Formula 1, kausi 2011
Valvoja: Moderators
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Olipas magee kisa.
Buttonilta mahtava ajo ja Schumikin sinnitteli hyvin.
Buttonilta mahtava ajo ja Schumikin sinnitteli hyvin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
http://www.youtube.com/watch?v=XEFDfctC_6M
Turva-autolla tehtiin taas kaikki voitava kisan latistamiseksi. Onneksi siinä ei kuitenkaan täysin onnistuttu. (punainen lippu oli ehdottomasti oikea päätös mutta n+1 kierrosta turva-auton perässä lähinnä huono vitsi)
Moderni F1 kisa märällä radalla:
- pakotetaan kaikille sadekelin renkaat
- ajetaan turva-autoletkassa
- vaihdetaan heti välikelin renkaat kun turva-auto poistuu
Ihmetyttää, miksi Pirelliltä on edes vaadittu saderenkaiden kehittämistä kun sellaisissa olosuhteissa, missä ne toimisivat, ei edes ajeta.
Turva-autolla tehtiin taas kaikki voitava kisan latistamiseksi. Onneksi siinä ei kuitenkaan täysin onnistuttu. (punainen lippu oli ehdottomasti oikea päätös mutta n+1 kierrosta turva-auton perässä lähinnä huono vitsi)
Moderni F1 kisa märällä radalla:
- pakotetaan kaikille sadekelin renkaat
- ajetaan turva-autoletkassa
- vaihdetaan heti välikelin renkaat kun turva-auto poistuu
Ihmetyttää, miksi Pirelliltä on edes vaadittu saderenkaiden kehittämistä kun sellaisissa olosuhteissa, missä ne toimisivat, ei edes ajeta.

VMP
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Minunkin mielestä kierrettiin liian paljon turva-auton perässä, ei kait ne oikeasto odota, että sade loppuu täysin ja rata on kuiva? Monsuuni renkaat takaisin jos ei muuta keksi ja tehon rajoitus päälle, Kun Charlie painaa nappia, tippuu tehot 75% alkuperäisestä. ja eikun radalle!
Mutta, oli se silti hurja kisa! koko 4 tuntia piti kattoa, kun ei tohdinnu lopettaa, viis siitä kuka voittaa ja millä autolla, olisi ollut millä tahansa kuski/talli yhdistelmällä yhtä herkullinen.
Vettelin karvas 2-sija saattoi olla paha, nyt tulee entistäkin sisuuntuneempi Der Seb, joka on päättännyt olla tekemättä virheitä
Mutta, oli se silti hurja kisa! koko 4 tuntia piti kattoa, kun ei tohdinnu lopettaa, viis siitä kuka voittaa ja millä autolla, olisi ollut millä tahansa kuski/talli yhdistelmällä yhtä herkullinen.
Vettelin karvas 2-sija saattoi olla paha, nyt tulee entistäkin sisuuntuneempi Der Seb, joka on päättännyt olla tekemättä virheitä

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Urbaani legenda:
jotkut moottorivalmistavat saakin käyttää enemmän pakotuhnutinta kuin 10% täyden kaasun pakokaasuvirtauksesta. FIA osaa
Esim. Renault on käyttänyt 50% virtausta pakoventtiilien jäähdytykseen jo vuonna 2009. Koska moottoria ei saa muuttaa Renault saanee, luotettavuuteen vedoten, käyttää 50% virtausta tuon 10% sijaan.
Ottaen huomioon, että FIA:lla on ollut täysi kontrolli ja pääsy ECUihin, melko käsittämätöntä etteivät tuon vertaa ole dataa tutkineet ennenkuin sääntötulkintaansa muuttivat.
jotkut moottorivalmistavat saakin käyttää enemmän pakotuhnutinta kuin 10% täyden kaasun pakokaasuvirtauksesta. FIA osaa

Esim. Renault on käyttänyt 50% virtausta pakoventtiilien jäähdytykseen jo vuonna 2009. Koska moottoria ei saa muuttaa Renault saanee, luotettavuuteen vedoten, käyttää 50% virtausta tuon 10% sijaan.
Ottaen huomioon, että FIA:lla on ollut täysi kontrolli ja pääsy ECUihin, melko käsittämätöntä etteivät tuon vertaa ole dataa tutkineet ennenkuin sääntötulkintaansa muuttivat.
VMP
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ja sama renault puljaa jostain mersujen moottorin ominaisuudesta jolla tulee enemmän pakokaasuja
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... ulisseissa
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... ulisseissa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Nyt taitaisi olla mahdollista, että kaasuläpän tyypistä riippuen tuo 50% saattaisikin olla 68%mattijus kirjoitti: Esim. Renault on käyttänyt 50% virtausta pakoventtiilien jäähdytykseen jo vuonna 2009. Koska moottoria ei saa muuttaa Renault saanee, luotettavuuteen vedoten, käyttää 50% virtausta tuon 10% sijaan.

VMP
Absoluuttista faktadokumentointia pakotuhnuttimista. Isot erot on laitteissa.
Mersu:
http://www.youtube.com/watch?v=7hkv6EFrQUs
Juomatehdas:
http://www.youtube.com/watch?v=S3GnBmk-0CM
Lotusladarenaultmikälie, se mustakulta kuitenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=r3riCkqenTA
EDIT:
Verrokiksi Williams Cosworth (jossa ei tuhnutinta ole):
http://www.youtube.com/watch?v=l9CEi_NiwQs
Mersu:
http://www.youtube.com/watch?v=7hkv6EFrQUs
Juomatehdas:
http://www.youtube.com/watch?v=S3GnBmk-0CM
Lotusladarenaultmikälie, se mustakulta kuitenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=r3riCkqenTA
EDIT:
Verrokiksi Williams Cosworth (jossa ei tuhnutinta ole):
http://www.youtube.com/watch?v=l9CEi_NiwQs
VMP
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Formula 1, kausi 2011
Pitäiskö jo avata F1 2012 -ketju? Mielenkiintoa ensi kauteen tuo varmasti se, jos Kimin Williams-sopimus toteutuu. Mielenkiintoa riittää varmasti myös siinä, joutuuko Kimi tarkistamaan juomavalikoimaa arabirahoittajien vuoksi. Muistaakseni Keke joutui juomaan maitoa aikoinaan kun oli arabirahaa tiimin takana 

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Formula 1, kausi 2011
Kauden paras uutinen tuli sitten kauden päätyttyä: Kimi Rellulle (eiku Lotarille).
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.