Paketin kyljessä luki noin. Sen sisällä on tiivistesarja Sprintin hikoileville kaasareille. Luulenpa että tasakaasulla kiihdyttäessä tuntuva pieni nykiminen häviää kaasareiden putsauksella ja noilla. Ja voipi kulkupuolikin vähän kohentua.
Tilasin reilu viikko sitten lauantaina ekan kerran osia USA:sta. Tasan viikko lähetyksen käsittelyn aloituksesta oli paketti kotiovella.. Laskun loppusummaa en vielä tiedä mutta 50dollaria on kirjattu postikuluiksi.
Jarrukilkkeet eteen molemmin puolin, oikean puolen ylätukivarsi töineen ja turha katsastusreissu= 800 e... Vasen ylätukivarsi myös vaihtoo vajaa... autoilun iloja
Harrastukset sen verran skutsissa että piti ostaa kohdalle osunut farmarisitruuna kun halvalla sai. Eipä tarvi enää lanata kaiken maailman kärrypolkuja Alfan pohjapanssarilla.
Jep, lompakkoa verottaa mukavasti! No ei auta kuin kiltisti hankkia uusi osa ja pistää mies töihin autotalliin ja sit viedä Imatralle Vianorille kulmien säätöön. Josko sitten sen jälkeen sais leiman.
Perusteellinen ruostesuojaus Alfa Romeo 156 2.5 V6 -kinneriin. Auto suojattu edellisen kerran pelkällä kotelonsuoja-aineella 2002 ja oli edelleen melko hyvässä kuosissa. Pohjalevyssä oli siellä täällä hieman ruostetta, se vaati hieman hiekkapuhallusta ennen uuttaa massaa. Kuskin puolella etupuskurin kiinnityspalkki oli alhaalta täysin mätä, joten siihen tuli pala uutta peltiä.
En sittenkään raaski ajaa GTA:lla talvella, vaikka joskus moinen kummajainen kävi mielessä
Siis ihan aito ja oikea Fiat Tipo? Jos toi nyt on vähänkään kondisessa, niin suosittelen viemään sen serkulleni ruostesuojaukseen, niin säästyy noitakin yksi lisää jälkipolville!
fahlsjy kirjoitti:Kissaan uudet etutassut, edelleen pirellin p zerot. Kovin herkästi nuo luopuvat kulutuspinnastaan mutta ah, muilta ominaisuuksiltaan aivan loistorengas
Juu, sama täällä, viime vuoden keväällä ostetut takarenkaiden Pirellit menivät vaihtoon, kulutuspintaa tuskin lainkaan ja meno sen mukaista kiemurtelua. Nyt tilalla Goodyear:it molemmissa päissä, OptiGrip ja Efficient Grip ja meno on ihan erilaista (mukavaa ja tarkkaa). Optigripit jo viime kesästä ja kuluma ihan kohtuullinen.
Pirelli P-Zero on nimensä mukainen kesärengas, yhden kesän, sen jälkeen nolla. , uutena kyllä hyvä. Mutta
ei ainakaan mb:n alla kestänyt.
Keltsi kirjoitti:^Kyllä ja oikea karvalakkien karvalakki, 1.4 Media
Kyllähän tuossa kilometrit jo näkyy (mittarissa 220tkm), mutta kori on lähes ruosteeton. Auto on ilmeisesti majaillut pohjoisessa koko ikänsä
Pikku laitolla tuosta tulee oikein hyvä talviauto. Keväisin saattaa GTA tuntua melkoiselta tykiltä, saati sitten 3P
Niin... Minähän en ole vielä edes nähnyt autoa kuin kuvissa Noh, viikonloppuna tuokin asia korjaantuu
Luottamus Keltsin sanoihin on horjumaton! Samoin sen kaverin, joka "tuotti" auton pohjois-Suomesta Hämeenlinnaan meidän kummankaan näkemattä (pl. kuvat)
Kuulostaako hyvältä? Kai sillä talven kaupungissa kurvailee... ja toivottavasti toisenkin
Sadekelin kuljetin hankittu sikana säkissä huutokaupasta. Toivottavasti ajamisen surua on vain muutamaksi viikoksi.
Hyvä jos sen kehtaa edes omaan pihaan ajaa...ja toivottavasti jeqq ei nähnyt, mitä rakkinetta tarkoitan.
No en kyllä ihan tainnut niin kovasti keskittyä. Tuskin se nyt oli se valkonen escortikaan, sillä oli ainakin jotain säätöä kun ukkoa tuotiin punaisella pololla siihen..
Koeajajia on piisannut ja kaikilta suunnilleen samat kommentit: Tuntuu ajaessa ihan autolta ja on hyvä ajaa.
Tiettyä Mersumaisuutta ja hyvin viimeistelty. Ei nitise, ei natise eikä kolise.
Jokainen kantatiellä "nukkuva" kuljettajakin löytää kaasupolkimen kun tällä käkkylällä pyyhkäisee ohi. Joten antakaahan tietä kun näkyy taustapeilistä.
Lisähärpäke Q4:sen puskuriin, ratahenkisyys on aina ollut lähellä sydäntä...
Tuollaista osaa muuten on käytetty aikanaan tehtaan rata-autossa tosin vapariversiossa
Taasen uusi automerkki kokeiluun, Volvo S40 2.0 -00. Tarkoitus oli vain vaihtaa tuo entinen AVK projekti Neoni johonkin 'järkevään', sitä kun ei ihan revitty käsistä. Mulla ei henkilökohtasesti muuta valitettavaa kyseisestä laitteesta kun moottorin huono alavääntö ja bensankulutus. Jakohihnan vaihtoväli 7v/150tkm, eikä noita ilmeisesti juurikaan poiki : ) Tässä vaihdossa oli sellainen pikantti mauste että Volvomies oli harkinnut vakavasti 156 seleä seuraavaksi peliksi.
SP kirjoitti:Lisähärpäke Q4:sen puskuriin, ratahenkisyys on aina ollut lähellä sydäntä...
Tuollaista osaa muuten on käytetty aikanaan tehtaan rata-autossa tosin vapariversiossa
tinke kirjoitti:66:een rosteriputki katista taaksepäin. Pörisee nyt niin mukavasti, että joutuu ajamaan ihan ikkunat auki. Kiitokset menevät Euro Stainless'n suuntaan.
paljonkohan moinen kustansi.... omaan 166:een pitäisi myös alkaa putkisto remppaa tekemään..
KauGoH kirjoitti:^Saakos udella missä päin käytit osien vaihdossa?
Saa udella Lpr:n Deltalla. Ripaltilta ei edes kyselty kun tarjosivat aiemmin nokkahihnan vaihtoo + 120 tkm:n huoltoo 1800 e:lla; Deltalta saatiin se hiukan vajaalla 1200 e:lla.
Sen verran purnaan Deltaa että pyydettiin kattomaan että onko auto katsastuskunnossa ja soittamaan että jos tarvii tehdä lisäremonttia. Mitään ei kuulunu, hain auton pois ja siinä vaiheessa sanottiin että toinen puoli "pitää ääntä". Vein sitten leimalle ja hylsyhän siitä tuli.
^Auts... aika tyyristä. Lappeessa asuessani käytin autoa isommassa huollossa Imatran Autokulmassa. No, joo onhan sinne vähän enemmän matkaa, mutta hintakin olisi ollut puolet vähemmän. Ovat ennen tehneet Deltalle alihankintana hommia, joten alfat ovat sitenkin jo ihan tuttuja.
Nyt Savonlinnassa käytin Spideria jakohihnan vaihdossa paikallisella matkailuautoihin erikoistuneella nyrkkipajalla.