaikuttaa sekin minkäkokoiset räpylät on, omiin räpylöihin noi istuu kuin hanska käteen. Ergonin kahvoja täytyy tässä yhteydessä kehu. Asfalttipyörässä on sellaiset ollut ainakin sen kolmisen vuotta ja noiden dual controlien kanssa ne ovat aivan lyömätön yhdistelmä käyttömukavuudessa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Joo Shimanon isompaa ratasta jousella vaihtava malli oli juurikin RapidRise. Tämä oli vuoden -98 uutuus ja tuli itsellekin silloin pyörän mukana, alkuun meinasin vaihtaa sen tavalliseen M950:iin, mutta ajelin sillä kuitenkin, vaikka alkuun vaihteet meinasi mennä vanhasta muistista väärinpäin :)
DualControllin idean Shimano on ottanut omista maantiesarjoistaan joissa jarrukahvalla vaihdetaan isompaa ratasta ja pikkuvivulla pienempää.
Giulia Super -69

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Sitä miettii, mikä sai insinöörin laittamaan etu- ja takavaihtajan toimimaan päinvastaisella tavalla.

Pelättiinkö, että jos ne toimisivat samalla tavalla, sekoittaisi aikuinen ihminen oikean ja vasemman kätensä, jolloin hän vaihtaisi väärän vaihteen päälle, joutuisi onnettomuuteen ja haastaisi oikeuteen.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

^^^Mielenkiintoisen näköiset nuo Ergonit. Tuosta mini bar endistäkin voisi joskus olla hyötyä... Pari kertaa on jo tullut kiire irti polkimista jossain jyrkissä lyhyissä nousuissa, kun on jäänyt just sen pyöränmitan vajaaksi :lol: .

Bar endejä taidetaan tänä päivänä käyttää tosi paljon vähemmän kuin vielä vaikka 10 vuotta sitten. Käyköhän porukka rypemässä enemmän niin tiiviissä pusikoissa, että pelkää kiinni jäävänsä. Kyllä ainkakin minä saan niittten avulla tiukassa nousussa enemmän voimaa, ja erityisesti pitoa takarenkaalle. Montaa kymmentä grammaahan noi ei paina, eli se tuskin ainakaan on syynä?
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Onko kukaan testannut Pirkkala-Lempäälä-maastopyöräreittiä? Missä kunnossa se on, paljonko on juurakkoa ja kiveä? Toisinsanoen pääseekö hybridillä reitin läpi?

Tuolla kyseisellä Nishiki-hybridillä tulee rullailtua polkuja ja pikiteitä, mutta näistä polut on mieluisampia. Tänään Pirkkalassa Naistenmatkantiellä ajellessa huomasin noin Haikan(?) kohdalla kyltin maastopyöräbaanasta Lempäälään, matkaa taisi olla 23km tms. Jos jollain on kokemuksia tuosta reitistä, olisi mukava kuulla niitä, ennen kuin lähtee tekemään paluuperän.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Il Mostro kirjoitti:^^^Mielenkiintoisen näköiset nuo Ergonit. Tuosta mini bar endistäkin voisi joskus olla hyötyä...
Kuten joku tuolla chainreactioncyclesin sivulla oli hieman kritisoinut, niin ehkä teknisessä maastossa noilla ergoneilla ei ole niin hyvä kontrolli kuin tavallisilla pyöreillä gripeillä. Maastofillarissa mulla on (liiankin) tahmeat normigripit. Mulla on ollut vähän pidemmillä matkoilla ongelmaa kämmenien puutumisen kanssa ja siihen noi ergonit auttaa kyllä hyvin.

Käväisin äsken tutustumassa juhannuksena järjestetyn pyöräsuunnistuksen mm-katsastuskisojen maastoon, kun kuulin työkaverilta entisen asevarikon maastojen avautuneen (kisojen myötä?) tavallisille tallaajillekin. Olipahan laajat alueet ja ihan mukavaa lenkkimaastoa. Kävi välillä jo mielessä että olisko pitänyt se kartta kuitenkin printata :lol: Risteileviä vaihtelevan kuntoisia metsäautoteitä ja sopivasti korkeuseroja.

Takavaihtaja vaan pari kertaa temppuili säätöyrityksistä huolimatta. Oiskohan tämäkin vaihtaja saanut tällin kun ei millään meinaa saada pienimmälle rattaalle vaihtamaan ja toisaalta heittää joskus ketjut vanteen ja suurimman rattaan väliin.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Ei säätämällä saanut takavaihtajaa kuntoon, mutta olikin vaijerinvaihtoaika. Vaihtaja näytti ehjältä. Sen verran oli näköjään likaa kuorissa ja ikääkin jo vaijerilla. Nykäsin uuden vaijerin ja kuoret kiinni ja alkoi vaihtamaan niin kuin kuuluu.

KimmoKo
Viestit: 185
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Il Mostro kirjoitti:No, nyt on jokunen lenkki takana. Ja tosi hauskaltahan tuo on pitkästä aikaa tuntunut :-D :-D :-D . Polvikaan ei ole protestoinut kun vain kaikkein jyrkimmissä nousuissa.

Jäykkis on tuntunut ihan hyvältä tässä lähimaastoissa, pari kertaa ekoilla lenkeillä tuli kyllä "niitti nivusiin" kun ei tarpeeksi älynnyt keventää juurakoiden ylityksissä. Kertaalleen lensin tangon yli, hissitolppa olis voinut jyrkässä laskussa auttaa. Nimittäin jyrkän laskun jälkeinen kuiva oja hieman yllätti, kun en siinä takarenkaan päällä roikotellessa ollenkaan älynnyt kuinka syvä se olikaan kun oli kasvanut se heinä aika pitkäksi :lol: . Siperia kouluttaa... Tuossa itse polkine.


http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=12354

Ihan ok, keveä ainakin. Pikku osa päivittelyllä varmaan tosi mieluinen. Aika nopeita polkuja mäkisessä kangasmaastossa tulee ajeltua, ei mitään tosi rytyytystä. Eniten häiritsee nämä...

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=12355

Jos en niistä "opi" tykkäämään sen enempää kuin nyt, niin vaihtoon menee. Ekan lenkin jälkeen kyllä inhosin niitä paljon enemmän, katsotaan vielä, ainakin toiminta on pikkuhiljaa ruvennut automatisoitumaan. Vaihdot ainakin menee jo vähän useemmin kuin joka toinen kerta oikeeseen suuntaan :silent: .
Ooo One One! Itsellä ollut myös pitkään "harkinnassa" 456 jollain 120mm-130mm keulalla. 1x10 ja vihreenä tietenkin.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Hienoja vehkeitä täällä on porukka hommannut. Hyvä että harrastajia löytyy autofoorumiltakin.

Minun tekis mieli ostaa sinkularaami Kajaanin sinkulakinkereihin.
Itselle tarkoitettu Soma 4 one 5 runko osoittautui liian pieneksi ja emäntä sai sen ajokikseen. Siinä meni muuten varastossa olleet Chris Kingit, Foxi keula ja Ritchey WCS:n putkiosat :)

Noh, Inbred, Orange P7, isompi Soma...ois kiikarissa. Rungon tulee olla ns. sinkularunko, konversiokuviot ei käy. Onko teillä mitään ylläriehdotuksia?

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tätä ei Janne kyllä hakenut, mutta vaijerivaraosia Sportiasta hakiessani ällistelin tarjouksessa olevaa Spessun Centrum city-pyörää. Tää on ainakin vähän erilainen fillari. Runko on kuin jäykkäperäiseksi muokattu stumpjumpertäpäri, jäykkä keula ja 7-napavaihdetta, taisi olla myös hydrauliset levarit. Varsin villin näköinen ilmestys oli mattamustana. Hintaa oli jotain 499 kun ovh oli ollut pikkasen vajaan tonnin. Kyllähän tollasella työmatkat polkisi :D Tai miksei sinkula-aihioksikin kelpaisi, kun vaihtaa takanavan. Varsin mtb-henkinen runkohan tossa on.

Kuva

edit. Spessu on tehnyt tuota myös sinkulana.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Portti kirjoitti:Seiska5mma:

Jos 700 eurolla saisit vähän käytetyn Trek Fuel EX5:n niin se vaikuttaa minusta oivalta ostokselta (mikäli pyörän historia ei vaan ole hämärä). Tuossa on kuitenkin laadukas runko + hyvälaatuinen Foxin takaiskari. Jarruina Juicy 3 lienee halvimpia Avidin levareita, mutta varmaan noillakin jarruttelee. Rokkarin Tora-keula nyt ei ole samaa luokkaa kuin (uutena) vastaavan hintaisissa jäykkäperissä, mutta eiköhän tuolla alkuun pääsisi. Voimansiirron SRAMin X.5 -osat lienevät suurin piirtein samaa tasoa kuin Shimanon Deoret eli maastokäyttöön soveltuvia.

Runko tuossa Fuelissa on semmoinen, että siitä voisi riittää pyörää moneksi vuodeksi kun hiljalleen ruokahalun/budjetin kasvaessa siitä saisi osia päivittämällä aina vaan paremman pelin.

Summa summarum: 700 eurolla vähän käytettynä hyvä ostos.

Kiitos tuosta Portti (ostopäätöksen edistämisestä). Nyt on uutta pyörää ajettu sen verran, että se on alkanut istua alle ja erilaiset esteenylitystekniikat hahmottua. Laitteessa on Deoret, ja ne toimivat maastossa "rajalla", takavaihtaja ottaa aika herkästi siipeensä pajuista ja muista kepeistä, joiden takia ei viitsi pysähtyä kun on meno päällä. Jarrut ovat täydelliset, joskin satella vähemmän.

Tapasin juuri paikallisen MTB-jengin metsässä ja sain 19 km kivijuurakkokyytiä. Tulin viimeisenä, joten minulla oli kiire koko reitin, joka oli kiviä - kiviä ja kiviä. Olin jo luovuttaa, mutta silloin en olisi osanut kotiin. Iskarit ovat ihan hyvät täkäläiseen maastoon. Niitä ei huomaa negatiivisella tavalla. Tosin, kun edellisellä lenkillä mukana ollut Rosen:n maahantuoja antoi kokeiltavaksi kalliimpaa kalustoa, huomasi mikä ero on. Meikäläisen etujouset tuntuvat pompottavilta jousilta, kun taas kalliimmat ovat jotenkin hallitumpia. Mutta ihan sama, hyvät pumput mulla.

Tuli perjantaina opittua kantapään kautta, että ketjunkorjausvärkit kannattaa olla mukana. Kävelin kotiin.

Ja kumi korjattu metsässä, sateessa totta kai. Ei näkynyt MTB-jengiä yhteislähdössä, ja kyllähän pari tuntia sateessa oli vähän vähemmän jees kuin auringossa. Yllättävää oli, että renkaat lipsuivat niin vähän vaikka keli oli märkä. Jousto lisää pitoa julmetusti.

Tulipahan tehtyä kuivalla kelillä 13 kilometrin kiviröykkytaipaleella sellainen ajanparannus, ettei tule toistumaan: 27 minuuttia pois edellisestä ajasta. Äärirajoilla mentiin, perillä oli ajopaita riekaileina, hanska riekaleina ja peukalo venähtänyt. Mutta mitä välii, ei mitään.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Jaaha. Ketjut eivät pysy päällä. Ensin vain kevyttä verinaarmua kun ketjut pettivät juuri kun piti satsata vaikeaan kohtaan. Vein huoltoon, vaihdettiin keskimmäinen ratas edestä. Sillä kun tulee ajettua, kun maasto on pelkkää kivijuurakkoa. Ei auttanut paskaakaan, ketjut pettivät juuri oikeassa paikassa ja lensin naama edellä vastapenkkaan. Tänään lyhennän ketjun, maalaisjärjellä sen pitäisi auttaa siinä missä ohjurikin. Nyt ketju piiskaa holtittomana miten sattuu.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 18 Syys 2011, 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kyllä, maalaisjärjelläkin pärjää. Alla viiden minuutin patentti, jolla ketju pysyy keskirattaalla lähes poikkeuksetta. Lisäksi ketjua on lyhennetty neljä väliä. Säälittävän näköistä TSI-meininkiä, mutta nyt voin laittaa ketjunohjurin hinnan johonkin muuhun, esim. lukkokenkiin.

Kuva

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tuli sitten hommattua baby blue värinen Haro Mary SS runko, jäykällä keulalla. Tuo on siis 29er runko ja imaisee isommat kiekot. Saa nähdä koska kampe on ajossa kun nyt on tiivis osien keräily käynnissä.
Tämmönen: http://media.photobucket.com/image/haro ... G_0340.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Kivan näköinen klassinen maasturi. Millaiset välitykset kaks ysissä muuten on?
Giulia Super -69

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ai perkule, unohin laittaa viestiini ettei ko. pyörä ole minun.
Runkoa tarkoitin lähinnä. Mun pyörässä on Truvativin Stylon kammet, jäykkä keula, Juicy 7:t, kiekot puuttuu edelleen. 29er kiekot maksaa muuten yllättävän paljon.
Välitykseksi tulee alkuun 32-18 ja renkaiksi SB8:t.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Lukeehan siellä selvästi runko ja haarukka, ensin missasin amish:t nettiauto ketjussa ja nyt vielä tämä :) 29" fillareita hehkutetaan kovasti alan kotimaisessa lehdessä ainakin, joten kommentteja vaan kehiin jahka saat pyörän kasattua. Ainakin maastossa liikkuu vauhdikkaasti noilla rattailla.
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Pohjalainen premium mtb-fillari Finnpower.

8000€ on aika tajuton pyyntihinta vaikka hiilaria ja foxin keulaa oliskin. Ibis Mojon saa sentään monta kertaluokkaa halvemmalla. Painaiskohan tuo sitten vaan jotain luokkaa 8 kiloa? Mielenkiintoista olisi tietää mihin takajousitusratkaisuun olivat päätyneet ja kelle maksavat lisenssimaksuja.

Vähintään nyt jotain vpp, dw-link tai i-drive tasoista ratkaisua pitäis tuohon hintaan saada tai vähän vielä parempaa. Pahasti vaan näyttää Heckleristä kopsatulta single pivotilta :-D

Designiltaan toi on muutenkin parikymmentä vuotta vanhan näköinen tossa vähän huonossa kuvassa.

Ei ehkä tolla maailmaa valloiteta kuiteskaan ammattipiireissä. Rahajulkuille voi mennäkin täydestä.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

^
Samaa hämmästelin:) Itärajan takana asuville äkkirikkaille noita voi mennäkin mutta en usko että kukaan itseään "vakavaksi maastopyöräilijäksi" tituleeraava tuota hankkii. Melkosta sontaa, melkosella hinnalla.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Olihan ne www-sivutkin näköjään tehty
http://www.powercobikeconcept.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ja keskustelua aiheesta:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?44673" onclick="window.open(this.href);return false;

Tossa speksejä
http://www.powercobikeconcept.com/tiedo ... -2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hehheh 8000€ :llä saa näköjään XT vaihteet :D
Onko ne sitten platinalla päällystetty :mrgreen:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Masentava nimi fillarille. Olisivat pistäneet nimeksi suoraan Lillbacka, niin se olisi kuulostanut edes puolet paremmalta ja edelleen kotikutoiselta. Finnpower. Voi ristus mitä mielikuvia tuostakin tulee. Mutta paskaakos sitä mainosmieheltä mitään kysyy, kun itse tietää. Aikoinaan eräs mainostoimisto alleviivasi tätä mainostaessaan omaa toimistoaan. Mainoksessa oli muistaakseni ASA-television muotoisin pullonpohjalasein varustettu kalju äijä, joka oli vetänyt vähät tukkansa pään yli toiselta korvalta toiselle. Otsikko oli, että Miksi käyttäisin mainostoimistoa, kampaanhan tukkanikin itse.

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Lillbackan firman tuotteen nimi taitaa olla Finnpower. Eli niitä ohutlevyleikkureita tjsp. Kaamea näköinen fillari kyllä.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Timo, Tomin kanssa ajeltiin viikonloppuna paikallista retkeilyreittiä täällä länsi-rannikolla ja pohdittiin josko jonkinlaisen kolmen hengen fillari miitin saisi aikaiseksi ensi kesänä. Siitähän taisi olla juttuakin joku vuosi sitten :)
Giulia Super -69

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Joo, kyllä ja ehdottomasti. Olen taas ruvennut vähän aktiivisemmin ajelemaan ja vanha innostus nostaa päätään.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hienoa!

Nyt on muuten maasturissakin pala Italiaa :)
Liitteet
14.11.2011 008.JPG
(201.89 KiB) Tiedosto ladattu 8207 kertaa
Giulia Super -69

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Oh la la! MIten tuollainen lyhythäkkinen toimii maastopakan kanssa?

Minä puolestani poljin tänään italialaista Lucillea töihin (en valitettavasti töissä). Liukasta oli!
Liitteet
08122011391-1.jpg
(193.97 KiB) Tiedosto ladattu 8188 kertaa

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

1x9 voimansiirrolla toimii hienosti, vaihteet paukkuu päälle ehtaan Campa tyyliin. Jos edessä on enemmän kuin yksi ratas loppuu kiritysvara ketjusta, nytkin jää hiukan löysäksi 11-piikkisellä. Hyviä puolia olen havainnut ainakin tarkka ja nopea vaihteensiirto sekä lisääntynyt maavara.

Heh, voi noita juttuja :lol: No vakavasti, hieno pyörä ja hienot Elite Giussi pullon pitimet.
Giulia Super -69

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ompahan jännää hommaa tuo tubeleksien kans pelaaminen. Haroon tuli Shimanon MT75 29er kiekot, jotka pelaa ilman sisureita. Pakko oli kokeilla noiden toimivuutta tavallisten small block 8 kumien kans. Ellei ulkorenkaissa olisi ollut ihan pikkuriikkistä reikää, niin ilmat ois pysyny sisällä. Tai pysyihän ne 2 tuntia. Pitänee suunnata litkukauppaan seuraavaksi.
Ei oo kyllä mitään hajua kuinka paljon litkua laitellaan ja miten, mutta onhan sitä aina ennenkin yrityksen ja erehdyksen kautta selvitty. Litkutus for dummies ohjeita ei tunnu netistä löytyvän :)
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Mä olen ihan ilman litkuja pärjännyt tubeleksilla. Siis onko sulla UST-kiekkojen lisäksi tubelesskumit? Muistaakseni ne piti alussa vetää aika koviin paineisiin , jotain 4 baria ennenkuin gummi asettui paikalleen niin ettei fuskaa.
Tietty jos reikä gummissa niin eihän ilma sitten pysy.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kumit oli ihan tavisversiot Kendan Small Block 8:ista. Kyllä se ois litkut tarvinnu, sillä pieniä reikiä oli renkaat täynnä.
Ostin kuitenkin litkupurkin ja hain paikallisesta kaupasta 2.25 Rocket Ronit. Laitoin litkua n.50-60g/rengas ja ilmaa 4baria. Rengas paukahteli nätisti paikoilleen. Nyt on kyyti kohillaan ja pystyi pudottamaan paineitakin.
Isoja viiltojahan tuo neste ei paikkaa, mutta toivon mukaan sepelin aiheuttamat holet. Hemmetin kevyet noista tuli 29er kiekoiksi.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Käy se maatopyöräily talvisessa metsässäkin. En olisi uskonut, rengas pitää ja homma on oikeastaan helpompaa talvella. Vaasan kivijuurakkometsät kun ovat kohtalaisen haasteellisia, etenkin olivat nyt syksyllä - liukasta, matalia paineita ja puhkeavia kumeja. Nyt voi kurvailla sopivilla paineilla. Ei se ihan kevyttä puuhaa, 16 kilsaa tuli juuri vedettyä otsavalolla 20 cm levyistä uraa, eikä oikein enempää olisi halunnutkaan. OTB:t noin neljä kertaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Lainataas vähän tätä ketjua...

Cresent vuosimallia vm 6X tarvitsisi uutta vannetta. Kenelläkään nettikauppaa mielessä mistä saisi tuollaiseen vanhaan fillariin sopivaa osaa. Nykyisestä puuttuu pinnoja(!) ruostetta sopivasti ja ja maalit jäänneet reitille :wink: ajatuksena sekä etu- että takavanne, mutta so far on ollut aika laimeaa valikoima...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Hmm, enpäs osaa tuohon sanoa mitään, mutta laitetaan hiukan talvimaastoilu kuvaa nyt, kun luonto taas hellii tätäkin harrastusta :)
Liitteet
2013-01-06 13_56_45.jpg
(144.15 KiB) Tiedosto ladattu 7571 kertaa
2013-01-06 13_56_01.jpg
(149.56 KiB) Tiedosto ladattu 7571 kertaa
Giulia Super -69

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Gasolina kirjoitti:^Hmm, enpäs osaa tuohon sanoa mitään, mutta laitetaan hiukan talvimaastoilu kuvaa nyt, kun luonto taas hellii tätäkin harrastusta :)
Mistä ja milloin nuo kuvat on otettu? Hieman eri näköistä kuin täällä Lahden maastoissa eilisellä lenkillä. Aika monttuista lunta oli tuolla reissulla. Muutaman päivän takaisten suojakelien perintönä poluilla oli uponneita jalanjälkiä rutkasti. Polkujen pohjat sinällään oli kovia kun oli taas pakastanut, mutta noita kuoppia riitti.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kuvat on täältä Porista, otettu tänään kolmen maissa juuri ennenkuin aurinko alkoi laskea. Avoimilla paikoilla on lunta, mutta metsän siimeksessä ei juurikaan kuten kuvista näkyy. Aika harvinaista se täälläkin on, että lumet lähtee näin tyystin, varsinkin kun sitä kuitenkin oli niin paljon ettei maastoon juuri ollut asiaa kuluneen kuukauden aikana. Jotenkin uskomaton fiilis, tämä kun yleensä on se ajankohta jolloin ns oikea maastoajo loppuu lumen paljouteen. Eilen ja tänään tulikin sitten ajettua oikein sydämen kyllyydestä, välillä vaan syömään ja sitten takaisin metsään kunnes pimeä tulee. Hauskaa kuin pikkulapsella :-D
Giulia Super -69

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Gasolina kirjoitti:Kuvat on täältä Porista, otettu tänään kolmen maissa juuri ennenkuin aurinko alkoi laskea. Avoimilla paikoilla on lunta, mutta metsän siimeksessä ei juurikaan kuten kuvista näkyy....
No jopas nyt jotakin. Yllättävää, että siellä ei ole lunta metsässä tällä hetkellä. Täällä Lahden seudulla virallinen lumen syvyys on n. 25 cm tällä hetkellä mikä on kymmenisen senttiä vähemmän kuin ennen viime viikon suojakelejä. Metsässäkin lunta riittää joka paikassa ja maisema on täysin talvisen näköinen.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Ei maastopyöräkysymys per se, mutta oletan palstan fillariviisauden löytyvän tästä säikeestä joten:

Kokemuksia herrasmiehen ainoasta todellisesta kaupunkipyörävaihtoehdosta?

Tarkoitan siis Bromptonia.

Millainen vaikka legendaarinen M-tankoinen on ajaa ja miten nuo pienet pyörät muuttavat kokemusta vs. tavallinen fillari? Voiko tuolla ajaa ja päästä kohtuu vauhtia eteenpäin suolenpätkiä sylkemättä vaikka habitus ja aerobinen kunto ei ole mallia Pantani? Jne, jne??

Kaikki kokemukset ja näkemykset tervetulleita!

Mitään käyttöä tai todellista tarvetta tuollaiselle ei ole, mutta moinen on kummitellut mielessä kohta kymmenen vuotta ja viikon puolivälissä pomppasi himo vahvana pintaan.

Jos aikataulu sallii könyän päivänä muutamana Mechelinkadulle renkaita potkimaan, mutta lisäviisaus siis ei todellakaan olisi pahasta ;)

-Tazio

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tazio kirjoitti:Ei maastopyöräkysymys per se, mutta oletan palstan fillariviisauden löytyvän tästä säikeestä joten:

Kokemuksia herrasmiehen ainoasta todellisesta kaupunkipyörävaihtoehdosta?

Tarkoitan siis Bromptonia.

Millainen vaikka legendaarinen M-tankoinen on ajaa ja miten nuo pienet pyörät muuttavat kokemusta vs. tavallinen fillari? Voiko tuolla ajaa ja päästä kohtuu vauhtia eteenpäin suolenpätkiä sylkemättä vaikka habitus ja aerobinen kunto ei ole mallia Pantani? Jne, jne??

Kaikki kokemukset ja näkemykset tervetulleita!

Mitään käyttöä tai todellista tarvetta tuollaiselle ei ole, mutta moinen on kummitellut mielessä kohta kymmenen vuotta ja viikon puolivälissä pomppasi himo vahvana pintaan.

Jos aikataulu sallii könyän päivänä muutamana Mechelinkadulle renkaita potkimaan, mutta lisäviisaus siis ei todellakaan olisi pahasta ;)

-Tazio
Moroja
Tämä on sitten vain yksi ja minun mielipide, mutta wanha kasari italo kilparatapyörärunko ja siitä fixi tai yksivaihteinen eli single speed niin siinä on tyyliä. Vielä jos etukiekko on 26-tuumainen ja molemmat kiekot levykiekkoja niin avot olet asian ytimessä liikkuessäsi pubista toiseen... :wink:

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ hear hear.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Portti »

Bromptonit ja muut pienipyöräiset taittopyörät ovat epäilemättä mainioita pelejä suurkaupunkikäytössä. Esim. Lontoossa taittopyörän saa kuljettaa metrossa, normipyörää ei. Tuolloin pyörällä voi mennä metrolla lähellä määränpäätä ja ajaa sillä lyhyehkön pätkän loppumatkasta.

Suomen oloissa taittopyörälle voisi keksiä käyttöä lähinnä silloin jos pyörällä ei tarvitse ajella pitkiä matkoja ja pyörää tarvitsee kuljetella esim. auton takakontissa (tai metrossa) paljon. Tai ehkä jos kotona (tai esim. työpaikalla) ei ole säilytystilaa muulle kuin taittopyörälle.

Ajettavuuden suhteen pienet pyörät + rungon taitoskohta eivät ole positiivisia seikkoja. Mikäli ei ole tarvetta pienelle koolle niin suosittelen jotain isompipyöräisiä normi-pyöriä.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^, ^^ ja ^^^

Gents,

Kiitoksia näkemyksistä. Kuten todettu tarvetta ja käyttöä tuolle ei ole.

Kunhan kaipaan fillaria jolla voisi satunnaisesti polkea tuntematta tarvetta pukeutua 'urheilullisesti' - hieno Fiat-pyöräni kaipaa mielestäni vähintään collage-housut - ja mahdollisesti edetä rauhallisesti maailman menoa ihmetellen Senior Service:stä nauttien.

Jos tuollaisesta sitten joskus olisi oikeasti hyötyä johonkin commuting tilanteeseen jossa voisi aseman laiturilla vetää B:n kokoon ja jatkaa matkaa tyylillä ja helposti suited and booted vaikka duuniin/duunin puolesta johonkin kissanristiäisiin olisi se ylimääräinen bonus (minähän sentään käytän julkisiakin noin 2-kertaa vuosikymmenesä).

Pub crawling-käytössä joku ehdotettu tai vaikka Pashley toimisi kyllä (Pashleyta voisi kyllä myös ajaa vaikka mihin!)
Valitettavasti minähän olen käytännössä absolutisti, mitä nyt joskus pari loiventavaa otan krapulaa parantamaan ;)

Mutta kuten sanottu, kiitoksia mielipiteistä ja näkemyksistä, keep them coming!

-Tazio

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Itselläni on taittopyörä käytössä, mutta kilometrejä ei ole kertynyt kuin pari sataa (paloi nekin lomat, joilla tuota oli tarkoitus käyttää). Ei muuten ole ongelma se rungon nivel, mikä on tukevaa tekoa, vaan pienet renkaat & hentoinen ohjaustanko (jos pitää runttaamaan alkaa). Rullaa selvästi huonommin kuin normipyörä, etenkin soralla ajo on raskasta, ja on myös tehokas "kuoppatutka", vaikka omassani on isot 20" renkaat.
Tazio kirjoitti:Kunhan kaipaan fillaria jolla voisi satunnaisesti polkea tuntematta tarvetta pukeutua 'urheilullisesti' - hieno Fiat-pyöräni kaipaa mielestäni vähintään collage-housut - ja mahdollisesti edetä rauhallisesti maailman menoa ihmetellen Senior Service:stä nauttien.
No sitten unohda taittopyörät. Ei niillä kulmahousut jalassa ajeta mm. puuttuvien ketjusuojien takia.

Hommaa sähköavusteinen pyörä. Vielä joku "mummomalli", siis suht pystyllä ajoasennolla (mikä ylipäätään on kaupunkipyörityksessä järkevämpi kuin "perse niskaa ylempänä") ja ehkä jopa naisten rungolla. Ei pitäisi tulla hiki pintaan edes ylämäissä. Itsellänikin oli tällainen välillä harkinnassa, kun oli työpaikka 7 km päässä, mutta siellä ei ollut kunnon pesutiloja eikä mahdollisuutta vaihtovaatteiden säilytykseen. Tuollaisella matkalla tuli kuitenkin jossain mäessä runtattua niin, että sai itsensä hikeen...

Edit: taittopyörön rengaskoko korjattu. Ja tällainen kampe kyseessä http://www.dahon.fi/mallisto/speed-tr/
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Tazio »

insinörtti kirjoitti:
No sitten unohda taittopyörät. Ei niillä kulmahousut jalassa ajeta mm. puuttuvien ketjusuojien takia.
url]
Höm, tuo on kyllä vähän tylsä jos näin on. Eikös näitä kuitenkin oikeastikin käytetä nimenomaan työmatkoihin. Ei kai Enklantissakaan kaikki nykyisin käy farkuissa ja verkkareissa duunissa?

Tuossa Bromptonissa ei kyllä kuvien perusteella ole mitään ketjusuojaa, lisävarusteluettelokaan ei sitä tunne :(

-Tazio

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Janne »

Olen tismalleen samaa mieltä Portin kanssa.
Käyppä kattomassa http://www.pelago.fi" onclick="window.open(this.href);return false; löytyykö sieltä mitään tyylikästä?
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Mites tuo? Italo design (& värimaailma) ja hollantilainen laatu?

http://www.sparta.nl/nl/fietsen/F13FAB5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Maastopyöräilykeskustelua Alfa-palstalla

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kokeilin joku vuosi sitten tuollaista taittopyörää FillariExpossa ja taisin käydä sillä myös em tapahtuman "testiradallakin". Kammet otti aika helposti maahan eli tiukan kurvin jälkeen ei kannata tykittää liian hätäisesti tai on kyljellään, ei se silti minun mielestä hullumpi ollut, riippuu tietysti mihin vertaa, omat kokemukset 20" kiekoista on kertyneet Bemaxista johon verrattuna taittopyörä oli todella rauhallinen ja vakaa :-D Enemmänkin tarpeeseen hankittava kulkuneuvo kuin minkään sortin urheiluväline.
Giulia Super -69

Vastaa Viestiin