Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

maybetomorrow kirjoitti:Mutta minulle ainakin tulee hassuja "liikennetilanteita" kun joku optimisti "ohittaa" puolen kilometrin päässä olevaa rekkaa 105kmh. Minä käyn oikealla kaistalla 125kmh vauhdilla, koska en ole ohittamassa silloin enää ketään. Ja hassusti kaista vetää rekan perävaloihin saakka jolloin vasemmalla kaistalla tulee "ohittaja" jossain 200m päässä. Jne.. Ei noin saisi tehdä mutta ei se minunkaan vikani ole jos kaista vetää ja vasemmalla on taas sopivasti vapaata. :crazyeyes:
Tuo on arkipäivää Turun motarilla aamuisin. Ohituskaistalla on jono suunnilleen markka lasissa, keskimmäinen kaista puolityhjä ja oikeanpuolimmainen saattaa mennä joko 80 km/h tai 120 km/h.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

mattijus kirjoitti:
Miksi vilkku laitetaan päälle samalla ranneliikkeellä, millä ohjauspyörää käännettään?

Kyseisestä aiheesta riittäisi keskusteltavaa niin paljon et siitä saataisiin enemmän jaksoja kuin kauniita ja rohkeita on koskaan tehty (en tiedä tehdäänkö edelleen)

Olin Viikin prisman parkkihallist ajamassa vasemmalle, kyseisessä kohtaa on risteys, no vasemmalta tulee perhekokoa oleva ranskalainen, hienosti vilkku päällä, oletin et hän kääntyy siis parkkihalliin ja olen hivuttautumassa eteenpäin huomatakseni tilaisuuden tulleen, no eipäs tullutkaan...Perheenisä jatkoi matkaansa eteenpäin...Jos olisin siin kohtaa lähtenyt niinkun normisti lähden tää kyseinen kosla olisi tullut kylkeeni. Kenenkö syy se sitten olisi ollut? No varmasti minun koska olisin luottanut siihen mitä ranskalaisella ajava näyttää muttei tee...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^Nimenomaan niin. Vilkku ei riitä vaan pitää varmistua myös kääntymisestä, tästähän on ollut joku ennakkotapauskin. Mutta mitä virkaa vilkun käytölle sitten enää jää.

Itse olen kerran kääntynyt samanlaisessa tilanteessa vasemmalta tulevan "oikealle kääntyjän" edestä vasemmalle, kolmion takaa. Senteistä jäi kiinni, mutta oli hyvä opetus.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Miuku
Viestit: 54
Liittynyt: 20 Touko 2007, 00:25
Car(s): Stilo, 166 V6 2.5 & 3.0, ex 166, 156
Paikkakunta: Pornainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Miuku »

mattijus kirjoitti:Minulle on opetettu, että erkanemiskaistalla hidastetaan, ei ajoväylällä.
Miksi ihmiset hidastavat jo ajoväylällä? :?
Ajelitko mattijus Tuusulan motarilla? Siellähän tämä "ajokulttuuri" on ollut voimassa jo pidemmän aikaa...
Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ohittelin leveäkaistatiellä rauhalliseen tahtiin edellä menijöitä nopeudella 110km/h, rajoituksena 100. Siis rekkoja joiden perässä jonoteltiin ja kurkittiin mutta ei ohitettu. Yhdellä kurkkijalla ilmeisesti kävi pahasti luonnolle kun ei itse uskaltanut ohittaa mutta minä ohitin. Tuli nimittäin muutaman kilometrin päästä mersullaan hirveällä höyryllä takaa ja jäi ajamaan noin 3m päähän keskiviivalle kiemurtelemaan. Tässä vaiheessa edessä oli loputon määrä autoja nopeutena ~90 ja rajoitus 80km/h mikä kelpasi minulle vallan mainiosti. Kovin on elämä vaikeaa jos jokaiselle ohittajalle pitää todistella :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Tämän päivän kolmas viestini, vissiin ottaa aivoon mullakin kun pitää avautua jatkuvasti. Mutta mikä hemmetti siinä on että kun vastaan tulee valottomia autoja niin niistä suurin osa on johtotähtiä. Ja kun niille vilautan automaattisesti valoja niin ne lamput ei sittenkään syty. Muun merkkisistä sentään melkein aina nousee käsi ja valot syttyy rivakasti ennen kohtaamista.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^Lisävaruste niin kuin vilkkukin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^^Niiden kuskit luottavat automatiikkaan muita enemmän?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^Automatiikallakaan ei saa kaikkia valoja pois (paitsi takaa tietysti), keulassa palaa aina jotain...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Paitsi mun autostani. Ei siellä mikään valoisassa tuiki, jos laitan automatiikan päälle.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

DaViega kirjoitti:^Automatiikallakaan ei saa kaikkia valoja pois (paitsi takaa tietysti), keulassa palaa aina jotain...
Näin siis uusien päiväajovaloilla varustettujen johtotähtien kanssa. Mutta vanhemmat mersut ajelee melkein poikkeuksetta ilman mitään valoja, joten tähän merkkiin DRL on tuonut ison parannuksen. Vielä kun niihin saisi automaattiset vilkutkin :wink:

Nämä muut jutut moottoritiellä tupeksimisesta yms. ovat niin kyllä niin tuttua kauraa. Paitsi etten niinkään menisi näitä bemareita yms. moittimaan. Kyllä ihan nää tavisanjovikset, naurikset, vokkelot yms. painelee kanssa aivan omilla säännöillään. Pääperiaate on säästää bensaa essonbaarinopeilla eli
  • - vältetään "tarpeettomia" jarrutuksia = ajetaan "vanhoilla vihreillä" risteykseen, jalankulkijoille ei anneta tietä, viitataan kintaalla tietyömaiden ja risteyksien 50/60 rajoituksille

    -ajellaan pintakaasulla/tiiliskivi polkimen alla = moottoriteille liitytään n. 60 km/h nopeudella ja 90 km/h marssivauhdin saavuttamiseen tarvitaan 2 km, vastaavasti hidastaminen kuuteen kymppiin aloitetaan 2 km ennen liittymää, josta on tarkotus poistua

    -ylämäessä annetaan nopeuden hidastua 10-15 km/h pienissäkin nyppylöissä (ilmiö nähtävissä jopa Kehä I:llä, mm. Mestarintunnelista ulospäin ponnisteltaessa)
Ainoastaan punaista valoa vielä jotenkuten kunnioitetaan & peltipoliisien kanssa harjoitetaan silmänpaljontaa (=jarrutetaan varmuuden vuoksi seitsemäänkymppiin, vaikka rajoitus olisi 100).

Moottoritiellä vasemmalla kaistalla jonoa hinaavista valittaneille on pakko sanoa, että hyvää tuuria teillä on ollut. Minä törmään jatkuvasti sankareihin, jotka köröttelee yksinään 100-110 km/h, mutta HIDASTAVAT yhdeksäänkymppiin heti, kun siirtyvät vasemmalle kaistalle esim. rekkaa ohittaessaan. Eikä aina vauhti pysy edes siinä yhdeksässä kympissä, vaan välillä rekan vierelle ajo pelottaa niin, että pitää hetkinen kerätä rohkeutta perävaunun taka-akselin rinnalla, täsmälleen rekan kanssa tasatahtiin (noin 85 km/h) ajellen. Näin ohitukseen, jonka pitäisi sujua 20 sekunnissa (@120 km/h, sisältäen 50 m turvavälit) saadaan menemään 3 minuuttia.

Eikä hupi yhteen ohitukseen lopu, vaan välittömästi rekan nupin rinnalle päästyään tientukko huokaisee helpotuksesta, selvittyään haastavasta ohituksesta hengissä, ja kiihdyttää reippaasti. Kumma kyllä tässä vaiheessa mittariin saattaa löytyä jopa tasan 120, mikä takaa, ettei tientukosta kerkiä kuin max. 2 autoa ohi (ja nekin joutuvat ajamaan reilua ylinopeutta) ennen kuin tientukko saa kirittyä seuraavan rekan kiinni ja hidastaa taas yhdeksäänkymppiin. :evil:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Jep-jep, jarrupaloja ja -levyjä saadaan noiden kanssa kaupaksi, kun moiset tempaukset pääsevät tuttuudestaan huolimatta aina välillä yllättämään.

Muuten, kaikki päivävaloilla ajavat eivät tiedä takavalojen olevan pimeinä, minkä voi huomata sumuissa ja sateissa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Tai sitten eivät välitä kuten eilen edellä ajellut Golf joka sytytti valonsa kuuliaisesti tunnelissa kuten pitääkin. Ja sammutti ne sitten taas vaikka satoi ja oli sumua. No ei se hernerokkaa kuitenkaan ollut.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Oiskohan Saksan inssi keksinyt vihdoin saman tsydeemin kun Amerikan-joe joskus 1950-luvulla?

-Tazio

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja michael »

^on. hämäräkytkimen ovat ruuvanneet autoihin. liekö jopa pakollinen ominaisuus DRL:issä.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Päätellen esim. viime talven ison rytinän aikaan pelkillä DRL:illä liikkuneista saksanseisojista tuo ei ole pakollinen. Tai sitten toiminnon aktivointi on jonkun 12 alavalikon takana 'ohjauskeskuksessa' niin ettei sitä kukaan osaa käyttää...

-Tazio
Mutta sinänsä hyvä homma, että saadaan 'uutta' oikeasti ajoja ja oloa helpottavaa tekniikkaa euroihinkin kaiken maailman hajukuusien ja pyllynpäristimien lisäksi (nämä tosin taitavat olla fransmannien bravuureja) :)

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Sitä rytinää aiemmin ko. paikasta kulkeneena voin sanoa 159 SW:n perässä olleen kuivan kohdan vain takasumuvalon kohdalla. Eivät olleet muut polttimot riittäneet sulattamaan niin kylmässä perään kertynyttä 2-3 sentin lumikerrosta, joten ne eivät tainneet paljon mihinkään näkyä - saati sitten jotkut mitään lämmittämättömät ledit.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Oisko noin, että led-ajovalotkaan eivät sen vertaa lämpöä kehitä? Jos, niin ehkä tuossa(kin) olisi syytä palata suunnittelupöydälle. Historiasta saattaisi germaani-inssikin löytää jonkun toimivan ratkaisun.. ;)

-Tazio

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Juu, ei taida led paljon lämmittää ja joissakin tosiurheiluautoissa (mm. uusi Pagani) taitaa takasumarikin olla led.

Itselleni oli yllätys, että takavalon hehkulamppu ei ollut pitänyt lampunlasia kuivana. Ehkä pakkasella oli oma osansa pakkaslumen lisäksi?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^Pakkanenhan se syyllinen oli. Esim. ajoluiskien sulanapitolämmityksessä taitaa mitoitus olla vaatimattomat 300 W/m², muttei sekään riitä, jos on kova pakkanen tai snögää tulee ihan tuutin täydeltä.

LED-takavaloissa taitaa tehonkulutus olla watin luokkaa. LED-ajovalojen pitänee olla 15-30 W haarukassa, jos tarkoitus on päästä samaan valotehoon kuin halogeeni....xenonvaloilla.

Vaan onpa noita sulatusongelmia jo nyt ajovaloissakin. Kun on linssi/projektorityyppiset ajovalot + iso muovikuuppa päällä, niin ei pätkäajossa nuo "sädekanuunat" kerkiä tykittämään kuin 5 cm reiän kuuppaa peittävään jääkerrokseen, siihen "hirvipiikin" kohdalle.

On muuten aika suolesta tämä nykymuoti työntää etuvilkut samaan pakettiin ajovalojen kanssa. Ajovalojen aiheuttama häikäisy heikentää vilkun näkyvyyttä (vaikka näissä käytetään vähän normaalia tehokkaampia 24 W polttimoita) ja välillä huomaa mm. liikenneympyröissä, etteivät kanssa-autoilijat erota, että minulla on vilkku päällä. Siis muulloinkin kuin ajovalojen "lasien" ollessa jään peitossa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, LEDit ei pahemmin valaisimia sulata. Toisaalta on kuitenkin järkevämpää tuottaa valoa valontarpeeseen ja lämpöä lämmöntarpeeseen ja kun suurimmassa osassa autoilevaa maailmaa taitaa lämmöntarve olla pieni, on LED valaisemiseen sinänsä varsin passeli idea. Meillä (ja muilla lämpöä kaipaavilla seuduilla) erillinen lämmitys valaisimen kuoreen (vrt. takalasinlämppäri) olisi kyllä paikallaan useampana päivänä vuodessa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

n.80-90v pappa ajeli tossa motarilla vasenta kaistaa n.90km/h opelillaan (100km/h alue).oikealle kaistalle jumitti uus volkkari siihen papan rinnalle,joten ohi ei päässy kummaltakaan puolelta.hidastin sit vauhtia et pääsisin poistuun oikealta rampilta pois ja siinä kun olin opelin rinnalla laitto pappa vilkun päälle ja ajokin varmaan sen n.kilometrin vilkku oikealle siä vasemmalla kaistalla.taustapeilistä kun kattelin niin oli kyl sellasta touhua et koko ajan odotti et koska rytisee.eikö olis aika antaa kortti pois jos ei vaan enää onnistu.tuntuu osalle olevan vaikeaa toi motarille liittyminen ja sieltä poistuminen,liitytään alinopeudella,poistutaan alinoupeudella.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja motorhead »

En keksiny kuuluisko tämä tänne, Foorumilaisten bongausketjuun vai Alfat mediassa ketjuun. Vois myös liittyä kanssaihmisten suhtautumisketjuun.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/polii ... 45627.html

Oli miten oli, niin ei näin.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Tazio kirjoitti:^
Oiskohan Saksan inssi keksinyt vihdoin saman tsydeemin kun Amerikan-joe joskus 1950-luvulla?

-Tazio
Se oli toinen mikä kävi mielessä mutta en tiedä minkälainen viive niissä vermeissä on. Jonkun matkaa oli jo tunnelista pois ennen kuin valot taas sammuivat.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja m.sa »

motorhead kirjoitti:En keksiny kuuluisko tämä tänne, Foorumilaisten bongausketjuun vai Alfat mediassa ketjuun. Vois myös liittyä kanssaihmisten suhtautumisketjuun.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/polii ... 45627.html

Oli miten oli, niin ei näin.
Tää oli jopa televisiossa.. Luultavasti auton merkkiä ei olisi edes mainittu jos ois ollut joku muu kuin Alfa tai BMW...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

10-tiellä Auto Ilveksen kohdilla nökötti Golfin farkku mk3 pientareella.
Pienenä kosmeettisena virheenä siitä puuttui ainakin oikea etupyörä.
Pukkeja tms. ei näkynyt..

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Tainnu karata pyörä melko pitkälle, nökötti siinä nimittäin jo lauantaina :-D

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Poliisi tehostaa toimintaa ja vie kilpien sijasta pyörän? :D
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja RIPA »

:-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Polforea kirjoitti:Poliisi tehostaa toimintaa ja vie kilpien sijasta pyörän? :D
Voisi olla tehokkaampaa :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Local idiot halusi hangaround-bomberiksi?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050 ... 2_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mistä... HELKKARISTA näitä sikiää?!
Tästä näkee vähän, kuinka ahdasta. Auton oikealta puolelta ei toki sitäkään vähää mahtunut....
Kuva

Ja lisää:
http://up.pandatarha.com/files/DSC00402.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mieli teki pyyhkäistä koko lana matalaksi. Mutta onneksi maltoin, koska Alfan maalipinta on riittävän hyvässä kunnossa (vielä...)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

No onhan siinä ainakin reilun kaljatölkin leveyden verran ilmaa peilien välissä :roll:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Niin tosiaan, peilien välillä oli ehkä 25cm. Mut jos huomaatte, tuo Megane on sattumoisin vinossa niin, että keula on kauempana siellä missä pitäisikin.... Auton etupuolelta ei päässyt kulkemaan (sopivasti seinä edessä) ja alfan oikealta puolelta ei mitään toivoakaan mahtua sisään (juur ja juur sain oven avattua avaimella)...
Ratkasu: käänny selkä Alfaa kohti ja nosta jalka yli meganen pyöränkaaresta. Toinen perässä. Ovea auki ja huomaat, että meganessa oleva muovilista sopivasti oikealla kohdalla - ja ei muutakun puoliväkisin änkemällä autoon. Oli ahdasta. Todella ahdasta. Hyvä, että sai kengän taittumaan sisälle >_<

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jansku »

Aquatica kirjoitti:Niin tosiaan, peilien välillä oli ehkä 25cm. Mut jos huomaatte, tuo Megane on sattumoisin vinossa niin, että keula on kauempana siellä missä pitäisikin.... Auton etupuolelta ei päässyt kulkemaan (sopivasti seinä edessä) ja alfan oikealta puolelta ei mitään toivoakaan mahtua sisään (juur ja juur sain oven avattua avaimella)...
Ratkasu: käänny selkä Alfaa kohti ja nosta jalka yli meganen pyöränkaaresta. Toinen perässä. Ovea auki ja huomaat, että meganessa oleva muovilista sopivasti oikealla kohdalla - ja ei muutakun puoliväkisin änkemällä autoon. Oli ahdasta. Todella ahdasta. Hyvä, että sai kengän taittumaan sisälle >_<
Tulee mieleen eräitä lappusia joita vois jaella tällaisten tuulilasiin ;)
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllähän tuollaisessa tilanteessa taas toivoo metallista vetoketjua ja nappeja takkiin :twisted:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Farkuilla on hyvä nojailla.
Peili varmastikin vääntyi vahingossa paikoiltaan?

Minski
Viestit: 21
Liittynyt: 31 Maalis 2010, 19:20
Car(s): MiTo T-Jet, ex 156 JTS sele
Paikkakunta: Kouvola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Minski »

Transpointin yhdistelmä päätti ohittaa kaksi hitaampaa venäläisrekkaa Kotkan motarilla juuri, kun olin Transpointin perän kohdalla ohituskaistalla 120 alueella. Onneksi takana tullut Volvokuski oli hereillä myös, ja selvittiin säikähdyksellä. Pulssi vieläkin varmaan 200.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Aquatica kirjoitti:Mistä... HELKKARISTA näitä sikiää?!

Mieli teki pyyhkäistä koko lana matalaksi. Mutta onneksi maltoin, koska Alfan maalipinta on riittävän hyvässä kunnossa (vielä...)
Autossa pitäisi olla valkoinen spray, jolla vetäisisi raidan samaan kohtaan kuin ruudun reunaan piirretty viiva.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja michael »

Aquatica kirjoitti:Mistä... HELKKARISTA näitä sikiää?!
Tästä näkee vähän, kuinka ahdasta. Auton oikealta puolelta ei toki sitäkään vähää mahtunut....


Mieli teki pyyhkäistä koko lana matalaksi. Mutta onneksi maltoin, koska Alfan maalipinta on riittävän hyvässä kunnossa (vielä...)
tuo on sitä kun ajatellaan vain omaa napaa eikä välitetä toisista pätkääkään.

samanlaiseen tilanteeseen olen joutunut Tampereen rautatieaseman viereisessä parkkihallissa Rautatienkadulla. Tamperelaiset tietää paikan. Pylväitä koko halli täys ja ruudut sopivia lähinnä moottoripyörille niin tulos on usein juuri tuo.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Toi Tampereen rautatieaseman halli on kyllä äärimmäisen ankea. Melkeen ainoa tapa siellä varmistaa pääsy takaisin autoon on ne muutama paikka, joissa voi pakittaa tolpan viereen sillai, että kuskin oven saa auki siihen tolpan eteen (tolppa sitten blokkaa takaoven). Tosin senkin onnistuminen voi riippua autosta (oon tainnu viimeks parkkeerata sinne Audin).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Lahti, Sokos, B/2-taso. Varma ruutu, AINA vapaana. 307 tuohon vielä meni, mutta ei ole tullut tällä 3008:lla vielä kokeiltua. Tuon Marean peileistä jäi n. 3cm ilmaa tolppien väliin. PS. Tuohon ruutuun ei pääse kuin peruuttamalla millään autolla.
Liitteet
Omppu 042.JPG
Aina vapaa paikka.
(152.04 KiB) Tiedosto ladattu 1465 kertaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Streider »

Alfissimo kirjoitti:PS. Tuohon ruutuun ei pääse kuin peruuttamalla millään autolla.
Kuvasta päätellen joku on kyllä yrittänyt etuperinkin :mrgreen: saattanut jopa päästäkin kun on oikein yrittänyt ja työntänyt.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

10-Tiellä Vanajan ylittävällä sillalla on ilmeisesti jokin homma alkamassa. Rajoitus tiellä on 70 km/h.
Ensin tulee 50:n kyltti ja sitten 30:n. Hetken päästä tulee 30:n nopeusrajoitus päättyy -kyltti.
Kuinka kovaa merkin jälkeen saa päästellä, itse ajelin n. 50 km/h?
Lahteen päin mennessä Vanajan kirkon kohdalla saa kiihdyttää 60:een..

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja legza »

Finest kirjoitti:10-Tiellä Vanajan ylittävällä sillalla on ilmeisesti jokin homma alkamassa. Rajoitus tiellä on 70 km/h.
Ensin tulee 50:n kyltti ja sitten 30:n. Hetken päästä tulee 30:n nopeusrajoitus päättyy -kyltti.
Kuinka kovaa merkin jälkeen saa päästellä, itse ajelin n. 50 km/h?...
Jos se on taajama-aluetta niin 50km/h, jos ei niin 80km/h.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se ei oo taajamaa, joten merkkien mukaan 80km/h.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Ei ole taajamaa.
On toikin hassua jos 80 km/h saa mennä.
En jaksanut Finlexiä selata, mutta perustelut?

edit 1:Toinen esimerkki on Laanityn kadun ja Kikariston kadun risteys.
Tietöitä ja 30 km/h rajoitus joka ei ikävä kyllä lopukkaan. normaalisti 40 rajoitus.
Mutta jos olisi päätymiskyltti niin 50 voisi huristella?

edit2: muistelin, että palataan edelliseen sallittuun nopeuteen, eikä perusrajoitukseen

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, tiesuunnittelijalla (tms) voi olla tien rajoituksesta eri mielipide, mutta noin se on siellä sitten liikennemerkein ilmaistu. Sama virhe oli pari vuotta takaperin Moreenissa, kun normaalisti 60km/h rajoitusalueelta loppui 30km/h työmaarajoitus hiukan ennen mutkia, joiden jälkeen baana liittyy 130:elle.

Ja ne perustelut:
Tieliikenneasetus kirjoitti: Merkki 362

Merkillä osoitetaan, että merkillä 361 osoitettu nopeusrajoitus päättyy ja siirrytään yleisen tai alueellisen nopeusrajoituksen piiriin.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820182" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: lainaus korjattu
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Moreenista puheenollen:
Siitä tieltä pääsee vanhaa hiekkapohjaista huolto- tms. tietä (suunnilleen Herlizin kohdalla) pitkin Hattelmalan kylään. Kolmio ainakin on joten kait ihan virallinen tie..
Läpiajo kielletty Vanhalle helsingintielle, poikkean kuitenkin porukoilla ennen kyseistä tietä.
Rajoitushan on 60 km/h Moreenissa.
Seuraava kyltti harjulle päin tulee ennen 10-tien ylittävää siltaa. Loppuu 40 rajoitus. Taajamakylttiä ei ole matkalla. Aiheuttaa ihmetystä, että mikä kyltti jäi näkemättä.
Siitä ilmeisesti pääsee 80 km/h tunnissa kaupunkiin asti?
Viimeksi muokannut Finest, 10 Touko 2012, 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Finest kirjoitti:Ei ole taajamaa.
On toikin hassua jos 80 km/h saa mennä.
En jaksanut Finlexiä selata, mutta perustelut?

edit 1:Toinen esimerkki on Laanityn kadun ja Kikariston kadun risteys.
Tietöitä ja 30 km/h rajoitus joka ei ikävä kyllä lopukkaan. normaalisti 40 rajoitus.
Mutta jos olisi päätymiskyltti niin 50 voisi huristella?

edit2: muistelin, että palataan edelliseen sallittuun nopeuteen, eikä perusrajoitukseen
Varmaankin noin, koska tuossa 10-tien tietyön kohdallahan on rajoitus nykyään 70km/h. Olisi vähän nurinkurista, että tietyön jälkeen jatkuisi matka 80km/h :roll:

ps. tuon pätkän ja harvialantien alun pudottaminen 80 - 70km/h oli kyllä outo temppu. Liikenneturvallisuudellahan sitä perusteltiin, mutta itse en ole nähnyt tuolla alueella kuin yhden kolarin, ja sekin oli kuulemma rattijuoppo, joka sitä tolppaa päin ajoi. Itse olen pahis ja ajan edelleen 80km/h noilla alueilla.

Vastaa Viestiin