Formula 1, kausi 2011

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Olipas magee kisa.
Buttonilta mahtava ajo ja Schumikin sinnitteli hyvin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 978
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Paikkakunta: Veikkola

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Kyllähän se näin on, että märällä kelillä tapahtuu. Harmittaa vähän Vettelin ajovirhe, mutta Button teki kyllä upean nousun. Onneksi MTV3 näytti sen loppukisan suorana, niin ei tarvinnut enää netistä tihrustaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.youtube.com/watch?v=XEFDfctC_6M

Turva-autolla tehtiin taas kaikki voitava kisan latistamiseksi. Onneksi siinä ei kuitenkaan täysin onnistuttu. (punainen lippu oli ehdottomasti oikea päätös mutta n+1 kierrosta turva-auton perässä lähinnä huono vitsi)

Moderni F1 kisa märällä radalla:
- pakotetaan kaikille sadekelin renkaat
- ajetaan turva-autoletkassa
- vaihdetaan heti välikelin renkaat kun turva-auto poistuu

Ihmetyttää, miksi Pirelliltä on edes vaadittu saderenkaiden kehittämistä kun sellaisissa olosuhteissa, missä ne toimisivat, ei edes ajeta. :crazyeyes:
VMP

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Juu, ja sellainen vielä lisäksi, että kukaan tilastonikkari ei taida olla laskenut, kuinka monta sekuntia Button sai Vetteliä kiinni turva-autoepisodien vuoksi. Ehkä se olisikin vaikea homma, sillä sen verran monta kertaa keltavilkku letkaa veti.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Minunkin mielestä kierrettiin liian paljon turva-auton perässä, ei kait ne oikeasto odota, että sade loppuu täysin ja rata on kuiva? Monsuuni renkaat takaisin jos ei muuta keksi ja tehon rajoitus päälle, Kun Charlie painaa nappia, tippuu tehot 75% alkuperäisestä. ja eikun radalle!

Mutta, oli se silti hurja kisa! koko 4 tuntia piti kattoa, kun ei tohdinnu lopettaa, viis siitä kuka voittaa ja millä autolla, olisi ollut millä tahansa kuski/talli yhdistelmällä yhtä herkullinen.

Vettelin karvas 2-sija saattoi olla paha, nyt tulee entistäkin sisuuntuneempi Der Seb, joka on päättännyt olla tekemättä virheitä :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Urbaani legenda:
jotkut moottorivalmistavat saakin käyttää enemmän pakotuhnutinta kuin 10% täyden kaasun pakokaasuvirtauksesta. FIA osaa :lol:

Esim. Renault on käyttänyt 50% virtausta pakoventtiilien jäähdytykseen jo vuonna 2009. Koska moottoria ei saa muuttaa Renault saanee, luotettavuuteen vedoten, käyttää 50% virtausta tuon 10% sijaan.

Ottaen huomioon, että FIA:lla on ollut täysi kontrolli ja pääsy ECUihin, melko käsittämätöntä etteivät tuon vertaa ole dataa tutkineet ennenkuin sääntötulkintaansa muuttivat.
VMP

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ja sama renault puljaa jostain mersujen moottorin ominaisuudesta jolla tulee enemmän pakokaasuja
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... ulisseissa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

mattijus kirjoitti: Esim. Renault on käyttänyt 50% virtausta pakoventtiilien jäähdytykseen jo vuonna 2009. Koska moottoria ei saa muuttaa Renault saanee, luotettavuuteen vedoten, käyttää 50% virtausta tuon 10% sijaan.
Nyt taitaisi olla mahdollista, että kaasuläpän tyypistä riippuen tuo 50% saattaisikin olla 68% :lol:
VMP

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Absoluuttista faktadokumentointia pakotuhnuttimista. Isot erot on laitteissa.

Mersu:
http://www.youtube.com/watch?v=7hkv6EFrQUs

Juomatehdas:
http://www.youtube.com/watch?v=S3GnBmk-0CM

Lotusladarenaultmikälie, se mustakulta kuitenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=r3riCkqenTA


EDIT:
Verrokiksi Williams Cosworth (jossa ei tuhnutinta ole):
http://www.youtube.com/watch?v=l9CEi_NiwQs
VMP

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Formula 1, kausi 2011

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Pitäiskö jo avata F1 2012 -ketju? Mielenkiintoa ensi kauteen tuo varmasti se, jos Kimin Williams-sopimus toteutuu. Mielenkiintoa riittää varmasti myös siinä, joutuuko Kimi tarkistamaan juomavalikoimaa arabirahoittajien vuoksi. Muistaakseni Keke joutui juomaan maitoa aikoinaan kun oli arabirahaa tiimin takana :mrgreen:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Formula 1, kausi 2011

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Kauden paras uutinen tuli sitten kauden päätyttyä: Kimi Rellulle (eiku Lotarille).
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
ilu
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 17:51
Car(s): Honda Accord 2.0 -07, Ex: Alfa Romeo 147 2.0 TS -06, Ex: Honda Prelude 2.3 -93

Re: Formula 1, kausi 2011

Viesti Kirjoittaja ilu »

-

Vastaa Viestiin