Mielipide 164:n ulkonäöstä
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Mielipide 164:n ulkonäöstä
Ja vielä tämä heti perään....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
On muuten totta tuo, joskus ei oikeen omaan silmään osunut 164... joka tapauksessa hieno alfa tämäkin!Jarsan kirjoitti:Mitä pidempään tuota katsoo, sen paremmalta se alkaa näyttää. NAM.
loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
Erittäin tasapainoinen, virtaviivainen, tyylikäs - ja rinnakkais-Lanciaan tai Cromaan verrattuna ajaton. Jos tuollainen on oikein hienossa kunnossa, ei muotoilusta kyllä arvaisi, että kyse on 1980-luvun kulkineesta. Autossa on veistoksellisuutta niin ulkoasussa kuin kojelaudassakin ja samalla siitä löytyy lukuisia tyylikkäitä yksityiskohtia.
164 on kyllä yksi hienoimpia Alfan aikaansaannoksia sen jälkeen, kun isä lampun osti (jos ei auennut tämä sivulause, niin siinä tapauksessa kyse on ajasta ennen syntymääsi). Habitus, moottorit, varustelu, tilat... kaikki ominaisuudet edustivat aikansa ehdotonta huippua. Ilmeisesti laatu jätti kuitenkin jälleen kerran toivomisen varaa. Itselläni ei tällaista ole ollut, mutta tunnen useitakin vanhempia herrasmiehiä, jotka 80-luvun lopun kasinovuosina hankkivat 164:n ja muistelevat autoa lämmöllä muuten, mutta toteavat erilaisten laatuongelmien takia tulleensa kuitenkin siihen tulokseen, että jatkossa jollain muulla merkillä. Hyvin muistan eräänkin tuttuni, jonka 1-2 vuotta vanhassa 164:ssä oli jo aikamoinen kokoelma iirronneita sisustuksen osia takapenkillä.
164 on kyllä yksi hienoimpia Alfan aikaansaannoksia sen jälkeen, kun isä lampun osti (jos ei auennut tämä sivulause, niin siinä tapauksessa kyse on ajasta ennen syntymääsi). Habitus, moottorit, varustelu, tilat... kaikki ominaisuudet edustivat aikansa ehdotonta huippua. Ilmeisesti laatu jätti kuitenkin jälleen kerran toivomisen varaa. Itselläni ei tällaista ole ollut, mutta tunnen useitakin vanhempia herrasmiehiä, jotka 80-luvun lopun kasinovuosina hankkivat 164:n ja muistelevat autoa lämmöllä muuten, mutta toteavat erilaisten laatuongelmien takia tulleensa kuitenkin siihen tulokseen, että jatkossa jollain muulla merkillä. Hyvin muistan eräänkin tuttuni, jonka 1-2 vuotta vanhassa 164:ssä oli jo aikamoinen kokoelma iirronneita sisustuksen osia takapenkillä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
164:sta tämä hulluus lähti.
Alkuun taisi varaosien saanti olla autojen toimivuutta suurempi ongelma. Erilaisia merkkivalojahan autoissa kyllä välillä vilkahteli, oli syytä tai ei, mutta perustekniikka on kuitenkin melkoisen luotettavaa.
Eihän se Mersu ole, mutta 164:n viimeistely ja laadun tuntu ovat kyllä valovuoden edellä vaikkapa 75:sta. Ennemminkin ollaan lähempänä 156:sta, ja se on kuitenkin ihan eri aikakauden tuote. Sisustakin oli hyvin pitkälle kasattu ruuveilla eikä millään muovinippeleillä, ja ihmettelenkin minkälaisessa käytössä paneelit saa jäämään käteen.Jönsson kirjoitti:Ilmeisesti laatu jätti kuitenkin jälleen kerran toivomisen varaa.../ /...Hyvin muistan eräänkin tuttuni, jonka 1-2 vuotta vanhassa 164:ssä oli jo aikamoinen kokoelma iirronneita sisustuksen osia takapenkillä.
Alkuun taisi varaosien saanti olla autojen toimivuutta suurempi ongelma. Erilaisia merkkivalojahan autoissa kyllä välillä vilkahteli, oli syytä tai ei, mutta perustekniikka on kuitenkin melkoisen luotettavaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
En osaa sanoa... Jos mulla olisi 164, niin kyllä rintarottingilla ajelisin, ei epäilystä, mutta se sisusta, etenkin keskikonsoli vaatii sulattelua. On vähän laatikko.
Foorumilla pörräsi 1 tooodella siisti, en muista kenellä oli, mutta jos kaikki 164 olisi samanlaisia, niin olisi ehdottomasti NAM.
EDIT: Heti sytytti kun näin oman viestin, Se oli Ärrän 164 mikä oli erityisen komea
Foorumilla pörräsi 1 tooodella siisti, en muista kenellä oli, mutta jos kaikki 164 olisi samanlaisia, niin olisi ehdottomasti NAM.
EDIT: Heti sytytti kun näin oman viestin, Se oli Ärrän 164 mikä oli erityisen komea
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Vaikka muotoilu aiheena,niin OT:tä myös.Rasvis kirjoitti:164:sta tämä hulluus lähti.
Eihän se Mersu ole, mutta 164:n viimeistely ja laadun tuntu ovat kyllä valovuoden edellä vaikkapa 75:sta. Ennemminkin ollaan lähempänä 156:sta, ja se on kuitenkin ihan eri aikakauden tuote. Sisustakin oli hyvin pitkälle kasattu ruuveilla eikä millään muovinippeleillä, ja ihmettelenkin minkälaisessa käytössä paneelit saa jäämään käteen.Jönsson kirjoitti:Ilmeisesti laatu jätti kuitenkin jälleen kerran toivomisen varaa.../ /...Hyvin muistan eräänkin tuttuni, jonka 1-2 vuotta vanhassa 164:ssä oli jo aikamoinen kokoelma iirronneita sisustuksen osia takapenkillä.
Alkuun taisi varaosien saanti olla autojen toimivuutta suurempi ongelma. Erilaisia merkkivalojahan autoissa kyllä välillä vilkahteli, oli syytä tai ei, mutta perustekniikka on kuitenkin melkoisen luotettavaa.
164,kun tuli markkinoille,niin tehdas ei pystynyt toimittamaan varaosia siihen tahtiin,kun olisi ollut tarvetta,en tiedä johtuiko siitä,että oli niin paljon vikaa,vai tuotannolliset ongelmat.Veho joutui purkamaan loppuviimeksi uusia autoja,jotta asiakkaat saisivat uudet 164:set taas liikenteeseen.
Laatu nousi mukavasti 91,ja uusitut nappulatkin oli paljon paremmat toimivuudelta,ilmeisesti sähköviostakin päästiin aika hyvin eroon.
Oven ulko-kahvoja väännellään ilmeisesti rikki urakalla noissa,sorkkaraudoillako niitä porukka avaa :)10v aikana itse en ole onnistunut
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
NAMNAM sekä päältä että sisältä on 164. Harvassa autossa on onnistuttu sekä kuoren että sisustan muotoilussa yhtä nätisti, näin omasta mielestäni. Kelpaisi kyllä vieläkin omistukseenkin :) Mitä tulee Vehon aikoihin niin eikös tehdas siirtänyt silloin varaosavarastojaan kokonaan toiseen paikkaan josta johtui varaosien heikko saatavuus? Anttilan kirjassa "Alfa Romeo Suomessa 1950-2000" tästä muistaakseni oli hieman juttua sekä aiemmistakin vaiheista.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tyylikkäin laatikko-Alfa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
CARFin juhlajulkaisussa (vai mikä se on Alfa Romeo Suomessa xxxx-xxyz) kerrottiin, että 164:n Suomen julkistamistilaisuudessa jäi kuljettajan oven ulkokahva Vehon miehen kouraan. Vanha Mersu-myyjä sadatteli Italialaista laatua oikein kutsuvieraiden läsnäollessa. Tehtaalle lähetettyyn noottoon vastattiin, ettei 20 000 markan autolta voi vaatia 200 000 markan laatua (jotakuinkin tuon verran oli tehdashinnan ja Suomen myyntihinnan välillä eroa).Rasvis kirjoitti:164:sta tämä hulluus lähti.
Eihän se Mersu ole, mutta 164:n viimeistely ja laadun tuntu ovat kyllä valovuoden edellä vaikkapa 75:sta. Ennemminkin ollaan lähempänä 156:sta, ja se on kuitenkin ihan eri aikakauden tuote. Sisustakin oli hyvin pitkälle kasattu ruuveilla eikä millään muovinippeleillä, ja ihmettelenkin minkälaisessa käytössä paneelit saa jäämään käteen.Jönsson kirjoitti:Ilmeisesti laatu jätti kuitenkin jälleen kerran toivomisen varaa.../ /...Hyvin muistan eräänkin tuttuni, jonka 1-2 vuotta vanhassa 164:ssä oli jo aikamoinen kokoelma iirronneita sisustuksen osia takapenkillä.
.
Mutta kuten sanottu, minulla ei ole ollut ja autoa pidän hienona päältä, sisältä edestä, takaa... sekä alkuperäistä, että Superia. Ainoa, mikä on ruma, on turvatyynyllisten mallien möhkälemäinen ratti..
Viimeksi muokannut Jönsson, 22 Syys 2011, 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Paitsi että ihan viimeisissä malleissa sekin on hieno!Jönsson kirjoitti:Mutta kuten sanottu, minulla ei ole ollut ja autoa pidän hienona päältä, sisältä edestä, takaa... sekä alkuperäöistä, että Superia. Ainoa, mikä on ruma, on turvatyynyllisten mallien möhkälemäinen ratti..
- Liitteet
-
- IMG_5156_resize.JPG
- (152.42 KiB) Tiedosto ladattu 1815 kertaa
No on. Alkoi tehdä mieli.Monza kirjoitti:Paitsi että ihan viimeisissä malleissa sekin on hieno!Jönsson kirjoitti:Mutta kuten sanottu, minulla ei ole ollut ja autoa pidän hienona päältä, sisältä edestä, takaa... sekä alkuperäöistä, että Superia. Ainoa, mikä on ruma, on turvatyynyllisten mallien möhkälemäinen ratti..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Oli tainnut Luigilta jäädä pari kriittisempää mutteria kiristämättä? Joudun muuten vähän korjaamaan tuota aikaisempaa arviotani; Kahden 156:n ja kahden 164:n kokemuksella 164 on se paremmin rakennettu auto.Jönsson kirjoitti:julkistamistilaisuudessa jäi kuljettajan oven ulkokahva Vehon miehen kouraan.
Offtopic-hyvittelynä laitetaan omakin näkemys 164:n ulkonäöstä: Hyvältä näyttää niin sisältä kuin päältäkin, ja jos verrataan muihin aikakauden kapineisiin niin alkuperäinen malli näyttää jo todella hyvältä. Facelift oli minusta tässäkin tapauksessa askel taaksepäin, ja QV-helmatkin näyttävät vähän siltä kuin auto olisi tiineenä.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Ei kait se lopulta oo ollukkaan myynnissä... Joku halusi sitä vähän ostaa, muttei tarpeeksi. Oikeasti hyviä kun ei nykyisin turhan usein ole myynnissä.jeQQ kirjoitti:Juu Il Monstron pelihän se taitaa vielä olla, ellei ole myynyt. Hyvinkäällä majaileepi, jos majailee.
Loppupään 164 taitaa olla lopulta alfan asteikolla yksi laadukkaimmista autoista, mitä merkillä on koskaan ollut tarjolla. Siihen astisista varmasti paras.
Jos sedaneista puhutaan, mikä olisi sitten tuolta aikakaudelta tyylikkäämpi kokonaisuus? Malliahan tehtiin melkoisen kauan, joten vertailut lienee syytä hakea sieltä mallin alkuvuosilta...
Viljan tar fram det som inte fanns.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Saabbi ysitonni ei mielestäni ihan kamalalta näytä, samasta kokoluokasta vertailussa mukana olisi kai ainakin Audi 100, BMW 500, Citroën XM, Fiat Croma, Lancia Thema, Volvo 740, Rover joku malli, M-B 200, Opel Omega, Nissan Maxima. Yhteistä näille kaikille on se ettei yhdessäkään mallissa EU-kilpi näytä kovinkaan hyvin aikaansa sopivalta.
Esimerkkinä päivän bongaus Ugin Lituskan parkkikselta:
Eikös etupuskurin alaosa yleensä ollut musta? Kattelin vaan että onkohan maalattu jälkikäteen, takana mustaa näkyykin.
Esimerkkinä päivän bongaus Ugin Lituskan parkkikselta:
Eikös etupuskurin alaosa yleensä ollut musta? Kattelin vaan että onkohan maalattu jälkikäteen, takana mustaa näkyykin.
-89 164 V6:n ja välissä olleen -97 Super automaatin (vähän alannut harmittamaan että tuli luovuttua mutta onhan noita tarjolla=) kokemuksella molemmat on laatuautoja. Vanhemmissa taitaa kori olla vähän huonommin suojattu ruostetta vastaan, mutta jos nyt audit ja ehkä isot volvot jätetään laskuista pois niin ei ne muita aikalaisiaan huonompia ole. Tekniikkahan on kestävää kautta linjan. Jopa jotkut autojulkaisut sijoittivat 164:n aikanaan kestävyydeltään MB w124:n ja BMW 5:n väliin.
Ja ulkonäköön. Super on enemmän ehkä nykyaikaisen näköinen, mutta monien mielestä laatikkomainen mitä toki on alkuperäinenkin. Mutta superilla ajellessa en saanut paljoa kuulla sen ulkonäöstä, kun taas nyt tuolla alkuperäisellä punaharmaalla (kuva albumissa) on useampikin ihminen tokaissut "onpa tyylikäs" tai vastaavaa. Ja onhan tuo pirun tyylikäs. Monet uudemmat usein liian matalat autot on parkkiksella kuin ylimeikattuja sutturoita ja tuo 164 taas ylvään ryhdikkäänä on joukossa kuin seurapiirien kadehdittu tyylileidi.
Ja ulkonäköön. Super on enemmän ehkä nykyaikaisen näköinen, mutta monien mielestä laatikkomainen mitä toki on alkuperäinenkin. Mutta superilla ajellessa en saanut paljoa kuulla sen ulkonäöstä, kun taas nyt tuolla alkuperäisellä punaharmaalla (kuva albumissa) on useampikin ihminen tokaissut "onpa tyylikäs" tai vastaavaa. Ja onhan tuo pirun tyylikäs. Monet uudemmat usein liian matalat autot on parkkiksella kuin ylimeikattuja sutturoita ja tuo 164 taas ylvään ryhdikkäänä on joukossa kuin seurapiirien kadehdittu tyylileidi.
164 jakaa mun silmissä vielä enemmän mielipidettä, kuin mikään muu Alfa.
164 on todella ruma jos se on perus carvalacci vähän nähneenä ajan hammasta.
164 on aivan tajuttoman hieno vähän laitettuna, sekä tietysti komeassa kunnossa.
Mun on pakko vastata Nam, koska hieno satakuusnepa on vaan todella kaunis auto.
164 on todella ruma jos se on perus carvalacci vähän nähneenä ajan hammasta.
164 on aivan tajuttoman hieno vähän laitettuna, sekä tietysti komeassa kunnossa.
Mun on pakko vastata Nam, koska hieno satakuusnepa on vaan todella kaunis auto.