Kivaa!
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti

Hääkuvien nettiversiot saatiin auki. Vielä kun tulisi postissa oikeat kuvat, niin pääsisi teettämään kuvia.

Täytyypi olla tyytyväinen kyllä kuviin. Kuvaaja oli tuttu eräältä toiselta foorumilta ja olipahan vielä puolet halvempi kuin nuo pk-seudun kuvaajat.

Laittelin albumiinkiin Junnusta tilannekuvan. Mm, olihan se kyllä hieno päivä.
Paljon kivoja asioita sattunut tänään:
1. Hämis on the road again! Diagnoosi: sulaketaulun takaa puolanjohdon liitin antanut periksi ja paksumpi virtapiuha poikki. Nyt piuhat vedetty niin ylös kuin saa, ettei kengänkärki nappaa kiinni niihin.
Ei voittoja Kepappi Klupilaisille tässä arvonnassa.
2.Piti soittaa, Nokia ei vörkkinyt. Onneksi vain akku loppu.
3.Leimakonttorilla tyttö sanoi drive inn jonon kestävän 45-60 min.
132 minuutin odottelun jälkeen Hämis syyniin ja 22 minuutin jälkeen moitteitta hyväksytty! Sen verran inssi totesi, että eturenkaat voisi ensikesänä vaihtaa uusiin.
4. Kesäloma alkoi!!!
1. Hämis on the road again! Diagnoosi: sulaketaulun takaa puolanjohdon liitin antanut periksi ja paksumpi virtapiuha poikki. Nyt piuhat vedetty niin ylös kuin saa, ettei kengänkärki nappaa kiinni niihin.
Ei voittoja Kepappi Klupilaisille tässä arvonnassa.
2.Piti soittaa, Nokia ei vörkkinyt. Onneksi vain akku loppu.
3.Leimakonttorilla tyttö sanoi drive inn jonon kestävän 45-60 min.
132 minuutin odottelun jälkeen Hämis syyniin ja 22 minuutin jälkeen moitteitta hyväksytty! Sen verran inssi totesi, että eturenkaat voisi ensikesänä vaihtaa uusiin.
4. Kesäloma alkoi!!!
Ride on!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
mattijus kirjoitti:etänä diagnosoitiin jo kipinän katoamiseksi
Minusta se meni ihan nappiin. Eihän me nyt näissä asioissa erehdytädoublesix kirjoitti:sulaketaulun takaa puolanjohdon liitin antanut periksi ja paksumpi virtapiuha poikki. Ei voittoja Kepappi Klupilaisille tässä arvonnassa.

Hyvä että oli halpa murhe.
- Epäkelpokeräilijä -
Sen verran tarkka oli Clubilaisten diagnoosi, että 66 saisi seuraavan kierroksen hoitaa.Rasvis kirjoitti:mattijus kirjoitti:etänä diagnosoitiin jo kipinän katoamiseksiMinusta se meni ihan nappiin. Eihän me nyt näissä asioissa erehdytädoublesix kirjoitti:sulaketaulun takaa puolanjohdon liitin antanut periksi ja paksumpi virtapiuha poikki. Ei voittoja Kepappi Klupilaisille tässä arvonnassa.![]()
Hyvä että oli halpa murhe.

Hienoa että vika oli noinkin pikku juttu. Tosin aina se ketuttaa kun matka jää kesken.
One life, live it!
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Ajoin keskiviikkona vaihteeksi semmoisella ja kyllä, kiva se on.Jii| kirjoitti:Koeajo mahdollisella tulevalla perheenjäsenellä. Ihan kiva toi 156 oli kyllä kieltämättä.
Itse kaipasin tehoa ja vääntöä...pitänee tehdä sille jotain, kunhan saa kaikki muut asiat kuntoon...ei kuitenkaan kannata pidättää hengitystä sitä odotellessa.

Poika ei tykännyt punaisen kytkimestä. Kuulemma "tunnoton".
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
"Foorumikeskusteluketjussa" olikin tästä juttua - siis kuinka helppoa on tulla väärinymmärretyksi netissä (avioelämästä puhumattakaan!). Olisi pitänyt kirjoittaa selkeämmin.Jii| kirjoitti:^Tuossa kokeilussa olleessa oli vissiin kytkin vaihdettu vastikään kun omasta mielestä oli mukavan jämäkkä.
Mutta joo, pojan 156:n kytkin on jämäkämpi/tunnokkaampi/selkeämpi eli kiinniottokohta tuntuu selvemmin kuin tuossa punaisessa paholaisessani.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
kumimuumin vaihdelaatikko ja pajan kytkinsetti kaikkineen alla. Alfa elossa taas \o/ Tuli tosin hieman kalliimmaksi, mitä sovittiin, mutta en valita - senverta edullisesti tuli kuitenkin
Ensikuu ja ehkä seuraavakin vedetään sitten 1-1,5eur/päivä/hlö+kissa talossa, mutta ainakin pääsee ajelemaan taas mukavalla laitteella!

- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
puolen tonnin sakot ylinopeudesta
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
kuukausi sitten diagnosoin takajarru männän jumittavan niin, että pyörä ei pyöri tyhjää juuri ollenkaan, pikakorjauksena rasvaa gumin väliin ja männät painettiin ihan sisään periaattella seurataan tilannetta. Nyt sitten kokeilin, pitääkö tilata satula kun katsastus lähestyy - kerrankin iloinen yllätys hyvin pyörii!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
kliks!
Suomen johtava suuhygieniatuotemerkki Pepsodent ja italialaisten kilpa-autojen, kuten Ferrarin, muotoilijana tunnettu design-toimisto Pininfarina esittelevät hampaidenhoidon seuraavan kehitysaskeleen – metallirunkoisen Pepsodent Ultra Reach –harjan, jonka funktionaalisen muotoilun innoittajana ovat olleet hammaslääkärien työvälineet.
Joka jätkälle Pininfarinan muotoilema harja !
Suomen johtava suuhygieniatuotemerkki Pepsodent ja italialaisten kilpa-autojen, kuten Ferrarin, muotoilijana tunnettu design-toimisto Pininfarina esittelevät hampaidenhoidon seuraavan kehitysaskeleen – metallirunkoisen Pepsodent Ultra Reach –harjan, jonka funktionaalisen muotoilun innoittajana ovat olleet hammaslääkärien työvälineet.
Joka jätkälle Pininfarinan muotoilema harja !
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Ollu jo vuoden päivät käytössä, ei tosin sama harja koko aikaawillez kirjoitti:kliks!
Suomen johtava suuhygieniatuotemerkki Pepsodent ja italialaisten kilpa-autojen, kuten Ferrarin, muotoilijana tunnettu design-toimisto Pininfarina esittelevät hampaidenhoidon seuraavan kehitysaskeleen – metallirunkoisen Pepsodent Ultra Reach –harjan, jonka funktionaalisen muotoilun innoittajana ovat olleet hammaslääkärien työvälineet.
Joka jätkälle Pininfarinan muotoilema harja !


Ja on muuten hyvä harja, ei oo parempaa vastaan tullut.
Life is too short to drive boring cars.
...ei se laatikko mikään kallis pitäny olla...Aquatica kirjoitti:kumimuumin vaihdelaatikko ja pajan kytkinsetti kaikkineen alla. Alfa elossa taas \o/ Tuli tosin hieman kalliimmaksi, mitä sovittiin, mutta en valita - senverta edullisesti tuli kuitenkinEnsikuu ja ehkä seuraavakin vedetään sitten 1-1,5eur/päivä/hlö+kissa talossa, mutta ainakin pääsee ajelemaan taas mukavalla laitteella!

..ammattina autoslalom..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Tarkennus, laatikko ei ollut kalliskumimuumi kirjoitti: ...ei se laatikko mikään kallis pitäny olla...


Tarkotinkin, notta työt + kytkinsetti kävi vähän kalliimmaksi, mitä piti. Mutta kyllä tässä, kun pääsee ehjähköllä Alfalla ajelemaan ni heti parempi mieli =)
Vielä kun saisi ne miljoonat pikkuviat kuosiin... :p
Ja jottei ihan OT:ksi mene:
Kivaa, kun töissä pääsee vähän töitäkin tekemään \o/ ei käy aika ihan niin tylsäksi

^ Niinpä...http://www.youtube.com/watch?v=Nshy6UIgV20
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Tänään oli noi "Toyota-hulabaloo" päivät paikallisessa liikkeessä. Kaveri on siellä töissä ja lyötiin piruuttaan alfaan letku persuuksiin jos ottais ajankuluksi päästömittauksen.
Kyllähän se kylmällä koneella raja-arvoja hipoen läpi olis mennyt. Mutta itse asiaan, testin jälkeen peruutin auton takaisin pihalle ja juotiin vielä kaffet ja poltettiin tupakit siinä. Kun olin lähdössä kotiin päin niin se punainen mulkunkuva jäi palamaan mittaristoon. Eli "ruiskutuksen vikavalo".
Auto toimii ym. mutta veto on erittäin laiskaa ja kaasuun vastaavuus ihan perseestä.
Noh,pysähdyin tien sivuun ja kattelin että konepellin alla kaikki on suunnilleen normaalisti ja että käy kaikilla ym.
Tuli heti mieleen että olisko ottanut häiriötä siitä langattomasta laitteesta joka kytketään akkuun testin ajaksi,josta se nappaa kierrokset testiä varten.
Ajelin kotiin ja pesin auton,sen ajaksi miinus kaapeli irti (30min ?) . Putsasin vielä miinusnavan ja löin kiinni. --> Käymään ja valo ei jäänyt palamaan ja auto toimii normaalisti.
Tais tulla ensimmäinen askel kohti alfan sielunelämää
Kyllähän se kylmällä koneella raja-arvoja hipoen läpi olis mennyt. Mutta itse asiaan, testin jälkeen peruutin auton takaisin pihalle ja juotiin vielä kaffet ja poltettiin tupakit siinä. Kun olin lähdössä kotiin päin niin se punainen mulkunkuva jäi palamaan mittaristoon. Eli "ruiskutuksen vikavalo".
Auto toimii ym. mutta veto on erittäin laiskaa ja kaasuun vastaavuus ihan perseestä.
Noh,pysähdyin tien sivuun ja kattelin että konepellin alla kaikki on suunnilleen normaalisti ja että käy kaikilla ym.
Tuli heti mieleen että olisko ottanut häiriötä siitä langattomasta laitteesta joka kytketään akkuun testin ajaksi,josta se nappaa kierrokset testiä varten.
Ajelin kotiin ja pesin auton,sen ajaksi miinus kaapeli irti (30min ?) . Putsasin vielä miinusnavan ja löin kiinni. --> Käymään ja valo ei jäänyt palamaan ja auto toimii normaalisti.
Tais tulla ensimmäinen askel kohti alfan sielunelämää

-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 22 Touko 2010, 08:12
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo
- Paikkakunta: Kuopio
Kyllä se vaan tuntuu hyvältä tulla takaisin kotia kohtuu rankan kertausharjoituksen jälkeen.
Tuli nukuttua kokonaiset 12-tuntia tuon reissun aikana ja meinasikin Alfalla kotia päin tullessa silmät painua pariinkin otteeseen ihan väkisin kiinni. Loppujen lopuksi piti pysähtyä ja käydä jäätelöllä, joka sitten piristikin sopivasti loppumatkan ajaksi.
Aika mielenkiintoinen reissu siinäkin mielessä että omassa ryhmässäni viisi pikkasen päälle 20-vee nuorta miestä ja sitten yksi hiljainen suunnilleen samanikäinen mies kuin minäkin.
Ei jaksanut aina oikein jätkien jutut naurattaa, taitaa vaikuttaa tuo reilun 15-vuoden ikäero. Mutta toisaalta ihan mukavia jätkiähän nuo olivat ja osasivat kunnioittaakin vanhempaansa
Tuli nukuttua kokonaiset 12-tuntia tuon reissun aikana ja meinasikin Alfalla kotia päin tullessa silmät painua pariinkin otteeseen ihan väkisin kiinni. Loppujen lopuksi piti pysähtyä ja käydä jäätelöllä, joka sitten piristikin sopivasti loppumatkan ajaksi.
Aika mielenkiintoinen reissu siinäkin mielessä että omassa ryhmässäni viisi pikkasen päälle 20-vee nuorta miestä ja sitten yksi hiljainen suunnilleen samanikäinen mies kuin minäkin.
Ei jaksanut aina oikein jätkien jutut naurattaa, taitaa vaikuttaa tuo reilun 15-vuoden ikäero. Mutta toisaalta ihan mukavia jätkiähän nuo olivat ja osasivat kunnioittaakin vanhempaansa

Kyllä on Toyotan jälkeen Alfalla ajaminen nautinnollista puuhaa!
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Eka päivä uudessa työssä takana. Nyt kun työmatka on hieman pidentyi, niin alkaa tuo ranskalainen säästöpossu näyttämään vahvuuksiaan, 4.1 l/100km näytti tietokone menopaluulta työpäivän jälkeen ja tuossa oli hieman kaupunkia ja motariakin mukana. Ei paha.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Niin sai myös Hämis.fahlsjy kirjoitti:kissa sai myös liikuntaa katto alhaalla..Niin ne vaan avokaskelit jatkuu ja jatkuu. Eilenkin tuli Spiderin mittariin satakunta kilometriä katto alhaalla.

Huomenna ei sada ja eikä la-su. Kumma juttu, sitä ei enää nukuttanutkaan yhtään.

One life, live it!