Minähän siellä.Emännän kanssa ulkoilmakahveita juotiin lähellä
Kerropas vähän lisää autosta. Vuosimallia, teknisiä tietoja yms... Niin ja meinasitko ihan käyttöautoksi vai harrasteluun? Oletan ulkomailta tuoduksi, joten pitää kysyä, että oliko pahat verot?
Tämä on joskus Italiasta ostettu Saksaan,josta minä sen syyskuussa hain.Moottori on kaksilitrainen(287hv),manuaalilaatikolla(6+1).Vuosimalli -95,ajettu alle 100k.Käytännössä seisonut viimeiset 5 vuotta,syksyn mittaan 4000 nyt tullut iloisia kilometrejä mittariin lisää ja uusi maalipinta pari viikkoa sitten(rosso scuderia).Talveksi jää nyt seisontaan,käyttöharrasteauto kuitenkin tulee olemaan niinkuin nuo kaikki minulla ovat.
Veropäätös tuli myös pari viikkoa sitten,lievästi sanoen törkeä.Siksi rekisteröinti jää kevääseen.
Hieno peli tuo QP, onnitellut
Itsekin miettinyt pitkaan sellaista, mutta verot ovat pysaytaneet minua.
Miten rakas tulli laskee noiden hintoja, kun niita ei kaytanossa suomessa ole?
Millaista fiilis on, tuleeko voima rajahtavasti esiin kun turbot alkavat puhaltaa vai ihan linaarisesti?
Olisi mielenkiintoista tietaa millaiset verot tulli on ilmoitanut sita, vaikka privalle jos mahdollista.
Onhan tuolla nettiautossa ollut yksi Quattroporte maaliskuusta asti myynnissä http://www.nettiauto.com/maserati/quattroporte/3842428" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
On saattanut toikin vaikuttaa verottajan stetsonista vedettyyn veroarvioon
Mielenkiintoisista bongauksista tuli mieleen vanha 90-luvun alun bongaus Helsingissä, eli Lamborghini LM002 . Tuli pikku pätkä perässä ajeltua ja nautiskeltua mahtavasta äänimaailmasta Noitahan tehtiin vain 301 kpl ja oli aika hämmästys kun sellaisen bongasi silloin suomen kilvissä. Vieläköhän mahtaa suomesta löytyä? Lambo oli vaan 10 vuotta edellä aikaansa noiden SUV:iensa kanssa. Paljon tylymmän näköinen peli se oli kun nämä myöhemmät bling-bling sisustajahummerit.
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Mielenkiintoisista bongauksista tuli mieleen vanha 90-luvun alun bongaus Helsingissä, eli Lamborghini LM002 . Tuli pikku pätkä perässä ajeltua ja nautiskeltua mahtavasta äänimaailmasta Noitahan tehtiin vain 301 kpl ja oli aika hämmästys kun sellaisen bongasi silloin suomen kilvissä. Vieläköhän mahtaa suomesta löytyä? Lambo oli vaan 10 vuotta edellä aikaansa noiden SUV:iensa kanssa. Paljon tylymmän näköinen peli se oli kun nämä myöhemmät bling-bling sisustajahummerit.
Käsittääkseni tuo myytiin itänaapuriin jo vuosia sitten.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
MiNkO^^ kirjoitti:
Tässä viel kuva "normi" Smartista.Tätä mallia 6kpl Suomessa.
Ihan heti ei päällepäin tietäisi Brabuksen versioksi tuo "föörfööriä"? Niin no, siis "normi" siinä mielessä että eivät ole tuota Roadster-mallia. Eipä silti, ei niitä pieniä fortwo- koppimopojakaan niin montaa ole suomen teillä.
Loppukesällä tuli Korppoon kuivatelakalla bongattua Wiiman kokoama Volvon bussi. Ilmeisesti n. 60-luvun alun malli on nyt kyseessä. Auto ei ole ilmeisesti hetkeen liikkunut, sillä sen verran käyttämättömältä ympäristö vaikutti eikä sisälläkään näyttänyt olevan kovin siisti tunnelma.
pitkämies kirjoitti:^ Treella näkee sillointällöin pariakin eri yksilöä noita MG-farkkuja.......Mielenkiintoinen kampes.
PS: eikös ne värkänneet sedaniin jonkun pienen sarjan Mustangin vinkkelikasilla ja takapotkuna??
Näitä oli tarjolla hiljattain Lohjan Laatuauton huutokaupassakin. Sekä pitkällä katolla että sedanina (tosin sedan tais olla Rover 75, mutta kasilla kuitenkin).
MG-Farkku kasilla olis varsin messevä koirankuljetin.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
^^ Tuota itsekin pohdin. Tarkoitus oli poiketa huutokaupassa, lähinnä juuri noiden kasikoneisten Roverin/MG:n takia, mutta oli liian vaikea sovittaa aikatauluun. Silloin parivuotta sitten Crosswagoniin loppujen lopuksi päätyessäni yhtenä vaihtoehtona oli juurikin tuollainen MG, paria kävin koeajamassakin. Silloin hintataso Hollannissa pyöri 15 keur:sta ylöspäin, ei todellakaan paha. Nyt näköjään halvimmat vähän päälle kymppitonnin.
pitkämies kirjoitti:^ Treella näkee sillointällöin pariakin eri yksilöä noita MG-farkkuja.......Mielenkiintoinen kampes.
PS: eikös ne värkänneet sedaniin jonkun pienen sarjan Mustangin vinkkelikasilla ja takapotkuna??
Näitä oli tarjolla hiljattain Lohjan Laatuauton huutokaupassakin. Sekä pitkällä katolla että sedanina (tosin sedan tais olla Rover 75, mutta kasilla kuitenkin).
MG-Farkku kasilla olis varsin messevä koirankuljetin.
Näitä huutokaupan kasikoneisia itsekin kuolasin, mutta niissähän ei ollut kilpiä. Onko nämä liikenteessä nähdyt yksilöt olleet ihan (Suomi)kilvellisiä?
Abarth kirjoitti: Onko nämä liikenteessä nähdyt yksilöt olleet ihan (Suomi)kilvellisiä?
Mikkelin MG ainakin on suomikilvissä. Nettiautossa on yksi V8 myytävänä: http://www.nettiauto.com/mg/zt/3225381" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;. Sitä ei näköjään ole rekisteröity Suomeen, mitkä lie Viron siirtokilvet siinä on. Kuvissa näkyy muuten taustalla aikamoinen määrä erilaisia Brittiautoja, on niihinkin näköjään joku liike erikoistunut.
Carlo Coppa kirjoitti:... Nettiautossa on yksi V8 myytävänä: http://www.nettiauto.com/mg/zt/3225381" onclick="window.open(this.href);return false;. Sitä ei näköjään ole rekisteröity Suomeen, mitkä lie Viron siirtokilvet siinä on. Kuvissa näkyy muuten taustalla aikamoinen määrä erilaisia Brittiautoja, on niihinkin näköjään joku liike erikoistunut.
Tuo Laatuvaunu Oy on kilometrin päässä minun asuinpaikastani mistä johtuen Rover/MG/Jaguar/Lotus-akselin brittiautoja pyörii kotinurkilla aika usein. Välillä vähän eksoottisempiakin.
Kyllähän tuollainen V8 MG olisi todella hieno kapine. Persaukisena ja nykyisellä km suoritteella ei vaan budjetti kestä. Roverin merkillä varustettua 75 farkkua dieselinä himoitsin, mutta päädyin sitten ostamaan V70:n. Rover 75 / MG ZT kolahtaa meikäläiselle samoin kuin vaikkapa Alfa 156/159 tai Lancia Kappa. Todella kauniita autoja omissa luokissaan.
^ Taisin bongata saman yksilön viimeviikolla itsekin. Suomen kilvissä. Jäin miettimään, millainen talvirengastus mahtaa olla alla. Toinen varsin eksoottinen talvinen käyttöauto on usein Espalla parkissa oleva musta QP.
^No perhana, mä sain aikanaan exän kautta kutsun katsomaan noita autoja, hitto kun ei tullut mentyä Taitaa olla aika ainutlaatuinen kokoelma, ainakin pohjoismaassa!
Samalla p-paikalla Syöksysämpylä, maski näyttää siltä ihan ekalta mallilta, kai jostain 50-60-luvulta? Samoin Opel Manta. Nuo on vissi ns. päivittäisajossa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
No joo, noitten historiallisten ralli-autojen arvoa ei varmaan voi ees kunnolla määritellä; edes auton kisahistorian mukaan. Ja mitä noihin Ferrareihin tulee; niin viimeinkin voi lopettaa sitten huhut siitä, että onko Suomessa 288GTO:ta tai 512BBi:tä.
Olis nyt hommannut kokoelmaansa Alenin tai Toivosen 037:n kun oli Mikkolan Audinkin haalinut tai vaikka sen 037 Stradalen. Alenilla taitaa se Stradale kuitenkin olla tallissa?
Tai sitten en vaan kuvista huomannut ja se 037 oli jossain piilossa. Stratos ja 037 tulis Lancian tehdaskuskikonkarin ja maailmanmestarin kokoelmissa olla vaikkei aktiiviurallaan niiden puikoissa olisi ollutkaan, jotta kokoelma olisi täydellinen.
Onkohan Celicassa muuten sääntöjen mukaiset turborajoittimet