Sateisena päivänä alffalla

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Naiko
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.

Sateisena päivänä alffalla

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Näin kävi sateisena päivänä 14.06.04
Olin nukkunut vain pari tuntia ja tyttöystävä oli ollut töissä koko yön. Lähdimme 07 maissa lammin kunnasta Lahden läheltä suunnistamaan kohti vaasaa. Minulla oli hammaslääkäri vaasassa klo11 johon oli tarkoitus ehtiä. Välimatkaa on n.330km. n.40km ennen Tamperetta hirveässä kaatosateessa kuskin puoleinen pyyhin alkoi naksumaan ja lopulta pysähtyä keskelle tuulilasia. Siinä sitten tienviereen pysähtymään ja ihmettelemään kun koko vipu jäi äheltämisen jälkeen käteen. Kävi selväksi ettei vikaa voinut korjata siinä joten lähintä huoltoasemaa etsimään. 40km apukuskin sulalla ei ole helppoa selälle... Kun sitten löysin aseman kävi selväksi ettei vikaa voinut korjata sielä. Vivusto oli poikki. Tampere on minulle hieman outo paikka ja kävi hyvin todennäköiseksi etten ehtisi hammaslääkäriin joten peruin sen. Soitin myös pomolleni ja kerroin että tuskin ehdin töihin tänään. Sitten selvittämään Tampereen deltauton numeroa. Sinne yhteyden saatuani ja sekavat ohjeet vastaanotettuani 1 pyyhkimen voimin tampereen keskustaan seikkailemaan. No eihän me perillä löydetty mutta ystäväni oli NCC:n työmaalla lähistöllä töissä ja hän monisti meille kartan. Sen avulla löysimme deltaan. Minun onnekseni deltan huoltopalvelun vastaanoton mies oli jemmannut pahanpäivänvaralle itselleen 156:sen pyyhkyjän moottorin vivustoineen. Siitä sitten sovittiin sopiva diili ja vaihdettiin. Hämmästyin tampereen deltan ystävällisyydestä vaasan kuplaotsiin verrattuna! Vain 65e töineen! Uusi osa olisi maksanut 300e! Niin taas onnellisena matkaa jatkamaan. Kun sitten päästiin kotiin vaasaan olikin vuorossa 13 tunnin unet 8)

Kuinkahan moni törmäsi alffaan jolla oli selvästi pallo hukassa?

Alfetta&156
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Täysin OffTopic, mutta onkos Lammilla tullut vastaan viininpunaista 166:sta? Porukat käyvät semmoisella siellä silloin tällöin ja raportoivat, jotta siellä havaittu muutaman kerran 156 ja 75!! :-D

Vastaa Viestiin