Isomman varaosaerän kätevin rahtaustapa Suomeen?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

tiukka Temekki
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 20:38
Paikkakunta: Espoo

Isomman varaosaerän kätevin rahtaustapa Suomeen?

Viesti Kirjoittaja tiukka Temekki »

Moi,

Minulla on hankinnassa suurehko satsi varaosia kahteen projektiautooni, eli mm. konepelti, etupuskuri, maski, lukkopelti, puskurin tukirauta, airbagit, kuskin penkki + pikkusälää - Alfaan ja Kiaan. On selvää että jos jokaisen tuotteen etsii erikseen ja pyytää lähettämään Suomeen, helposti hinnaksi tulee rahdeille jopa 500-1000eur. Kun itse osia saa aika edullisesti, äkkiseltään jos hintaa on osilla 3000eur, tuntuisi hölmöltä maksaa suuresta erästä sitten vaikkapa 35% rahtia erillislähetysten muodossa. Koen viisaammaksi hankkia jonkinlaisen lava-/kolliratkaisun jolla tuotteet tulisivat varmemmin perille.
Niinpä kysyisin neuvoa, että miten tällaiset suuremmat erät kannattaisi hankkia? Onko olemassa jotain logistiikkakeskuksen varastoratkaisua jonne voisi osat lähetyttää ja ne itse noutaa esim. Hampurista tai muusta satamakaupungista tai sitten pyytää tuota pakettia lähetettäväksi Suomeen?

Ja jos jollakulla olisi ratkaisu, olisiko tällaiseen hankkeeseen muita kiinnostuneita, eli yhteiskonttiratkaisu jolle yhden tuotteen toimittamiselle ei olisi kustannuksia juuri paljonkaan?
Tai olisiko jollakulla pohjois-Saksaan yhteyksiä joiden kautta voisi luotettavan henkilön toimesta tavarat saada hoidettua Suomeen?


Faktoja, plussat ja miinukset:

+ Saksasta osia saa halvalla verrattuna Suomen hintoihin

+ kontti on rahdiltaan halpa verr. yksittäislähettämiseen

- kontista saatetaan varastaa, tuotteiden toimitusturvallisuus kohdemaassa(kaan) ei ole 100% taattu

- rahasiirrot ulkomaille saattavat kestää viikonkin, rahojen lähettäminen ulkomaille on aina merkittävä riski (ja postiennakkoratkaisut taas ovat kalliita)

- merirahdissa kuten muutenkin pitkissä siirroissa, naarmu- ja kolhuherkät tuotteet voivat vaurioitua (huonon paketoinnin tai väljän konttipakkaamisen johdosta).


Oma tarkoitus olisi että tavarat olisivat jossakin vaiheessa heinä-elokuuta Suomessa.
Millaista ratkaisua suosittelisitte? Miten isompien tavaroiden toimitus on omalta osaltanne hoitunut?

-Teemu M.
Monen auton loukussa, aina... nämä ovat pakkomielle.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Lavalla ei kannata tilata mitään jos pelkää kolhuja... ikinä ei ole tullut lavaa perille niin ettei sen kylkeen olisi ajettu trukilla tms ja paketeissa reikiä ja osa tuotteista sisällä rikki. Lavalta myös varastetaan (omasta kokemuksesta lähestulkoon aina).

Tänään aamulla viimeksi vastaanotin lavan saksasta. Kaukokiito toimitti kotiovelle ja lava oli KYLJELLÄÄN rekassa, kun ei kuulema muuten mahtunut!
Onneksi ei ollut mitään helposti särkyvää kyydissä!

Jos ottaa kontin niin että siinä ei toimiteta samassa muiden kamoja, niin silloinhan se on turvallinen valinta. Lähettäjä lähettää kontin avaimen sinulle ja siihen ei pääse kukaan muu hypistelemään väliin. En muista kertaakaan että kontin lukkoa olisi rikottu muuta kuin tullissa, mutta sekään ei taida olla ongelma jos euroopasta tilaat.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

EU:n sisäinen tilisiirto menee nykyään nopeammin. Olikohan max kolme pankkipäivää, vai mitä se sai kestää.

aruuska
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Elo 2011, 15:57

Vanhaan alfaan varaosia?

Viesti Kirjoittaja aruuska »

Moi
En löytäny foorumilta viesteistä tietoa et mistä vanhaan alfaan vois löytää varaosia parhaiten. Siks ajattelin vastata tähän viestiin ja aloittaa tästä. Kyselen netittömän kaverini (sellaisiakin vielä on :) puolesta enkä nyt muista tarkkaa alfan mallia. 33:n se on mutta miltä vuodelta niin sitä en muista. Veikkaan -70 lukua. Etuiskarista olis kyse ja jatkossa varmaan muutakin jos joku varaosa mesta löytyis.

Kiitos mahd vastauksista jo etukäteen.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

mattijus kirjoitti:EU:n sisäinen tilisiirto menee nykyään nopeammin. Olikohan max kolme pankkipäivää, vai mitä se sai kestää.
Niin minäkin luulin. Käytännössä meni 9 päivää kun tilasin renkaat ja vanteet englannista ja maksoin IBAN-pankkisiirrolla :crazyeyes: Tosin tein tilauksen lauantaina ja rahat lähti tililtä maanantaina. Kuitenkin oli näkynyt vastaanottajan tilillä vasta viikkoa myöhemmin maanantaina. Lieköhän italiassa vietetty siestaa. SEPA-liikennehän menee italian kautta.
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 11 Elo 2011, 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vanhaan alfaan varaosia?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

aruuska kirjoitti:Moi

.........

Kiitos mahd vastauksista jo etukäteen.
33 on valmistettu 83 eteenpäin ja perus osia saa autotarvikeliikkeistä vielä melko hyvin.

Harvinaisempia osia saa metsästää vähän jokapuolelta. Sellaista yhtä firmaa ei olekkaan jolla olisi kaikkea 33 kamaa saatavilla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin