Gran Turismo 5 ps3

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^Äh ei taida olla kuin abs ykkösellä ja kaikki muut avut pois päältä Taidan olla vain käsi :oops: 2.04.rapiat on ollut parhaimmillaan fiatskabassa vauhtia, vikassa kolmosmutkassa ja sitä edeltävässä olis varmaan vielä sekunti petrattavaa että saa pääsuoralle "huimaavat" vauhdit.

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Fiat skabassa vauhdit ekan puolen kierroksen kohdilla seuraavasti, eka mutka noin 140+, tokan aikana tippuu noin 130:iin ja mutka ennen tunnelia 125 ja tunnelin jälkeen kohti ekaa aikapistettä 90 ja tiukka oikea 82-85. Seuraava ylämäki ja oikea 100 ja leikkaa sisäreunaa seuraavassa vasurissa ja tunnelin lopussa on mittarissa 142-143. Näillä pitäisi seuraavassa aikapisteessä olla parhaimmillaan noin 1.00-1.01 aika. Loppuosa on sitten yritettävä välttää jarruttamista jotta tulee hyvä kierros. Toivottavasti nämä auttaa. Vauhdit nyt ulkomuistista mutta pitäisi olla suuntaa antavia. Muista laittaa vaihteisto aika tiheäksi jotta kiihtyvyys on hyvä (huiput noin 165-175). Jos haluaa vähän huijata niin viimeinen sikaani pystyy aika hyvin oikaisemaan jos varikon portista heti vetää suoraksi. Tienaa noin 1-2 sek per kierros näin.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Kutakuinkin noissa säädöissä fiiu olikin - vaihdelaatikko 170km/h max , mutta ei vaan riittänyt vauhti. Kutakuinkin 5 kertaa maalissa oli eroa 1.5s. Kokeilin sitten pidemmällä välityksellä piruuttaan - 180km/h max ja eka kierros meni heti 2.07s ja vikan tunnelin suoralla huiput oli myös pari kilsaa enemmän oisko peräti 146 ollut ilman imuapuja. Voitto tuli lopulta helposti kun kolmosella ajettavat mutkat sujui joutuisammin eikä tarttenut tehdä aikaa vieviä vaihtamisia. Eipä ollut riemulla rajaa kun tuskaisista yrityksistä lopulta palkittiin 330P4:lla johon olin koettanut "säästää" jo jonkun aikaa :-D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Fifi kisasta 330P4 palkinnoksi??? vai kaikista kolmesta?

Aikani jaksoin yrittää, mutta sitten tuli ilta vastaan ja jätin kesken, nyt sitten ei pääse enään lähellekkään samoihin aikoihin - mihin lie vauhti hävinnyt. Vielä vähän pitää yrittää aliohjausta saada kuriin, mutkissa jarrujen jälkeen menee suoraa ja korjaantuu vasta kaasulla.

Miks musta tuntuu, että ajaminen on vaikeampaa kuin ennen, pitoa ei meinaa saada aikasiksi sitten mitenkään, renkaat ulvoo koko ajan kun yrittää painaa mutkista, saatan tietenkin vain kuvitella
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ F500 kisasta. Joka kisasta on joku auto-palkinto, en tiedä mitä muista tulee, ei oo jaksanut niitä sahata vielä. Nää kisat on selkeästi vaikeimmat mitä tähän asti on ollut, aikaisemmissa on voitto lähtenyt kutakuinkin eka yrityksellä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

yhtä äkkiä alkoi löytyä uudenlainen inspiraatio yrittää fifi kisaa :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Siitä tulee kaikista car gift card, eli se on tuurista kiinni mitä sieltä tulee. Itselle tuli NASCAR Montoya.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Onkos kukaan G27:lla pelaava onnistunut siirtämään käsijarrua siitä ympyränapista ratin puolissa oleviin nappeihin? Mä oon ihmetellyt tuon homman kanssa jo pienen hetken, muttei vaan meinaa onnistua. Olen vaihtanut tuolta rattien nappulaasetuksista kässärin R2 ja R3 nappulaan, mutta ratissa siitä napista vaihtuu vaan lyhyet/pitkät. :bad-words:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 978
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Paikkakunta: Veikkola

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Tänään tuli haettua Gigantista PS3 ja Gran Turismo 5 tuli tilattua eilen. Pääsen minäkin kokeilemaan, millainen peli tuo oikein on.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Onkos tänne jo ilmestynyt Need For Speed Shift 2 pelaajia? Onnline kisaa voisi kokeilla joku päivä.

Jäänyt tuo Turismo ihan taka alalle... Tai oikeastaan jäänyt tuo pelaaminen taka alalle, mutta tuota Shiftiä jaksaa hakata vielä kun pelailee :wink:

Penkki pitäisi saada vaan, tuntuvat olevan tähtitieteellisissä summissa vaan. Mutta kyllä minä vielä joku päivä sen ostan :P
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

KauGoH kirjoitti:Onkos tänne jo ilmestynyt Need For Speed Shift 2 pelaajia? Onnline kisaa voisi kokeilla joku päivä.

Jäänyt tuo Turismo ihan taka alalle... Tai oikeastaan jäänyt tuo pelaaminen taka alalle, mutta tuota Shiftiä jaksaa hakata vielä kun pelailee :wink:

Penkki pitäisi saada vaan, tuntuvat olevan tähtitieteellisissä summissa vaan. Mutta kyllä minä vielä joku päivä sen ostan :P
Kerran olen peliä testannut oston jälkeen, mutta ei oikein sytyttänyt. Mutta voisihan sitä verkkokisailua kokeilla; etenkin kun LFS-kausi taisi lyssääntyä kasaan...
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ F500 kisasta. Joka kisasta on joku auto-palkinto, en tiedä mitä muista tulee, ei oo jaksanut niitä sahata vielä. Nää kisat on selkeästi vaikeimmat mitä tähän asti on ollut, aikaisemmissa on voitto lähtenyt kutakuinkin eka yrityksellä.
DaViega kirjoitti:Fifi kisasta 330P4 palkinnoksi??? vai kaikista kolmesta?

Aikani jaksoin yrittää, mutta sitten tuli ilta vastaan ja jätin kesken, nyt sitten ei pääse enään lähellekkään samoihin aikoihin - mihin lie vauhti hävinnyt. Vielä vähän pitää yrittää aliohjausta saada kuriin, mutkissa jarrujen jälkeen menee suoraa ja korjaantuu vasta kaasulla.

Miks musta tuntuu, että ajaminen on vaikeampaa kuin ennen, pitoa ei meinaa saada aikasiksi sitten mitenkään, renkaat ulvoo koko ajan kun yrittää painaa mutkista, saatan tietenkin vain kuvitella
Kertokaa vinkkejä minullekin jotka olette fiiu500 seasonal skaban voittaneet. Nyt 6 kertaa yrittänyt, ja sijoitukset 5, 4, 2, 2, 2, 2, AARGH! en saa kiinni millään sitä yhtä karkulaista.

laitoin kaikki viripalikat ja kevennykset ja sitten ballast niin että mahdollisimman hyvin tasapainossa, ja viripalikoilla ja power limitterillä 65hp kehiin. lsd "löysälle" niin että initial torque suurin, ja keula perää alemmas niin alkui kääntymään mutkiin paremmin. En silti tahdo päästä alle 2.04,000 :oops: Paras aika 2.03,980 ja ero voittajaan taisi olla nelisen sekuntia

Jotain kikkoja tai vinkkejä pliis :drinking:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Vaihteistonvälitys oli aika tarkka f500-skabassa, en nyt muista paljon ne huiput oli. Aliohjautuvuutta saa kuriin kallistuksenvakaajan säädöillä. Subaru-kisassa sai puskemisen kuriin vasta kun laittoi kallistuksenvakaajien säädön lisäksi oikein huolella takarenkaille negatiivista camberia, tais olla jotain luokkaa -50-60 :crazyeyes: Elise skabassa taas yliohjauksen sai kuriin melkein päinvastaisilla kallistuksenvakaajien säädöillä kuin subarulla ja vähän piti cambereita elisellekin säätää. Kyllähän ne kaikki sitten melko neutraalisti kulkivat.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Ai niin , jos Vettel voittaa viikonloppuna mestaruuden niin kaikki GT5 käyttäjät saa lahjaksi sen red bull vettel härvelin kun muistaa viikon sisään sen pelissä lunastaa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

AAW kirjoitti:^Fiat kisassa pitää olla kierrosaika 2.03.xx jotta voittaa ja ensimmäinen kierros luokkaa 2.08. Olethan ottanut kaikki avut pois päältä, eli esp:t ja luistonestot. Hidastavat ihan älyttömästi.
Ei se siis isosta ole kiinni. Paras eka kierros 2.08,7xx ja muiden kierrosten keskiarvo 2.04,xxx puolella. Kai se on vain nöyrästi hiottava linjoja :roll:

Ajoitko AAW muuten vakio ahtimella, vai jollain virillä tehoja kuristaen. Vääntökäyrän perusteella pitäisi mennä paremmin viriahtimella, mutta ei se mulla kierrosajoissa oikein näy. Ja ilman imuapua ei taida 150km/h mennä rikki missään kohdassa. Toisaalta hyvä että löytyy haastetta, monet kisat on vähän liian helppoja ja haastetta pitää hakea säätämällä auto niin ettei kulje liian kovaa :)

Itse pelaan padilla ja jo 4h endurancet pakko jakaa about tunnin osiin pausella. Muuten saa pian jännetupen tulehduksen. Ratti ja polkimet olis kivat mutta kun ne ei käy sohvapöytään kiinni, ja sitten niille pitäisi keksiä jokin säilytyspaikkakin. Jostain on pakkko tinkiä.

Ajoin sen Nürburgringin 4h endurancen tvr:llä (...en muista mallia) ja olin maalissa 2kierrosta toiseksi tullutta edellä. Se oli itselle ihan maksimaalinen suoritus ja silti ulkoilin välillä niin että IRL kisa olisi jäänyt saletisti kesken. Paras kierros taisi olla 8.23,xxx eikä sekään ollut ehjä itselle "nappi" kierros. On kyllä vaativa rata rytminvaihdoksineen!
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Subarun aliohjaamisen saa kuriin kun säätää rankasti aurausta, en muista missä kohtaa itselläni oli, mutta "lähellä laitaa" joka tapauksessa. Isompi ongelma on löytää hyvä ajo rytmi missä kaikki 5 kierrosta pystyy ajamaan puhtaasti. Kun hyvä rytmi on löytynnyt ohitukset tulevat joka yrityksellä samassa kohtaa joten nekin voi ennakoida. johtajaa pitää ottaa 10 sekkaa/kierros kiinni. Kun se menee, niin se mene sitten helpolla

Fifiin keskikierroksilla ahtava turbo ja sitten kikkailua rajoittimen, vaihteiden ja virityspalikoiden kanssa, tässäkin aurauksen säädöllä iso vaikutus, joskaan ei niin iso kuin subarulla.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Vähän opettelua, siis säätöjen ja ajamisen kanssa, ja tuli se ykköstila sieltä lopulta. Aika epätasaista se on tuo oma räpellys. Edes viittä ehjää kierrosta en tunnu millään saamaan. Onneksi viimeisen kierroksen tsemppaus ja kierrosaika 2.02,760 pelastivat ja maalissa hyvää reilu puolitoista sekuntia.

Sitten Lotuksen rattiin vaikka inhoankin jo etukäteen sitä driftausta kun yrittää kiihdyttää mutkista ulos.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Senkin sai säädöillä pois - e tosin muista miten :mrgreen:

Lotus kisa oli mun mielestä helpoin, vaikka itsekkin ajattelin pelkkiä ärräpäitä kun siihen siirryin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Munkin mielestä Lotus-kisa oli yllättäen kaikista helpoin, vähiten sitä tarvitsi sahata. Perän sai kuriin kallistuksenvakaajan asetuksilla - olikohan perästä löysimmille asetuksille ja keulasta melkein täysille. Aavistuksen rengaskulmia ruuvasin myös. Kannattaa myös laittaa downforcet täysille että saa takarenkaille mutkissa lisäpitoa.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re:

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Ai niin , jos Vettel voittaa viikonloppuna mestaruuden niin kaikki GT5 käyttäjät saa lahjaksi sen red bull vettel härvelin kun muistaa viikon sisään sen pelissä lunastaa.
Kiitos tästä, olisi muuten mennyt täysin ohi koko homma. On aika vaikuttava teho/paino tollasessa :)

Tulevat lisälataukset (DLC) ovat erittäin vaatimattomia. Pari riisikippoa väritettynä vähän eri tavalla. Spa on varsin tervetullut lisä onnettomaan ratavalikoimaan, mutta klassikkoratojen pitäisi kuulua pelin hintaan imho :evil:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja DaViega »

http://eu.gran-turismo.com/fi/gt5news/d35241.html

Kyllä siihen nyt vähän muutakin tuli kuin riisikippoja. Mutta siinä olet oikeassa, että kuuluisi olla samaan hintaan kuin peli, tai vielä halvempi, eivät kuitenkaan ole niin laajoja paketteja
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja noose »

Huhhuh. Xboxissa rullaa forza 4 ja alla Giulia Sprint GTA Stradale kevyillä vireillä. Herranjestas kuinka loistavat äänet tähän on saatu. Nyt jäi kyllä GT5 pahasti jalkoihin.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja jknracing »

DaViega kirjoitti:http://eu.gran-turismo.com/fi/gt5news/d35241.html

Kyllä siihen nyt vähän muutakin tuli kuin riisikippoja. Mutta siinä olet oikeassa, että kuuluisi olla samaan hintaan kuin peli, tai vielä halvempi, eivät kuitenkaan ole niin laajoja paketteja
Toihan oli hyvä, että tuli vihdoinkin tuki G25/G27 rateille.

Meneeköhän vielä kauan, että tuolta "lisälatauskaupasta" pääsee ostamaan 75:n?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Taitaa tulla wunderbaumitkin myyntiin ennen sitä. Toi Spa:n rata on ainoa mistä voisi pari euroa maksaa, muut on ihan turhia. Haalareiden sijaan olisivat vaikka Zandvoortin ja Dijonin mallintaneet. Vähän on ikävä noita GT Legendsin ratoja.

Btw. Noi Chaparralin 2D ja 2J on aika lystejä autoja etenkin ringillä. Vaihteetkin on simppelit - kakkosta pesään kun vauhtia on 200 km/h ja kolmosta sisään kun mennään 300 km/h :lol: . Jos sais toivoa niin ennenkuin tulee taas 67. eri limited special edition versio mx-5:sta, NSX:stä tai GT-R:stä saati 59. evomalli galantista, niin jos välissä sais vaikka yhden McLarenin can-am auton tai jotain länsimaista edes.

Noi museokortit mitä jokaisen loggautumisen yhteydessä tulee ei taida sisältää Italialaisia autoja lainkaan - ei oo ainakaan mulle tullut.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^ Pitää nyt vaan toivoa, että niitä Alfoja ilmestyy saataville (mielellään ilmaiseksi) ennen wunderbaumeja ja karvanoppia!

Tulikin tuossa päivällä just ostettua katseluaikaa yhteen best motoringin pätkään ja huomasin että mullahan oli tuolla tilillä vielä 15 euroa vaikka muistelin että sielä oli vaan muutama euro. Noistahan sitä voi hyvin mielin sijoittaa sen neljä euroa tuon Span hankkimiseen.

Melko huima peli ajella toi lahjaksi tullut Red Bullin prototyyppi. Meinaa tulla mutkat silmille koko ajan... Palkintorahat oli kanssa ihan mukavat. Outoa oli vaan, että hopea ja kultapokaalista taisi molemmista saada 2 750 000.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jknracing kirjoitti:^ Pitää nyt vaan toivoa, että niitä Alfoja ilmestyy saataville (mielellään ilmaiseksi) ennen wunderbaumeja ja karvanoppia!

Tulikin tuossa päivällä just ostettua katseluaikaa yhteen best motoringin pätkään ja huomasin että mullahan oli tuolla tilillä vielä 15 euroa vaikka muistelin että sielä oli vaan muutama euro. Noistahan sitä voi hyvin mielin sijoittaa sen neljä euroa tuon Span hankkimiseen.

Melko huima peli ajella toi lahjaksi tullut Red Bullin prototyyppi. Meinaa tulla mutkat silmille koko ajan... Palkintorahat oli kanssa ihan mukavat. Outoa oli vaan, että hopea ja kultapokaalista taisi molemmista saada 2 750 000.
Jos ensin nappasit hopean ja sitten kullan, niin ihan oikein se menee. Se kulta on laskettuna kulta+hopea, jos et ole huomannut... Kulta 10miljoonaa = hopea 5miljoonaa. Saat hopean, tienaat kullasta toiset 5miljoonaa = 10miljoonaa yhteensä. Tosin tuossa on se, että pronssikin otetaan mukaan... Eli lyhyesti: Kultapokaalin kun pokkaa kertalaakista, saat "päävoiton, sisältää muut voitot"-tyylillä potin.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Ihan hyviä päivityksiä tuli 2.0 versiossa. G25/G27 tuki oli tervetullut, viimein sai jotakin toimintoja ratin punaisille painikkeillekin, vaikka G25:ssa onkin vain 2 painiketta. Formula GT kisassa tuntui että olisi myös tärinäefektiä lisätty kun kuva täristi kisan lopussa high speed ringillä nopeissa mutkissa niin ettei selkoa meinannut radasta saada :D Kabiiniuudistuksetkin oli ihan kivat standardiautoihin, ehdin kolmea standardiautoa kokeilla ja kaikissa oli erilaiset, joskin aika ankeat silhuetit. 156:n kabiinisilhuetti ei mittariston kyhmyjen osalta ollut kyllä tötterömallinen, mistä miinusta. Hienoa että tekevät näitä päivityksiä kuitenkin, jospa ne kabiinit vielä päivitetään aidon näköisiksi jossain vaiheessa.

Petyin hieman kun 1000. auton hankinnan jälkeen sai palkinnoksi vaan jonkun collector trophyn.. :silly: Se punavalkoinen Ford GT mark IV Le Mans olisi vielä hankkimatta, muuten alkaa olla kaikki nähty. En panisi pahakseni minäkään jos tulisi mielenkiintoisia auto- ja ratapäivityksiä, muuten voi alkaa kohta kiinnostus hiipumaan. Riisikipot ja nascarautot ei paljoa nappaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Itsekkin porhalsin juuri 156 kokeilemaan uudella sisänäkymällä :lol: Hyvä että tuli, vaikka onkin pelkistetty, kutenkin paremmin sa tunteen, että olisi auton sisällä kuin puskuri kamerassa.

Meni se Suzuka 2 kierroksella läpi, 3 kokeilin, meni viiminen mutka pitkäksi (eli hidasti) ja siitä ei sitten otettu aikaa, kello pysähty kohtaan 1:13 ja rapiat, jos tuota viitsisi suhlata, niin pääsisi parin sekunnin sisään 1. sijan ajasta joka oli 1:04. Hurja laite, jarruja pitää käyttää vain kevyesti varpaanpäillä, mutta ohjata pitää välillä ihan tosissaan, tuntuu menevän vähän miten sattuu välillä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Redbullissa toimiii yksi asia aina. Nopeus. Katsokaapas huipputyyppien replyt - peli huutaa, että aja 2.vaihteella niin tää kiskoo nelosella - jopa vitosella, vauhtia 250kmh (järki sanoo et pitää hidastaa sataseen ainakin :D)
Se on ihan sekopäinen verme. Kiihtyy nopeammin kuin raketti - kirjaimellisesti, kääntyy paremmin kuin formula o_O

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:En panisi pahakseni minäkään jos tulisi mielenkiintoisia auto- ja ratapäivityksiä,
Ahvenistosta voisin maksaa vaikka vitosen, enkä kiroaisi "liian kallista" hintaa yhtään.

Aquatica kirjoitti:
jknracing kirjoitti:Palkintorahat oli kanssa ihan mukavat. Outoa oli vaan, että hopea ja kultapokaalista taisi molemmista saada 2 750 000.
Jos ensin nappasit hopean ja sitten kullan, niin ihan oikein se menee. Se kulta on laskettuna kulta+hopea, jos et ole huomannut... Kulta 10miljoonaa = hopea 5miljoonaa. Saat hopean, tienaat kullasta toiset 5miljoonaa = 10miljoonaa yhteensä. Tosin tuossa on se, että pronssikin otetaan mukaan... Eli lyhyesti: Kultapokaalin kun pokkaa kertalaakista, saat "päävoiton, sisältää muut voitot"-tyylillä potin.
Onko toi mennyt aina noin? Ihan niinkuin joskus olisi ollut niin, että suoraan kullalle ajamalla ne alemmat palkintorahat jäi tienaamatta. Saatan kyllä muistaa väärinkin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jknracing kirjoitti: Onko toi mennyt aina noin? Ihan niinkuin joskus olisi ollut niin, että suoraan kullalle ajamalla ne alemmat palkintorahat jäi tienaamatta. Saatan kyllä muistaa väärinkin.
Muistat väärin :) Kaverin kanssakin heti julkaisun jälkeen ihmeteltiin hetki, kunnes älyttiin tuo homman toiminta.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja OL »

Jos on edes hitunen kiinnostusta suomiporukalla GT5:n pelaamiseen netissä, niin tällä viikolla on loistava mahdollisuus tutustua Varikkosuoran ajoihin. Tuolla on nimittäin yleensä aina joku hiukan vakavampimielinen sarja käynnissä, jonka lisäksi ajetaan viikoittain Löysät&Letkeät. Näitä kisoja ajetaan aina torstaisin ja sunnuntaisin ja niissä on vaihtuva teema. Ja tämän viikon teema on ei enempää eikä vähempää kuin Alfa Romeo!

Varikkosuora.org - Etusivu (nyt päällimmäisenä L&L Alfa Romeo mainos)
Forumit

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Sain tuollaisen Ferrari GT experience ratti+polkimet setin.
Ei vaan polkimet toimi, tai toimii mutta väärät asetukset. Miten niitä voi vaihtaa kun asetuksissa on pelkkiä Logitekin ratteja?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^ Noin kolmen sekunnin googlettamisella.

The Ferrari GT 3 in 1 will work with GT5 but as it is not a supported wheel, the game does not recognise it. Any changes to any of the 5 preset wheels already loaded in Hardware Options will therefore be ignored.

You therefore need to reconfigure the 1P/2P D-Pad handset in "Controller Setup" and reconfigure those settings instead.

I suggest setting the Wheel up as the 2nd controller, leaving your frst one as the normal 6axis controller.

The included notes in the box says:
1) Set the wheel to high sensitivity (by selecting the D Pad/Left & Right paddles together - the red LED will flash slowly to confirm constantly).
Then set:
2) Accelerate on R2
3) Brake on L2
4) Shift Up on R1
5) Shift Down on L1
6) Rear View on L3 and/or R3
7) Left & Right View on D-Pad Left & Right

Final point is that the rumble feature will not work either not being a supported wheel. I have just bought this wheel set today but it will suffice at it is far more accurate than the pad and until I can save up for the cheapest Logitech wheel & pedal set (approx. £110).

http://community.eu.playstation.com/t5/ ... p/12115314
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Armour
Viestit: 69
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 12:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Armour »

Kaivoin pitkästä aikaa GT5:n esiin ja jatkoin siitä mihin joskus jäin. Tuntuu taas mukavalle. Viimeksi Top Gearin specialit tuntui tosi vaikeilta, kun ei tajunnut tehdä niitä säätöjä. Abs ja ajonhallinta täysille niin johan alkoi kultapokaaleja satamaan. Nyt taistelen Nürburgringillä sadekelillä vuoden -54 300:lla Mersulla. Hopeaa on jo, mutta kultaan on vielä yli sekuntti matkaa. Sebastin Löeb-rallissa Eigerilla en ole vielä päässyt edes podiumille.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

OL kirjoitti:Jos on edes hitunen kiinnostusta suomiporukalla GT5:n pelaamiseen netissä, niin tällä viikolla on loistava mahdollisuus tutustua Varikkosuoran ajoihin. Tuolla on nimittäin yleensä aina joku hiukan vakavampimielinen sarja käynnissä, jonka lisäksi ajetaan viikoittain Löysät&Letkeät. Näitä kisoja ajetaan aina torstaisin ja sunnuntaisin ja niissä on vaihtuva teema. Ja tämän viikon teema on ei enempää eikä vähempää kuin Alfa Romeo!

Varikkosuora.org - Etusivu (nyt päällimmäisenä L&L Alfa Romeo mainos)
Forumit
Tää oli hyvä vinkki, kiitos tiedosta. Täytyy ruveta taas hankamaan GT:a kun sain vihdoin ostettua motonetistä pelipenkikin :-D Huomenna alkaa harjoittelu.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

GPS Track Day Unit Coming Soon to Gran Turismo 5

Ahvenisto ei liene tulevaisuudessakaan tuettu rata.. :(

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Harvinaista herkkua, mahduin onlineskaboissa Toscanan reverse sorapikataipaleen time trialissa tuloslistoille sijalle 115. Parhaana suomalaisena. 8) No ei oo pitkäikäinen ilo , mutta silti :-D

Inhottava hyppyri oli kun lähes poikkeuksetta hylkäsi kierroksen alastulon takia.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

En ole pelaillut tätä (tai oikeastaan juuri mitään muutakaan) puoleen vuoteen :(

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kiireen takia sama juttu... voisi repästä ja laittaa taas vähän Alfabbs peliä pystyyn

Harmi kun ei saa järjestettyä 15min harjotukset, 10 min aika-ajo ja sitten 10-20 kierroksen kisa "GP:tä"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Sain hommattua peli tossa kuukausi sitten itselle, mutta aika vähällä pelailulla ollut. Mutta online ajelu voisi olla mukavata, jonkunhan se jumbosijakin on otettava :?

edittiä: poimin ylös psn tunnuksia mitä nyt löysin ketjusta,lisäilen kun muistan. Minut halutessaan löytää samalla nimimerkillä kuin foorumillakin.
Viimeksi muokannut azorblade, 04 Kesä 2012, 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

GT Academyyn voi nyt osallistua myös suomesta Kesäkuusta alkaen? Toinen uutinen aiheesta. Eipä tuo ainakaan Toukokuussa ollut mahdollista, eikä ole aiempinakaan vuosina Suomea mukaan kelpuutettu.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Väärin. Olen jopa itse osallistunut GT Academyyn, tuo oli aikaan ennen kuin GT5 julkaistiin. Oiskos ollut saman vuoden kesänä, kun julkistus oli. Parhaimmillaan olin sijalla 115... :(

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Academy taas myös suomessa nyt Tammikuusta lähtien, mutta vaatii Academy editionin pelistä :| Aika turhauttavaa olisi ostaa peli toiseen kertaan pelkästään tuon takia.

Uusi Corvette C7 on just tullut ilmaisena DLC:nä ladattavksi. Pakkolataus.

http://youtu.be/MDQP85h1_3s" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulla on Academy Edition. Mukana tuli koodi. Valitettavasti kyseistä koodia ei voi käyttää, kun se ei ole aktivoitu - ja se expiroitui muistaakseni tammikuun 13.päivä.... "Academy Challenge"-nimellä tais kulkea.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Onko tuosta 155:stä hajua, että mistä sen voittaa? Vai pitääkö vaan sorvailla aikansa ja kytätä, josko käytettyihin ilmaantuis ostettavaksi?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Muistaakseni ostin sen käytettynä eikä vissiinkään oo missään palkintona.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Ei taida olla palkintona. Todennäköisesti löytyy myös joskus Collectors' Dealershipistä jos sinne tulee joku touring car setti. Ja tuurilla voi tietysti saada ticketistä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täälläkin kun tuosta puhuttu; "GT5 ei ole realistinen" "Ei sen avulla opi ajamaan". ...

http://jalopnik.com/5982998/gt-academy- ... e-too-fast" onclick="window.open(this.href);return false;

Jostain syystä britti-GT:ssä ollaan eri mieltä ;)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Gran Turismo 5 ps3

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^ :lol:

Juuri pelattiin taas kaverin kanssa split screeniä ja kyllä oli hauskaa! Old timer Alfat alle ja radalle 8) Hyviä tasoituskertoimia saa esim kun laittaa nopeammalle kuskille kovemmat renkaat. Harmi ettei arcade splitissä voi säätää autoja :( Paras olisi kun voisi aerodynamiikkaa ja tehoa säätämällä tasoittaa puntteja. Renkaat tekee niin isoja eroja.

Olis mahtavaa ajaa oikeastikin, mutta köyhälle tämä on hyvä korvike. Tuskin tuo fysiikan mallinnus ihan kohdallaan on, mutta varmasti opettaa ajamista. Tuon uutisen perusteella paremmin kuin osasin ajatella! Erilaisten autojen käytös ja korjaus liikkeet luistoissa menee selkärankaan väkisinkin. Tosin vähän sillä varauksella että käyttää rattia ja polkimia :) G27 on kyllä tuntumaltaan hyvä 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin