Tuo on arkipäivää Turun motarilla aamuisin. Ohituskaistalla on jono suunnilleen markka lasissa, keskimmäinen kaista puolityhjä ja oikeanpuolimmainen saattaa mennä joko 80 km/h tai 120 km/h.maybetomorrow kirjoitti:Mutta minulle ainakin tulee hassuja "liikennetilanteita" kun joku optimisti "ohittaa" puolen kilometrin päässä olevaa rekkaa 105kmh. Minä käyn oikealla kaistalla 125kmh vauhdilla, koska en ole ohittamassa silloin enää ketään. Ja hassusti kaista vetää rekan perävaloihin saakka jolloin vasemmalla kaistalla tulee "ohittaja" jossain 200m päässä. Jne.. Ei noin saisi tehdä mutta ei se minunkaan vikani ole jos kaista vetää ja vasemmalla on taas sopivasti vapaata.
Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
mattijus kirjoitti:
Miksi vilkku laitetaan päälle samalla ranneliikkeellä, millä ohjauspyörää käännettään?
Kyseisestä aiheesta riittäisi keskusteltavaa niin paljon et siitä saataisiin enemmän jaksoja kuin kauniita ja rohkeita on koskaan tehty (en tiedä tehdäänkö edelleen)
Olin Viikin prisman parkkihallist ajamassa vasemmalle, kyseisessä kohtaa on risteys, no vasemmalta tulee perhekokoa oleva ranskalainen, hienosti vilkku päällä, oletin et hän kääntyy siis parkkihalliin ja olen hivuttautumassa eteenpäin huomatakseni tilaisuuden tulleen, no eipäs tullutkaan...Perheenisä jatkoi matkaansa eteenpäin...Jos olisin siin kohtaa lähtenyt niinkun normisti lähden tää kyseinen kosla olisi tullut kylkeeni. Kenenkö syy se sitten olisi ollut? No varmasti minun koska olisin luottanut siihen mitä ranskalaisella ajava näyttää muttei tee...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
^Nimenomaan niin. Vilkku ei riitä vaan pitää varmistua myös kääntymisestä, tästähän on ollut joku ennakkotapauskin. Mutta mitä virkaa vilkun käytölle sitten enää jää.
Itse olen kerran kääntynyt samanlaisessa tilanteessa vasemmalta tulevan "oikealle kääntyjän" edestä vasemmalle, kolmion takaa. Senteistä jäi kiinni, mutta oli hyvä opetus.
Itse olen kerran kääntynyt samanlaisessa tilanteessa vasemmalta tulevan "oikealle kääntyjän" edestä vasemmalle, kolmion takaa. Senteistä jäi kiinni, mutta oli hyvä opetus.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 20 Touko 2007, 00:25
- Car(s): Stilo, 166 V6 2.5 & 3.0, ex 166, 156
- Paikkakunta: Pornainen
Re: Liikenteestä
Ajelitko mattijus Tuusulan motarilla? Siellähän tämä "ajokulttuuri" on ollut voimassa jo pidemmän aikaa...mattijus kirjoitti:Minulle on opetettu, että erkanemiskaistalla hidastetaan, ei ajoväylällä.
Miksi ihmiset hidastavat jo ajoväylällä?
Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Liikenteestä
Ohittelin leveäkaistatiellä rauhalliseen tahtiin edellä menijöitä nopeudella 110km/h, rajoituksena 100. Siis rekkoja joiden perässä jonoteltiin ja kurkittiin mutta ei ohitettu. Yhdellä kurkkijalla ilmeisesti kävi pahasti luonnolle kun ei itse uskaltanut ohittaa mutta minä ohitin. Tuli nimittäin muutaman kilometrin päästä mersullaan hirveällä höyryllä takaa ja jäi ajamaan noin 3m päähän keskiviivalle kiemurtelemaan. Tässä vaiheessa edessä oli loputon määrä autoja nopeutena ~90 ja rajoitus 80km/h mikä kelpasi minulle vallan mainiosti. Kovin on elämä vaikeaa jos jokaiselle ohittajalle pitää todistella
Ayrton Senna da Silva forever
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
Tämän päivän kolmas viestini, vissiin ottaa aivoon mullakin kun pitää avautua jatkuvasti. Mutta mikä hemmetti siinä on että kun vastaan tulee valottomia autoja niin niistä suurin osa on johtotähtiä. Ja kun niille vilautan automaattisesti valoja niin ne lamput ei sittenkään syty. Muun merkkisistä sentään melkein aina nousee käsi ja valot syttyy rivakasti ennen kohtaamista.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
^Lisävaruste niin kuin vilkkukin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^^Niiden kuskit luottavat automatiikkaan muita enemmän?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
^Automatiikallakaan ei saa kaikkia valoja pois (paitsi takaa tietysti), keulassa palaa aina jotain...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^Paitsi mun autostani. Ei siellä mikään valoisassa tuiki, jos laitan automatiikan päälle.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Näin siis uusien päiväajovaloilla varustettujen johtotähtien kanssa. Mutta vanhemmat mersut ajelee melkein poikkeuksetta ilman mitään valoja, joten tähän merkkiin DRL on tuonut ison parannuksen. Vielä kun niihin saisi automaattiset vilkutkinDaViega kirjoitti:^Automatiikallakaan ei saa kaikkia valoja pois (paitsi takaa tietysti), keulassa palaa aina jotain...
Nämä muut jutut moottoritiellä tupeksimisesta yms. ovat niin kyllä niin tuttua kauraa. Paitsi etten niinkään menisi näitä bemareita yms. moittimaan. Kyllä ihan nää tavisanjovikset, naurikset, vokkelot yms. painelee kanssa aivan omilla säännöillään. Pääperiaate on säästää bensaa essonbaarinopeilla eli
- - vältetään "tarpeettomia" jarrutuksia = ajetaan "vanhoilla vihreillä" risteykseen, jalankulkijoille ei anneta tietä, viitataan kintaalla tietyömaiden ja risteyksien 50/60 rajoituksille
-ajellaan pintakaasulla/tiiliskivi polkimen alla = moottoriteille liitytään n. 60 km/h nopeudella ja 90 km/h marssivauhdin saavuttamiseen tarvitaan 2 km, vastaavasti hidastaminen kuuteen kymppiin aloitetaan 2 km ennen liittymää, josta on tarkotus poistua
-ylämäessä annetaan nopeuden hidastua 10-15 km/h pienissäkin nyppylöissä (ilmiö nähtävissä jopa Kehä I:llä, mm. Mestarintunnelista ulospäin ponnisteltaessa)
Moottoritiellä vasemmalla kaistalla jonoa hinaavista valittaneille on pakko sanoa, että hyvää tuuria teillä on ollut. Minä törmään jatkuvasti sankareihin, jotka köröttelee yksinään 100-110 km/h, mutta HIDASTAVAT yhdeksäänkymppiin heti, kun siirtyvät vasemmalle kaistalle esim. rekkaa ohittaessaan. Eikä aina vauhti pysy edes siinä yhdeksässä kympissä, vaan välillä rekan vierelle ajo pelottaa niin, että pitää hetkinen kerätä rohkeutta perävaunun taka-akselin rinnalla, täsmälleen rekan kanssa tasatahtiin (noin 85 km/h) ajellen. Näin ohitukseen, jonka pitäisi sujua 20 sekunnissa (@120 km/h, sisältäen 50 m turvavälit) saadaan menemään 3 minuuttia.
Eikä hupi yhteen ohitukseen lopu, vaan välittömästi rekan nupin rinnalle päästyään tientukko huokaisee helpotuksesta, selvittyään haastavasta ohituksesta hengissä, ja kiihdyttää reippaasti. Kumma kyllä tässä vaiheessa mittariin saattaa löytyä jopa tasan 120, mikä takaa, ettei tientukosta kerkiä kuin max. 2 autoa ohi (ja nekin joutuvat ajamaan reilua ylinopeutta) ennen kuin tientukko saa kirittyä seuraavan rekan kiinni ja hidastaa taas yhdeksäänkymppiin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^Jep-jep, jarrupaloja ja -levyjä saadaan noiden kanssa kaupaksi, kun moiset tempaukset pääsevät tuttuudestaan huolimatta aina välillä yllättämään.
Muuten, kaikki päivävaloilla ajavat eivät tiedä takavalojen olevan pimeinä, minkä voi huomata sumuissa ja sateissa.
Muuten, kaikki päivävaloilla ajavat eivät tiedä takavalojen olevan pimeinä, minkä voi huomata sumuissa ja sateissa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
Tai sitten eivät välitä kuten eilen edellä ajellut Golf joka sytytti valonsa kuuliaisesti tunnelissa kuten pitääkin. Ja sammutti ne sitten taas vaikka satoi ja oli sumua. No ei se hernerokkaa kuitenkaan ollut.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Liikenteestä
^
Oiskohan Saksan inssi keksinyt vihdoin saman tsydeemin kun Amerikan-joe joskus 1950-luvulla?
-Tazio
Oiskohan Saksan inssi keksinyt vihdoin saman tsydeemin kun Amerikan-joe joskus 1950-luvulla?
-Tazio
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Liikenteestä
^on. hämäräkytkimen ovat ruuvanneet autoihin. liekö jopa pakollinen ominaisuus DRL:issä.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Liikenteestä
^
Päätellen esim. viime talven ison rytinän aikaan pelkillä DRL:illä liikkuneista saksanseisojista tuo ei ole pakollinen. Tai sitten toiminnon aktivointi on jonkun 12 alavalikon takana 'ohjauskeskuksessa' niin ettei sitä kukaan osaa käyttää...
-Tazio
Mutta sinänsä hyvä homma, että saadaan 'uutta' oikeasti ajoja ja oloa helpottavaa tekniikkaa euroihinkin kaiken maailman hajukuusien ja pyllynpäristimien lisäksi (nämä tosin taitavat olla fransmannien bravuureja)
Päätellen esim. viime talven ison rytinän aikaan pelkillä DRL:illä liikkuneista saksanseisojista tuo ei ole pakollinen. Tai sitten toiminnon aktivointi on jonkun 12 alavalikon takana 'ohjauskeskuksessa' niin ettei sitä kukaan osaa käyttää...
-Tazio
Mutta sinänsä hyvä homma, että saadaan 'uutta' oikeasti ajoja ja oloa helpottavaa tekniikkaa euroihinkin kaiken maailman hajukuusien ja pyllynpäristimien lisäksi (nämä tosin taitavat olla fransmannien bravuureja)
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^Sitä rytinää aiemmin ko. paikasta kulkeneena voin sanoa 159 SW:n perässä olleen kuivan kohdan vain takasumuvalon kohdalla. Eivät olleet muut polttimot riittäneet sulattamaan niin kylmässä perään kertynyttä 2-3 sentin lumikerrosta, joten ne eivät tainneet paljon mihinkään näkyä - saati sitten jotkut mitään lämmittämättömät ledit.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Liikenteestä
^
Oisko noin, että led-ajovalotkaan eivät sen vertaa lämpöä kehitä? Jos, niin ehkä tuossa(kin) olisi syytä palata suunnittelupöydälle. Historiasta saattaisi germaani-inssikin löytää jonkun toimivan ratkaisun..
-Tazio
Oisko noin, että led-ajovalotkaan eivät sen vertaa lämpöä kehitä? Jos, niin ehkä tuossa(kin) olisi syytä palata suunnittelupöydälle. Historiasta saattaisi germaani-inssikin löytää jonkun toimivan ratkaisun..
-Tazio
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^Juu, ei taida led paljon lämmittää ja joissakin tosiurheiluautoissa (mm. uusi Pagani) taitaa takasumarikin olla led.
Itselleni oli yllätys, että takavalon hehkulamppu ei ollut pitänyt lampunlasia kuivana. Ehkä pakkasella oli oma osansa pakkaslumen lisäksi?
Itselleni oli yllätys, että takavalon hehkulamppu ei ollut pitänyt lampunlasia kuivana. Ehkä pakkasella oli oma osansa pakkaslumen lisäksi?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^Pakkanenhan se syyllinen oli. Esim. ajoluiskien sulanapitolämmityksessä taitaa mitoitus olla vaatimattomat 300 W/m², muttei sekään riitä, jos on kova pakkanen tai snögää tulee ihan tuutin täydeltä.
LED-takavaloissa taitaa tehonkulutus olla watin luokkaa. LED-ajovalojen pitänee olla 15-30 W haarukassa, jos tarkoitus on päästä samaan valotehoon kuin halogeeni....xenonvaloilla.
Vaan onpa noita sulatusongelmia jo nyt ajovaloissakin. Kun on linssi/projektorityyppiset ajovalot + iso muovikuuppa päällä, niin ei pätkäajossa nuo "sädekanuunat" kerkiä tykittämään kuin 5 cm reiän kuuppaa peittävään jääkerrokseen, siihen "hirvipiikin" kohdalle.
On muuten aika suolesta tämä nykymuoti työntää etuvilkut samaan pakettiin ajovalojen kanssa. Ajovalojen aiheuttama häikäisy heikentää vilkun näkyvyyttä (vaikka näissä käytetään vähän normaalia tehokkaampia 24 W polttimoita) ja välillä huomaa mm. liikenneympyröissä, etteivät kanssa-autoilijat erota, että minulla on vilkku päällä. Siis muulloinkin kuin ajovalojen "lasien" ollessa jään peitossa.
LED-takavaloissa taitaa tehonkulutus olla watin luokkaa. LED-ajovalojen pitänee olla 15-30 W haarukassa, jos tarkoitus on päästä samaan valotehoon kuin halogeeni....xenonvaloilla.
Vaan onpa noita sulatusongelmia jo nyt ajovaloissakin. Kun on linssi/projektorityyppiset ajovalot + iso muovikuuppa päällä, niin ei pätkäajossa nuo "sädekanuunat" kerkiä tykittämään kuin 5 cm reiän kuuppaa peittävään jääkerrokseen, siihen "hirvipiikin" kohdalle.
On muuten aika suolesta tämä nykymuoti työntää etuvilkut samaan pakettiin ajovalojen kanssa. Ajovalojen aiheuttama häikäisy heikentää vilkun näkyvyyttä (vaikka näissä käytetään vähän normaalia tehokkaampia 24 W polttimoita) ja välillä huomaa mm. liikenneympyröissä, etteivät kanssa-autoilijat erota, että minulla on vilkku päällä. Siis muulloinkin kuin ajovalojen "lasien" ollessa jään peitossa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Joo, LEDit ei pahemmin valaisimia sulata. Toisaalta on kuitenkin järkevämpää tuottaa valoa valontarpeeseen ja lämpöä lämmöntarpeeseen ja kun suurimmassa osassa autoilevaa maailmaa taitaa lämmöntarve olla pieni, on LED valaisemiseen sinänsä varsin passeli idea. Meillä (ja muilla lämpöä kaipaavilla seuduilla) erillinen lämmitys valaisimen kuoreen (vrt. takalasinlämppäri) olisi kyllä paikallaan useampana päivänä vuodessa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Liikenteestä
n.80-90v pappa ajeli tossa motarilla vasenta kaistaa n.90km/h opelillaan (100km/h alue).oikealle kaistalle jumitti uus volkkari siihen papan rinnalle,joten ohi ei päässy kummaltakaan puolelta.hidastin sit vauhtia et pääsisin poistuun oikealta rampilta pois ja siinä kun olin opelin rinnalla laitto pappa vilkun päälle ja ajokin varmaan sen n.kilometrin vilkku oikealle siä vasemmalla kaistalla.taustapeilistä kun kattelin niin oli kyl sellasta touhua et koko ajan odotti et koska rytisee.eikö olis aika antaa kortti pois jos ei vaan enää onnistu.tuntuu osalle olevan vaikeaa toi motarille liittyminen ja sieltä poistuminen,liitytään alinopeudella,poistutaan alinoupeudella.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Liikenteestä
En keksiny kuuluisko tämä tänne, Foorumilaisten bongausketjuun vai Alfat mediassa ketjuun. Vois myös liittyä kanssaihmisten suhtautumisketjuun.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/polii ... 45627.html
Oli miten oli, niin ei näin.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/polii ... 45627.html
Oli miten oli, niin ei näin.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
Se oli toinen mikä kävi mielessä mutta en tiedä minkälainen viive niissä vermeissä on. Jonkun matkaa oli jo tunnelista pois ennen kuin valot taas sammuivat.Tazio kirjoitti:^
Oiskohan Saksan inssi keksinyt vihdoin saman tsydeemin kun Amerikan-joe joskus 1950-luvulla?
-Tazio
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Liikenteestä
Tää oli jopa televisiossa.. Luultavasti auton merkkiä ei olisi edes mainittu jos ois ollut joku muu kuin Alfa tai BMW...motorhead kirjoitti:En keksiny kuuluisko tämä tänne, Foorumilaisten bongausketjuun vai Alfat mediassa ketjuun. Vois myös liittyä kanssaihmisten suhtautumisketjuun.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/polii ... 45627.html
Oli miten oli, niin ei näin.
Abarth 500 Esseesse
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
10-tiellä Auto Ilveksen kohdilla nökötti Golfin farkku mk3 pientareella.
Pienenä kosmeettisena virheenä siitä puuttui ainakin oikea etupyörä.
Pukkeja tms. ei näkynyt..
Pienenä kosmeettisena virheenä siitä puuttui ainakin oikea etupyörä.
Pukkeja tms. ei näkynyt..
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Liikenteestä
Tainnu karata pyörä melko pitkälle, nökötti siinä nimittäin jo lauantaina
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Poliisi tehostaa toimintaa ja vie kilpien sijasta pyörän?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Voisi olla tehokkaampaaPolforea kirjoitti:Poliisi tehostaa toimintaa ja vie kilpien sijasta pyörän?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Local idiot halusi hangaround-bomberiksi?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050 ... 2_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050 ... 2_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Mistä... HELKKARISTA näitä sikiää?!
Tästä näkee vähän, kuinka ahdasta. Auton oikealta puolelta ei toki sitäkään vähää mahtunut....
Ja lisää:
http://up.pandatarha.com/files/DSC00402.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mieli teki pyyhkäistä koko lana matalaksi. Mutta onneksi maltoin, koska Alfan maalipinta on riittävän hyvässä kunnossa (vielä...)
Tästä näkee vähän, kuinka ahdasta. Auton oikealta puolelta ei toki sitäkään vähää mahtunut....
Ja lisää:
http://up.pandatarha.com/files/DSC00402.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mieli teki pyyhkäistä koko lana matalaksi. Mutta onneksi maltoin, koska Alfan maalipinta on riittävän hyvässä kunnossa (vielä...)
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Liikenteestä
No onhan siinä ainakin reilun kaljatölkin leveyden verran ilmaa peilien välissä
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Niin tosiaan, peilien välillä oli ehkä 25cm. Mut jos huomaatte, tuo Megane on sattumoisin vinossa niin, että keula on kauempana siellä missä pitäisikin.... Auton etupuolelta ei päässyt kulkemaan (sopivasti seinä edessä) ja alfan oikealta puolelta ei mitään toivoakaan mahtua sisään (juur ja juur sain oven avattua avaimella)...
Ratkasu: käänny selkä Alfaa kohti ja nosta jalka yli meganen pyöränkaaresta. Toinen perässä. Ovea auki ja huomaat, että meganessa oleva muovilista sopivasti oikealla kohdalla - ja ei muutakun puoliväkisin änkemällä autoon. Oli ahdasta. Todella ahdasta. Hyvä, että sai kengän taittumaan sisälle >_<
Ratkasu: käänny selkä Alfaa kohti ja nosta jalka yli meganen pyöränkaaresta. Toinen perässä. Ovea auki ja huomaat, että meganessa oleva muovilista sopivasti oikealla kohdalla - ja ei muutakun puoliväkisin änkemällä autoon. Oli ahdasta. Todella ahdasta. Hyvä, että sai kengän taittumaan sisälle >_<
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Tulee mieleen eräitä lappusia joita vois jaella tällaisten tuulilasiinAquatica kirjoitti:Niin tosiaan, peilien välillä oli ehkä 25cm. Mut jos huomaatte, tuo Megane on sattumoisin vinossa niin, että keula on kauempana siellä missä pitäisikin.... Auton etupuolelta ei päässyt kulkemaan (sopivasti seinä edessä) ja alfan oikealta puolelta ei mitään toivoakaan mahtua sisään (juur ja juur sain oven avattua avaimella)...
Ratkasu: käänny selkä Alfaa kohti ja nosta jalka yli meganen pyöränkaaresta. Toinen perässä. Ovea auki ja huomaat, että meganessa oleva muovilista sopivasti oikealla kohdalla - ja ei muutakun puoliväkisin änkemällä autoon. Oli ahdasta. Todella ahdasta. Hyvä, että sai kengän taittumaan sisälle >_<
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Kyllähän tuollaisessa tilanteessa taas toivoo metallista vetoketjua ja nappeja takkiin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
Farkuilla on hyvä nojailla.
Peili varmastikin vääntyi vahingossa paikoiltaan?
Peili varmastikin vääntyi vahingossa paikoiltaan?
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Maalis 2010, 19:20
- Car(s): MiTo T-Jet, ex 156 JTS sele
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Liikenteestä
Transpointin yhdistelmä päätti ohittaa kaksi hitaampaa venäläisrekkaa Kotkan motarilla juuri, kun olin Transpointin perän kohdalla ohituskaistalla 120 alueella. Onneksi takana tullut Volvokuski oli hereillä myös, ja selvittiin säikähdyksellä. Pulssi vieläkin varmaan 200.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Autossa pitäisi olla valkoinen spray, jolla vetäisisi raidan samaan kohtaan kuin ruudun reunaan piirretty viiva.Aquatica kirjoitti:Mistä... HELKKARISTA näitä sikiää?!
Mieli teki pyyhkäistä koko lana matalaksi. Mutta onneksi maltoin, koska Alfan maalipinta on riittävän hyvässä kunnossa (vielä...)
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Liikenteestä
tuo on sitä kun ajatellaan vain omaa napaa eikä välitetä toisista pätkääkään.Aquatica kirjoitti:Mistä... HELKKARISTA näitä sikiää?!
Tästä näkee vähän, kuinka ahdasta. Auton oikealta puolelta ei toki sitäkään vähää mahtunut....
Mieli teki pyyhkäistä koko lana matalaksi. Mutta onneksi maltoin, koska Alfan maalipinta on riittävän hyvässä kunnossa (vielä...)
samanlaiseen tilanteeseen olen joutunut Tampereen rautatieaseman viereisessä parkkihallissa Rautatienkadulla. Tamperelaiset tietää paikan. Pylväitä koko halli täys ja ruudut sopivia lähinnä moottoripyörille niin tulos on usein juuri tuo.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Toi Tampereen rautatieaseman halli on kyllä äärimmäisen ankea. Melkeen ainoa tapa siellä varmistaa pääsy takaisin autoon on ne muutama paikka, joissa voi pakittaa tolpan viereen sillai, että kuskin oven saa auki siihen tolpan eteen (tolppa sitten blokkaa takaoven). Tosin senkin onnistuminen voi riippua autosta (oon tainnu viimeks parkkeerata sinne Audin).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Lahti, Sokos, B/2-taso. Varma ruutu, AINA vapaana. 307 tuohon vielä meni, mutta ei ole tullut tällä 3008:lla vielä kokeiltua. Tuon Marean peileistä jäi n. 3cm ilmaa tolppien väliin. PS. Tuohon ruutuun ei pääse kuin peruuttamalla millään autolla.
- Liitteet
-
- Omppu 042.JPG
- Aina vapaa paikka.
- (152.04 KiB) Tiedosto ladattu 1465 kertaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Liikenteestä
Kuvasta päätellen joku on kyllä yrittänyt etuperinkin saattanut jopa päästäkin kun on oikein yrittänyt ja työntänyt.Alfissimo kirjoitti:PS. Tuohon ruutuun ei pääse kuin peruuttamalla millään autolla.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
10-Tiellä Vanajan ylittävällä sillalla on ilmeisesti jokin homma alkamassa. Rajoitus tiellä on 70 km/h.
Ensin tulee 50:n kyltti ja sitten 30:n. Hetken päästä tulee 30:n nopeusrajoitus päättyy -kyltti.
Kuinka kovaa merkin jälkeen saa päästellä, itse ajelin n. 50 km/h?
Lahteen päin mennessä Vanajan kirkon kohdalla saa kiihdyttää 60:een..
Ensin tulee 50:n kyltti ja sitten 30:n. Hetken päästä tulee 30:n nopeusrajoitus päättyy -kyltti.
Kuinka kovaa merkin jälkeen saa päästellä, itse ajelin n. 50 km/h?
Lahteen päin mennessä Vanajan kirkon kohdalla saa kiihdyttää 60:een..
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Liikenteestä
Jos se on taajama-aluetta niin 50km/h, jos ei niin 80km/h.Finest kirjoitti:10-Tiellä Vanajan ylittävällä sillalla on ilmeisesti jokin homma alkamassa. Rajoitus tiellä on 70 km/h.
Ensin tulee 50:n kyltti ja sitten 30:n. Hetken päästä tulee 30:n nopeusrajoitus päättyy -kyltti.
Kuinka kovaa merkin jälkeen saa päästellä, itse ajelin n. 50 km/h?...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Se ei oo taajamaa, joten merkkien mukaan 80km/h.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
Ei ole taajamaa.
On toikin hassua jos 80 km/h saa mennä.
En jaksanut Finlexiä selata, mutta perustelut?
edit 1:Toinen esimerkki on Laanityn kadun ja Kikariston kadun risteys.
Tietöitä ja 30 km/h rajoitus joka ei ikävä kyllä lopukkaan. normaalisti 40 rajoitus.
Mutta jos olisi päätymiskyltti niin 50 voisi huristella?
edit2: muistelin, että palataan edelliseen sallittuun nopeuteen, eikä perusrajoitukseen
On toikin hassua jos 80 km/h saa mennä.
En jaksanut Finlexiä selata, mutta perustelut?
edit 1:Toinen esimerkki on Laanityn kadun ja Kikariston kadun risteys.
Tietöitä ja 30 km/h rajoitus joka ei ikävä kyllä lopukkaan. normaalisti 40 rajoitus.
Mutta jos olisi päätymiskyltti niin 50 voisi huristella?
edit2: muistelin, että palataan edelliseen sallittuun nopeuteen, eikä perusrajoitukseen
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Joo, tiesuunnittelijalla (tms) voi olla tien rajoituksesta eri mielipide, mutta noin se on siellä sitten liikennemerkein ilmaistu. Sama virhe oli pari vuotta takaperin Moreenissa, kun normaalisti 60km/h rajoitusalueelta loppui 30km/h työmaarajoitus hiukan ennen mutkia, joiden jälkeen baana liittyy 130:elle.
Ja ne perustelut:
Edit: lainaus korjattu
Ja ne perustelut:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820182" onclick="window.open(this.href);return false;Tieliikenneasetus kirjoitti: Merkki 362
Merkillä osoitetaan, että merkillä 361 osoitettu nopeusrajoitus päättyy ja siirrytään yleisen tai alueellisen nopeusrajoituksen piiriin.
Edit: lainaus korjattu
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
Moreenista puheenollen:
Siitä tieltä pääsee vanhaa hiekkapohjaista huolto- tms. tietä (suunnilleen Herlizin kohdalla) pitkin Hattelmalan kylään. Kolmio ainakin on joten kait ihan virallinen tie..
Läpiajo kielletty Vanhalle helsingintielle, poikkean kuitenkin porukoilla ennen kyseistä tietä.
Rajoitushan on 60 km/h Moreenissa.
Seuraava kyltti harjulle päin tulee ennen 10-tien ylittävää siltaa. Loppuu 40 rajoitus. Taajamakylttiä ei ole matkalla. Aiheuttaa ihmetystä, että mikä kyltti jäi näkemättä.
Siitä ilmeisesti pääsee 80 km/h tunnissa kaupunkiin asti?
Siitä tieltä pääsee vanhaa hiekkapohjaista huolto- tms. tietä (suunnilleen Herlizin kohdalla) pitkin Hattelmalan kylään. Kolmio ainakin on joten kait ihan virallinen tie..
Läpiajo kielletty Vanhalle helsingintielle, poikkean kuitenkin porukoilla ennen kyseistä tietä.
Rajoitushan on 60 km/h Moreenissa.
Seuraava kyltti harjulle päin tulee ennen 10-tien ylittävää siltaa. Loppuu 40 rajoitus. Taajamakylttiä ei ole matkalla. Aiheuttaa ihmetystä, että mikä kyltti jäi näkemättä.
Siitä ilmeisesti pääsee 80 km/h tunnissa kaupunkiin asti?
Viimeksi muokannut Finest, 10 Touko 2012, 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
Varmaankin noin, koska tuossa 10-tien tietyön kohdallahan on rajoitus nykyään 70km/h. Olisi vähän nurinkurista, että tietyön jälkeen jatkuisi matka 80km/hFinest kirjoitti:Ei ole taajamaa.
On toikin hassua jos 80 km/h saa mennä.
En jaksanut Finlexiä selata, mutta perustelut?
edit 1:Toinen esimerkki on Laanityn kadun ja Kikariston kadun risteys.
Tietöitä ja 30 km/h rajoitus joka ei ikävä kyllä lopukkaan. normaalisti 40 rajoitus.
Mutta jos olisi päätymiskyltti niin 50 voisi huristella?
edit2: muistelin, että palataan edelliseen sallittuun nopeuteen, eikä perusrajoitukseen
ps. tuon pätkän ja harvialantien alun pudottaminen 80 - 70km/h oli kyllä outo temppu. Liikenneturvallisuudellahan sitä perusteltiin, mutta itse en ole nähnyt tuolla alueella kuin yhden kolarin, ja sekin oli kuulemma rattijuoppo, joka sitä tolppaa päin ajoi. Itse olen pahis ja ajan edelleen 80km/h noilla alueilla.