Mielipide 156:n ulkonäöstä
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Mielipide 156:n ulkonäöstä
Noh?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Klassikko, upea sivuprofiili, terävä, matala keula, lyhyt, lähes seinäsuora perä antaa dynaamisen kuvan, leveät kaaret ja pyöreät, sileät kyljet. pullistelee mukavasti kun laittaa parkkiin ja katselee viistosta, perä paremmannäköinen vanhassa mallissa, mutta keula alkuperäisen ja faceliftin välillä riippuu siitä, mikä päivä on.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Laitoin EOS siksi, koska se on totuus.
Perusteluja tähän:
Ulkonäkö on aikakaudekseen aivan ehdotonta plussaa. Tätä ei voi kiistää. Pelkästään sen osalta olisi ehdoton NAM! Kyllä, 159 keulamuotoilu räjäytti potin mutta melkoisen paljon myöhemmin. 156 aikakausi oli myös pitkä ja ihan hyvästä syystäkin. Se on myös melko ajattoman kaunis auto hyvin pidettynä/laitettuna.
156 on hyvä ajaa, sitä on saanut monenlaisena variaationa (joista joihinkin GM variaatioihin en nyt puutu..)
Mutta, 156 oli valitettavasti ensimmäinen Alfa josta Alfismin makua oli jo päässyt katoamaan. (En nyt myöskään puutu kommentillani takaveto vs etuveto juttuihin). Siinä ei ole enää sitä kantikasta seksikkyyttä, jonka Alfa osasi ehdottomasti muita paremmin. Harvoissa kulmikkaissa kasari/ysäri autoissa oli silti kunnon kauniita linjoja ja muotoja.
Se tuntuu jo vähän tylsähköltä perusautolta, jossa on vaan erittäin kivat ajo-ominaisuudet. Tosin GTA punaisella nahkasisustalla tekee ainakin konttorissa olemisen ei niin tavikseksi, poikkeuksia on aina.
Minulle kun auto on kaikkea muutakin kuin pelkkä ulkonäkö, niin en osaa nähdä niitä pelkkänä ulkoisena teoksena. Siitä johtuu tuo EOS.
Perusteluja tähän:
Ulkonäkö on aikakaudekseen aivan ehdotonta plussaa. Tätä ei voi kiistää. Pelkästään sen osalta olisi ehdoton NAM! Kyllä, 159 keulamuotoilu räjäytti potin mutta melkoisen paljon myöhemmin. 156 aikakausi oli myös pitkä ja ihan hyvästä syystäkin. Se on myös melko ajattoman kaunis auto hyvin pidettynä/laitettuna.
156 on hyvä ajaa, sitä on saanut monenlaisena variaationa (joista joihinkin GM variaatioihin en nyt puutu..)
Mutta, 156 oli valitettavasti ensimmäinen Alfa josta Alfismin makua oli jo päässyt katoamaan. (En nyt myöskään puutu kommentillani takaveto vs etuveto juttuihin). Siinä ei ole enää sitä kantikasta seksikkyyttä, jonka Alfa osasi ehdottomasti muita paremmin. Harvoissa kulmikkaissa kasari/ysäri autoissa oli silti kunnon kauniita linjoja ja muotoja.
Se tuntuu jo vähän tylsähköltä perusautolta, jossa on vaan erittäin kivat ajo-ominaisuudet. Tosin GTA punaisella nahkasisustalla tekee ainakin konttorissa olemisen ei niin tavikseksi, poikkeuksia on aina.
Minulle kun auto on kaikkea muutakin kuin pelkkä ulkonäkö, niin en osaa nähdä niitä pelkkänä ulkoisena teoksena. Siitä johtuu tuo EOS.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
156 on autoksi todella kaunis paitsi kokonaisuutena, niin myös yksityiskohdiltaan. "Nyky"autolle poikkeuksellisesti kauneus jatkuu myös pellin alle (en puhu pelkästään visuaalisesta kauneudesta, vaan myös teknisestä). Kesti kyllä aikansa, että totuin takaovenkahvoihin. Etukahvat olisi voinut ihan hyvin kopioida taakse, kun ei sitä kaksioviseksi 2+2:ksi mittasuhteiden perusteella luule muutenkaan kukaan. Äkkiä noihin piilotettuihinkin kuitenkin tottui, eivätkä ne häiritse enää yhtään silmää. Talvella niitä ei oikein uskalla käyttää 

- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Muotoilultaan yksi onnistuneimmista "perheautoista" ikinä. Mun mielestäni Giugiaron tekemä faceliftaus pilasi alkuperäisen De Silvan designin, molemmista päistä. FL-malliin sai lisäksi vielä useampia tylsiä värejä kuin alkuperäiseen.
Alfaksi ei toki mikään poikkeuksellisen komea, mutta oman aikansa kilpailijoihin verrattuna kuitenkin aivan ylivoimaisen kaunis. Eikä tuolla vieläkään hävetä ajella
Alfaksi ei toki mikään poikkeuksellisen komea, mutta oman aikansa kilpailijoihin verrattuna kuitenkin aivan ylivoimaisen kaunis. Eikä tuolla vieläkään hävetä ajella

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Mä olen taas aina kokenut että 156:n designissa oli paluuta 60-luvun lopun Alfan linjoihin hieman pyöreämpine muotoineen (Giulia coupet) ja toisaalta kylkien pokkauksessa kaikuja Spiderista. Samoin tötterö-mittarit ja kromatut retro ovenkahvat oli paluuta kulta-ajoille Alfan omaan historiaan päivitettynä nykypäivään. 156:stahan on sanottu että se pelasti Alfan. Myyntilukujen valossa pitänee paikkansa. 159 on paljon kulmikkaampi ja jotenkin saksalaisemman tuntuinen. Sama pätee ajo-ominaisuuksiin. Kaikki ne 159:t mitä olen koeajanut on tuntuneet aina jotenkin "audimaisilta" verrattuna 156:een. 159:stä ensimmäinen adjektiivi mikä tulee mieleen on jämäkkä, kun 156:ssa se on ketterä.Shakal kirjoitti:Mutta, 156 oli valitettavasti ensimmäinen Alfa josta Alfismin makua oli jo päässyt katoamaan. (En nyt myöskään puutu kommentillani takaveto vs etuveto juttuihin). Siinä ei ole enää sitä kantikasta seksikkyyttä, jonka Alfa osasi ehdottomasti muita paremmin. Harvoissa kulmikkaissa kasari/ysäri autoissa oli silti kunnon kauniita linjoja ja muotoja.
155 oli vielä melko kulmikkaana tyylikäs ja sitä tuli aikoinaan kuolattua, mutta jäi hankkimatta. 75:ssa oli viivottimen linjat vedetty vinksin vonksin.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
156 sai aikanaan markkinoille tullessaan meikäläisen innostumaan moderneista Alfoista. Siihen aikaan käyttöautona palveli aivan muun merkkiset (taka- ja nelivetoiset) kinnerit ja Alfat (lähinnä seiskafemmat) olivat siirtyneet harrastepeleiksi.
Muotoilunsa puolesta 156 sai aikaan meikäläiselle touhutipan. Sääli, että kardaani puuttuu. kuitenkin ehdottoman NAM.
Muotoilunsa puolesta 156 sai aikaan meikäläiselle touhutipan. Sääli, että kardaani puuttuu. kuitenkin ehdottoman NAM.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jyrkkä NAM.
Alkuun vierastin tuota keulaa jonkin verran, mutta nyt tuon vieressä konservatiivisemmat naamarit näyttävät aika tylsiltä. Muutenkin tuo laitos tuntuu maistuvan sitä paremmin, mitä pidemmäksi aikaa sitä jumiutuu ihailemaan. Klassikkoainesta muotoilun puolesta. Faceliftistä en diggaile niinkään.
Jos ihan rehellinen olen, niin ennen 156:sta Alfat näyttivät aika pitkään melko perseiltä. Oikeastaan 80-luvun ja 90-luvun alun malleista ainoastaan GTV6 ja se uudempi GTV aiheuttavat hallitsematonta kuolausta. Laatikkoautot eivät vaan iske oikein millään tasolla ja myöhemmät Spideritkin ovat vähän hölmön näköisiä lerppahuulia. Tämä siis vain ulkonäön puolesta, jännemmät kyydit noilta varmasti saa kuin 156:sta ja myöhemmästä tarjonnasta.
Alkuun vierastin tuota keulaa jonkin verran, mutta nyt tuon vieressä konservatiivisemmat naamarit näyttävät aika tylsiltä. Muutenkin tuo laitos tuntuu maistuvan sitä paremmin, mitä pidemmäksi aikaa sitä jumiutuu ihailemaan. Klassikkoainesta muotoilun puolesta. Faceliftistä en diggaile niinkään.
Jos ihan rehellinen olen, niin ennen 156:sta Alfat näyttivät aika pitkään melko perseiltä. Oikeastaan 80-luvun ja 90-luvun alun malleista ainoastaan GTV6 ja se uudempi GTV aiheuttavat hallitsematonta kuolausta. Laatikkoautot eivät vaan iske oikein millään tasolla ja myöhemmät Spideritkin ovat vähän hölmön näköisiä lerppahuulia. Tämä siis vain ulkonäön puolesta, jännemmät kyydit noilta varmasti saa kuin 156:sta ja myöhemmästä tarjonnasta.
Tässähän sitä voi vertailla facelifitiä prefaceliftiin... omaan makuuni muotoilun ikoni ja iso osa tunnetta, jolla hankintapäätöksen tein.
- Liitteet
-
- fl perse.jpg
- (94.14 KiB) Tiedosto ladattu 2521 kertaa
-
- fl keula.jpg
- (128.35 KiB) Tiedosto ladattu 2521 kertaa
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=21460 Ei sattunut olemaan tämä?Capirex kirjoitti:Tuli tuossa liikenteessä musta 156 SW GTA vastaan ja meinasin ajaa edessä menevän perään, kun katsoin niitä kauniita muotoja
Kantapään kautta vuodesta -93..
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Ehdottomasti NAM ja erityisesti alkuperäinen versio tehtaan Sportpack-helmoilla. Hopealle tulee GTA.
156:n facelift oli kohtuulisen onnistunut ja antoi ikään kuin ennakkokatsauksen siitä mitä on tulossa. Kaksi muuta eli 147 ja 166 hävittivät täysin alkuperäisen identiteettinsä keulan muotoilun osalta faceliftin myötä. Vaikea sanoa kumpi niistä meni pahemmin pieleen, kun lähtökohdat olivat niin erilaiset. 147:n alkuperäinen keula oli omaperäinen ja kaunis, kun taas 166:n alkuperäinen keula ei ehkä ollut maailman kaunein mutta taatusti persoonallinen "bat-mobile".
156:n facelift oli kohtuulisen onnistunut ja antoi ikään kuin ennakkokatsauksen siitä mitä on tulossa. Kaksi muuta eli 147 ja 166 hävittivät täysin alkuperäisen identiteettinsä keulan muotoilun osalta faceliftin myötä. Vaikea sanoa kumpi niistä meni pahemmin pieleen, kun lähtökohdat olivat niin erilaiset. 147:n alkuperäinen keula oli omaperäinen ja kaunis, kun taas 166:n alkuperäinen keula ei ehkä ollut maailman kaunein mutta taatusti persoonallinen "bat-mobile".
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Autodeltan GTA AM 3.7l on faceliftattu, WTCC-malliset levikkeet ja siinä on pre-faceliftin takavalot. Se on kokolailla ultimate 156 muutenkin - 400hv löytyy konepellin alta ja alusta viritetty tehojen mukaan. Löytyy myös SW:nä
Kuvia ja dataa löytyy osoitteesta
www.autodelta.co.uk




Kuvia ja dataa löytyy osoitteesta
www.autodelta.co.uk



- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Samat pokkaukset ne on kuin noissa ylemmissä WTCC-kuvissa. Paremmin kyllä toimisi varsinkin tuossa punaisessa, jos helmalinja olisi maalattu häivyttämällä mustaksi a'la WTCC ja punainenkin voisi olla vähän tummempi.
Mielenkiintoista olis tietää paljonko noita on tehty vasemmanpuoleisella ohjauksella.
Mielenkiintoista olis tietää paljonko noita on tehty vasemmanpuoleisella ohjauksella.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ensimmäisten 156 sedanista julkaistujen valokuvien jälkeen päätin tuollaisen joskus hankkia, mutta SW:n julkaisu sai uusiin aatoksiin. Omasta mielestäni kaunein Alfa sitten Bertone GT:n. Siis nimenomaan tuo alkuperäinen jonka ajattomat muodot onnistuttiin FL:ssä pilaamaan, varsinkin takapään osalta.
GTA:n keula on todella hyvän näköinen, mutta takapuskuri on hieman liian thyyyning...
GTA:n keula on todella hyvän näköinen, mutta takapuskuri on hieman liian thyyyning...
"No smoke => no power => no hope"
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Molemmat on hyvännäköisiä, mutta itse tykkään tuosta faceliftistä enemmän. Musta se on paremman näköinen, koska tuoreempi ja paremmin aikaa kestävä. Osa syynä tietenkin giugiaron kädenjälki tuoreemmissa alfoissa ja vanhemman 156sen nuo muovilistat puskurissa, jotka nykypäivänä on harvinaiset. Ilmestyessään 156 kyllä räjäytti pankin niin sanotusti ja facelift jatkoi tätä polkua. Aika hyvin on 156 jäänyt elämään, etenkin seateissa, mutta De Silvaa ilmeisesti siitä kiittäminen.