Lamborghinin Sesto Elemento tuotantoon
Valvoja: Moderators
Lamborghinin Sesto Elemento tuotantoon
Se on tässä! Lauantain lottoarvonnan jälkeen tilaus sisään.
Lamborghinin toimitusjohtaja Stephan Winkelmann ilmoitti Franfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä, että Lamborghinin ultrasuorituskykyinen Sesto Elemento – kuudes elementti – tulee tuotantoon.
Kyseessä on todellinen teknologinen mielenosoitus, josta saatiin esimakua vuosi sitten Pariisin autonäyttelyssä. Nyt konseptista tehdään siis tuotantomalli.
Sesto Elemento edustaa tulevaisuuden superurheiluautoja Lamborghinin manifestin mukaisesti: kehitystyö keskittyy käsiteltävyyden ja kiihtyvyyden ympärille. Myös auton keveys on yksi avaintekijöistä, jonka tärkeys korostuu jatkossa entisestään. Sesto Elemento tulee painamaan alle tonnin – tarkemmin ilmaistuna 999 kiloa.
Auton voimansiirto on otettu suoraan merkin rataversioista, ja tehosta (570 hevosvoimaa) vastaa erittäin herkästi reagoiva V10-moottori. Ajo-ominaisuuksien pohjana on Lamborghinin nelivetojärjestelmä.
Poikkeuksellisen auton teho-painosuhde on hätkähdyttävä: vain 1,75 kiloa yhtä hevosvoimaa kohden. Niinpä Sesto Elemento kiihtyy 0-100 km/t ällistyttävässä 2,5 sekunnissa. Huippunopeus lähennellee 350 km/t.
Auton korirakenne on komposiittimateriaaleista ja hiilikuidusta luotu, erittäin kevyt ja vahva itsekantava monokokki.
Autoa valmistetaan aluksi piensarjana vain 20 yksilöä, jotka lienevät pian myös jo myyty kansainvälisille markkinoille. Toimitukset alkavat vuoden 2013 alussa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/lamborg ... 45756.html
Lamborghinin toimitusjohtaja Stephan Winkelmann ilmoitti Franfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä, että Lamborghinin ultrasuorituskykyinen Sesto Elemento – kuudes elementti – tulee tuotantoon.
Kyseessä on todellinen teknologinen mielenosoitus, josta saatiin esimakua vuosi sitten Pariisin autonäyttelyssä. Nyt konseptista tehdään siis tuotantomalli.
Sesto Elemento edustaa tulevaisuuden superurheiluautoja Lamborghinin manifestin mukaisesti: kehitystyö keskittyy käsiteltävyyden ja kiihtyvyyden ympärille. Myös auton keveys on yksi avaintekijöistä, jonka tärkeys korostuu jatkossa entisestään. Sesto Elemento tulee painamaan alle tonnin – tarkemmin ilmaistuna 999 kiloa.
Auton voimansiirto on otettu suoraan merkin rataversioista, ja tehosta (570 hevosvoimaa) vastaa erittäin herkästi reagoiva V10-moottori. Ajo-ominaisuuksien pohjana on Lamborghinin nelivetojärjestelmä.
Poikkeuksellisen auton teho-painosuhde on hätkähdyttävä: vain 1,75 kiloa yhtä hevosvoimaa kohden. Niinpä Sesto Elemento kiihtyy 0-100 km/t ällistyttävässä 2,5 sekunnissa. Huippunopeus lähennellee 350 km/t.
Auton korirakenne on komposiittimateriaaleista ja hiilikuidusta luotu, erittäin kevyt ja vahva itsekantava monokokki.
Autoa valmistetaan aluksi piensarjana vain 20 yksilöä, jotka lienevät pian myös jo myyty kansainvälisille markkinoille. Toimitukset alkavat vuoden 2013 alussa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/lamborg ... 45756.html
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ihan jees, Ruottalaiset pesee kuitenkin tuonkin
http://www.koenigsegg.com/cars/agera-r/images/
0-300kmh: 14.53 seconds
0-200mph: 17.68 seconds
300-0kmh: 6.66 seconds
200-0mph: 7.28 seconds
0-300-0kmh: 21.19 seconds
0-200-0mph: 24.96 seconds

http://www.koenigsegg.com/cars/agera-r/images/
0-300kmh: 14.53 seconds
0-200mph: 17.68 seconds
300-0kmh: 6.66 seconds
200-0mph: 7.28 seconds
0-300-0kmh: 21.19 seconds
0-200-0mph: 24.96 seconds
Nojoo mutta eikös tossa sestoelementossa ole hella ilman puhaltimia?Epezi kirjoitti:Ihan jees, Ruottalaiset pesee kuitenkin tuonkin![]()
http://www.koenigsegg.com/cars/agera-r/images/
0-300kmh: 14.53 seconds
0-200mph: 17.68 seconds
300-0kmh: 6.66 seconds
200-0mph: 7.28 seconds
0-300-0kmh: 21.19 seconds
0-200-0mph: 24.96 seconds

Muistaakseni Kööninkissä on puhaltimet.

- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
http://www.autosalon-singen.de/de/fahrz ... ncept.html
Auto Salon Singenillä on ollut jo jonkin aikaa vähän ajettu yksilö kohtuu hintaan.
Auto Salon Singenillä on ollut jo jonkin aikaa vähän ajettu yksilö kohtuu hintaan.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Tjuu, samaa mieltä Diablosta. Mutta sillä erolla, että Sesto Elemente ei iske. On parempi kuin Gallardo, joka kuitenkin on liian audi, mutta Sesto Elementissä on jo liikaa kikkailua. Reventon oli hyvä, ärjy, niin kuin Lambolta sopii odottaa, mutta ei missään nimessä teiniviritysS_A kirjoitti:ONhan tuo nätti, mutta minä perustan mielummin 91:sestä Diablosta.Blackis kirjoitti:Luinpa justiinsa iltalehdestä saman... wau. Mä pistän myös tilaukseen lauantaina.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
No joo nyky Lambot on jostain syystä vähän liian yrittämällä yritetty. Sesto Elemento on erikoinen ja siksi aika kauniskin omalla tavallaan. Mutta Aventador on jo liikaa koitettu "matkia" menneitä muotoja uusin kikoin. Liikaa yksityiskohtia, kulmia, koukkuja, sun muuta. Puuttuu selkeys, yksinkertaisuus ja Italialainen kauneus.DaViega kirjoitti:Tjuu, samaa mieltä Diablosta. Mutta sillä erolla, että Sesto Elemente ei iske. On parempi kuin Gallardo, joka kuitenkin on liian audi, mutta Sesto Elementissä on jo liikaa kikkailua. Reventon oli hyvä, ärjy, niin kuin Lambolta sopii odottaa, mutta ei missään nimessä teiniviritysS_A kirjoitti:ONhan tuo nätti, mutta minä perustan mielummin 91:sestä Diablosta.Blackis kirjoitti:Luinpa justiinsa iltalehdestä saman... wau. Mä pistän myös tilaukseen lauantaina.
Kun Murciélagoa ja Aventadoria katsoo; Murcié on häkellyttävän kaunis yksinkertainen ja silti mykistävä. Selkeesti Italialainen; Miura, Countach, Diablo-suunta jatkuu yksinkertaisine selkeineen linjoineen.
Aventador; autosta voi löytää niin Countachia, Diabloa kuin Reventonia ja Gallardoa. Kaikki sopivasti sekotettuna. Liika on liikaa.

Ja kaiken "pilaa" ikäväkyllä klassisen open gate-vaihdelaatikon puuttuminen, aivan kuten Ferrari 458 Italiassa. Tarjolla vain läppiä.
Jotain hyvääkin; iso V12 on aina iso V12, mutta se ei yksin riitä.
Tosin hyvää on se, että se jatkaa agressiivista linjaa, mutta...
Minulle viimeinen aito Lamborghini on Murciélago, Bizzarrinin V12 nähtiin autossa viimeisen kerran. Siinä yksi iso syy.
Mutta jos valita pitäisi, pihalle taitaisi tulla 90-91' keltainen Diablo, tai LP400S Countach; ilman takasiipiä.

- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Aika kohtuuhintainen. Kuka pistää 2 miljoonaa autoon??? Tuon auton osto pitäisi jo ajatella ihan toiselta kantilta. Eli jos lottovoitto tupsahtaa, niin onhan se 7 miljoonankin voitto aika iso...Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.autosalon-singen.de/de/fahrz ... ncept.html
Auto Salon Singenillä on ollut jo jonkin aikaa vähän ajettu yksilö kohtuu hintaan.

Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
^ Meiti ihan diggaa noista uusista lamboista. Tosin enemmän Murchielagosta (eritoten tuona vimosena SV-mallina), mutta on toi vimonenkin vielä riittävän dramaattinen.
Meiti oli aivan varma että Audi pilaa koko merkin, mutta tietty henki on yhä tallessa. Joskin Aventadorin uus V12 on ehkä pikkusen liian kesyn kuulonen verrattuna vanhaan kultakurkkuun.
Ja mallisto on juurikin kohillaan.
Gallardo on oikeasti kykenevä myös dynaamisessa ajossa ja kaunis katella. Tuo sesto elemento on tod näk aika eläin radalla (top gearia ilolla odotellen
).
Noi isommat V12 mallit on/oli juurikin sitä ittiään. Jumalattoman nopeita suoralla ja pelottavia kamppeita äärirajoilla. Täyttä tulta ja tappuraa.
Lamboissa on just se, että jos rikastuisi rehellisesti esmes oman yrityksen kautta niin pihassa olis justiinsa Murchielago LP-670-4 SV Oranssina isolla hiilikuituspoilerilla. Ja kahva edellä mentäs joka paikkaan (myös hautaan). Mutta jos esmes peris tai voittas rahaa niin mielestäni osottaa helevetin huonoa makua ostaa Lambo. Sen sijaan joku isompi (esmes AMG mersu ilman merkintöjä) tai Quattroporte sopis hienosti lottovoittajalle.
Se on jännä minkä roolin Lamborghini on onnistunu iteleen hankkimaan. Ainakin omissa silmissä.
Meiti oli aivan varma että Audi pilaa koko merkin, mutta tietty henki on yhä tallessa. Joskin Aventadorin uus V12 on ehkä pikkusen liian kesyn kuulonen verrattuna vanhaan kultakurkkuun.
Ja mallisto on juurikin kohillaan.
Gallardo on oikeasti kykenevä myös dynaamisessa ajossa ja kaunis katella. Tuo sesto elemento on tod näk aika eläin radalla (top gearia ilolla odotellen

Noi isommat V12 mallit on/oli juurikin sitä ittiään. Jumalattoman nopeita suoralla ja pelottavia kamppeita äärirajoilla. Täyttä tulta ja tappuraa.
Lamboissa on just se, että jos rikastuisi rehellisesti esmes oman yrityksen kautta niin pihassa olis justiinsa Murchielago LP-670-4 SV Oranssina isolla hiilikuituspoilerilla. Ja kahva edellä mentäs joka paikkaan (myös hautaan). Mutta jos esmes peris tai voittas rahaa niin mielestäni osottaa helevetin huonoa makua ostaa Lambo. Sen sijaan joku isompi (esmes AMG mersu ilman merkintöjä) tai Quattroporte sopis hienosti lottovoittajalle.
Se on jännä minkä roolin Lamborghini on onnistunu iteleen hankkimaan. Ainakin omissa silmissä.
-Matti-
No se, joka haluaa esimerkiksi McLaren F1 katuauton itselleen, tai sen katurekisteröidyn kilpaversion.Garrett kirjoitti:Aika kohtuuhintainen. Kuka pistää 2 miljoonaa autoon??? Tuon auton osto pitäisi jo ajatella ihan toiselta kantilta. Eli jos lottovoitto tupsahtaa, niin onhan se 7 miljoonankin voitto aika iso...Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.autosalon-singen.de/de/fahrz ... ncept.html
Auto Salon Singenillä on ollut jo jonkin aikaa vähän ajettu yksilö kohtuu hintaan.

Viime kesänä myytiin meinaa Helsingissäkin 1996 nähty GTR McLaren around 1,6 miljoonaa Englannin puntaa.
Vastineeksi sillä saa auton, jolla on ajettu kokonainen Le Mans 1996 vuonna. Kelläpä sellasta tallissa, ei kovin monella....

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Vittorio Jano kirjoitti:"One careful owner, low mileage..."S_A kirjoitti: Vastineeksi sillä saa auton, jolla on ajettu kokonainen Le Mans 1996 vuonna.

Se, jolla on yleensäkään varaa hankkia saati omistaa tällänen laite; on myös varaa laittaa se viimisen päälle kuntoon sen enempää pohtimatta.