Saariston rengastie

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Julli
Viestit: 134
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16
Paikkakunta: Turku

Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja Julli »

Ajattelin tässä lomalla lähteä kiertämään Spiderilla Saariston rengastien.
Spiderini on kohtuullisen matala, joten miten mahdan selvitä lauttojen ajorampeista. Ottaakohan pohja kiinni?
Onko kellään kokemusta.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kysyin samaa työkavereilta ja väittivät että ei ole mitään ongelmia. Tosin minulla on normikorkeudella.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hyvin on vastaavilla lautoilla oman auton kanssa pärjännyt. Ellei mihinkään alle 10 autoa ottavalla lautalla kulje, niin en usko ongelmia syntyvän.

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Pakoputkea on tullut omalla Ritmolla raavittua Nauvon lautalta pois ajaessa, Korppoon lautta ei oo tuntunut olevan yhtä paha (ja tosiaan lautalle ajossa ei ole missään vaiheessa ottanut kiinni). Ja pahin kohtahan on akseleiden välissä, eli ei niiden kohdalla (ja tietty ylitykset)

Julli
Viestit: 134
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Julli »

Kierros tuli eilen ja tänään tehtyä. Hyvin pääsi Sipider lautoille, eikä tehnyt tiukkaakaan.

Hieno kierros joka tapauksessa.

Suosittelen muillekin.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Me ollaan vielä menollaan. Itsellä vuorotyö ja vaimo päivisin niin noita vapaita vkl on todella harvakseltaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Aamulla pitäisi ko.reitti päästä lopultakin ajamaan. Alla Spider. Matkaseurana rakas vaimo. Voishan sitä toisteppäinkin kokkeilla. :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

apalfa
Viestit: 86
Liittynyt: 20 Touko 2007, 17:56
Car(s): EX Spider QV -89
Paikkakunta: Pori/Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja apalfa »

Spiderilla kun ajelee niin taitaa se niin olla, että päivällä alla Spider ja yöllä,,,,, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Mistähän vaan löytäis tuollaisen vähäruosteisen vuoden -95 -Spiderin (onko se nyt 916 - mulle nää tyypit ei oo oikein ikinä selvinnyt) edeltäjän...

Ei sen puoleen, kyllä joka ainoa kerta GTV:llä (onko se nyt 916?) ajellessani nautin erinomaisen suurin siemauksin. Tulee aina mieleen Vesa-Matti Loirin loistavan "Hyvää puuta" -albumin kappale "Hyvää elämää". Spider olisi vaan ns. "piste iin päälle".

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Casa di Matti kirjoitti:GTV:llä (onko se nyt 916?)
Albumissasi oleva GTV on juurikin se 916-malli.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Jakke kirjoitti:
Casa di Matti kirjoitti:GTV:llä (onko se nyt 916?)
Albumissasi oleva GTV on juurikin se 916-malli.
Siinä luulossa minäkin olen, mutta mikä on edellinen Spider-malli? Hyllyssä olevasta niukasta Alfa-kirjallisuudesta se todennäköisesti löytyisi, mutta kesän laiskistamana huomenna kesäloman päättävänä en viitsi mitään tietoa tänään etsiä...

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Tuli ajettua Rengastietä Korppooseen ja takaisin, hyvin meni Spiderilla lauttojen rampit.

Oltiin vaan liikkeellä perjantaina ja menomatkalla pahimpaan ruuhka-aikaan neljän jälkeen... Kannattaa välttää, ellei halua jonottaa lossiin ikuisuutta. :wink:
Casa di Matti kirjoitti: Siinä luulossa minäkin olen, mutta mikä on edellinen Spider-malli? Hyllyssä olevasta niukasta Alfa-kirjallisuudesta se todennäköisesti löytyisi, mutta kesän laiskistamana huomenna kesäloman päättävänä en viitsi mitään tietoa tänään etsiä...
Tarkoitat varmaankin 115 -sarjaa. Tuoltakin löytyy infoa sarjoista ja vuosiluvuista: http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Spider
Ammattina autokauppa

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

niki kirjoitti:Tuli ajettua Rengastietä Korppooseen ja takaisin, hyvin meni Spiderilla lauttojen rampit.

Oltiin vaan liikkeellä perjantaina ja menomatkalla pahimpaan ruuhka-aikaan neljän jälkeen... Kannattaa välttää, ellei halua jonottaa lossiin ikuisuutta. :wink:
Casa di Matti kirjoitti: Siinä luulossa minäkin olen, mutta mikä on edellinen Spider-malli? Hyllyssä olevasta niukasta Alfa-kirjallisuudesta se todennäköisesti löytyisi, mutta kesän laiskistamana huomenna kesäloman päättävänä en viitsi mitään tietoa tänään etsiä...
Tarkoitat varmaankin 115 -sarjaa. Tuoltakin löytyy infoa sarjoista ja vuosiluvuista: http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Spider
Sitäpä juuri tarkoitan... Eipä noilta liiemmälti markinnoilla ole....

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Casa di Matti kirjoitti: Sitäpä juuri tarkoitan... Eipä noilta liiemmälti markinnoilla ole....
Keskieuroopasta löytyy, ei ole mikään harvinainen auto joten valinnanvaraakin pitäisi olla. :-D
VMP

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Kauniina kesäpäivänä Spiderin sompailu herättää juuri tuollaisia tuntoja. Eipä tänä kesänä ole paljonkaan peltikattoisella tullut ajeltua. :)

Kuten Mattijus toteaa esim. keskisessä Euroopassa kyllä löytyy (jopa ruosteetonta) hämistä alle, jos siltä tuntuu.
Casa di Matti kirjoitti:Ei sen puoleen, kyllä joka ainoa kerta GTV:llä (onko se nyt 916?) ajellessani nautin erinomaisen suurin siemauksin. Tulee aina mieleen Vesa-Matti Loirin loistavan "Hyvää puuta" -albumin kappale "Hyvää elämää". Spider olisi vaan ns. "piste iin päälle".

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Loimaa->Loimaa 400km. Katto alhaalla ekasta lautasta aina Auraan asti. Ajettiin tuo siis tavallaan "väärään" suuntaan. Mahtava keli.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

jaahas

Viesti Kirjoittaja milaih »

Hmm...

Viikolopulla Turussa AuraFest-karkeloissa. Jos nykäisee jonkun hyvän (lue: halvan) majoituksen La/su-yöksi, niin ehtiikö rykäistä Spiderilla sen lyhyemmän lenkin sunnuntain aikana? Ja kannattaako moinen?

Nimin: vene telakalla koko saatanan kesän
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Nyt oli maanantai eli tilanne voi olla vkl hieman eri mutta tällä reissulla ei tarvinnut jonottaa yhdellekkään lautalle/lossille vaan kaikki mahtuivat kerralla. Käytiin syömässä, 2krt kahvilla, käveltiin useammassa paikassa. Ajeltiin sivuteitä, oikein urakalla. Aikaa meni koko matkaan n.12h. Tuosta ajasta voi ottaa pois Loimaalta(lle) siirtymiset rengastielle niin n.9-10h meni itse saaristossa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Alkukesästä ajettiin ysillä se isompi versio rengastiestä. Kaksi yötä oltiin sympaattisessa Hotel Nestorissa Korppoossa. Kyseessä vanhasta navetasta tehty hotelli oikein mukavalla pihapiirillä varustettuna. Jos tuollapäin on niin kannattaa syödä Ravintola Buffalossa.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Jos ajelette Björkön asti, niin Pub Pelagossa planeetan parhaat Hampurilaiset 8)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja Finest »

Uppia..
Kuinka matalilla autoilla tuonne uskaltaa lähteä?
Omassa on maavaraa 9cm.

Jos tulee lähdettyä, niin viikolla sitten, ei tarvitsisi jonottaa lautoille tuntitolkulla.
Ja kumpaan suuntaan on parempi mennä, lähinnä liikenteen ja lauttojen kannalta?
Vanhassa Autopiltissä kerrottiin teiden olevan paikoitellen kapeita (vastaantulevien ohitukset) ja
lossien aikatauluja kun katsoi niin Kustavi-Iniö ja Iniö-Huskari taitavat olla "pullonkaulat".

Idea olisi ottaa hotellit lähtö- ja tulopaikkojen läheltä esim. Naantali ja Parainen/Kaarina.
Sympaattiset navettaja, lato jne. majoitukset saaristossa eivät niin kovasti kiinnosta.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Me oltiin vakiokorkuisella 159:llä, joka tuntui raapivan kotikulmilla turhankin usein. Ei ongelmaa lautoilla, eikä niiden välillä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Minusta tuonne ei kannata edes lähteä yhden päivän reissulle. Olen itse käynyt kahdeksan kertaa enkä koskaan pääse likikään ympäri. Max 4 saarta ehdin katsoa päivässä. Päätien varrella ei olekaan juuri mitään nähtävää, ja sivummalla nähtävyyksien luona ajelu vie aikaa.

Aina vakioalusta-Alfalla eikä ongelmia ole ollut sivuteilläkään (156&159). Nautinnollisimmat mutkareitit ovat myös näitä sivuteitä. Huomioitavaa, että melkein kaikki paikat menee kiinni 16-18, joten on paras lähteä aamun sarastaessa ja viettää ilta sitten Naantalissa, jos vain pikavisiitin ottaa! Mieluummin Parainen-Naantali suuntaan siis, sillä Naantalissa ennemmin istuisin iltaa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Eikä sinne kannata lähteä autolla ollenkaan.

Polkupyörä tai korkeintaan mopo on oikea kulkuneuvo.
Kaveri poikkesi skootterilla ihan Tukholman serkkuakin katsomassa. :-D

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja Finest »

Lenkki tuli heitettyä viime viikolla.
Yö Korppoossa hotelli Korposrtömissä ja toinen Naantalin Kultaranta Resortissa.

Auton kanssa ei ongelmia lautoilla, tiet pääosin hyvä kuntoisia. Iniössä hieman huonompaa kuin muilla saarilla.

Houtskarissa ja Iniössä ei kauheasti viitsi poikkeilla "pikkuteillä" (Iniössä ei pahemmin taida ollakaan) vaan ajaa jonon mukana, jotta pääse pitkänmatkan laudoille. Kuitenkin jonkin verran autoa liikkeellä ja 2 tunnin lisä odottelu ei houkutellut. Muutenkin ajelut saarten sisäistenlauttojen välillä ovat lyhyitä.

Illalla saarilla ei paljoa tekemistä, viikolla terassit menivät kymmeneltä kiinni.

Mukava lenkki joka tapauksessa.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Finest kirjoitti:Houtskarissa ja Iniössä ei kauheasti viitsi poikkeilla "pikkuteillä"
Kiitos vinkistä, noille kahdelle onkin meininki mennä ensimmäistä kertaa vielä tässä kuussa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Jep, fillarilla tuo kannattaa kiertää ja kuljettaa tekemiset mukana. :wink:
Liitteet
SAM_1515.JPG
(100.12 KiB) Tiedosto ladattu 2339 kertaa

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja Epezi »

On tuo ajettu 430 fefelläkin että eiköhän se matalalla alfallakin hoidu.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja Finest »

Uppia ketjulle.
Suunnitelmissa lähteä Maarianhaminaan, sikäli sopisi Bella Åland -ketjuunkin..
Onko vinkkejä matkalle pohjoistareittiä pitkin, eli Kustavi-Maarianhamina reitille?
Takaisin tulo luultavasti isolla laivalla Turkuun.
Aikaa mietitty menomatkaan 1:llä yöpymisellä, Maarianhaminassa 2-3 yötä

Selvillä olevat asiat:
-lauttapaikka kannattaa varata etukäteen
-taksoittelu, eli kannattanee yöpyä matkalla

Myös majoitussuosituksia otetaan vastaan.
Ja nähtävyys-, ruokailu- yms. ehdotukset kelpuutetaan.

(kulkineen mataluus tuskin on taaskaan ongelma, normi matalahko hallitunkki ei mene GTV:n alle :wink: )

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Saariston rengastie

Viesti Kirjoittaja Isola »

Jos päätyy yöpymään Kumlingessa, niin sieltä pääsee jatkamaan joko samaa pohjoista reittiä kuin millä sinne tullaankin, tai sitten poikittaislinjalla Snäckön eteläkärjestä. Jos isoja muutoksia ei ole tullut muutaman vuoden sisään, niin se Snäcköstä lähtevä lautta on todella pieni. Pohjoisen reitin lautalla on varmemmin paikkoja tarjolla ja kahvilakin löytyy.
Järkiautoilija

Vastaa Viestiin