Mielipide 164:n ulkonäöstä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Mielipiteeni Alfa Romeo 164 auton ulkonäöstä on....

NAM
70
71%
YÖK
18
18%
En osaa päättää!
11
11%
 
Ääniä yhteensä: 99

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Mielipide 164:n ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ja vielä tämä heti perään....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

YÖK, en oikein tykkää laatikkoalffoista.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Aikalaistensa seassa tyylikäs.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Nam. Eikös ton jo nimimerkkinikin kertone. Mahtavan näköinen perus puna harmaana. Nelkku sai muuten varsin onnistuneen faceliftauksen ja Super mallin uudistuneet puskurit modernisoivat pakettia huomattavasti.

Ajaton korimuotoilu.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nam! Hieman oma lehmä ojassa, mutta se ei silti poista tosiasiaa muotoilun yksinkertaisesta kauneudesta omassa sarjassaan. Olkoonkin hieman kantikas, mutta se on juuri se juju, että nekin kulmat on tehty virtaviivaisesti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Omaa silmään aina miellyttänyt satakuuslankku.Siinä olen eri mieltä,että malli olisi ajattoman muotoinen.
Pininfarinan muotoilun erottaa positiivisesti,jolta onnistuu nuo kantikkaat kulmat aina hienosti,samat kehut ansaitsee getvonen

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Todella kaunis ja tyylikäs. 8)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Omaan silmään aivan mahtava kapistus. Vieläkin ikävä omaa, vaikka olikin nk. pikkuvikainen kaveri. Haikeudella tulee usein katseltua kuvia.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Edelleen tyylikäs ja sulavan oloinen muoto.

-Tazio

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Mitä pidempään tuota katsoo, sen paremmalta se alkaa näyttää. NAM.

Avatar
Blackis
Viestit: 153
Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Blackis »

Jarsan kirjoitti:Mitä pidempään tuota katsoo, sen paremmalta se alkaa näyttää. NAM.
On muuten totta tuo, joskus ei oikeen omaan silmään osunut 164... joka tapauksessa hieno alfa tämäkin!
loppu se liiman haistelu.
156 V6

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Erittäin tasapainoinen, virtaviivainen, tyylikäs - ja rinnakkais-Lanciaan tai Cromaan verrattuna ajaton. Jos tuollainen on oikein hienossa kunnossa, ei muotoilusta kyllä arvaisi, että kyse on 1980-luvun kulkineesta. Autossa on veistoksellisuutta niin ulkoasussa kuin kojelaudassakin ja samalla siitä löytyy lukuisia tyylikkäitä yksityiskohtia.

164 on kyllä yksi hienoimpia Alfan aikaansaannoksia sen jälkeen, kun isä lampun osti (jos ei auennut tämä sivulause, niin siinä tapauksessa kyse on ajasta ennen syntymääsi). Habitus, moottorit, varustelu, tilat... kaikki ominaisuudet edustivat aikansa ehdotonta huippua. Ilmeisesti laatu jätti kuitenkin jälleen kerran toivomisen varaa. Itselläni ei tällaista ole ollut, mutta tunnen useitakin vanhempia herrasmiehiä, jotka 80-luvun lopun kasinovuosina hankkivat 164:n ja muistelevat autoa lämmöllä muuten, mutta toteavat erilaisten laatuongelmien takia tulleensa kuitenkin siihen tulokseen, että jatkossa jollain muulla merkillä. Hyvin muistan eräänkin tuttuni, jonka 1-2 vuotta vanhassa 164:ssä oli jo aikamoinen kokoelma iirronneita sisustuksen osia takapenkillä.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ajattoman tyylikäs. Pininfarinan muotoilu on kestänyt harvinaisen hyvin ajan hammasta. Klassikko.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

^^ Oma tessu meni kyllä todella vähällä korjauksilla ja oli pieni ruokainen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Klassikko omassa ajassaan ja sarjassaan, vieläkin harmittaa, että hukkasin Saksasta hakemani superin.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Tähän sama. Ja on myös kokoisekseen yllättävän näppärä pyöriteltävä. Ajattoman kaunis design.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:^^ Oma tessu meni kyllä todella vähällä korjauksilla ja oli pieni ruokainen.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

164:n ansiosta itsekin aikoinaan Alfan hankin, tuskin olisin muuten kyseiseen merkkiin innostunut.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

164:sta tämä hulluus lähti.
Jönsson kirjoitti:Ilmeisesti laatu jätti kuitenkin jälleen kerran toivomisen varaa.../ /...Hyvin muistan eräänkin tuttuni, jonka 1-2 vuotta vanhassa 164:ssä oli jo aikamoinen kokoelma iirronneita sisustuksen osia takapenkillä.
Eihän se Mersu ole, mutta 164:n viimeistely ja laadun tuntu ovat kyllä valovuoden edellä vaikkapa 75:sta. Ennemminkin ollaan lähempänä 156:sta, ja se on kuitenkin ihan eri aikakauden tuote. Sisustakin oli hyvin pitkälle kasattu ruuveilla eikä millään muovinippeleillä, ja ihmettelenkin minkälaisessa käytössä paneelit saa jäämään käteen.

Alkuun taisi varaosien saanti olla autojen toimivuutta suurempi ongelma. Erilaisia merkkivalojahan autoissa kyllä välillä vilkahteli, oli syytä tai ei, mutta perustekniikka on kuitenkin melkoisen luotettavaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

En osaa sanoa... Jos mulla olisi 164, niin kyllä rintarottingilla ajelisin, ei epäilystä, mutta se sisusta, etenkin keskikonsoli vaatii sulattelua. On vähän laatikko.

Foorumilla pörräsi 1 tooodella siisti, en muista kenellä oli, mutta jos kaikki 164 olisi samanlaisia, niin olisi ehdottomasti NAM.

EDIT: Heti sytytti kun näin oman viestin, Se oli Ärrän 164 mikä oli erityisen komea
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

YÖK: Vielä noin 15 vuotta ja 164 näyttää helvetin hyvältä. Näin se on mennyt tähänkin asti.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

DaViega kirjoitti:Foorumilla pörräsi 1 tooodella siisti...Ärrän 164 mikä oli erityisen komea
Viimeksi perjantaina auton nähneenä, on se komea edelleenkin. Hyvissä käsissä foorumilaisen omistuksessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Juu Il Monstron pelihän se taitaa vielä olla, ellei ole myynyt. Hyvinkäällä majaileepi, jos majailee. :lol:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Jep
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jönsson kirjoitti:
Habitus, moottorit, varustelu, tilat... kaikki ominaisuudet edustivat aikansa ehdotonta huippua.
Minulle on jäänyt mieleen, että 164 olisi ollut hiljaisin auto, jonka TM oli siihen mennessä mitannut.

Hieno edelleen. Tämäkin.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Rasvis kirjoitti:164:sta tämä hulluus lähti.
Jönsson kirjoitti:Ilmeisesti laatu jätti kuitenkin jälleen kerran toivomisen varaa.../ /...Hyvin muistan eräänkin tuttuni, jonka 1-2 vuotta vanhassa 164:ssä oli jo aikamoinen kokoelma iirronneita sisustuksen osia takapenkillä.
Eihän se Mersu ole, mutta 164:n viimeistely ja laadun tuntu ovat kyllä valovuoden edellä vaikkapa 75:sta. Ennemminkin ollaan lähempänä 156:sta, ja se on kuitenkin ihan eri aikakauden tuote. Sisustakin oli hyvin pitkälle kasattu ruuveilla eikä millään muovinippeleillä, ja ihmettelenkin minkälaisessa käytössä paneelit saa jäämään käteen.

Alkuun taisi varaosien saanti olla autojen toimivuutta suurempi ongelma. Erilaisia merkkivalojahan autoissa kyllä välillä vilkahteli, oli syytä tai ei, mutta perustekniikka on kuitenkin melkoisen luotettavaa.
Vaikka muotoilu aiheena,niin OT:tä myös.
164,kun tuli markkinoille,niin tehdas ei pystynyt toimittamaan varaosia siihen tahtiin,kun olisi ollut tarvetta,en tiedä johtuiko siitä,että oli niin paljon vikaa,vai tuotannolliset ongelmat.Veho joutui purkamaan loppuviimeksi uusia autoja,jotta asiakkaat saisivat uudet 164:set taas liikenteeseen.
Laatu nousi mukavasti 91,ja uusitut nappulatkin oli paljon paremmat toimivuudelta,ilmeisesti sähköviostakin päästiin aika hyvin eroon.
Oven ulko-kahvoja väännellään ilmeisesti rikki urakalla noissa,sorkkaraudoillako niitä porukka avaa :)10v aikana itse en ole onnistunut

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

hianohan se satakuuslankku on.. 8)

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

NAMNAM sekä päältä että sisältä on 164. Harvassa autossa on onnistuttu sekä kuoren että sisustan muotoilussa yhtä nätisti, näin omasta mielestäni. Kelpaisi kyllä vieläkin omistukseenkin :) Mitä tulee Vehon aikoihin niin eikös tehdas siirtänyt silloin varaosavarastojaan kokonaan toiseen paikkaan josta johtui varaosien heikko saatavuus? Anttilan kirjassa "Alfa Romeo Suomessa 1950-2000" tästä muistaakseni oli hieman juttua sekä aiemmistakin vaiheista.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Varsinkin viimeisin päivitys -96 ja -97 malleihin oli minun mielestä onnistunut. Ohjaus tuli herkemmäksi ja eloksoidut sivulistat, sekä penkkien tikkauksen muuttuivat.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kyllä se alkuperäinen ohjausgeometria on vaan niin pajon parempi :)
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tyylikkäin laatikko-Alfa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Muuten tyylikäs mutta maski aivan järkyttävä.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Hieno auto. Takapenkki vaan aivan surkea.
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Vähän riippuu, mitä asentoja siellä on yritetty... :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Rasvis kirjoitti:164:sta tämä hulluus lähti.
Jönsson kirjoitti:Ilmeisesti laatu jätti kuitenkin jälleen kerran toivomisen varaa.../ /...Hyvin muistan eräänkin tuttuni, jonka 1-2 vuotta vanhassa 164:ssä oli jo aikamoinen kokoelma iirronneita sisustuksen osia takapenkillä.
Eihän se Mersu ole, mutta 164:n viimeistely ja laadun tuntu ovat kyllä valovuoden edellä vaikkapa 75:sta. Ennemminkin ollaan lähempänä 156:sta, ja se on kuitenkin ihan eri aikakauden tuote. Sisustakin oli hyvin pitkälle kasattu ruuveilla eikä millään muovinippeleillä, ja ihmettelenkin minkälaisessa käytössä paneelit saa jäämään käteen.
.
CARFin juhlajulkaisussa (vai mikä se on Alfa Romeo Suomessa xxxx-xxyz) kerrottiin, että 164:n Suomen julkistamistilaisuudessa jäi kuljettajan oven ulkokahva Vehon miehen kouraan. Vanha Mersu-myyjä sadatteli Italialaista laatua oikein kutsuvieraiden läsnäollessa. Tehtaalle lähetettyyn noottoon vastattiin, ettei 20 000 markan autolta voi vaatia 200 000 markan laatua (jotakuinkin tuon verran oli tehdashinnan ja Suomen myyntihinnan välillä eroa).

Mutta kuten sanottu, minulla ei ole ollut ja autoa pidän hienona päältä, sisältä edestä, takaa... sekä alkuperäistä, että Superia. Ainoa, mikä on ruma, on turvatyynyllisten mallien möhkälemäinen ratti..
Viimeksi muokannut Jönsson, 22 Syys 2011, 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Jönsson kirjoitti:Mutta kuten sanottu, minulla ei ole ollut ja autoa pidän hienona päältä, sisältä edestä, takaa... sekä alkuperäöistä, että Superia. Ainoa, mikä on ruma, on turvatyynyllisten mallien möhkälemäinen ratti..
Paitsi että ihan viimeisissä malleissa sekin on hieno!
Liitteet
IMG_5156_resize.JPG
(152.42 KiB) Tiedosto ladattu 1815 kertaa

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Monza kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Mutta kuten sanottu, minulla ei ole ollut ja autoa pidän hienona päältä, sisältä edestä, takaa... sekä alkuperäöistä, että Superia. Ainoa, mikä on ruma, on turvatyynyllisten mallien möhkälemäinen ratti..
Paitsi että ihan viimeisissä malleissa sekin on hieno!
No on. Alkoi tehdä mieli.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jönsson kirjoitti:julkistamistilaisuudessa jäi kuljettajan oven ulkokahva Vehon miehen kouraan.
Oli tainnut Luigilta jäädä pari kriittisempää mutteria kiristämättä? Joudun muuten vähän korjaamaan tuota aikaisempaa arviotani; Kahden 156:n ja kahden 164:n kokemuksella 164 on se paremmin rakennettu auto.

Offtopic-hyvittelynä laitetaan omakin näkemys 164:n ulkonäöstä: Hyvältä näyttää niin sisältä kuin päältäkin, ja jos verrataan muihin aikakauden kapineisiin niin alkuperäinen malli näyttää jo todella hyvältä. Facelift oli minusta tässäkin tapauksessa askel taaksepäin, ja QV-helmatkin näyttävät vähän siltä kuin auto olisi tiineenä.
- Epäkelpokeräilijä -

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Rasvis kirjoitti:Joudun muuten vähän korjaamaan tuota aikaisempaa arviotani; Kahden 156:n ja kahden 164:n kokemuksella 164 on se paremmin rakennettu auto.
Kahden 164:n ja GTA:n kokemuksella olen samaa mieltä. -96 V6 Superia pitäisin jo ihan laatuautona.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

jeQQ kirjoitti:Juu Il Monstron pelihän se taitaa vielä olla, ellei ole myynyt. Hyvinkäällä majaileepi, jos majailee. :lol:
Ei kait se lopulta oo ollukkaan myynnissä... Joku halusi sitä vähän ostaa, muttei tarpeeksi. Oikeasti hyviä kun ei nykyisin turhan usein ole myynnissä.

Loppupään 164 taitaa olla lopulta alfan asteikolla yksi laadukkaimmista autoista, mitä merkillä on koskaan ollut tarjolla. Siihen astisista varmasti paras.

Jos sedaneista puhutaan, mikä olisi sitten tuolta aikakaudelta tyylikkäämpi kokonaisuus? Malliahan tehtiin melkoisen kauan, joten vertailut lienee syytä hakea sieltä mallin alkuvuosilta...
Viljan tar fram det som inte fanns.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Saabbi ysitonni ei mielestäni ihan kamalalta näytä, samasta kokoluokasta vertailussa mukana olisi kai ainakin Audi 100, BMW 500, Citroën XM, Fiat Croma, Lancia Thema, Volvo 740, Rover joku malli, M-B 200, Opel Omega, Nissan Maxima. Yhteistä näille kaikille on se ettei yhdessäkään mallissa EU-kilpi näytä kovinkaan hyvin aikaansa sopivalta.

Esimerkkinä päivän bongaus Ugin Lituskan parkkikselta:

Kuva
Kuva

Eikös etupuskurin alaosa yleensä ollut musta? Kattelin vaan että onkohan maalattu jälkikäteen, takana mustaa näkyykin.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

-89 164 V6:n ja välissä olleen -97 Super automaatin (vähän alannut harmittamaan että tuli luovuttua mutta onhan noita tarjolla=) kokemuksella molemmat on laatuautoja. Vanhemmissa taitaa kori olla vähän huonommin suojattu ruostetta vastaan, mutta jos nyt audit ja ehkä isot volvot jätetään laskuista pois niin ei ne muita aikalaisiaan huonompia ole. Tekniikkahan on kestävää kautta linjan. Jopa jotkut autojulkaisut sijoittivat 164:n aikanaan kestävyydeltään MB w124:n ja BMW 5:n väliin.

Ja ulkonäköön. Super on enemmän ehkä nykyaikaisen näköinen, mutta monien mielestä laatikkomainen mitä toki on alkuperäinenkin. Mutta superilla ajellessa en saanut paljoa kuulla sen ulkonäöstä, kun taas nyt tuolla alkuperäisellä punaharmaalla (kuva albumissa) on useampikin ihminen tokaissut "onpa tyylikäs" tai vastaavaa. Ja onhan tuo pirun tyylikäs. Monet uudemmat usein liian matalat autot on parkkiksella kuin ylimeikattuja sutturoita ja tuo 164 taas ylvään ryhdikkäänä on joukossa kuin seurapiirien kadehdittu tyylileidi.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Shakal »

164 jakaa mun silmissä vielä enemmän mielipidettä, kuin mikään muu Alfa.

164 on todella ruma jos se on perus carvalacci vähän nähneenä ajan hammasta.

164 on aivan tajuttoman hieno vähän laitettuna, sekä tietysti komeassa kunnossa.

Mun on pakko vastata Nam, koska hieno satakuusnepa on vaan todella kaunis auto.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Vastaa Viestiin