Käsittääkseni myyjän vastuut riippuvat kauppatavaran iästä, tässä tapauksessa kyse on viisi vuotta vanhasta ja 110 000 km ajetusta autosta. Nokkelimmat lukijat saattavat jo arvata että auton merkki on Peugeot

Mihin näistä murheista voi kuvitella saavansa myyjäliikkeen osallistumaan:
- etujarrulevyt kuluneet yli valmistajan toleranssin, hylky katsastuksessa
- tuulilasi halki
- kytkin ravistaa kylmänä melkoisesti, ilmeisesti tässä mallissa enteilee vähintään painelaakerin hajoamista
- ohjaustehostin nypyttää äärilaitoihin kääntäessä
- on alkanut vuotaa reippaanlaisesti öljyä, tätä oli yritetty korjata ennen auton luovutusta
Jarrupulikat hain jo omaan piikkiin, ne kun ovat ihan perus kulutusosia eivätkä edes valtavan kalliita.
Tuulilasista oli puhetta jo kauppaa hierottaessa eli se ei ole piilevä vika, ilmeisestikin kaivan kuvetta.
Miten nuo muut?
Mulla ei ole juurikaan kokemusta autoliikkeiden kanssa pulaamisesta, kärryt on yleensä tullut ostettua yksityiseltä perävalotakuulla.