Mielipide 75:n ulkonäöstä
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Mielipide 75:n ulkonäöstä
Ja tämä....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Persoonallinen ja jakaa mielipiteitä. Sanoisin että positiivisella tavalla ruma
Siinä on sopivasti agressiivisuutta, mutta nykymuodikasta ylimielisyyttä linjoissa ei juuri ole.
Joku voi pitää sitä miinuksenakin että tavispentti ei noteeraa 75:ttä liikenteessä mitenkään, mutta kun toisena autona on Corsa josta kaikkien pikkusielujen on pakko ajaa ohi oli alla sitten transitti tai kuorma-auto, niin se ettei auto herätä muissa tielläliikkujissa tuon tyyppistä huomiota on vain ja ainoastaan posiitivista.

Siinä on sopivasti agressiivisuutta, mutta nykymuodikasta ylimielisyyttä linjoissa ei juuri ole.
Joku voi pitää sitä miinuksenakin että tavispentti ei noteeraa 75:ttä liikenteessä mitenkään, mutta kun toisena autona on Corsa josta kaikkien pikkusielujen on pakko ajaa ohi oli alla sitten transitti tai kuorma-auto, niin se ettei auto herätä muissa tielläliikkujissa tuon tyyppistä huomiota on vain ja ainoastaan posiitivista.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
75 jakaa varmaan eniten mielipiteitä näistä "nyky"alfoista. Osa muotoilullisista ratkaisuista on aika haastavia, mutta omaan silmään näyttää kyllä hyvältä (niinkuin kaikki muutkin tähän mennessä).
80-luvulla muistan ihmetelleeni faijan linjakkaan 405:n takapenkiltä, että kuka tuollaisen laatikon itselleen vapaaehtoisesti ostaa...
80-luvulla muistan ihmetelleeni faijan linjakkaan 405:n takapenkiltä, että kuka tuollaisen laatikon itselleen vapaaehtoisesti ostaa...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
^^ Mä en ole vielä oikein saanut silmiäni sopimaan tuon mustan värin kanssa , mielestäni musta ei anna 75sen pokkauksia ja linjoja tarpeeksi esille. Nam kaikille muille väreille, pois lukien tietenkin myös vihreä.
Ei Italialaista autoa voi maalata British racing green- nimisellä värillä.
Nimim: vaihdetaan musta 75 valkoiseen
Ei Italialaista autoa voi maalata British racing green- nimisellä värillä.
Nimim: vaihdetaan musta 75 valkoiseen
Rumankaunishan tuo on. Kumpi on sitten voitolla, riippuu vähän kuvakulmasta. 75 on myös auto, jossa pienetkin erot yksilöiden välillä vaikuttavat vaikutelmaan. Perus 1,6 harmailla puskureilla ja 13" hapettuneilla peltivanteilla ja siihen haalistunut punainen tai muu kauhtunut väri, niin auto on yhtä houkutteleva katseenkerääjä kuin Seat Malaga, Nissan Sunny tai muu saman kokoluokan halpisauto 80-luvulta.
Mutta kun saadaan vähän kiiltoa pintaan ja väriä puskureihin, alkaa toinen elämä. Sen sijaan mitään liiallisia spoilerivirityksiä tai jotain 19" kromivanteita eivät muodot myöskään kestä. Harvat tuunatut 75:t ovat edes siedettävän näköisiä.
Mutta kertokaa minulle, miksi se kyljen harmaa muovilista muuttaa kulmaa takaoven jälkeen. Onko kukaan elämässä tai edes fotosoppaamalla siirtänyt listaa kulkemaan samassa linjassa loppuun asti? Aikoinaan, kun 75 esiteltiin, Tekniikan Maailman toimittaja kirjoitti luulleensa aluksi, että joku oli ajanut Giuliettan perään, mutta ei, sehän olikin uusi 75, joka oli vain muotoiltu peräänajetun näköiseksi.
Tuon oudon listauksen lisäksi 75 on liian kapea. Viisi senttiä tekisi leveydelle hyvää. Visuaalisesti autoa hiukan leventävät parempien versioiden osittain maalatut puskurit, samoin uudempien mallien maskin umpinaisen muovilistan maalaaminen korin väriin. Nämä efektit katkaisevat autoa korkeussuunnassa ja saavat aikaan samanlaisen levittävän vaikutelman kuin poikittaisraidat Marimekon paidassa.
Mutta kun saadaan vähän kiiltoa pintaan ja väriä puskureihin, alkaa toinen elämä. Sen sijaan mitään liiallisia spoilerivirityksiä tai jotain 19" kromivanteita eivät muodot myöskään kestä. Harvat tuunatut 75:t ovat edes siedettävän näköisiä.
Mutta kertokaa minulle, miksi se kyljen harmaa muovilista muuttaa kulmaa takaoven jälkeen. Onko kukaan elämässä tai edes fotosoppaamalla siirtänyt listaa kulkemaan samassa linjassa loppuun asti? Aikoinaan, kun 75 esiteltiin, Tekniikan Maailman toimittaja kirjoitti luulleensa aluksi, että joku oli ajanut Giuliettan perään, mutta ei, sehän olikin uusi 75, joka oli vain muotoiltu peräänajetun näköiseksi.
Tuon oudon listauksen lisäksi 75 on liian kapea. Viisi senttiä tekisi leveydelle hyvää. Visuaalisesti autoa hiukan leventävät parempien versioiden osittain maalatut puskurit, samoin uudempien mallien maskin umpinaisen muovilistan maalaaminen korin väriin. Nämä efektit katkaisevat autoa korkeussuunnassa ja saavat aikaan samanlaisen levittävän vaikutelman kuin poikittaisraidat Marimekon paidassa.
Viimeksi muokannut Jönsson, 22 Syys 2011, 23:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
- Car(s): 155,156, Maserati V6
- Paikkakunta: Nokia
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
Tuohon mäki kyllä ihastuin, vaikka aluks en oikee tykännykkää ulkonäöstä... Makia! Harmi kun jouduit luopumaanjeQQ kirjoitti: Joka kerta tuli hyvällä silmällä katsottua entistä peliä parkkipaikalla. TS ehkä vielä paremmin omaan makuun sopiva.

loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Hienojahan nämä on, ei siitä mihinkään pääse. Sopivan "haastava" muotoilu, ei huku massaan.
Versioista omaan silmään istuu parhaiten TS, erityisesti viimeiset versiot kokopunaisilla takavaloilla.
American "turvapuskurit" on omaan makuun liian massiiviset ja toisaalta vakio TC näyttää aika vaatimattomalta.
Versioista omaan silmään istuu parhaiten TS, erityisesti viimeiset versiot kokopunaisilla takavaloilla.
American "turvapuskurit" on omaan makuun liian massiiviset ja toisaalta vakio TC näyttää aika vaatimattomalta.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kyllä! Ei iske ulkokuori, vaan se mitä on alla, etenkin jos ei ole tyytynnyt "perus" moottoreihinLaku kirjoitti:Tätä Alfaa en ostanut ulkonäön perusteella, vaan siksi, että se oli Alfa Romeo.

Meni Yökin puolelle, mutta nythän äänestellään pelkkää ulkonäköä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Täältä ehdoton NAM. On se jännä, miten aikoinaan karsastin laatikkoautoja ja ensimmäisen seiskafemman hankinnan yhteydessä muistan mm. sanoneeni kavereille, että eiköhän nuo listat tuosta auton kyljestä huku. Nyt ei osaisi enää kuvitellakaan 75:sta ilman niitä, sen takia itsekin olen alkanut vähän karsastamaan mustaa väriä 75:ssä, listat kun hukkuu silloin väriin.
Toki totta on myöskin se jonka moni on jo sanonut, että väriltään haalistunut 75 kokoharmailla muovipuskureilla ja ruosteisilla, syvällä lokasuojan kaarissa olevilla peltivanteilla on kyllä aika kauhea ilmestys. Mutta sitten kun auto kiiltää, on sopivasti madallettu ja alla auton henkeen sopivat vanteet, niin onhan se komea ilmestys. Tekisi mieli sanoa, että tuo meikäläisenkin ex-75 oli fiksun näköinen kokonaisuus
Toki siitäkin jäi edelleen tekemättä muutama ulkonäköseikka jotka suunnitelmissa oli. Katsotaan jos saisi tähän nykyiseen ne puuhailtua.
Niin, ja omasta mielestä: Evoluzionen puskurit > TS:n-puskurit > American puskurit. Levikkeissä ehkä IMSA > Evoluzione > TS > ei levikkeitä, mutta toisaalta 75 sopivalla rengastuksella on tyylikäs myös kokonaan ilman levikkeitä, mm. JeQQ:n linkittämä kuva ja jknracingin kansiosta löytyvät yksilöt on tästä hyviä esimerkkejä. Sitä en osaa enää päättää, onko parempi ns. TS-"spoilerin" kanssa vai ilman sitä. Valoissa luonnollisesti kokopunaiset takavalot ja kirkkaat vilkut.
Toki totta on myöskin se jonka moni on jo sanonut, että väriltään haalistunut 75 kokoharmailla muovipuskureilla ja ruosteisilla, syvällä lokasuojan kaarissa olevilla peltivanteilla on kyllä aika kauhea ilmestys. Mutta sitten kun auto kiiltää, on sopivasti madallettu ja alla auton henkeen sopivat vanteet, niin onhan se komea ilmestys. Tekisi mieli sanoa, että tuo meikäläisenkin ex-75 oli fiksun näköinen kokonaisuus

Niin, ja omasta mielestä: Evoluzionen puskurit > TS:n-puskurit > American puskurit. Levikkeissä ehkä IMSA > Evoluzione > TS > ei levikkeitä, mutta toisaalta 75 sopivalla rengastuksella on tyylikäs myös kokonaan ilman levikkeitä, mm. JeQQ:n linkittämä kuva ja jknracingin kansiosta löytyvät yksilöt on tästä hyviä esimerkkejä. Sitä en osaa enää päättää, onko parempi ns. TS-"spoilerin" kanssa vai ilman sitä. Valoissa luonnollisesti kokopunaiset takavalot ja kirkkaat vilkut.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
TS-levikkeillä tai America-mallina erittäin jees. Tuohon aikaan vielä uskallettiin tehdä mielipiteitä selvästi jakavia autoja. Kyllä omastakin 75:stä aikoinaan vinoiltiin, että "onko suunnittelijalla viivotin heilahtanut tuota takapäätä piirtäessä"
Lisäksi pitää sanoa itsestäänselvyys, jonka useimmat tietenkin tietävät, että on se vaan helvetin hyvä auto ajaa.
EDIT: piti ihan kaivaa esille vanha kuva omasta 75:stäni ja laittaa albumiin

Lisäksi pitää sanoa itsestäänselvyys, jonka useimmat tietenkin tietävät, että on se vaan helvetin hyvä auto ajaa.
EDIT: piti ihan kaivaa esille vanha kuva omasta 75:stäni ja laittaa albumiin

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Laitteen muotokieli sisältä ja ulkoa on minusta vajavaista, kuin pakon edessä tehtyä. Toki yritystä on ollut, mutta pakkopullaksi se on mennyt. Perheenkuljetin pohjaksi ja sitten vaan ripustamaan detskuja.
Kuten kaikki autot, se näyttää hyvältä kunnon vanteilla ja madallussarjalla varustettuna. Ilman - ihan sama:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080131.jpg
Kuten kaikki autot, se näyttää hyvältä kunnon vanteilla ja madallussarjalla varustettuna. Ilman - ihan sama:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080131.jpg
Hesarin KULTTUURISIVUILLA oli vuosia sitten 75 Twin Sparkin kuva, juttu kertoi Hotakaisen Klassikko-romaanin pohjalta tehdystä elokuvasta, muistaakseni.
Toimittajan kommentti seiskafemman ulkonäöstä: 'Harvinaisen yrmeän näköinen auto'.
Minusta ytimekkäästi todettu, itse otin tuon ihan myönteisenä kommenttina.
Toimittajan kommentti seiskafemman ulkonäöstä: 'Harvinaisen yrmeän näköinen auto'.
Minusta ytimekkäästi todettu, itse otin tuon ihan myönteisenä kommenttina.
Carpe diem, aja vanhalla Alfalla!
Eipä tuota tullut skannattua, en muista oliko tuossa jutussa paljon muuta sisältöä kuin tuo suht osuva kommentti seiskafemman ulkonäöstä.
Ei tullut tuota kyseistä Klassikot-lehteäkään tallennettua, se 75-juttu oli jotenkin semmonen pintaraapasun tuntuinen. Vaikka eihän noita juttuja liikaa varsinkaan suomeksi ole.
Mutta kun 75-materiaali kiinnostaa niin kai sulla on tuo Paul Koebruggen kirja 'Alfa 75 & Milano; Driven to be Different'. Hieno kirja, paljon upeaa kuvamateriaalia, eikä tekstipuolessakaan ole valittamista.
Ei tullut tuota kyseistä Klassikot-lehteäkään tallennettua, se 75-juttu oli jotenkin semmonen pintaraapasun tuntuinen. Vaikka eihän noita juttuja liikaa varsinkaan suomeksi ole.
Mutta kun 75-materiaali kiinnostaa niin kai sulla on tuo Paul Koebruggen kirja 'Alfa 75 & Milano; Driven to be Different'. Hieno kirja, paljon upeaa kuvamateriaalia, eikä tekstipuolessakaan ole valittamista.
Carpe diem, aja vanhalla Alfalla!
Juttu taitaa löytyä hs.fi/arkisto sivuilta. Vaatii rekisteröitymisen, jota en jaksanut tehdä...Rane kirjoitti:Hesarin KULTTUURISIVUILLA oli vuosia sitten 75 Twin Sparkin kuva, juttu kertoi Hotakaisen Klassikko-romaanin pohjalta tehdystä elokuvasta, muistaakseni.
Toimittajan kommentti seiskafemman ulkonäöstä: 'Harvinaisen yrmeän näköinen auto'.
Minusta ytimekkäästi todettu, itse otin tuon ihan myönteisenä kommenttina.
http://www.hs.fi/arkisto/haku?pageNumbe ... cedSearch=
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Joo, painos on pieni, koska omakustanteesta on kyse, eli Paulin omilla pennosilla on kirja pitkälti toteutettu. Ei kai tuota voi ostaakaan muualta kuin kirjailijalta suoraan.
Rane kirjoitti:^ Veit jalat suustani.
Ja ilmeisesti tuon alkuperäisen painoksen määrä oli 600 kappaletta, että jos noita vielä on saatavilla, kannattaa kiirehtiä.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Joku aika sitten on ilmeisesti 2/08 lehti. Voin koittaa skannata tuon jutun tänään.nakkis kirjoitti:Joku aika sitten oli Klassikot-lehdessä, tulevaisuuden klassikko?- osiossa aiheena myös 75. Parin aukeaman juttu tais olla.
Eihän kellään sitä sattuis oleen skannattuna?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Juttu skannattuna:Tiige kirjoitti:Joku aika sitten on ilmeisesti 2/08 lehti. Voin koittaa skannata tuon jutun tänään.nakkis kirjoitti:Joku aika sitten oli Klassikot-lehdessä, tulevaisuuden klassikko?- osiossa aiheena myös 75. Parin aukeaman juttu tais olla.
Eihän kellään sitä sattuis oleen skannattuna?
1
2
3
4
5
Asiavirhe löytyy ainakin siitä ettei ARC mistään alhaisesta öljynlämmöstä varoittele.

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta