Saariston rengastie
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Saariston rengastie
Ajattelin tässä lomalla lähteä kiertämään Spiderilla Saariston rengastien.
Spiderini on kohtuullisen matala, joten miten mahdan selvitä lauttojen ajorampeista. Ottaakohan pohja kiinni?
Onko kellään kokemusta.
Spiderini on kohtuullisen matala, joten miten mahdan selvitä lauttojen ajorampeista. Ottaakohan pohja kiinni?
Onko kellään kokemusta.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Mistähän vaan löytäis tuollaisen vähäruosteisen vuoden -95 -Spiderin (onko se nyt 916 - mulle nää tyypit ei oo oikein ikinä selvinnyt) edeltäjän...
Ei sen puoleen, kyllä joka ainoa kerta GTV:llä (onko se nyt 916?) ajellessani nautin erinomaisen suurin siemauksin. Tulee aina mieleen Vesa-Matti Loirin loistavan "Hyvää puuta" -albumin kappale "Hyvää elämää". Spider olisi vaan ns. "piste iin päälle".
Ei sen puoleen, kyllä joka ainoa kerta GTV:llä (onko se nyt 916?) ajellessani nautin erinomaisen suurin siemauksin. Tulee aina mieleen Vesa-Matti Loirin loistavan "Hyvää puuta" -albumin kappale "Hyvää elämää". Spider olisi vaan ns. "piste iin päälle".
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Siinä luulossa minäkin olen, mutta mikä on edellinen Spider-malli? Hyllyssä olevasta niukasta Alfa-kirjallisuudesta se todennäköisesti löytyisi, mutta kesän laiskistamana huomenna kesäloman päättävänä en viitsi mitään tietoa tänään etsiä...Jakke kirjoitti:Albumissasi oleva GTV on juurikin se 916-malli.Casa di Matti kirjoitti:GTV:llä (onko se nyt 916?)
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Tuli ajettua Rengastietä Korppooseen ja takaisin, hyvin meni Spiderilla lauttojen rampit.
Oltiin vaan liikkeellä perjantaina ja menomatkalla pahimpaan ruuhka-aikaan neljän jälkeen... Kannattaa välttää, ellei halua jonottaa lossiin ikuisuutta.
Oltiin vaan liikkeellä perjantaina ja menomatkalla pahimpaan ruuhka-aikaan neljän jälkeen... Kannattaa välttää, ellei halua jonottaa lossiin ikuisuutta.
Tarkoitat varmaankin 115 -sarjaa. Tuoltakin löytyy infoa sarjoista ja vuosiluvuista: http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_SpiderCasa di Matti kirjoitti: Siinä luulossa minäkin olen, mutta mikä on edellinen Spider-malli? Hyllyssä olevasta niukasta Alfa-kirjallisuudesta se todennäköisesti löytyisi, mutta kesän laiskistamana huomenna kesäloman päättävänä en viitsi mitään tietoa tänään etsiä...
Ammattina autokauppa
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Sitäpä juuri tarkoitan... Eipä noilta liiemmälti markinnoilla ole....niki kirjoitti:Tuli ajettua Rengastietä Korppooseen ja takaisin, hyvin meni Spiderilla lauttojen rampit.
Oltiin vaan liikkeellä perjantaina ja menomatkalla pahimpaan ruuhka-aikaan neljän jälkeen... Kannattaa välttää, ellei halua jonottaa lossiin ikuisuutta.
Tarkoitat varmaankin 115 -sarjaa. Tuoltakin löytyy infoa sarjoista ja vuosiluvuista: http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_SpiderCasa di Matti kirjoitti: Siinä luulossa minäkin olen, mutta mikä on edellinen Spider-malli? Hyllyssä olevasta niukasta Alfa-kirjallisuudesta se todennäköisesti löytyisi, mutta kesän laiskistamana huomenna kesäloman päättävänä en viitsi mitään tietoa tänään etsiä...
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Kauniina kesäpäivänä Spiderin sompailu herättää juuri tuollaisia tuntoja. Eipä tänä kesänä ole paljonkaan peltikattoisella tullut ajeltua.
Kuten Mattijus toteaa esim. keskisessä Euroopassa kyllä löytyy (jopa ruosteetonta) hämistä alle, jos siltä tuntuu.
Kuten Mattijus toteaa esim. keskisessä Euroopassa kyllä löytyy (jopa ruosteetonta) hämistä alle, jos siltä tuntuu.
Casa di Matti kirjoitti:Ei sen puoleen, kyllä joka ainoa kerta GTV:llä (onko se nyt 916?) ajellessani nautin erinomaisen suurin siemauksin. Tulee aina mieleen Vesa-Matti Loirin loistavan "Hyvää puuta" -albumin kappale "Hyvää elämää". Spider olisi vaan ns. "piste iin päälle".
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
jaahas
Hmm...
Viikolopulla Turussa AuraFest-karkeloissa. Jos nykäisee jonkun hyvän (lue: halvan) majoituksen La/su-yöksi, niin ehtiikö rykäistä Spiderilla sen lyhyemmän lenkin sunnuntain aikana? Ja kannattaako moinen?
Nimin: vene telakalla koko saatanan kesän
Viikolopulla Turussa AuraFest-karkeloissa. Jos nykäisee jonkun hyvän (lue: halvan) majoituksen La/su-yöksi, niin ehtiikö rykäistä Spiderilla sen lyhyemmän lenkin sunnuntain aikana? Ja kannattaako moinen?
Nimin: vene telakalla koko saatanan kesän
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nyt oli maanantai eli tilanne voi olla vkl hieman eri mutta tällä reissulla ei tarvinnut jonottaa yhdellekkään lautalle/lossille vaan kaikki mahtuivat kerralla. Käytiin syömässä, 2krt kahvilla, käveltiin useammassa paikassa. Ajeltiin sivuteitä, oikein urakalla. Aikaa meni koko matkaan n.12h. Tuosta ajasta voi ottaa pois Loimaalta(lle) siirtymiset rengastielle niin n.9-10h meni itse saaristossa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saariston rengastie
Uppia..
Kuinka matalilla autoilla tuonne uskaltaa lähteä?
Omassa on maavaraa 9cm.
Jos tulee lähdettyä, niin viikolla sitten, ei tarvitsisi jonottaa lautoille tuntitolkulla.
Ja kumpaan suuntaan on parempi mennä, lähinnä liikenteen ja lauttojen kannalta?
Vanhassa Autopiltissä kerrottiin teiden olevan paikoitellen kapeita (vastaantulevien ohitukset) ja
lossien aikatauluja kun katsoi niin Kustavi-Iniö ja Iniö-Huskari taitavat olla "pullonkaulat".
Idea olisi ottaa hotellit lähtö- ja tulopaikkojen läheltä esim. Naantali ja Parainen/Kaarina.
Sympaattiset navettaja, lato jne. majoitukset saaristossa eivät niin kovasti kiinnosta.
Kuinka matalilla autoilla tuonne uskaltaa lähteä?
Omassa on maavaraa 9cm.
Jos tulee lähdettyä, niin viikolla sitten, ei tarvitsisi jonottaa lautoille tuntitolkulla.
Ja kumpaan suuntaan on parempi mennä, lähinnä liikenteen ja lauttojen kannalta?
Vanhassa Autopiltissä kerrottiin teiden olevan paikoitellen kapeita (vastaantulevien ohitukset) ja
lossien aikatauluja kun katsoi niin Kustavi-Iniö ja Iniö-Huskari taitavat olla "pullonkaulat".
Idea olisi ottaa hotellit lähtö- ja tulopaikkojen läheltä esim. Naantali ja Parainen/Kaarina.
Sympaattiset navettaja, lato jne. majoitukset saaristossa eivät niin kovasti kiinnosta.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Saariston rengastie
Me oltiin vakiokorkuisella 159:llä, joka tuntui raapivan kotikulmilla turhankin usein. Ei ongelmaa lautoilla, eikä niiden välillä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Saariston rengastie
Minusta tuonne ei kannata edes lähteä yhden päivän reissulle. Olen itse käynyt kahdeksan kertaa enkä koskaan pääse likikään ympäri. Max 4 saarta ehdin katsoa päivässä. Päätien varrella ei olekaan juuri mitään nähtävää, ja sivummalla nähtävyyksien luona ajelu vie aikaa.
Aina vakioalusta-Alfalla eikä ongelmia ole ollut sivuteilläkään (156&159). Nautinnollisimmat mutkareitit ovat myös näitä sivuteitä. Huomioitavaa, että melkein kaikki paikat menee kiinni 16-18, joten on paras lähteä aamun sarastaessa ja viettää ilta sitten Naantalissa, jos vain pikavisiitin ottaa! Mieluummin Parainen-Naantali suuntaan siis, sillä Naantalissa ennemmin istuisin iltaa.
Aina vakioalusta-Alfalla eikä ongelmia ole ollut sivuteilläkään (156&159). Nautinnollisimmat mutkareitit ovat myös näitä sivuteitä. Huomioitavaa, että melkein kaikki paikat menee kiinni 16-18, joten on paras lähteä aamun sarastaessa ja viettää ilta sitten Naantalissa, jos vain pikavisiitin ottaa! Mieluummin Parainen-Naantali suuntaan siis, sillä Naantalissa ennemmin istuisin iltaa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Re: Saariston rengastie
Eikä sinne kannata lähteä autolla ollenkaan.
Polkupyörä tai korkeintaan mopo on oikea kulkuneuvo.
Kaveri poikkesi skootterilla ihan Tukholman serkkuakin katsomassa.
Polkupyörä tai korkeintaan mopo on oikea kulkuneuvo.
Kaveri poikkesi skootterilla ihan Tukholman serkkuakin katsomassa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saariston rengastie
Lenkki tuli heitettyä viime viikolla.
Yö Korppoossa hotelli Korposrtömissä ja toinen Naantalin Kultaranta Resortissa.
Auton kanssa ei ongelmia lautoilla, tiet pääosin hyvä kuntoisia. Iniössä hieman huonompaa kuin muilla saarilla.
Houtskarissa ja Iniössä ei kauheasti viitsi poikkeilla "pikkuteillä" (Iniössä ei pahemmin taida ollakaan) vaan ajaa jonon mukana, jotta pääse pitkänmatkan laudoille. Kuitenkin jonkin verran autoa liikkeellä ja 2 tunnin lisä odottelu ei houkutellut. Muutenkin ajelut saarten sisäistenlauttojen välillä ovat lyhyitä.
Illalla saarilla ei paljoa tekemistä, viikolla terassit menivät kymmeneltä kiinni.
Mukava lenkki joka tapauksessa.
Yö Korppoossa hotelli Korposrtömissä ja toinen Naantalin Kultaranta Resortissa.
Auton kanssa ei ongelmia lautoilla, tiet pääosin hyvä kuntoisia. Iniössä hieman huonompaa kuin muilla saarilla.
Houtskarissa ja Iniössä ei kauheasti viitsi poikkeilla "pikkuteillä" (Iniössä ei pahemmin taida ollakaan) vaan ajaa jonon mukana, jotta pääse pitkänmatkan laudoille. Kuitenkin jonkin verran autoa liikkeellä ja 2 tunnin lisä odottelu ei houkutellut. Muutenkin ajelut saarten sisäistenlauttojen välillä ovat lyhyitä.
Illalla saarilla ei paljoa tekemistä, viikolla terassit menivät kymmeneltä kiinni.
Mukava lenkki joka tapauksessa.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Saariston rengastie
Kiitos vinkistä, noille kahdelle onkin meininki mennä ensimmäistä kertaa vielä tässä kuussa.Finest kirjoitti:Houtskarissa ja Iniössä ei kauheasti viitsi poikkeilla "pikkuteillä"
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saariston rengastie
Jep, fillarilla tuo kannattaa kiertää ja kuljettaa tekemiset mukana.
- Liitteet
-
- SAM_1515.JPG
- (100.12 KiB) Tiedosto ladattu 2339 kertaa
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Saariston rengastie
On tuo ajettu 430 fefelläkin että eiköhän se matalalla alfallakin hoidu.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saariston rengastie
Uppia ketjulle.
Suunnitelmissa lähteä Maarianhaminaan, sikäli sopisi Bella Åland -ketjuunkin..
Onko vinkkejä matkalle pohjoistareittiä pitkin, eli Kustavi-Maarianhamina reitille?
Takaisin tulo luultavasti isolla laivalla Turkuun.
Aikaa mietitty menomatkaan 1:llä yöpymisellä, Maarianhaminassa 2-3 yötä
Selvillä olevat asiat:
-lauttapaikka kannattaa varata etukäteen
-taksoittelu, eli kannattanee yöpyä matkalla
Myös majoitussuosituksia otetaan vastaan.
Ja nähtävyys-, ruokailu- yms. ehdotukset kelpuutetaan.
(kulkineen mataluus tuskin on taaskaan ongelma, normi matalahko hallitunkki ei mene GTV:n alle )
Suunnitelmissa lähteä Maarianhaminaan, sikäli sopisi Bella Åland -ketjuunkin..
Onko vinkkejä matkalle pohjoistareittiä pitkin, eli Kustavi-Maarianhamina reitille?
Takaisin tulo luultavasti isolla laivalla Turkuun.
Aikaa mietitty menomatkaan 1:llä yöpymisellä, Maarianhaminassa 2-3 yötä
Selvillä olevat asiat:
-lauttapaikka kannattaa varata etukäteen
-taksoittelu, eli kannattanee yöpyä matkalla
Myös majoitussuosituksia otetaan vastaan.
Ja nähtävyys-, ruokailu- yms. ehdotukset kelpuutetaan.
(kulkineen mataluus tuskin on taaskaan ongelma, normi matalahko hallitunkki ei mene GTV:n alle )
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Saariston rengastie
Jos päätyy yöpymään Kumlingessa, niin sieltä pääsee jatkamaan joko samaa pohjoista reittiä kuin millä sinne tullaankin, tai sitten poikittaislinjalla Snäckön eteläkärjestä. Jos isoja muutoksia ei ole tullut muutaman vuoden sisään, niin se Snäcköstä lähtevä lautta on todella pieni. Pohjoisen reitin lautalla on varmemmin paikkoja tarjolla ja kahvilakin löytyy.
Järkiautoilija