Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Aamun jumittaja -palkinto tälle. Törmäyksen seurauksena liikennevalot kyseisessä risteyskompleksissa pimeinä ja siinähän dösät vetävät kahden kaistan yli vasemmalle liikennevaloavustuksella.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

Ihmisten auttamishalu on kyllä erittäin suuri suomessa...

Tuossa viime vuonna kävi niinkin mukavasti että Audi lähti pajalle ja sain sitten Volvo S60 automaattina matkaan, KehäIII oli tapahtunut onnettomuus joten päätin vetästä rampista alas ja ajaa sitten kehäIII länteen päin, no siinä sitten kun olin palaneen Hong Kongin kohdalla tekemässä U-käännöstä kuuluikin se surullisen kuuluisa "poks"...Jep, vetari sano itsensä irti...Noh vauhtia oli sen verran vähän ettei autoa liu'uttamalla saanut enää pientareen puolelle vaan jäi keskelle kaistaa...hätävilkut päälle ja otetaan reipas ote a-pilarista sekä ratista ja työntäminen alkaa, huom olin yksin liikenteessä...No ei yksikään sen 15min ajan kun yritin työntää vesisateessa sitä pirun S60 pois sieltä kaistalta, tullut auttamaan, ohi ajo varmaan 20 autoa...Onneksi kyseessä oli takuun piikkiin menevä korjaus Audiin ja liike oli viel 5 min auki. Ei muutaku soitto pojille ja he toivat minulle uuden auton...Mietin vain niitä nauruja joita olen ohi ajavista autoista saanut...155cm nainen työntää isoa autoa pois tieltä, kyllähän se nyt itseänikin naurattaa mutta silloin lähinnä vitutti...Viva la Finland...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^Sun pitää hajottaa auto seuraavan kerran Turuus. Pari kertaa Aalla alkava sammus valoihin (kampiakselin asentotunnistin rikki). Kerinnyt saada kun hazardivalot päälle niin oli jo kadunmies ja takana jonottaja työntämässä. Mutta Turkuhan ei kuulukkaan Suomeen.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Ei kun ne ei o ollu turkkulaissi.

Korina rrvähti Linnankadun apteekin (lopetettu?) eteen kesällä 1999. Lautan lähtöön 50 minuuttia, mukana muija, 8- ja 1-vuotiaat. Piti jättää sakkopaikalle, kun kukaan ei suostunut jeesiksi pukkaamaan sitä vähän matkan päässä olleelle pidempiaikaiselle alueelle. Lappuhan siinä oli, kun tultiin takaisin. Sain kyllä fyrkat takaisin, kun vein konttorille korjaamon antaman lapun, jossa seisoi "tuotu paikalle hinaamalla".

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tällä viikolla taas tullut nähtyä yhtä sun toista. On se kyllä toisilla kiire.
Kalevalantiellä Tapiolasta päin Kehä 1:Selle oli tuossa eräs aamu vähän ruuhkaa. No sinne sitten latasi sellanen uusi C-sarjan Märsu jonon ohi ja pysähtyi n.20m ennen keskikaistan jonoa. Arvaahan sen mitä siinä on mielessä sillon, noh valot vaihtu ja Märsu edelleen lähti sitten jatkamaan oikean kaistan jonon vierellä, mutta kun tilaa ei herunut, niin latasi sitten urku auki Kehä 1:Sen yli kääntyvältä kaistalta suoraan, jotta pääsi "nopeammin" Otaniemeen. Lähti kortti tai ei. :lol:
Asiaa ois varmaan auttanu sellasen VILKUN käyttäminen, mutta ilmeisesti noihn uusiin C-sarjan Mersuihin se on optiolistalla.

Taannoin tossa olin siirtoajossa menossa keskustaan kun ruuhkaan änkesi sitten "tulen nyt tähän" asenteella uusi X6:nen. No minä en sitä noteerannut koska en nähnyt vilkkua, joten ei tullut sitten ajoissa reagoitua siihen. No siihen se jäi sitten puoliksi mun vierelle ajelemaan ja jono pysähtyi, X6:nen pysähtyi viereen ja päätin sitten oven avata aikani kuluksi jonon seistessä. X6:sesta aukesi ikkuna ja huusin sitten ovesta sinne suuntaan, että "vilkun käyttö vois vähän auttaa ymmärtämään". Ja vastauksena tuli takaisin, että "EI TOIMI.". :lol:
Ilmeisesti ne ei oikeasti toimineet, sillä tuo tuli mun taakse sitten ilman vilkkua.
ON sekin kyllä, 100 000€ uusi BMW ja heti sähkövikoja. Ei mun Toyotassa ole koskaan tollasia vikoja ollut, että vilkut lakkaa toimimasta.... :roll:

Ja sitten yliturvallisia kuljettajia, ajelin tossa viikolla erään "turvallisen" kuljettajan takana, 40 alueella 35kmh. Sitä iloa kesti muutaman tien pätkän ja 50 alueella 45kmh. No arvatkaas kun tuli kiertoliittymä mitä tapahtui?
Jarruttamatta 40kmh ympyrään lisäkilvellä varustetun kolmion ohi, ruuhka-aikana eikä muuten ollu ainoa auto/kulkuväline ympyrässä. Että se siitä turvallisesta kuljettajasta. :roll:

Ja sitten vielä pitää valittaa näistä "sekuntti maksaa maailman lopun" kuljettajista. Westendissä mm. on sellanen pysäkki siinä Ostarin nurkalla, jossa ei ole syvennystä. Pysähdyin pysäkille; taakse tuli auto. Otin matkustajan kyytiin siitä sitten ovi kiinni vilkku vasemmalle bussi liikkeelle. Tämä auto seisoi koko tän ajan takanani, sen 3-5s kunnes sitten kun lähdin liikkeelle vilkku ennalta jo päällä; lähti tämä sitten samalla ohi. Eli tuloksena, ajettiin sitten siinä rinnakkain. Ei ottanut edes onkeensa ymmärtää sitä, että bussi liikkuu jo, EI. OHI PITÄÄ PÄÄSTÄ. 40 alueella lasten kouluun meno aikana.
Voitti se siinä pari sekunttia, oli aiemmin mua seuraavassa risteyksessä.
Ei oo kaikkia siunattu aivoilla.

Mun mielestä tuo, jos ei ole pysäkkisyvennystä ja bussi joutuu pysähtymään kaistalle kanttikiven viereen; tässä kohtaa pitäisi muuttaa lakiin niin; että sitä ei saa ohittaa. SPorillahan tällänen sääntö on Stadissa.
Ihan vaan perusteluna tälle busseillekin sama sääntö, koska joka ikinen kerta kun näitä ohittajia on; joka ikinen kerta pelkään sitä pahinta.
Mistä nää autoilijat voi tietää sen, ettei keskiovista esim. juokse innokkaana kotiin menevää 7 vuotiasta koululaista suoraan keulan edestä tielle? MIstä ne voi sen nähdä ettei niin käy?
Osa näistä meinaa lataa ihan huolellisilla nopeuksilla bussien ohi, niin Järvenperässä (jossa on vielä pysäkin edessä SUOJATIE!!! sekään ei auta) (fiksua liikennesuunnitelua sinäänsä), Westendissä kuin Niipperissäkin. Jarruttamatta saati hidastamatta ja osa vielä kiihdyttäen ja suurin osa ylinopeudella, kuten tänään Piispankyläntiellä Åbyssä, 40 alueella noin 70kmh bussin ohi.
Pistää kyllä miettimään, että miten helvetin typerä voi ihminen olla kun näitä tilanteita viikosta toiseen näkee.
Mieletön riski muutaman sekunnin tähden, josta seuraa sitten ihan mukavat seuraamukset.

No tämä tästä, perjantai-iltapäivän ajatuksia.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tulipa nähtyä tänä aamuna vesikelillä motoristi, jolla oli about 5v tyttö bensatankin ja mahansa välissä.
Että turvallista matkaa. :roll:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Bones »

noille yhdistelmille joku sääntö että moottoritiellä ei ohiteta toista vastaavaa. se perkeleen ohitusmatka laskettiin kilometreissä ja hyöty nolla.
eikös moinen sääntö jossain maassa olekkin?
200 baria vaparissa..

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Olen myös kuullut, että jossain maassa moottoritiellä hitaampi väistää, eikä jää tukkimaan vasemmanpuoleisinta kaistaa.
VMP

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^Voi olla, kun kerran Turun motarillakin tunneleissa se on (kieltää tosin kaikkien ohittamisen).
Semmoinenkin sääntö pitäisi takoa toisten päähän, että jos _kiihdytyskaistalla_ takaa tulee punainen TBi, motarille EI koiteta kuuttakymppiä, kun muu liikenne menee sataa. :bad-words:

Vaikka itsellään sattuisikin olemaan firman liisaama Yaris Verso.

^Semmoinen sääntö Suomessa kai onkin, että jos takaa jo tulee ohittaja, sen eteen EI saa mennä. Itse kyllä menen, jos matkaa on +100 metriä. Kiihdytän kyllä samalla siten, etten jää etupuskuriin työnnettäväksi. Joku sekopää mulle kerran soitti asiasta. Olin menossa Raumalle klo 17:ksi. Kiire oli kova, kun OIKEASTI piti ehtiä silloin sinne. Vedin vakkari päällä mittarinopeudella 135 km/h motaria ja kai siinä joku koki häiritseväksi, kun tavallisen tallukan autolla eli Cromalla tultiin peräpeiliin, vaikka ajoivatkin tojoillaan melkein sataa, kun lähtivät ohittamaan rekkaa. Kumipää ei suostunut edes etunimeään kertomaan, ennen kuin alkoi huutaa hullun lailla ajavasta ääliöstä. Tarjoilin hänelle tuon "ohittavan eteen ei saa vaihtaa kaistaa" -ajatuksen ja huuto vaimeni hieman. Mahtoiko tunnistaa typeryytensä. Päädyttiin sitten asiallisempaankin keskusteluun kyllä.

Avatar
Karpo
Viestit: 110
Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Karpo »

maybetomorrow kirjoitti:^Sun pitää hajottaa auto seuraavan kerran Turuus. Pari kertaa Aalla alkava sammus valoihin (kampiakselin asentotunnistin rikki). Kerinnyt saada kun hazardivalot päälle niin oli jo kadunmies ja takana jonottaja työntämässä. Mutta Turkuhan ei kuulukkaan Suomeen.
Turku on kyllä tuossa asiassa ihme paikka.
Edellisessä Dedrassa oli joskus vähän vikaa startissa. Onnistuin sitten tietysti sammuttamaan sen risteyksessä aivan turun keskustassa. Kesti ehkä 3 sekuntia ensimmäisestä starttausyrityksestä kun joku satunnainen kaduntallaaja oli juossut auton taakse työntämään autoa käyntiin. :shock: En siis ehtinyt tekemään muuta kun vääntämään kerran avaimesta -> *klik* -> auto taas liikkeellä. :)

Toisen kerran saman vekottimen akku oli päässyt tyhjenemään keskustassa kaverien hölmöilyn takia. Kaverini hihkaisi vaan meidän takana olevan auton kuskille (siis täysin tuntemattomalle) että työnnätkö vähän, niin tämä työnsi autollaan Dedran käymään. :mrgreen:

Ja ennenkuin joku saa sydänkohtauksen, niin mainittakoon että kaverini kysyi etukäteen saako niin tehdä...

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

mattijus kirjoitti:Olen myös kuullut, että jossain maassa moottoritiellä hitaampi väistää, eikä jää tukkimaan vasemmanpuoleisinta kaistaa.
Ikävä saksaan...huoh!

-> Cd-kilvill varustettu auto "saa" tehdä liikenteessä ihan mitä vaan diplomaattisen koskettamuuden vuoksi, esim ajaa jalkakäytävällä :shock:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

h_lauri kirjoitti:^^Voi olla, kun kerran Turun motarillakin tunneleissa se on (kieltää tosin kaikkien ohittamisen).
Semmoinenkin sääntö pitäisi takoa toisten päähän, että jos _kiihdytyskaistalla_ takaa tulee punainen TBi, motarille EI koiteta kuuttakymppiä, kun muu liikenne menee sataa. :bad-words:

Vaikka itsellään sattuisikin olemaan firman liisaama Yaris Verso.
Joillekin, oikeastaan useille, on pirun hankala kiihdyttää auto rampilta motarille. Viime viikolla katselin jo rampin alussa (se, jolla liitytään hml:n keskustasta pohjoisen suuntaan), että edellä ajavalla on kysyinen ongelma ja jätin reilusti rakoa.
Sain silti kiinni rampin lopussa ja nopeutta oli edellä ajavalla 70-80 ja itsellä 110-120. Jarrut kiinni ja pilli pohjaan.
Motarilla oli liikennettä ja 80 nopeudella ei kovin pieneen rakoon pääse. "onneksi" motarilla ajavat rikkoivat lakia ja vaihtoivat kaistaa, hienoa olisi pysähtyä kiihdytyskaistan päähän.. Syykin selvisi kun pääsin ohi, naikkonen ajeli etusormi sivulasissa :evil:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Polforea kuskina. Minä ja kaveri kyydissä. Matka Keravalta Alastarolle. Vauhtia 80kmh, traileri auton perässä (tyhjänä toki menomatkan). Ohi ajaa täysperä. Ei mene kauaakaan, kun toinenkin ohittaa. Vauhtia oli tosiaan se 80, jopa GPS:ien mukaan. On se hassu fiilis kun "pienen" Alfan ohi mennään tommosella mönsterillä.
Videotakin tuli tokasta otettua, joskos me kaikki joskus pääsisimme sitä näkemään....

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Finest kirjoitti:Motarilla oli liikennettä ja 80 nopeudella ei kovin pieneen rakoon pääse. "onneksi" motarilla ajavat rikkoivat lakia ja vaihtoivat kaistaa, hienoa olisi pysähtyä kiihdytyskaistan päähän.. Syykin selvisi kun pääsin ohi, naikkonen ajeli etusormi sivulasissa :evil:
Pientareella saa ajaa, sanoi autokoulumaikka keväällä 1983 eli ei o pakko pysätä. Siellä saa kiihdyttää tai muuten sovittaa nopeutensa liittymiseen.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Korian suoraa kohti Kouvolaa "lippis papan" takana. Pappa pysähtyi ympyrän liittymään ja odotti vuoroaan. Kun näin että nyt ei tule ketään nostin jo kytkintä mutta papan korolla ei liikahtanut, sitten tuli seuraava mahdollisuus ja taaskaan ei mitään. Jarruvalot palaa ja korolla seisoo. Kun siinä oli sitten noin viisi tai kuusi hyvää mahdollisuutta mennyt, ja takana oli kymmenkunta autoa, ajattelin töräyttää torvea. Mistäs sen tietää jos se kuukahti sinne rattia vasten. No sitten korolla hieman nytkähti, ja vielä muutaman paikan missattuaan ajoi läpi ympyrän minä perässä. Ympyrästä ulos kiihdyttäessä korolla nytki kummallisesti ja kiihtyen samalla suht hyvin jarruvalo vilkkuen :-D Pappa painoi hädissään kai jarrua ja kaasua, voi että nauratti vaikka yhtä aikaa kävi sääliksi. Ehkä olisi syytä luopua kortista tuossa vaiheessa :silly:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

Wile E. Coyote kirjoitti:Korian suoraa kohti Kouvolaa "lippis papan" takana. Pappa pysähtyi ympyrän liittymään ja odotti vuoroaan. Kun näin että nyt ei tule ketään nostin jo kytkintä mutta papan korolla ei liikahtanut, sitten tuli seuraava mahdollisuus ja taaskaan ei mitään. Jarruvalot palaa ja korolla seisoo. Kun siinä oli sitten noin viisi tai kuusi hyvää mahdollisuutta mennyt, ja takana oli kymmenkunta autoa, ajattelin töräyttää torvea. Mistäs sen tietää jos se kuukahti sinne rattia vasten. No sitten korolla hieman nytkähti, ja vielä muutaman paikan missattuaan ajoi läpi ympyrän minä perässä. Ympyrästä ulos kiihdyttäessä korolla nytki kummallisesti ja kiihtyen samalla suht hyvin jarruvalo vilkkuen :-D Pappa painoi hädissään kai jarrua ja kaasua, voi että nauratti vaikka yhtä aikaa kävi sääliksi. Ehkä olisi syytä luopua kortista tuossa vaiheessa :silly:
Tästäkin syystä on hyvä että ajokorttilaki muuttuu, saadaan hieman opetettua väestöä muuttuvaan liikennekulttuuriin ja saadaan ehkä sivistettyä näitä "minä minä" autoilijoita puhumattakaan vaikkapa omista vanhemmistamme (äiti vanha ammattilkuljettaja) joka opetteli itsekseen miten liikenneympyrässä ajetaan, tai no siinä vaihees ku sanoin ettei sitä vilkkua vasemmalle näytetyä ympyrään sisään mentäessä jne...Vanhukset joiden reaktiokykyä voi vaan arvuutella :/
Esimerkkinä tästä; isänpuoleni ajeli motaril 120km/h ja hänen eteensä tuli rampilta mummu ja pappa 40km/h...Lopputuloksen voivat kaikki laskea.
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

h_lauri kirjoitti:Semmoinenkin sääntö pitäisi takoa toisten päähän, että jos _kiihdytyskaistalla_ takaa tulee punainen TBi, motarille EI koiteta kuuttakymppiä, kun muu liikenne menee sataa. :bad-words:
Olen yrittänyt opetella tunnistamaan noita, koska saattavat jopa pysähtyä kiihdytyskaistan päähän. Jos huomaan epäileväni moista toimintaa, jätän kunnon välin, jolla kiihdyttämällä pääsee mukaan vaikka minkälaista vauhtia kulkevaan motarivirtaan. Jotkut takanatulevat ovat joskus vilkutelleet valoja tai jopa soittaneet torvea, mutta ovat kyllä melkoisen järjestään jääneet vaihtaessani sopivaan liittymisnopeuteen.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

WWWVespa kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Semmoinenkin sääntö pitäisi takoa toisten päähän, että jos _kiihdytyskaistalla_ takaa tulee punainen TBi, motarille EI koiteta kuuttakymppiä, kun muu liikenne menee sataa. :bad-words:
Olen yrittänyt opetella tunnistamaan noita, koska saattavat jopa pysähtyä kiihdytyskaistan päähän. Jos huomaan epäileväni moista toimintaa, jätän kunnon välin, jolla kiihdyttämällä pääsee mukaan vaikka minkälaista vauhtia kulkevaan motarivirtaan. Jotkut takanatulevat ovat joskus vilkutelleet valoja tai jopa soittaneet torvea, mutta ovat kyllä melkoisen järjestään jääneet vaihtaessani sopivaan liittymisnopeuteen.
300 metriä valiä ei riitä mihinkään noissa rampeissa, aina saa olla polkemassa jarrua ennen kuin motarille pääsisi. Ihme touhua. Minäkin kun ajan ramppiin, annan edellä ajavalle oikeasti niin perkeleesti tilaa, ettei mitenkään normaali suorituksella enään voi häiritä minua, mutta niin ne vaan tulee aina perä edellä vastaan :lol:
Kiihdytyksen ne alottaa aina heti rampin alussa, vaikka se 120 merkki on jossain puolessa välissä (josta minä siis rupean ottamaan nopeutta). Jo autokoulussa kysyin opettajalta kun harjotetiin liittymistä, että onko yleistä että nämä tulee perä edellä vastaan :lol: "valitettavasti" kuului vastaus
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Kyllä tuo tuollainen kahdeksan sekuntia riittää hyvin. Aloittaa vaan itse kiihdyttämisen vähän myöhemmin.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Järvenpää, Keskustasta Casinolle. Kaksi mopopeeloa tulee perässä ja radan alittavassa tunnelissa yrittävät provota.
Homma jatkuu kohti Casinoa siten, että toinen älypelle sammuttaa ajovalonsa. Musta mopo (joku crossi?) + mustapukuinen tyyppi + ei heijastimia. Ja sitten se saakelin riemuidiootti alkaa keulimaan, ajaessaan rinta rinnan kaverinsa kanssa. Mitähän, jos oisinkin bongannut vaikkapa koiran juoksemassa tielle? Tuo riemuidiootti olis tullut takapenkille. Tämä siis noin 22:25.

Kello: Noin 22:30
Paikka: http://g.co/maps/wra72" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilanne: Pimeätä kuin mikä. Kyseinen tienpätkä on juuri nyt 60kmh alue, koska huputettu 80-merkit molemmin päin, liekkö jättämässä 60-alueeksi tuota pätkää vaiko pelkästään tietyön takia?

Case:
Volvo varmari. Ajaa perseessä kiinni pitkän matkaa. Tuossa kohti, about, ohi. Itsellä lasissa karvan päältä 65 mittarinopeutta ja tuo meni heittämällä, ehkä 90kmh ohi sulkuviivan alueella.
Tilanne jatkuu, nimittäin TÄSSÄ kohtaa saman tien varressa, kyseisessä kohtaa on nykyisin siis betoniporsaita ja 50-alue + kavennettu tie.... Ajaa tummansininen Ford Ka ohi. Heittämällä myöskin.

Mistä helkkarista näitä sunnuntaipellejä sikiää? Oikein tosissaan harmittaa, kun ei sattunut poliisia tulemaan vastaan. Olisivat varmaan hetken jos toisenkin ihmetelleet kun vilkuttelen pitkiä m*lkkujen perään... Mieli teki seurata ja antaa huutia oikein "isän kädestä", mutta enpäs sitten viittinyt. Prkleen pellet.

Ja tämä tosiaan vappuaattona kun noita juoppojakin on kadunvarret täynnä! Jpäässä meinasi tulla yksi yliajokin, kun humalainen skeittari päätti ponkasta suojatielle puolivaroittamatta (olin varautunut ja pysähdyin keskelle risteystä...)

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Kyseinen tienpätkä on juuri nyt 60kmh alue, koska huputettu 80-merkit molemmin päin,
Jep, paitsi jos oikein tarkkoja ollaan niin ainakin eilen merkit oli huputettu niin että etelästä päin ajaessa rajoitus Krapilta alkaen 50km/h Tuomalan 60km/h:n merkille asti, pohjoisesta sai merkkien mukaan ajella samaa pätkää 60km/h... :shock: ja ne kaivuu hommat on sillä puolen tietä missä merkkien mukaan saa ajaa kovempaa :shock: :shock:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Huputuksista tulee mieleen, perjantaina oli ässähuputus 130:llä (vanha kolmostie, jos joku ei tunnista). Kehä III:n jälkeen kun pohjoiseen päin mennessä on tietöitä ja niiden takia alennettuja rajoituksia (ja joka päivä joku arjen sankari yrittämässä tuuppia takapuskurista lisää vauhtia, kun ei suurin sallittu työmaa-alueella riitä), niin olivat venyttäneet rajoitusalennuksia.

Tässä näkyy 60km/h rajoituskyltti (tuo taaempi liikennemerkki) - se oli huputettu sokkotaululla :D.
http://g.co/maps/k43vv" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Toinen hauska paikka oli jokunen vuosi sitten Hämeenlinnan Moreenissa - Orsitiellä (http://g.co/maps/587qq" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;), missä on taajaman jälkeen 60km/h rajoitus, oli tietyö. Tietyön alussa oli hienosti 30km/h rajoituskyltti turvaamassa duunareita. Tietyön jälkeen oli 30 rajoitus päättyy -merkki just ennen noita 130:n risteykseen päättyviä mutkia :D.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Moottoritiellä alkoi nyppimään huolella, kun kontissa kiinni ajoi joku iso ja ruma SUV ja edellä meni joku kanariankeltainen aivan helvetillistä korkeaa rääkynää päästävä prätkä joka kiihdytteli välillä autoista ohi. Kyllästyin tilanteeseen kun ei korvat kestänyt ja lähdin prätkästä ohi vähän reippaammin. Kun olin rinnalla niin kuului aivan helvetinmoinen rääkäisy kun prätkäkuski käänsi kahvan kaakkoon. Yllätyksekseni se prätkäkin jäi kuitenkin pisteeksi taustapeiliin, lieköhän ollut suht kova vastatuuli sille liikaa? Menkööt tää lapsetus keväisen karstanpolton piikkiin. Tuntui parjatun JTS:n kaikki kaakit olevan edelleen kanootissa :mrgreen:

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^ Mulla oli eilen samanlainen tilanne audin kanssa tuusulantiellä. 80-alueella tämä A6 mies tulee hirveetä kyytiä ohi, ja kun satasen alue alkaa, alkaa audin perse lähestyä kovaa vauhtia. No siirryin vasemmalle kaistalle, ja kun olen audin kohdalla, alkaa tämä urpo painaa kaasua aivan hiessä. Sen verran vatutti tuo, että vaihdoin neloselle, ojensin oikeaa jalkaa ja audimies sai pienen tovin kuunnella ahtimen vinkunaa, kunnes oli enää piste taustapeilissä...

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

edit. meni väärään ketjuun.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Monitaitoinen nuorimies bongattu Primeran ratista kaupungilla: Poltti tupakkia yhdellä kädellä, puhui puhelimeen toisella kädellä ja ajoi "autoaan", niin millä :roll: ?

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

No joo tossa vappuaattona tuli kohdattua todellisia kusipäitä pari kappaletta. Että voi jotkut ajaa todella sikamaisen törkeästi. Ja paras oli se Hämeenlinnan motarilla 50 alueella ollut V70 kuljettaja, joka kylkeäni hipoen tuli vierelle ja olemattomasta välistä suoraan eteen; koska Kivistön liittymä sattu olemaan kohdalla ja sinne oli herra menossa. Painoin sitten torvea kun pitää ihan alkaa herraa väistämään ettei lokasuojaan tule ruostetta; niin keskikarihan sieltä tuli sitten ilosesti. En oo kyllä ihan noin sikamaista "kiilaus-ohitusta" hetkeen nähnyt, tietyömaa-alueella. Ja se keskisormiha paljasti kuljettajan olevan mulkku. :lol:
Harmittaa vieläkin kun en peiliin sillon hetkeä aikaisemmin katsonut. Sen ois saanu ajatettua ohi siitä Kivistön liittymästä kun ois tajunnu mitä se aikoo.... :wink:

Sitä aina alkaa pohtimaan näissä tapauksissa sitä, että jos ajelee tollasilla "paremmilla" perheautoilla, uusi Audi, Volvo, Bemari ym. ja sitten ajetaan tolleen "haista vittu" tyylillä, omilla säännöillä niin nuo vielä jumalauta ihmettelee kun torvet soi ja heitä kohtaan asenteet on jo heti alkuunsa sellaset, että "jaaha, Audi/bemari peilissä..pitääki vähä varoa mitä se tekee".
Ihan itse ovat kyllä maineensa luoneet, juuri näillä helvtin sikamaisilla tempuillaan jonka yleensä kruunaa se keskisormi.
Joten sitä saa mitä tilaa sitten myöskin.

Mutta eihän nuo omia ole, se onneksi vähän lohduttaa. Ei kukaan aja tolleen omalla autolla, kylkeä hipoen 1m turvavälillä eteen, jos itse maksaa sen mitä söheltää....
Liisinki kun on niin helppoa, "kops oho" ja uus auto samana päivänä pihalle......Sen kyllä huomaa.

Ja sitten tästä ohittamisen kiireydestä.
Böndeltä tultiin tossa eilen ja erään kylän kohdalla sitten ohi nykäs sellanen joku vanha 405 Pökötti. Katosi horisonttiin, mutta kuinka ollakkaan; Hämpän Martsarin liittymässä olin sen takana. Joten kannatti se 40 alueella tehty kiireinen ohitus ja ylinopeus koko matkalla todella tässä tapauksessa. :roll:
Kyllä 60-70 ja 80 alueilla herra ajo reippaasti sakkorajan yli, koska itselläkin oli mittarin mukaan 10kmh liikaa, mutta sitten kun tulee 100 rajotus kyltti Motarilla, ei ajeta lujaa.
Tätä olen ihmetellyt aina. KUn saa ajaa, ei ajeta. Kun ei saa ajaa, ajetaan.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Poika tuossa eilen kertoi, että ykköskehällä oli kaksi lippispäistä amispelleä roikkunut vanhalla penalla takapuskurissa ja mutkittelullaan koittaneet saada kutoskoneen heräämään. Kun eivät tuossa onnistuneet, ajoivat ohi keskari pystyssä.

Itsellepä ei ihmeitä ole viime aikoina tiellä tullut eteen, mitä nyt sunnuntai-iltana oli Leppävaaran mäessä stadiin menevien puolella vissiin tehty semmoinen kilahtava kaistanvaihto, kun yksi kinneri taisi olla pellolla ja toinen pientareella. Virkavalta oli jeesaamassa.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

:lol: On se kyllä, kun pitää hakemalla hakea provoa tuola.
No se kertoo kyllä nuorten asenteista aika paljon, jos tollasta tehdään liikenteessä; hakemalla haetaan kisaa siis.

Kyllähän eilen kun Kannelmäessä olin autoa pesemässä, putsailin sitä siinä pihalla sitten kuivaksi niin Nesteeltä lähti joku tuunattu avo Civikki. (Niitä ei kamalasti suomeen kai tuotu sillon), turvakaarilla ja sliksirenkailla, niin maan prkleeesti, koska huomasi että katsoin niin sen jälkeen kierroslukumittari meni tappiin. :lol:
Ja tyttöystävä kyydissä tietenkin. :lol:

Joo tosiaan onhan tossa Maaliikenne-keskuksen jälkeen Hämeenlinnantiellä Stadiin päin nähtävissä se, mitä tapahtuu kun nopeutta on liikaa taitoihin nähden. On meinaa vanhempi Audi kokenut uudelleen muotoilun kun on päätynyt penkalle asti; kiihdytyskaistan yli lentäneenä. :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Moni on varmaan jo ajanut Hämeenlinnan kohdalla motarissa olevan katetyömaan läpi. Niin ajoin minäkin jälleen kerran. 50kmh taitaapi olla työmaan kohdalla rajoitus, mutta oma mittari näytti liikennesääntöjä uhmaten noin 60kmh. Eipä siinä vielä mitään, mutta takaa tuli joku vanha Nissan Sunny, joka painoi minusta työmaan kohdalla ohitse arviolta noin 90-100kmh! Ja tuo tiehän ei ole suora tuolta kohdalta, vaan mutkittelee hieman, joten itsekin vähän pelästyin, kun heti minun ohittamiseni jälkeen tuon Sunny oli ajaa betonikaiteeseen vasemmalla puolella. Mentiin varmaan muutamien senttien päästä, katupöly vaan pöllysi, eikä sitä pölyä/hiekkaa ollut kuin aivan betonireunuksen vierustalla. Ei näyttänyt vauhtia haittaavan.

Itsekin meinasin tänään törttöillä. Tutulle tielle liittyessä vilkuilin vasemmalta tulevaa liikennettä ja katsoin sopivaa koloa. Edessäni oli yksi auto. Katsoin että nyt tulee pitkä kolo, edellä ajava liittyy tuohon ja minäkin mahdun perään. Mutta edellä ajava ei sitten jakanutkaan ajatuksiani, vaan odotti vielä isompaa väliä, minun jo lähdettyä liikkeelle silmät vasempaan päin. Samalla kun lähdin kiihdyttämään siirsin katseen eteenpäin ja huomasin, että siinähän se toinen seisoo edelleen! Tuli testattua jarrujen toimivuus, hyvin toimivat. Hävetti ihan saatanasti, vielä enemmän olisi hävettänyt, jos olisin töytäissyt edellä ollutta. Liikennevakuutuksien bonuksetkin ovat kohta 70%, olisi ollut hieman ikävää menettää niitä näin :roll:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Koitan vältellä sitä kohtaa, mutta monella lukutaito heikolla tolalla. Poliiseille varmasti tienaava paikka, mutta raukat eivät ole tietoisia :(

Varsinkin jos 1 kaista käytössä, niin heti on joku ihmettelemässä hattuhyllyä.
Sitten satasen kyltin kohdalla ohituskaistalle ja kiire loppuu tai eivät ainakaan ohi mene

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^^Tunnustan omalle kohdalleni tapahtuneen useampaan(liian :oops: ) kertaan ja olen myös keksinyt syyn omalla kohdallani. Tuota tapahtui aikanaan pakulla ajellessani ja nyt 3008:lla. Molemmissa istutaan pikkutojotaa korkeammalla, jopa vanhassa 307:ssakin, vaikka vähemmän. Näkee paremmin puskan tai penkan yli, onko tulijoita, mutta edellä menevä corillakuskipa ei näe ja joutuu pysähtymään tarkistamaan. Tuohon on ehtinyt jo oppimaan taas uudestaan paremmin tuolla 3008:lla, kun meinasi matalemmassa 307:ssa unohtua, kun sillä piti kanssa "pysähtyä".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Mutta, pysähtymisen mestari on suomalainen parkkeeraaja, sillä jouduttuani jättämään autoni puolen kilometrin päähän sain ihastella innovatiivisia pysäköintiratkaisuja:
- mitä siitä, jos perä on metrin suojatiestä,
- mitä siitä, jos edessä on kolme ja puoli metriä tilaa tai takana puolitoista,
- mitä siitä, jos auto on pysäköity puolen metrin päähän kanttarista, kun renkaita leveämmät vanteet säästyvät siten kolhuilta,
- mitä niistä muista autoilijoista?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Kakkoskohtaa pohtiessa kannattaa muistaa, että aika harvoin tietää, missä järjestyksessä pysäköinti on suoritettu. Se avointa tilaa ympärillään omaava auto on voitu pysäköidä hyvinkin tiukkaan väliin ja autot ympärillä vaihtua sen jälkeen.

Liikenteestä välillä mukavaa ja positiivistakin sanottavaa: duunimatka meni mukavasti ja leppoisasti kruisaillen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Joo, onhan se mahdollista, mutta tuskin samanaikaisesti kymmenille.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mitä pienempi auto, sen enemmän päin vi**ua se on pysäköity. Toki tämänkin säännön vahvistavat poikkeukset löytyvät möhkömaasturien ratista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050 ... 6_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Kaikenlaisia känniääliöitä sitä onkin liikenteessä. :bad-words:

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Jooh todella surullista tuo on, kännissä ja tapetaan jengiä vielä ohi mennen, täysin sivullisia. Ainahan tää sama tarina on ollut........ :bad-words:

Tänään kyllä pisti taas pohtimaan ihmisten logiikkaa. :lol:
Ensiksi itse mokataan ja sitten vielä kostetaan se moka mulle. :lol:
Fiksua. :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

Onneksi on niitä joilla on varaa isoihin mersuihin, oikein uuteen ML(en muista litratilavuutta, 450?) neliveto mersuun, sillä on niiiiiiin kiva tulla sielt oikealta kaistalta just eikä tasan alle metrin päähän mun eteen, huom. kiihdyttäen siis tähän pieneen rakoseen, ei olis ollut järkevää nostaa jalkaa kaasupolkimelta ja siirtyä taakseni (?) ja mitä tekee harvoja hiuksia harova mies? No jarruttaa, tottakai? Mulla meinas tulla lämpimät housuihin mutta mulla yhtäkkiä meniki pitkät valot päälle ja jännästi ajoin kyseisen mulkun perässä siten et ne mun pitkät valot osu sen taustapeileihin ja sit lopuks kaiken kruunas mun PUNAINEN KESKISORMI!!! :evil:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Pitäisi päästä välillä kahvi- tai muulle tauolle samaan paikkaan, jotta voisi sanoa, että takana olisi ollut tilaa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

WWWVespa kirjoitti:^Pitäisi päästä välillä kahvi- tai muulle tauolle samaan paikkaan, jotta voisi sanoa, että takana olisi ollut tilaa.
Ihan hauska idea ottaen kokoni huomioon...Luultavasti se mies ei edes näkis mua ennenku alkaisin pauhaa! Mutta ai kyllä keittää, edelleen...

Taitaa olla :drinking: paikka...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo se on jännä kyllä tuo, iso hieno maasturi ym. paremman kansan auto (jota olen miljoona kertaa täälläkin sanonut) ja ajetaan miten halutaan omilla säännöillä muista välittämättä. Sitten kun erehdyt tosiaan protestiäänen antamaan niin se on sun syy. :lol:
Että tollaset on huvittavia ihmisiä, eihä noille voi ku naureskella vaan ja ajella takana, että "jumlauta mikä...".
Ja kaikista paras tässä on se, että ne ei tajua sitä, että pidät sielä takana heitä ihan idiootteina. Mulkkuna siis. :lol:

Kyllä tässä on kuultu tarinaa aikoinaan kun eräs Jaguaari äijä ajeli miten halusi ja päätyi sitten tämän tuttuni kanssa samaan kauppaan hetken päästä. Tutulla riittää kyllä pokkaa sen verran, että oli haukkunu sen sielä kaupassa aivan kuusnolla, ja kovalla äänellä. Oli äijä kihissy ja tärissy vihasta ja punanen ku punajuuri, muttei ollu sanaa saanu suustaan........ :lol:

JOs ajaa miten huvittaa, niin sitten kannattaa myös ottaa annettu palaute vastaan ja hyväksyä se ilman selityksiä. :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Mä en sitten mistään löydä liikennesääntöä, jonka mukaan saman tien pienemmillä nopeusrajoituksilla saa ajaa vaikka kuinka lujaa, mutta suurimmalla nopeusrajoituksella maksimissaan liikennemerkissä määrätyn numeron verran, ja mieluummin ajetaan alle.

Äsken taas suosittu kiinalaisfarkku ohitti 100 km/h rajoitusalueella reilua ylinopeutta. Kun alkoi 120 km/h rajoitusalue, sain sitten pikkuhiljaa kulkineen kiinni. Ohitettuani sen alkoi pitkien valojen vilkutus...

Ja tätä on usein, mutta ei sentään valojen vilkutusta.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Hmm, jos sillä kuljettajalla sattui olemaan reaaliaikainen kulutusmittari näytössä eikä kyseisellä kulkineella saa ylittää jotain litramäärää?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Minulle on opetettu, että erkanemiskaistalla hidastetaan, ei ajoväylällä.
Miksi ihmiset hidastavat jo ajoväylällä?
Jos ajoväylällä on pakko hidastaa niin miksei ihmiset laita edes vilkkua päälle, ennenkuin hidastavat?
Miksi vilkku laitetaan päälle samalla ranneliikkeellä, millä ohjauspyörää käännettään?

Tänään olin taas PNV qsipää joka ohitti edelläajavan erkanemiskaistalla, eli ajoin matkavauhtiani (vilkku päälle laitettuna ehkä 50m ennen erkanemiskaistan alkua) erkanemiskaistalle välittämättä edessä hidastelevista turvallisista autoilijoista. Kun olen siirtynyt erkanemiskaistalle (jossa siis pitäisi hidastaa) niin yksi turvallinen autoilija keksiikin laittaa vilkun päälle ja lähtee valuttamaan kohti.

Kiihdyttämällä tuosta sitten onneksi selvisi, en vaan kykene ymmärtämään miksei sitä vilkkua voi laittaa päälle vaikka kolme sekuntia etukäteen. Itse oletan, että vilkuton auto jatkaa matkaansa suoraan, kuinka väärässä voi ihminen ollakaan... :?
Viimeksi muokannut mattijus, 04 Touko 2012, 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VMP

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

mattijus kirjoitti:Minulle on opetettu, että erkanemiskaistalla hidastetaan, ei ajoväylällä.
Miksi ihmiset hidastavat jo ajoväylällä?

Tänään olin taas PNV qsipää joka ohitti edelläajavan erkanemiskaistalla, eli ajoin matkavauhtiani (vilkku päälle laitettuna ehkä 50m ennen erkanemiskaistan alkua) erkanemiskaistalle välittämättä edessä hidastelevista turvallisista autoilijoista. Kun olen siirtynyt erkanemiskaistalle (jossa siis pitäisi hidastaa) niin yksi turvallinen autoilija keksiikin laittaa vilkun päälle ja lähtee valuttamaan kohti.
Ikuisuuskysymys.

Hauskinta oli lukea paikallisaviisista, että "Leppävaaran tunneliliikennettä itään rajoitetaan iltaruuhkan aikaan, koska Kehä I muuttuu useampikaistaiseksi Porintien kohdalla ja liikenne ruuhkautuu". Siis WTF! Kaistat lisääntyvät, mutta liikenne _ruuhkautuu_! No kyllä mä tiedän sen aiheutuvan siitä, että idiootit vaihtavat kaistaa _jarruttamalla_ eli kiihdytyskaistaa ajavat eivät käytä sitä siihen, mihin se on luotu.

Erkanemiskaistojen kohdalla on sama juttu, ne on tarkoitettu vauhdin hidastamiseen päätien liikennettä haittaamatta, mutta niin vain maalaistollot alkavat hidastaa jo Tuomarilan kohdalla, vaikka kakkoskehän liittymään on 1000 metriä + 500 metriä erkanemiskaistaa...

Teknisesti ottaen et muuten ohittanut ketään, vaan sivuutit. Ohittaminen olisi tullut kyseeseen, jos olisit palannut erkanemiskaistalta päätielle ja se valuttajakin olisi pysynyt siellä. Oikealta saa sivuuttaa, jos oikeanpuoleinen kaista on liikennemerkein osoitettu jatkumaan muualle kuin se vasemmanpuoleinen. Siksi minäkin vedän aina motarin oikeinta kaistaa kaikkein ohi, se kun on merkitty menemään ykköskehälle tai vastoin päin kakkoselle tai Grankullan kauppalaan. Vai olenkohan väärässä tässä?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja ärrä »

WWWVespa kirjoitti:^Hmm, jos sillä kuljettajalla sattui olemaan reaaliaikainen kulutusmittari näytössä eikä kyseisellä kulkineella saa ylittää jotain litramäärää?
Muut ei saa ajaa liikennesääntöjen mukaan, vaan niin kuin Herra ja Hidalgo haluaa. Kun vaan tietäis miten hän aina milloinkin haluaa :-D

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^No, tuo oli vain yksi vaihtoehdoista, joita on tullut keksityksi, kun joku on porhaltanut vaikka Kustaa Vaasan tien päässä reilulla ylinopeudella ohi ja on tullut viimeistään vankilan kohdalla perä edellä vastaan.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

h_lauri kirjoitti: "Siis WTF! Kaistat lisääntyvät, mutta liikenne _ruuhkautuu_!....... Siksi minäkin vedän aina motarin oikeinta kaistaa kaikkein ohi, se kun on merkitty menemään ykköskehälle tai vastoin päin kakkoselle tai Grankullan kauppalaan. Vai olenkohan väärässä tässä?
Jyvääskyläässä herra ylin liikennesuunnittelija poisti muutama vuosi sitten pääkadulta pitkän matkan toista kaistaa, koska tutkimuksen mukaan se lisää liikenteen sujuvuutta. Nyt siinä on kiviä ja siellä täällä pieniä kääntymiskaistan pätkiä. Sillä ei muuten tarinan mukaan ollut ajokorttia lainkaan.

Latuhan on ihan oikeassa tässä. Tai sitten myö molemmat ollaan pellolla. Muottoritiellä saa ajaa oikeaa kaistaa eteenpäin niin kauan kuin sielu sietää jos kaista vaan vetää. Kunhan ei puikkelehdi välillä vasemman kautta. Mutta minulle ainakin tulee hassuja "liikennetilanteita" kun joku optimisti "ohittaa" puolen kilometrin päässä olevaa rekkaa 105kmh. Minä käyn oikealla kaistalla 125kmh vauhdilla, koska en ole ohittamassa silloin enää ketään. Ja hassusti kaista vetää rekan perävaloihin saakka jolloin vasemmalla kaistalla tulee "ohittaja" jossain 200m päässä. Jne.. Ei noin saisi tehdä mutta ei se minunkaan vikani ole jos kaista vetää ja vasemmalla on taas sopivasti vapaata. :crazyeyes:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

h_lauri kirjoitti: "Siis WTF! Kaistat lisääntyvät, mutta liikenne _ruuhkautuu_!....... Siksi minäkin vedän aina motarin oikeinta kaistaa kaikkein ohi, se kun on merkitty menemään ykköskehälle tai vastoin päin kakkoselle tai Grankullan kauppalaan. Vai olenkohan väärässä tässä?
Jyvääskyläässä herra ylin liikennesuunnittelija poisti muutama vuosi sitten pääkadulta pitkän matkan toista kaistaa, koska tutkimuksen mukaan se lisää liikenteen sujuvuutta. Nyt siinä on kiviä ja siellä täällä pieniä kääntymiskaistan pätkiä. Sillä ei muuten tarinan mukaan ollut ajokorttia lainkaan.

Latuhan on ihan oikeassa tässä. Tai sitten myö molemmat ollaan pellolla. Muottoritiellä saa ajaa oikeaa kaistaa eteenpäin niin kauan kuin sielu sietää jos kaista vaan vetää. Kunhan ei puikkelehdi välillä vasemman kautta. Mutta minulle ainakin tulee hassuja "liikennetilanteita" kun joku optimisti "ohittaa" puolen kilometrin päässä olevaa rekkaa 105kmh. Minä käyn oikealla kaistalla 125kmh vauhdilla, koska en ole ohittamassa silloin enää ketään. Ja hassusti kaista vetää rekan perävaloihin saakka jolloin vasemmalla kaistalla tulee "ohittaja" jossain 200m päässä. Jne.. Ei noin saisi tehdä mutta ei se minunkaan vikani ole jos kaista vetää ja vasemmalla on taas sopivasti vapaata. :crazyeyes:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Vastaa Viestiin