Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.
Valvoja: Moderators
Jiitee
Viestit: 3425 Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Jiitee » 28 Maalis 2012, 12:12
Moi
Näin keväisin kun kesä-Alfoja kaivetaan esille ja käyttöön sekä käyttiksiä pestään ,puunataan, asennetaan aluja alle yms. niin
herää kysymys p-putkista. Oman ,suppean otantamateriaalin mukaan Alfojen pakoputket(kin) ovat tyylikkäämpiä
kuin keskiarvobiileissä.
Joten miten on, mitä sieltä löytyy.
Äänestys auki kolme viikkoa eli tuolloin kesärengaskausi on aika varmaa kauraa jo
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Aquatica
Viestit: 13944 Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava
Viesti
Kirjoittaja Aquatica » 28 Maalis 2012, 12:22
Vakio puuttuu... Mä en tiedä, onko tuossa kromia? Ei kai. En mä kyllä edes tiedä, onko vakio - kyllä se siltä näyttää, mutta...
Jiitee
Viestit: 3425 Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Jiitee » 28 Maalis 2012, 12:27
Eikös vakio ole yleensä pelkkää terästä ?
Korjatkaa jos olen väärässä.
Ja kuvathan aina piristäisivät näin kesäajokauden kynnyksellä...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Polforea
Viestit: 8939 Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina 335xi E90 350i DHC 99 GL 2D 33 P4 4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Viesti
Kirjoittaja Polforea » 28 Maalis 2012, 12:59
Eiköhän tuo tipahda kategoriaan d) vakioputkisto useammalla ulostulolla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
h_lauri
Viestit: 6198 Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen
Viesti
Kirjoittaja h_lauri » 28 Maalis 2012, 13:01
^Vähän kiillotat niitä niin kyllä se siitä.
Niin mäkin teen.
jeQQ
Viestit: 4190 Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti
Viesti
Kirjoittaja jeQQ » 28 Maalis 2012, 13:23
Ruma ulostulo, joka lähtee kävelemään kevään tienoilla.
DaViega
Viestit: 4527 Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary ex: 159 2.2 JTS 156 JTS
Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja DaViega » 28 Maalis 2012, 13:26
Polforea kirjoitti: Eiköhän tuo tipahda kategoriaan d) vakioputkisto useammalla ulostulolla.
Komppi. Laitetaan sportti putkia jos alkaa vanhasta tulla reikäjuustoa. näillä näkymin tosin hitaasti.
'Kromi'putkenpäät sallitaan vain jos ne ovat alunperin tehtaalla ruuvattu tai sitten jotain asiaan sopivaa kuten momo, Novitec etc
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
quppe
Viestit: 1823 Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)
Viesti
Kirjoittaja quppe » 28 Maalis 2012, 13:35
Pinttynyt paska kromatulla ulostulolla!
Jiitee
Viestit: 3425 Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Jiitee » 28 Maalis 2012, 14:40
Onkos neljää ulostuloa esim. Bussoissa kellään kiinni ?
Kuva uudesta Spiderista ...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Jakke
Viestit: 3336 Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super, 159 2.2 SW Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Jakke » 28 Maalis 2012, 14:42
Jiitee kirjoitti: Eikös vakio ole yleensä pelkkää terästä ?
Korjatkaa jos olen väärässä.
Ja kuvathan aina piristäisivät näin kesäajokauden kynnyksellä...
JT
Olen kuvitellut, että mulla on ihan vakioputki. Siinä on kuitenkin krominen ulostulo.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Jiitee
Viestit: 3425 Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Jiitee » 28 Maalis 2012, 15:34
Jakke kirjoitti: Jiitee kirjoitti: Eikös vakio ole yleensä pelkkää terästä ?
Korjatkaa jos olen väärässä.
Ja kuvathan aina piristäisivät näin kesäajokauden kynnyksellä...
JT
Olen kuvitellut, että mulla on ihan vakioputki. Siinä on kuitenkin krominen ulostulo.
JTD-mjetissä vakio ulostulo on ainakin pelkkää terästä....
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
tsav
Viestit: 672 Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000 '53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja tsav » 28 Maalis 2012, 15:43
Kromattu pää, mutta ei ole ruuvattu, vaan viimeinen putki äänenvaimentajasta ulos on kromattu.
putki.JPG
(168.79 KiB) Tiedosto ladattu 2797 kertaa
EBITDA
Viestit: 1858 Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Viesti
Kirjoittaja EBITDA » 28 Maalis 2012, 15:50
<---Vakioputkisto.
Jiitee
Viestit: 3425 Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Jiitee » 28 Maalis 2012, 16:47
Jos omasta vakiosta takavaimentimesta aika jättää niin tuossa
olisi siisti ulostulo.
Onko kukaan tilannut näitä ? Balttiasta löytyy...
http://www.shop4race.com/eur_en/powersp ... omobiliams
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
gYdEbUh
Viestit: 2369 Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja gYdEbUh » 28 Maalis 2012, 16:48
Oon tässä just mietiskelly jos laittas 300 heppaseen harrastepeliin pakoputken niin että se loppuu puskurin alle, ja heftaisi siihen kiinni 2" putken josta tulisi siis kaasua ulos, mutta tulisi myös sieltä puskurin alta piilosta ettei ahdistaisi, niin saisi kanssa-autoilijat nauraa 'teinituunatulle 316':lle
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
KJS
Viestit: 4670 Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja KJS » 28 Maalis 2012, 17:12
Vastasin a, koska 3" putki ei tarvitse ympärilleen mitään bling bling härrävärkkejä. Korealaiset katumaasturit on sitten asia erikseen.
Alfaholismia vuodesta 2001
willez
Viestit: 5235 Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta V70 2.5T V50 T5 ex - 156 GTA Q2 ex - 156 2.5 v6 ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti
Kirjoittaja willez » 28 Maalis 2012, 17:37
novitekin tuplat
Jarkki
Viestit: 264 Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe
Viesti
Kirjoittaja Jarkki » 28 Maalis 2012, 17:44
Jep. 4" kiihotettu rosteri tippi suoraan hitsattu takapasuunaan. Ragazzon from Italy
.
Liitteet
RagazzonSport.jpg
Pukilla on asiaa... röh! röh! (28.33 KiB) Tiedosto ladattu 2708 kertaa
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
alfa164
Viestit: 2016 Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia
Viesti
Kirjoittaja alfa164 » 28 Maalis 2012, 19:54
tälläinen remus veekuudessa
Liitteet
putki.jpg
(41.34 KiB) Tiedosto ladattu 2649 kertaa
mml
Viestit: 1109 Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22
Viesti
Kirjoittaja mml » 28 Maalis 2012, 20:46
Vakioröörit.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
VMTD
Viestit: 3178 Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti
Kirjoittaja VMTD » 28 Maalis 2012, 20:51
Terästä, kerran jo uusittu takapää.
Wile E. Coyote
Viestit: 4112 Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti
Kirjoittaja Wile E. Coyote » 28 Maalis 2012, 22:46
yksviiskuutosessa tupla "dtm" ja getvosessa vakio ovaali. Tosin tallissa odottaa ragazzon tupla pyöreä 70mm
Ayrton Senna da Silva forever
maybetomorrow
Viestit: 1568 Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi
Viesti
Kirjoittaja maybetomorrow » 29 Maalis 2012, 00:55
Jakke kirjoitti: Jiitee kirjoitti: Eikös vakio ole yleensä pelkkää terästä ?
Korjatkaa jos olen väärässä.
Ja kuvathan aina piristäisivät näin kesäajokauden kynnyksellä...
JT
Olen kuvitellut, että mulla on ihan vakioputki. Siinä on kuitenkin krominen ulostulo.
Sama täällä. Olen antanut olla siinä kun tuli auton mukana.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Cuore Sportivo
Viestit: 5754 Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916 (ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Cuore Sportivo » 29 Maalis 2012, 01:11
Ragazzonin rööri - makeet rähinät.
V6:ssa ollut kaikissa, yhtä lukuunottamatta sporttiputkisto , nelimukisissa vakiot.
Jiitee
Viestit: 3425 Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Jiitee » 29 Maalis 2012, 10:37
Juhako kirjoitti: Missä se vetokoukku vaihtoehto on?
Se on ainoa jo törröttää Alfan takana.
Eli onko sulla riisseli , jossa putken pää "piilossa" takahelman alla ?
Mulla tulee kyllä normaalisti esille 16-Mjetissä...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Ollie
Viestit: 176 Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Ollie » 29 Maalis 2012, 11:51
Mulla on tuossa diisselissä vakio yhdellä ulostulolla , tosin taitaa siinäkin olla rosterinen ulostulo.
GTV:hen olisi hommattuna tuollainen, pitäisi vain laittaa alle.
Alfissimo
Viestit: 8307 Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0 Pyhään kolmen polkimen 166 3.0 Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Viesti
Kirjoittaja Alfissimo » 29 Maalis 2012, 11:56
QV:hen on joku asentanut ruman kromitötterön putken jatkoksi. Olisi edes toteutettu siististi, mutta nyt on kilometrin perästä ulkona. Joko hävitän sen siitä heti ekana, kun auton kimppuun taas pääsee tai sitten se on tärkeysjärjestyksessä hieman myöhemmin. Julkisille paikoille sillä ei kehtaa mennä, milloin sekin sitten tapahtuu...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
MrKirby
Viestit: 604 Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja MrKirby » 29 Maalis 2012, 14:29
Mulla Ragazzonin rosteri tuplaulostulolla. Oon muuten tosi tyytyväinen tohon. Entisessä kulkineessa oli CSC:n putket ja siinä lisääntyi sisämelu selvästi jo normaalinopeuksissa. Olihan se murina tavallaan ihan miehekäs, mutta kävi rasittavaksi pidemmän päälle. Ragazzon on sen sijaan sivistynyt ja hiljainen tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla, mutta kun antaa kenkää, niin johan alkaa laulu soida.
buctu
Viestit: 520 Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Viesti
Kirjoittaja buctu » 29 Maalis 2012, 15:13
Rosterinen ovaali 90/140mm eli tuumissa 3.5"x5.5" ja rosteriputkisto ahtimelta takavaimentajalle 3". Ei tuo kyllä niin kovin sporttinen ole, mutta osui parhaiten.
"Too much ain't enough"
Jiitee
Viestit: 3425 Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Jiitee » 29 Maalis 2012, 15:38
MrKirby kirjoitti: Mulla Ragazzonin rosteri tuplaulostulolla. Oon muuten tosi tyytyväinen tohon. Entisessä kulkineessa oli CSC:n putket ja siinä lisääntyi sisämelu selvästi jo normaalinopeuksissa. Olihan se murina tavallaan ihan miehekäs, mutta kävi rasittavaksi pidemmän päälle. Ragazzon on sen sijaan sivistynyt ja hiljainen tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla, mutta kun antaa kenkää, niin johan alkaa laulu soida.
Ragazzon pantu täälläkin merkille JTD:tä varten asiallisena vaihtoehtona jos joskus tarvitsee uutta takapönttöä tai jos vaan huvikseen "virittää"
JT
PS. Sporttiputkistot aika yleisiä kyselyn mukaan täällä...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Mandeprkl
Viestit: 1444 Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Mandeprkl » 10 Huhti 2012, 22:52
http://www.youtube.com/watch?v=gpxhbUpLYA8 " onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä putkistoissa on sitä jotain.. Hintaakin vissiin..
niki
Viestit: 1633 Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura
Viesti
Kirjoittaja niki » 12 Huhti 2012, 15:26
Ollie kirjoitti: Mulla on tuossa diisselissä vakio yhdellä ulostulolla , tosin taitaa siinäkin olla rosterinen ulostulo.
GTV:hen olisi hommattuna tuollainen, pitäisi vain laittaa alle.
Spiderissa on tuollainen ovaalipäällä tessun jatkeena. Kuulostaa ja näyttää kyllä erittäin hyvältä!
Giulietassa sitten ihan vakioputki...
Ammattina autokauppa
jeQQ
Viestit: 4190 Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti
Viesti
Kirjoittaja jeQQ » 12 Huhti 2012, 19:39
Ei perhana näitä videoita, tulee jäätävä bussokuume.
Jiitee
Viestit: 3425 Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Jiitee » 16 Huhti 2012, 19:50
Saksan reissulla näkyi pari näitä livenä .... erittäin tyylikäs toteutus Brerassa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Pasi
Viestit: 6773 Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): : Crosswagon Q4 '05 156 2.5 V6 '98 --- [ EX ] --- 159 2.4 JTDm '07 156 1.8 TS SW '02 33 1.7 IE '91 155 2.0 '92 33 1.7 IE '91 156 2.5 V6 SW '03 Bravo 1.4 Tjet '08 156 2.0 JTS '02 Sprint 1.5 QV '86 156 1.6 TS '98 33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 16 Huhti 2012, 19:59
^Metallinkiillokkeella kiillotettu kun on vetänyt kromin sameaksi
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4