Uusimmassa TM:ssä on tuo Focus testissä, hintaa on aika sama kuin GTA. Taitaa kuitenkin mennä niin että RS:ää myydään enemmän kuin GTA:ta. Toisessa ahdin toisessa vapari mutta muuten etuvetoja jne. En nyt tarkoita että olisivat samanlaisia muuten
Ollakseen voorti niin aika onnistunut, muuten kyllä karsee..
Minulla oli tuossa autonhankintaprosessissa keväällä Alfaa vastassa Focus ST170, joka oli kyllä erittäin kiva auto ajaa. Ajotuntumalta Focus oli jopa parempi kuin tilaamani 156 V6.
Päätös Alfan puolesta tapahtui seuraavasta:
Tunnelma Focuksen koeajon jälkeen:
Olipas näppärä peli... ihan kiva.. mitäs muita vielä koeajaisi?
Tunnelma Alfan koeajolla 500m jäkeen...
Ei ...tana, kun on hieno peli... pakko saada... on vähän veltto alusta, mutta niitähän saa kaupasta... Tuo moottorin ääni ei ole tältä planeetalta...
Tuosta tuli mieleeni, käytin 156:n ruostesuojauksessa viime viikolla. Samaan aikaan oli hallissa '01 Focus, pohjastaan täysin mätä. Kaveri kertoi, että hänellä käy lähes viikoittain tuoreita Focuksia, jotka ovat lähes kaikki jo kivassa ruosteessa. Sääliksi käy ihmisiä, jotka kyseiseen autoon sortuu. Tehtaalla vedetään pohjaan halpa "maali" ja ensimmäiset suolakelit tekevät tehtävänsä.
Alfassa oli kynnyskoteloissa alkavaa pintaruostetta, mikä on kuulemma täysin normaalia tuon ikäisessä (4v.) autossa. Muuten ihan ok.
steelduck kirjoitti:Minulla oli tuossa autonhankintaprosessissa keväällä Alfaa vastassa Focus ST170, joka oli kyllä erittäin kiva auto ajaa. Ajotuntumalta Focus oli jopa parempi kuin tilaamani 156 V6.
aika usein on niin että pienempi auto on parempi ajoltaan, focusta lähempänä olisi 147 minun mielestäni. Ja ottaen huomioon että 156 alkaa jo olemaan vanhentuva malli niin.. muut ovat jo kuroneet kiinni. Silloin kun 156 ilmestyi sitä pidettiin yleisesti parhaana sen kokoluokan autoista.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Focus RS ja GTA on (minulle) ihan eri sarjan autoja. Ihan kuin Escort ja Bertone coupet aikoinaan . Toisessa on tyyliä ja toinen on vaan kaikuva peltipurkki.
TM:ää en ole lukenut, mutta eikös siinä Focuksen RS:ssä ole se kamala sininen hardcore-sport sisustus - siis sarjassa "kova rassi"? Nelipistevyöt vielä niin koko lippis-imago auto olisi täydellinen. Ulkomuoto on kyllä koko lailla ok RS:ssäkin.
Kovasti arvostamani EVO jätti tammikuun numeron The Ultimate Test -artikkelissa RS:n kahdentoista vuoden evomaisimman auton joukossa viimeiseksi, vaikka ilmeisesti muualla lehdistössä autoa on vain kehuttu.
Tässä vähän lainausta loppukommenteista: 'The Focus RS looks terrific. It's also the quickest hatch we've ever figured, 0-60 in less than 6 secs, and in skilled hands on the race circuit it's a seriously rapid device. It's spec is mouthwatering. And it costs a smidge under £20K. It's problem is that on the road it doesn't feel massively quicker than the £13K Clio, and for that performance gain you have to put up with old-fashioned turbo lag, a ride so stiff it affects the handling, and a substantial torque steer. It was supposed to be a uncompromised driving machine - but with front-drive it was saddled with the biggest compromise of all. The Quaife diff helps - most of the time - but with this sort of spiky power delivery it really had to we 4wd. As Vivian says, 'it falls between two stools and ends up being neither fun-time hot hatch nor full-on pseudo rally weapon''.
EVO ei myöskään pitänyt 156 GTA:sta syistä jota en ikinä täysin ymmärtänyt, tähän testiin sitä ei otettu koska 'The Alfa 156 GTA we found to be deeply flawed when we drowe it extensively, and the same went for the Maserati 4200GT'.
147 GTA:ta taas ei ollut saatavilla jutun tekoon mennessä ja 'Besides, in terms of pure driving thrills, we reckoned the Focus RS had the edge'.
Hyvä lehti, ne ei vaan diggaa Alfoista.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
GTA kirjoitti:Focus RS ja GTA on (minulle) ihan eri sarjan autoja. Ihan kuin Escort ja Bertone coupet aikoinaan . Toisessa on tyyliä ja toinen on vaan kaikuva peltipurkki.
Tässä lähinnä tarkoitin samaa hintaluokkaa, johon voisi lisätä Leon Cupra R joka myöskin on koeajossa TM:ssä.
eikös siinä Focuksen RS:ssä ole se kamala sininen hardcore-sport sisustus