Kurkkasin eilen auton alle tarkemmin ja huomasin että moottoria suojaa muovinen pohjapanssari Olin just muutama viikko sitten miettinyt semmosen hankkimista mutta se löytyikin jo
Termostaattikin pelaa taas kun lämmöt näkyy mittarissa ja ihan oikeilla lukemilla 70-80 astetta väliin (asteikko epämääräinen) Uusi oli valmiina laitettavaksi (onpahan valmiina).
Onko 156:ssa vakiona penkinlämmittimiä vai onko olleet jotkut erikseen tilattavat, kun en löydä autosta nappia tai manuaalista tietoa ?
Juu penkinlämmitin on myös semmoinen minkä löytyminen yllätti. Pitäisi löytyä penkin etuosasta alaalta keskikonsolin puolelta. Suunnilleen sen kahvan vierestä, mistä istuimen etäisyyttä säädellään.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
maybetomorrow kirjoitti:Juu penkinlämmitin on myös semmoinen minkä löytyminen yllätti. Pitäisi löytyä penkin etuosasta alaalta keskikonsolin puolelta. Suunnilleen sen kahvan vierestä, mistä istuimen etäisyyttä säädellään.
Kiitos tiedosta Pitää katella tarkemmin kunhan käyn autolla. Voi myös olla ettei Britti mallissa välttämättä löydy, mutta katsotaan.
maybetomorrow kirjoitti:Juu penkinlämmitin on myös semmoinen minkä löytyminen yllätti. Pitäisi löytyä penkin etuosasta alaalta keskikonsolin puolelta. Suunnilleen sen kahvan vierestä, mistä istuimen etäisyyttä säädellään.
Kiitos tiedosta Pitää katella tarkemmin kunhan käyn autolla. Voi myös olla ettei Britti mallissa välttämättä löydy, mutta katsotaan.
Ei ole ainakaan omissa britti-penkeissä. Pitäisi olla pieni punainen "ledi" penkin istuinosan sivussa jos on lämmittimet.
Täällä on nähty istuinlämppärin ledi. Koskaan en vaan ole saanut sitä syttymään, edes toimivan (!!!) penkinlämmittimen kanssa. Kuskin puolella tosiaan se nappi on ajoasennossa aika lailla tasan oikean polvitaipeen alla - riippuen toki vähän asennosta jne. mutta korkeus on ~sama kuin siirtovivussa; tietysti hieman ylempänä on nappi. Semmonen parin sormen kokoinen ja erittäin hyvin piilotettu
Ei ne ledit mullakaan toimi. Eikä taida lämmitinkään toimia tai sitten se on niin hidas ettei sitä edes huomaa. Mutta sen ledin vieressä on pelkästään kuljettajan istuimessa pieni kytkin. Kun sitä painaa niin kytkimeen itseensä syttyy pieni punainen merkkivalo, mutta en ole vieläkään keksinyt mitä siitä tapahtuu. Qualcuno sa????
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
159 ajovalopolttimon pystyy vaihtamaan ilman 18-nivelisiä sormia tai että kädet on haavoilla vaihdon jälkeen. Voisi jopa sanoa, että tilaa hakasen ja liittimen irrottamiseen oli ruhtinaallisesti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
tuo penkilämmittimen nappula on ihan perinteinen konsernin tuotos jo ajalta miekka ja kirves, hyvin toimii ja helppo käyttää, huomattavasti enemmän harmitti 75:sen pitkien painonappi vilkkuviiksessä.
maybetomorrow kirjoitti:Mutta sen ledin vieressä on pelkästään kuljettajan istuimessa pieni kytkin. Kun sitä painaa niin kytkimeen itseensä syttyy pieni punainen merkkivalo, mutta en ole vieläkään keksinyt mitä siitä tapahtuu. Qualcuno sa????
Samaa ihmettelen minäkin. Siinä napissa itsessään palaa valo koko ajan vaikka nappia painelee. Eikä mitään tunnu tapahtuvan. Vai pitäiskö tämän olla se ristiseläntuen säädön nappi?
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~
159:n asetusvalikkoon ei pääse jos auto liikkuu. Ihan hyvä turvaominaisuus kaltaisiani pösilöitä varten, jotka muuten yrittäisi ajaessa laittaa kelloa kesäaikaan.
michael kirjoitti:159:n asetusvalikkoon ei pääse jos auto liikkuu. Ihan hyvä turvaominaisuus kaltaisiani pösilöitä varten, jotka muuten yrittäisi ajaessa laittaa kelloa kesäaikaan.
DaViega kirjoitti:159 ajovalopolttimon pystyy vaihtamaan ilman 18-nivelisiä sormia tai että kädet on haavoilla vaihdon jälkeen. Voisi jopa sanoa, että tilaa hakasen ja liittimen irrottamiseen oli ruhtinaallisesti
Entäs kaukovalojen polttimot?
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
michael kirjoitti:159:n asetusvalikkoon ei pääse jos auto liikkuu. Ihan hyvä turvaominaisuus kaltaisiani pösilöitä varten, jotka muuten yrittäisi ajaessa laittaa kelloa kesäaikaan.
Thesiksessä pääsee Mutta miksi ihmeessä se kesäaikarasti pitää sählätä ruutuun käsin autossa, jossa kaikki muu on automaattista? Varmaan samasta syystä kuin että peräluukkua ei voi avata sisältä, jos ovet ovat lukossa.
michael kirjoitti:159:n asetusvalikkoon ei pääse jos auto liikkuu. Ihan hyvä turvaominaisuus kaltaisiani pösilöitä varten, jotka muuten yrittäisi ajaessa laittaa kelloa kesäaikaan.
ConnectiNavin kellon kanssa tuli eilen räplätyksi liikkeessä. Korrrostan, että muita oli varsin vähän liikenteessä tuohon aikaan.
159 ehti olla pari vuotta ennenkuin löysin vahingossa Night Panelin eli siis suurin osa mittareista saadaa pimeeksi mustilla keleillä. Sen saa päälle pitämällä pohjassa pidempään mittariston kirkkauden säätöä. Ja mä kun luulin että noita on vaan Saabissa.
Follow me homen löytämiseen meni sitten jo yli kolme vuotta
Pitäisiköhän ensi kerralla auton hankkimisen jälkeen lukea manuaali.....
No nyt en ihmettele tuota "ihmeavainta" mikä tuli 156:sen mukana .. sillä saa manuaalisesti kattoluukun auki ja kii.. Lukkopesä löytyy kattoikkunan katkaisijapaneelin takaa On se jännä.. toisissa autoissa voi olla kunnon kampi tuohon hommaan mut Alfassa avain
rim kirjoitti:159 ehti olla pari vuotta ennenkuin löysin vahingossa Night Panelin eli siis suurin osa mittareista saadaa pimeeksi mustilla keleillä. Sen saa päälle pitämällä pohjassa pidempään mittariston kirkkauden säätöä. Ja mä kun luulin että noita on vaan Saabissa.
Follow me homen löytämiseen meni sitten jo yli kolme vuotta
Pitäisiköhän ensi kerralla auton hankkimisen jälkeen lukea manuaali.....
Katos, tuollanenkin ominaisuus
Ite tuskailin kellon säätämisen kanssa ja luulin että nyt on jotain vialla kunnes parkissa valikot taas löytyi. Oli kyllä hemmetin vaikea prosessi napsauttaa tunnilla kelloa eteenpäin, että oisin varmaan ajanut ojaan
Onko tuolla ajotietokoneen valikkojen kätköissä vielä paljonkin hienoja piilojuttuja, joita ei ohjekirjassa neuvota?
DaViega kirjoitti:159 ajovalopolttimon pystyy vaihtamaan ilman 18-nivelisiä sormia tai että kädet on haavoilla vaihdon jälkeen. Voisi jopa sanoa, että tilaa hakasen ja liittimen irrottamiseen oli ruhtinaallisesti
Entäs kaukovalojen polttimot?
En mä niitä käytä, äiti syötti pienenä porkkanoita ihan kiitettävästi...
Noh, en tiedä, ei ne voi kovin pahat olla?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
^
Alfan sielunelämää: "Hmm. Tänään näkyi vesipisara. Pitäisiköhän keksiä jotain? Vai oliskohan sitä vaan hereillä taas, oikeen kerjäis vähän kengitystä... Vai pitäskö sittenkin laiskotella? En oikeen tiiä, nukuttaako vaiko eikö... No, sytytetään vaikka joku valo *arpoo randomilla kaikista auton valoista jonkun, joka syttyy...* PLIM! Katos, en muistanutkaan et mun tuhkakupissa on valo..."
rim kirjoitti:159 ehti olla pari vuotta ennenkuin löysin vahingossa Night Panelin eli siis suurin osa mittareista saadaa pimeeksi mustilla keleillä. Sen saa päälle pitämällä pohjassa pidempään mittariston kirkkauden säätöä. Ja mä kun luulin että noita on vaan Saabissa.
Follow me homen löytämiseen meni sitten jo yli kolme vuotta
Pitäisiköhän ensi kerralla auton hankkimisen jälkeen lukea manuaali.....
Pitääkin testata huomenna tuota Night Panelia. Löytyykö follow me valot valikosta?
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Kun mulla ei ole suomenkielistä manuaalia, pitää tyytyä sähköiseen, jolla on puolensa tällaisten kysymysten kanssa:
Aktivointi
Vedä vipu kohti ohjauspyörää 2 minuutin
sisällä moottorin sammuttamisesta.
Jokainen yksittäinen liike vivussa jatkaa
valojen palamisaikaa 30 sekuntia aina
maksimiinsa 3,5 minuuttiin asti, jonka
jälkeen valot sammuvat automaattisesti.
Joka kerta kun suuntavilkun vipua käytetään
3 varoitusvaloa syttyy samanaikaisesti
yhdessä näyttöruudun
viestin (Follow me) kanssa (ks. kohta
"Varoitusvalot ja viestit").
Mitä ilmeisimmin vahvarin. Ihmettelin aiemmin, kun muut merkit viittaavat siihen että autossa on Bose -audiosetti, mutta puolihuolimattomasti takaluukkuun vilkaistessani bongasin tyhjän hyllyn niiltä tienoilta, jossa Bosessa pitäisi olla vahvari. Mut vahvari onkin siinä vieressä verhoilun taakse/alle piilotettuna eli eiköhän tuo sittenkin ole ihan täys Bose -setti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Vikavalo (ja koodi) toimimattomalle lämpömittarin varoitusvalolle
En olis muuten huomannut, mutta huvikseni kahtelin FiatEcuscannilla vikakoodeja ja siellä oli jotain ihan uutta ja ihmeellistä.
Koodia en muista, mutta errori oli tasoa "Engine overheat warning light not lit. Warning light: ON. Error: stored". Tullee siitä kun vaihtelin noita polttimoita ja kokeilin eri komboja virroilla, pari kertaa ei syttynyt vikavalon polttimo...
Tämä löytö nyt ajallisesti sijoittuu auton hommaamisen jälkeisiin päiviin, mutta kuitenkin. Luulin itsekin, ettei 156:ssa mitään penkinlämmittimä ole ja hyväksyin asian täysin, kunnes repsikan penkki paljasti yhden katkaisijan, punaisen ledin vinkkaamana. Kuskilta moista ei löytynyt kunnes kurkkasin takapenkin jalkatilaan, josta nappula löytyikin murtuneine runkoineen tungettuna (!!) takajalkatilan puhallusaukkoon Noh, en ole parin vuoden jälkeenkään jaksanut alkaa tuota projektoimaan toimivaksi asti, lämpöä riittää aivan mainiosti ja namiska jääkööt seuraavan omistajan ihmeteltäväksi.
Follow me home-valot Leoniin vajaa vuos sitten asennetuissa lisäpitkissä joku sähköhärö varmaan oli kun ei oo aiemmin palaneet auton sammuttamisen jälkeen. Ja kyllä valot oli vaihdettu viiksestä lyhkäsille ja sammutettu katkaisijasta..
Älkäähän nyt. Tässähän alkaa horjumaan koko identiteetti, kun olen pitänyt itseäni eastsiden kovimpana ratin kääntäjänä. Olen minä kerran saanut ylinopeussakonkin.
Pari vuotta GeeTeilyä yhteensä takana. Eilen vasta huomasin, että kyynärnojankin alla on juomapidike. Niitä on siis kaksi, molemmat suunniteltu selvästi kaljatölkille.
Cuore Sportivo kirjoitti:Pari vuotta GeeTeilyä yhteensä takana. Eilen vasta huomasin, että kyynärnojankin alla on juomapidike. Niitä on siis kaksi, molemmat suunniteltu selvästi kaljatölkille.
^^ On ne aika hyvin piilossa, ei iske ensimmäisenä silmään. Se on vielä pientä; onhan näissä vetokoukkujakin, lisävaloja ja sairaimmilla vielä lumiharjakin hanttarin jalkatilassa...
Öö. En ainakaan minä. Auto ei ole ruokala. Lapsille on sallittu murustamaton ja sulamaton matkapala, juomien pitää olla suljetuissa astioissa eli pillimehuja. Tuhkiksenkin evakuoin parvekkeelle. Ja ettei menisi ooteeksi, niin viimeksi siivotessani hiffasin, että takanakin on tuhkis.