Alfa jälleen kotona. Nyt on uutta maalia kyljessä ja kalvoa ikkunoissa. Tulis vielä semmonen nätti kuvauskeli.. alkuhätiin piti kuitenkin aneemisessa kelissä aneemisella kuvauskalustolla ottaa jotain räpsyä josta nyt vähän saa osviittaa mitä siitä tuli, livenä paaaaljon nätimpi
sallas kirjoitti:Alfa jälleen kotona. Nyt on uutta maalia kyljessä ja kalvoa ikkunoissa. Tulis vielä semmonen nätti kuvauskeli.. alkuhätiin piti kuitenkin aneemisessa kelissä aneemisella kuvauskalustolla ottaa jotain räpsyä josta nyt vähän saa osviittaa mitä siitä tuli, livenä paaaaljon nätimpi
h_lauri kirjoitti:Jostain syystä heräsin toissailtana yhdentoista jälkeen ja huomasin muiden olevan nukkumassa. Itse olin etsimässä nettikaupoista spidereitä ja maserateja!
Mitäköhän on tapahtumassa, pitäisikö varata aika hulluustohtorilta?
Spidereiden katselua kestää n. 2 vuotta ennen hankintaa.
Itämisaika?
Siitä se krooninen tauti alkaa, Late. Minulla itämisaika oli n. 2kk.
Taisi taudille olla otollinen kasvualusta.
h_lauri kirjoitti: Itse olin etsimässä nettikaupoista spidereitä ja maserateja!
Mitäköhän on tapahtumassa
Harrastuksesi on astumassa uuteen vaiheeseen......siihen josta ei ole enää paluuta. En suosittele koeajamaan minkäänsortin Maseratia kesärengaskeleillä....... .......
h_lauri kirjoitti:Jostain syystä heräsin toissailtana yhdentoista jälkeen ja huomasin muiden olevan nukkumassa. Itse olin etsimässä nettikaupoista spidereitä ja maserateja!
Mitäköhän on tapahtumassa, pitäisikö varata aika hulluustohtorilta?
Spidereiden katselua kestää n. 2 vuotta ennen hankintaa.
Itämisaika?
Voihan nenä... Kun olen taas pariin otteeseen eksynnyt Nettiautoon monen kuukauden jälkeen katselemaan 916 Hämiksiä... Pitääköhän laittaa päivä ylös kalenteriin ja katsoa pitääkö 2 vuotta paikkansa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Projekti Spa/Nurre etenee aikataulun mukaan. Tuusulan Welding Hero & Son pyörähtivät kylässä. Nyt Spiderin kattokehikko on vahvistettu kestämään Karusell-mutkankin aiheuttamat G-voimat.
h_lauri kirjoitti: Itse olin etsimässä nettikaupoista spidereitä ja maserateja!
Mitäköhän on tapahtumassa
Harrastuksesi on astumassa uuteen vaiheeseen......siihen josta ei ole enää paluuta. En suosittele koeajamaan minkäänsortin Maseratia kesärengaskeleillä....... .......
Ööö, pakko tunnustaa tässä vaiheessa, että keskustelin erään varsinaissuomalaisen Ferrari 328:n omistajan kanssa lauantaina...ja tänään piti etsiskellä fefeä...
Luultavasti on tuo mainittu tulossa Bellaan kesällä. Vaan miksikäs tuota mallia ei(?) pidetä oikeana Ferrarina?
Eikös se "syrjitty" ollut se Dino-merkillä varustettu 308 GT4 2+2(?).......Ei kai kukaan kiistä etteikö 328 olisi 100% Ferrari......No olimitenoli, niin suunta ei sulla ainakaan yhtään pahene
Pitää kysäistä katsomoltakin, kas kun en itse harrasta kuin tislatuilla nesteillä leikkimistä, että millaistakohan hintaa ihmiset olisivat maksamassa (muistaakseni) 5-metrisestä alumiiniveneestä, jonka perässä Evinrude 20 hv. Moottori lienee ostettu 2004 ja pulpettivene ilman tuulilasia vähän aiemmin Puolustusvoimien huutokaupasta. Veneessä ratti, moottorissa sähköstartti ja trimmi.
Nettiveneen valikoimissa moottorin hintahaitari alkoi satasen rakennussarjasta ja päättyi jonnekin pirun korkealle, veneissä (moottori mukana) vähän sama juttu. Semmoista karkeata arviota haen, että liikutaanko tonnissa vai kolmessa.
^En usko, mutta kai sen joku äkkiä sutaisi vaikka lateksilla oikean väriseksi, samalla voisi korottaa perää, laskea keulaa ja asentaa kauhean kokoisen takasiiven ja karvanopat.
^Tonnissa tai vähän päälle. Riippuu kunnosta ja Puolustusvoimien vehkeitä ei aina ole käsitelty hellällä kädellä. 20 hv on alakanttiin 5 metrisessä kiulussa.
doublesix kirjoitti:^Tonnissa tai vähän päälle. Riippuu kunnosta ja Puolustusvoimien vehkeitä ei aina ole käsitelty hellällä kädellä. 20 hv on alakanttiin 5 metrisessä kiulussa.
Tänks. Mennään tuolla arviolla ainakin vähän aikaa. Vene on siistissä kunnossa - ja jos 20 hv on alakanttiin, niin mikäköhän vispilä siellä sitten oikeastaan olikaan. 5000 rpm:llä mentiin ihan kivan kovaa. Olisikohan kuitenkin ollut 40 hv? En ole nähnyt ammetta aikoihin, kun tuli -ttuilua saaren käyttöajoista. (elkee ruvetko kimppamökkiin kuin itsenne kanssa)
Jonotin bensajakalle taas tänään kolmevarttia. Aikaa vievää hommaa nykyään, kun jengi syöttää koneeseen ensin kaikki lompakosta löytyvät etukortit, jonka jälkeen kaivetaan vielä visaa näkyville ja sitten näppäillään vielä vartti miettien mitä laitetaan tankkauksen maksimisummaksi. Viimein kun sain ajettua koteloni jakajalle, muistin, ettei näissä vehkeissä bensatankinluukun avaaminen näillä keleillä tapahdukaan ihan vain nappia painamalla. Takaluukussa olevasta narustakaan ei ollut apua. Kivaa tässä on se, että säästyi taas yhdeksänkymppiä, kun ei tarvinnut tankata.
OT: Tästä ongelmasta on ollut juttua paljon vuosien varrella, mutta onko kukaan keksinyt siihen mitään kivutonta ratkaisua? Lämpimällä vedellä sen toki saa auki, ja ehkä väkisin kampeamallakin, mutta siihen en ryhdy.
159:n sai pestä vaikka kuinka kovilla pakkasilla, ja aina luukku aukesi vaivattomasti.
Ei tää nyt varsinaisesti kivaa ketjuun ehkä kuuluis, mutta hauskanoloinen suomalaislähtöinen leffa iron sky on valmis. En mihinkään faniryhmään kuulu, mutta juoni kuulosti niin mahtavalta, että pakko kai tuo on katsastaa
Cuore Sportivo kirjoitti:OT: Tästä ongelmasta on ollut juttua paljon vuosien varrella, mutta onko kukaan keksinyt siihen mitään kivutonta ratkaisua? Lämpimällä vedellä sen toki saa auki, ja ehkä väkisin kampeamallakin, mutta siihen en ryhdy.
Vanhana kettuna olet jo varmaan voidellut auton ympäriinsä aseöljyllä? Laitoin sitä aina myös tuohon luukun pompauttavaan nappiin ja saranoihin. Eipä tuo siitä näyttänyt mitenkään kärsivän. GT:ssä lienee samanlainen, kuin 156:ssa? Aseöljyä lukkoihin, lukon mekanismeihin, takaovenkahvoihin...
Niin, laitoin.. Nykyisinhän minulla on lämmin talli.
hagger16 kirjoitti:Vanhana kettuna olet jo varmaan voidellut auton ympäriinsä aseöljyllä? Laitoin sitä aina myös tuohon luukun pompauttavaan nappiin ja saranoihin. Eipä tuo siitä näyttänyt mitenkään kärsivän. GT:ssä lienee samanlainen, kuin 156:ssa? Aseöljyä lukkoihin, lukon mekanismeihin, takaovenkahvoihin...
Niin, laitoin.. Nykyisinhän minulla on lämmin talli.
Eipä ole ehditty vielä voitelemaan muuta kuin avovaimoa, joka osaa taas purkaa työkiireensä kätevästi kotona. Sataviiskutosien kanssa tuli läträttyä aseöljyn kanssa. GT on siitä edistyksellinen kampe, että siinä toimii talvella kaikki muut aukeavat räppänät. Kiitos, täytyy koittaa sitä öljyä myös bensatankinluukkuun, tai opetella taas oikeaan elämänrytmiin ajoittamalla tankkaaminen talvella aina pesun jälkeiseen kymmeneen minuuttiin.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 26 Tammi 2012, 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto takaisin huollosta ja aiemmat kolinat töyssyistä ajattaessa ovat vain ikävä muisto nyt
Suuret kiitokset Helsingin Auto-Milanon henkilökunnalle. Palvelu oli erinomaista, ystävällistä ja asiantuntevaa
vaikka meikäläisen soutaminen ja huopaaminen korjauksen suhteen oli aikas noloa (ja varmasti rasittavaa)
Oli aika nannaa päästellä 75:lla pitkästä aikaa. Kyllä tuo on talvella(kin) ihan uskomattoman hauska ajettava. Lukkoperä tekee ajamisesta erityisen kivaa; ei meinaa malttaa ajella nätisti
Noh viikoloppuna alaa hitsaustalkoot ja purkuhommat...
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
jeQQ kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun, missä se Lade hautoo sitä GTA:ta ku ei kertaakaa oo vastaan tullu!?
Jaa-a hyvin vähän tuo on muutenkin liikenteessä. Mieluummin sitä liikkuu fillarilla ja kävellen kuin tuolla kivireellä näillä "hyvin auratuilla" teillä.
Ehkä sitä sitten keväällä viitsii taas ajella enemmän.
alfa 156 v6 kirjoitti:mikäs noista näytöistä sitten yleisesti hajoilee?
En tiedä, mikä noissa varsinaisesti hajoaa, mutta palkit ja numerot häipyy näkyvistä. Vika lienee piirilevyssä tms. Tässä on meneillään selvitystyö, jotta saisi nuo korjattua täällä suomessakin.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Viikon päästä tähän aikaan Saksanmaalla http://www.classicmotorshow.de" onclick="window.open(this.href);return false; .
Olutta ei sitten ole tarkoitus ollenkaan maistella ... ei varmana... ette usko vai?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
alfa 156 v6 kirjoitti:mikäs noista näytöistä sitten yleisesti hajoilee?
En tiedä, mikä noissa varsinaisesti hajoaa, mutta palkit ja numerot häipyy näkyvistä. Vika lienee piirilevyssä tms. Tässä on meneillään selvitystyö, jotta saisi nuo korjattua täällä suomessakin.
En tällä kännykäl osaa nettiä käyttää mut http://www.minitools.it" onclick="window.open(this.href);return false; tarjoaa tuotteita
Siitä näytöstä katoaa yhteys piirilevyn ja näyttöpanelin väliltä.
Tuossa jotain aiheesta http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1423" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
vesamaan kirjoitti:Kävimpä kylillä tankkaamassa 75:sen. suupielet vieläkin korvissa
Jokos rassi alkaa olemaan talvikunnossa?
alustaa nostettu edestä ja takaa 50 mm, välillä oli 2,0 tc:n vaihteisto mutta on turhan pitkät välitykset. nyt on taa 1,6 tc mutta syncrot on ihan loppu, pitää ottaa vielä jossain välissä alas ja vaihtaa paremmat tilalle. Kuukauden tässä vois ajella, leimasta on tuossa kunnossa turha haaveilla. Tarttis vaihtaa peltiä jonkun verran Korjauspalat on jo haalittu, inspistä haetaan Eilen startti ei pyörittänyt, akussa oli kyllä virtaa. Naksui vaan. Pitää varmaan laitta joku rele antamaan herätettä suoraan akulta tai jotain. Tää päivä menee kylttyyrin parissa
vesamaan kirjoitti:Kävimpä kylillä tankkaamassa 75:sen. suupielet vieläkin korvissa
Jokos rassi alkaa olemaan talvikunnossa?
alustaa nostettu edestä ja takaa 50 mm, välillä oli 2,0 tc:n vaihteisto mutta on turhan pitkät välitykset. nyt on taa 1,6 tc mutta syncrot on ihan loppu, pitää ottaa vielä jossain välissä alas ja vaihtaa paremmat tilalle. Kuukauden tässä vois ajella, leimasta on tuossa kunnossa turha haaveilla. Tarttis vaihtaa peltiä jonkun verran Korjauspalat on jo haalittu, inspistä haetaan Eilen startti ei pyörittänyt, akussa oli kyllä virtaa. Naksui vaan. Pitää varmaan laitta joku rele antamaan herätettä suoraan akulta tai jotain. Tää päivä menee kylttyyrin parissa
Kuulostaa tutulta. Viime leimalla oli kyllä kohtuullisen hyvässä kunnossa. Lieneekö sitten mua edeltänyt vedelly pikafixejä ja nyt imaissut suolat sisään tjsp..
Eero kirjoitti:Oli aika nannaa päästellä 75:lla pitkästä aikaa. Kyllä tuo on talvella(kin) ihan uskomattoman hauska ajettava. Lukkoperä tekee ajamisesta erityisen kivaa; ei meinaa malttaa ajella nätisti
Noh viikoloppuna alaa hitsaustalkoot ja purkuhommat...
Nyt on hitsausurakka alkanut ja löytyihän sitä tekemistä ihan mukavasti. Kaaret,pyöränkotelot, helmoihin paikkaa ym.
Kivaa tästä teki se, että oli osaava seppä apuna ja hommassa oli tekemisen meininki.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Vinssin kaukosäätimen asennus vaati veronsa.
Eli tuli ilta vietettyä Töölön tapaturma-asemalla. Hölmöyttäni jätin käden vaijerin ja kidan väliin.
Kivaa on että ainakin toistaiseksi saan pitää kaikki sormet...aika näyttää saanko.
Viimeksi muokannut Suba, 29 Tammi 2012, 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^^ auts tosiaan! Toivottavasti kaikki on kunnossa.
VIime yönä syntyi kahdeksan uutta pikkuista walesinsringerspanielin alkua tähän maailmaan, joista yksi on varattu tänne. Eli parin kuukauden päästä uusi perheenjäsen talossa!